quote:Waar in het volgende sprake is van familie in de 1e graad, dient daaronder te worden verstaan: partner van de werknemer, ouders, ouders van de partner en (schoon)kinderen.
Waar in het volgende sprake is van familie in de 2e graad, dient daaronder te worden verstaan: broer(s), zus(sen), broer(s) en zus(sen) van de partner, kleinkinderen en (schoon)grootouders.
Bij overlijden van familie in de 1e graad 5 dagen
Bij overlijden van familie in de 2e graad 1 dag
Precies. Te vroeg "terug halen" en wee onder druk zetten zal geen positieve werking hebben lijkt mij.quote:Op maandag 31 december 2012 15:30 schreef Poeke het volgende:
Valt niets van te zeggen. Het verliezen van een kind is voor veel mensen het ergste wat iemand kan overkomen. De eerste dagen zal ze inderdaad veel moeten regelen en zal ze niet eens aan rouwen toekomen. De periode daarna, tjah... ligt aan de persoon denk ik.
Nee hoor, wij zijn een bedrijf elektrotechnische oplossing en daarnaast leggen we geluidssystemen aan, ikzelf ben van oorsprong monteur en doe dit nog steeds, een groot deel van de administratie en planning ligt daarom bij haar.quote:Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe gaat dat dan met vakantie opnemen?a Kan toch niet zo zijn als de secretaresse ziek/verhinderd is dat het bedrijf op de fles gaat?
Tja de regeltjes ken ik, maar zo botte lul ben ik niet, ik ga haar geen 5 dagen verlof geven en dan zeggen nu moet je weer komen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef µ het volgende:
Dit topic geeft een hoop informatie: WGR / Bijzonder verlof ivm overlijden
[..]
Topic gezien verder?quote:Op maandag 31 december 2012 15:32 schreef icloud het volgende:
[..]
Tja de regeltjes ken ik, maar zo botte lul ben ik niet, ik ga haar geen 5 dagen verlof geven en dan zeggen nu moet je weer komen.
tja... tot je in de ziektewet zit.. omdat je geestelijk dermate toegetakeld bent dat je in ongezonde toestand je werkzaamheden hervat.. depressie, stres.. noem maar opquote:Op maandag 31 december 2012 15:30 schreef Diemux het volgende:
Overlijden
echtgenoot/partner, bloed- of aanverwanten in de 1e graad* > vier dagen vanaf de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis of crematie.
bloed- of aanverwanten in de 2e graad* > twee dagen, de dag van overlijden en dag van de begrafenis of crematie
bloed- of aanverwanten in de 3e* en 4e* graad > één dag voor het bijwonen van de begrafenis of crematie
Ik zou haar persoonlijk niet daarop aanspreken maar zoiets regelen via bedrijfsarts; dan hou je prive en zakelijk beter gescheiden. Natuurlijk wel bloemen en interesse tonen, maar niet zelf gaan aanspreken wanneer ze weer aan het werk kan.quote:Op maandag 31 december 2012 15:32 schreef Onnoman het volgende:
Neem iemand tijdelijk in dienst.. volgens mij ben je daartegen toch verzekerd?
ERg lullig.. ik zou sowieso mijn betrokkenheid tonen.. gun haar de tijd stuur een kaartje of bos bloemen.
nodig haar over 2 a a3 weken uit om ergens een hapje te eten.. probeer dan handig naar voren te brengen wanneer ze denkt weer aan de slag te kunnen.
misschien moet je rekening houden dat ze misschien wel 2 maanden afwezig is.. zorg daarom voor iemand die even haar kan vervangen?
nope is niet verplicht en mijn boekhouder heeft het ooit eens voorgerekend, gemiddeld betaal je 15% meer dan dat je krijgt, wat mij betreft zijn de kosten baten dus niet in evenwicht.quote:Op maandag 31 december 2012 15:33 schreef Poeke het volgende:
Ik neem aan dat je verzekerd ben voor ziekteverzuim. Mocht ze die 5 dagen gaan overschrijden, meld haar dan ziek en huur voor dat geld een uitzendkracht in die bepaalde lichte handelingen kan overnemen.
ligt eraan hoe klein je bedrijf is.. als je goed betrokken bent met je eigen personeel zou ik het wel doenquote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik zou haar persoonlijk niet daarop aanspreken maar zoiets regelen via bedrijfsarts; dan hou je prive en zakelijk beter gescheiden. Natuurlijk wel bloemen en interesse tonen, maar niet zelf gaan aanspreken wanneer ze weer aan het werk kan.
Een bedrijfsarts hebben we geloof ik niet, misschien via een verzekering zal eens kijken.quote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik zou haar persoonlijk niet daarop aanspreken maar zoiets regelen via bedrijfsarts; dan hou je prive en zakelijk beter gescheiden. Natuurlijk wel bloemen en interesse tonen, maar niet zelf gaan aanspreken wanneer ze weer aan het werk kan.
6 monteurs(inclusief mij) en een secretaressequote:Op maandag 31 december 2012 15:36 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ligt eraan hoe klein je bedrijf is.. als je goed betrokken bent met je eigen personeel zou ik het wel doen
Tjah, dan zal het even doorbijten wordenquote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef icloud het volgende:
[..]
nope is niet verplicht en mijn boekhouder heeft het ooit eens voorgerekend, gemiddeld betaal je 15% meer dan dat je krijgt, wat mij betreft zijn de kosten baten dus niet in evenwicht.
Daarom juist. Als je zo nauw samenwerkt en je voelt je onder druk gezet door je baas om na zo'n tragische gebeurtenis snel weer aan het werk te gaan komt dat de werkrelatie niet ten goede. Beter is er een 3e onafhankelijke persoon die daarin kan bemiddelen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:36 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ligt eraan hoe klein je bedrijf is.. als je goed betrokken bent met je eigen personeel zou ik het wel doen
hoe is je band met haar?quote:Op maandag 31 december 2012 15:38 schreef icloud het volgende:
[..]
6 monteurs(inclusief mij) en een secretaresse
Een bedrijfsarts kun je onafhankelijk inhuren; google op verzuim [woonplaats] en zo komen verschillende organisaties beschikbaar die je kunnen helpen. Kosten vallen ook wel mee, meestal 150 per jaar of zo.quote:Op maandag 31 december 2012 15:37 schreef icloud het volgende:
[..]
Een bedrijfsarts hebben we geloof ik niet, misschien via een verzekering zal eens kijken.
Uiteraard heb ik alle hulp toegezegd en een rouwboeket langs gebracht.
Zeer goed is mijn ex vrouw.quote:
Dat klinkt wel leuk dat je echt veel aan haar hebt, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat dat geen sterk punt is voor je bedrijf maar juist een zwakke plek? Ik zou deze periode gebruiken om te leren hoe je iets minder afhankelijk kunt worden van die ene persoon.quote:Op maandag 31 december 2012 15:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Als zij op vakantie is dan regelen wij het zelf, en voor een week of 2/3 lukt dat met pijn en moeite ook wel, maar dan is het bij terugkomst wel een grote puinhoop, we hebben gewoon echt heel veel aan haar.
Nee man! Dat vind ik juist aan de laffe kant. Zolang er geen hierarchie binnen een bedrijf is hoef je daarvoor echt niet een intermediair voor aan te stellen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:38 schreef Poeke het volgende:
[..]
Tjah, dan zal het even doorbijten worden
[..]
Daarom juist. Als je zo nauw samenwerkt en je voelt je onder druk gezet door je baas om na zo'n tragische gebeurtenis snel weer aan het werk te gaan komt dat de werkrelatie niet ten goede. Beter is er een 3e onafhankelijke persoon die daarin kan bemiddelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |