abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120966359
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Artikel 294 van het Werkingsverdrag (geconsolideerde versie)

[..]

Gewoon de standaard besluitvormingsprocedure bij de EU.
Ah, de "wij snappen jullie 'Nee' niet-procedure". Erg democratisch ja, dat principe kennen we nog van die goedkeuring van die Grondwet zelf. Los daarvan, hoe weet jij zo zeker dat het deze procedure is die gevolgd gaat worden?

quote:
Nooit gehad bij de rechtenstudie?
Nee.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij een blauwe maandag rechten gestudeerd in ver vervlogen jaren...
We kunnen niet allemaal van die ploeteraars zijn natuurlijk, maar voor Europees recht kwam ik inderdaad mijn bed niet uit, en in mijn herinnering aan die ver vervlogen tijden was dat niet op maandag. Het schijnt wel dat de EU sindsdien 'véél democratischer' is geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120966631
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wast je met perrier?
Nee ik douche er ook mee, maar Cruella stelt dat je zonder kraanwater omkomt van de dorst. Ik vind kraanwater zonder smaakje gewoon ranzig, kalktroep.
No.
  zondag 30 december 2012 @ 18:32:05 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120966719
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:30 schreef Chernobog het volgende:

[..]

Nee ik douche er ook mee, maar Cruella stelt dat je zonder kraanwater omkomt van de dorst. Ik vind kraanwater zonder smaakje gewoon ranzig, kalktroep.
Leidingwater in het vorige huis smaakte mij ook niet, hier vind ik het wel lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120966848
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:30 schreef Chernobog het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hier smaakt het tenminste niet mega naar chloor. En waar denk je dat je drankjes mee aangemaakt worden? Bronwater?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120966885
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 18:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hier smaakt het tenminste niet mega naar chloor. En waar denk je dat je drankjes mee aangemaakt worden? Bronwater?
Maakt me niet uit, ik drink vooral melk en fruitsap. Daar proef je het toch niet in, die kalk.
No.
pi_120967001
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:35 schreef Chernobog het volgende:

[..]

Maakt me niet uit, ik drink vooral melk en fruitsap. Daar proef je het toch niet in, die kalk.
En water uit flesjes is wel lekker zeker?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 30 december 2012 @ 18:45:58 #182
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120967396
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:18 schreef Chernobog het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik drink bijna geen kraanwater. Enige wat ik ermee doe is de afwas.
Niet alleen voor een glas water is drinkerwater nodig, voor bijna alle andere dranken ook. Daarnaast wordt het zoals Pietverdriet al zegt onder andere ook gebruikt om je mee te wassen.
pi_120967841
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. Het is niet netjes, maar het is ook niet netjes dat de bedrieglijke kredietverstrekkers 'hun' geld terug moeten krijgen en daartoe hun machtspositie misbruiken.

Dat probeer ik je al een tijdje duidelijk te maken, maar je slaagt er maar niet in los te komen van het kader dat de neoliberalen je hebben voorgekauwd.
wat zou er in godnsaam 'niet netjes' moeten zijn aan kredietverstrekker die ook verwachten dat hun schuldenaar deze schuld terugbetaad?

zeker niet als zoals in dit geval de Grieken tegelijkertijd met het 40-punten-plan waarmee de grieken instemden en waarin dus deze verplichting tot privatisering van staatsbedrijven stond. óók 40% van hun bestaande schuld opgezegd kregen en dus ook tusen de 80 en 100 miljard euro geschenkt kregen...

een beetje ondankbaar als je al zoveel geld ook geschonken krijgt, te gaan jammeren over andere voorwaarden uit hetzelfde plan om je kredietwqardigheid en financiele problemen juist op te lossen, als griekse overheid..

serieus, volgens mij ben je écht ver heen als je het normaal vind als mensen met schulden deze zomaar weigeren terug te betalen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_120967936
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat zou er in godnsaam 'niet netjes' moeten zijn aan kredietverstrekker die ook verwachten dat hun schuldenaar deze schuld terugbetaad?
Ik geef het op met jou.
pi_120970090
pi_120970555
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En water uit flesjes is wel lekker zeker?
Binnenkort in ieder geval een stuk goedkoper.
  zondag 30 december 2012 @ 20:09:28 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120972045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef HeyFreak het volgende:

Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.
Dat is niet apart, dat is gewoon corrupt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 december 2012 @ 20:18:47 #188
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120972670
Ik ben helemaal voor privatisering in de zin dat dingen aan de markt wordt overgelaten. Privatiseren in Europa betekent echter niet dat de vrije markt aan de gang gaat maar dat ambtenaren mogen beslissen wie gigantische contracten van de overheid gaat krijgen. Het slechtste van twee werelden bij elkaar brengen en roepen dat het een vrije markt is. :')
pi_120972696
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 20:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet apart, dat is gewoon corrupt.
Iemand nog 25% korting op een nieuwe auto?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 december 2012 @ 20:54:01 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120975274
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 18:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wordt er ergens in NL nog chloor gebruikt in het drinkwater?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120980072
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wordt er ergens in NL nog chloor gebruikt in het drinkwater?
Niet dat ik weet, maar ga eens in Italië of zo aan de kraan ruiken.
pi_120980654
Het toppunt van neoliberalisme, leve de EU!
pi_120984133
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, de "wij snappen jullie 'Nee' niet-procedure". Erg democratisch ja, dat principe kennen we nog van die goedkeuring van die Grondwet zelf. Los daarvan, hoe weet jij zo zeker dat het deze procedure is die gevolgd gaat worden?
Dat weet ik niet zeker, maar sinds het Verdrag van Lissabon is het de standaardprocedure, die dus gebruikt wordt tenzij ergens expliciet staat aangegeven van niet.
pi_120984834
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben helemaal voor privatisering in de zin dat dingen aan de markt wordt overgelaten. Privatiseren in Europa betekent echter niet dat de vrije markt aan de gang gaat maar dat ambtenaren mogen beslissen wie gigantische contracten van de overheid gaat krijgen. Het slechtste van twee werelden bij elkaar brengen en roepen dat het een vrije markt is. :')
Voor het gunnen van zulke contracten zijn strenge regels, het is niet alsof een ambtenaar zo-even zo'n gigantisch contract aan een vriendje cadeau kan doen.

Je kan een aanbesteding natuurlijk wel zodanig opzetten dat de gewenste kandidaat wint, maar dat is natuurlijk corruptie en in een land als Tsjechië nemen ze het de politiek ook heel kwalijk als zoiets gebeurt.

Maar niet in Nederland. Voorbeeld: Hier kan de politiek in alle openheid de HSL-concessie zo manipuleren dat alleen NS kan winnen en vervolgens NS een bailout van een miljard geven, zonder dat er een haan naar deze corruptie kraait. Met zo'n ontiegelijke struisvogelmentaliteit moet je niet anderen (zoals de EU) de schuld geven. Beter kijken wij ook eens naar onze eigen gebreken, zoals in landen waar wij op neerkijken ook gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 22:58:07 ]
pi_120986110
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker,
Hoe is het dan relevant voor de discussie?
pi_120986998
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe is het dan relevant voor de discussie?
Het is de standaardprocedure.

Maar jij mag van mij graag het hele EU-regelwerk doorspitten om te kijken of in dit geval niet misschien toch een aangepaste procedure (en zo ja, wat voor een) van toepassing is hoor. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 23:33:13 ]
pi_120987573
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is de standaardprocedure.

Maar jij mag van mij graag het hele EU-regelwerk doorspitten om te kijken of in dit geval niet misschien toch een aangepaste procedure (en zo ja, wat voor een) van toepassing is hoor. ^O^
Ik dacht dat je claimde dat we daarop konden vertrouwen. Maar kennelijk weet je dat niet zeker. Ondanks dat je er voor gestudeerd hebt.
pi_120987802
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik dacht dat je claimde dat we daarop konden vertrouwen. Maar kennelijk weet je dat niet zeker. Ondanks dat je er voor gestudeerd hebt.
Je kan iets nooit zeker weten zolang er geen jurisprudentie over is. E.e.a. hangt immers ook af van het beleidsterrein en ik kan me zo voorstellen dat er bij privatisering van drinkwater juridisch valt te touwtrekken over het beleidsterrein waar het nou precies onder valt.

Niet dat het zo veel uitmaakt trouwens, mocht het via een speciale procedure lopen waar de rol van het EP kleiner is, dan hebben de lidstaten vetorecht. En dan is er, als ik de eurosceptici mag geloven, sowieso niks aan de hand. :+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 23:48:20 ]
pi_120988126
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
het zijn privatiseringen in Griekenland en uiteindelijk zijn ook degenen die dat moeten regelen de grieken zélf:

het is overigens geen nieuw plan, de beslissing de waterbedrijven te privatiseren is al ontwikkeld in mei 2011 door de griekse regering Papandreaou, als onderdeel van een plan om 15 miljard euro binnen te halen door de verkoop van belangen in staatsbedrijven als de haven van Thessaloniki, de waterbedrijven van Athene en Thessaloniki, het vliegveld van Athene, de Staatsloterij, De griekse Post en de Postbank, een gasbedrijf nikkelmijnen en nog wat bezittingen van de griekse overheid..

quote:
Privatiseringen in die Griekenland in voorbereiding heeft:
Telecombedrijf OTE - nu voor 16% in handen van de overheid - waarde 621 miljoen ¤
Postbank - nu 34% in handen van de overheid - waarde 314 miljoen ¤
Haven van Piraeus - 75% in handen van de overheid
Haven van Thessaloniki - 75% in handen van de overheid
Gasbedrijf DEPA - 65% in handen van de overheid
Waterbedrijf Thessaloniki - 74% in handen van de overheid - waarde 139 miljoen ¤
Nikkelmijnen - 55% in handen van de overheid
Staatsloterij - 100% in handen van de overheid
Domein vroegere luchthaven van Athene - 100% in handen van de overheid
De EU levert hooguit bijstand in de uitvoering hiervan en het plan is opgenomen in het 40-puntenplan dat bijgevoegd is bij de laatste noodkredieten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 31 december 2012 @ 00:24:50 #200
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120990373
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor het gunnen van zulke contracten zijn strenge regels, het is niet alsof een ambtenaar zo-even zo'n gigantisch contract aan een vriendje cadeau kan doen.

Je kan een aanbesteding natuurlijk wel zodanig opzetten dat de gewenste kandidaat wint, maar dat is natuurlijk corruptie en in een land als Tsjechië nemen ze het de politiek ook heel kwalijk als zoiets gebeurt.

Maar niet in Nederland. Voorbeeld: Hier kan de politiek in alle openheid de HSL-concessie zo manipuleren dat alleen NS kan winnen en vervolgens NS een bailout van een miljard geven, zonder dat er een haan naar deze corruptie kraait. Met zo'n ontiegelijke struisvogelmentaliteit moet je niet anderen (zoals de EU) de schuld geven. Beter kijken wij ook eens naar onze eigen gebreken, zoals in landen waar wij op neerkijken ook gedaan wordt.
Ik geef Europa niet de schuld van de HSL corruptie hoor. Al een tijdje niet meer in het nieuws geweest maar in Nederland stelt de overheid stelselmatig zulke rare vereisten op die niks met het eindproduct te maken hebben zodat alleen grote bedrijven nog een kans hebben en het midden en klein bedrijf buitenspel wordt gezet.

Met deze geweldige kennis is het achterhoofd is het minstens zo corrupt van de EU dat ze met dit soort plannen komen voordat de vriendjespolitiek is opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')