Ik wist het van tevoren. Ik heb niet veel betaald en de koppeling is nog niet gaar, hij slipt nog niet. Alleen het aangrijpingspunt is alleen niet zo heel groot dus als je dan muziek aan hebt geef je snel te veel gas.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of toch beter oppassen met aankopen de volgende keer.
Ha, een klassieke foutquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha als ik het geld had inderdaad. Dit is mijn eerste auto en ik ben op dit moment al blut door al het onderhoud.
Ah oke nee als de prijs er naar was en je het accepteert is het prima natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wist het van tevoren. Ik heb niet veel betaald en de koppeling is nog niet gaar, hij slipt nog niet. Alleen het aangrijpingspunt is alleen niet zo heel groot dus als je dan muziek aan hebt geef je snel te veel gas.
Daarnaast heb ik pas 1 maand me rijbewijs dus het zal een groot deel aan (het ontbreken van) ervaring liggen.
Dat is helaas bijna bij alle leuke auto's (of nouja auto's die ik leuk vind) het gevalquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ha, een klassieke fout. Een auto wel kunnen kopen, maar 'm niet rijdend kunnen houden. Die fout maken veel mensen de eerste keer
. Als ik nu toch ga optellen wat mijn auto aan aanschaf heeft gekost, maar ook wat ie de afgelopen jaren aan onderhoud, mrb, verzekering en peut heeft gekost, is de aanschafprijs peanuts.
1300 zelfsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:54 schreef daNpy het volgende:
Je hebt dus een auto van 1200kg. En je betaald in mijn ogen erg veel voor een verzekering. Maar ik ben dan ook wat ouder
Diesel hèquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef daNpy het volgende:
Dan heb je niet veel gereden
Of je rijdt een tank die casco verzekerd is
Dat scheelt. En sommige verzekeraars zijn ook afzetters. Ik ben recent overgestapt en dat scheelde me meer dan 250 euro per jaar. Nogal de moeitequote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:54 schreef daNpy het volgende:
Je hebt dus een auto van 1200kg. En je betaald in mijn ogen erg veel voor een verzekering. Maar ik ben dan ook wat ouder
Sorryquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hou op!
Bedrag aan mrb en verzekering is de afgelopen jaren net zo hoog als m'n investering in brandstof
60 valt nog wel meequote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb alleen WA, maar het is me eerste auto, en ik ben 22, en betaal 48 per maand ofzo inclusief no-claim. Dus verzekering valt mee! Alleen de wegenbelasting, 60 per maand pfff
We rijden niet allemaal een slurpende dikke Alfaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
60 valt nog wel meeIn ieder geval <200 per kwartaal.
We wilden graag heuvel op zelfsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan?
Hoop dat je niet in de 5 zat![]()
Jij betaalt doordat je diesel rijdt vast ook meer dan ¤200 per kwartaalquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een slurpende dikke Alfa
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..quote:
Maar je moet het allebei niet willen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..
Dat is dan ook wel royal sadness in het kwadraat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo..
Zonder te schakelen idd, hij reed vanzelfquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan?
Hoop dat je niet in de 5 zat![]()
4 euro op ebay. Wat kost een interieurshop? Snap trouwens niet wat hier lelijk aan is..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ook echt, dan zou ik iets meer uitgeven en naar een interieurshop gaan
Geen idee wat het kost, mijn sturen zijn prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
4 euro op ebay. Wat kost een interieurshop? Snap trouwens niet wat hier lelijk aan is..
Heb je het filmpje gekeken? Ik vind t er mooi uit zien op t eind. Ik heb nu een lelijk plastic stuur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Geen idee wat het kost, mijn sturen zijn prima.
Het ziet er erg slordig, vlodderig en rommelig uit. Niet strak of luxe.
Ik vind het niet netjes zitten om de 'spaken'.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gekeken? Ik vind t er mooi uit zien op t eind. Ik heb nu een lelijk plastic stuur.
ik snap niet wat er nou mooi is aan zo'n hoes??? al is je stuur ietwat kapot.... dan nog?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:44 schreef delano.888 het volgende:
Ik ga vandaag of morgen (waarschijnlijk morgen) aan t naaien
Ik heb liever zacht leer vast dan het harde plastic wat ik nu heb.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef gateway het volgende:
[..]
ik snap niet wat er nou mooi is aan zo'n hoes??? al is je stuur ietwat kapot.... dan nog?
Ik zou dat ook liever hebben, maar het is geen nieuwe auto. En om nou 10% van de aanschafwaarde aan een stuur uit te geven vind ik onzin. Dan is een hoesje van 5 euro via ebay nog altijd een verbetering van wat het nu is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja ik zou persoonlijk een ander (beter) stuur kopen. Of laten bekleden. Wil nog wel een keer een sportstuur met alcantara bekleden ofzo.
Jep. Valt nog mee hoor...330 euro. De auto waar ik laatst naar heb zitten kijken zat alweer op 430 euro per kwartaal. Dat zijn geen grappen meer.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij betaalt doordat je diesel rijdt vast ook meer dan ¤200 per kwartaal
Is gewoon een station op diesel gok ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
430 per kwartaal? Was dat een hummer ofzo?
Pfff ik vond mijn 180 per kwartaal al veel..
Nee man gewoon een iets zwaardere diesel--> een 5series ofzo. Voor een grote zware SUV op diesel ga je meer richting ¤700+ per kwartaal.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
Valt mee inderdaadquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Ik vind die hoes vooral rondom de spaken gewoon niet mooi, maar het is een stuk beter dan zo'n el cheapo halfordshoes. Al zou een mooi bontje ook niet verkeerd staan natuurlijk
[..]
Jep. Valt nog mee hoor...330 euro. De auto waar ik laatst naar heb zitten kijken zat alweer op 430 euro per kwartaal. Dat zijn geen grappen meer.
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
Wel mooie zespitter.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.
Mja wel een zware.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station.
En 1.60 voor diesel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:21 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland betaal je voor zo'n ding ¤ 180,- per jaar.
308 euro per jaarquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:21 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland betaal je voor zo'n ding ¤ 180,- per jaar.
ligt eraan waar, en anders gewoon in NL tankenquote:
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef gateway het volgende:
[..]
308 euro per jaarvoor een 2 liter diesel van 1633kg
(gaat per 100ccm3 cylinderinhoud)
Dat wel. Zou een mooie volgende optie zijn. Ik heb nu een ordinaire vierpitter. Ook gewoon uit kostenoverwegingen hoor, anders wist ik 't welquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel mooie zespitter.
Is jouw 320d 4 of 6 cillinder?
Een 330d touring is maar één gewichtsklasse duurder dan een 320d touring, dus dat valt nog mee. Helaas krijg je dan ook een dieselverbruik van 1:13 ongeveer, en dan worden de jaarkm's toch wel prijzig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |