Ik zou het in a4 formaat typen, maar dit is dus waar ik het al een hele tijd over hebquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
Wel lekker goedkoop voor de zorginstellingen die die mensen gebruiken, je eigen personeel de laan uit sturen, in de bijstand laten geraken, en even later staan ze weer voor de deur voor een paar cent. En de samenleving betaalt wel.
Nederland anno nu, de regering en u.
Voor het huishoudelijke hulp komt geen geschoold personeel, voor de medische thuishulp komt uiteraard wel geschoold personeel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 06:50 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het een soort van devaluatie van het thuiszorgberoep. Dat zijn toch gewoon geschoolde mensen?
Dit. Ze moeten die bestuurders eruit kwakken. Per locatie drie mensen op de roostering zetten (voor een normaal salaris) en de rest gewoon mensen die schoonmaken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het niet door he? Het gaat niet om het leveren van de dienst, dat is slechts de hondeworst voor de belastingbetaler, het gaat om de baantjes van de bestuurders.
Ik lees hier een bedrag van ¤ 15 per uur ,denk maar eerder aan ¤ 8.- per uur,dat zijn de bedragen die de schoonmakers die bij mijn moeder via een instelling aan het werk gesteld worden verdienen ,op dit moment krijgen de meeste klanten minder uren,dan moeten ze dus naar meer klanten toe maar die krijgen ze niet (of heel moeilijk) en zo loopt het inkomen ook terug,zorgmedewerkers (billenwassers) moeten soms als ze aan het maximum aantal uren zitten verplicht dagen opnemen (tijd voor tijd) maar ze moeten wel altijd klaarstaan om in te vallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je had al uitgerekend wat een arbeidongeschiktheidsverzekering kost?
En wat die ZZP'er kwijt is aan reistijd? Het is geen klus waar je een hele of halve dag mee bezig bent hè, het is een uurtje à anderhalf hier, dan weer een uurtje à anderhalf daar, als je op een dag 6 werkuren kunt halen waarvoor je een uur of 9 bezig bent is het veel.
Dat is dan max 6*15 op een dag: ¤ 90,= bruto.
Dat is ¤ 1.890,= per maand, gaat je arbeidsongeschikheidsverzekering nog vanaf, hou je net boven het minimumloon over, en dat vind jij "goed verdienen"?
Ik begrijp dat het eigenlijk pure oplichterij is dat de timmerman me ¤ 35,= ex BTW per uur kost? Die kan ook prima voor ¤ 15,= per uur ex werken, want dan heeft hij het goed genoeg volgens jou?
Er is een dergelijk initiatief in Nederland. Vorig jaar werd hier een reportage aan gewijd door een actualiteitenprogramma, het bleek dat dat bedrijf met minder kosten veel meer kwaliteit biedt. Helaas zal het wel 'even' duren voordat dit naar heel Nederland is verspreid. De woningbouwverenigingen aanpakken zal nog veel moeilijker zijn, die zijn geen onderdeel van de normale markt wat thuiszorgbedirjven wel nog enigszins zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:36 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Dit. Ze moeten die bestuurders eruit kwakken. Per locatie drie mensen op de roostering zetten (voor een normaal salaris) en de rest gewoon mensen die schoonmaken.
Thuiszorg en kinderdagverblijven bestaan bij gratie van de staat. Particuliere ondernemingen die staatsbeleid uitvoeren. Heeft niets met een gezonde markt te maken.quote:Op maandag 7 januari 2013 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is een dergelijk initiatief in Nederland. Vorig jaar werd hier een reportage aan gewijd door een actualiteitenprogramma, het bleek dat dat bedrijf met minder kosten veel meer kwaliteit biedt. Helaas zal het wel 'even' duren voordat dit naar heel Nederland is verspreid. De woningbouwverenigingen aanpakken zal nog veel moeilijker zijn, die zijn geen onderdeel van de normale markt wat thuiszorgbedirjven wel nog enigszins zijn.
Misschien moeten dat dan wel geen particuliere ondernemingen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Thuiszorg en kinderdagverblijven bestaan bij gratie van de staat. Particuliere ondernemingen die staatsbeleid uitvoeren. Heeft niets met een gezonde markt te maken.
Misschien moet de klant, klant zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Misschien moeten dat dan wel geen particuliere ondernemingen zijn.
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is prima te regelen met een voucher-systeem. Idem voor scholen.
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is prima te regelen met een voucher-systeem. Idem voor scholen.
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.
Ja, wat niet meer is natuurlijk als de aanbieders van het product het vanuit de overheid voor bijna niks moeten komen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Misschien moet de klant, klant zijn.
Dat werkt dus niet. Een klant met vouchers heeft zelf wat in de melk te brokkelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.
Maar de regering wil van iedere werkende belasting ontvangen. Daar wringt hem de schoen. Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).
Dat werkt best heel aardig gezien het steeds grotere en diversere aanbod aan diensten. Met vouchers krijg je enkel een eenheidsworst.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Een klant met vouchers heeft zelf wat in de melk te brokkelen.
België heeft uitstekende ervaringen met het vouchersysteem (soort van, in essentie komt het er op neer) voor de scholen. In een aritkel in een gerenomeerde internationale krant werd dat als de belangrijkster verklaring gezien voor het succes van het Vlaamse middelbare onderwijs (wat natuurlijk niet wil zeggen dat daar geen incidenten zijn).quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuke theorie maar in de praktijk alleen haalbaar als we een hoop welvaart in willen leveren, werken voor vrouwen willen ontmoedigen en oudjes liever een tehuis in willen schoppen dan lang zelfstandig te laten leven.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).
Eh nee. Vouchers is in principe gewoon geld maar dan geld wat slechts aan een doel kan worden besteed. Je koopt dus daadwerkelijk je eigen zorg in. Het is dan echt een vrije markt geworden.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat werkt best heel aardig gezien het steeds grotere en diversere aanbod aan diensten. Met vouchers krijg je enkel een eenheidsworst.
Wat een kletskoek toch weer. Weet je wel waar je over praat?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuke theorie maar in de praktijk alleen haalbaar als we een hoop welvaart in willen leveren, werken voor vrouwen willen ontmoedigen en oudjes liever een tehuis in willen schoppen dan lang zelfstandig te laten leven.
Eens, er blijft wel ruimte voor externe partijen maar die moet je ook niet verstikken onder een deken aan regels zodat je een situatie creeert als de huidige.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet iedereen heeft een geschikte buurt/familie/vrienden, locatie speelt bovendien ook nog een rol.
Ook hier moet rekening mee worden gehouden.
Denk zelf dat veel ouderen zich liever laten verzorgen door een naast dan door een ongemotiveerde hulp die dit alleen maar doet om zijn of haar uitkering te behouden.quote:Dat neemt niet weg dat het een prima zaak is wanneer ook naasten helpen wanneer ze dat kunnen. Niet alles moet je aan de mantelzorg overlaten, zo kan ik me heel goed voorstellen dat je bepaalde zaken liever door een professional (hopelijk) van de thuiszorg laat doen dan door een naaste
Dat ging in de jaren 70 toch ook prima? Wij als kinderen hadden destijds verschillende oppasmoeders waar we in de middagpauze of naschool heengingen(als we niet buiten bleven spelen), de enige regels waren de regels die door de ouders zelf afgesproken waren, overheid had er niks mee nodig. Denk dat dit voor kinderen een betere omgeving is dan een "anonieme" naschoolse opvang.quote:en is het voor kindertjes (peuters en kleuters ) belangrijk dat ze voldoende in contact komen met andere kindertjes aangezien ze zodoende hun sociale inzicht en sociale vaardigheden ontwikkelen.
Vraag me af of je daar nu echt veel welvaart door inlevert wel een stuk minder belastingopbrengsten zoals Paper_Tiger al opmerkte.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuke theorie maar in de praktijk alleen haalbaar als we een hoop welvaart in willen leveren, werken voor vrouwen willen ontmoedigen en oudjes liever een tehuis in willen schoppen dan lang zelfstandig te laten leven.
Je weet dat dat 40 jaar geleden was en dat het toen emancipatorisch gezien anders gesteld was hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:22 schreef Chewie het volgende:
Dat ging in de jaren 70 toch ook prima? Wij als kinderen hadden destijds verschillende oppasmoeders waar we in de middagpauze of naschool heengingen(als we niet buiten bleven spelen), de enige regels waren de regels die door de ouders zelf afgesproken waren, overheid had er niks mee nodig. Denk dat dit voor kinderen een betere omgeving is dan een "anonieme" naschoolse opvang.
Ik ga uit van de keuze tussen een naaste en een professional die niet wordt onderbetaald. Het kan hoor en het gebeurt al in Nederland maar helaas nog maar in een heel klein deel van Nederland waar een integer bedrijf werd opgericht wat niet meedeed aan die gekte die je bij die andere bedrijven ziet. Welke gekte? Denk aan veel geld verspillen aan mangement, weinig investeren in de werknemers die het werk doen wat de corebusiness is, geen overdreven regeltjes en lijstjes (op de seconde bij moeten houden hoe lang je ergens over doet en de voorgeschreven tijden moeten volgen) enz.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:22 schreef Chewie het volgende:
Denk zelf dat veel ouderen zich liever laten verzorgen door een naast dan door een ongemotiveerde hulp die dit alleen maar doet om zijn of haar uitkering te behouden.
Ik dacht aan een eerder stadium: de peuteropvang. Dan lijkt mij de combinatie juist goed. In mijn buurt was het nog wat langer (tot in de jaren 80, in die tijd werd er ook nog 's middags warm gegeten) normaal dat de moeder niet werkte of zo werkte dat ze in ieder geval 's middags thuis was. Een opvang voor tussen de middag was er niet, de kinderen gingen of zelfstandig naar huis (sleutelkinderen) ofwel naar een buur.quote:Dat ging in de jaren 70 toch ook prima? Wij als kinderen hadden destijds verschillende oppasmoeders waar we in de middagpauze of naschool heengingen(als we niet buiten bleven spelen), de enige regels waren de regels die door de ouders zelf afgesproken waren, overheid had er niks mee nodig. Denk dat dit voor kinderen een betere omgeving is dan een "anonieme" naschoolse opvang.
In hoeverre is dat anders dan de toeslag die je nu krijgt voor kinderopvang? Of het PGB (waar men juist weer voor een groot deel van af wil nu om een of andere reden)?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Eh nee. Vouchers is in principe gewoon geld maar dan geld wat slechts aan een doel kan worden besteed. Je koopt dus daadwerkelijk je eigen zorg in. Het is dan echt een vrije markt geworden.
In de jaren 70 was het al redelijk normaal dat vrouwen werkten, dat het wat meer uitzonderlijk was doet daar niks aan af. Het enige verschil was dat het destijds niet nodig was om beiden te werken om een redelijk welvarend leven te hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je weet dat dat 40 jaar geleden was en dat het toen emancipatorisch gezien anders gesteld was hè?
Bovendien was dat de babyboomgeneratie. Die gaan nu met pensioen.
Dat zal best. Ik ben zelf een kind van de jaren 70, mijn moeder werkte, de rest van de buurvrouwen was thuis. Bij één van hen gingen wij dus tussen de middag een boterham eten.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de jaren 70 was het al redelijk normaal dat vrouwen werkten, dat het wat meer uitzonderlijk was doet daar niks aan af. Het enige verschil was dat het destijds niet nodig was om beiden te werken om een redelijk welvarend leven te hebben.
Het is simpelweg het gevolg van wat werd voorgesteld. Iemand die intensieve zorg nodig heeft neemt een deel van het 'arbeidsaanbod' in. Als een familielid dat moet doen kan die geen betaald werk meer uitvoeren. Moeders zullen vaker thuis moeten blijven voor hun kinderen etc etc.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een kletskoek toch weer. Weet je wel waar je over praat?
In dat geval zou je denk ik toch meer de overheid buitenspel moeten zetten, de overdreven regelzucht van de overheid is namelijk de oorzaak van het steeds uitdijende managmentapparaat waardoor er minder geld overblijft voor de core businessquote:Op maandag 7 januari 2013 10:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ga uit van de keuze tussen een naaste en een professional die niet wordt onderbetaald. Het kan hoor en het gebeurt al in Nederland maar helaas nog maar in een heel klein deel van Nederland waar een integer bedrijf werd opgericht wat niet meedeed aan die gekte die je bij die andere bedrijven ziet. Welke gekte? Denk aan veel geld verspillen aan mangement, weinig investeren in de werknemers die het werk doen wat de corebusiness is, geen overdreven regeltjes en lijstjes (op de seconde bij moeten houden hoe lang je ergens over doet en de voorgeschreven tijden moeten volgen) enz.
Graag, ik denk dat er dan ook wel ruimte is voor zulke bedrijven als de overheid zich terugtrekt.quote:Lean and mean dus. Het zal Tijger vast wel aanspreken.
En waarom kan dit nu niet meer? Ik ging als peuter ook 1 a 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal maar die was destijds ook nog niet zo doodgereguleerd.quote:Ik dacht aan een eerder stadium: de peuteropvang. Dan lijkt mij de combinatie juist goed. In mijn buurt was het nog wat langer (tot in de jaren 80, in die tijd werd er ook nog 's middags warm gegeten) normaal dat de moeder niet werkte of zo werkte dat ze in ieder geval 's middags thuis was. Een opvang voor tussen de middag was er niet, de kinderen gingen of zelfstandig naar huis (sleutelkinderen) ofwel naar een buur.
Prima tochquote:Op maandag 7 januari 2013 10:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik ben zelf een kind van de jaren 70, mijn moeder werkte, de rest van de buurvrouwen was thuis. Bij één van hen gingen wij dus tussen de middag een boterham eten.
Onderbouw dat eens? Welvaart is voornamelijk gestegen door massaproductie en massatransport en maar amper door dubbele inkomens, dubbel inkomen is tegenwoordig nodig om de vaste lasten en premies te kunnen betalen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
Kan een keuze zijn maar het kost een deel van onze welvaart.
Als je stelt dat de gemiddelde werkende vrouw geen welvaart toevoegt aan de maatschappij heb je een punt. Anders niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag me af of je daar nu echt veel welvaart door inlevert wel een stuk minder belastingopbrengsten zoals Paper_Tiger al opmerkte.
Toch wel, het is niet voor niets dat de bejaardentehuizen vergeleken met 20 jaar terug compleet anders zijn geworden. Ouderen wonen steeds langer zelfstandig juist omdat aan huis zorg mogelijk is.quote:Oudjes een tehuis in willen schoppen is trouwens meer een gevolg van het huidige systeem. Thuiszorg houd oudjes niet zelfstandig,
Die kunnen best een keer stofzuigen of boodschappen doen (want om meer gaat dat eigenlijk niet).quote:zeker niet het onsmakelijke idee om bijstands gerechtigden hiertoe te dwingen.
Aha, daar zijn de kinderen allemaal in staat om professionele zorg te leveren?quote:Zelfs in de welvarende Aziatische landen is het gebruikelijk om als familie voor je ouderen te zorgen, daar blijven oudjes een stuk zelfstandiger door.
Aha, je wilt ze niet ontmoedigen maar het wel in de praktijk onmogelijk maken omdat ze zorg moeten gaan verlenen? Creatiefquote:Overigens wil ik vrouwen helemaal niet ontmoedigen om te werken maar vind ik het wel absurd dat het nodig is in dit land dat beide partners moeten werken voor een marginale stijging in welvaart.
En qua welvaart, toen was het in een tentje naar de Veluwe de vakantie. Nu zijn het drie vakanties per jaar, twee auto's een paar smartphones etc per gezinquote:Op maandag 7 januari 2013 10:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je weet dat dat 40 jaar geleden was en dat het toen emancipatorisch gezien anders gesteld was hè?
Ik heb het niet over vrouw of man, walgelijk dat jij mij weer in dat hokje probeert te stoppenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je stelt dat de gemiddelde werkende vrouw geen welvaart toevoegt aan de maatschappij heb je een punt. Anders niet.
[..]quote:Toch wel, het is niet voor niets dat de bejaardentehuizen vergeleken met 20 jaar terug compleet anders zijn geworden. Ouderen wonen steeds langer zelfstandig juist omdat aan huis zorg mogelijk is.
En waarom kunnen familie en vrienden dat niet? Of ben jij gewoon te lui en asociaal dat je dit uit handen wil geven aan de overheid om dit voor je te regelen.quote:Die kunnen best een keer stofzuigen of boodschappen doen (want om meer gaat dat eigenlijk niet).
Nee maar die kunnen wel ouderen verzorgen zoals wij (en de hele mensheid) eigenlijk al eeuwenlang bezig zijn, blijkbaar kunnen we dat in Nederland opeens niet meer.quote:Aha, daar zijn de kinderen allemaal in staat om professionele zorg te leveren?
Beetje bekrompen denkwijze Du_ke, ik zeg namelijk helemaal nergens dat vrouwen deze taak dan maar moeten overnemen, mannen kunnen dit wat mij betreft ook.quote:Aha, je wilt ze niet ontmoedigen maar het wel in de praktijk onmogelijk maken omdat ze zorg moeten gaan verlenen? Creatief
Massaproductie, massatransport.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En qua welvaart, toen was het in een tentje naar de Veluwe de vakantie. Nu zijn het drie vakanties per jaar, twee auto's een paar smartphones etc per gezin
Die onderbouwing zat voor een deel al in de post waar deze quote uit kwamquote:Op maandag 7 januari 2013 10:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens? Welvaart is voornamelijk gestegen door massaproductie en massatransport en maar amper door dubbele inkomens, dubbel inkomen is tegenwoordig nodig om de vaste lasten en premies te kunnen betalen.
Ken ook genoeg stellen waarvan 1 inkomen al bijna opgaat aan de kinderopvang, waarom zou je dan nog beiden gaan werken (vanuit financieel oogpunt geredeneerd)?
Een hoog opgeleide dame die haar ouders moet gaan verzorgen of thuis moet blijven voor haar kinderen kan niet meer werken en zo welvaart toevoegen aan de maatschappij. Het aantal werkende mensen/ gewerkte uren in een land daalt daarmee.quote:Het is simpelweg het gevolg van wat werd voorgesteld. Iemand die intensieve zorg nodig heeft neemt een deel van het 'arbeidsaanbod' in. Als een familielid dat moet doen kan die geen betaald werk meer uitvoeren. Moeders zullen vaker thuis moeten blijven voor hun kinderen etc etc.
Kan een keuze zijn maar het kost een deel van onze welvaart.
Blijkbaar wel aangezien jij het verschil wil maken tussen man en vrouw. Al weer genoeg getrold Du_ke?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:55 schreef 99.999 het volgende:
Nogmaals, dat kan een keuze zijn, wellicht uit conservatief oogpunt (de SGP zal het toejuichen) maar ik ben niet zo tegen emancipatie.
in de praktijk komt zorg vaak neer op de vrouw. Zou heel mooi zijn wanneer dat anders was maar ook wat jij voorstelt zal de vrouwen weer gaan belasten en terugwerpen qua maatschappelijke positie. Lijkt me dus ook wel heel degelijk een argument.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrouw of man, walgelijk dat jij mij weer in dat hokje probeert te stoppen
Zal wel komen door gebrek aan argumenten.
Ieder avond koken voor je ouders en dat 20 km verderop langs brengen terwijl je ook nog een gezin hebt en daarnaast ma elke ochtend een injectie geven en er op toezien dat de medicijnen allemaal worden geslikt terwijl je niets weet van de zorg en dan op je vrije middag nog op 5 kinderen moeten passen. prachtig mooi dat jij dat allemaal doet, in de praktijk ligt dat soms net even iets ingewikkelderquote:En waarom kunnen familie en vrienden dat niet? Of ben jij gewoon te lui en asociaal dat je dit uit handen wil geven aan de overheid om dit voor je te regelen.
Om zelfstandig te kunnen blijven wonen ontkom je in veel gevallen echt niet aan die professionele zorg. En dat dat vroeger wel kon is omdat de oudjes toen gewoon dood neervielen tegen hun 70e en anders werden ze in een tehuis gedropt. De tijden zijn veranderd Chewie, bejaarden laten niet meer zo met zich sollen.quote:Nee maar die kunnen wel ouderen verzorgen zoals wij (en de hele mensheid) eigenlijk al eeuwenlang bezig zijn, blijkbaar kunnen we dat in Nederland opeens niet meer.
Ze kunnen het zeker, de praktijk is helaas vaak toch anders.quote:Beetje bekrompen denkwijze Du_ke, ik zeg namelijk helemaal nergens dat vrouwen deze taak dan maar moeten overnemen, mannen kunnen dit wat mij betreft ook.
Je kan wel proberen de echte wereld te ontkennen maar in de praktijk komt zorg in het grootste deel van de gevallen op de schouders van vrouwen terecht. Normaals het is niet voor niets dat jouw standpunten het vooral goed doen bij de (christelijke) conservatieve partijen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel aangezien jij het verschil wil maken tussen man en vrouw. Al weer genoeg getrold Du_ke?
Al even afgezien van het feit dat het in de jaren 70 helemaal niet zo normaal was dat vrouwen werkten, en vrouwen met kinderen al zeker niet, vraag ik me af waar je die kinderen een boterham wilt laten eten als alle buurvrouwen ook werken.quote:
Nogal een bekrompen wereldbeeld maar wel grappig om te zien hoe je dat op mij probeert af te wentelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
in de praktijk komt zorg vaak neer op de vrouw. Zou heel mooi zijn wanneer dat anders was maar ook wat jij voorstelt zal de vrouwen weer gaan belasten en terugwerpen qua maatschappelijke positie. Lijkt me dus ook wel heel degelijk een argument.
Dus daarom kan het maar beter door gedwongen bijstandstrekkers gedaan worden?quote:Ieder avond koken voor je ouders en dat 20 km verderop langs brengen terwijl je ook nog een gezin hebt en daarnaast ma elke ochtend een injectie geven en er op toezien dat de medicijnen allemaal worden geslikt terwijl je niets weet van de zorg en dan op je vrije middag nog op 5 kinderen moeten passen. prachtig mooi dat jij dat allemaal doet, in de praktijk ligt dat soms net even iets ingewikkelder.
Blijkbaar wil jij nog meer met ze sollen door ze helemaal over te leveren aan de overheid die onwelwillenden voor ze te laten zorgen.quote:Om zelfstandig te kunnen blijven wonen ontkom je in veel gevallen echt niet aan die professionele zorg. En dat dat vroeger wel kon is omdat de oudjes toen gewoon dood neervielen tegen hun 70e en anders werden ze in een tehuis gedropt. De tijden zijn veranderd Chewie, bejaarden laten niet meer zo met zich sollen.
De praktijk is dat er veel van die asocialen zoals jij zijn die liever gebruik maken van dwangarbeid dan zelf een vinger uit te steken voor vrienden of familie. Dit is namelijk wat je schrijft.quote:Ze kunnen het zeker, de praktijk is helaas vaak toch anders.
Valt helaas tegen, vooral omdat dit gestegen inkomen opgaat aan meer premies, geld voor zorg en kinderopvang, hogere woonlasten.quote:
Ja die zijn vast heel blij met mijn standpuntenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan wel proberen de echte wereld te ontkennen maar in de praktijk komt zorg in het grootste deel van de gevallen op de schouders van vrouwen terecht. Normaals het is niet voor niets dat jouw standpunten het vooral goed doen bij de (christelijke) conservatieve partijen.
Waar heb ik het over moeten?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens die niet-werkende buurvrouw en ik moet er niet aan denken dat ik de halve straat tussen de middag van 4 scholen moet ophalen en thuis van brood moet voorzien.
Hoeveel van dergelijke zorg komt in de praktijk bij mannen terecht?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nogal een bekrompen wereldbeeld maar wel grappig om te zien hoe je dat op mij probeert af te wentelen.
Een deel van de werkzaamheden kan best gedaan worden in het kader van reïntegratie van mensen met een uitkering. Zeker waar het wat eenvoudiger werk betreft wat door maatschappelijk geld wordt gefinancierd.quote:Dus daarom kan het maar beter door gedwongen bijstandstrekkers gedaan worden?
Oh? Hoe kom je bij die conclusie?quote:Blijkbaar wil jij nog meer met ze sollen door ze helemaal over te leveren aan de overheid die onwelwillenden voor ze te laten zorgen.
Hoezo? Het is ook gewoon zelfstandig wonen met alles wat daar bij hoort en wat zorg aan huis.quote:Zeer bijzonder dat je dit zelfstandig durft te noemen, maar goed emancipatie was duidelijk ook al niet aan je besteed gezien je reacties.
Tja, je speelt weer eens op de man omdat je argumenten op zijn, heel sterk.quote:De praktijk is dat er veel van die asocialen zoals jij zijn die liever gebruik maken van dwangarbeid dan zelf een vinger uit te steken voor vrienden of familie. Dit is namelijk wat je schrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |