Buikdanseressen? Egypte, Turkije. Althans: ik zie ze niet zelf want ik ben daar nooit geweest. Maar ik ken wel wat buikdanseressen die daar op studiereis gaan. En dat doen ze niet als er geen buikdanseressen zijn, natuurlijk.quote:Op zondag 30 december 2012 13:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar zie je ze dan in moslimlanden?
Net zo achterlijk als een valhelm verplichten of drinken door pubers te verbieden. Of verzekeringen, belastingen.quote:Op zondag 30 december 2012 13:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Besnijdenis is weer zoiets dat vrijheid beperkend is. Je moet zelf de keuze hebben!!
Hoe achterlijk is het om zulke dingen in de wet voor te schrijven.
Ten eerste is er noch in het oude testament noch in de koran een verplichting opgenomen. Dat je in elk geloof van die extremisten hebt die het letterlijk nemen en de ander die letterlijkheid dwingend willen opleggen, tja ..quote:Op zondag 30 december 2012 13:06 schreef firefly3 het volgende:
Serieus? Je praat een verplichting van het totaal bedekken van het lichaam goed omdat anders mensen misschien wel eens huidkanker kunnen krijgen?
Jij gaat dus nooit een jood worden ..quote:Op zondag 30 december 2012 13:10 schreef firefly3 het volgende:
Besnijdenis is weer zoiets dat vrijheid beperkend is. Je moet zelf de keuze hebben!!
Hoe achterlijk is het om zulke dingen in de wet voor te schrijven.
Ik ben zelf in Egypte geweest, het valt tegen hoor hoeveel buikdanseressen je zietquote:Op zondag 30 december 2012 20:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Buikdanseressen? Egypte, Turkije. Althans: ik zie ze niet zelf want ik ben daar nooit geweest. Maar ik ken wel wat buikdanseressen die daar op studiereis gaan. En dat doen ze niet als er geen buikdanseressen zijn, natuurlijk.
Of zouden ze smoesjes ophangen om daar ongestoord met lekkere Arabieren/Turken met van die grote apparaten aan de rol te gaan?
Je laten besnijden heeft meer nadelen dan voordelen. (Al vaker bewezen in de medische wereld).quote:Op zondag 30 december 2012 20:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Net zo achterlijk als een valhelm verplichten of drinken door pubers te verbieden. Of verzekeringen, belastingen.
Er zijn meer hoofddoek dragers hier in Nederland dan gereformeerden hoor. Ik vind het net zo achterlijk overigens.quote:Op zondag 30 december 2012 23:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste is er noch in het oude testament noch in de koran een verplichting opgenomen. Dat je in elk geloof van die extremisten hebt die het letterlijk nemen en de ander die letterlijkheid dwingend willen opleggen, tja ..
Maar in het kader van zelfkritiek en hand in eigen boezem en zo .. zou je je dan niet eerst druk moeten maken over de gereformeerden in eigen land, waar de vrouw dus ook onderdrukt wordt door kledingvoorschriften en andere beperkingen?
[..]
Jij gaat dus nooit een jood worden ..
Nee, dat is helemaal niet bewezen. Er zijn meerdere onderzoeken naar gedaan en de wetenschap is het er niet helemaal over eens. Over het algemeen neigen ze meer naar de positieve effecten van besnijdenis.quote:Op maandag 31 december 2012 14:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je laten besnijden heeft meer nadelen dan voordelen. (Al vaker bewezen in de medische wereld).
Ben je besneden?quote:Op maandag 31 december 2012 15:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet bewezen. Er zijn meerdere onderzoeken naar gedaan en de wetenschap is het er niet helemaal over eens. Over het algemeen neigen ze meer naar de positieve effecten van besnijdenis.
Dat de verplichting later kwam betekent niet dat het niet tot de Islam behoort. Het heeft niks met onderdrukking te maken. Het zijn interpretaties van normen, waarden en ideeën. Als het niks met de Islam te maken had zou het niet geaccepteerd zijn binnen de verschillende Islamitische wetsscholen.quote:Op zondag 30 december 2012 01:45 schreef DeParo het volgende:
De veplichting er een te dragen kwam pas later, dat het expliciet als dusdanig werd gebruikt, de 9e eeuw heeft veel meer van die niet zo tolerante en rare maatregelen binnen de Islam gekend.
Zoals ik al zei stond het er oorspronkelijk niet in, maar werd later wel zo geïnterpreteerd, puur om vrouwen te onderdrukken en om mannelijke dominantie uit te stralen.
Dus je hebt geen bezwaar tegen 'vrouwenonderdrukking' in je eigen Nederlandse culturele achtergrond, ze zijn toch maar met weinig, maar je maakt je wel druk over de vermeende onderdrukking van een andere cultuur .. nogal hypocriet dus.quote:Op maandag 31 december 2012 14:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn meer hoofddoek dragers hier in Nederland dan gereformeerden hoor. Ik vind het net zo achterlijk overigens.
Mooi ontweken .. maar waar het mij dus om ging is dat je tekeer gaat tegen de moslims en hun 'vrijheidsbeperkingen' en totaal vergeet dat joodse jongetjes ook allemaal besneden zijn.quote:En nee, ik ben Atheist en zal het ook blijven
Een discussie gaat veel beter als je weet vanaf welke positie de mensen vandaan komen.quote:
Ik heb daar ook bezwaar tegen, dat zeg ik juist. Alleen gaat het nu over het midden oosten.quote:Op maandag 31 december 2012 15:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je hebt geen bezwaar tegen 'vrouwenonderdrukking' in je eigen Nederlandse culturele achtergrond, ze zijn toch maar met weinig, maar je maakt je wel druk over de vermeende onderdrukking van een andere cultuur .. nogal hypocriet dus.
[..]
Mooi ontweken .. maar waar het mij dus om ging is dat je tekeer gaat tegen de moslims en hun 'vrijheidsbeperkingen' en totaal vergeet dat joodse jongetjes ook allemaal besneden zijn.
Nee hoor. Jij doet een bewering: "de medische wereld heeft bewezen dat besnijdenis meer nadelen dan voordelen heeft".quote:Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een discussie gaat veel beter als je weet vanaf welke positie de mensen vandaan komen.
Er zijn genoeg papers uit die zeggen dat ten eerste dat het plezier tijdens de seks minder wordt. Google is your friend, veel mensen die moeite hebben met klaarkomen. En verder biedt het (mits dat je alles zelf goed schoonmaakt) juist bescherming.quote:Op maandag 31 december 2012 15:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij doet een bewering: "de medische wereld heeft bewezen dat besnijdenis meer nadelen dan voordelen heeft".
Het is niet belangrijk wat mijn positie is. Of de medische wetenschap heeft het wel bewezen, of het heeft het niet bewezen. Toevallig weet ik dat het niet zo is. En als dat wel zo is dan zie ik er graag bronnen van.
Tjah, genoeg papers die het tegendeel bewijzen. Google is your friend.quote:Op maandag 31 december 2012 16:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg papers uit die zeggen dat ten eerste dat het plezier tijdens de seks minder wordt. Google is your friend, veel mensen die moeite hebben met klaarkomen. En verder biedt het (mits dat je alles zelf goed schoonmaakt) juist bescherming.
Verder, de voornamelijkste reden: Mensen moeten zelf kunnen beslissen.
In het Midden-Oosten is het dus absoluut niet achterlijk om je huid zoveel mogelijk te bedekken, in tegendeel, het is een bijzonder zinvolle regel. Dat je als vrouw zijnde geen broek aan mag daarentegen, dus ook bij het werken op het veld niet, of op de fiets in regen en wind, dat is wel achterlijk.quote:Op maandag 31 december 2012 15:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook bezwaar tegen, dat zeg ik juist. Alleen gaat het nu over het midden oosten.
Ja, net zo achterlijk dus.
Het zou geen regel moeten zijn, maar een optie/mogelijkheid! Dat je daarna de gevangenis in moet omdat je teveel huid liet zien is achterlijk. Eigen verantwoordelijkheid. Gebruik eventueel medische consequenties niet als redenen om mensen de vrijheid af te pakken. Verder zijn er nog talloze andere manieren om veilig naar buiten te gaan zonder de bedekking van een burka.quote:Op maandag 31 december 2012 16:40 schreef moussie het volgende:
[..]
In het Midden-Oosten is het dus absoluut niet achterlijk om je huid zoveel mogelijk te bedekken, in tegendeel, het is een bijzonder zinvolle regel. Dat je als vrouw zijnde geen broek aan mag daarentegen, dus ook bij het werken op het veld niet, of op de fiets in regen en wind, dat is wel achterlijk.
Of al die zonnebrand smeersels een alternatief zijn zijn, tja, de cijfers suggereren van niet. Of dat nou komt omdat er te weinig gesmeerd wordt, of dat de producten niet goed zijn of misschien zelfs riskant (zoals de bergamot-olie die er vroeger vaak inzat als geurstof), wie zal het zeggen. Duidelijk is wel dat je huid bedekken stukken beter werkt. Dat dan afgezien van het feit dat al die beschermende smeersels nog niet zo verschrikkelijk lang bestaan, en gewoonten van eeuwen verander je niet van de ene dag op de andere.
Daarnaast, in mijn ogen is de atheïst die liefst het dragen van een hoofddoek of boerka wil verbieden, want 'het past niet in onze cultuur en straatbeeld', even erg als de religieuze die je wil opleggen die dingen juist wel te dragen, en daarvoor vrijwel dezelfde argumenten aanvoert: 'iets anders past niet in onze cultuur en straatbeeld'. Beiden beperken de vrijheid! Kijk dat een reli-gek dat probeert is al erg genoeg, maar heb jij enig idee hoe absurd dat is, uit naam van de vrijheid de keuzevrijheid van een ander beperken en het nog hartstikke 'normaal' te vinden ook?
Anyway, ik wens iedereen een gezellige jaarwisseling en een goed begin .. tot volgend jaar
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken, kom op zeg, dat andere culturen ook hoofddoeken hebben zegt weinig over de specifieke interpretatie die de Islam er aan geeft. Neem Turkije, onder de seculiere regering hoefden het jarenlang niet, en nu dreigt het onder de confessionele regering weer terug te komen en daar zijn veel vrouwen niet zo heel blij mee.quote:Op maandag 31 december 2012 15:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat de verplichting later kwam betekent niet dat het niet tot de Islam behoort. Het heeft niks met onderdrukking te maken. Het zijn interpretaties van normen, waarden en ideeën. Als het niks met de Islam te maken had zou het niet geaccepteerd zijn binnen de verschillende Islamitische wetsscholen.
Binnen het Jodendom en Christendom bestaat het bedekken van het haar nog steeds. Het is geen verplichting meer in de kerk, maar wel gewoonte.
Tja. Ik woon toch al wat jaren in Nederland, maar heb ook nog maar weinig vrouwen in bikini op straat gezien. Dus wat wil je hier mee zeggen?quote:Op maandag 31 december 2012 14:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in Egypte geweest, het valt tegen hoor hoeveel buikdanseressen je ziet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |