Als ik jou was, zou ik eerst zorgen voor wat reserve op je rekening en een goede koppeling, voordat je over allerlei prestatieverhogende zaken gaat nadenken. Want in de regel geldt: hoe meer je van een auto vraagt, hoe meer ie slijt, hoe meer kosten je krijgt. En als je het nu al amper bolgewerkt krijgt, moet je al helemaal niet met turbo's gaan klungelen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 189pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 189pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Dit gaat meer over een half jaar later ofzo. Ik kan vast rondkijken toch.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef daNpy het volgende:
Ik dacht dat je nauwelijks geld had om je auto te voorzien van brandstof.
En dan wil je de motor gaan tunen?
Als ik deze upgrade doe is dat over een half jaar ofzo. Ik vind het gewoon leuk vast rond te kijken maarja ik vraag het over een half jaar wel overnieuw.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef daNpy het volgende:
Wat PietVerdriet zegt; zorg eerst maar eens dat je centen hebt, en dat ding fatsoenlijk rijdt.
Leer dan maar eens rijden en als je dat allemaal onder de knie hebt, kun je eens gaan kijken naar eventuele upgrades.
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zitquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...?
Leuk. Dan krijg je de HPT versie. Maar gezien je situatie zou ik het niet doen. Je hebt hier al een paar keer gezegd dat je het autorijden erg duur vindt. Ga het dan niet duurder maken door dit soort dingen. Oh en voor je je motor gaat upgraden zorg dan in ieder geval eerst dat de randzaken als koppeling e.d. òok in orde zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef delano.888 het volgende:
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 185pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 185pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word.
Bronquote:Pkw mit Erstzulassung ab dem 01.07.2009 unterliegen der neuen Kfz-Steuer. Bei dieser wird erstmalig auch die CO2-Emission berücksichtigt. Eckpunkte sind:
Besteuerung von Benzin-Pkw mit 2 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum, Diesel-Pkw mit 9,50 €¤ je angefangene 100 cm³ Hubraum.
CO2-Freibetrag: Eine Basismasse von 120 g/km CO2-Emission bleibt bei Erstzulassung bis 2011 steuerfrei (110 g/km bei Erstzulassung ab 2012, 95 g/km bei Erstzulassung ab 2014). Jedes weitere g/km wird mit 2 €¤ besteuert.
Halter von Diesel-Pkw mit Emissionsgruppe Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Kfz-Steuer-Befreiung von 150 €¤.
Pkw mit Erstzulassung vom 05.11.2008 - 30.06.2009 erhalten eine Steuerbefreiung und werden danach mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. (Tipp: Vergleichen Sie beide Berechnungen unten und verwenden Sie die Seite co2db.de!)
Pkw mit Erstzulassung bis zum 04.11.2008 werden bis zum 31.12.2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese dann in die Neuregelung einbezogen werden. Einzelheiten dazu werden später festgelegt. Siehe auch Pressemitteilung des BMF vom 31.10.2012 hier!
Apart, dan zal ik me wel vergissenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef gateway het volgende:
[..]
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zit
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:05 schreef gateway het volgende:
a, gevonden, geldt voor nieuwe auto's (EZ vanaf 01.07.2009) mijne is van 2003:
[..]
Bron
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regelingquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef gateway het volgende:
[..]
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regeling
Golf nu in NL? als je hem invoert zou dat kunnen, weet niet of dan de datum van de eerste toelating op nu komt te staan of wat ie had?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor mijn Golf zou ik in Duitsland juist een vermogen betalen omdat hij zoveel uitstoot
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.?
Oke.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetje
Preciesquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Top 177 gereden, dat was wel serieus hard ja. 150 was gewoon lekker.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke.Maar je hebt wel echt het gevoel dat je redelijk hard gaat denk ik dan?
Nja het blijft een coupé hè,dus 150 moet zeker kunnen.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Top 177 gereden, dat was wel serieus hard ja. 150 was gewoon lekker.
Hahahaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:23 schreef Fiorano het volgende:
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in.
Huh?Apart. Heb al wel de nieuwe vrachtwagenkentekens gezien.quote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Klopt, daar zijn er inmiddels ook al twee van in het wagenpark opgedoken.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh?Apart. Heb al wel de nieuwe vrachtwagenkentekens gezien.
Nee nog niet! Ben we benieuwd hoe het staat though.quote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Ik zal een foto maken komende week, als ik 'm zie (of er in rijd) en er aan denk.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:48 schreef Actaeon het volgende:
Nee nog niet! Ben we benieuwd hoe het staat though.
De drank gaf net dat beetje stabiliteit achterquote:Op zondag 6 januari 2013 11:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vooral die ¤300 aan drank doet het hem.
Mooie cijfers.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
De drank gaf net dat beetje stabiliteit achter![]()
Gemiddelde was trouwens een keurige 1 op 14
Hmm persoonlijk vind ik het niet heeeeel geslaagd.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Wees eens eerlijk, zo lelijk is het toch niet?
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Op bepaalde plekken was het nog 10x erger, echt lelijk.
Ik liep wel tegen enkele problemen aan, zoals dat ik bijvoorbeeld ergens ineens van stik-richting ben veranderd zonder het door te hebben, en het had allemaal wat strakker gekund. In ieder geval leuke oefening, volgende keer beter (dit was het eerst in mijn leven dat ik actief ben geweest met naald & draad)
Stiksels van dichtbij:
[ afbeelding ]
Ik vind het al met al een hele verbetering voor 5 euro.
Zoals ik al zei, eerste keer met naald & draad dus het kan uiteraard stukken beter. Ik doe het ooit nog wel een keer over. Maar vooralsnog is het een (grote) verbetering met wat er onder zit.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm persoonlijk vind ik het niet heeeeel geslaagd.
Ja stukken beter dan het harde plastic.quote:
Jep, gisteren toevallig. Ik stond even raar te kijken, zag er wat vreemd uit. Zal wel een kwestie van wennen zijnquote:Op zondag 6 januari 2013 07:49 schreef JDude het volgende:
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd.
Ik weet niet hoe erg het oude stuur was, maar ik vind het er niet dramatisch uitzien. Als het oude stuur wel dramatisch was, is 't dus een verbeteringquote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Wees eens eerlijk, zo lelijk is het toch niet?
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Op bepaalde plekken was het nog 10x erger, echt lelijk.
Ik liep wel tegen enkele problemen aan, zoals dat ik bijvoorbeeld ergens ineens van stik-richting ben veranderd zonder het door te hebben, en het had allemaal wat strakker gekund. In ieder geval leuke oefening, volgende keer beter (dit was het eerst in mijn leven dat ik actief ben geweest met naald & draad)
Stiksels van dichtbij:
[ afbeelding ]
Ik vind het al met al een hele verbetering voor 5 euro.
Hehe, de eerste "positieve" reactiequote:Op zondag 6 januari 2013 20:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep, gisteren toevallig. Ik stond even raar te kijken, zag er wat vreemd uit. Zal wel een kwestie van wennen zijn
[..]
Ik weet niet hoe erg het oude stuur was, maar ik vind het er niet dramatisch uitzien. Als het oude stuur wel dramatisch was, is 't dus een verbetering
Intens lelijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:17 schreef Marco001 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de Honda Insight?
is misschien een mooie opvolger voor mijn Seat(wil een zuinigere/goedkopere auto..)
Als het een enorme verbetering is is dat ook wat waard natuurlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, eerste keer met naald & draad dus het kan uiteraard stukken beter. Ik doe het ooit nog wel een keer over. Maar vooralsnog is het een (grote) verbetering met wat er onder zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |