abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120923157
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:59 schreef Thomas B. het volgende:
Er zijn geen diensten of producten geleverd. Er is niet betaald. Tickets4u probeert hier gewoon een slaatje uit te slaan. Omdat TS niet wenst mee te werken aan deze oplichtingspraktijken gaan ze over op intimiderend gedrag. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat TS ergens aan vastzit. Die doorverkopers staan niet bepaald bekend om hun integere werkwijze.
Levering is geen voorwaarde voor contract :O
pi_120923458
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:10 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

[..]

Ze kunnen zoveel zeggen. Het is geen werkbaar bedrijfsmodel, want op deze manier *weet* je als bedrijf dat dit gaat voorkomen. Oftewel, je anticipeert op onvolledige bestellingen ten einde de klant een aanmaning te kunnen sturen. Anders is er geen enkele reden om niet eerst de betaling te vereisen. Geen betaling, dus geen producten geleverd.

Ik ben geen jurist, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze voorwaarden rechtsgeldig zijn. Begrijp niet dat jullie je zo makkelijk neerleggen bij een paar volslagen ridicule regels uit de algemene voorwaarden.
De enige voorwaarde voor contract is het doen van een aanbod en het aanvaarde daarvan door de wederpartij. Kaartjes aanbieden op de website, TS geeft aan door op accepteren te klikken dat te aanvaarden. Ergo : contract. volgens Artikel 6:217 lid 1 van het BW

Ik kan jou de eifeltoren verkopen. Het is een contract, maar heel veel verder dan dat zal het niet komen.
pi_120923634
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:35 schreef TweakersOnly het volgende:
Nogmaals: volgens jurisprudentie kan het niet betalen van een bestelling worden beschouwd als het gebruik maken van recht koop op afstand.
hier ben ik wel benieuwd naar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je bedoelt de wet koop op afstand die niet voor concertkaartjes e.d. geldt?
Die?
Ja?

Ok!
en dat
pi_120926695
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe veel tijd er tussen het bestellen en het daadwerkelijke concert zat.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120927741
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:02 schreef shazaam het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe veel tijd er tussen het bestellen en het daadwerkelijke concert zat.
Want?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120928367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want?
Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120928378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:41 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.
Je bestelt kaartjes op 13 december voor een concert diezelfde dag maar rondt de betaling niet af. Je krijgt nog die dag een mail dat ze nog geen geld hebben ontvangen en met instructies hoe te annuleren. Twee weken later sturen ze een brief omdat je nog steeds niet betaald hebt en ook niet hebt geannuleerd, en nu ga je zeuren dat ze te laat zijn? Ze hadden je al geinformeerd op de dag dat je de bestelling plaatste...
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:44:50 #68
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120928596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
Op basis waarvan dan?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120928619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
De bestelling faalde niet; de betaling faalde.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120928678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:39 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als TS 's ochtends probeerde te bestellen en de bestelling faalde is het niet geheel onterecht als TS alleen reserveringskosten zou moeten betalen.
En als ik twee keer geld heen en weer storneer is het nog steeds gewoon overgemaakt. :s)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120928706
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:49 schreef Jig_Saw het volgende:
Vanochtend kreeg ik tot mijn verbazing een prachtige envelop binnen van het voor mij nog niet bekende bedrijf tickets4u.
Dus tot vanmorgen had je nog nooit van tickets4u gehoord, terwijl je er twee weken eerder wat besteld hebt? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120929137
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:28 schreef TweakersOnly het volgende:
Een tijdje geleden heeft een rechter in een soortgelijke zaak een interessante uitspraak gedaan:

wanneer iemand via internet een bestelling plaatst maar deze bestelling bewust of onbewust niet betaalt, dan moet worden beschouwd dat de klant wil gebruik maken van koop-op-afstand clausule. De winkel kan de klant niet verplichten om alsnog het product af te nemen.
Dat lijkt me bijzonder vreemd (en ik geloof er eerlijk gezegd ook geen moer van); koper heeft immers een afkoelingsperiode van 7 werkdagen waarbinnen hij de koop kan ontbinden (door niet te betalen???). Na die 7 werkdagen is de overeenkomst van rechtswege onherroepelijk en kan de "koop-op-afstand clausule" niet meer worden ingeroepen: niet meer door een schrifetelijk mededeling maar ok niet meer door 'niet te betalen'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120929716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat lijkt me bijzonder vreemd (en ik geloof er eerlijk gezegd ook geen moer van); koper heeft immers een afkoelingsperiode van 7 werkdagen waarbinnen hij de koop kan ontbinden (door niet te betalen???). Na die 7 werkdagen is de overeenkomst van rechtswege onherroepelijk en kan de "koop-op-afstand clausule" niet meer worden ingeroepen: niet meer door een schrifetelijk mededeling maar ok niet meer door 'niet te betalen'.
Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120929751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:04 schreef shazaam het volgende:

[..]

Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
Maar de betaling maakt geen deel uit van de overeenkomst zoals deze beschreven staat in het wetboek.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120929872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar de betaling maakt geen deel uit van de overeenkomst.
Weet niet of je dat zo zeker kan zeggen, een rechter kijkt ook gewoon naar wat redelijk en billig is in deze zaak (kanton) en zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat een iDeal betaling meer te vergelijken is met bijvoorbeeld pinnen in een winkel, indien de betaling niet slaagt, geen koop.
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120929929
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:04 schreef shazaam het volgende:

[..]

Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
De Wet KoA geldt idd niet voor concerten. Maar TweakersOnly stelde iets in z'n algemeenheid dus vandaar dat ik ook reageerde in z'n algemeenheid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120929954
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120929987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:

Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.
Zeker als je een terug kerende klant bent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120930046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Want het bedrijf heeft TS geen email gestuurd dezelfde dag dat de betaling mislukt/nog niet gedaan was?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120930047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Idd, dat is jouw mening. Jammer dat je geen enkele waarde hecht aan de mail van t4u met uitleg hoe TS kon annuleren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120931199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:

[..]

Weet niet of je dat zo zeker kan zeggen, een rechter kijkt ook gewoon naar wat redelijk en billig is in deze zaak (kanton) en zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat een iDeal betaling meer te vergelijken is met bijvoorbeeld pinnen in een winkel, indien de betaling niet slaagt, geen koop.
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
betaling is geen onderdeel van een overkomst sluiten
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:13:21 #82
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_120934006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Ja, het is wel ontzettend stom van de webshop om betaling te laten mislukken, aangezien zij dondersgoed wisten dat TS geen tancodes kon ontvangen omdat hij een nieuwe telefoon had.

Al zouden ze de informatie die ze in de mail gaven als melding op het scherm hebben gedaan, denk je dat TS dan wel op de juiste wijze had geannuleerd? Zijn stelling is immers dat er geen overeenkomst is omdat hij niet betaald heeft, waarom zou hij dan wel netjes annuleren?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:34:37 #83
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120935320
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Het is gewoon niet waar. Ik geloof best dat het zo is dat een (groot?) deel van de webshops pas iets verstuurt na betaling, maar dat doet verder helemaal niet ter zake. Dus hou er eens mee op dat steeds te roepen :{w
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 30 december 2012 @ 00:08:13 #84
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_120937665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.
Zeker als je een terug kerende klant bent.
Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.
pi_120946017
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:08 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.
Bol.com wehkamp niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 30 december 2012 @ 09:20:14 #86
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_120946306
Gewoon betalen zodat ze moeten leveren. Dan hopen dat ze de tickets niet meer hebben zodat zij zich niet aan de verkoop houden. Opgelost. :')
  zondag 30 december 2012 @ 11:55:27 #87
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120949211
quote:
3s.gif Op zondag 30 december 2012 09:20 schreef mime_negert het volgende:
Gewoon betalen zodat ze moeten leveren. Dan hopen dat ze de tickets niet meer hebben zodat zij zich niet aan de verkoop houden. Opgelost. :')
Idd, het was al in me opgekomen dit te doen als ik er echt niet onderuit kan. Ik wacht enkel even het advies van mijn collegae af.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
  zondag 30 december 2012 @ 18:09:51 #88
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_120965646
Weet niet hoe het in deze zaak zit, maar er is vaker over Tickets4U geklaagd.
https://www.google.com/se(...)ome&ie=UTF-8&qscrl=1
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_120977702
De wet schrijft voor dat bij vooruitbetaling maximaal 50% mag worden gevraagd van het totaalbedrag.

Ik stel voor dat je dus 50% overmaakt. Je ontvangt dan de tickets van het bedrijf en kan dan de andere 50% overmaken.

Nu is het zo, je geeft aan dat het concert al geweest is. Bedrijf stuurt je toch de tickets, dan ontbind je de koop met de reden dat er te laat is geleverd. Levering voor de datum van het concert is namelijk cruciaal. Het bedrijf heeft de tickets te laat geleverd wat het onredelijk maakt om jou nog aan de overeenkomst te houden.

Je weigert de tickets aan de deur en vermeld dan aan het bedrijf dat je dit hebt gedaan omdat er te laat is geleverd en de overeenkomst wenst te ontbinden.
pi_120978309
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 21:25 schreef Snoepje5 het volgende:
De wet schrijft voor dat bij vooruitbetaling maximaal 50% mag worden gevraagd van het totaalbedrag.
Welke wet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')