Ik vond ze er ook lekker uitzien en ik hou van pistache..quote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je boter was te zacht toen je begon?
misschien de hele handel een tijdje laten rusten in de koelkast?
het ziet er overigens wel erg lekker uit, al hou ik niet van pistache. maar de koekjes zien er erg lekker uit : 9
Ik heb gewoon middelmatige gepakt..quote:Op zondag 27 januari 2013 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Recept is waardeloos, twee eieren? Hoe groot? maakt nogal een verschil of je m of xl hebtm
piet, wat is het verschil voor koekjes als je poedersuiker of basterdsuiker gebruikt?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Kerrygold Oirisch Buttah is koelkastkoud smeerbaar (bijna)
basterdsuiker is hygroscopischer dus je koekjes worden iets minder snel droogquote:Op maandag 28 januari 2013 08:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
piet, wat is het verschil voor koekjes als je poedersuiker of basterdsuiker gebruikt?
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ga de cheesecake van Nigella staks ook maken. Door die foto kon ik het niet meer weerstaan
Dit. Nu wil ik ook.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ga de cheesecake van Nigella staks ook maken. Door die foto kon ik het niet meer weerstaan
ik heb die vlinderuitstekers gekocht en ze zijn zoooooo gaafquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ah, er is een speciaal koekjestopic zie ik! Ik postte mijn koekjes in het taartentopic, omdat ik normaal gesproken taarten decoreer. Vandaag heb ik chocoladekoekjes gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik doe een beetje poeder op een schoteltje, dan wat druppels rejuvenator erbij en met het kwastje roeren. De alcohol verdampt wel aardig snel, dus af en toe wat druppels erbij doen. Maar het liefst werk ik met de kant en klare verf in potjes, dat scheelt een hoop menggedoe.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb die vlinderuitstekers gekocht en ze zijn zoooooo gaaf
ik heb ook van die poederverf gekocht, die je moet aanlengen met alcohol.
maar hoe moet dat nou eigenlijk? ik krijg het niet voor elkaar?
hoe werk jij er mee? ik deed een beetje in een bakje en dan wat poeder erbij, maar dan was het in minder dan geen tijd weer opgedroogd. wat doe ik fout?
ja die potjes heb ik ook (tenminste, een paar dan) maar dat zijn allemaal van die metalic kleurtjes. heb je daar dan ook gewone kleuren van? en is er met die pasta kleurstof van wilton te schilderen als ik het verdun?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik doe een beetje poeder op een schoteltje, dan wat druppels rejuvenator erbij en met het kwastje roeren. De alcohol verdampt wel aardig snel, dus af en toe wat druppels erbij doen. Maar het liefst werk ik met de kant en klare verf in potjes, dat scheelt een hoop menggedoe.
Die pasta is niet bedoeld om mee te schilderen, dat is echt puur om door fondant of marsepein te kneden. En die verf is inderdaad alleen in metallic variant. Jammergenoeg. Ik hoop dat dat verandert.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja die potjes heb ik ook (tenminste, een paar dan) maar dat zijn allemaal van die metalic kleurtjes. heb je daar dan ook gewone kleuren van? en is er met die pasta kleurstof van wilton te schilderen als ik het verdun?
dat is wel heel jammer, want ik heb die set per ongeluk dubbel gekocht dus ik heb voor de komende 100 jaar genoeg kleurstof in die kleurenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Die pasta is niet bedoeld om mee te schilderen, dat is echt puur om door fondant of marsepein te kneden. En die verf is inderdaad alleen in metallic variant. Jammergenoeg. Ik hoop dat dat verandert.
Ben nog lang geen spuuglokje en dat word ik ook niet maar wilde de koekjes toch ff laten zienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Wederom mooi.
Heb koekjes klaar staan om morgen eens met fondant te bekleden. De puzzel uitsteker had ik gebruikt en heb pearl dust voor effect.
Net ook bij de cakepops gebruikt, mooi glans effect
embossing?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:36 schreef het-is-mij het volgende:
missisippiemoddervlaai klinkt leuk maar das zeker een en al chocola???
Ja dat op dat blauw was ff probeersel met een ding wat ik nog had liggen waar je van die reliefjes op kaarten mee kunt maken (ff naam kwijt)
Ja, wat wat in de UK Sour Creme wordt genoemd heeft een vetgehalte van rond de 20%, dat wordt altijd foutief vertaald naar zure room, wat in NL een vetgehalte heeft van een procent of 10.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat kan volgens jou ook, bij dit recept?
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Je gebruikt echt zure room? Niet crème fraîche?
Oooh wil je het recept van beide taarten in een pm naar me sturen? Omnomnom!quote:Op maandag 28 januari 2013 09:47 schreef Bleie het volgende:
Die cheesecake van Nigella is inderdaad goddelijk zeg! De limoentaart ook, maar dat wist ik al. En daar is gelukkig nog een stukje van over.
En voor het visuele aspect: dit waren ze.
[ afbeelding ]
Tja, vertalers hebben geen idee.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:36 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Melkan zure room heb ik gebruikt ja, omdat het zo in het recept stond
Dit is het recept neem ik aan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:48 schreef laziness het volgende:
Ik ken het recept. Creme fraiche lijkt me lang niet zo lekker er bij. De zure room is juist lekker.
Die heb ik ik gebruiktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:51 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dit is het recept neem ik aan?
http://www.okokorecepten.(...)la-lawson-cheesecake
Ja en creme fraiche vind ik er te zacht van smaak bijquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:51 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Ik heb het echt met zure room gedaan, en dat was echt heerlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:51 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
voor topping lijkt zure room me beterquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Je gebruikt echt zure room? Niet crème fraîche?
Ik vond deze, veel op die website zeggen dat het goed lukt, dus misschien is ie het proberen waard.quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:39 schreef Sandous het volgende:
Ik wil morgen muffins maken.. Net als die van v&d.. die zo opbollen met chocola.. of met bananen.. Dus geen mini dingen.. maar lekkere machtige dingen
Heeft iemand misschien een recept? Heb al eerder vele recepten geprobeerd,.. maar dat is dan meestal net als een cakebeslag en worden het soort cupcakjes
Holy moly, wat is ie hoog! Of lijkt dat maar zo?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:49 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n cheesecake bij de koffie kan prima
Je zet hem in een braadslee oid met een laagje water?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:41 schreef Bleie het volgende:
Bij mij scheurt hij bijna altijd, maar deze niet. Misschien door het waterbad?
hij is niet heel hoog hoor, 20cm springvorm en die zat niet volquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Holy moly, wat is ie hoog! Of lijkt dat maar zo?Ziet er overigens goddelijk uit. Ik heb nooit een cheesecake gebakken maar ik hoor altijd dat deze zo gemakkelijk scheurt. Daar hebben jullie blijkbaar allemaal geen last van. Tips en trucs ?
maak jij nog wel eens taart, spuuglokje?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Mmmmm ziet er heerlijk uit allemaal!
Niet zo vaak. Maar toevallig ga ik voor aankomend weekend een taart maken, dan vieren mijn dochter en ik samen onze verjaardag. En om ontopic te blijven hier: ik ga voor vrijdag koekjes bakken, zodat Sterre die kan trakteren op school.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maak jij nog wel eens taart, spuuglokje?
welke koekjes ga je bakken?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Niet zo vaak. Maar toevallig ga ik voor aankomend weekend een taart maken, dan vieren mijn dochter en ik samen onze verjaardag. En om ontopic te blijven hier: ik ga voor vrijdag koekjes bakken, zodat Sterre die kan trakteren op school.
Gimme! Food!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:49 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n cheesecake bij de koffie kan prima
Ja zometeen bij schoonmams, jarigquote:
ze boft maar! het ziet er heerlijk uitquote:Op zondag 3 februari 2013 14:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zometeen bij schoonmams, jarigze vroeg mij om te bakken
altijd leuk natuurlijk
ik gebruik altijd de goedkoopste mogelijkquote:Op zondag 3 februari 2013 21:14 schreef Poftoffel het volgende:
Ik wil de witte chocolade cheesecake met frambozen maken die ergens in het cheesecake topic staat, maar nu twijfel ik over of ik mon chou of "echte" roomkaas moet kopen (zoals Philadelphia). De ene persoon zegt dat het hetzelfde is, de ander zegt weer van niet...ik ben er met google niet echt uitgekomen. Dus daarom mijn vraag, wat gebruiken jullie voor cheesecake?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |