die zoon is niet van jou?quote:Op maandag 31 december 2012 15:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Zeer goed is mijn ex vrouw.
Het personeel gaat allemaal heel informeel met elkaar om, elkaar met de voornaam aanspreken, sommige komen thuis bij elkaar, en altijd op vrijdagmiddag een borreltje.
Een bedrijfsarts heeft hier niets mee te maken, de werknemer is immers niet ziek.....quote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik zou haar persoonlijk niet daarop aanspreken maar zoiets regelen via bedrijfsarts; dan hou je prive en zakelijk beter gescheiden. Natuurlijk wel bloemen en interesse tonen, maar niet zelf gaan aanspreken wanneer ze weer aan het werk kan.
Ik zou haar zoveel dagen geven als ze zelf nodig denkt te hebben en haar vooral niet onder druk zetten om weer te komen werken. Een kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen en ze heeft er meer aan dat je haar gewoon steunt dan dat je haar vraagt aan het werk te gaan terwijl ze nog aan het rouwen is.quote:Op maandag 31 december 2012 15:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Zeer goed is mijn ex vrouw.
Het personeel gaat allemaal heel informeel met elkaar om, elkaar met de voornaam aanspreken, sommige komen thuis bij elkaar, en altijd op vrijdagmiddag een borreltje.
Gezien je situatie zou ik gewoon na 1,5 week eens luchtig polsen bij haar hoe het ermee gaat, daarover nu al tegen haar beginnen levert denk ik meer problemen op dan oplossingen. En dan n.a.v. dat gesprek, als het nog niet geweldig gaat, opperen of ze niet op halve kracht kan beginnen langzaam aan, dan komt ze tenminste ook uit de dagelijkse sleur van thuis zitten en weer wat meer onder de mensen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:37 schreef icloud het volgende:
[..]
Een bedrijfsarts hebben we geloof ik niet, misschien via een verzekering zal eens kijken.
Uiteraard heb ik alle hulp toegezegd en een rouwboeket langs gebracht.
We verschillen van mening in deze. Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten en was blij dat er een onafhankelijk persoon tussen zat.quote:Op maandag 31 december 2012 15:42 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Nee man! Dat vind ik juist aan de laffe kant. Zolang er geen hierarchie binnen een bedrijf is hoef je daarvoor echt niet een intermediair voor aan te stellen.
Tja wij monteurs hebben verstand van draden en moeilijke schakelingen, zij heeft honderd bakjes en overal ligt een bepaald stapeltje papier in, het eene papier moet in het groen bakje, het andere in het bruine. wij snappen er niks van en vinden het maar een moeilijk gedoe maar kenneljk moet zoiets.quote:Op maandag 31 december 2012 15:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Dat klinkt wel leuk dat je echt veel aan haar hebt, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat dat geen sterk punt is voor je bedrijf maar juist een zwakke plek? Ik zou deze periode gebruiken om te leren hoe je iets minder afhankelijk kunt worden van die ene persoon.
Dat het werk trager gaat is geen probleem. Maar dat je na 2 weken zonder haar de situatie kunt beschrijven als puinhoop... dat is echt heel slecht.
Nog niet, maar als werkneemster na 5 dagen niet aan het werk kan, zal ze wel in de ziektewet komen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Een bedrijfsarts heeft hier niets mee te maken, de werknemer is immers niet ziek.....
Nee we hebben een dochter, die ik heb opgevangen,zodat ze zich daar niet druk over hoeft te maken.quote:
gelukkig heb je voor deze situatie gespaard! toch?quote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef icloud het volgende:
[..]
nope is niet verplicht en mijn boekhouder heeft het ooit eens voorgerekend, gemiddeld betaal je 15% meer dan dat je krijgt, wat mij betreft zijn de kosten baten dus niet in evenwicht.
Dat is wel erg kort door de bocht. Wat doe je als ze volgend jaar verhuist en ergens anders gaat wonen? Of zelf overlijdt? Het bedrijf opheffen?quote:Op maandag 31 december 2012 15:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Tja wij monteurs hebben verstand van draden en moeilijke schakelingen, zij heeft honderd bakjes en overal ligt een bepaald stapeltje papier in, het eene papier moet in het groen bakje, het andere in het bruine. wij snappen er niks van en vinden het maar een moeilijk gedoe maar kenneljk moet zoiets.
Een nieuwe aannemen, je moet taken eenmaal gescheiden houden ik heb geen verstand van die bakjes en papieren maar kan wel schakelingen aanleggen, dat kan zij weer niet en dat is mooi want we hebben allebei voor iets anders geleerd.quote:Op maandag 31 december 2012 15:46 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. Wat doe je als ze volgend jaar verhuist en ergens anders gaat wonen? Of zelf overlijdt? Het bedrijf opheffen?
sorry dat ik het zeg, maar dan ben je een autist zonder respect voor de medemens.quote:Op maandag 31 december 2012 15:43 schreef Poeke het volgende:
[..]
We verschillen van mening in deze. Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten en was blij dat er een onafhankelijk persoon tussen zat.
Dat is een beetje onhandig misschien.. je weet hoop ik toch wel waar ze mee bezig is?quote:Op maandag 31 december 2012 15:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Tja wij monteurs hebben verstand van draden en moeilijke schakelingen, zij heeft honderd bakjes en overal ligt een bepaald stapeltje papier in, het eene papier moet in het groen bakje, het andere in het bruine. wij snappen er niks van en vinden het maar een moeilijk gedoe maar kenneljk moet zoiets.
Daarvoor heb ik haar immers aangenomen, om de administratie te doen en alles keurig bij te houden, daarvoor heeft ze geleerd.
En wie gaat die nieuwe vertellen wat ze moet doen? Of eigenlijk: waarom neem je dan niet nu even een weekje een uitzendkracht en doe je alsof dat die nieuwe is?quote:
Mijn boekhouder drukt mij regelmatig op het hart dat hij zo blij met me is omdat het allemaal perfect word aangeleverd, allemaal gescheiden aangeleverd geen rommel alles op orde.quote:Op maandag 31 december 2012 15:50 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Dat is een beetje onhandig misschien.. je weet hoop ik toch wel waar ze mee bezig is?
Of vraag haar dan op zn minst of ze even op de mail kan zeggen waar elk papiertje voor staat
dat is idd een feit.. als je telkens verdrietig bent in eenzaamheid ga je hieraan wennen. Het is daarom belangrijk om snel onder de mensen zijn zodat je afleiding krijgt. Misschien is de productiviteit minder maar dat moet je dan maar voor lief nemen. 2 weken vind ik zeer redelijk en ga eens een kopje koffie drinken, nodig haar bij je thuis (aangezien het je ex is), of toon op een andere manier je directe betrokkenheid.quote:Op maandag 31 december 2012 15:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind alles wat je extra "geeft" dan de wettelijk verplichte dagen zeer netjes. Ik denk dat de door jou genoemde 2 weken echt heel keurig is... Maar het blijft een lastige situatie natuurlijk...
Ik zou het na de uitvaart eens met haar bespreken. Hoe ze het zelf ziet. Kan me zelf ook voorstellen dat je in die (eik onvoorstelbare) situatie, ook zelf niet de behoefte hebt om heel lang "alleen maar" te rouwen... Je moet ooit weer "verder" en misschien helpt werken daar wel bij.
dat is mooi.. vraag anders of ze voortaan haar structuur wil beschrijven, zodat je het ten alle tijden kan raadplegen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Mijn boekhouder drukt mij regelmatig op het hart dat hij zo blij met me is omdat het allemaal perfect word aangeleverd, allemaal gescheiden aangeleverd geen rommel alles op orde.
Hij heeft zelden zo gestructureerde administratie gezien, en ook de blauwe pipo`s zeer zeer tevrede, en ook ik heb geen klachten dus ze doet haar werk goed.
Omdat ik dan dubbele lasten heb, en dat kan ik niet betalen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
En wie gaat die nieuwe vertellen wat ze moet doen? Of eigenlijk: waarom neem je dan niet nu even een weekje een uitzendkracht en doe je alsof dat die nieuwe is?
Kan wel, maar dan moet je de boekhouder meer betalen voor de extra uren uitzoekwerk.quote:Op maandag 31 december 2012 15:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Omdat ik dan dubbele lasten heb, en dat kan ik niet betalen.
Ik neem aan dat die nieuwe snapt waarom alles in honderd bakjes moet en waarom het eene papiertje in dat bakje moet en niet in het ander, anders is ze niet geschikt.
Ik zou persoonlijk gewoon alles in een klapper duuwen en bij mijn boekhouder neerflikkeren maar kennelijk mag dat niet.
De ene administratie is de andere niet. Hoewel er natuurlijk basis regels zijn is het niet 100% zo dat een administratie/planning bij alle bedrijven 100% overeen komt. Ook hier zijn natuurlijk ontwikkelingen in qua procedures, gebruikte software e.d. en ook interne procedures kunnnen verschillen per bedrijf. Iemand die zegge 30 jaar geleden is opgeleid zal waarschijnlijk een andere manier van werken hebben dan iemand die afgelopen zomer zijn papiertjes behaald heeft.quote:Op maandag 31 december 2012 15:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Omdat ik dan dubbele lasten heb, en dat kan ik niet betalen.
Ik neem aan dat die nieuwe snapt waarom alles in honderd bakjes moet en waarom het eene papiertje in dat bakje moet en niet in het ander, anders is ze niet geschikt.
Ik zou persoonlijk gewoon alles in een klapper duuwen en bij mijn boekhouder neerflikkeren maar kennelijk mag dat niet.
En dat weet je zeker of dat denk je omdat het er zo simpel uitziet? Maar goed, ik ga naar huis. Ik hoop voor je dat je gelijk hebt maar ken geen enkel bedrijf waar het zo eenvoudig is. Het werk is meer dan papiertjes in bakjes doen. Ga voor de lol straks maar eens een uurtje naast haar zitten als ze weer terug is.quote:Op maandag 31 december 2012 15:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die nieuwe snapt waarom alles in honderd bakjes moet en waarom het eene papiertje in dat bakje moet en niet in het ander, anders is ze niet geschikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |