http://m.volkskrant.nl/ar(...)-metro-New-York.htmlquote:en 31-jarige vrouw is aangehouden omdat ze donderdag in New York een man voor de metro zou hebben geduwd. Het slachtoffer overleefde het niet. De verdachte zou tegen de politie hebben gezegd dat ze 'een moslim voor de trein duwde omdat ze moslims en hindoes haat'.Ze is aangeklaagd voor moord en zou hebben verklaard dat ze sinds de aanslagen
op de Twin Towers in 2001 moslims en hindoes 'in elkaar slaat'.
Het slachtoffer, de 46-jarige Sunando Sen, werd geboren in India en groeide op als hindoe,
aldus Amerikaanse media. Hij werd donderdagavond geduwd op een bovengronds, verhoogd metrostation in Queens.
De vrouw, die een verwarde indruk maakte, verraste het slachtoffer volgens getuigen volkomen. De verdachte wist aanvankelijk te ontkomen.Begin december wekte een vergelijkbaar drama afschuw in New York.
Toen duwde een zwerver een 58-jarige man plotseling voor de metro onder het centrale stadsdeel Manhattan.
valt mee, in Nederland wordt ze 1 jaar behandeld en dan weer vrijgelaten. Of een paar jaar voor doodslag.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Mirel het volgende:
Minimaal 20 jaar de gevangenis in, of ze krijgt levenslang. Dat las ik op de FP, hoe zit dat nou precies? Welke van de 2 wordt het?
Dit is niet in Nederland gebeurd, hoor..of lees ik het nou verkeerd en bedoel je dat de straf mee valt daar?quote:Op zondag 30 december 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
valt mee, in Nederland wordt ze 1 jaar behandeld en dan weer vrijgelaten. Of een paar jaar voor doodslag.
Je zou het artikel eens kunnen lezen.quote:Op zondag 30 december 2012 11:23 schreef timmmmm het volgende:
Een paar weken geleden was er toch ook al iemand voor de metro geduwd? Raar volkje, hopelijk komt die trend niet overwaaien
Ja de straf in Amerika is beter dan hier/quote:Op zondag 30 december 2012 11:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dit is niet in Nederland gebeurd, hoor..of lees ik het nou verkeerd en bedoel je dat de straf mee valt daar?
Ah ok, dus toch verkeerd gelezenquote:Op zondag 30 december 2012 11:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja de straf in Amerika is beter dan hier/
gewoon overal die glazen platen plaatsen, net als bij Parijs bij sommige metro's en in Azië.quote:Op zondag 30 december 2012 11:23 schreef timmmmm het volgende:
Een paar weken geleden was er toch ook al iemand voor de metro geduwd? Raar volkje, hopelijk komt die trend niet overwaaien
dat heb ik gedaan, hoezo?quote:Op zondag 30 december 2012 11:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je zou het artikel eens kunnen lezen.
maar het is toch belachelijk dat dat nodig is, omdat je er anders voor geduwd wordt?quote:Op zondag 30 december 2012 11:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon overal die glazen platen plaatsen, net als bij Parijs bij sommige metro's en in Azië.
Veel veiliger en zoveel zal het niet kosten.
quote:
quote:Een paar weken geleden was er toch ook al iemand voor de metro geduwd?
quote:Begin december wekte een vergelijkbaar drama afschuw in New York.
Toen duwde een zwerver een 58-jarige man plotseling voor de metro onder het centrale stadsdeel Manhattan.
quote:Op zondag 30 december 2012 11:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ow, die had ik dan gemist. my bad he, niet boos zijn!
Daarnaast is totaal níet bewezen dat dit uit xenofobe overwegingen gedaan is. Het was gewoon tuig, het was een incident,geen koeltoer dus hup doorlopen mensjes.quote:Op zondag 30 december 2012 11:42 schreef macca728 het volgende:
Waarom moet de afkomst erbij ? Dat generaliseert maar
Gewoon erg in de war.quote:Op zondag 30 december 2012 11:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Die zal waarschijnlijk altijd al niet echt de stabielste persoon geweest zijn
(Hindu's schuldig aan 9/11???)
Dat van die "in elkaar slaan sinds 9/11" zal ook met een korreltje zout te nemen zijn, neem ik aan.
Ze dacht wel dat ze een moslim voor de metro duwde. Hindoes sloeg ze alleen in elkaar.quote:Op zondag 30 december 2012 11:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Dat van die "in elkaar slaan sinds 9/11" zal ook met een korreltje zout te nemen zijn, neem ik aan.
Nou van lange straffen leer je niets, sterker nog , je komt er slechter uit.quote:Op zondag 30 december 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deze dader moet toch behandeld worden en een tweede kans krijgen?
Ah, thnx.quote:Op zondag 30 december 2012 12:08 schreef zuiderbuur het volgende:
Dichter bij de bron is altijd beter:
http://www.nytimes.com/20(...)-in-queens.html?_r=0
De dader zou Erika Menendez zijn
[ afbeelding ]
Het slachtoffer, Sunando Sen, is geboren in India, en zou opgevoed zijn als Hindu. In het artikel komt één van zijn roommates, zelf een moslim aan het woord.
De dader zou, als het als hate crime wordt beschouwd, een straf van 20 jaar tot levenslang krijgen.
Best wel zuur dat hij er dan zelf slachtoffer van wordt, in New York notabene.quote:Ar Suman, a Muslim, and one of three roommates who shared a small first-floor apartment with Mr. Sen in Elmhurst, said he and Mr. Sen often discussed religion.Though they were of different faiths, Mr. Suman said, he admired the respect that Mr. Sen showed for those who saw the world differently than he did. Mr. Suman said he once asked Mr. Sen why he was not more active in his faith and it resulted in a long philosophical discussion.“He was so gentle,” Mr. Suman said. “He said in this world a lot of people are dying, killing over religious things.”
Door een Mexicaanse voor de metro geduwd worden is nooit leuk.quote:Op zondag 30 december 2012 12:08 schreef zuiderbuur het volgende:
Dichter bij de bron is altijd beter:
http://www.nytimes.com/20(...)-in-queens.html?_r=0
De dader zou Erika Menendez zijn
[ afbeelding ]
Het slachtoffer, Sunando Sen, is geboren in India, en zou opgevoed zijn als Hindu. In het artikel komt één van zijn roommates, zelf een moslim aan het woord.
De dader zou, als het als hate crime wordt beschouwd, een straf van 20 jaar tot levenslang krijgen.
Zoveel zou het niet kosten? Heb je de metrostations van New York weleens gezien? Die komen zo onveranderd uit het jaar 1900. Alle 400+ stations volledig moderniseren is een gigantische operatie.quote:Op zondag 30 december 2012 11:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon overal die glazen platen plaatsen, net als bij Parijs bij sommige metro's en in Azië.
Veel veiliger en zoveel zal het niet kosten.
Ik doe het ook niet inderdaad, is gewoon een stropop.quote:Op zondag 30 december 2012 12:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee joh. Naar mijn idee niet. En ik doe al helemaal niet denigrerend over mensen die zijn vermoord. Zoals jij nu wel doet. Behalve als een moslim een blanke heeft vermoord.
Overigens wil ik wel feiten zien want er staat alleen maar 'ze zou gezegd hebben'. Media geeft wel vaker foute informatie. Dus ik neem vooralsnog niets aan qua xenofobie. Het kan zo zijn maar 't kan ook niet zo zijn.
Komt omdat er staat 'ze zou', dan twijfel ik altijd omdat het niet echt als feit gezegd wordt. Hier staat het wel weer als feit: http://www.hln.be/hln/nl/(...)uwt-sinds-9-11.dhtmlquote:Op zondag 30 december 2012 12:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet inderdaad, is gewoon een stropop.
Maar ik zie weinig reden om aan de juistheid van dit NYT-bericht te twijfelen, los van algemene mediascepsis.
HLN is een pauperkrant, maar in het originele New York Times bericht staat gewoon dat ze het heeft gezegd. Zonder zou.quote:Op zondag 30 december 2012 12:23 schreef Ziba het volgende:
[..]
Komt omdat er staat 'ze zou', dan twijfel ik altijd omdat het niet echt als feit gezegd wordt. Hier staat het wel weer als feit: http://www.hln.be/hln/nl/(...)uwt-sinds-9-11.dhtml
Hmm. Doorgedraaide vrouw dus. Treurig.quote:Op zondag 30 december 2012 12:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
HLN is een pauperkrant, maar in het originele New York Times bericht staat gewoon dat ze het heeft gezegd. Zonder zou.
Ja dan zou ze er al 11 jaar mee wegkomen ? Lijkt me sterk.quote:Op zondag 30 december 2012 11:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zie het punt niet helemaal.. Verondersteld wordt dat de aanslag gericht was tegen moslims, dan is de term xenofobie toch niet misplaatst?quote:Op zondag 30 december 2012 12:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfde als mensen die slachtoffer worden van mocro's hier in Nederland. Alleen is dit Amerikaanse voorval nog maar een incidentje.
Om dat hier te posten met je topictitel is nogal zielig en armoedig.
Maar goed, we kennen je wel wat langer dan vandaag. Het is nu wachten tot je dit naar POLSC sleept om je steuntroepen op te halen, danwel de TR-knop suf klikt.
Have fun.
En het slachtoffer was een hindoe.quote:Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zie het punt niet helemaal.. Verondersteld wordt dat de aanslag gericht was tegen moslims, dan is de term xenofobie toch niet misplaatst?
Dus?quote:Op zondag 30 december 2012 12:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En het slachtoffer was een hindoe.
Do the math
De aanslag was evengoed gericht tegen moslims, nog steeds een daad uit angst voor vreemdelingen, dus klopt de TT.quote:Op zondag 30 december 2012 12:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En het slachtoffer was een hindoe.
Do the math
Kwaadwillende mensen verzinnen wel wat anders denk ik. Lijkt meer op symptoombestrijding dan.quote:Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef henkde_j het volgende:
Misschien moeten de metrostations maar worden zoals in Kopenhagen. Onmogelijk om op het spoor te komen
[ afbeelding ]
Het is niet alleen veiliger maar ook fijner. Veel minder tocht enzoquote:Op zondag 30 december 2012 12:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kwaadwillende mensen verzinnen wel wat anders denk ik. Lijkt meer op symptoombestrijding dan.
Hoewel wachtende passagiers inderdaad wel een heel makkelijk slachtoffer zijn.
zal ook wat geluid tegenhouden lijkt me?quote:Op zondag 30 december 2012 12:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Het is niet alleen veiliger maar ook fijner. Veel minder tocht enzo
Met veel woorden kun je het ook een groenteaversie maken.quote:Op zondag 30 december 2012 12:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De aanslag was evengoed gericht tegen moslims, nog steeds een daad uit angst voor vreemdelingen, dus klopt de TT.
Klets, het ging gewoon om een aanslag tegen moslims, die niet per sé racistisch was vanwege een specifieke aanleiding.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met veel woorden kun je het ook een groenteaversie maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |