in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef gateway het volgende:
[..]
308 euro per jaar voor een 2 liter diesel van 1633kg (gaat per 100ccm3 cylinderinhoud)
Dat wel. Zou een mooie volgende optie zijn. Ik heb nu een ordinaire vierpitter. Ook gewoon uit kostenoverwegingen hoor, anders wist ik 't welquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel mooie zespitter.
Is jouw 320d 4 of 6 cillinder?
Een 330d touring is maar één gewichtsklasse duurder dan een 320d touring, dus dat valt nog mee. Helaas krijg je dan ook een dieselverbruik van 1:13 ongeveer, en dan worden de jaarkm's toch wel prijzig.quote:
Als ik jou was, zou ik eerst zorgen voor wat reserve op je rekening en een goede koppeling, voordat je over allerlei prestatieverhogende zaken gaat nadenken. Want in de regel geldt: hoe meer je van een auto vraagt, hoe meer ie slijt, hoe meer kosten je krijgt. En als je het nu al amper bolgewerkt krijgt, moet je al helemaal niet met turbo's gaan klungelen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 189pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 189pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Dit gaat meer over een half jaar later ofzo. Ik kan vast rondkijken toch.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef daNpy het volgende:
Ik dacht dat je nauwelijks geld had om je auto te voorzien van brandstof.
En dan wil je de motor gaan tunen?
Als ik deze upgrade doe is dat over een half jaar ofzo. Ik vind het gewoon leuk vast rond te kijken maarja ik vraag het over een half jaar wel overnieuw.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef daNpy het volgende:
Wat PietVerdriet zegt; zorg eerst maar eens dat je centen hebt, en dat ding fatsoenlijk rijdt.
Leer dan maar eens rijden en als je dat allemaal onder de knie hebt, kun je eens gaan kijken naar eventuele upgrades.
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zitquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?
Leuk. Dan krijg je de HPT versie. Maar gezien je situatie zou ik het niet doen. Je hebt hier al een paar keer gezegd dat je het autorijden erg duur vindt. Ga het dan niet duurder maken door dit soort dingen. Oh en voor je je motor gaat upgraden zorg dan in ieder geval eerst dat de randzaken als koppeling e.d. òok in orde zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 185pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 185pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Bronquote:Pkw mit Erstzulassung ab dem 01.07.2009 unterliegen der neuen Kfz-Steuer. Bei dieser wird erstmalig auch die CO2-Emission berücksichtigt. Eckpunkte sind:
Besteuerung von Benzin-Pkw mit 2 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum, Diesel-Pkw mit 9,50 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum.
CO2-Freibetrag: Eine Basismasse von 120 g/km CO2-Emission bleibt bei Erstzulassung bis 2011 steuerfrei (110 g/km bei Erstzulassung ab 2012, 95 g/km bei Erstzulassung ab 2014). Jedes weitere g/km wird mit 2 €¤ besteuert.
Halter von Diesel-Pkw mit Emissionsgruppe Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Kfz-Steuer-Befreiung von 150 €¤.
Pkw mit Erstzulassung vom 05.11.2008 - 30.06.2009 erhalten eine Steuerbefreiung und werden danach mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. (Tipp: Vergleichen Sie beide Berechnungen unten und verwenden Sie die Seite co2db.de!)
Pkw mit Erstzulassung bis zum 04.11.2008 werden bis zum 31.12.2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese dann in die Neuregelung einbezogen werden. Einzelheiten dazu werden später festgelegt. Siehe auch Pressemitteilung des BMF vom 31.10.2012 hier!
Apart, dan zal ik me wel vergissenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef gateway het volgende:
[..]
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zit
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:05 schreef gateway het volgende:
a, gevonden, geldt voor nieuwe auto's (EZ vanaf 01.07.2009) mijne is van 2003 :
[..]
Bron
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regelingquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef gateway het volgende:
[..]
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regeling
Golf nu in NL? als je hem invoert zou dat kunnen, weet niet of dan de datum van de eerste toelating op nu komt te staan of wat ie had?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor mijn Golf zou ik in Duitsland juist een vermogen betalen omdat hij zoveel uitstoot
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |