Meeste journalisten werken free-lance tegenwoordig. Dus ze moeten verhaaltjes verkopen. Dit is dan vrij makkelijk idd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Volgens mij moet een journalist zichzelf aan het werk houden, anders worden ze ontslagen, dus stoffen ze maar weer eens oude dossier af. Ga dan op zoek in andere sporten, ofzo
quote:
Omdat het teringlang geleden is en er voor niemand winst te behalen valt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:30 schreef Slobeend het volgende:
Er worden namen genoemd toch? Luttenberger, Jonker en Boogerd. Die put moet helemaal leeg, waarom snappen jullie dat niet?
twitter:BoogieLive twitterde op donderdag 03-01-2013 om 20:00:15Klopt! Ik twijfelde meestal over mijn vorm! Helaas! Nerveus mannetje!#nooitrust reageer retweet
Ik vind Elijzen toch grappigerquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:31 schreef marcodej het volgende:
twitter:BoogieLive twitterde op donderdag 03-01-2013 om 20:00:15Klopt! Ik twijfelde meestal over mijn vorm! Helaas! Nerveus mannetje!#nooitrust reageer retweet
Ja, er worden namen genoemd, geruchten verspreid, maar niets concreets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:30 schreef Slobeend het volgende:
Er worden namen genoemd toch? Luttenberger, Jonker en Boogerd. Die put moet helemaal leeg, waarom snappen jullie dat niet?
Je vraagt je spontaan af wat Luttenberger dan allemaal slikte bij Carrera ...quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/457(...)laring-rabobank.html
Ja toen stond hij nog onder begeleiding van de doping Godfather.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je vraagt je spontaan af wat Luttenberger dan allemaal slikte bij Carrera ...
quote:Doping
The team doctor of the Carrera cycling team, Dr. Giovanni Grazzi, worked with Professor Francesco Conconi at the University of Ferrara in 1993. It was reported in the Rome based newspaper, La Republica, in January 2000 that Conconi was involved with administering EPO to riders on the Carrera team. In March 2000 the Italian Judge Franca Oliva published a report detailing the conclusions of an investigation into a number of sports doctors including Professor Conconi. This official judicial investigation concluded that the riders of the Carrera team were administered EPO in 1993. The riders included Stephen Roche, Claudio Chiappucci, Guido Bontempi, Rolf Sørensen, Mario Chiesa, Massimo Ghirotto and Fabio Roscioli.
Files seized as part of the judicial investigation allegedly detail a number of aliases for former Tour de France, Giro d'Italia winner and World Champion Stephen Roche including Rocchi, Rossi, Rocca, Roncati, Righi and Rossini. In 1997, Claudio Chiappucci told prosecutor Vincenzo Scolastico that he had been using EPO since 1993, but later he recalled that statement.
Ralf Sorensenquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja toen stond hij nog onder begeleiding van de doping Godfather.
[..]
Dat gespeculeer met geruchten van anonieme bronnen...quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:30 schreef Slobeend het volgende:
Wat een onzin. Dit gaat over mensen die het voor hun lol doen en er wordt niet bijgezegd wat voor doping, alleen dat ze positief waren. Lijkt me eerder dat die zaalvoetballers hun sport niet zo serieus nemen en 's avonds een jointje roken dan dat ze allemaal aan de anabolen zitten.quote:
SPOILER: Raboteams in koersen met Jonker in 1998 in Frankrijk:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral het team van Paris - Nice 1998 vind ik interessant, aangezien daar zowel Jonker aanwezig was in een Franse koers, alswel ook Luttenberger in een meerdaagse koers waar hij op piekte (werd 9e op slechts 1:29), dus grote kans dat hij daar ook z'n centrifuge meehad. De quote wordt namelijk wat opgesplitst, zodat het nog heel wat lijkt, maar eigenlijk worden er zo weinig details genoemd dat het wel eens prima 1 koers kan zijn geweest waarin hij bij Luttenberger sliep én Jonker zo hoorde praten.
Daarnaast noemt de bron dat hij bij Geert Leinders kwam voor het eerst (dus kort bij de ploeg), ze het hadden over 2 jaar pieken en hij wist dat hij daaraan nooit mee zou doen en later tot de conclusie kwam dat hij het talent niet had om clean te winnen. Verder komt hij ook nogal naief over (beginnende coureur lijkt mij dus) en was hij verbaasd over de gang van zaken.
Als ik dan naar het lijstje van Paris - Nice kijk, lijkt Bert Hiemstra mij de bron. Van 1996 - 1999 namelijk stagiar, dus kon in 1997 ook prima meegeweest zijn naar Spanje, heeft weinig met de 'big boys' gereden, vandaar dat er weinig details in dit verhaal naar buiten komen, en heeft in 1999 Rabobank ook alweer verlaten en een vrij beperkte carriere gehad qua ereplaatsen en overwinningen bij kleine ploegen daarna... Koerts, Dekker, McEwen, Van Bon, B. Zberg lijken mij het niet te zijn geweest uit die ploeg, want Koerts zou niet anoniem blijven denk (toch al verguisd...) en de rest gaat toch niet toegeven, want nog actief in de wielersport bijv. of hebben toch nog aardige carrieres weten te rijden (al dan niet clean).
Als de 'anonieme bron' dus in verschillende koersen Jonker gehoord zou hebben en Luttenberger bezig gezien zou hebben, dan zou hij nog in een andere grote koers met Luttenberger hebben moeten rijden in 1997 / 1998:SPOILER: Andere grote koersen van Luttenberger voor RabobankOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je die teams cross-referenced met Paris - Nice 1998 en Dauphine 1998 hou je naast Hiemstra nog 5 andere kandidaten over in mijn ogen: Van Bon, Boven, Lotz, Vierhouten, Jonasson.
Van Bon is nog actief en Boven is ploegleider bij Rabobank, dus die kunnen wel geschrapt denk. Dan zou het Lotz kunnen zijn, maar dat lijkt mij ook sterk, aangezien die al zo vaak redelijk open is geweest in interviews en Vierhouten werkt nu veel voor Studio Sport / Radio Tour, dus tsja, ook niet echt een kandidaat... Jonasson zou nog kunnen, want reed ook maar 2 jaar voor Rabobank, maar die won zelfs in 1998 nog, dus die zou niet zo 'teleurgesteld' zijn geweest op dat moment zoals in de alinea staat lijkt mij. Ook is hij de neef van Rolf Sorensen, die t/m 2001 bij Rabobank reed, dus je oom lap je er ook niet zo snel bij lijkt mij...
Kortom, Bert Hiemstra (van wie ik nog nooit had gehoord...), lijkt mij de grootste kandidaat om de anonieme bron te zijn. Nou nou, wat een nieuws weer, twee flintertjes uit Paris - Nice 1998 van een onbeduidende renner vanuit de anonimiteit... Wel weer treffend dat Paris - Nice 1998 gewonnen werd door VDB, wat dat betreft past het wel bij het bericht over dopinggebruik, god hebbe zijn ziel.
Jack does it in real time...
Eens, ik begrijp je punt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, er worden namen genoemd, geruchten verspreid, maar niets concreets.
Steek dan godver gewoon je nek uit en zeg dat je als Jan Boven of wie dan ook deze shit hebt gezien. Dat je zelf hebt gepakt, de rest heeft gepakt, je vertelt hoe en waar Leinders de mosterd haalde, dat soort werk... Nu is het allemaal van die makkelijk 'hear say' van: 'ja, die had volgens mij ook ooit een opmerking over of hij wel genoeg water had gedronken, ergens tijdens een training in 1998!'
Dat is gewoon geen nieuws. Niks extra's, niks substantieels en ik snap die hele focus op de Rabo-ploeg van 1996/1997/1998 ook niet zo, want er is na de openbaringen van Hamilton en de zaak tegen Armstrong toch geen enkele ziel meer van overtuigd dat er in die periode niet gebruikt werd door ploegen?!
Kom dan met gedegen onderzoek waarom Leinders nu nog steeds een carriere heeft in de wielrennerij of waarom het zo verdorven is dat er in de begeleiding van Rabo / Blanco bepaalde personen rondlopen... Dit zijn inderdaad gewoon idiote oude koeien, met als enige doel wat makkelijke puntjes scoren en zogenaamd 'schokkend' berichten over doping, terwijl diezelfde journalisten 15 jaar lang hun ogen dicht hadden en nu wat makkelijke quotjes in een bericht knallen... Ze moeten iemand niet eens meer anoniem laten getuigen, gewoon on the record, en anders geen podium geven...
quote:Luttenberger: „Feiten kloppen niet”
Peter Luttenberger zegt dat de verklaring van een anonieme Rabobank-renner tegenover de NOS niet klopt. De betreffende renner benadrukt dat er al voor 1999 dopinggebruik in de Nederlandse wielerformatie was. Dit meldde Telesport reeds vorige week toen een Rabo-renner aangaf dat epo in de ploeg was gekomen in de aanloop naar de Tour van 1996 vanwege tegenvallende prestaties in het voorjaar.
Tegenover de NOS geeft een voormalig renner van de oranje formatie nu aan dat de Rabobank-renners destijds bij Geert Leinders voor epo terecht konden. Hij refereert aan een gesprek tijdens een trainingskamp in Spanje waar Michael Boogerd in paniek was toen zijn hematocrietwaarde slechts 37 bedroeg. Leinders en ploegleider Theo de Rooij spraken op hem in. Ook de Oostenrijkse kopman voor de grote rondes Peter Luttenberger wordt aangeduid als een dopingzondaar. Hij zat zijn bloed met een centrifuge op de badkamer van zijn hotelkamer te checken.
„Ik weet niet wie dit interview heeft gegeven, maar er kloppen simpele feiten niet”, verklaarde Luttenberger gisteravond tegenover deze krant. „Ik werd door de leiding van de Rabo-ploeg juist bekritiseerd dat ik niet met Leinders wilde werken. Daarbij was een van mijn voorwaarden dat ik altijd alleen in een hotelkamer sliep. De ploeg vond juist dat ik te veel een buitenstaander voor hen was.”
inderdaadquote:
positiefquote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:44 schreef wimderon het volgende:
En Theo de Rooy was nog wel zo positief in 1998. Nieuwe generatie, wisseling van de wacht, Boogerd die ineens even tweede wordt in een tijdritje, tussen Zulle en Jalabert.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-Theo-de-Rooy.dhtml
quote:Voor de Hagenaar eindigt de eerste fase van het seizoen over twee weken, na de Ronde van Romandië. De Tour en het WK zijn de volgende twee speerpunten. “Als Michael straks na Romandië is uitgesjeesd moet hij een maand in de wachtkamer. In deze periode moet hij pakken wat hij pakken kan. Dat is goed voor zijn zelfvertrouwen. Het maakt hem sterker en het leert hem beter met de druk om te gaan.
Onzin dat dat niet zonder doping kan. Het kan niet zonder doping als ze 42 km/u gemiddeld rijden over die 3 weken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:12 schreef THEFXR het volgende:
Als je anders tegenaan kijkt is de TDF ook medeschuldig aan de doping.
het is 8 dagen volle bak, 1 dag rust, dan weer 8 dagen vol aan hem, 1 dag rust en dan nog eens 5 dagen tot aan de finish.
Dat zie je in geen enkele andere duursport terug er zit altijd 1 of meerdere dagen rust tussen.
Het programma is gewoon te zwaar om schoon te rijden, maar de commercie rulezzz, de organisatie is een papieren tijger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |