Ah, de "wij snappen jullie 'Nee' niet-procedure". Erg democratisch ja, dat principe kennen we nog van die goedkeuring van die Grondwet zelf. Los daarvan, hoe weet jij zo zeker dat het deze procedure is die gevolgd gaat worden?quote:Op zondag 30 december 2012 17:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Artikel 294 van het Werkingsverdrag (geconsolideerde versie)
[..]
Gewoon de standaard besluitvormingsprocedure bij de EU.
Nee.quote:Nooit gehad bij de rechtenstudie?
We kunnen niet allemaal van die ploeteraars zijn natuurlijk, maar voor Europees recht kwam ik inderdaad mijn bed niet uit, en in mijn herinnering aan die ver vervlogen tijden was dat niet op maandag. Het schijnt wel dat de EU sindsdien 'véél democratischer' is geworden.quote:Op zondag 30 december 2012 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij een blauwe maandag rechten gestudeerd in ver vervlogen jaren...
Nee ik douche er ook mee, maar Cruella stelt dat je zonder kraanwater omkomt van de dorst. Ik vind kraanwater zonder smaakje gewoon ranzig, kalktroep.quote:
Leidingwater in het vorige huis smaakte mij ook niet, hier vind ik het wel lekkerquote:Op zondag 30 december 2012 18:30 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Nee ik douche er ook mee, maar Cruella stelt dat je zonder kraanwater omkomt van de dorst. Ik vind kraanwater zonder smaakje gewoon ranzig, kalktroep.
Wat een onzin. Hier smaakt het tenminste niet mega naar chloor. En waar denk je dat je drankjes mee aangemaakt worden? Bronwater?quote:Op zondag 30 december 2012 18:30 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Nee ik douche er ook mee, maar Cruella stelt dat je zonder kraanwater omkomt van de dorst. Ik vind kraanwater zonder smaakje gewoon ranzig, kalktroep.
Maakt me niet uit, ik drink vooral melk en fruitsap. Daar proef je het toch niet in, die kalk.quote:Op zondag 30 december 2012 18:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hier smaakt het tenminste niet mega naar chloor. En waar denk je dat je drankjes mee aangemaakt worden? Bronwater?
En water uit flesjes is wel lekker zeker?quote:Op zondag 30 december 2012 18:35 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, ik drink vooral melk en fruitsap. Daar proef je het toch niet in, die kalk.
Niet alleen voor een glas water is drinkerwater nodig, voor bijna alle andere dranken ook. Daarnaast wordt het zoals Pietverdriet al zegt onder andere ook gebruikt om je mee te wassen.quote:Op zondag 30 december 2012 18:18 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik drink bijna geen kraanwater. Enige wat ik ermee doe is de afwas.
wat zou er in godnsaam 'niet netjes' moeten zijn aan kredietverstrekker die ook verwachten dat hun schuldenaar deze schuld terugbetaad?quote:Op zondag 30 december 2012 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Het is niet netjes, maar het is ook niet netjes dat de bedrieglijke kredietverstrekkers 'hun' geld terug moeten krijgen en daartoe hun machtspositie misbruiken.
Dat probeer ik je al een tijdje duidelijk te maken, maar je slaagt er maar niet in los te komen van het kader dat de neoliberalen je hebben voorgekauwd.
Ik geef het op met jou.quote:Op zondag 30 december 2012 18:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat zou er in godnsaam 'niet netjes' moeten zijn aan kredietverstrekker die ook verwachten dat hun schuldenaar deze schuld terugbetaad?
Binnenkort in ieder geval een stuk goedkoper.quote:Op zondag 30 december 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En water uit flesjes is wel lekker zeker?
Dat is niet apart, dat is gewoon corrupt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef HeyFreak het volgende:
Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.
Iemand nog 25% korting op een nieuwe auto?quote:Op zondag 30 december 2012 20:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet apart, dat is gewoon corrupt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Wordt er ergens in NL nog chloor gebruikt in het drinkwater?quote:Op zondag 30 december 2012 18:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hier smaakt het tenminste niet mega naar chloor. En waar denk je dat je drankjes mee aangemaakt worden? Bronwater?
Niet dat ik weet, maar ga eens in Italië of zo aan de kraan ruiken.quote:Op zondag 30 december 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wordt er ergens in NL nog chloor gebruikt in het drinkwater?
Dat weet ik niet zeker, maar sinds het Verdrag van Lissabon is het de standaardprocedure, die dus gebruikt wordt tenzij ergens expliciet staat aangegeven van niet.quote:Op zondag 30 december 2012 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, de "wij snappen jullie 'Nee' niet-procedure". Erg democratisch ja, dat principe kennen we nog van die goedkeuring van die Grondwet zelf. Los daarvan, hoe weet jij zo zeker dat het deze procedure is die gevolgd gaat worden?
Voor het gunnen van zulke contracten zijn strenge regels, het is niet alsof een ambtenaar zo-even zo'n gigantisch contract aan een vriendje cadeau kan doen.quote:Op zondag 30 december 2012 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben helemaal voor privatisering in de zin dat dingen aan de markt wordt overgelaten. Privatiseren in Europa betekent echter niet dat de vrije markt aan de gang gaat maar dat ambtenaren mogen beslissen wie gigantische contracten van de overheid gaat krijgen. Het slechtste van twee werelden bij elkaar brengen en roepen dat het een vrije markt is.
Hoe is het dan relevant voor de discussie?quote:
Het is de standaardprocedure.quote:Op zondag 30 december 2012 23:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe is het dan relevant voor de discussie?
Ik dacht dat je claimde dat we daarop konden vertrouwen. Maar kennelijk weet je dat niet zeker. Ondanks dat je er voor gestudeerd hebt.quote:Op zondag 30 december 2012 23:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is de standaardprocedure.
Maar jij mag van mij graag het hele EU-regelwerk doorspitten om te kijken of in dit geval niet misschien toch een aangepaste procedure (en zo ja, wat voor een) van toepassing is hoor.
Je kan iets nooit zeker weten zolang er geen jurisprudentie over is. E.e.a. hangt immers ook af van het beleidsterrein en ik kan me zo voorstellen dat er bij privatisering van drinkwater juridisch valt te touwtrekken over het beleidsterrein waar het nou precies onder valt.quote:Op zondag 30 december 2012 23:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat je claimde dat we daarop konden vertrouwen. Maar kennelijk weet je dat niet zeker. Ondanks dat je er voor gestudeerd hebt.
het zijn privatiseringen in Griekenland en uiteindelijk zijn ook degenen die dat moeten regelen de grieken zélf:quote:Op zondag 30 december 2012 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben helemaal voor privatisering in de zin dat dingen aan de markt wordt overgelaten. Privatiseren in Europa betekent echter niet dat de vrije markt aan de gang gaat maar dat ambtenaren mogen beslissen wie gigantische contracten van de overheid gaat krijgen. Het slechtste van twee werelden bij elkaar brengen en roepen dat het een vrije markt is.
De EU levert hooguit bijstand in de uitvoering hiervan en het plan is opgenomen in het 40-puntenplan dat bijgevoegd is bij de laatste noodkredietenquote:Privatiseringen in die Griekenland in voorbereiding heeft:
Telecombedrijf OTE - nu voor 16% in handen van de overheid - waarde 621 miljoen ¤
Postbank - nu 34% in handen van de overheid - waarde 314 miljoen ¤
Haven van Piraeus - 75% in handen van de overheid
Haven van Thessaloniki - 75% in handen van de overheid
Gasbedrijf DEPA - 65% in handen van de overheid
Waterbedrijf Thessaloniki - 74% in handen van de overheid - waarde 139 miljoen ¤
Nikkelmijnen - 55% in handen van de overheid
Staatsloterij - 100% in handen van de overheid
Domein vroegere luchthaven van Athene - 100% in handen van de overheid
Ik geef Europa niet de schuld van de HSL corruptie hoor. Al een tijdje niet meer in het nieuws geweest maar in Nederland stelt de overheid stelselmatig zulke rare vereisten op die niks met het eindproduct te maken hebben zodat alleen grote bedrijven nog een kans hebben en het midden en klein bedrijf buitenspel wordt gezet.quote:Op zondag 30 december 2012 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor het gunnen van zulke contracten zijn strenge regels, het is niet alsof een ambtenaar zo-even zo'n gigantisch contract aan een vriendje cadeau kan doen.
Je kan een aanbesteding natuurlijk wel zodanig opzetten dat de gewenste kandidaat wint, maar dat is natuurlijk corruptie en in een land als Tsjechië nemen ze het de politiek ook heel kwalijk als zoiets gebeurt.
Maar niet in Nederland. Voorbeeld: Hier kan de politiek in alle openheid de HSL-concessie zo manipuleren dat alleen NS kan winnen en vervolgens NS een bailout van een miljard geven, zonder dat er een haan naar deze corruptie kraait. Met zo'n ontiegelijke struisvogelmentaliteit moet je niet anderen (zoals de EU) de schuld geven. Beter kijken wij ook eens naar onze eigen gebreken, zoals in landen waar wij op neerkijken ook gedaan wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |