Ik zou het in a4 formaat typen, maar dit is dus waar ik het al een hele tijd over hebquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
Wel lekker goedkoop voor de zorginstellingen die die mensen gebruiken, je eigen personeel de laan uit sturen, in de bijstand laten geraken, en even later staan ze weer voor de deur voor een paar cent. En de samenleving betaalt wel.
Nederland anno nu, de regering en u.
Voor het huishoudelijke hulp komt geen geschoold personeel, voor de medische thuishulp komt uiteraard wel geschoold personeel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 06:50 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het een soort van devaluatie van het thuiszorgberoep. Dat zijn toch gewoon geschoolde mensen?
Dit. Ze moeten die bestuurders eruit kwakken. Per locatie drie mensen op de roostering zetten (voor een normaal salaris) en de rest gewoon mensen die schoonmaken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het niet door he? Het gaat niet om het leveren van de dienst, dat is slechts de hondeworst voor de belastingbetaler, het gaat om de baantjes van de bestuurders.
Ik lees hier een bedrag van ¤ 15 per uur ,denk maar eerder aan ¤ 8.- per uur,dat zijn de bedragen die de schoonmakers die bij mijn moeder via een instelling aan het werk gesteld worden verdienen ,op dit moment krijgen de meeste klanten minder uren,dan moeten ze dus naar meer klanten toe maar die krijgen ze niet (of heel moeilijk) en zo loopt het inkomen ook terug,zorgmedewerkers (billenwassers) moeten soms als ze aan het maximum aantal uren zitten verplicht dagen opnemen (tijd voor tijd) maar ze moeten wel altijd klaarstaan om in te vallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je had al uitgerekend wat een arbeidongeschiktheidsverzekering kost?
En wat die ZZP'er kwijt is aan reistijd? Het is geen klus waar je een hele of halve dag mee bezig bent hè, het is een uurtje à anderhalf hier, dan weer een uurtje à anderhalf daar, als je op een dag 6 werkuren kunt halen waarvoor je een uur of 9 bezig bent is het veel.
Dat is dan max 6*15 op een dag: ¤ 90,= bruto.
Dat is ¤ 1.890,= per maand, gaat je arbeidsongeschikheidsverzekering nog vanaf, hou je net boven het minimumloon over, en dat vind jij "goed verdienen"?
Ik begrijp dat het eigenlijk pure oplichterij is dat de timmerman me ¤ 35,= ex BTW per uur kost? Die kan ook prima voor ¤ 15,= per uur ex werken, want dan heeft hij het goed genoeg volgens jou?
Er is een dergelijk initiatief in Nederland. Vorig jaar werd hier een reportage aan gewijd door een actualiteitenprogramma, het bleek dat dat bedrijf met minder kosten veel meer kwaliteit biedt. Helaas zal het wel 'even' duren voordat dit naar heel Nederland is verspreid. De woningbouwverenigingen aanpakken zal nog veel moeilijker zijn, die zijn geen onderdeel van de normale markt wat thuiszorgbedirjven wel nog enigszins zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:36 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Dit. Ze moeten die bestuurders eruit kwakken. Per locatie drie mensen op de roostering zetten (voor een normaal salaris) en de rest gewoon mensen die schoonmaken.
Thuiszorg en kinderdagverblijven bestaan bij gratie van de staat. Particuliere ondernemingen die staatsbeleid uitvoeren. Heeft niets met een gezonde markt te maken.quote:Op maandag 7 januari 2013 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is een dergelijk initiatief in Nederland. Vorig jaar werd hier een reportage aan gewijd door een actualiteitenprogramma, het bleek dat dat bedrijf met minder kosten veel meer kwaliteit biedt. Helaas zal het wel 'even' duren voordat dit naar heel Nederland is verspreid. De woningbouwverenigingen aanpakken zal nog veel moeilijker zijn, die zijn geen onderdeel van de normale markt wat thuiszorgbedirjven wel nog enigszins zijn.
Misschien moeten dat dan wel geen particuliere ondernemingen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Thuiszorg en kinderdagverblijven bestaan bij gratie van de staat. Particuliere ondernemingen die staatsbeleid uitvoeren. Heeft niets met een gezonde markt te maken.
Misschien moet de klant, klant zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Misschien moeten dat dan wel geen particuliere ondernemingen zijn.
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is prima te regelen met een voucher-systeem. Idem voor scholen.
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is prima te regelen met een voucher-systeem. Idem voor scholen.
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.
Ja, wat niet meer is natuurlijk als de aanbieders van het product het vanuit de overheid voor bijna niks moeten komen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Misschien moet de klant, klant zijn.
Dat werkt dus niet. Een klant met vouchers heeft zelf wat in de melk te brokkelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft ook nadelen hoor. Een zekere vorm van marktwerking kan echt geen kwaad. Meer krijgen voor dezelfde hoeveelheid publiek geld.
Maar de regering wil van iedere werkende belasting ontvangen. Daar wringt hem de schoen. Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).
Dat werkt best heel aardig gezien het steeds grotere en diversere aanbod aan diensten. Met vouchers krijg je enkel een eenheidsworst.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Een klant met vouchers heeft zelf wat in de melk te brokkelen.
België heeft uitstekende ervaringen met het vouchersysteem (soort van, in essentie komt het er op neer) voor de scholen. In een aritkel in een gerenomeerde internationale krant werd dat als de belangrijkster verklaring gezien voor het succes van het Vlaamse middelbare onderwijs (wat natuurlijk niet wil zeggen dat daar geen incidenten zijn).quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuke theorie maar in de praktijk alleen haalbaar als we een hoop welvaart in willen leveren, werken voor vrouwen willen ontmoedigen en oudjes liever een tehuis in willen schoppen dan lang zelfstandig te laten leven.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Veel van deze zaken kunnen wat mij betreft prima geregeld worden zonder publiek geld (en een overvloed aan regels) en zelfs zonder marktwerking. Thuiszorg en kinderopvang zijn wat mij betreft zaken die prima door de maatschappij (buurt/familie/vrienden) zelf geregeld kunnen worden, dat zou pas sociaal zijn (en was nog niet zo heel lang geleden de praktijk).
Eh nee. Vouchers is in principe gewoon geld maar dan geld wat slechts aan een doel kan worden besteed. Je koopt dus daadwerkelijk je eigen zorg in. Het is dan echt een vrije markt geworden.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat werkt best heel aardig gezien het steeds grotere en diversere aanbod aan diensten. Met vouchers krijg je enkel een eenheidsworst.
Wat een kletskoek toch weer. Weet je wel waar je over praat?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuke theorie maar in de praktijk alleen haalbaar als we een hoop welvaart in willen leveren, werken voor vrouwen willen ontmoedigen en oudjes liever een tehuis in willen schoppen dan lang zelfstandig te laten leven.
Eens, er blijft wel ruimte voor externe partijen maar die moet je ook niet verstikken onder een deken aan regels zodat je een situatie creeert als de huidige.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet iedereen heeft een geschikte buurt/familie/vrienden, locatie speelt bovendien ook nog een rol.
Ook hier moet rekening mee worden gehouden.
Denk zelf dat veel ouderen zich liever laten verzorgen door een naast dan door een ongemotiveerde hulp die dit alleen maar doet om zijn of haar uitkering te behouden.quote:Dat neemt niet weg dat het een prima zaak is wanneer ook naasten helpen wanneer ze dat kunnen. Niet alles moet je aan de mantelzorg overlaten, zo kan ik me heel goed voorstellen dat je bepaalde zaken liever door een professional (hopelijk) van de thuiszorg laat doen dan door een naaste
Dat ging in de jaren 70 toch ook prima? Wij als kinderen hadden destijds verschillende oppasmoeders waar we in de middagpauze of naschool heengingen(als we niet buiten bleven spelen), de enige regels waren de regels die door de ouders zelf afgesproken waren, overheid had er niks mee nodig. Denk dat dit voor kinderen een betere omgeving is dan een "anonieme" naschoolse opvang.quote:en is het voor kindertjes (peuters en kleuters ) belangrijk dat ze voldoende in contact komen met andere kindertjes aangezien ze zodoende hun sociale inzicht en sociale vaardigheden ontwikkelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |