Wie niet dan? Maar niet de kosten willen betalen van een vervanger is gewoon raar. Probeer het maar een tijd zonder één te doen, kijken hoe veel geld er überhaupt nog binnenkomt.quote:Op maandag 31 december 2012 16:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vergis je nou gewoon niet wat een goede administratieve kracht voor je bedrijf kant betekenen. Dat doorziet TS goed
Dat zeg ik toch, als de op had gelezen had je geweten dat ze veel meer doet en van groot belang is.quote:Op maandag 31 december 2012 16:06 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
En dat weet je zeker of dat denk je omdat het er zo simpel uitziet? Maar goed, ik ga naar huis. Ik hoop voor je dat je gelijk hebt maar ken geen enkel bedrijf waar het zo eenvoudig is. Het werk is meer dan papiertjes in bakjes doen. Ga voor de lol straks maar eens een uurtje naast haar zitten als ze weer terug is.
Ik was de werknemer, niet de werkgever. En wat betreft je verhaal; ik heb nergens gezegd dat TS geen betrokkenheid moet tonen, juist wel, aangezien het mensen zijn die dichtbij hem staan. Het gaat om de situatie dat hij zijn werkneemster onder druk moet gaan zetten om weer te komen werken; dat kan verkeerd vallen als iemand je onder druk zet terwijl die er nog niet klaar voor is.quote:Op maandag 31 december 2012 15:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
sorry dat ik het zeg, maar dan ben je een autist zonder respect voor de medemens.
Ik zeg niet dat een baas op de lip moet zitten.. maar iemand anders op haar afsturen vind ik zeer stigmatiserend.
Een goede maat van mij is onlangs zijn vader kwijt geraakt door een rot ziekte.. Gelukkig is het een bedrijf waar ingecalculeerd wordt dat iemand om wat voor reden dan ook voor langere tijd afwezig kan zijn. Zo was het bij hem het geval. De betrokkenheid van het bedrijf naar je eigen personeel zorgt voor een goede verstandhouding onderling, wat vervolgens weer een enorm effect heeft op de kwaliteit van het werk.
en omdat ze haar "eigen" manier van werken heeft is het ook voor iemand die het eventueel over zou nemen lastig, ookal is die persoon goed, omdat iedereen anders werkt.quote:Op maandag 31 december 2012 16:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, als de op had gelezen had je geweten dat ze veel meer doet en van groot belang is.
Ik ga inderdaad wel naar de begrafenis, gezien ze met haar zoon bij mij heeft gewoond, we zijn ongeveer 10 jaar een samengesteld gezin geweest en samengewoond , dus ik ken de jongen ook goed.quote:Op maandag 31 december 2012 17:25 schreef Sometimes het volgende:
Je bent al heel netjes met de 2 weken vrij. Dat is meteen ook lekker concreet voor beide partijen. Ze heeft zelf om die termijn gevraagd en zal zich daar ook van bewust zijn, al is het op de achtergrond.
In de tussentijd (ga je zelf naar de begrafenis? Wel zo netjes!) een keer contact opnemen en kijken hoe het gaat.
Ze hoeft na die 2 weken misschien niet full-time te beginnen, een paar uur per dag lukt misschien ook(?).
Lees wel veel reacties van mensen die niet goed snappen dat het in hele kleine bedrijven echt heel anders werkt dan in grotere bedrijven qua afhankelijkheid van werknemers.
De werkzaamheden van een zelfstandig werkende (directie)secretaresse worden maar al te vaak zwaar onderschat, inderdaad. En ik denk inderdaad ook niet dat je zomaar iemand uit de bak bij het uitzendbureau kan plukken die het ineens allemaal kan overnemen, daar komen doorgaans wel een aantal dagen, zoniet weken, van inwerken aan te pas. Nog afgezien van het feit dat een doorgewinterd persoon in deze materie doorgaans ook bepaald niet goedkoop is om in te huren.quote:Op maandag 31 december 2012 16:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vergis je nou gewoon niet wat een goede administratieve kracht voor je bedrijf kant betekenen. Dat doorziet TS goed
In ieder geval heel veel sterkte gewenst, aan je ex, maar ook aan jou dus want ook jij hebt te maken met een verlies van een bekende en geliefde persoon.quote:Op maandag 31 december 2012 17:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad wel naar de begrafenis, gezien ze met haar zoon bij mij heeft gewoond, we zijn ongeveer 10 jaar een samengesteld gezin geweest en samengewoond , dus ik ken de jongen ook goed.
Ik slaap er nog eens een nachtje over, kom er morgen op terug.
geliefd persoon niet, ik ga naar de begrafenis om zijn moeder te steunen niet voor hem, hij heeft zich dusdanig met de scheiding bemoeid dat ver na de scheiding de wegen tussen hem en mij pas gescheiden zijn door een rechter, dit maakt de beslissing natuurlijk moeilijker voor mij, maar ik mag zijn moeder niet afrekenen op zijn daden.quote:Op maandag 31 december 2012 17:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
In ieder geval heel veel sterkte gewenst, aan je ex, maar ook aan jou dus want ook jij hebt te maken met een verlies van een bekende en geliefde persoon.
Da's shit inderdaad, maar zoals je zelf al zegt, je gaat in ieder geval ter ondersteuning van zijn moeder...quote:Op maandag 31 december 2012 18:22 schreef icloud het volgende:
[..]
geliefd persoon niet, ik ga naar de begrafenis om zijn moeder te steunen niet voor hem, hij heeft zich dusdanig met de scheiding bemoeid dat ver na de scheiding de wegen tussen hem en mij pas gescheiden zijn door een rechter, dit maakt de beslissing natuurlijk moeilijker voor mij, maar ik mag zijn moeder niet afrekenen op zijn daden.
quote:Toch bedankt voor je steun
Uit eigen ervaring uit mijn omgeving met mensen die een kind zijn verloren, zou ik wel durven veronderstellen dat TS het komende half jaar tot jaar niets tot weinig aan deze medewerker heeft...quote:Op maandag 31 december 2012 19:10 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom gaat iedereen ervanuit dat deze vrouw ziek is? Ze wil twee weken niet werken i.v.m. het overlijden van haar zoon. Daarna komt ze gewoon weer werken.
Dat dus. Volgens mij stelt TS heel begrijpelijke vragen en probeert ook maximale ondersteuning te geven. Ik denk dat veel werkgevers daar nog wat van kunnen leren.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 03:01 schreef Poeke het volgende:
[..]
Misschien moet je pas reageren als je niet meer dronken bent. En de moeite doen om het hele topic te lezen.
Bijvoorbeeld...
Dat wel, maar ik vind het behoorlijk naïef om te denken dat ze na 2 weken wel weer aan het werk kan, je kind verliezen is nogal wat.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 10:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dus. Volgens mij stelt TS heel begrijpelijke vragen en probeert ook maximale ondersteuning te geven. Ik denk dat veel werkgevers daar nog wat van kunnen leren.
Misschien moet je eerst lezen (het topic dus) voordat je reageert? Dat werkt wel zo handig.quote:Wat heb jij vannacht gesnoven?
Je hebt gelijk, dat stuk heb ik gemist ondanks 2 keer topic doorlezen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:02 schreef delpit het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst lezen (het topic dus) voordat je reageert? Dat werkt wel zo handig.
Slechts enkele posts voor de mijne geeft TS aan dat zijn relatie met stiefzoon niet bepaald optimaal was.
En vier of vijf dagen daarvan zijn voor rekening van de werkgever, de overige zijn gewone verlofdagen die de werknemer op neemt.quote:Op maandag 31 december 2012 19:10 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom gaat iedereen ervanuit dat deze vrouw ziek is? Ze wil twee weken niet werken i.v.m. het overlijden van haar zoon. Daarna komt ze gewoon weer werken.
Ja, want een werkgever is een filantropische instelling....quote:Op dinsdag 1 januari 2013 02:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts is zo een vieze vuige egoist!
Hopelijk maakt hij.zij hetzelfde ooit mee!
Kutgast!
Dan kun je wellicht beter niet ziekmelden en gewoon doorbetaald verlof geven. De kosten komen toch voor rekening van de werkgever, en als hij haar ziek meldt dan komt dit vervolgens ook nog een keer tot uiting in de WGA en ZW premies in de toekomst (en kost het hem dus meer dan alleen het doorbetalen van het loon).quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik vind het behoorlijk naïef om te denken dat ze na 2 weken wel weer aan het werk kan, je kind verliezen is nogal wat.
Overigens zou ik de werkneemster na het buitengewoon verlof (dag van de begrafenis in deze) gewoon ziekmelden.
Wat is het ziektebeeld dan? Werkneemster zal dan niet in staat zijn te werken maar is niet ziek. Rouwverwerking of verdriet is immers geen ziekte.quote:Op maandag 31 december 2012 15:44 schreef Poeke het volgende:
[..]
Nog niet, maar als werkneemster na 5 dagen niet aan het werk kan, zal ze wel in de ziektewet komen.
Het stelt zijn vraag wel in een heel ander daglicht. Als ik nu de OP nog eens lees, ben ik verbijsterd over het gebrek aan invoelendheid, dat voor TS de grote zorg is dat hij zijn secretaresse hooguit twee weken kan missen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar dat is feitelijk ook helemaal niet van belang voor zijn WGR-gerelateerde vraag.
Mwoah, je moet werk en prive gescheiden houden. Dat klinkt in dit geval natuurlijk wel heel zwart wit. Maar hij heeft als werkgever een vraag over een werknemer en die stelt hij in WGR. Als hij de vraag vanuit de andere invalshoek had gesteld was er binnen no-time het advies "je moet werk en prive gescheiden houden, zij is je werkneemster, de wet zegt dit en dat" gegeven worden...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het stelt zijn vraag wel in een heel ander daglicht. Als ik nu de OP nog eens lees, ben ik verbijsterd over het gebrek aan invoelendheid, dat voor TS de grote zorg is dat hij zijn secretaresse hooguit twee weken kan missen.
Waardoor zal ze niet in staat zijn te werken?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is het ziektebeeld dan? Werkneemster zal dan niet in staat zijn te werken maar is niet ziek. Rouwverwerking of verdriet is immers geen ziekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |