Het UWV en vroeger GAB is een vrij nutteloze organisatie voor degene die werkloos is, is mijn ervaring uit het verleden. Het is slechts een uitkeringsfabriek. De latere re-integratiebureaus, die eronder gehangen werden, zijn zo nodig nog nuttelozer. In de periode dat ik werkloos was (ook al als 40+'er) moest je daar verplicht naar toe, maar het was een complete waste of time, bovendien werd je geconfronteerd met de extreemrechtse en sociaalDarwinistische meningen van de medewerkers van het re-integratiebureau (zelfde meningen als die je in dit topic en elders kunt lezen), omtrent werkloosheid. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten; iemand die überhaupt niet lekker in zijn vel zit, doordat-ie werkloos is, wordt ermee een depressie in geholpen, zeg maar...quote:Op zondag 30 december 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat het UWV eerst de eigen uitkeringstrekkers maar eens ondersteunen qua om/bijscholing, want een WAO'er die wel een opleiding wil volgen waarmee hij/zij wellicht toch nog uit de WAO zou kunnen komen kan die ondersteuning ook vergeten.
Graaien in de clientprofielen zonder toestemming gaat toch ook gewoon te ver, dat kan een kind bedenken. Ik denk dat ie boos werd om de domheid.quote:Op zondag 30 december 2012 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
In 1998 waren wij bezig een 200-300 personen te werven volgens een bepaald profiel. Spraken met de directeur van het arbeidsbureau in amsterdam.
Vertelde hem dit, zeer specifiek profiel, etc.
Hij begon dat dit lastig was, had ie de mensen niet voor dit uit te gaan zoeken op korte termijn, bla bla
We stelden voor dat wij mensen leverden die in hun kaartenbakken gingen kijken naar matchende profielen.
De man explodeerde, sloeg op tafel, wat wij wel niet dachten, het waren godverdomme zijn werkelozen en schopte ons zijn kantoor uit.
Jaja
Het zijn godverdomme onze werkelozen, daar moest je als commerciele partij vanaf blijven.
Geen woord gelogen, en dit is waarom overheden niet in staat zijn werkeloosheid op te lossen
Als er een groep is die voor zichzelf een compleet nutteloze baan gecreëerd heeft, dan zijn het de re-integratienbureaus, wat een boel geld voor een load of crap gooit het UWV daarheen.quote:Op zondag 30 december 2012 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het UWV en vroeger GAB is een vrij nutteloze organisatie voor degene die werkloos is, is mijn ervaring uit het verleden. Het is slechts een uitkeringsfabriek. De latere re-integratiebureaus, die eronder gehangen werden, zijn zo nodig nog nuttelozer. In de periode dat ik werkloos was (ook al als 40+'er) moest je daar verplicht naar toe, maar het was een complete waste of time, bovendien werd je geconfronteerd met de extreemrechtse en sociaalDarwinistische meningen van de medewerkers van het re-integratiebureau (zelfde meningen als die je in dit topic en elders kunt lezen), omtrent werkloosheid. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten; iemand die überhaupt niet lekker in zijn vel zit, doordat-ie werkloos is, wordt ermee een depressie in geholpen, zeg maar...
Idd, en dan net doen alsof je cliënten nitwits zijn en er een sociaalDarwinistisch sausje overheen gooien... * werkelijk waar, goed dat AR-15's hier niet vrij verkrijgbaar zijn...quote:Op maandag 31 december 2012 00:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er een groep is die voor zichzelf een compleet nutteloze baan gecreëerd heeft, dan zijn het de re-integratienbureaus, wat een boel geld voor een load of crap gooit het UWV daarheen.
Verder dan een sollicitatietraining en een spelletje bullshit bingo komen ze meestal niet.
Ja, want de cliënt is immers werkloos, en dus weten zij het automagisch beter....quote:Op maandag 31 december 2012 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Idd, en dan net doen alsof je cliënten nitwits zijn en er een sociaalDarwinistisch sausje overheen gooien... werkelijk waar, goed dat AR-15's hier niet vrij verkrijgbaar zijn....
Gelukkig heb ik het niet zo erg meegemaakt, ik hoop echter nooit meer werkloos te geraken, evenwel dat ziet er schimmig uit, want ik vrees dat er een golf 50+'ers op straat gegooid gaat worden om de kansen van de nu werkloze 50+'ers op werk te laten toenemen en gewoon omdat het nu kan...quote:Op maandag 31 december 2012 00:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want de cliënt is immers werkloos, en dus weten zij het automagisch beter....
Ik heb al eens 3 keer (intake, eerste gesprek, en een vervanger) hetzelfde verhaal moeten vertellen, vervoglens moest ik een of ander kleuterschool tekeningetje gaan maken van m'n levensverloop.... met als doel het opstellen van een CV.
Dat er een keurig CV in het dossier zat had de vervangende huppelkut kennelijk niet eens gezien, die draaide gewoon haar standaard riedeltje af, ongeacht welke cliënt.
Kwaad weggegaan, word ik gebeld door haar leidinggevende, blaat blaat, dreigt hij op een gegeven moment melding bij het UWV te doen van weigering.... heb hem geadviseeerd dat vooral te doen, dan zou ik het UWV gelijk even doorgeven op wat voor manier hun geld over de balk gesmeten werd, want daar gaat het natuurlijk om, het geld van het UWV binnenhalen.
Nee, dat zag ik toch echt verkeerd, ze waren er om te helpen, waarop ik hem vroeg hoelang ze nog zouden blijven helpen als m'n re-integratiebudget op was maar ik nog niet aan het werk...
Nooit meer een probleem mee gehad, uiteindelijk "vonden" ze werk voor me bij een bedrijf dat zichzelf bij het UWV gemeld had als wel interesse hebbende in iemand met een arbeidshandicap.
Dat was eigenlijk helemaal zot; Je wilt als bedrijf wel een arbeidsgehandicapte aannemen, je meldt je daarvoor bij het UWV (die daar dus tijd en geld in steekt), het UWV sluist die vacature door naar een re-integratibureau (wat ook al uit het door het UWV beschikbaar gestelde re-integratiebudget betaald wordt), en het re-integratiebureau krijgt dus ook nog eens de bonus van het complete budget plus iemand "aan het werk hebben geholpen".
Terwijl ze in feite geen ruk gedaan hebben, en alles ze in de schoot geworpen werd.
Ja, ik denk ik maak voor de goede orde even een disclaimer voordat morgenochtend het arrestatieteam voor de deur staat... *Ik bedoel Holocaustontkenning e.d. vinden ze allemaal best bij onze Hermandad, maar een grapje maken over semi-automatische wapens icm een zwaar falende overheidstak... uh uh...quote:Op maandag 31 december 2012 00:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, kijk maar uit, voor je het weet heb je een internetrel op je geweten
Dat ritsen ze wel weg ergens, met een beetje overheidshacker, heb Danny al zo'n 120 ¤ betaald, staat ook mijn adres bij.quote:Op maandag 31 december 2012 01:11 schreef Leandra het volgende:
Waarschijnlijk heeft Danny inmiddels al een dringend verzoek van de AIVD liggen je IP-adres door te geven
Haal de deur maar vast van het nachtslot dan, hoeven ze hem ook niet in te rammen....quote:Op maandag 31 december 2012 01:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ritsen ze wel weg ergens, met een beetje overheidshacker, heb Danny al zo'n 120 ¤ betaald, staat ook mijn adres bij.
Ik hou die juist altijd op slot om alle FOK!psychopaten die het op me gemunt hebben in de loop van de tijd buiten te houden.quote:Op maandag 31 december 2012 01:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haal de deur maar vast van het nachtslot dan, hoeven ze hem ook niet in te rammen....
Tot ooit, als ze je nog weer vrijlaten![]()
Laat die mensen zelf hun best doen om zich te scholen. Wat voor zin heeft het om te gaan trekken aan een dood paard? Dat gebeurt al volop en kost alleen maar geld zonder dat er resultaten van komen. Als bij de WAO-er geen vurige wens bestaat om aan de slag te raken dan zal dat ook niet gaan gebeuren.quote:Op zondag 30 december 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat het UWV eerst de eigen uitkeringstrekkers maar eens ondersteunen qua om/bijscholing, want een WAO'er die wel een opleiding wil volgen waarmee hij/zij wellicht toch nog uit de WAO zou kunnen komen kan die ondersteuning ook vergeten.
Wauw, snapten jullie toen echt niet wat jullie toen verkeerd deden en waarom die vent zo boos werd? De persoonsgegeven die cliënten aan dergelijke bureaus leveren worden goed beschermd. Niet alleen door privacywetgeving (zoals het Wbp) maar ook door de mensen die daar verantwoordelijkheid voor zijn. Het is absoluut niet de bedoeling dat elke pannenkoek met een al dan niet verzonnen verhaal (hoe goed de intenties misschien ook moge zijn) even op hun gemak door die kaartenbak heen kan bladderen om te zien wie en wat er allemaal inzit.quote:Op zondag 30 december 2012 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
In 1998 waren wij bezig een 200-300 personen te werven volgens een bepaald profiel. Spraken met de directeur van het arbeidsbureau in amsterdam.
Vertelde hem dit, zeer specifiek profiel, etc.
Hij begon dat dit lastig was, had ie de mensen niet voor dit uit te gaan zoeken op korte termijn, bla bla
We stelden voor dat wij mensen leverden die in hun kaartenbakken gingen kijken naar matchende profielen.
De man explodeerde, sloeg op tafel, wat wij wel niet dachten, het waren godverdomme zijn werkelozen en schopte ons zijn kantoor uit.
Jaja
Het zijn godverdomme onze werkelozen, daar moest je als commerciele partij vanaf blijven.
Geen woord gelogen, en dit is waarom overheden niet in staat zijn werkeloosheid op te lossen
En dat mogen ze betalen van die netto 1.050 waar ze ook nog een gezin van moeten onderhouden?quote:Op maandag 31 december 2012 08:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat die mensen zelf hun best doen om zich te scholen. Wat voor zin heeft het om te gaan trekken aan een dood paard? Dat gebeurt al volop en kost alleen maar geld zonder dat er resultaten van komen. Als bij de WAO-er geen vurige wens bestaat om aan de slag te raken dan zal dat ook niet gaan gebeuren.
Dat hij weigert is terecht. Dat hij boos wordt is iets anders; op dat moment is hij wel al hard bezig om een van z'n kerntaken te verzaken door werkzoekende en werkgever niet bij elkaar te brengen. Daar past een iets andere opstelling bij.quote:Op maandag 31 december 2012 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wauw, snapten jullie toen echt niet wat jullie toen verkeerd deden en waarom die vent zo boos werd? De persoonsgegeven die cliënten aan dergelijke bureaus leveren worden goed beschermd. Niet alleen door privacywetgeving (zoals het Wbp) maar ook door de mensen die daar verantwoordelijkheid voor zijn. Het is absoluut niet de bedoeling dat elke pannenkoek met een al dan niet verzonnen verhaal (hoe goed de intenties misschien ook moge zijn) even op hun gemak door die kaartenbak heen kan bladderen om te zien wie en wat er allemaal inzit.
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat jullie dat niet zelf ook doorhadden?
En wanneer dat om wat voor reden niet lukt? Dat is namelijk veelal het geval wanneer zo'n 50+'er na een aantal jaren WW in de bijstand terecht komt.quote:Op zondag 30 december 2012 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat moeten ze zelf doen, dat helpen is een ambtenaar die weg kan.
Het is een gotspe om te denken dat een ambtenaar die mensen aan het werk gaat helpen. Dat gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op maandag 31 december 2012 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wanneer dat om wat voor reden niet lukt? Dat is namelijk veelal het geval wanneer zo'n 50+'er na een aantal jaren WW in de bijstand terecht komt.
quote:Op zondag 30 december 2012 23:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Graaien in de clientprofielen zonder toestemming gaat toch ook gewoon te ver, dat kan een kind bedenken. Ik denk dat ie boos werd om de domheid.
Oh, arbeids bureau kan geen mensen inhuren die mensen aan een baan helpen?quote:Op maandag 31 december 2012 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wauw, snapten jullie toen echt niet wat jullie toen verkeerd deden en waarom die vent zo boos werd? De persoonsgegeven die cliënten aan dergelijke bureaus leveren worden goed beschermd. Niet alleen door privacywetgeving (zoals het Wbp) maar ook door de mensen die daar verantwoordelijkheid voor zijn. Het is absoluut niet de bedoeling dat elke pannenkoek met een al dan niet verzonnen verhaal (hoe goed de intenties misschien ook moge zijn) even op hun gemak door die kaartenbak heen kan bladderen om te zien wie en wat er allemaal inzit.
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat jullie dat niet zelf ook doorhadden?
Op eigen kracht is het dan al drie jaar niet gelukt...quote:Op maandag 31 december 2012 13:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is een gotspe om te denken dat een ambtenaar die mensen aan het werk gaat helpen. Dat gaat gewoon niet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |