Levering is geen voorwaarde voor contractquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:59 schreef Thomas B. het volgende:
Er zijn geen diensten of producten geleverd. Er is niet betaald. Tickets4u probeert hier gewoon een slaatje uit te slaan. Omdat TS niet wenst mee te werken aan deze oplichtingspraktijken gaan ze over op intimiderend gedrag. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat TS ergens aan vastzit. Die doorverkopers staan niet bepaald bekend om hun integere werkwijze.
De enige voorwaarde voor contract is het doen van een aanbod en het aanvaarde daarvan door de wederpartij. Kaartjes aanbieden op de website, TS geeft aan door op accepteren te klikken dat te aanvaarden. Ergo : contract. volgens Artikel 6:217 lid 1 van het BWquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Ze kunnen zoveel zeggen. Het is geen werkbaar bedrijfsmodel, want op deze manier *weet* je als bedrijf dat dit gaat voorkomen. Oftewel, je anticipeert op onvolledige bestellingen ten einde de klant een aanmaning te kunnen sturen. Anders is er geen enkele reden om niet eerst de betaling te vereisen. Geen betaling, dus geen producten geleverd.
Ik ben geen jurist, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze voorwaarden rechtsgeldig zijn. Begrijp niet dat jullie je zo makkelijk neerleggen bij een paar volslagen ridicule regels uit de algemene voorwaarden.
hier ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:35 schreef TweakersOnly het volgende:
Nogmaals: volgens jurisprudentie kan het niet betalen van een bestelling worden beschouwd als het gebruik maken van recht koop op afstand.
en datquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je bedoelt de wet koop op afstand die niet voor concertkaartjes e.d. geldt?
Die?
Ja?
Ok!
Want?quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:02 schreef shazaam het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe veel tijd er tussen het bestellen en het daadwerkelijke concert zat.
Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.quote:
Je bestelt kaartjes op 13 december voor een concert diezelfde dag maar rondt de betaling niet af. Je krijgt nog die dag een mail dat ze nog geen geld hebben ontvangen en met instructies hoe te annuleren. Twee weken later sturen ze een brief omdat je nog steeds niet betaald hebt en ook niet hebt geannuleerd, en nu ga je zeuren dat ze te laat zijn? Ze hadden je al geinformeerd op de dag dat je de bestelling plaatste...quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:41 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.
Op basis waarvan dan?quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
De bestelling faalde niet; de betaling faalde.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
En als ik twee keer geld heen en weer storneer is het nog steeds gewoon overgemaakt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
Dus tot vanmorgen had je nog nooit van tickets4u gehoord, terwijl je er twee weken eerder wat besteld hebt?quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:49 schreef Jig_Saw het volgende:
Vanochtend kreeg ik tot mijn verbazing een prachtige envelop binnen van het voor mij nog niet bekende bedrijf tickets4u.
Dat lijkt me bijzonder vreemd (en ik geloof er eerlijk gezegd ook geen moer van); koper heeft immers een afkoelingsperiode van 7 werkdagen waarbinnen hij de koop kan ontbinden (door niet te betalen???). Na die 7 werkdagen is de overeenkomst van rechtswege onherroepelijk en kan de "koop-op-afstand clausule" niet meer worden ingeroepen: niet meer door een schrifetelijk mededeling maar ok niet meer door 'niet te betalen'.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:28 schreef TweakersOnly het volgende:
Een tijdje geleden heeft een rechter in een soortgelijke zaak een interessante uitspraak gedaan:
wanneer iemand via internet een bestelling plaatst maar deze bestelling bewust of onbewust niet betaalt, dan moet worden beschouwd dat de klant wil gebruik maken van koop-op-afstand clausule. De winkel kan de klant niet verplichten om alsnog het product af te nemen.
Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijzonder vreemd (en ik geloof er eerlijk gezegd ook geen moer van); koper heeft immers een afkoelingsperiode van 7 werkdagen waarbinnen hij de koop kan ontbinden (door niet te betalen???). Na die 7 werkdagen is de overeenkomst van rechtswege onherroepelijk en kan de "koop-op-afstand clausule" niet meer worden ingeroepen: niet meer door een schrifetelijk mededeling maar ok niet meer door 'niet te betalen'.
Maar de betaling maakt geen deel uit van de overeenkomst zoals deze beschreven staat in het wetboek.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:04 schreef shazaam het volgende:
[..]
Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
Weet niet of je dat zo zeker kan zeggen, een rechter kijkt ook gewoon naar wat redelijk en billig is in deze zaak (kanton) en zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat een iDeal betaling meer te vergelijken is met bijvoorbeeld pinnen in een winkel, indien de betaling niet slaagt, geen koop.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar de betaling maakt geen deel uit van de overeenkomst.
De Wet KoA geldt idd niet voor concerten. Maar TweakersOnly stelde iets in z'n algemeenheid dus vandaar dat ik ook reageerde in z'n algemeenheid.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:04 schreef shazaam het volgende:
[..]
Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Want het bedrijf heeft TS geen email gestuurd dezelfde dag dat de betaling mislukt/nog niet gedaan was?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Idd, dat is jouw mening. Jammer dat je geen enkele waarde hecht aan de mail van t4u met uitleg hoe TS kon annuleren.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
betaling is geen onderdeel van een overkomst sluitenquote:Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:
[..]
Weet niet of je dat zo zeker kan zeggen, een rechter kijkt ook gewoon naar wat redelijk en billig is in deze zaak (kanton) en zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat een iDeal betaling meer te vergelijken is met bijvoorbeeld pinnen in een winkel, indien de betaling niet slaagt, geen koop.
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Ja, het is wel ontzettend stom van de webshop om betaling te laten mislukken, aangezien zij dondersgoed wisten dat TS geen tancodes kon ontvangen omdat hij een nieuwe telefoon had.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Het is gewoon niet waar. Ik geloof best dat het zo is dat een (groot?) deel van de webshops pas iets verstuurt na betaling, maar dat doet verder helemaal niet ter zake. Dus hou er eens mee op dat steeds te roepenquote:Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.
Zeker als je een terug kerende klant bent.
Bol.com wehkamp niet.quote:Op zondag 30 december 2012 00:08 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.
Idd, het was al in me opgekomen dit te doen als ik er echt niet onderuit kan. Ik wacht enkel even het advies van mijn collegae af.quote:Op zondag 30 december 2012 09:20 schreef mime_negert het volgende:
Gewoon betalen zodat ze moeten leveren. Dan hopen dat ze de tickets niet meer hebben zodat zij zich niet aan de verkoop houden. Opgelost.
Welke wet?quote:Op zondag 30 december 2012 21:25 schreef Snoepje5 het volgende:
De wet schrijft voor dat bij vooruitbetaling maximaal 50% mag worden gevraagd van het totaalbedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |