SIR YES SIRquote:Op donderdag 27 december 2012 16:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hopla, nieuwe. Nu wel posten hè.
Reken daar wel even een potje voor achterstallig onderhoud bij. Die Poolse wegen zijn funest voor je schokbrekers e.d.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En Volvo c30's? Diesel graag, ,<75000km.
Daarom nieuw kopen als je hem al uit een land als Polen wiltquote:Op donderdag 27 december 2012 18:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Reken daar wel even een potje voor achterstallig onderhoud bij. Die Poolse wegen zijn funest voor je schokbrekers e.d.
Kijk liever eens in Duitsland, daar zijn Volvo's zo onpopulair dat jonge occasions voor weinig te koop staan.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En Volvo c30's? Diesel graag, ,<75000km.
Goedkoper ten opzichte van Nederlands prijspeil?quote:Op donderdag 27 december 2012 19:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk liever eens in Duitsland, daar zijn Volvo's zo onpopulair dat jonge occasions voor weinig te koop staan.
Heb het enkele jaren geleden uitgerekend, daar kwam uit dat een jonge Volvo V70 in Duitsland + BPM goedkoper was dan in Nederland. Wel heb ik gemerkt dat door de omschakeling van BPM naar een op CO2 gebaseerde tax het prijsverschil (met name bij de zuinige auto's) kleiner is geworden.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Goedkoper ten opzichte van Nederlands prijspeil?
Dit, en de Poolse APK is echt helemaal niets waard. Gebruikt zou ik alleen importeren als het een speciaal iets is wat ook nog bruikbaar is.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Reken daar wel even een potje voor achterstallig onderhoud bij. Die Poolse wegen zijn funest voor je schokbrekers e.d.
Winter is kut, ik haat sneeuwquote:
Ik haat vooral de kou maar moet ook niks hebben van hitte .. Lente en herfstquote:Op donderdag 27 december 2012 22:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Winter is kut, ik haat sneeuw
Niks persoonlijks hoor.
Oldtimer 4x4 kan gewoon uitgelaten worden hoorquote:Op donderdag 27 december 2012 23:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is toch niet leuk. Alle oldtimers werkloos.
Ik hou van kouquote:Op donderdag 27 december 2012 22:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Winter is kut, ik haat sneeuw
Niks persoonlijks hoor.
inderdaad, ik ben een slechte bijrijder! Verveel me de tering!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:45 schreef Renesite het volgende:
Vriend heeft een rijbewijs. Nu zit ik, wanneer hij in mijn auto zit, werkloos ernaast. WAT SAAAAI
Of iets behoorlijk nieuws. En dan nog alleen met een uitgebreide schadecheck.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dit, en de Poolse APK is echt helemaal niets waard. Gebruikt zou ik alleen importeren als het een speciaal iets is wat ook nog bruikbaar is.
Kijken of er roadkill aan de onderkant vast zit.quote:Op zondag 30 december 2012 13:24 schreef June. het volgende:
Iemand enig idee wat voor nut het heeft als iemand anders 's avonds met een zaklamp onder jouw auto en wat andere auto's kijkt?
Ik woon dus in een studentencomplex en kijk uit op wat parkeerplaatsen en zag dus een man dat doen Vervolgens liep hij ook naar wat fietsen en jatte daar wat fietslampjes en keek ook even in de prullenbakken .
Ja, dat dacht ik dus ook eerst, maar daarna voelde hij ook even aan de deuren van een bestelbusje of die niet toevallig open warenquote:Op zondag 30 december 2012 13:29 schreef Anne het volgende:
Misschien kijken of er olie lekte of iets dergelijks, maar door je laatste zin denk ik niet dat het veel goeds beloofd .
Sinds mijn zoon er is ga ik wel eens achterin bij hem taxipassagiertje zitten spelen. Mevr. JD is niet zo lang, dus die zet de bestuurdersstoel vrij ver naar voren. Beste beenruimte heb je dan achterin zo'n S40 . Maar goed, zogauw zoonlief slaapt wordt het wel wat saai achterin ja, en ook het ontbreken van speakers achterin is nog wel een verbeterpuntje aan de Lolvo .quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:57 schreef gateway het volgende:
inderdaad, ik ben een slechte bijrijder! Verveel me de tering!
Goeie car-hifi is toch wel echt een aanradertjequote:Op zondag 30 december 2012 14:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Sinds mijn zoon er is ga ik wel eens achterin bij hem taxipassagiertje zitten spelen. Mevr. JD is niet zo lang, dus die zet de bestuurdersstoel vrij ver naar voren. Beste beenruimte heb je dan achterin zo'n S40 . Maar goed, zogauw zoonlief slaapt wordt het wel wat saai achterin ja, en ook het ontbreken van speakers achterin is nog wel een verbeterpuntje aan de Lolvo .
Moet nog steeds eens geld toveren voor nieuwe speakerts, komt altijd maar iets tussen.quote:Op zondag 30 december 2012 15:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goeie car-hifi is toch wel echt een aanradertje
Dat is wel redelijk vreemd! Maargoed, zulk soort mensen moet je ook niet willen snappen, denk ikquote:Op zondag 30 december 2012 13:24 schreef June. het volgende:
Iemand enig idee wat voor nut het heeft als iemand anders 's avonds met een zaklamp onder jouw auto en wat andere auto's kijkt?
Ik woon dus in een studentencomplex en kijk uit op wat parkeerplaatsen en zag dus een man dat doen Vervolgens liep hij ook naar wat fietsen en jatte daar wat fietslampjes en keek ook even in de prullenbakken .
hehe, 2 weken geleden al gedaan en vorige week de bedrijfsauto, eerst met de hand aan de zaak en toen door de wasstraat (door de imperial komt de wasstraat niet overal)quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:31 schreef Marco001 het volgende:
Zo, net ook eindelijk weer eens de auto gewassen.
bedrijfsauto's doe ik zo'n beetje elke dag dat ik moet werken. (taxi + rij in de polder = elke dag super smerige auto..) afspuiten met de stoomcleaner en soms even met een bezem met zeep erover. (bedrijf heeft ook tourincars.. die ga je echt niet met een sponsje schoonmaken. )quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef gateway het volgende:
[..]
hehe, 2 weken geleden al gedaan en vorige week de bedrijfsauto, eerst met de hand aan de zaak en toen door de wasstraat (door de imperial komt de wasstraat niet overal)
ik had ook een borstel aan de waterslangquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bedrijfsauto's doe ik zo'n beetje elke dag dat ik moet werken. (taxi + rij in de polder = elke dag super smerige auto..) afspuiten met de stoomcleaner en soms even met een bezem met zeep erover. (bedrijf heeft ook tourincars.. die ga je echt niet met een sponsje schoonmaken. )
bij ons op het werk hebben ze een soort bezems.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef gateway het volgende:
[..]
ik had ook een borstel aan de waterslang
ja wij ook (al worden die nauwelijks meer gebruikt sinds we door de wasstraat mogen 1x per maandquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij ons op het werk hebben ze een soort bezems.
Zijn ze duur die je wilt hebben?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Moet nog steeds eens geld toveren voor nieuwe speakerts, komt altijd maar iets tussen.
[ afbeelding ]
Mijlpaaltje, ook weer tijd voor een beurt volgens het boekje.
Mwah, zo rond de 300 toen ik laatst keek, een half jaar geleden. Maar er komt telkens een belangrijkere uitgave voorbij waardoor ik dat nooit even weg kon leggen.quote:
Snap ik. Heb je nu wel iets van muziek in de auto of helemaal niets?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mwah, zo rond de 300 toen ik laatst keek, een half jaar geleden. Maar er komt telkens een belangrijkere uitgave voorbij waardoor ik dat nooit even weg kon leggen.
Alleen een prima radio, de speakers voldoen kwalitatief gewoon niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Snap ik. Heb je nu wel iets van muziek in de auto of helemaal niets?
Ah op die manier.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Alleen een prima radio, de speakers voldoen kwalitatief gewoon niet.
herkenbaar.. Wil een Pioneer subwoofer, maar is er daardoor ook nog steeds niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mwah, zo rond de 300 toen ik laatst keek, een half jaar geleden. Maar er komt telkens een belangrijkere uitgave voorbij waardoor ik dat nooit even weg kon leggen.
kan in excell wel, staat als het goed is ergens bij celeigenschappen, en anders zet je deze vast op tekst ofzo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:15 schreef gateway het volgende:
Vraagje: Zitten er hier mensen die huin brandstofverbruik bijhouden via www.Spritmonitor.de ?
Zoja, wie kan mij helpen een kloppende CSV bestand te maken? nu gaat het telkens mis? maar ik snap niet helemaal waarom, er lijkt ook tekst in de staan die in het CSV bestand niet staat of ik niet weet waar het vandaan komt?
en het gaat al mis bij de datum... ik heb in excel 02-02-2012 terwijl ze 02.02.2012 willen..... en dat kan in excel weer niet?
datum is al gelukt, CTRL + H = Vervangen en dan - door .quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
kan in excell wel, staat als het goed is ergens bij celeigenschappen, en anders zet je deze vast op tekst ofzo.
Voor die tekst, misschien handig om eens in de csv te gaan zoeken?
Spritmonitor gebruik ik vooral voor mezelf als handig overzicht. Doe nooit iets met exporteren ofzoquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:15 schreef gateway het volgende:
Vraagje: Zitten er hier mensen die huin brandstofverbruik bijhouden via www.Spritmonitor.de ?
Zoja, wie kan mij helpen een kloppende CSV bestand te maken? nu gaat het telkens mis? maar ik snap niet helemaal waarom, er lijkt ook tekst in de staan die in het CSV bestand niet staat of ik niet weet waar het vandaan komt?
en het gaat al mis bij de datum... ik heb in excel 02-02-2012 terwijl ze 02.02.2012 willen..... en dat kan in excel weer niet?
ik doe ook niet EXporteren, ik wil de gegevens uit mij Excel tabel IMporteren....quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Spritmonitor gebruik ik vooral voor mezelf als handig overzicht. Doe nooit iets met exporteren ofzo
ik heb het voor eerst ook opgegeven.... alles wat in kolom A staat moet in Rij 1, B in rij 2, C in rij 3 etc.... en dan wil niet makkelijk / niet.... (tenminste weet ik niet hoe)quote:
Dus je moet een tabel als het ware kantelen in excel? Of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:10 schreef gateway het volgende:
[..]
ik heb het voor eerst ook opgegeven.... alles wat in kolom A staat moet in Rij 1, B in rij 2, C in rij 3 etc.... en dan wil niet makkelijk / niet.... (tenminste weet ik niet hoe)
Dus.... ik hou het wel bij mijn excel tabel.....
euhm, ja...quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Dus je moet een tabel als het ware kantelen in excel? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Held ! kopieëren werkt alleenquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef JDude het volgende:
Dat kan met
Stap 1 - knippen of kopiëren (weet even niet 100% zeker of ze allebei werken)
Stap 2 - plakken speciaal (via je menubalk)
Stap 3 - optie "transponeren" aanvinken
Zeker geen bluemotion?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:17 schreef gateway het volgende:
[..]
Held ! kopieëren werkt alleen
-edit- was niet nodig geweest, had gewoon het goede bestand moeten openen..... maar weer wat geleerd zullen we maar zeggen
nu is het wel gelukt alles staat er netjes in
mijn Tankzuiltje:
[ afbeelding ]
vanmiddag mijn banden maar opgepompt, 1 zat op 0.9 bar en de ander op 1.5, Ook niet echt verbruiksvriendelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Buuh weer net geen 1 op 15. Ben blijven kleven bij 1 op 14,95
Mijne zitten tussen de 2.2 en de 2.5, rij op de snelweg meestal niet boven de 100-110. Let de laatste tijd echt op verbruikquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vanmiddag mijn banden maar opgepompt, 1 zat op 0.9 bar en de ander op 1.5, Ook niet echt verbruiksvriendelijk.
BTW, ik verbruik gemiddeld 1:11-1:12,
nee klopt. die 5,3 is dat BC of zelf bijgehouden? want daar zit bijna een liter verschil in! BC zegt gemiddeld over de laatste 2500km 5,6l/100kmquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zeker geen bluemotion?
Met de Touran's van mijn werk zit ik meestal rond 5.3l/100km (zijn bluemotion's, zeer weinig snelweg kilometers..)
Hyundai i30, Kia Picanto, VW Polo, Ford Fiësta, Suzuki Alto, Alfa Romeo Mito. Zoiets?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:03 schreef Satijn het volgende:
Vraag, deze autoleek is opzoek naar autotypes die qua model vergelijkbaar zijn met de chevrolet aveo (hatchback). Weten jullie misschien nog een aantal?
Tikkemaan homeboiiiiquote:Op donderdag 27 december 2012 23:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik haat vooral de kou maar moet ook niks hebben van hitte .. Lente en herfst
Thanks! Super!!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hyundai i30, Kia Picanto, VW Polo, Ford Fiësta, Suzuki Alto, Alfa Romeo Mito. Zoiets?
Graag gedaan.quote:
Dus je rijdt op gehoor ipv gevoel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:38 schreef delano.888 het volgende:
Ze willen me niet meer hebben in het rijles topic
/drama mode
Ghehe ik ben pas beginnend bestuurder maar er zijn nog een hoop dingen waar ik aan moet wennen. Zo merk ik bijvoorbeeld dat optrekken eigenlijk altijd lekker gaat, behalve als ik harde muziek aan heb staan, dan trek ik vaak te hard op waardoor de banden slippen hadden jullie dat in het begin ook?
Heey! Jij hier:oquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:38 schreef delano.888 het volgende:
Ze willen me niet meer hebben in het rijles topic
/drama mode
Ghehe ik ben pas beginnend bestuurder maar er zijn nog een hoop dingen waar ik aan moet wennen. Zo merk ik bijvoorbeeld dat optrekken eigenlijk altijd lekker gaat, behalve als ik harde muziek aan heb staan, dan trek ik vaak te hard op waardoor de banden slippen hadden jullie dat in het begin ook?
Joah ik werd doorverwezen door een toffe fokkerquote:
Blijkbaar, probeer het zsm af te leren mja..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dus je rijdt op gehoor ipv gevoel.
Nooit last van gehad.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Joah ik werd doorverwezen door een toffe fokker
[..]
Blijkbaar, probeer het zsm af te leren mja..
Nee ik probeer mijn auto zo min mogelijk te gebruiken nog aangezien hij op zn best 1 op 13 rijd en ik niet belachelijk veel geld heb op dit moment, mede door onderhoud aan de auto.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sowieso helpt veel autorijden natuurlijk al veel. Rij je veel eigenlijk?
Het is inderdaad geen rustige muziek hahaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Piepende banden bij het optrekken als je muziek luistert?
Ik adviseer rustige muziek, geen hardcore united top100.
BC, met de 6 handbak..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef gateway het volgende:
[..]
nee klopt. die 5,3 is dat BC of zelf bijgehouden? want daar zit bijna een liter verschil in! BC zegt gemiddeld over de laatste 2500km 5,6l/100km
Delano...luister naar deze zeer wijze en gewaardeerde user!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je geen geld hebt moet je al helemaal niet met piepende banden optrekken. Dat heb ik tegenwoordig echt nooit meer, vroegâh wel heel af en toe (misschien één keer per maand ofzo). Maar toen reed ik ook anders dan nu . Je wordt rustiger en wijzer. Bovendien merk je ook dat het je echt niks oplevert behalve van die blikken die vooral zeggen 'ach jungske toch'
netjes! hier ook een 6 bakquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
BC, met de 6 handbak..
Trouwens voornamelijk binnen de bebouwde kom en boeren land weggetjes (met veel remmen en optrekken dus.)
Ha, iemand met verstandquote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Delano...luister naar deze zeer wijze en gewaardeerde user!
Ik snap je. Heb ook weleens een auto met een gare (eigenlijk meer op sterven na dood) koppeling gereden. Niet chillquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:44 schreef delano.888 het volgende:
Het probleem is alleen dat het aangrijpingspunt bij mijn auto redelijk klein is, waarschijnlijk door de versleten koppeling (235k). Daardoor moet ik de koppeling redelijk hoog op laten komen en op exact het goede moment redelijk wat gas geven. Het punt is alleen zo klein dat ik vaak teveel gas geef omdat ik denk dat ik er al ben zegmaar. Lastig uit te leggen. Ik doe het in ieder geval niet extra!
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Och geen enkele druk meer op de koppeling is ook leuk . Gelukkig was dat nog maar 1km naar huis.
Haha als ik het geld had inderdaad. Dit is mijn eerste auto en ik ben op dit moment al blut door al het onderhoud.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Misschien moet je dan de koppeling of de auto vervangen, delano
Dan moet je daar wel ervaring mee hebben ik zou t niet riskeren, dan liever langs de weg stoppen ipv halve versnellingsbak slopen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:32 schreef daNpy het volgende:
Je kan gewoon schakelen zonder koppeling hoor
Ik wist het van tevoren. Ik heb niet veel betaald en de koppeling is nog niet gaar, hij slipt nog niet. Alleen het aangrijpingspunt is alleen niet zo heel groot dus als je dan muziek aan hebt geef je snel te veel gas.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of toch beter oppassen met aankopen de volgende keer.
Ha, een klassieke fout . Een auto wel kunnen kopen, maar 'm niet rijdend kunnen houden. Die fout maken veel mensen de eerste keer . Als ik nu toch ga optellen wat mijn auto aan aanschaf heeft gekost, maar ook wat ie de afgelopen jaren aan onderhoud, mrb, verzekering en peut heeft gekost, is de aanschafprijs peanuts.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha als ik het geld had inderdaad. Dit is mijn eerste auto en ik ben op dit moment al blut door al het onderhoud.
Ah oke nee als de prijs er naar was en je het accepteert is het prima natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wist het van tevoren. Ik heb niet veel betaald en de koppeling is nog niet gaar, hij slipt nog niet. Alleen het aangrijpingspunt is alleen niet zo heel groot dus als je dan muziek aan hebt geef je snel te veel gas.
Daarnaast heb ik pas 1 maand me rijbewijs dus het zal een groot deel aan (het ontbreken van) ervaring liggen.
Dat is helaas bijna bij alle leuke auto's (of nouja auto's die ik leuk vind) het geval altijd duur onderhoud/veel mrb etc.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ha, een klassieke fout . Een auto wel kunnen kopen, maar 'm niet rijdend kunnen houden. Die fout maken veel mensen de eerste keer . Als ik nu toch ga optellen wat mijn auto aan aanschaf heeft gekost, maar ook wat ie de afgelopen jaren aan onderhoud, mrb, verzekering en peut heeft gekost, is de aanschafprijs peanuts.
1300 zelfs ik vind t meevallen voor een eerste auto, op mijn leeftijd, en ohja, 154pkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:54 schreef daNpy het volgende:
Je hebt dus een auto van 1200kg. En je betaald in mijn ogen erg veel voor een verzekering. Maar ik ben dan ook wat ouder
Diesel hè . En het scheelt ook dat een volle tank twee jaar terug 20 euro goedkoper was dan nu. Anders waren m'n brandstofkosten nog wel wat hoger geweest.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef daNpy het volgende:
Dan heb je niet veel gereden
Of je rijdt een tank die casco verzekerd is
Dat scheelt. En sommige verzekeraars zijn ook afzetters. Ik ben recent overgestapt en dat scheelde me meer dan 250 euro per jaar. Nogal de moeitequote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:54 schreef daNpy het volgende:
Je hebt dus een auto van 1200kg. En je betaald in mijn ogen erg veel voor een verzekering. Maar ik ben dan ook wat ouder
Sorryquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hou op!
Bedrag aan mrb en verzekering is de afgelopen jaren net zo hoog als m'n investering in brandstof
60 valt nog wel mee In ieder geval <200 per kwartaal.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb alleen WA, maar het is me eerste auto, en ik ben 22, en betaal 48 per maand ofzo inclusief no-claim. Dus verzekering valt mee! Alleen de wegenbelasting, 60 per maand pfff
We rijden niet allemaal een slurpende dikke Alfaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
60 valt nog wel mee In ieder geval <200 per kwartaal.
We wilden graag heuvel op zelfs . Uiteindelijk met alle geweld de 1 erin gekregen en op een hele gare manier naar huis gereden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan?
Hoop dat je niet in de 5 zat
Jij betaalt doordat je diesel rijdt vast ook meer dan ¤200 per kwartaalquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een slurpende dikke Alfa
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..quote:
Maar je moet het allebei niet willen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..
Dat is dan ook wel royal sadness in het kwadraat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..
Zonder te schakelen idd, hij reed vanzelfquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan?
Hoop dat je niet in de 5 zat
4 euro op ebay. Wat kost een interieurshop? Snap trouwens niet wat hier lelijk aan is..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ook echt, dan zou ik iets meer uitgeven en naar een interieurshop gaan
Geen idee wat het kost, mijn sturen zijn prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
4 euro op ebay. Wat kost een interieurshop? Snap trouwens niet wat hier lelijk aan is..
Heb je het filmpje gekeken? Ik vind t er mooi uit zien op t eind. Ik heb nu een lelijk plastic stuur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Geen idee wat het kost, mijn sturen zijn prima.
Het ziet er erg slordig, vlodderig en rommelig uit. Niet strak of luxe.
Ik vind het niet netjes zitten om de 'spaken'.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gekeken? Ik vind t er mooi uit zien op t eind. Ik heb nu een lelijk plastic stuur.
ik snap niet wat er nou mooi is aan zo'n hoes??? al is je stuur ietwat kapot.... dan nog?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:44 schreef delano.888 het volgende:
Ik ga vandaag of morgen (waarschijnlijk morgen) aan t naaien
Ik heb liever zacht leer vast dan het harde plastic wat ik nu heb.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef gateway het volgende:
[..]
ik snap niet wat er nou mooi is aan zo'n hoes??? al is je stuur ietwat kapot.... dan nog?
Ik zou dat ook liever hebben, maar het is geen nieuwe auto. En om nou 10% van de aanschafwaarde aan een stuur uit te geven vind ik onzin. Dan is een hoesje van 5 euro via ebay nog altijd een verbetering van wat het nu is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja ik zou persoonlijk een ander (beter) stuur kopen. Of laten bekleden. Wil nog wel een keer een sportstuur met alcantara bekleden ofzo.
Jep. Valt nog mee hoor...330 euro. De auto waar ik laatst naar heb zitten kijken zat alweer op 430 euro per kwartaal. Dat zijn geen grappen meer.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij betaalt doordat je diesel rijdt vast ook meer dan ¤200 per kwartaal
Is gewoon een station op diesel gok ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
430 per kwartaal? Was dat een hummer ofzo?
Pfff ik vond mijn 180 per kwartaal al veel..
Nee man gewoon een iets zwaardere diesel--> een 5series ofzo. Voor een grote zware SUV op diesel ga je meer richting ¤700+ per kwartaal.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
430 per kwartaal? Was dat een hummer ofzo?
Pfff ik vond mijn 180 per kwartaal al veel..
Valt mee inderdaad Blijven rondkijken is ook gewoon leuk Ik kijk ook regelmatig nog voor een hobby auto ofzo.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Ik vind die hoes vooral rondom de spaken gewoon niet mooi, maar het is een stuk beter dan zo'n el cheapo halfordshoes. Al zou een mooi bontje ook niet verkeerd staan natuurlijk
[..]
Jep. Valt nog mee hoor...330 euro. De auto waar ik laatst naar heb zitten kijken zat alweer op 430 euro per kwartaal. Dat zijn geen grappen meer.
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
430 per kwartaal? Was dat een hummer ofzo?
Pfff ik vond mijn 180 per kwartaal al veel..
Wel mooie zespitter.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.
Mja wel een zware.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.
En 1.60 voor diesel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:21 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland betaal je voor zo'n ding ¤ 180,- per jaar.
308 euro per jaar voor een 2 liter diesel van 1633kg (gaat per 100ccm3 cylinderinhoud)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:21 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland betaal je voor zo'n ding ¤ 180,- per jaar.
ligt eraan waar, en anders gewoon in NL tanken 1,37quote:
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef gateway het volgende:
[..]
308 euro per jaar voor een 2 liter diesel van 1633kg (gaat per 100ccm3 cylinderinhoud)
Dat wel. Zou een mooie volgende optie zijn. Ik heb nu een ordinaire vierpitter. Ook gewoon uit kostenoverwegingen hoor, anders wist ik 't welquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel mooie zespitter.
Is jouw 320d 4 of 6 cillinder?
Een 330d touring is maar één gewichtsklasse duurder dan een 320d touring, dus dat valt nog mee. Helaas krijg je dan ook een dieselverbruik van 1:13 ongeveer, en dan worden de jaarkm's toch wel prijzig.quote:
Als ik jou was, zou ik eerst zorgen voor wat reserve op je rekening en een goede koppeling, voordat je over allerlei prestatieverhogende zaken gaat nadenken. Want in de regel geldt: hoe meer je van een auto vraagt, hoe meer ie slijt, hoe meer kosten je krijgt. En als je het nu al amper bolgewerkt krijgt, moet je al helemaal niet met turbo's gaan klungelen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 189pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 189pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Dit gaat meer over een half jaar later ofzo. Ik kan vast rondkijken toch.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef daNpy het volgende:
Ik dacht dat je nauwelijks geld had om je auto te voorzien van brandstof.
En dan wil je de motor gaan tunen?
Als ik deze upgrade doe is dat over een half jaar ofzo. Ik vind het gewoon leuk vast rond te kijken maarja ik vraag het over een half jaar wel overnieuw.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef daNpy het volgende:
Wat PietVerdriet zegt; zorg eerst maar eens dat je centen hebt, en dat ding fatsoenlijk rijdt.
Leer dan maar eens rijden en als je dat allemaal onder de knie hebt, kun je eens gaan kijken naar eventuele upgrades.
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zitquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?
Leuk. Dan krijg je de HPT versie. Maar gezien je situatie zou ik het niet doen. Je hebt hier al een paar keer gezegd dat je het autorijden erg duur vindt. Ga het dan niet duurder maken door dit soort dingen. Oh en voor je je motor gaat upgraden zorg dan in ieder geval eerst dat de randzaken als koppeling e.d. òok in orde zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 185pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 185pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Bronquote:Pkw mit Erstzulassung ab dem 01.07.2009 unterliegen der neuen Kfz-Steuer. Bei dieser wird erstmalig auch die CO2-Emission berücksichtigt. Eckpunkte sind:
Besteuerung von Benzin-Pkw mit 2 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum, Diesel-Pkw mit 9,50 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum.
CO2-Freibetrag: Eine Basismasse von 120 g/km CO2-Emission bleibt bei Erstzulassung bis 2011 steuerfrei (110 g/km bei Erstzulassung ab 2012, 95 g/km bei Erstzulassung ab 2014). Jedes weitere g/km wird mit 2 €¤ besteuert.
Halter von Diesel-Pkw mit Emissionsgruppe Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Kfz-Steuer-Befreiung von 150 €¤.
Pkw mit Erstzulassung vom 05.11.2008 - 30.06.2009 erhalten eine Steuerbefreiung und werden danach mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. (Tipp: Vergleichen Sie beide Berechnungen unten und verwenden Sie die Seite co2db.de!)
Pkw mit Erstzulassung bis zum 04.11.2008 werden bis zum 31.12.2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese dann in die Neuregelung einbezogen werden. Einzelheiten dazu werden später festgelegt. Siehe auch Pressemitteilung des BMF vom 31.10.2012 hier!
Apart, dan zal ik me wel vergissenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef gateway het volgende:
[..]
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zit
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:05 schreef gateway het volgende:
a, gevonden, geldt voor nieuwe auto's (EZ vanaf 01.07.2009) mijne is van 2003 :
[..]
Bron
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regelingquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef gateway het volgende:
[..]
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regeling
Golf nu in NL? als je hem invoert zou dat kunnen, weet niet of dan de datum van de eerste toelating op nu komt te staan of wat ie had?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor mijn Golf zou ik in Duitsland juist een vermogen betalen omdat hij zoveel uitstoot
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?
Oke. Maar je hebt wel echt het gevoel dat je redelijk hard gaat denk ik dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetje
Precies ik had het zelf laatst niet eens door dat ik 160km/h reed daar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Top 177 gereden, dat was wel serieus hard ja. 150 was gewoon lekker.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke. Maar je hebt wel echt het gevoel dat je redelijk hard gaat denk ik dan?
Nja het blijft een coupé hè,dus 150 moet zeker kunnen.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Top 177 gereden, dat was wel serieus hard ja. 150 was gewoon lekker.
Hahahaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Huh?Apart. Heb al wel de nieuwe vrachtwagenkentekens gezien.quote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Klopt, daar zijn er inmiddels ook al twee van in het wagenpark opgedoken.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh?Apart. Heb al wel de nieuwe vrachtwagenkentekens gezien.
Nee nog niet! Ben we benieuwd hoe het staat though.quote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Ik zal een foto maken komende week, als ik 'm zie (of er in rijd) en er aan denk.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:48 schreef Actaeon het volgende:
Nee nog niet! Ben we benieuwd hoe het staat though.
De drank gaf net dat beetje stabiliteit achterquote:Op zondag 6 januari 2013 11:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vooral die ¤300 aan drank doet het hem.
Mooie cijfers.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
De drank gaf net dat beetje stabiliteit achter
Gemiddelde was trouwens een keurige 1 op 14
Hmm persoonlijk vind ik het niet heeeeel geslaagd.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Wees eens eerlijk, zo lelijk is het toch niet?
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Op bepaalde plekken was het nog 10x erger, echt lelijk.
Ik liep wel tegen enkele problemen aan, zoals dat ik bijvoorbeeld ergens ineens van stik-richting ben veranderd zonder het door te hebben, en het had allemaal wat strakker gekund. In ieder geval leuke oefening, volgende keer beter (dit was het eerst in mijn leven dat ik actief ben geweest met naald & draad)
Stiksels van dichtbij:
[ afbeelding ]
Ik vind het al met al een hele verbetering voor 5 euro.
Zoals ik al zei, eerste keer met naald & draad dus het kan uiteraard stukken beter. Ik doe het ooit nog wel een keer over. Maar vooralsnog is het een (grote) verbetering met wat er onder zit.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm persoonlijk vind ik het niet heeeeel geslaagd.
Ja stukken beter dan het harde plastic.quote:
Jep, gisteren toevallig. Ik stond even raar te kijken, zag er wat vreemd uit. Zal wel een kwestie van wennen zijnquote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Ik weet niet hoe erg het oude stuur was, maar ik vind het er niet dramatisch uitzien. Als het oude stuur wel dramatisch was, is 't dus een verbeteringquote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Wees eens eerlijk, zo lelijk is het toch niet?
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Op bepaalde plekken was het nog 10x erger, echt lelijk.
Ik liep wel tegen enkele problemen aan, zoals dat ik bijvoorbeeld ergens ineens van stik-richting ben veranderd zonder het door te hebben, en het had allemaal wat strakker gekund. In ieder geval leuke oefening, volgende keer beter (dit was het eerst in mijn leven dat ik actief ben geweest met naald & draad)
Stiksels van dichtbij:
[ afbeelding ]
Ik vind het al met al een hele verbetering voor 5 euro.
Hehe, de eerste "positieve" reactiequote:Op zondag 6 januari 2013 20:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep, gisteren toevallig. Ik stond even raar te kijken, zag er wat vreemd uit. Zal wel een kwestie van wennen zijn
[..]
Ik weet niet hoe erg het oude stuur was, maar ik vind het er niet dramatisch uitzien. Als het oude stuur wel dramatisch was, is 't dus een verbetering
Voor dat geld niet nee.quote:
Intens lelijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:17 schreef Marco001 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de Honda Insight?
is misschien een mooie opvolger voor mijn Seat(wil een zuinigere/goedkopere auto..)
Als het een enorme verbetering is is dat ook wat waard natuurlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, eerste keer met naald & draad dus het kan uiteraard stukken beter. Ik doe het ooit nog wel een keer over. Maar vooralsnog is het een (grote) verbetering met wat er onder zit.
Neus en interieur vind ik best mooi, alleen de achterkant is minder(op de foto's dan, nog nooit 1 in het echt gezien.)quote:
Hmm heb het altijd een beetje een rare auto gevonden die niet helemaal klopt qua design. Ik vind de specs ook vrij traag en niet zo opwindend.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Neus en interieur vind ik best mooi, alleen de achterkant is minder(op de foto's dan, nog nooit 1 in het echt gezien.)
Alsjeblieft hou op wat een wanstaltig dingquote:Op zondag 6 januari 2013 21:30 schreef delano.888 het volgende:
Honda CR-Z daarentegen bijvoorbeeld
Alleen geen 4 deurs beschikbaar volgens mij.
Wel helemaal niet duur voor een hybrid.
Ik vind de prijs/performance/uiterlijk verhouding wel erg goed..quote:Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsjeblieft hou op wat een wanstaltig ding
Hmm..yeah..I'm gonna go ahead and sort of disagree with you there.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind de prijs/performance/uiterlijk verhouding wel erg goed..
CR-Z ligt net buiten mijn budget helaas.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:30 schreef delano.888 het volgende:
Honda CR-Z daarentegen bijvoorbeeld
Alleen geen 4 deurs beschikbaar volgens mij.
Wel helemaal niet duur voor een hybrid.
Maar even, entre nous, 12,4 sec voor de 0-100sprint is toch gewoon ontzettend traag en niks leuks aan?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
CR-Z ligt net buiten mijn budget helaas.
Hier zie je alleen af en toe een Prius, en 0-100 in 12.4sec voor een auto van 1100kg(dacht ik) met 88 pk vind ik niet slecht. De seat heeft 100pk op 1060 kg en die doet er nog geen seconde minder over. (11.5)
Besides, het word of dat, of een Corsa ecoflex of soortgelijk.
Autoweek.nlquote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef delano.888 het volgende:
Is er eigenlijk ergens een site waar ik de 0-100 tijd van mijn auto kan opzoeken? (hij is van 2000)
Hmm 8.5s, dat is wel ok toch?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Autoweek.nl
Heeft een database met alle specs.
Oh ja hoor. Ik vind zelf altijd onder de 10 wel nodig.quote:
Daarom, en met de Seat ben ik al sneller weg bij het verkeerslicht als 85% van de overige wegmisbruikers.. Heck, niet alleen bij het verkeerslicht. Hoe vaak ik wel niet op de remmen moest omdat diegene die mij vlak voor de bocht inhaalde slechts als een bejaarde door de bocht durfde. (met als toppunt een X5 die ik aan het begin van de bocht weer inhaalde en die aan het eind van de bocht al wel 400 meter achter lag. http://goo.gl/maps/Pbk8R en dan reed ik niet eens op de limiet en met goedkope winterbanden met hoge wang.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:47 schreef daNpy het volgende:
Met auto's die sneller dan 5 seconden naar de 100 gaan kan het gros van de bestuurders ook de bocht niet om.
Haha, zeker met de 1.3quote:Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef Actaeon het volgende:
Laatst zo'n opgefokte man in een ecodiesel Insignia die driftig probeerde sneller weg te trekken bij het stoplicht.
Zou kunnen. Het kostte vrij weinig moeite iig om sneller te zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, zeker met de 1.3
Die heeft 95 pk en is ook leverbaar in de Astra(die 1400kg weegt.) Mijn vader heeft hem in de Corsa, en dat wil nog wel, zeker voor een eco hok, maar in een Astra moet minimaal de 1.7 met 125pk vind ik. (0-100 in 11 sec)
Voor een Opel is het best een aardig ding. Maar dan wel met 2.8 V6.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Insignia is wel mooi, mits 19"/20".
Das vervelend..quote:Op zondag 6 januari 2013 22:58 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat ik een rotte stabilisatiestang heb rechtsvoor.
Je merkt er op zich weinig van, behalve een klapperend geluid op een klinkerweg bijv.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Das vervelend..
Heb zelf ook problemen rechtsvoor, ABS sensor stoort soms.
Mwah, ene keer is het er, andere keer weer niet.. Ding krijgt in februari toch een grote beurt, red het tot dan nog wel.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je merkt er op zich weinig van, behalve een klapperend geluid op een klinkerweg bijv.
Al keer uitgelezen? Je hebt het al vaker gehad toch?
Anders er gewoon een keer eruit (laten) resetten en kijken of dat wat helpt.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, ene keer is het er, andere keer weer niet.. Ding krijgt in februari toch een grote beurt, red het tot dan nog wel.
Ik heb sowieso een luchtmassa sensor die continu het motormanagement lampje laat branden, tenzij ik een poos op benzine ga rijden. (meet dus eenvoudigweg verkeerd, dus een nieuwe sensor plaatsen helpt niks.) en de EPC (Instructie boekje zegt: Bij benzine uitvoering defect aan gaspedaal. Laten herstellen door dealer.) lampje brand soms.. Maar dat heeft verder nergens invloed op voor zover ik kan vernemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:11 schreef Goddelijker het volgende:
ten) resetten en kijken of dat wat helpt.
Wij hebben h
Pff, die oplichter? Daar laat ik hem niet door onderhouden na bijna opgelicht door hem te zijn tijdens een wintercheck, en helemaal opgelicht bij de koop van een nieuw sensortje voor de afstandsbediening(zei dat het 50,- ging kosten, bleek achteraf alleen de onderdeelprijs te zijn geweest, kostte dus 150,- in totaal. (sensortjes kosten 30,- ofzo op ebay, inleren kan in principe zonder apparatuur en het is in totaal hooguit 10 minuten werk.)quote:Op zondag 6 januari 2013 23:29 schreef Goddelijker het volgende:
En de dealer kan niks voor je betekenen?
Wat een oplichter.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Pff, die oplichter? Daar laat ik hem niet door onderhouden na bijna opgelicht door hem te zijn tijdens een wintercheck, en helemaal opgelicht bij de koop van een nieuw sensortje voor de afstandsbediening(zei dat het 50,- ging kosten, bleek achteraf alleen de onderdeelprijs te zijn geweest, kostte dus 150,- in totaal. (sensortjes kosten 30,- ofzo op ebay, inleren kan in principe zonder apparatuur en het is in totaal hooguit 10 minuten werk.)
En dan moet ik ook nog eens naar Groningen.. Neehoor, laat hem gewoon door mijn bandenboer onderhouden. Goede service en ze zijn gewoon eerlijk.
De Opel's worden wel door de dealer onderhouden, maar dat zijn ook gewoon goede servicegerichte vaklui(halen/brengen de auto, wassen hem(als ie smerig is), kleine klusjes tussendoor zijn vaak gratis.
nope, heb ik niet. Ook niet echt zin om geld aan uit te geven eigenlijk..(plus dat ik toch wil gaan sparen voor een nieuwe auto..)quote:Op zondag 6 januari 2013 23:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat een oplichter.
Inleren is soms gewoon een bepaalde volgorde van handelingen doen.
Heb je zelf geen OBD-lezertje?
Ziet er goed uit manquote:Op maandag 7 januari 2013 21:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Marco, ik krijg serieus kotsneigingen van die auto. Sorry.
De deuk is eindelijk uit mijn deur
Naja, hij zit er nog in, maar die deur zit niet meer in mijn Audi. Op de sloop een vervangend exemplaar gevonden en alles overgezet in deze!
Omdat ik toch aan het klussen was heb ik gelijk de schroefset gemonteerd die ik ook in de vakantie gekocht heb.
Best gelopen dus de vakantie qua sleutelen, nu weer lekker rijden.
Paar foto's van tijdens het vervangen van de deur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schroefset, en voorlopige verlaging (wordt nog lager waarschijnlijk, maar dat ligt eraan hoe het uitkomt met de 18 inchers.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NU:
[ afbeelding ]
OUD:
[ afbeelding ]
125 euro, goedkoper als uitdeuken en spuitenquote:
Dat sowieso.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
125 euro, goedkoper als uitdeuken en spuiten
Plus ik kon weer lekker hobbyen.
Klopt, had wel eens een deur vervangen van mijn polo. Alleen daar zat geen elektronica in, in deze belachelijk veel hahaquote:Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat sowieso.
En jij kan dat ook dat scheelt.
De A2 was druk door een ongeluk vandaag trouwens
Dat is handig denk ik! Hoelang was je bezig?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:37 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, had wel eens een deur vervangen van mijn polo. Alleen daar zat geen elektronica in, in deze belachelijk veel haha
Zelfs slotverwarming....
Ernstig ongeluk of gewoon wat lulligs?
Inderdaad!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Ooh die CR-Z vind ik ook aardig wanstaltig
Eh, denk dat ik totaal 15 a 16 uur aan het klussen ben geweest (inclusief schroefset dus )quote:Op maandag 7 januari 2013 21:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is handig denk ik! Hoelang was je bezig?
Weet ik niet eigenlijk. Hoorde het op de radio toen ik in de file stond en zag de bergers langsrijden..
Dat is best veel ofniet..? Of valt het mee voor zo'n klus?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Eh, denk dat ik totaal 15 a 16 uur aan het klussen ben geweest (inclusief schroefset dus )
Oh, niet echt last van gehad of gezien dus...
Gewoon rustig aan gedaan, en de helft van het onderstel kwam niet los of werkte niet mee dus dan sta je wel een tijdje te tobben.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is best veel ofniet..? Of valt het mee voor zo'n klus?
Nee nja de file. Maar er staat altijd wel file op de A2 geloof ik.
Klopt, ach gelukkig zitten overal stekkers aan. Maar het blijft een bende om alles netjes weer op zijn plek te krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef gateway het volgende:
idd een beste kabelspaghetti in deur! al dat elektrische.... was vroeger wel anders, alleen een kabeltje voor een speaker (wenn überhaupt )
Gaat snel dan inderdaad.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Gewoon rustig aan gedaan, en de helft van het onderstel kwam niet los of werkte niet mee dus dan sta je wel een tijdje te tobben.
Net als met die deur, doe het toch voor het eerst bij deze auto
Leuke ondersteltesterquote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, ach gelukkig zitten overal stekkers aan. Maar het blijft een bende om alles netjes weer op zijn plek te krijgen.
Ben blij dat we in NL niet zulke drempels hebben, wat een motherfuckers zeg... http://www.streetfire.net/video/crazy-speed-bumps_2378055.htm
WTF! Nee inderdaad! en dan zeker 4 achter elkaar! mafkezen!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ben blij dat we in NL niet zulke drempels hebben, wat een motherfuckers zeg... http://www.streetfire.net/video/crazy-speed-bumps_2378055.htm
Vijf.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:17 schreef gateway het volgende:
[..]
WTF! Nee inderdaad! en dan zeker 4 achter elkaar! mafkezen!
Ik zeg wel helemaal niks danquote:Op maandag 7 januari 2013 22:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die drempels Mofo's!
Wel tof dat je alles zelf doet Falken. Bij mij houdt het bij wat filtertjes en remblokjes wel een heel eind op .
Volgens mij wel ja, als ik zie hoe enorm het stuitert bij stapvoets..quote:Op maandag 7 januari 2013 22:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vijf.
Maar waarschijnlijk kun je daar het beste zo hard mogelijk overheen.
Ach, gewoon doen en goed inlezen van te vorenquote:Op maandag 7 januari 2013 22:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die drempels Mofo's!
Wel tof dat je alles zelf doet Falken. Bij mij houdt het bij wat filtertjes en remblokjes wel een heel eind op .
Omdat wintersetup! Boeit nu toch nietquote:Op maandag 7 januari 2013 22:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom staat die Audi nog zo hoog joh?
quote:Op maandag 7 januari 2013 22:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kudos voor het eraf halen van de Mercedes velgen FalleNk810i.
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen die CR-Z hebben, ik vind t serieus een mooie bak
Ik snap niet waarom jij het serieus een mooie bak vindtquote:Op maandag 7 januari 2013 23:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen die CR-Z hebben, ik vind t serieus een mooie bak
Je zou er spontaan zeeziek van worden!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ben blij dat we in NL niet zulke drempels hebben, wat een motherfuckers zeg... http://www.streetfire.net/video/crazy-speed-bumps_2378055.htm
Tuurlijk wel, je verlaagt toch om te verlagen niet om op de originele hoogte te gaan rijden.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat wintersetup! Boeit nu toch niet
Lol,die dingen ken ik wel. In Oeganda hebben ze hele dorpen met die dingen vol liggen. Wel een klein stukje lager maar dan gerust een meter of 50 tot 100 achter elkaar. Bus waarmee we toen waren trilde bijna uit elkaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, ach gelukkig zitten overal stekkers aan. Maar het blijft een bende om alles netjes weer op zijn plek te krijgen.
Ben blij dat we in NL niet zulke drempels hebben, wat een motherfuckers zeg... http://www.streetfire.net/video/crazy-speed-bumps_2378055.htm
Jij weet net hoe de motorkap open moet? Of dat niet eens?quote:
Deels waar, da's mijn insteek vaak ook. Er is genoeg online te vinden. Punt is bij mij vooral dat een klus per se in één keer af moet en goed. Als ik het goed inschat heb jij een redelijke klusruimte, ik heb alleen de buitenlucht. En je bent niet afhankelijk van je auto, terwijl ik dagelijks met dat ding moet rijden ivm werk. Dat geeft al minder klusvrijheid. Bovendien, en daarvan weet ik niet hoe 't bij jou zit, heb ik geen automonteurs dichtbij wonen die me kunnen helpen als 't mis gaat. Backup is nul, dan waag je je minder snel aan ingewikkelde dingen .quote:Op maandag 7 januari 2013 23:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, gewoon doen en goed inlezen van te voren
Ik vind 'm niet echt lelijk ofzo. Nadeel is vooral dat ie z'n sportieve uiterlijk totaal niet waarmaakt en da's zonde.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen die CR-Z hebben, ik vind t serieus een mooie bak
Tuurlijk wel anders loop ik het aanzicht van die supermooie Busso Alfa V6 mis toch? En ik weet natuurlijk ook gewoon hoe je vloeistoffen e.d. moet checken en vullen. En je weet heus wel dat het nou ook weer niet zò erg is gesteld met mijn technische kennis toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij weet net hoe de motorkap open moet? Of dat niet eens?
Hij is nu (iets) lager als origineel jaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je verlaagt toch om te verlagen niet om op de originele hoogte te gaan rijden.
Zo goed als alles is online te vinden, echt ideaal. Kan ik het niet via Audi vinden, dan wel via VW bijvoorbeeld. Heeft zeker voordelen dat ze veel dezelfde onderdelen voor alle VAG auto's gebruikenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Deels waar, da's mijn insteek vaak ook. Er is genoeg online te vinden. Punt is bij mij vooral dat een klus per se in één keer af moet en goed. Als ik het goed inschat heb jij een redelijke klusruimte, ik heb alleen de buitenlucht. En je bent niet afhankelijk van je auto, terwijl ik dagelijks met dat ding moet rijden ivm werk. Dat geeft al minder klusvrijheid. Bovendien, en daarvan weet ik niet hoe 't bij jou zit, heb ik geen automonteurs dichtbij wonen die me kunnen helpen als 't mis gaat. Backup is nul, dan waag je je minder snel aan ingewikkelde dingen .
Geen kleine oprit ofzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat je lekker kon fietsen naar je werk .
Maar goed, heb de komende maanden wel iets meer tijd in het weekend als 't goed is, dat scheelt al. Alleen die klusruimte... bummer
Nee, elke dag 25km heen en 25 terugquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat je lekker kon fietsen naar je werk .
Maar goed, heb de komende maanden wel iets meer tijd in het weekend als 't goed is, dat scheelt al. Alleen die klusruimte... bummer
Is ook een eis als ik op mijzelf ga wonen; ik wil op z'n minst een eigen oprit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, elke dag 25km heen en 25 terug
Ja, klusruimte of in ieder geval eigen terrein is wel een must-have eigenlijk. Lijkt me niks zo op straat alles te moeten doen.
Noppes. Gewoon de parkeerplaatsen aan de straatquote:
Dat is te doen Maar inderdaad, zonder oprit is 't gauw klaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, elke dag 25km heen en 25 terug
Ja, klusruimte of in ieder geval eigen terrein is wel een must-have eigenlijk. Lijkt me niks zo op straat alles te moeten doen.
Ja hier ook inderdaad. En àltijd druk en vol.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Noppes. Gewoon de parkeerplaatsen aan de straat
[..]
Dat is te doen Maar inderdaad, zonder oprit is 't gauw klaar.
Ik zou bij m'n toekomstige woning best een garage plus brug willen hebben ja. Maar ja, dan moet je wel eerst een woning én een garage hebben. En niet in een flatje met huursubsidie in een achterstandswijk zittenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Een brug kost ook maar 1500,-. Kan best bij de hypotheek op.
Jij zit toch heul niet in een achterstandswijk?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou bij m'n toekomstige woning best een garage plus brug willen hebben ja. Maar ja, dan moet je wel eerst een woning én een garage hebben. En niet in een flatje met huursubsidie in een achterstandswijk zitten
Herkenbaar sloophuis in achterstandswijk hier.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou bij m'n toekomstige woning best een garage plus brug willen hebben ja. Maar ja, dan moet je wel eerst een woning én een garage hebben. En niet in een flatje met huursubsidie in een achterstandswijk zitten
ach, ik woon nog bij mijn ouders; maar wil wel naar zoiets:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Herkenbaar sloophuis in achterstandswijk hier.
Voordat we ons huis gekocht hebben, hebben we ook gekeken in Duitsland. Maar ik vond het net eventjes te ver. Zeker omdat de A7 bij Veendam nog wel eens heel druk kan zijn. (ik weet het, de gemiddelde westerling zou het geen file noemen, maar ik wel!) Daarom zijn wij in de gemeente Delfzijl gaan wonen. Kun je ook hele leuke huisjes voor een hele mooie prijs krijgen. Vrijstaand, met garage... (hoewel die van ons zo vol is, dat er geen auto meer bij kan )quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ach, ik woon nog bij mijn ouders; maar wil wel naar zoiets:
http://www.immobilienscou(...)nBarType=RESULT_LIST
Wel even beter isoleren, maar dan heb je ook wel ruimte zat. (en voor mij zal het qua reistijd niks uit gaan maken als ik in Groningen ofzo kom te werken. )
Mogen jullie ook gebruik gaan maken van mijn garage's en werkplek. (hoewel er dan ook een oude 911 of een import-racer komt..)
Tegen het glimmende 'vieze' leer... Gewoon zo'n magic sponge/vlekkenspons met water er voorzichtig overheen halen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:45 schreef delano.888 het volgende:
Weten jullie nog van dat leren lapje wat ik 2 dagen terug om me stuur naaide? Dat was van korte duur. Zojuist een compleet leren stuur besteld (mazzeltje gevonden) voor 31 inclusief verzending
Wel leuke oefening zullen we maar zeggen dan
Overigens besef ik nu toch ook dat dit:
http://images.gtcarlot.com/pictures/51355999.jpg
Inderdaad wel een stuk mooier is dan dit:
http://i.imgur.com/9bTgS.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same here. Scheelt gelukkig dat het klussen na lampjes vervangen, olie bijvullen en banden oppompen wel ophoudt .quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Noppes. Gewoon de parkeerplaatsen aan de straat
Mjah, dat heb ik ook. 3 stuks zelfs.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de gein even gezocht op huizen met garage hier in de buurt, en enigszins binnen budget, maar
- of de vermelde "garage" betreft een parkeerplekje in een gedeelde kelder
Kan ik goed inkomen dat ze niet willen dat je je olie ververst daarquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah, dat heb ik ook. 3 stuks zelfs.
Je mag er officieel niet sleutelen. Maarja je mag ook niet te hard rijden.
Voordeel is wel dat er licht is en stroom, plus het is warm (altijd 16 graden). En in onze garagebox is dus niets van dat alles en er is nog eens minder ruimte waardoor we daar altijd buiten moesten sleutelen.
Er is bij ons afgelopen jaar zo weinig afgestoken dat er niet eens kruit op lag.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:48 schreef JDude het volgende:
Het grootste voordeel van een garage lijkt me overigens nog dat je auto veilig staat voor dat kudtvuurwerk op 31 december. Maar om dáár nou voor te verhuizen .
Bij ons wordt het op 1 plek afgestoken! Scheelt heel veel rotzooi en blijkbaar kruit op de auto... (heb ik nog nooit mee gemaakt...)quote:
Ik heb wel eens een motorkap en dak gehad dat vol zat met bruine stippen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bij ons wordt het op 1 plek afgestoken! Scheelt heel veel rotzooi en blijkbaar kruit op de auto... (heb ik nog nooit mee gemaakt...)
Ik heb toch nog wel een uurtje buiten gestaan.quote:
Wat denk je van deurengooiers en ander parkeer leed?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:48 schreef JDude het volgende:
Het grootste voordeel van een garage lijkt me overigens nog dat je auto veilig staat voor dat kudtvuurwerk op 31 december. Maar om dáár nou voor te verhuizen .
Deurengooiers moet je keihard een keer met de deur tegen de kop slaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je van deurengooiers en ander parkeer leed?
Ons appartement is te koop trouwens, mét garage('s)
Met hun kop tegen hún deur ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Deurengooiers moet je keihard een keer met de deur tegen de kop slaan.
Kennis van me heeft dat gehad. Hele complex op stelten omdat hij z'n banden wisselde toen het buiten lomp hard sneeuwdequote:Op woensdag 9 januari 2013 10:46 schreef JDude het volgende:
Met een beetje geluk valt er best te sleutelen natuurlijk. Maar ja, zul je net zien dat je zo'n zeiksnor treft die bij het minste of geringste druppeltje ruitenwisservloeistof al alarm begint te slaan .
Ssssssssssst!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij zit toch heul niet in een achterstandswijk?
Of zit ik aan een verkeerd deel van jouw woonplaats te denken ?
Mja, ik wil ook nog wel eens iets meer doen. Daarvoor ga ik dan meestal maar naar bekenden die wél een oprit hebben. Nadeel is dan wel dat al je spullen en gereedschap telkens moet inpakken enzo...quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Same here. Scheelt gelukkig dat het klussen na lampjes vervangen, olie bijvullen en banden oppompen wel ophoudt .
Sorry, my lips are sealed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kennis van me heeft dat gehad. Hele complex op stelten omdat hij z'n banden wisselde toen het buiten lomp hard sneeuwde
[..]
Ssssssssssst!
[..]
Mja, ik wil ook nog wel eens iets meer doen. Daarvoor ga ik dan meestal maar naar bekenden die wél een oprit hebben. Nadeel is dan wel dat al je spullen en gereedschap telkens moet inpakken enzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |