SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie vlucht gehad?quote:Op zondag 30 december 2012 22:05 schreef Yankee het volgende:
Lekker gefietst vandaag, 26 graden blauwe lucht en een lekker zonnetje![]()
Niet echt bandjes voor natte wegen hequote:Op zondag 30 december 2012 22:12 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb van die veloflex master bandjes gekocht. Heb het loopvlak al gelijmd. Het canvas is dus ook een beetje stuk, plak daar wel ff een stukje canvas achter met superlijm. Thnx voor de tips!
Nee iddquote:Op zondag 30 december 2012 22:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet echt bandjes voor natte wegen he
Hoeveel km rij je nu in 1 uur?quote:Op zondag 30 december 2012 23:55 schreef Gripper het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die goede voornemens hebben voor komend jaar?
Voor mezelf: duidelijker doelen stellen, zowel in m'n werk als voor het fietsen. SMART, dus niet "ik wil lekker veel fietsen" maar wel: ik wil dit jaar 10.000 km rijden
Duidelijke doelen: 10.000 km, max 74-75 kg wegen en daarbij vet% onder 14. 40 km in precies 1 uur kunnen rijden. En natuurlijk de marmotte in goud uitrijden.
Als ik een tijdrit doe 36-37 ofzo. Maar heb niet echt geschikte ruimte inde buurt om een 40 km rondje uit te zetten. Hoewel, 2 x 20 kan natuurlijk ookquote:
Langere werk? Wat boeit jou dat, je fietst krap 3 uur in de week.quote:Op zondag 30 december 2012 20:13 schreef Patroon het volgende:
Nice. Toch de oplossing voor het langere werk. Kan dan niet gebeld worden maar als het belangrijk is kan ik op dat moment toch niets doen.
Windje mee. Verder zou ik geen canvas in die veloflexen plakken. Dan komt er een bobbel in.quote:Op maandag 31 december 2012 00:08 schreef Tommeke het volgende:
Een uur lang 40 rijden in je eentje is hard hoor!
Jeugd.quote:
Ik zei dat het me gaat om de lange tochten die ik een paar keer per jaar maak. 11merentocht 200km, 11stedentocht 240km, AGR 200km en de komende jaar de Marmotte. Dat haal ik nu niet met de batterij van mijn mobiel. Voor normale training is het idd prima.quote:Op maandag 31 december 2012 01:25 schreef No-P het volgende:
[..]
Langere werk? Wat boeit jou dat, je fietst krap 3 uur in de week.
Grip, mooie doelen. Ik zou ook wel 40km in het uur willen fietsen tijdens triathlon. Ben dan wel afhankelijk van het parkoers. Doel voor aankomend jaar is onder het uur op de 1/8ste en onder de 2 uur op de 1/4de. Grootste uitdaging wordt het zwemmen.
Vandaag 3 uur z1 (of d1) met daarna een hardloopwedstrijdje, 10km ging wel lekker, werd nog 4de van de 180.
Mooie voornemens! Mijn voornemens zijn constanter trainen, dus minder wisselend qua uren in de week. Wekelijks zo'n 8uur fietsen. Afgelopen jaar te weinig uren gemaakt. Kwam ook door dikke tentamen weken van 12 tentamens en deadlines.quote:Op zondag 30 december 2012 23:55 schreef Gripper het volgende:
Voor mezelf: duidelijker doelen stellen, zowel in m'n werk als voor het fietsen. SMART, dus niet "ik wil lekker veel fietsen" maar wel: ik wil dit jaar 10.000 km rijden
Duidelijke doelen: 10.000 km, max 74-75 kg wegen en daarbij vet% onder 14. 40 km in precies 1 uur kunnen rijden. En natuurlijk de marmotte in goud uitrijden.
Ruimte zat voor dat soort rondjes rond Vreewijk toch?quote:Op maandag 31 december 2012 00:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik een tijdrit doe 36-37 ofzo. Maar heb niet echt geschikte ruimte inde buurt om een 40 km rondje uit te zetten. Hoewel, 2 x 20 kan natuurlijk ook
Ook heel 'SMART' Op 5 mei 110 kilometer uitfietsen in 4,5 uur.quote:Op zondag 30 december 2012 23:55 schreef Gripper het volgende:
Heeft Tecklenburg 2 toertochten? Die van 11mei is op de verjaardag van mijn vriendin. Een andere datum zou dus prettig zijn.quote:Op maandag 31 december 2012 09:43 schreef the_critic het volgende:
RvV 240km
AGR 250KM
Teckelenburg beide tourtochten
Marmotte Goud
Afvallen tot zeker 84 kilo, liever nog, onder de 80 raken.
daarnaast wil ik komend jaar, weer eens trainingsritjes meerijden op nedereindse berg en kijken of ik dat wedstrijdniveau weer kan halen en vooral, of ik er ook weer lol aan ga beleven
(en mijn eerste doel is natuurlijk vanavond de 30 miljoen winnen.. weet alleen nog niet precies hoe ik dat doel beinvloeden kan!!)
Je rijd in grote groepen he? Dus je kan lekker in het wiel van andere mensen gaan rijden. Ik denk dat je wel sneller dan dat kan hoor.quote:Op maandag 31 december 2012 09:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook heel 'SMART' Op 5 mei 110 kilometer uitfietsen in 4,5 uur.
