abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120929929
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:04 schreef shazaam het volgende:

[..]

Wet koop op afstand geld niet bij concertkaartjes. Maar het kan best zijn dat een rechter van mening is dat indien een iDeal betaling faalt dit in dit geval wel zo is.
De Wet KoA geldt idd niet voor concerten. Maar TweakersOnly stelde iets in z'n algemeenheid dus vandaar dat ik ook reageerde in z'n algemeenheid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120929954
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120929987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:

Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.
Zeker als je een terug kerende klant bent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120930046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Want het bedrijf heeft TS geen email gestuurd dezelfde dag dat de betaling mislukt/nog niet gedaan was?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120930047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Idd, dat is jouw mening. Jammer dat je geen enkele waarde hecht aan de mail van t4u met uitleg hoe TS kon annuleren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_120931199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:

[..]

Weet niet of je dat zo zeker kan zeggen, een rechter kijkt ook gewoon naar wat redelijk en billig is in deze zaak (kanton) en zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat een iDeal betaling meer te vergelijken is met bijvoorbeeld pinnen in een winkel, indien de betaling niet slaagt, geen koop.
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
betaling is geen onderdeel van een overkomst sluiten
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:13:21 #82
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_120934006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:08 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast vind ik het (maar dat is mijn mening) ook gewoon een slechte manier van zakendoen als je als webshop een betaling laat mislukken en niet even een melding op het scherm weergeeft dat de betaling mislukt is en de vraag of je op een andere manier wilt betalen.
Ja, het is wel ontzettend stom van de webshop om betaling te laten mislukken, aangezien zij dondersgoed wisten dat TS geen tancodes kon ontvangen omdat hij een nieuwe telefoon had.

Al zouden ze de informatie die ze in de mail gaven als melding op het scherm hebben gedaan, denk je dat TS dan wel op de juiste wijze had geannuleerd? Zijn stelling is immers dat er geen overeenkomst is omdat hij niet betaald heeft, waarom zou hij dan wel netjes annuleren?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:34:37 #83
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120935320
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef shazaam het volgende:
Daarnaast is het bij ruim meer dan 90% van de webshops gewoon ook gebruikelijk dat een koop pas echt geschiedt (indien via iDeal betaald) als de betaling rond is.
Het is gewoon niet waar. Ik geloof best dat het zo is dat een (groot?) deel van de webshops pas iets verstuurt na betaling, maar dat doet verder helemaal niet ter zake. Dus hou er eens mee op dat steeds te roepen :{w
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 30 december 2012 @ 00:08:13 #84
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_120937665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij de grootste webshops betaal je 9 van de 10 keer achteraf.
Zeker als je een terug kerende klant bent.
Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.
pi_120946017
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:08 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Bij alles wat ik bestel moet ik altijd vooraf betalen hoor. Daarom doe ik het ook bijna nooit net kleren want dat is zo'n gedoe als het terug moet.
Bol.com wehkamp niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 30 december 2012 @ 09:20:14 #86
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_120946306
Gewoon betalen zodat ze moeten leveren. Dan hopen dat ze de tickets niet meer hebben zodat zij zich niet aan de verkoop houden. Opgelost. :')
  zondag 30 december 2012 @ 11:55:27 #87
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120949211
quote:
3s.gif Op zondag 30 december 2012 09:20 schreef mime_negert het volgende:
Gewoon betalen zodat ze moeten leveren. Dan hopen dat ze de tickets niet meer hebben zodat zij zich niet aan de verkoop houden. Opgelost. :')
Idd, het was al in me opgekomen dit te doen als ik er echt niet onderuit kan. Ik wacht enkel even het advies van mijn collegae af.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
  zondag 30 december 2012 @ 18:09:51 #88
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_120965646
Weet niet hoe het in deze zaak zit, maar er is vaker over Tickets4U geklaagd.
https://www.google.com/se(...)ome&ie=UTF-8&qscrl=1
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_120977702
De wet schrijft voor dat bij vooruitbetaling maximaal 50% mag worden gevraagd van het totaalbedrag.

Ik stel voor dat je dus 50% overmaakt. Je ontvangt dan de tickets van het bedrijf en kan dan de andere 50% overmaken.

Nu is het zo, je geeft aan dat het concert al geweest is. Bedrijf stuurt je toch de tickets, dan ontbind je de koop met de reden dat er te laat is geleverd. Levering voor de datum van het concert is namelijk cruciaal. Het bedrijf heeft de tickets te laat geleverd wat het onredelijk maakt om jou nog aan de overeenkomst te houden.

Je weigert de tickets aan de deur en vermeld dan aan het bedrijf dat je dit hebt gedaan omdat er te laat is geleverd en de overeenkomst wenst te ontbinden.
pi_120978309
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 21:25 schreef Snoepje5 het volgende:
De wet schrijft voor dat bij vooruitbetaling maximaal 50% mag worden gevraagd van het totaalbedrag.
Welke wet?
pi_120978383
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:33 schreef Light het volgende:

[..]

Welke wet?
De wet kopen op afstand. In bw7.
pi_120978638
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:34 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

De wet kopen op afstand. In bw7.
Die telt niet voor concertkaartjes :')
Bovendien is het nog onzin ook.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120978782
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:34 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

De wet kopen op afstand. In bw7.
Ik heb het daar niet kunnen vinden. Heb je ook het artikelnummer waar dat in staat?
pi_120978816
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:39 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb het daar niet kunnen vinden. Heb je ook het artikelnummer waar dat in staat?
Hij doelt op 7:26 BW
Maar dat is geen dwingend recht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120978953
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die telt niet voor concertkaartjes :')
Bovendien is het nog onzin ook.
Onzin, bespaar me je praatjes :')

Of e-tickets zijn uitgezonderd weet ik niet, zou evt kunnen. De zichttermijn geldt ook niet bij e-tickets. Maar lijkt me wel vreemd als je persee 100% moet betalen bij kaartjes. Zo kun je iedereen makkelijk oplichten zonder dat ze eerst hun kaartje kunnen zien.

@light: http://blog.iusmentis.com(...)oruitbetaling-eisen/

7:26 BW

Overigens maakt het voor het resultaat geen zak uit of je 50% of 100% betaald. Een te late levering zou gewoon ontbonden kunnen worden in deze situatie.
pi_120978973
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hij doelt op 7:26 BW
Maar dat is geen dwingend recht.
En geen onderdeel van overeenkomst op afstand, want dat is 7:46a t/m 46j
pi_120979194
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:41 schreef Light het volgende:

[..]

En geen onderdeel van overeenkomst op afstand, want dat is 7:46a t/m 46j
Wat lul je nou?

Maximaal 50% vooruitbetaling is een wettelijke regel bij kopen op afstand kerel. Ga een ander topic verzieken.
pi_120979429
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:45 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wat lul je nou?

Maximaal 50% vooruitbetaling is een wettelijke regel bij kopen op afstand kerel. Ga een ander topic verzieken.
1. Wet koop op afstand is in deze situatie niet van toepassing.
2. 7:26 BW is geen onderdeel van de wet koop op afstand
3. 7:26 BW is geen dwingend recht.

Wat snap je nu niet?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 30 december 2012 @ 21:49:35 #99
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_120979515
Waarom bestel je daar... :') Google eens tickets4u, nuff said.
pi_120979715
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:41 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Onzin, bespaar me je praatjes :')

Of e-tickets zijn uitgezonderd weet ik niet, zou evt kunnen. De zichttermijn geldt ook niet bij e-tickets. Maar lijkt me wel vreemd als je persee 100% moet betalen bij kaartjes. Zo kun je iedereen makkelijk oplichten zonder dat ze eerst hun kaartje kunnen zien.

@light: http://blog.iusmentis.com(...)oruitbetaling-eisen/

7:26 BW

Overigens maakt het voor het resultaat geen zak uit of je 50% of 100% betaald. Een te late levering zou gewoon ontbonden kunnen worden in deze situatie.
Handige link. Heb je de eerste reacties ook gelezen? Ik heb er vast een paar geciteerd hier.
quote:
skoop 8 september 2011 @ 08:42
Dus is het wachten op de eerste personen die bedrijven als Ticketservice gaat aanklagen? Want je kan je concertkaartjes alleen maar bestellen als je het volledige bedrag direct voldoet… Is er een vrijwilliger in de zaal?
quote:
Diego 8 september 2011 @ 09:12
@ 1: Skoop, bij tickets geldt deze regeling niet. Dergelijke (tijdsgebonden) artikelen zijn uitgesloten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor vliegtickets. Je betaalt feitelijk ook niet voor het stukje papier, maar voor de nog te leveren dienst(en).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')