En geloof me, dat is voor mij een hele kluif.
Enig gevaar zit het natuurlijk wel in mogelijke blessures. Leuk 300 km maar als je niet fatsoenlijk getraind bent kan je je wel helemaal kapot rijden.quote:Op maandag 31 december 2012 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ach, daar wordt je hard van. Ivo's 300km is voor mij vooral een mentale training in de voorbereiding voor La Marmotte.
Dat het dan slecht weer is misschien geeft dat alleen extra cachet.
Tevens een goede force om in maart al veel duurkm's in de benen te hebben.
Voor users hier die nog een paar kg kwijt willen een uitgelezen kans.
Ja als je zo stom bent als een rund ga je dat ongetraind rijden.quote:Op maandag 31 december 2012 10:59 schreef janatwork het volgende:
[..]
Enig gevaar zit het natuurlijk wel in mogelijke blessures. Leuk 300 km maar als je niet fatsoenlijk getraind bent kan je je wel helemaal kapot rijden.
Nee. En ik heb volgens mij met die 60 uur en die 79 mile wel bewezen dat ik ook door de regen fiets. Maar als het stroomt van de regen, het bliksemt en het stormt, dan gaat deze jongen lekker met de auto naar zijn werk.quote:Op maandag 31 december 2012 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
Moet iedere km die je maakt plezierig zijn dan? Dan zou ik nooit gaan fietsen in de praktijk. Altijd wel spierpijn, vermoeidheid, regen,kou, wind etc. etc.
Eens. Leuk is heel persoonlijk. Ik vind het leuk om op een schema te trainen met soms wat pijn etc. Een ander vindt het alleen leuk bij 20+ graden.quote:Op maandag 31 december 2012 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
Moet iedere km die je maakt plezierig zijn dan? Dan zou ik nooit gaan fietsen in de praktijk. Altijd wel spierpijn, vermoeidheid, regen,kou, wind etc. etc.
Hadden afgelopen jaar niet wat mensen last van wat blessures na die 300 wat kapotte knieën ofzo?quote:Op maandag 31 december 2012 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je zo stom bent als een rund ga je dat ongetraind rijden.
Okkie dacht ik? Na 300 km zou ik ook wel last hebben van mijn reet en benen.Misschien ook knieën. Geen idee. Eerst maar eens goed voorbereiden. Volgens Ivo moest ik een paar 200 km+ fietsen en nog wat meer keer 100/150+.quote:Op maandag 31 december 2012 11:04 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hadden afgelopen jaar niet wat mensen last van wat blessures na die 300 wat kapotte knieën ofzo?
Ja, al heeft dat volgens mij niet heel lang geduurd. Okkie had een maandje last en Grip volgens mij ook. Maar die rijdt eiks een tandje te groot.quote:Op maandag 31 december 2012 11:04 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hadden afgelopen jaar niet wat mensen last van wat blessures na die 300 wat kapotte knieën ofzo?
volgens mijn broertje wel.. data heb ik dus niet voor je, als ik die weet zal ik het je melden. (maar ik praat dus wel een ander na, weet het niet 100% zeker)quote:Op maandag 31 december 2012 09:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft Tecklenburg 2 toertochten? Die van 11mei is op de verjaardag van mijn vriendin. Een andere datum zou dus prettig zijn.
Tja, je moet ook alleen gaan als je denkt dat zelf aan te kunnen.quote:Op maandag 31 december 2012 11:36 schreef eentwee het volgende:
Maar een maand last is niet goed als je nog in training bent voor iets anders. Ik wil ook niet weten wat er met mijn zitvlakblessure gebeurt als ik 300km ga fietsen
Ja kan niet missen. Die was de afgelopen jaren steeds maar 110 of 115 km. Beetje weinig voor die hele rit. Maar je kunt er natuurlijk nog een lusje aan plakken.quote:Op maandag 31 december 2012 13:37 schreef the_critic het volgende:
gok dat mijn broertje deze bedoelde... http://www.owc-oldenzaal.(...)teutoburgerwaldtocht
Ik had het gister de laatste 20 km ook helemaal gehad, gebeurt meestal als ik in december door Noord Groningen fiets. Met dit kutweer is dat echt niet fijn, maar je wordt er wel hard vanquote:Op maandag 31 december 2012 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn laatste dag van het jaar is een apartequote:Op maandag 31 december 2012 16:26 schreef kaasplankje het volgende:
Laatste km's van het jaar gemaakt.
Klikt gezellig en lekker Grip! Jíj en de rest hier een goede jaarwisseling gewenst!quote:Op maandag 31 december 2012 17:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn laatste dag van het jaar is een aparteVanmorgen de laatste 2x4 km van het jaar gefietst, ff naar de bakker voor verse broodjes. Daarna zijn we eerst bij een smederij wezen kijken, en hebben we zelf op stukken gloeiend staal gemept. Vervolgens alle boodschappen voor een uitgebreid diner, met 6 man maken we allemaal een gang. En tenslotte nog ff bij een wijnboer in het dorp een lekkere proeverij gedaan en wat wijn gekocht.
Nu terug in het chateau , en iedereen is lekker aan het prutsen in de keuken. Ik hoef pas als 1 vd laatste, want ik maak het hoofdgerecht en 1 amuse![]()
Geniet allemaal van de avond en van de laatste uurtjes, en tot volgend jaar, in goeie gezondheid enzo!
Goed voor elkaar. Geniet er van!quote:Op maandag 31 december 2012 17:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn laatste dag van het jaar is een aparteVanmorgen de laatste 2x4 km van het jaar gefietst, ff naar de bakker voor verse broodjes. Daarna zijn we eerst bij een smederij wezen kijken, en hebben we zelf op stukken gloeiend staal gemept. Vervolgens alle boodschappen voor een uitgebreid diner, met 6 man maken we allemaal een gang. En tenslotte nog ff bij een wijnboer in het dorp een lekkere proeverij gedaan en wat wijn gekocht.
Nu terug in het chateau , en iedereen is lekker aan het prutsen in de keuken. Ik hoef pas als 1 vd laatste, want ik maak het hoofdgerecht en 1 amuse![]()
Geniet allemaal van de avond en van de laatste uurtjes, en tot volgend jaar, in goeie gezondheid enzo!
Och, die anderhalfuur wind mee maken het toch weer goed?quote:Op maandag 31 december 2012 18:27 schreef No-P het volgende:
4 uur wind tegen gehad. Wat een mentale deuk geeft dat zeg.
Die wind mee had ik gisteren al gehadquote:Op maandag 31 december 2012 18:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed voor elkaar. Geniet er van!
[..]
Och, die anderhalfuur wind mee maken het toch weer goed?
Heen en terug tegen???quote:Op maandag 31 december 2012 18:27 schreef No-P het volgende:
4 uur wind tegen gehad. Wat een mentale deuk geeft dat zeg.
In Nieuwkoop geweest?quote:Op maandag 31 december 2012 17:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laat me raden: D1?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:59 schreef Patroon het volgende:
De eerste 3uren van 2013 zijn een feit. Beste wensen allemaal!
http://app.strava.com/activities/35129397
Neequote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Laat me raden: D1?
Gisteren 3 uur gaan slapen en om 9 uur er uit. Geslapen bij familie, tja niet in je eigen mandje..![]()
Vandaag maar besloten niks te doen behalve weer naar huis rijden met de auto vanuit Zwolle.
Het was een rit in lijn, geen rondje. Vorige dag wind mee gehad.quote:
Klopt, een paar weken eerder een 200 naar de Citadel van Namen.quote:Op maandag 31 december 2012 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
Wat tourritjes maken: RvNH, boretti classic, giant ritje, 7 dorpen tocht. Daarnaast misschien de 300 van ivo (eerst is er toch een 200 van ivo)
Had je voldoende km's in de benen toen? Niet helemaal toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:51 schreef Oksel het volgende:
Na ivo's 300 inderdaad 2 weken m'n knieen gevoeld.
Duurtrainingen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
Maar ff serieus he, wat zijn goede trainingen voor de 300 van ivo?
Hoeveel had je toen gefietst?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:17 schreef Oksel het volgende:
Nee, ik had zeker niet genoeg KM"s in de benen
Maak anders je eigen schema. Je hoeft je daar niet strikt noodzakelijk aan te houden maar je probeert het wel na te streven.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso moet ik nog eerst even EPE doen.
Plan is denk ik om gewoon elke duurtraining 20 km langer te doen. 2 duurtrainingen in een weekend kan ook wel toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maak anders je eigen schema. Je hoeft je daar niet strikt noodzakelijk aan te houden maar je probeert het wel na te streven.
Voorwaarde is wel dat het haalbaar is qua belasting voor jezelf.
Ook kan je de schema's nog aanpassen aan de weersomstandigheden, bijvoorbeeld door je rustweekend een week eerder in te plannen als het dan zwaar kloteweer is bijvoorbeeld.
Ja, alleen zijn die afstanden niet zaligmakend. Je kan ook eens een keer wat minder doen omdat het slecht weer is of wanneer je niet fit bent door wat voor reden dan ook.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Plan is denk ik om gewoon elke duurtraining 20 km langer te doen. 2 duurtrainingen in een weekend kan ook wel toch?
http://t.co/lgWKQV3Nquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:18 schreef Oksel het volgende:
Iemand ervaring hier met sportvasten(.nl) ?
Andere wielrenner kwam er mee, had er goede verhalen over gehoord.
Ja, voor topsporters zal het niet gezond zijn. Maar dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:25 schreef No-P het volgende:
[..]
http://t.co/lgWKQV3N
http://www.bnr.nl/program(...)+Gezond.mp3?download vanaf 7 minuten
Commerciële bende. Dure shakes. Zelfde categorie als Herbalife.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:18 schreef Oksel het volgende:
Iemand ervaring hier met sportvasten(.nl) ?
Andere wielrenner kwam er mee, had er goede verhalen over gehoord.
Wat voor versie is dat? Zelfs de profs doen maar 250 ofzoquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:35 schreef mrPanerai het volgende:
Via de club het schema (opgemaakt door energylab) voor de Ronde van Vlaanderen, 324km, binnen gekregen.
Begint het 3 trainingen per week van zo'n 2,5 uur elk, ik vrees dat ik dat niet bij m'n week bij krijfg maar ik ga toch een poging wagen.
Ik drink veel cola omdat ik dat bruisende zo chill vind. Heb nu een substituut: Spa roodquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
Joh, wat minder alchohol, chips enzo. Gezond beleg ipv 3 plakken kaas en roomboter. Geen warme chocomel maar thee of koffie (zonder suiker) en dan kom je een eind.
Of gewoon water ipv frisdrank.
Drink ook veel Spa Rood. Kan best laxerend werkenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik drink veel cola omdat ik dat bruisende zo chill vind. Heb nu een substituut: Spa rood
Omdat het 100 jaar bestaat wordt de allereerste overgedaan, 324km, ik ben nog niet helemaal overtuigd maar ga voorlopig mee in het enthousiasme van andere clubleden...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor versie is dat? Zelfs de profs doen maar 250 ofzo
Sokken, petje of een vies setje poeders, gelletjes of energierepen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:22 schreef fetss het volgende:
Weten jullie nog een leuke wielren-gadget van rond de 10¤ is voor een verjaardag
Gaaf zeg!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Omdat het 100 jaar bestaat wordt de allereerste overgedaan, 324km, ik ben nog niet helemaal overtuigd maar ga voorlopig mee in het enthousiasme van andere clubleden...
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121211_081
quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:22 schreef fetss het volgende:
Weten jullie nog een leuke wielren-gadget van rond de 10¤ is voor een verjaardag
Ja, sommige trainingen heb je 48 uur nodig voor je hersteld bent. Of je in die 48uur ook absolute rust nodig hebt dat is vraag 2.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:18 schreef Patroon het volgende:
Kaas, ik vind het erg lastig om zelf een schema te maken waarbij ik de juiste mate rust tussen de trainingen inbouw. Sommige trainingen vragen 48u herstel maar toch kan je de volgende dag weer een rustige duurtraining doen. Hoe zit dat?
Stuurlint (wit? Neem Fizik microtex of Deda Mistral, kun je goed schoon houden), zadeltasje (Arundel Dual is geniaal ding voor 2 biba's), CO2 pompje (Genuine Innovations microflate oid). De Renner is ook een goedequote:Op woensdag 2 januari 2013 00:22 schreef fetss het volgende:
Laatst ook weer iemand die doodserieus vroeg of ik ook doping gebruik. En dat ik eerlijk moest antwoorden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:40 schreef the_critic het volgende:
verbeteren doe je door te rusten.. Niet door te trainen. In training breek je feitelijk beetje af, en daarna herstel je iets beter dan je was.. dus 1 stapje achteruit, herstel 2 vooruit.. Dus pak zeker de juiste rust momenten!!
en nog even een leuk onderzoek, om andere mensen mee te vervelen na de zoveelste domme vraag of discussie op verjaardag oid http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130101_00419170
Gewoon ja zeggenquote:Op woensdag 2 januari 2013 10:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Laatst ook weer iemand die doodserieus vroeg of ik ook doping gebruik. En dat ik eerlijk moest antwoorden.:')
leren stuurlint is wel mooi ja, en ook makkelijk weer schoon te maken. Ik rijd alleen altijd zonder handschoenen en dat wordt vaak glad in de zomer als je beetje gaat zweten..quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Stuurlint (wit? Neem Fizik microtex of Deda Mistral, kun je goed schoon houden), zadeltasje (Arundel Dual is geniaal ding voor 2 biba's), CO2 pompje (Genuine Innovations microflate oid). De Renner is ook een goede
Hier trouwens een bijzonder scherpe aanbieding voor een bril: Giro Havik full 19,90¤.
Alle amateurvoetballers gebruiken coke voor de wedstrijd, je ziet het zelf, ze worden zo aggressief dat ze gewoon de scheids doodschoppen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Laatst ook weer iemand die doodserieus vroeg of ik ook doping gebruik. En dat ik eerlijk moest antwoorden.![]()
Ja ik heb nog wel wat liggen hoor kom maar halenquote:Op woensdag 2 januari 2013 10:54 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee?
Weet jij nog een goede aanbieding voor groeihormonen en EPO?
Je moet ook een beetje de scherpe kantjes eraf halen met wat ghb.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alle amateurvoetballers gebruiken coke voor de wedstrijd, je ziet het zelf, ze worden zo aggressief dat ze gewoon de scheids doodschoppen.
gewoon rode bieten sap http://wielrennen.startpa(...)art-epo#msg-16207963quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:54 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee?
Weet jij nog een goede aanbieding voor groeihormonen en EPO?
wat krijg je?quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Morgenavond mijn nieuwe teambike ophalen
Is geen leer hoor. Leer verkleurt namelijk wel snel. Vind beide witte lintjes heel goed, rijd er ook gewoon zonder handschoenen mee en in de regen geen problemen. Deda Mistral lint heb ik er al bijna 2 jaar op zitten en is nog altijd toonbaar.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
leren stuurlint is wel mooi ja, en ook makkelijk weer schoon te maken. Ik rijd alleen altijd zonder handschoenen en dat wordt vaak glad in de zomer als je beetje gaat zweten..
light frisdrank is grootste troep die bestaat.. is slechter voor je dan reguliere suiker.. Je bloedsuikerspiegel raakt er door van slag, en dus krijg je er alleen maar lastquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Rode bietensap werkt voor mij niet wat voor mij wel werkt is minder light frisdrank in elk geval geen bubbels meer en minder melkproducten.
geen glijende handen op dat soort lint?! misschien dan toch maar eens proberen..quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is geen leer hoor. Leer verkleurt namelijk wel snel. Vind beide witte lintjes heel goed, rijd er ook gewoon zonder handschoenen mee en in de regen geen problemen. Deda Mistral lint heb ik er al bijna 2 jaar op zitten en is nog altijd toonbaar.
@Cyclinggirl: leuk, wat is het voor fiets? Je Trek houd je er gewoon bij zeker?
nee, maar kun je dubbel voor rollen natuurlijk.. Ik ga het eens een keer proberen dan maar, als mijn huidige witte kurk weer aan vervang toe is..quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:16 schreef eentwee het volgende:
Nee geen last van. Het dempt alleen niet echt, is vrij dun. Er bestaat ook wel 'glad' lint (dus geen kurk) met extra grip, die Lizard skins en Arundel Gecko enzo.
Netjes hoor,quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Een Specialized Amira met Ultegra erop
Mooi setje fietsen!quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:05 schreef CyclingGirl het volgende:
@EenTwee een Specialized Amira en de Trek Madone en Domane hou ik gewoon.
Jammer van de rotsen maar lijkt mij leuk mtben daar.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:12 schreef Gripper het volgende:
Ook net terug van een rondje MTB, we zijn nog in Frankrijk. Flink stampen over de heuvels en op en af door wijngaarden. Gewoon tussen de boeren door die alweer druk aan het snoeien zijn voor het voorjaar
http://app.strava.com/activities/35349079
Die rare vorm komt omdat we even in fixin wilden kijken, een plaatsje vlak onder dijon. Je schijnt daar klimrotsen te hebben en die wilden we ff bekijken. De rotsen hebben we niet gevonden...
Dan bof je echt!quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:31 schreef janatwork het volgende:
net terug van 2.5 uur d1. Knapt echt op de verste uithoek van mijn rondje mijn versnellingskabel van mijn derieur. Gelukkig was er een fietsenmaker in de buurt!
Welke heb je nodig?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
Godverdomme kutwinkels. Bestel je een derrie, is het niet op voorraad
Nee.quote:
Campa centaur oid.quote:
Dat heb ik op mijn koersfiets. Op mijn trainingsfiets campa.quote:
Juist. Nergens anders kon ik 'm zo snel vinden voor ongeveer dezelfde prijs, dus ik wacht maar ff. Had geen trek om iets uit Engeland te halen.quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:11 schreef Oksel het volgende:
En zat bijna onder een auto, kutwijf zag me over 't hoofd op een rotonde, gelukkig trapte ik hard bij, schoot net achter me langs, dacht dat ze m'n achterkant zou pakken. Helemaal niets gezegd, stopte niets eens. Dus ik er achter aan, bij het stoplicht heb ik haar heel erg laten schrikken door HEEL hard op het raam te bonzen en d'r deur open te trekken. Toen bood ze wel haar excuus aan. Hoer.
Strandracequote:
Geen idee. Hopelijk niet. Wel de strandopgang op enzo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:42 schreef eentwee het volgende:
Er zijn geloof ik wel figuren die 29" Big apples op hun crossert zetten en meedoen. Maar moet je bij die wedstrijd ook niet door de duinen rennen enzo?
Ik meende zoiets gelezen te hebben tijdje terug.. mijn fout.. Ik dacht dat er in totaal 4 man van FOK! waren ingeschreven.quote:
Bij Castricum is het een zooitje, check de filmpjes op Youtube, afstappen en stukkie rennen is sneller.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee. Hopelijk niet. Wel de strandopgang op enzo.
Ja, en door het koude zeewater rijden, vind jij vast heel leuk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:42 schreef eentwee het volgende:
Er zijn geloof ik wel figuren die 29" Big apples op hun crossert zetten en meedoen. Maar moet je bij die wedstrijd ook niet door de duinen rennen enzo?
Nu ff afzien in de branding, en dan mag je straks in juli met de zoutkorsten op je bek tussen de geurige alpenweiden cruisenquote:
Is mij ook wel eens gevraagd.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Laatst ook weer iemand die doodserieus vroeg of ik ook doping gebruik. En dat ik eerlijk moest antwoorden.![]()
Euh, gewoon even afwassen? Desnoods even laten staan? Zou niet gaan koken. Of nieuwe kopen voor 1 of 2 euro per stuk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:11 schreef muzas het volgende:
Kun je bidons uitkoken? Bij het vergaren van al mijn spullen kwam ik er achter dat ze allebei nog, gevuld, in mijn fiets zaten![]()
Dus die zijn muf. Zijn gewoon van die isostar bidons...
Ik dacht ze ff met een vaatwasblokje op't aanrecht te zetten in een pannetje met net niet kokend water?
Zo dacht ik ook. Lekker pastasalade maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:13 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag gekoerierd op een fiets van lood met 3 bar in de banden, word je sterk van.
Nu lekker kaas met mosterd vreten en cola drinken. Fuck dat afvallen man.
Vanmiddag al pastasalade gegeten. Voor het koerieren. Na twee uur een hongerklop van jewelstequote:Op woensdag 2 januari 2013 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook. Lekker pastasalade maken.
O wacht. Bami met foe yong hai. Ook lekker
Ja afwassen heb ik dus inmiddels geprobeerd. Maar ze blijven muf. Nieuwe kopen kan altijd, Maar wordt voor vergeetachtige klunsen als ik snel een dure hobbyquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, gewoon even afwassen? Desnoods even laten staan? Zou niet gaan koken. Of nieuwe kopen voor 1 of 2 euro per stuk.
Mantel, 2,50 voor grote bidons.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja afwassen heb ik dus inmiddels geprobeerd. Maar ze blijven muf. Nieuwe kopen kan altijd, Maar wordt voor vergeetachtige klunsen als ik snel een dure hobbyEn bidons voor een euro? wáár?
http://www.rose.nl/artikel/rose-bidon-750-ml-313923/aid:313925quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja afwassen heb ik dus inmiddels geprobeerd. Maar ze blijven muf. Nieuwe kopen kan altijd, Maar wordt voor vergeetachtige klunsen als ik snel een dure hobbyEn bidons voor een euro? wáár?
Gewoon tabletten gebitsreiniger kopen (kosten weinig in de supermarkt), bidon met water vullen en er een tablet ingooien. Nachtje laten staan, goed omspoelen en je bidon is weer ok.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Pro-tip. thnx!quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon tabletten gebitsreiniger kopen (kosten weinig in de supermarkt), bidon met water vullen en er een tablet ingooien. Nachtje laten staan, goed omspoelen en je bidon is weer ok.
Ja, aan de achterderailleur zie je dat rode en grijze labeltje zitten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn die derailleurs ook wel red? Want dat staat toevallig net niet op de foto.
Ook de halve marathon de dag erna toch?quote:
Dat heb ik niet meer liggen. Helaas.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Campa centaur oid.
[..]
Dat heb ik op mijn koersfiets. Op mijn trainingsfiets campa.
Ben je wel helemaal lekker in je pan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Ook de halve marathon de dag erna toch?
Gelukkig weinig bochtjes, want ik kan voor geen meter mtben.
En dan gaat de SRAM red op je giant?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, aan de achterderailleur zie je dat rode en grijze labeltje zitten.
t is volgens mij wel het "goedkope" frame, niet de S-works ofzo.
Ik heb gewoon gevraagd of ie m zonder wielen wil verkopen. En als dat niet kan, kunnen de wielen ook wel los op marktplaats.
Als je athen of chorus 10 speed heb neem ik 'm ook hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 04:08 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meer liggen. Helaas.
Tja, 4 jaar oud hé? To be honest, lelijk ding, en niet alleen door de wielen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:30 schreef Gripper het volgende:
WTF zeg, wat een scherpe prijs voor een tarmac met Sram Red.... Eff mn spaarvarken controleren!![]()
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Sinds wanneer moet Tommeke afvallen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:13 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag gekoerierd op een fiets van lood met 3 bar in de banden, word je sterk van.
Nu lekker kaas met mosterd vreten en cola drinken. Fuck dat afvallen man.
Sinds ik in de decembermaand veel te veel heb gegetenquote:Op donderdag 3 januari 2013 07:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet Tommeke afvallen?
Wat er in 1 maand is bijgekomen train je er toch zo weer af? Luie lapzwans.quote:Op donderdag 3 januari 2013 07:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sinds ik in de decembermaand veel te veel heb gegetenen door drukte bij m'n andere baantje weinig heb gekoerierd
Ik at echt alles wat los en vast zat. Heb oudejaarsdag 8 oliebollen en 3 appelflappen gegeten
quote:Op donderdag 3 januari 2013 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat er in 1 maand is bijgekomen train je er toch zo weer af? Luie lapzwans.
Ja man, fuck die voornemens.quote:Op donderdag 3 januari 2013 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
A joh, dat afvallen komt volgend jaar wel weer
Juistem. Die 300 komt volgend jaar wel.quote:
Jij nog startbewijs voor Marmot van mij overkope?quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Juistem. Die 300 komt volgend jaar wel.
Volgend jaar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij nog startbewijs voor Marmot van mij overkope?
Nee, was daarvoor ook al. En steeds na 2 dagen rust weer weg. Kan mijn voeten niet bewegen, met mooi warm en droog weer geen probleem. Bij kou en vocht blijkt toch dat afstelli niet optimaal is. Beetje speling is beter. Schoen van pijnlijke been stond ook iets meer naar buiten, weet niet of dat de bedoeling is. Bij speling kiest de voet zelf de beste positie.quote:
We told you so.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, was daarvoor ook al. En steeds na 2 dagen rust weer weg. Kan mijn voeten niet bewegen, met mooi warm en droog weer geen probleem. Bij kou en vocht blijkt toch dat afstelli niet optimaal is. Beetje speling is beter. Schoen van pijnlijke been stond ook iets meer naar buiten, weet niet of dat de bedoeling is. Bij speling kiest de voet zelf de beste positie.
Kloptquote:
Nee wel van ene dokter Ferrariquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is mij ook wel eens gevraagd.
CyclingGirl, heb je het nummer van Fuentes voor me?
Ik zal maar niet vertellen hoeveel oliebollen en flappen ik met oud en nieuwe gegeten hebquote:Op donderdag 3 januari 2013 07:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sinds ik in de decembermaand veel te veel heb gegetenen door drukte bij m'n andere baantje weinig heb gekoerierd
Ik at echt alles wat los en vast zat. Heb oudejaarsdag 8 oliebollen en 3 appelflappen gegeten
Ja ik ga m ook kijken, ook gemist ging over epo geloof ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:57 schreef Patroon het volgende:
Volgens mijn twitter was er gisteren een mooie programma op tv #bureausport. ff terugkijken.
Hehequote:Op donderdag 3 januari 2013 10:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee wel van ene dokter Ferrari
Cool! Grappig dat je Jopie tegenkwam. De beste man is een legende.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik gaat ws. zondag naar Ahoy, moet dan trackstanddingetje doen op de baan en mss een rondje rijden.
Heb mijn baanfiets al in elkaar gezet. Zat geen bracket in enzo.
Neem altijd brood met jam of pindakaas meequote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zeg wie van jullie hebben wel eens die sportbuns geprobeerd? Ik heb ze nu geprobeerd en ik vind het een fijn afwisseling van voeding tijdens de training. Ik was echt wat moe van reepjes en nu heb ik dit ontdekt en vind het echt goed spul.
Haha wel ff zakje eromquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja deed ik ook maar op de een of andere manier zat ik of onder de jam of pindakaas
1.?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe ketting erom. 2 tandjes slaan over.
Kan 3 dingen doen:
1. Cassette nu vervangen.
2. Met oude cassette en ketting doorijden en over twee maanden ketting en cassette vervangen.
3. Oude ketting en cassette helemaal oprijden en dan boel vervangen + voorblad en middenblad a totaal 50 euro extra.
Ja zijn wel lekker idd. Maar veel te duur, wissel gewoon af met merken repen etc. Bananen en krentenbollen lust ik altijd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zeg wie van jullie hebben wel eens die sportbuns geprobeerd? Ik heb ze nu geprobeerd en ik vind het een fijn afwisseling van voeding tijdens de training. Ik was echt wat moe van reepjes en nu heb ik dit ontdekt en vind het echt goed spul.
gekke willem de wielrener (wim koopman)quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
En bonuspunten als je weet wie die man op die poster is in deze etalage.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor de niet rotterdammers die toch willen weten wie deze legende is
[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 03-01-2013 17:50:39 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Ik heb weer wat te snel gesproken, lag al een tijdje in de garage, moeten eigenlijk nieuwe wieltjes en een nieuwe veer in, en een klein beetje optische schade. Met verzendkosten lijkt gewoon bij de webshop bestellen een betere optiequote:Op donderdag 3 januari 2013 07:12 schreef kanovinnie het volgende:
Zolang ie nog een beetje smoelt met de rest van mijn fiets wil ik 'm wel overnemen. Heb je een foto?
Leuk! Mooi sfeertje daar! Heb je die documentaire over Dimitri de Fauw ook gezien?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:07 schreef keesfietst het volgende:
Ga misschien ook nog een dagje naar de zesdaagse. Dikke benen en mooie vrouwen kijken!
Vandaag weer kleine drie uur in herstel/d1 gehangen, iets meer wind dan gisteren.
Geen probleem, evengoed bedankt voor het kijken!quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik heb weer wat te snel gesproken, lag al een tijdje in de garage, moeten eigenlijk nieuwe wieltjes en een nieuwe veer in, en een klein beetje optische schade. Met verzendkosten lijkt gewoon bij de webshop bestellen een betere optie
Sorry voor de misvatting.
Ik wel, heftig verhaal!quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk! Mooi sfeertje daar! Heb je die documentaire over Dimitri de Fauw ook gezien?
Yes, heftig! Ben benieuwd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk! Mooi sfeertje daar! Heb je die documentaire over Dimitri de Fauw ook gezien?
Ga dan voor een compleet nieuwe.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:59 schreef Patroon het volgende:
Kan ook 2 kransjes vervangen voor 22 euro incl. verzendkosten. Maar voor 40 euro incl. heb ik een compleet nieuwe cassette.
voor zacht prijsje, kan ik die wielen nog wel gebruiken.. dus let me knowquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, aan de achterderailleur zie je dat rode en grijze labeltje zitten.
t is volgens mij wel het "goedkope" frame, niet de S-works ofzo.
Ik heb gewoon gevraagd of ie m zonder wielen wil verkopen. En als dat niet kan, kunnen de wielen ook wel los op marktplaats.
Als je ongeveer 2x zoveel rijdt op de kransjes die versleten zijn, kan het wel uit om alleen die 2 te vervangen. Kan je de volgende keer de hele cassette vervangen omdat alle kransjes versleten zijn. Bespaard je doekoequote:Op donderdag 3 januari 2013 15:59 schreef Patroon het volgende:
Kan ook 2 kransjes vervangen voor 22 euro incl. verzendkosten. Maar voor 40 euro incl. heb ik een compleet nieuwe cassette.
Kom je er straks achter dat dat toch niet helemaal zo is. Dan zou ik liever op zeker spelen en 2 tientjes extra uitgeven ipv een uur of wat meer gezeur.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je ongeveer 2x zoveel rijdt op de kransjes die versleten zijn, kan het wel uit om alleen die 2 te vervangen. Kan je de volgende keer de hele cassette vervangen omdat alle kransjes versleten zijn. Bespaard je doekoe
Ja dat is waar, op de overige kransjes slaat de cassette niet over. Alleen de 17 en 19. Maar de 16 zal ook wel niet meer perfect zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Als je ongeveer 2x zoveel rijdt op de kransjes die versleten zijn, kan het wel uit om alleen die 2 te vervangen. Kan je de volgende keer de hele cassette vervangen omdat alle kransjes versleten zijn. Bespaard je doekoe
een volledig nieuwe cassette is natuurlijk altijd veilig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is waar, op de overige kransjes slaat de cassette niet over. Alleen de 17 en 19. Maar de 16 zal ook wel niet meer perfect zijn.
ik doelde meer dat je dan veilig zit qua vervangingen. Je loopt niet het risico over paar maanden weer kransjes te moet wisselen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Oksel het volgende:
Ik snap niet wat er veilig is aan een cassette.
Quanta costa?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Oksel het volgende:
Wil er iemand veel geld betalen voor mijn Mavic Cosmic Elite's? gok 3000km mee gerennt. Campa body.
[ afbeelding ]
Jammer, verkeerde bodyquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Oksel het volgende:
Wil er iemand veel geld betalen voor mijn Mavic Cosmic Elite's? gok 3000km mee gerennt. Campa body.
[ afbeelding ]
T zijn wel fantastisch strakke frames, die tarmacs.quote:Op donderdag 3 januari 2013 07:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, 4 jaar oud hé? To be honest, lelijk ding, en niet alleen door de wielen.
Klopt, maar als ik er een andere body bij moet gaan kopen, ben ik in totaal bijna de nieuwprijs kwijt.quote:
Frame overlakken is erg kostbaar. Moet je wel bij de aanschafprijs optellen als je dat een voorwaarde vind. Ik zou ze nemen zoals ze is, of laten staan. Weinig gebruikt altijd binnen gestaan geldt ook voor mijn fietsen, dat zegt niks dus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
T zijn wel fantastisch strakke frames, die tarmacs.
Desalniettemin jouw zeer gerespecteerde mening ga ik er toch morgen even naar kijken, hij vond m'n bod van 850 eerder al ok, maar liet me net in een mail weten dat er vandaag al iemand 900 heeft geboden, dus daar moet ik ook mee aankomen.
Als ik die vent zo hoor is het een gevalletje "weinig gebruikt altijd binnen gestaan". De kleuren zijn niet je van het idd. Misschien zou ik die kunnen laten overspuiten. Rood-wit of compleet matzwart met rode decals.
In februari kom ik naar Barcelona toe trouwens. Nog tips over dingen die echt niet of juist wel moet gaan doen? En welke clubs/kroegen zijn leuk?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:14 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Costa betekend strand trouwens.....
¿Cuánto cuesta? is de juiste uitdrukking in het Spaans ;-)
gewoon alle toeristische attracties aflopen.. alles in die stad is de moeite waard!!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In februari kom ik naar Barcelona toe trouwens. Nog tips over dingen die echt niet of juist wel moet gaan doen? En welke clubs/kroegen zijn leuk?
Ik had specialized roubaix 25mm op mijn fiets toen ik hem kocht. Niet lek gereden, dik loopvlak tov de wangen en erg zacht compound waardoor er veel steentjes in bleven zitten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Die foto's komen wel. Heeft er hier iemand wel eens met Specialized banden gereden en wat is de ervaring hiermee?
Hmm, goed opletten dus. Dat het de stad van de zakkenrollers is wist ik al ja. Ik zal mijn pasjes wel goed opbergen/ in mijn schoenen enzovoorts.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
gewoon alle toeristische attracties aflopen.. alles in die stad is de moeite waard!!
maar een paar tips van mij (al 5x bezocht!)
- la boccaria is er gaaf
- parc quell kun je je goed vermaken
- la sagrada is erg mooi, maar zorg dat je er al een uur voor openingstijd bent, anders sta je zo uren in de rij om naar binnen te kunnen
- en er is een pretparkje op een berg, Tibidabo. Daar kun je met een blauwe tram, en later een treintje (funiculair) omhoog, en dan niet naar pretpark gaan maar verder omhoog ligt een kerk. Bovenop die kerk is nog weer een soort balkon/terras waarbij je over de hele stad heenkijkt! super mooi
- parc montjuic (bovenaan de trappen is een musuem.. erg mooi uitzicht)
en ga ook naar dat soort punten, maar dan in de avond. De stad is super mooi zacht verlicht. Kun je echt schitterende plaatjes schieten. Zeker een ervaren fotograaf als jij
en let op.. is ook de stad van de straatrovers en zakkenrollers!!
Goeie, ik zal in dat soort situatie's idd wel even goed opletten (hand meteeen op de beurs) en familie ook waarschuwen om dat te doen. Mijn moeder is wel zo'n type die daar met open ogen intrapt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:34 schreef muzas het volgende:
Ja. Mijn portemonnee is er ook gejat. Kom een kroeg uit en een of ander dik wijf grijpt me zo in mn kruis. Verbijsterd jaag ik r kwaad weg. Achteraf bleek dat ws haar handlanger in alle consternatie mn portemonnee heeft gejat. Nooit door gehad.
Jammer weer dit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:45 schreef Patroon het volgende:
Wordt kano eens in zijn kruis gegrepen, roept ie gelijk om zijn moeder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |