abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120708040

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 24 december 2012 @ 11:07:31 #2
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120710735
Net 2 uitersten gezien in mijn gym. Een mannelijke PT'er die die een vrouw deadlifts liet doen ( _O_ ) en een vrouwelijke PT'er die een man op een halve bal one legged squats liet doen, met zijn standbeen op een andere kleine rubberen bal :')
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_120711196
Hier was net een stoere boi aan het bankdrukken. Hij hield zijn rug zo hol dat ik bijna onderdoor kon kruipen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 december 2012 @ 12:01:51 #4
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_120712477
Hoppa, kerstinkopen zijn gedaan. Redelijk clean bulk kerstmaal! Zometeen eerst nog even tot het gaatje gaan in de gym voordat hij 2 dagen sluit...
pi_120713388
ik ga PWO in de advocaat doen van mn oma met 1e kerst, kijken wat er gebeurd
pi_120713757
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:27 schreef mtchel112 het volgende:
ik ga PWO in de advocaat doen van mn oma met 1e kerst, kijken wat er gebeurd
haha lol.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_120718064
Soms moet je zo hard trainen dat je er kleine Blessure aan overhoud.
Dit om door barrières heen te gaan, de zwakste schakel te leren kennen.

Het ongemak van de Blessure weegt dan op tegen de nieuwe spiermassa die gaat komen.

Doe je dat niet heb je steeds niet genoeg spierspanning opgebouwd om hypertrofie te stimuleren.
Je blessure/pijntjes gaan vanzelf weer over, je wordt sterker en de zwakste schakel heeft geen andere keus zich aan te passen aan de nieuwe belasting die van hem verlangt wordt.

Zeta
pi_120718243
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hier was net een stoere boi aan het bankdrukken. Hij hield zijn rug zo hol dat ik bijna onderdoor kon kruipen.
Ooit gehoord van powerlift style benchen? :') Back archen is belangrijk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_120720187
quote:
Respect voor wat je bereikt hebt, maar een tattoo is voor tokkies. Grote kans ook dat je er spijt van krijgt.
Wat een onzin.
pi_120720489
Fuuaaarkk! Ik wilde gisteren en vandaag een 2 day split doen om de kerstweek te compenseren, zijn ze vandaag ook al dicht. Nu moet ik wachten tot vrijdag en moet dan ook de hele dag werken. Zo komen die gains natuurlijk nooit. :)
  maandag 24 december 2012 @ 15:57:16 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120720801
Waarom je zo druk maken om 'nog even snel' een workout er in te rammen?

Buiten dat het weinig uit zal maken, neem gewoon effe een weekje rust.
pi_120721320
Beetje opgepompt aan het kerstdinee verschijnen toch :)
pi_120721691
Net voor het eerst gefaald op de deadlift, maar het zat denk ik tussen mijn oren hij lukte vier keer wel. Ik zweet me gelijk helemaal dood daarna. Had eigenlijk bedacht om vandaag niet te gaan voor een week "vrij" maar ik kan de rest van de week niet door de kerst en het sluiten van de sportschool dus ik heb nu een verplichte week rust. Gister behoorlijk wat squat filmpjes gekeken maar ik kwam een verschil tussen rippetoe's manier en de manier van wat andere mensen. Bij Rippetoe's manier moet je de ellebogen omhoog doen en anderen zeggen dat deze juist naar beneden moesten. Vandaag met mijn ellebogen naar beneden geprobeerd en dat ging erg goed.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_120721959
Ben twee weken bij mijn ouders dus geen sportschool voor mij in de vakantie. Iemand ervaring met dumbell squats? Die kan ik tenminste thuis doen :P
pi_120722322
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:43 schreef ZetaOS het volgende:
Soms moet je zo hard trainen dat je er kleine Blessure aan overhoud.
Dit om door barrières heen te gaan, de zwakste schakel te leren kennen.

Het ongemak van de Blessure weegt dan op tegen de nieuwe spiermassa die gaat komen.

Doe je dat niet heb je steeds niet genoeg spierspanning opgebouwd om hypertrofie te stimuleren.
Je blessure/pijntjes gaan vanzelf weer over, je wordt sterker en de zwakste schakel heeft geen andere keus zich aan te passen aan de nieuwe belasting die van hem verlangt wordt.

Zeta
Is dat wat die oude fysio bij arjan robben deed, waardoor hij er daarna 6 maanden uit lag?
pi_120723758
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:57 schreef Snakey het volgende:
Waarom je zo druk maken om 'nog even snel' een workout er in te rammen?

Buiten dat het weinig uit zal maken, neem gewoon effe een weekje rust.
Omdat ik door ziekte en tentamens er al twee weken 'rust' heb opzitten helaas. Heb een paar keer kunnen trainen, maar niet optimaal en ik heb er nu toch echt weer veel zin in. :p
pi_120723844
Net heeerlijk getraind, weer wat kilos omhoog met incline db bp, nu genieten :D
pi_120725510
Vanmorgen tijdens het omhoog gaan bij de squat ineens gigantische steek in mn hamstring :{ Doet naar veel pijn op het moment.. Maar even de kerst afwachten en anders wordt het toch even langs een dokter i guess :@

Vaag, squat nu toch al ruim een jaar en gaat praktisch altijd goed..
pi_120726971
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Is dat wat die oude fysio bij arjan robben deed, waardoor hij er daarna 6 maanden uit lag?
Nooit van de fysio arjan robben gehoord.
pi_120727779
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jakes on you, dat is powerlifting form en is juist handig als je zoveel mogelijk gewicht wilt verzetten.
Of toch du vader?
pi_120737573
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 18:26 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Jakes on you, dat is powerlifting form en is juist handig als je zoveel mogelijk gewicht wilt verzetten.
Dat dus.

maandag 24 december 2012 @ 21:51:46 #22
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_120738493
Me elleboog ruim een week geleden gestoten op een punt. Niet bizar hard maar PRECIES op stroombotje, zo erg heb ik het nog nooit gevoeld. 2 dagen erna voelde ik het nog tintelen.
Nu een week later heb ik nog altijd last van pijntjes rond me elleboog. Hele week niet getrained om dat het toch raar voelt.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en of het gewoon met rust weg gaat?
pi_120738799
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:51 schreef Hiatus het volgende:
Me elleboog ruim een week geleden gestoten op een punt. Niet bizar hard maar PRECIES op stroombotje, zo erg heb ik het nog nooit gevoeld. 2 dagen erna voelde ik het nog tintelen.
Nu een week later heb ik nog altijd last van pijntjes rond me elleboog. Hele week niet getrained om dat het toch raar voelt.

De tering man, zo kun je elke week wel wat bedenken ja. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_120739050
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:57 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

idd, wij hebben elke dag pijntjes. hoort er gewoon bij, zolang je nog niet invalide bent, kun je nog trainen, sterker nog zag laatst iemand met zijn pols in het gips trainen.
pi_120739629
KLB / Ik word uitgelachen met mijn hobby

Komen weer aardig wat clicheetjes voorbij!
pi_120739766
Daarom zeg ik ook nooit, zeg of meestal dat ik aan kracht training doe of dat ik fitness ofzo.
Tegen de meeste mensen begin ik er trouwens helemaal niet over.

[ Bericht 31% gewijzigd door esv7 op 24-12-2012 22:24:58 ]
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  maandag 24 december 2012 @ 22:43:41 #27
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120740933
Iedereen ziet me nu nog als een klein ectootje, maar mijn doel is om over 20 jaar buff en shredded op een schoolreünie te komen. Ik denk altijd: laat ze maar lullen, als ze niet zelf trainen zullen ze het toch nooit begrijpen. Over een paar jaar heb zoveel bereikt, daarvoor wil ik de shitstorm nu best overbruggen.
Boks van Bendoe _O_
pi_120741514
Nouja op mijn school val ik niet echt op als ecto, ik doe een ICT opleiding dus alleen maar ecto's en een paar dikkere mensen. Maar hetgeen dat veel mensen die niet trainen er niks van snappen, en daarom ook vragen of het wel een sport is want je hoeft immers niet achter een bal aan te rennen. Maarja met die mensen praat ik liever over onderwerpen die we beiden interessant vinden.

Dat geld overigens voor alle sporten/hobby's denk ik wel, paarden meisjes die de hele tijd over paarden praten zijn ook niet leuk.
pi_120741652
Iemand wel eens flauwgevallen tijdens het deadliften? Ging vandaag bijna van m'n stokkie. Kon ook te maken hebben met het feit dat ik al 18 uur aan het vasten was toen ik ging trainen, al heeft dat nooit eerder problemen opgeleverd. Train dan juist beter..

Geen zin in dit soort taferelen:
  maandag 24 december 2012 @ 22:59:29 #30
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120741673
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 24 december 2012 @ 23:17:01 #31
391621 Hiatus
pi_120742414
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:57 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Alsof jij weet waar je over praat mafkees, jij trained zeker nog door met een gebroken arm en noemt jezelf hardcore?
Gelukkig ben ik niet zo gefixerd op het MOETEN TRAINEN en staat mijn gezondheid op de eerste plaats.
pi_120742495
Achja dan kun je je benen ook niet trainen he als je wat met je arm hebt, of wacht.. je voetbalt zeker.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 24 december 2012 @ 23:20:34 #33
391621 Hiatus
pi_120742542
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:19 schreef drumstickNL het volgende:
Achja dan kun je je benen ook niet trainen he als je wat met je arm hebt, of wacht.. je voetbalt zeker.
haha , nee beentjes train ik wel jongetje. Je voelt je zeker super alpha met je hardcore trainings mentaliteit? wss ben je gewoon skinny fag, gtfo.
pi_120742591
Edit

[ Bericht 94% gewijzigd door drumstickNL op 24-12-2012 23:35:50 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_120742685
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 22:59 schreef 16meter het volgende:
Iemand wel eens flauwgevallen tijdens het deadliften? Ging vandaag bijna van m'n stokkie. Kon ook te maken hebben met het feit dat ik al 18 uur aan het vasten was toen ik ging trainen, al heeft dat nooit eerder problemen opgeleverd. Train dan juist beter..

Ik val liever flauw tijdens een deadlift dan een squat dat wel:) Alhoewel die behoorlijk onplezierig tercht komt
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:35:39 #36
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_120745843
quote:

Als ik zwaar squat word ik licht in m'n hoofd, paar keer gehad dat ik ff moest zitten om niet om te vallen. Combinatie adem inhouden + zware inspanning + hoogteverschil. Misschien moet ik beter ademen voordat ik aan m'n set begin.
Confidence through competence
pi_120745941
Af en toe cardio doen verbeterde mijn uithoudingsvermogen bij het squatten.
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:41:59 #38
55709 Stereotomy
pi_120746119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:37 schreef Jahr00n het volgende:
Af en toe cardio doen verbeterde mijn uithoudingsvermogen bij het squatten.
Ik denk dat ik volgend jaar mijn doelen ga halen (10-12% bf @ BMI 24-25), dan wordt het idd tijd om de focus wat te verleggen.

Straks meld ik me nog aan voor een Crossfit box :') :@
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:43:59 #39
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120746201
Merry CristMASS
Boks van Bendoe _O_
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:44:48 #40
55709 Stereotomy
pi_120746239
Eens :)

Nu slapen :Z
pi_120747696
quote:

Ik heb dit wel eens bij een zware overhead press. Niet dat ik flauwval ofzo, maar het wordt wel eens zwart voor m'n ogen icm duizeligheid (best kut met een barbell die boven je hoofd bungelt). Geen idee hoe het zou kunnen komen. Ik heb er nooit last van bij andere lifts.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  dinsdag 25 december 2012 @ 04:31:16 #42
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_120750206
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:51 schreef Hiatus het volgende:

Heb ik een aantal maanden geleden gehad, bij elke duwbeweging had ik er last van. Na een week ging het wel weer en begon ik met een lager gewicht weer op te bouwen.
pi_120753828
iedereen een hele fijne kerst!

pi_120756148
Iemand die hier een BF estimate van kan geven? Denk dat ik zo rond de 20% zit, heb ongeveer alles in zicht gegeten vanaf begin september wat me toch behoorlijk meer vet opgeleverd heeft dan gehoopt! En ben niet van plan om de 25% aan te tikken voordat ik ga cutten.
SPOILER
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:49:59 #45
55709 Stereotomy
pi_120756206
Ergens tussen 15-20% denk ik.

Beste is om meetlint even te gebruiken.

http://www.skinbodyfitness.com/bmr_bmi_bfp.htm
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:52:03 #46
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120756295
16% ofzo, wat is je lengte gewicht en je beginstats in september?
Deathlift or Die.
pi_120756928
Ok thanks, net gewogen was ik 85 kg maar is wel iets lager 'schoon' gewicht denk ik 83,5 ofzo? En ben 187 cm lang. Begin gewicht weet ik niet precies in ieder geval wel aardig wat lager, heb hier een foto van mijn start (helaas ook slechte kwaliteit).
SPOILER
Edit: Dit was overigens het resultaat van het 'befaamde' 100 pushups programma :P
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:14:43 #48
55709 Stereotomy
pi_120757107
Okee, dus je bent alleen aangekomen in vet :?

Dit is precies de reden waarom ik het altijd zo raar vind dat mensen vaak alleen geinteresseerd zijn in gewicht.

BMI + bf% geeft veel beter beeld.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:44:49 #49
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_120757998
Merry christmas allemaal ^O^

Ik heb buikgriep :') Hoe kan ik nu mijn dirty x-mas bulk voltooien ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 25-12-2012 15:07:24 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:46:30 #50
55709 Stereotomy
pi_120758036

toewijding
pi_120758267
Hoe kom je erbij dat ik alleen geinteresseerd ben in zwaarder worden? Dat is zeker niet zo, vandaar dat ik om een BF estimate vraag, maar toch bedankt ;)
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:03:44 #52
55709 Stereotomy
pi_120758428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:55 schreef Lewinsky het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik alleen geinteresseerd ben in zwaarder worden?
Omdat je een fuckarounditis trainingsmethode hebt, maar wel ondertussen over je lichaamsgewicht praat :)
pi_120758542
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Omdat je een fuckarounditis trainingsmethode hebt, maar wel ondertussen over je lichaamsgewicht praat :)
Dit. :)

Je zit zomaar wat te doen (pushups), en zomaar wat te eten (zoveel mogelijk), en zit alleen maar bij te houden hoeveel je aangekomen bent.
pi_120758782
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:09 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dit. :)

Je zit zomaar wat te doen (pushups), en zomaar wat te eten (zoveel mogelijk), en zit alleen maar bij te houden hoeveel je aangekomen bent.
Hey hey dat was voor ik serieus begon met trainen hé! Denk dat er wel meer mensen, begonnen zijn met eerst zomaar een beetje push ups doen. En het klopt dat ik overbulked heb, en daarom stelde ik hier mijn vraag. (naar mijn lichaamsgewicht daar werd overigens door iemand anders naar gevraagd volgens mij begon ik daar niet zelf over)

Ongetwijfeld niet zo bedoeld maar het komt niet heel behulpzaam over zo, iedereen is ergens mee begonnen. :)
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:26:36 #55
55709 Stereotomy
pi_120758856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:23 schreef Lewinsky het volgende:

Ongetwijfeld niet zo bedoeld maar het komt niet heel behulpzaam over zo, iedereen is ergens mee begonnen. :)
Sorry hoor, je krijgt gratis en voor niets een artikel te lezen waarin 1) precies staat wat je nu beter kunt doen en 2) waarom je het zou willen doen en je zegt dat het niet behulpzaam is?
pi_120758873
quote:

[..]

Hey hey dat was voor ik serieus begon met trainen hé! Denk dat er wel meer mensen, begonnen zijn met eerst zomaar een beetje push ups doen. En het klopt dat ik overbulked heb, en daarom stelde ik hier mijn vraag. (naar mijn lichaamsgewicht daar werd overigens door iemand anders naar gevraagd volgens mij begon ik daar niet zelf over)

this you brah?
pi_120758917
Flinke dreamerbulk gehad die dude. :') Jammer dat mensen dan vergeten om ook zwaar te trainen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:30:06 #58
77130 star_gazer
pi_120758948
Maandag: traps
Woensdag: traps
Vrijdag: traps
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:30:11 #59
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120758949
Zo mooi hoe zijn nek steeds kleiner lijkt te worden.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_120758961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:28 schreef Jahr00n het volgende:
Flinke dreamerbulk gehad die dude. :') Jammer dat mensen dan vergeten om ook zwaar te trainen.
Dat is Dreamer zelf, de term werd opgegooid na zijn bulk. Hij is daarna terug gecut naar zijn startgewicht en had minimale gains over.

quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:30 schreef seto het volgende:
Zo mooi hoe zijn nek steeds kleiner lijkt te worden.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:31:11 #61
55709 Stereotomy
pi_120758975
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dat is Dreamer zelf, de term werd opgegooid na zijn bulk. Hij is daarna terug gecut naar zijn startgewicht en had minimale gains over.
Ah, komt dat daar vandaan :D

Ja, enorm zonde dat. 2 jaar van je jonge leven rondjes lopen draaien. :+
pi_120759088
quote:

[..]

Ah, dan begreep ik je verkeerd. :)
Maar goed, lees het artikel even, daarin staat wat je moet doen om je probleem te verhelpen.
pi_120759240

[ Bericht 100% gewijzigd door ZuidGrens op 25-12-2012 15:56:19 ]
pi_120759711
Prettige feestdagen allemaal!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_120761869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:28 schreef Jahr00n het volgende:
Nope, Dreamer trainde juist fucking vaak. Ik geloof dat hij 5-7x per week 3 uur in de gym zat ofzo, en volgens eigen zeggen juist extreem overtrainde, vandaar dat hij alleen fatgains maakte (hij is af en toe nog actief op bb.com).
Of toch du vader?
  dinsdag 25 december 2012 @ 19:27:16 #66
77130 star_gazer
pi_120762969

Merry squatmas
-
  dinsdag 25 december 2012 @ 19:38:30 #67
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_120763216
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 18:11 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Nope, Dreamer trainde juist fucking vaak. Ik geloof dat hij 5-7x per week 3 uur in de gym zat ofzo, en volgens eigen zeggen juist extreem overtrainde, vandaar dat hij alleen fatgains maakte (hij is af en toe nog actief op bb.com).
Overtrainen en fatgains maken, het klinkt mij dubieus in de oren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120763451
Slechte genen in combinatie met onwetendheid.
Nergens voor nodig.
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:49:16 #69
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120766471

met deze vrouw zit B&F steeds te adverteren op facebook, alleen jammer van dat hoofd :')
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:30:13 #70
77130 star_gazer
pi_120769761
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:50 schreef Hugh_Myron het volgende:
Slechte genen in combinatie met onwetendheid.
Ik denk dat het ofwel onvoldoende eiwitten, ofwel een laag testosteron is. Kan allebei je gains danig verneuken.
-
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:37:46 #71
55709 Stereotomy
pi_120770116
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik denk dat het ofwel onvoldoende eiwitten, ofwel een laag testosteron is. Kan allebei je gains danig verneuken.
Onmogelijk dat het onvoldoende eiwitten is, als hij post op BB.com fora. Daarnaast kun je prima gains maken met => 30 gram eiwit per dag, gaat alleen wat langzamer. Hij was meer dan een jaar bezig. Laag testosteron heeft hij ook andere symptomen, dus dat kan het ook niet zijn.

Denk kwestie van te zwak trainen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:39:19 #72
77130 star_gazer
pi_120770170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Onmogelijk dat het onvoldoende eiwitten is, als hij post op BB.com fora. Daarnaast kun je prima gains maken met => 30 gram eiwit per dag, gaat alleen wat langzamer. Hij was meer dan een jaar bezig. Laag testosteron heeft hij ook andere symptomen, dus dat kan het ook niet zijn.

Denk kwestie van te zwak trainen.
Lage T kan volgens mij anders behoorlijk non-specifieke symptomen hebben, dus ik vraag me af hoeveel mensen zich daadwerkelijk hierop laten testen.
-
pi_120773807
Lage T is goed mogelijk, in combinatie met slechte voeding. Ken ook zo iemand die al een jaar traint op SS, maar eruit ziet alsof ie nooit een voet in de gym heeft gezet.
Dat soort mensen zijn genetisch gewoon benadeeld en moeten veel harder werken om hetzelfde niveau van esthetiek te behalen.

Oneerlijk leven is oneerlijk.
Nergens voor nodig.
pi_120773810
Hebben meer mensen wel eens een drukkend gevoel bij het borstbeen na het bankdrukken?
  woensdag 26 december 2012 @ 01:12:11 #75
77130 star_gazer
pi_120773878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:09 schreef esv7 het volgende:
Hebben meer mensen wel eens een drukkend gevoel bij het borstbeen na het bankdrukken?
[ afbeelding ]
Costochondritis.

Is een enorme zeikerige schijtblessure. Ik kan al een half jaar geen dips doen hierdoor :(
-
  woensdag 26 december 2012 @ 01:15:30 #76
77130 star_gazer
pi_120773965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:09 schreef Hugh_Myron het volgende:
Lage T is goed mogelijk, in combinatie met slechte voeding. Ken ook zo iemand die al een jaar traint op SS, maar eruit ziet alsof ie nooit een voet in de gym heeft gezet.
Dat soort mensen zijn genetisch gewoon benadeeld en moeten veel harder werken om hetzelfde niveau van esthetiek te behalen.

Oneerlijk leven is oneerlijk.
Waarom laat die gast zijn T levels niet checken? Als je testosteron spiegel laag is, zie ik er geen problemen mee jezelf tot normale waardes bij te spuiten. Wellicht dat je het zelfs voorgeschreven en vergoed krijgt.
-
pi_120774022
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Waarom laat die gast zijn T levels niet checken? Als je testosteron spiegel laag is, zie ik er geen problemen mee jezelf tot normale waardes bij te spuiten. Is ook wel zo goed voor je algehele gezondheid.
Is sowieso al een wat meer vrouwelijk figuur. Denk niet dat 'ie dat ooit zou doen.
Nergens voor nodig.
pi_120774457
quote:
8s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Costochondritis.

Is een enorme zeikerige schijtblessure. Ik kan al een half jaar geen dips doen hierdoor :(
Ik heb het meestal een paar uur na mijn training en niet zo lang tot noch toe, ik zal even wat verder zoeken erover. Ik ben ook wel een hypochonder op dat gebied maar ik zou het echt kut vinden een blessure op te lopen als dit niet nodig is. Een vriend van mij heeft een blessure opgelopen in zijn rug en is daarom voor een lange tijd gestopt met kracht training, daar zit niemand op te wachten natuurlijk.
pi_120775111
wat zijn de symptomen van een lage T dan?
pi_120776303
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2012 02:05 schreef krokdown het volgende:
Minder zin in Sex.
pi_120779551
vandaag even wat progress pics geschoten, zal ze hier ff neerdumpen. endo genetics incl geforceerde dubbele kin :')

stats:

18j
182cm
79kg
vp%: dunno mennn, hail endo

woensdag 26 december 2012 @ 12:46:43 #82
253447 Ethanolic
pi_120780430
leukon wifebeater hoowr
xoxo je mede endotju (nu meso obv)
Deathlift or Die.
  woensdag 26 december 2012 @ 13:16:57 #83
55709 Stereotomy
pi_120781333
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:17 schreef mtchel112 het volgende:
vandaag even wat progress pics geschoten, zal ze hier ff neerdumpen. endo genetics incl geforceerde dubbele kin :')

stats:

18j
182cm
79kg

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed bezig :)

En waar moet die tattoo komen? :P
  woensdag 26 december 2012 @ 13:20:43 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120781448
Ik ben maar even thuis aan het trainen, de gym is dicht vandaag en ik wil mijn gains.
pi_120782688
Ach, een extra rustdag is soms ook niet verkeerd. :)
  woensdag 26 december 2012 @ 14:00:19 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120782850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:55 schreef Nic1 het volgende:
Klopt, alleen heb ik die extra rust al gehad een paar weken terug ivm die schouderblessure door dat ongeluk. Nu herstelt dus vol er tegen aan.
pi_120783462
Protein timing and its effects on muscular hypertrophy and strength in individuals engaged in weight-training

quote:
"[...] an ideal protein supplement after resistance exer-cise should contain whey protein, as this will rapidly di-gest and initiate MPS, and provide 3–4 g of leucine per serving, which is instrumental in promoting maximal MPS [29,30]. A combination of a fast-acting carbohy-drate source such as maltodextrin or glucose should be consumed with the protein source, as leucine cannot modulate protein synthesis as effectively without the presence of insulin [27,28] and studies using protein sources with a carbohydrate source tended to increase LBM more than did a protein source alone [33,37-41]. Such a supplement would be ideal for increasing muscle protein synthesis, resulting in increased muscle hyper-trophy and strength. In contrast, the consumption of es-sential amino acids and dextrose appears to be most effective at evoking protein synthesis prior to rather than following resistance exercise [47]."
pi_120783734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:55 schreef Nic1 het volgende:
Inderdaad, ik pak mijn rust gewoon. Al moet ik dadelijk nog wel flink gaan vreten.

Maar goed, morgen mogen we weer
  woensdag 26 december 2012 @ 14:35:50 #89
77130 star_gazer
pi_120783880
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2012 02:05 schreef krokdown het volgende:
Vermoeidheid, zwakheid, laag libido, depressie, erectieproblemen.

Op zich veel vage problemen die niet specifiek ergens op wijzen.
-
  woensdag 26 december 2012 @ 14:36:07 #90
77130 star_gazer
pi_120783889
quote:

stats:

18j
182cm
79kg

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede schouders :)
-
pi_120785004
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Vermoeidheid, zwakheid, laag libido, depressie, erectieproblemen.

Op zich veel vage problemen die niet specifiek ergens op wijzen.
Ik hoef me dus niet druk te maken.
pi_120785351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:11 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik hoef me dus niet druk te maken.
:')
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_120785357
quote:

stats:

18j
182cm
79kg

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doe eens foto van de zijkant van je schouders en benen :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_120785516
Rugfoto's deze keer echt gigaantisch gefaald.. ik laat t maar weer eens doen dan, tips om t zelf te doen anyone?

Niks gepompt, rustweek _O_
SPOILER
Volgens mij zijn m'n zwakke punten nu vooral schouders (en dan vooral rear), borst en benen.
Met rug ben ik nu ook eindelijk bezig met pullups zonder zo'n assist apparaat ;p

Edit: Besef me nu dat ik natuurlijk ook met dslr en timer foto's kan maken :') is t tenminste ook nog betere kwaliteit
pi_120785849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:24 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Doe eens foto van de zijkant van je schouders en benen :D
Als ik thuis ben zal ik ze ff schieten!
pi_120786047
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:30 schreef Pastapipos het volgende:
Rugfoto's deze keer echt gigaantisch gefaald.. ik laat t maar weer eens doen dan, tips om t zelf te doen anyone?

SPOILER
Volgens mij zijn m'n zwakke punten nu vooral schouders (en dan vooral rear), borst en benen.
Met rug ben ik nu ook eindelijk bezig met pullups zonder zo'n assist apparaat ;p

Edit: Besef me nu dat ik natuurlijk ook met dslr en timer foto's kan maken :') is t tenminste ook nog betere kwaliteit
Voor schouders: doe je upright rows?
Benen: bij mij gingen ze groeien toen ik ging squatten, daarna 3-4x8-10 lekker zwaar legpressen, lunges etc.

Borst: mijn favo is incline db bp en incline cable flies en chest dips.

Goed volhouden dan komt u er we'll!
  woensdag 26 december 2012 @ 15:49:24 #97
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120786052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:30 schreef Pastapipos het volgende:

SPOILER

Wat doe je voor benen?
Boks van Bendoe _O_
pi_120786135
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:49 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Wat doe je voor benen?
Alleen squats nu (lange tijd verkeerde techniek gehad) maar sinds vorige week ook lunges aan het leren
pi_120786250
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:49 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Voor schouders: doe je upright rows?
Benen: bij mij gingen ze groeien toen ik ging squatten, daarna 3-4x8-10 lekker zwaar legpressen, lunges etc.

Borst: mijn favo is incline db bp en incline cable flies en chest dips.

Goed volhouden dan komt u er we'll!
Ik doe alleen db benchpress, met stang lukt me niet meer, redden m'n schouders niet (heb ze er al eerder door geblesseerd, zelfs met laag gewicht nu pijnlijke steken meteen). Verschillende mensen
zien niks fout aan m'n techniek :S Met db nergens last van dus daar ga ik lekker mee door ^O^
pi_120786396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik doe alleen db benchpress, met stang lukt me niet meer, redden m'n schouders niet (heb ze er al eerder door geblesseerd, zelfs met laag gewicht nu pijnlijke steken meteen). Verschillende mensen
zien niks fout aan m'n techniek :S Met db nergens last van dus daar ga ik lekker mee door ^O^
Post je schema is of DM miss kunnen we het verbeteren ^O^
pi_120786459
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:01 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Post je schema is of DM miss kunnen we het verbeteren ^O^
Ik train sinds vorige week met een nieuw trainingsmaatje, dus we hebben alvast de split dagen overlegd enzo, het precieze schema komt volgende week :)
  woensdag 26 december 2012 @ 16:05:45 #102
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120786517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:52 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Alleen squats nu (lange tijd verkeerde techniek gehad) maar sinds vorige week ook lunges aan het leren
Rep range van 10-15 is het meest optimaal voor benen (voor mij dan :') ). Eerst een paar setjes tot failure squatten. laat je een instructeur je maar spotten, doe ik ook. Wel goed uitleggen wat ze moeten doen als je blijft zitten. Leg curls erachteraan met een iets lagere rep range en standing/leg press calf raises van 6-12 reps. Seated 15-30. Dat is alles dat ik nodig heb op leg day. En alles tot failure. Maar je moet uitzoeken wat voor jouw het meest optimaal is. :P
Boks van Bendoe _O_
pi_120786595
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:05 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Rep range van 10-15 is het meest optimaal voor benen (voor mij dan :') ). Eerst een paar setjes tot failure squatten. laat je een instructeur je maar spotten, doe ik ook. Wel goed uitleggen wat ze moeten doen als je blijft zitten. Leg curls erachteraan met een iets lagere rep range en standing/leg press calf raises van 6-12 reps. Seated 15-30. Dat is alles dat ik nodig heb op leg day. En alles tot failure. Maar je moet uitzoeken wat voor jouw het meest optimaal is. :P
We hebben geen squatrack, maar heb nu wel een squatter spotter en scheelt enorm :) Eerst deed ik 5x5 nu 4x8-12

Kuiten doe ik in de Smith, staand op een aerobics step ding

[ Bericht 1% gewijzigd door Pastapipos op 26-12-2012 16:26:39 (Typo :')) ]
pi_120788661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:38 schreef slacker_nl het volgende:
Overtrainen en fatgains maken, het klinkt mij dubieus in de oren.
Hij overat zich ook epic hoor. Zijn dieet was:

quote:
My Diet Consisted of:
Monday - Friday:
1st meal:
7 weet bix 2 eggs and glass of milk
2nd Meal:
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
3rd Meal:
4th Meal:
5th Meal:
3 eggs and glass of milk or water
6th Meal:
7th Meal:
8th Meal:
7 weetbix 2 eggs and glass of milk
-GYM Time-
9th meal Whole large chicken and glass of milk or water

Saturday and Sunday
Consisted of anything i felt like really.
Whole chickens, Rump steaks, Weetbix and occasionally cheat meals.
Of toch du vader?
pi_120793338
quote:

stats:

18j
182cm
79kg

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gymshark. _O_ Ik wil die trui hebben.
If not now, then when.
pi_120793569
quote:
11s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gymshark. _O_ Ik wil die trui hebben.
Heb je al een coupon? Anders DM ik m ff, 1 januari breiden ze hun assorti helemaal uit. Echt toffe lijn die ze hebben
pi_120793750
quote:
Ik gebruik nog steeds WHEY PROTEIN en heb sinds een paar maand 0.0 acne meer. Vrij bizar. :D Smooth skin alles. Had eerder een strook op mijn kaaklijn. :')
pi_120793818
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik gebruik nog steeds WHEY PROTEIN en heb sinds een paar maand 0.0 acne meer. Vrij bizar. :D Smooth skin alles. Had eerder een strook op mijn kaaklijn. :')
logisch toch, het is winter. in de zomer komt het weer terug ;)
pi_120793824
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Heb je al een coupon? Anders DM ik m ff, 1 januari breiden ze hun assorti helemaal uit. Echt toffe lijn die ze hebben
DM maar man, cool. ^O^

quote:

[..]

Het hoeft ook niet hé. Ik had het alleen op mijn rug toen ik vijf jaar terug voor het eerst shakes dronk. Na een tijdje nooit meer last van gehad, wellicht nog een paar.
If not now, then when.
pi_120793930
@yuri_boyka youve got message!
pi_120794696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

logisch toch, het is winter. in de zomer komt het weer terug ;)
Tot nu toe had ik altijd (sinds mijn 17e?) last van AGGRAVATION vanaf ongeveer oktober ofzo. Nu niets en smooth als neuk. Misschien heeft het iets te maken met dat ik nu altijd multi's slik. Zinkoxide alles brah.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

DM maar man, cool. ^O^

[..]

Het hoeft ook niet hé. Ik had het alleen op mijn rug toen ik vijf jaar terug voor het eerst shakes dronk. Na een tijdje nooit meer last van gehad, wellicht nog een paar.
Valt wel mee dus, zulke erge druchs zijn het niet dan.
pi_120798121
is zij natty? wat vinden jullie?

woensdag 26 december 2012 @ 23:27:30 #114
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120799077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:05 schreef THEFXR het volgende:

[ afbeelding ]
Boeit me niet, ziet er goed uit.
This isn't even my final form.
pi_120800186
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt mij wel, wordt ze toch op getest?
pi_120800273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:50 schreef esv7 het volgende:

[..]

ja, er wordt getest, alleen met armstrong is het nog duidelijker geworden dat he niet waterdicht is, zelf vind ik haar erg breed voor natty.
pi_120800624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:50 schreef esv7 het volgende:

[..]

Hele jaar on, dan x maand voor de competitie natty en alles eruit. Daarna weer beesten met die test. Looks as natty as Graham to me.
pi_120800658
Goed nieuws voor de zwemmers van de Olympische Spelen. Uit alle 518 dopingtests is gebleken dat geen van de atleten positief heeft getest.

Bron:http://www.sportprimeur.n(...)ruikten-geen-doping/

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar mij lijkt de kans klein aangezien ze behoorlijk wat grote wedstrijden heeft gedaan(en gewonnen) dus ook wel herhaaldelijk doping tests heeft gehad. Maar als je ook nog met corruptie en dergelijken moet gaan rekenen kun je niks met zekerheid zeggen.
pi_120800942
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:57 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hele jaar on, dan x maand voor de competitie natty en alles eruit. Daarna weer beesten met die test. Looks as natty as Graham to me.
Ik heb er verder weinig verstand van, ik dacht dat het wel een tijd zou duren voordat het uit je lichaam zou zijn; maar ik las net een stuk over Armstrong dat ze testosteron tot 2 à 3 dagen voor een wedstrijd zouden nemen omdat het dan het lichaam uit was.

Owja, ze hebben toch het hele jaar door onverwachte verplichte controles?
pi_120801172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:58 schreef esv7 het volgende:
Goed nieuws voor de zwemmers van de Olympische Spelen. Uit alle 518 dopingtests is gebleken dat geen van de atleten positief heeft getest.

Bron:http://www.sportprimeur.n(...)ruikten-geen-doping/

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar mij lijkt de kans klein aangezien ze behoorlijk wat grote wedstrijden heeft gedaan(en gewonnen) dus ook wel herhaaldelijk doping tests heeft gehad. Maar als je ook nog met corruptie en dergelijken moet gaan rekenen kun je niks met zekerheid zeggen.
maar hoeveel vrouwen zie je op de gym rondlopen met haar figuur? zie is erg breed en een moonface. dus persoonlijk denk ik dat zij er aan zit.
pi_120801431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar hoeveel vrouwen zie je op de gym rondlopen met haar figuur? zie is erg breed en een moonface. dus persoonlijk denk ik dat zij er aan zit.
Ik weet niet in hoeverre genen in zoiets doorspelen? Er was toch ook een Nederlandse sprinter die een stuk gespierder was dan andere vrouwen doordat zij buiten de twee X chromosomen ook een Y chromosoom had. Dit is dan een uitzonderlijk geval van een genetische afwijking waardoor zij een stuk beter was zonder het gebruik van stimulerende middelen. Dit zal vast wel vaker voorkomen dan bij een persoon.

Maar bij mij in de sportschool lopen idd geen vrouwen rond met zo'n figuur, maar er zijn volgens mij ook weinig vrouwen aanwezig die serieus aan kracht training doen.
pi_120801651
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:03 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik heb er verder weinig verstand van, ik dacht dat het wel een tijd zou duren voordat het uit je lichaam zou zijn; maar ik las net een stuk over Armstrong dat ze testosteron tot 2 à 3 dagen voor een wedstrijd zouden nemen omdat het dan het lichaam uit was.

Owja, ze hebben toch het hele jaar door onverwachte verplichte controles?
Die controles worden aangekondigd :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_120801823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:18 schreef Push. het volgende:

[..]

Oh, maar hoe lang van te voren? Lijkt me onzinnig om ze zo ver van te voren aan te kondigen dat sporters nog genoeg tijd hebben om te stoppen met doping en de test nog goed kunnen doen.
  donderdag 27 december 2012 @ 00:33:05 #124
253447 Ethanolic
pi_120802360
Morgen lekker de foods en alcoholz uit het lichaam pompen van de afgelopen week. _O_
Deathlift or Die.
pi_120803355
Ik vind het wel echt een mooie dame eigenlijk, ook al houd ik niet eens van brede schouders enz. Maar als ik haar zie zoals bijvoorbeeld bij die uitreiking van sporter van het jaar denk ik O+ .
  donderdag 27 december 2012 @ 01:07:51 #126
55709 Stereotomy
pi_120803944
quote:
Tering tyfus holy batman, WIE heeft deze dermatoloog moeten pijpen om dit afschuwelijk geschreven stukje case study in Dermatology gepubliceerd te krijgen? :')
  donderdag 27 december 2012 @ 01:08:55 #127
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120803985
quote:
11s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Tering tyfus holy batman, WIE heeft deze dermatoloog moeten pijpen om dit afschuwelijk geschreven stukje case study in Dermatology gepubliceerd te krijgen? :')
_O- _O-
  donderdag 27 december 2012 @ 01:09:39 #128
55709 Stereotomy
pi_120804014
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:22 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Hij overat zich ook epic hoor. Zijn dieet was:

[..]

Als dit zijn eetschema was, vrees ik voor zijn trainschema :')
  donderdag 27 december 2012 @ 01:13:53 #129
55709 Stereotomy
pi_120804161
quote:

[ afbeelding ]
Zij is een beest. Ik heb een tijdje in hetzelfde zwembad getrained als zij. Terwijl ik als amateurn00b aan mijn normale baantjes bezig was deed zij warming up in de baan naast mij en zwom gewoon 4 keer zo snel. ;(

Tevens samen onder de gemeenschappelijke douche gestaan O+ Met name memorabel voor mij. oO<
pi_120805531
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zij is een beest. Ik heb een tijdje in hetzelfde zwembad getrained als zij. Terwijl ik als amateurn00b aan mijn normale baantjes bezig was deed zij warming up in de baan naast mij en zwom gewoon 4 keer zo snel. ;(

Tevens samen onder de gemeenschappelijke douche gestaan O+ Met name memorabel voor mij. oO<
Een vriendin van mij ook, misschien ken je haar wel :P .
pi_120807940
quote:

[..]

Geen last van Whey puisten.
  donderdag 27 december 2012 @ 07:45:27 #132
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_120808143
Zo, kerst voorbij, vandaag hele dag in sauna en morgen trainen. En weer een normaal IF schema.
Nog een verjaardag deze week en het zit er weer op.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_120808197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:18 schreef Push. het volgende:

[..]

Volgens mij worden dopingcontroles niet aangekondigd in de topsport. Vandaar dat je ook altijd je verblijfplaats moet opgeven zodat ze weten waar je uithangt indien ze je willen controleren.
pi_120808900
Okay, vanochtend maar eens gedaan. 6 uur slaap gehad maar hup eruit en van 8:00 - 8:45 FASTED EARLY MORNING WORKOUT. Nou, dat was chill. De gym ging om 8:00 open en ik was de enige. Dus hup pullups/chinups, lateral raises, flat bench, incline bench, dips, rope pushdowns, meer pullups, meer bench + dips en afgesloten met barbell rear delt raises. :)

Conclusie? Chill! Had verwacht dat ik zou moeten kotsen enzo en supermin zou zijn, maar voelde me ondanks de 6 uur slaap superfit en geen last van vermoeidheid. Trainen ging gewoon lekkerder dan 's avonds na een hele dag eten + preworkout. :') Vrij bizar.

Aanrader dus, had er zelf altijd geen vertrouwen in maar wrong I was. :D _O_

Overigens ging ik wel bijna over mijn nek tijdens het drinken van mijn shake (volle choolademelk + straciatella whey). Normaal heb ik altijd halfvolle melk maar dat was op en ik kon ook geen melk maken. ;( (yoghurt met water)
pi_120809082
Met kerst een aangename verrassing gekregen, een vriend van mn schoonouders heeft nog een gloednieuwe 2 persoon infrarood cabine thuis staan die hij niet gebruikt en nu mogen mn vriendin en ik hem hebben. Lijkt me wel lekker na het trainen ff lekker thuis de cabine in :)
  donderdag 27 december 2012 @ 09:53:26 #136
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120809180
Encyclopedia of modern bodybuilding gekregen van mijn ouders met kerst. Die fysieken _O_
Boks van Bendoe _O_
pi_120811988
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Volgens mij worden dopingcontroles niet aangekondigd in de topsport. Vandaar dat je ook altijd je verblijfplaats moet opgeven zodat ze weten waar je uithangt indien ze je willen controleren.
Schijnt in de realiteit behoorlijk tegen te vallen dacht ik. Die NFL, MLB en MMA gasten worden ook nooit gepakt terwijl ze vrijwel zeker allemaal gebruiken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_120812725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Illusies :)
Artsen zijn handiger dan de testers, dat is een sport apart ;)
Facet!
pi_120813426
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:35 schreef Panzermaus het volgende:

Overigens ging ik wel bijna over mijn nek tijdens het drinken van mijn shake (volle choolademelk + straciatella whey). Normaal heb ik altijd halfvolle melk maar dat was op en ik kon ook geen melk maken. ;( (yoghurt met water)
Gadverdamme :')
Een keer met fristi gedaan :r
pi_120815305

[ Bericht 100% gewijzigd door Scarface88 op 27-12-2012 14:03:31 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_120821094
Ik sprak een paar dagen terug op een feestje ene (ex-)bodybuilder Henk Visser. Hij zei dat hij niet op de traditionele manier traint maar 50-75 herhalingen per set(!!!) doet, dat schijnt voor hem beter te werken. Hij was nog srs ook.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 27 december 2012 @ 16:15:32 #142
253447 Ethanolic
pi_120821730

Mmhz... not sure if srs
Deathlift or Die.
pi_120822137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:15 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Mmhz... not sure if srs
Vette snor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120822519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:15 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Mmhz... not sure if srs
Hij was zeer srs of hij heeft een half uur lang een pokerface opgezet.
pi_120825637
Ik zie hier wel vaker (grote) gasten >20 herhalingen maken. Zelf doe ik meestal 3*8, alleen bij triceps soms meer.

Ik zag hier trouwens net een potje pinda's staan, 29,8 gr eiwit per 100 g. Wel gezouten maar fuck it.
pi_120825650
pfff wat ging het sporten slecht vandaag.... 3 dagen lang vreten als een varken met kerst zorgde er voor dat ik vandaag nog mn kerst eten kon proeven elke keer als ik een oefening deed....
pi_120825745
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:40 schreef Questular het volgende:
pfff wat ging het sporten slecht vandaag.... 3 dagen lang vreten als een varken met kerst zorgde er voor dat ik vandaag nog mn kerst eten kon proeven elke keer als ik een oefening deed....
Ben benieuwd hoe het mij zo afgaat... Vandaag weer voor het eerst "normaal gegeten" Nu zo richting gym voor leegss and shoulders. Even 2 bakken koffie in mijn mik gieten!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_120825767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:40 schreef Questular het volgende:
Bij mij ging het best aardig, alleen de laatste twee oefeningen wat minder.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2012 @ 17:47:13 #149
230491 Zith
pls tip
pi_120826018
Gogole chrome blokkeert deze pagina ivm malware/foute websites
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120826195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, er wordt getest, alleen met armstrong is het nog duidelijker geworden dat he niet waterdicht is, zelf vind ik haar erg breed voor natty.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Bij veel topsporten kan je alleen met de top meedraaien als je over een bepaald lichaamstype beschikt. Als zwemmer loont het om brede schouders, lange armen en grote handen te hebben i.v.m. waterverplaatsing. Die lange sleutelbenen heeft ze duidelijk, maar overdreven veel spiermassa draagt ze niet met zich mee.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 27 december 2012 @ 17:56:41 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120826486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:50 schreef McNulty het volgende:

[..]

[..]

Bij veel topsporten kan je alleen met de top meedraaien als je over een bepaald lichaamstype beschikt. Als zwemmer loont het om brede schouders, lange armen en grote handen te hebben i.v.m. waterverplaatsing. Die lange sleutelbenen heeft ze duidelijk, maar overdreven veel spiermassa draagt ze niet met zich mee.
Kun je nagaan ze hokt tegenwoordig met Pieter van de Hoogenband. Als die kinderen krijgen kan het iig niet aan je genen liggen :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_120826894
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Kun je nagaan ze hokt tegenwoordig met Pieter van de Hoogenband. Als die kinderen krijgen kan het iig niet aan je genen liggen :D
mirin Pieter.

Maar goed, schoonheid slaat vaak een generatie over. Ik heb dan ook ontzettend knappe ouders.
pi_120827026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:47 schreef Zith het volgende:
Komt door die foto uit #130
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_120827624
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:59 schreef Push. het volgende:

[..]

Schijnt in de realiteit behoorlijk tegen te vallen dacht ik. Die NFL, MLB en MMA gasten worden ook nooit gepakt terwijl ze vrijwel zeker allemaal gebruiken.
In de MLB is jaaaaaren niet gecontroleerd. Iedereen wist dat ze gebruiktten, jij denkt toch niet dat Mark McGwire en Barry Bonds zonder hulpmiddelen zo groot en sterk werden om de HR-records te verbreken? Jose Canseco idem.

Ik ben overigens helemaal niet anti-doping, denk zelfs dat je kan zeggen pro-doping, mits het verantwoordelijk en onder goede begeleiding gaat. Wmb heb je straks natty en doping klasses in de topsport. Betrappen ze je op doping in de natty sporten dan gewoon per direct royeren.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:01:09 #155
253447 Ethanolic
pi_120829387
Ik trainde vandaag echt als een beest na die dikke refeeds :9
Deathlift or Die.
pi_120830177
Stoelgang is fucked up nu ik m'n IF cyclus heb doorbroken met de kerst.
BEASTMODE
  donderdag 27 december 2012 @ 20:14:14 #158
19297 stinkie
pi_120832869
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:19 schreef Awesome_ het volgende:
Stoelgang is fucked up nu ik m'n IF cyclus heb doorbroken met de kerst.
:?

Ik heb er eindelijk een. Wel window aangehouden (8 uur ipv 6) en minder clean gegeten.
pi_120832967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:14 schreef stinkie het volgende:

[..]

:?

Ik heb er eindelijk een. Wel window aangehouden (8 uur ipv 6) en minder clean gegeten.
Logisch, met kerst mag er gecheat worden.
  donderdag 27 december 2012 @ 22:57:31 #160
55709 Stereotomy
pi_120842103
quote:
Alan Aragon, *fapt*

Ik vond z'n Surge vs. Chocolate milk comparison altijd wel leuk:

http://www.bodyrecomposit(...)-surge-recovery.html
pi_120842711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:13 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre genen in zoiets doorspelen? Er was toch ook een Nederlandse sprinter die een stuk gespierder was dan andere vrouwen doordat zij buiten de twee X chromosomen ook een Y chromosoom had. Dit is dan een uitzonderlijk geval van een genetische afwijking waardoor zij een stuk beter was zonder het gebruik van stimulerende middelen. Dit zal vast wel vaker voorkomen dan bij een persoon.

Maar bij mij in de sportschool lopen idd geen vrouwen rond met zo'n figuur, maar er zijn volgens mij ook weinig vrouwen aanwezig die serieus aan kracht training doen.
Dat was een Zuid-Afrikaanse. Essentie is wel dat je door die chromosonale afwijking een hoger testosteronniveau hebt dan vrouwen die die afwijking niet hebben.
pi_120842872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:50 schreef McNulty het volgende:

[..]

[..]

Dit. Daarnaast trainen deze ze al vanaf voor de puberteit intensief dus dan vormt die lichaamsbouw en spiermassa zich ook op de voor de sport meest gunstigste manier.

Overigens: ik zie/zag haar ook regelmatig: de zwemselectie traint in mijn sportschool.
pi_120844802
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Alan Aragon, *fapt*

Ik vond z'n Surge vs. Chocolate milk comparison altijd wel leuk:

http://www.bodyrecomposit(...)-surge-recovery.html
Cool, morgen eens lezen. ^O^ Kun jij mij trouwens wat vertellen over Waxy Maize Starch? Die voedingswaarde (carbs) is erg nice, echter lees ik op internet verhalen over dat het een onzin product is.

http://www.bodyenfitshop.(...)n/waxy-maize-starch/
If not now, then when.
  donderdag 27 december 2012 @ 23:51:45 #164
55709 Stereotomy
pi_120845127
Het is een onzin product ;)

pi_120845488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:51 schreef Stereotomy het volgende:
Het is een onzin product ;)

[ afbeelding ]
Oké, dank je!
If not now, then when.
pi_120847224
quote:
On the other hand, the bodybuilding side has a practice that is even more dangerous (and, truth be told, plainly stupid). In an attempt to isolate their pecs more, they put their feet on the bench. The idea is probably that decreased leg drive (or, in this case, the total lack of it) means that all the work has to be done by your upper body. The effect you get tends to be quite opposite. The single prerequisite for bench pressing is being stabile on the bench. Without it, all you can attempt to do are light weights that somehow won’t trip you over, and these will most likely be done with poor form since maintaining upper back tightness is difficult if it is your only firm spot on the bench.

Via: http://evilcyber.com/fitn(...)lding/#ixzz2GIXRfYzy
Voeten op de bank tijdens bench press is dus onzin.?
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:14:01 #167
55709 Stereotomy
pi_120848958
quote:
The 100 Most Influential People in Health and Fitness 2012

http://greatist.com/healt(...)alth-fitness-people/
Arnold op 8 dankzij vernieuwde eigen website ;)

Verder toch een hoop bekende namen in de top 100, ook uit de BB en krachttraining wereld. Jullie favorieten er ook bij? :)
pi_120849149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 01:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Arnold op 8 dankzij vernieuwde eigen website ;)

Verder toch een hoop bekende namen in de top 100, ook uit de BB en krachttraining wereld. Jullie favorieten er ook bij? :)
_O- Lekker makkelijk.

Wel cool dat Tim Ferriss er ook tussen staat. _O_ Verder niet echt favorieten. Dr. Oz is wel geinig en op het einde zie ik dan Brad en Tom staan. Dr. Phil vind ik trouwens maar een rare snuiter. En inderdaad jammer dat die Drew Manning er niet tussen staat (zoals de eerste comment aangeeft).
If not now, then when.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:38:59 #169
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120849764
Mark Sisson staat er ook tussen, die overigens testosteron supplementeren enigszins aanraadt:

quote:
I would incorporate therapeutic amounts of testosterone (yes, I know it's illegal, but I'm giving you the best-case scenario), to balance out high levels of cortisol when I have gone to the well too much. http://www.slowtwitch.com(...)ee_of_health._4.html
pi_120850820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:31 schreef esv7 het volgende:

[..]

Voeten op de bank tijdens bench press is dus onzin.?
Yup. En dat ik het altijd alleen de grootste bicepwarriors en broscientists zie doen zegt ook al wel genoeg :P .
  vrijdag 28 december 2012 @ 03:08:41 #171
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120851222
Kerst. :')

3100+ caloriën vandaag naar binnengewerkt. 150 gram vet. ;(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 28 december 2012 @ 05:15:02 #172
354147 SunTzu
pi_120852011
Sinds ik een te hete vriendin heb maak ik de minste gains van m'n leven. ;( vanaf morgen waarschijnlijk om de dag full body.
pi_120853861
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 05:15 schreef SunTzu het volgende:
Sinds ik een te hete vriendin heb maak ik de minste gains van m'n leven. ;( vanaf morgen waarschijnlijk om de dag full body.
ditte ja
pi_120855865
quote:
wat cardio jeweetztoch
pi_120856839
quote:
Wel een goede manier om vet te verbranden en cardio te doen
pi_120857464
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 02:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Yup. En dat ik het altijd alleen de grootste bicepwarriors en broscientists zie doen zegt ook al wel genoeg :P .
Hier ook inderdaad.

Zie het ze ook allemaal bij buikspierkwartier doen...al moet ik daar vandaag ook aan gaan geloven
pi_120857771
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:09 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hier ook inderdaad.

Zie het ze ook allemaal bij buikspierkwartier doen...al moet ik daar vandaag ook aan gaan geloven
ik doe altijd ff hanging knee raises tussen mn dips door juweettoch
pi_120857983
Hanging knee raises en cable crunches vind ik wel fijne buikspier oefeningen.
Hier in de sportschool is het nu populair om op een halve skippybal te liggen en een medicine tegen een schuine trampoline bovenhands te gooien en vervolgens te vangen. Lang leven de TRX training zone.
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:33:28 #179
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_120858145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 03:08 schreef VeX- het volgende:
Kerst. :')

3100+ caloriën vandaag naar binnengewerkt. 150 gram vet. ;(
Is toch niet zo erg? Ik ben niet eens zo groot en dat is mijn bulk.
pi_120859667
vandaag de us army method gedaan om weer ff mn bodyfat te achterhalen, kwam uit op 17%, wil echt graag naar 10% dus nog even flink doorbijten :D
pi_120860415
Omdat ik een hele tijd bench press verkeerd heb gedaan, en na het kijken van wat filmpjes van Kai Greene, heb ik het opdrukken aangepast.

Voel nu voor het eerst in m´n leven, wanneer ik opdruk, m´n triceps en borst echt goed. Voelt kei spang G's.
pi_120860427
whoops
pi_120863330
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:47 schreef Zith het volgende:
Ik heb daar een trojan van gekregen :')

PC startte ineens meermaals willekeurig opnieuw op, begon random mouse clicks uit te voeren, rechtermuis werkte niet meer, taskmgr werkte niet meer, etc.

Gelukkig ben ik zo'n IT baas, anders was het flink kut geweest.
Of toch du vader?
pi_120863763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:40 schreef MrGuma het volgende:
Omdat ik een hele tijd bench press verkeerd heb gedaan, en na het kijken van wat filmpjes van Kai Greene, heb ik het opdrukken aangepast.

Voel nu voor het eerst in m´n leven, wanneer ik opdruk, m´n triceps en borst echt goed. Voelt kei spang G's.
Wat deed je verkeerd dan?

Wie doet er hier trouwens wel eens negatief bankdrukken?
pi_120864951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Je bedoelt decline? Nee i prefer incline
pi_120865353
quote:

[..]

M'n armen gingen te recht naar beneden zeg maar, door m'n triceps in een lichte buiging te laten dalen voel ik zowel m'n triceps en borst. Denk dat ik daarvoor ook m'n ellebogen onnodig belastte
pi_120865358
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Same here.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:58:04 #188
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_120865946
quote:
Moi, niet vaak, dat dan weer wel.
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:16:01 #189
55709 Stereotomy
pi_120866666
Ik prefereer decline.

Persoonlijk denk ik niet dat de flat bench de anatomisch meest correcte manier is van een push beweging, maar simpelweg omdat de bankjes horizontaal met de vloer zijn gemaakt en dat zwaartekracht alleen verticaal werkt. Een lichte decline in de abductie van je armen is meer anatomisch correct, imho.

Daarom meest decline, met supporting lifts flat en incline.
pi_120867126
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee, negatief bankdrukken betekend focussen op de neergaande beweging. Een spotter tilt het gewicht mee omhoog, en jij laat het gecontroleerd zakken. Op die manier kan je nog een paar extra reps doen, of meer gewicht pakken dan je normaal kan.
pi_120868449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:26 schreef DjMark het volgende:

[..]

Nee, negatief bankdrukken betekend focussen op de neergaande beweging. Een spotter tilt het gewicht mee omhoog, en jij laat het gecontroleerd zakken. Op die manier kan je nog een paar extra reps doen, of meer gewicht pakken dan je normaal kan.
op die manier negatief.. nee, doe ik niet, wel mn laatste rep negatief bij sommige oefeningen maar ik ga dat niet forceren...
pi_120868764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:26 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Hier noemen we dat altijd negatief bankdrukken, vind dat op zijn tijd wel een fijne oefening.
pi_120869929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:01 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Hier noemen we dat altijd negatief bankdrukken, vind dat op zijn tijd wel een fijne oefening.
Ik dacht dat het soweiso beter is om om de neergaande beweging te focussen, dus snel omhoog duwen/gooien en dan langzaam en gecontroleerd laten zakken. Ik heb hier wel eens gelezen dat je het meest gained wanneer je juist de teruggaande beweging maakt. Dit geldt overigens voor alle oefeningen. Correct me if I'm wrong.

Gisteren trouwens ontzettend kut getraind. Eerste keer na kerst en ik had stiekem al lage verwachtingen, maar het viel toch tegen. Mijn hele lichaam voelde stroef en verzuurde na een handvol reps. Deadlift ging nog wel prima, maar vooral shoulder press en shoulder raises waren dramatisch.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:26:38 #194
55709 Stereotomy
pi_120869971
Eerste training na een pauze is altijd kut, met veel minder reps/lagere gewichten. Maar dat is zo weer opgebouwd.

De concentrische beweging maakt wel meer microschade aan je spiervezels. Maar ik kan me niet een studie herinneren die een groep vs. andere groep specifiek daarop vergeleek qua krachtgains.
pi_120870737
Het is ook maar broscience, ik wil zeker niet pretenderen dat ik hier bewijs voor heb... Maar heb het ooit gelezen en ben toen in mijn trainingen daar op gaan letten en ben daardoor wel over wat plateaus heen gekomen. Wat natuurlijk helpt is dat je bij de opgaande bewegingen een beetje kunt cheaten door snel omhoog te gaan en daarbij heb momentum te gebruiken om een iets te zwaar gewicht omhoog te krijgen, vervolgens weer gecontroleerd laten zakken en je hebt toch gewoon een nette beweging.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:25:56 #196
77130 star_gazer
pi_120872626
quote:
Morning sex als fasted cardio :714.gif
-
pi_120872692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Het is ook maar broscience, ik wil zeker niet pretenderen dat ik hier bewijs voor heb... Maar heb het ooit gelezen en ben toen in mijn trainingen daar op gaan letten en ben daardoor wel over wat plateaus heen gekomen. Wat natuurlijk helpt is dat je bij de opgaande bewegingen een beetje kunt cheaten door snel omhoog te gaan en daarbij heb momentum te gebruiken om een iets te zwaar gewicht omhoog te krijgen, vervolgens weer gecontroleerd laten zakken en je hebt toch gewoon een nette beweging.
En wat is een moment volgens jou?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:27:52 #198
77130 star_gazer
pi_120872721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:01 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je de hypertrofie prima stimuleert met een paar extra negatieve reps (eccentrische contracties) aan het eind van je sets ^O^
-
pi_120873012
Misschien een rare vraag, maar wat drinken jullie op een dag? Ben op zoek naar een vervanging voor melk.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:42:10 #200
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120873283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:34 schreef Travel. het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat drinken jullie op een dag? Ben op zoek naar een vervanging voor melk.
Shitloads water.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:11:30 #201
55709 Stereotomy
pi_120874746
Water, melk, thee.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:13:46 #202
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_120874867
Koffie! En heel veel water idd.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_120874966
Brokisses*

Iedereen bij de verkiezingen (rechtsboven) al op snakey gestemd? :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:15:43 #204
19297 stinkie
pi_120874994
Thee (voornamelijk groen en af en toe zwart) en koffie/espresso
pi_120875015
Taksi is ook wel oke voor tussendoor.. Relatief weinig koolhydraten/suikers, zeker in de light versie
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:19:28 #206
55709 Stereotomy
pi_120875197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:15 schreef BadderAapje het volgende:
Brokisses*

done :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:25:13 #207
77130 star_gazer
pi_120875529
Cola zero, een sloot groene thee en water. Oh en wat volle melk in bulk mode.
-
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:40:03 #208
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120876387
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:25 schreef star_gazer het volgende:
Cola zero, een sloot groene thee en water. Oh en wat volle melk in bulk mode.
1 liter of Coke Zero contains 100 mg caffeine.

Ik krijg er vreselijk dorst van. :o
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:42:21 #209
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120876521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:15 schreef BadderAapje het volgende:
Brokisses*

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

done :D
:P

Maar ik doe het voor lol hoor, niet om wat anders dan ook. :)
pi_120876599
Gestemd op de Sneek. _O_
Of toch du vader?
pi_120876754
Als Snakey nu nog niet wint dan eet ik een rauwe biefstuk.
If not now, then when.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:50:42 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120876921
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als Snakey nu nog niet wint dan eet ik een rauwe biefstuk.
Deze leg ik effe vast voor het nageslacht. :+

Ik ga naar het volgende feessie. :D See you in the morning. :P
pi_120884140
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En wat is een moment volgens jou?
Momentum =/= moment
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:34:45 #214
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120887222
Pfff, wat word ik het zat om steeds op mijn eten te moet letten om aan te komen.
Boks van Bendoe _O_
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:39:48 #215
55709 Stereotomy
pi_120887558
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:34 schreef Bendoe het volgende:
Pfff, wat word ik het zat om steeds op mijn eten te moet letten om aan te komen.
Ja en ik om niet weer een vette zeug te worden. :P

Cutten = heel erg opletten, bulken = iets minder heel erg opletten.

Is gewoon je natuurlijke setpoint van hongergevoel en verzadiging. Die ligt bij jou laag en bij mij en andere endo's hoog. Daarom worden we zoals we normaal zijn, maar met een beetje opletten kun je dus een heel eind komen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:47:42 #216
253447 Ethanolic
pi_120891977
Ik stem op Snakey vanwege zijn tat.
Deathlift or Die.
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:34:30 #217
55709 Stereotomy
pi_120894760

Geinige grafiek kwam ik net tegen.

Zal er anders uitzien als je ze uitzet tegen micronutrienten ipv kcals.
pi_120894826
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:34 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Geinige grafiek kwam ik net tegen.

Zal er anders uitzien als je ze uitzet tegen micronutrienten ipv kcals.
Ik denk dat melkproducten hier hoger in de lijst staan, of niet?
pi_120894911
Ik vind het trouwens opvallend hoeveel mensen denken dat als je geen brood eet en niet x glazen melk per dag drinkt je ongezond bezig bent. Of als je groentes en vlees overdag eet ;p
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:40:07 #220
55709 Stereotomy
pi_120895045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:35 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik denk dat melkproducten hier hoger in de lijst staan, of niet?
Hm, 500 kcal per liter melk voor laten we zeggen 60 EUR cent in Nederland?

Dus 500 kcal per 0.80 USD --> 625 kcal/USD

Dus lager (goedkoper, bedoelde je waarschijnlijk ook) in de lijst. Scheelt niet heel veel trouwens. :)
pi_120895227
Ik had trouwens laatst wat vragen voor ideeën voor m'n sectorwerkstuk, dit is wat het gaat worden:

SPOILER
Ik wil uiteindelijk ook door naar hbo voeding, nu nog kijken wat ik tot die tijd ga doen (Doe nu TL, vorig jaar blijven zitten op havo (was een slecht jaar ;p) dus ik denk dat ik via een sport mbo doorstroom)
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:47:52 #222
55709 Stereotomy
pi_120895410
Pfoe, lastige onderwerpen hoor, veel succes. :)

Ik vind dit een leuk onderwerp omdat vetten - inderdaad - essentieel zijn voor leven, en dat ze in het dagelijks leven best wel veel negativiteit over zich heen krijgen.
pi_120895651
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:47 schreef Stereotomy het volgende:
Pfoe, lastige onderwerpen hoor, veel succes. :)

Ik vind dit een leuk onderwerp omdat vetten - inderdaad - essentieel zijn voor leven, en dat ze in het dagelijks leven best wel veel negativiteit over zich heen krijgen.
Vooral dat ja, zijn inderdaad heel veel misverstanden over.
En er zijn inderdaad makkelijkere onderwerpen, maar dit wil ik graag weten :Y
  zaterdag 29 december 2012 @ 09:37:04 #224
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_120901953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:34 schreef Travel. het volgende:
3 a 4 liter water, paar kopje espresso en soms wat thee.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:47:51 #225
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120904400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3 a 4 liter water, paar kopje espresso en soms wat thee.
Hoeveel kcal haal jij uit je eten dan? Meeste mensen hier halen nog wat makkelijke kcal uit volle melk maar dat is bij jou geen optie meer dus? :P
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:56:50 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120904674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:44 schreef Pastapipos het volgende:
Ik had trouwens laatst wat vragen voor ideeën voor m'n sectorwerkstuk, dit is wat het gaat worden:

SPOILER
Ik wil uiteindelijk ook door naar hbo voeding, nu nog kijken wat ik tot die tijd ga doen (Doe nu TL, vorig jaar blijven zitten op havo (was een slecht jaar ;p) dus ik denk dat ik via een sport mbo doorstroom)
Ik ben benieuwd hoe je docenten dit gaan beoordelen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:01:35 #227
19479 Mr.J
pi_120904828
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:47 schreef seto het volgende:

[..]

Hoeveel kcal haal jij uit je eten dan? Meeste mensen hier halen nog wat makkelijke kcal uit volle melk maar dat is bij jou geen optie meer dus? :P
Ongeveer 4500kcal /d.

Melk geen optie. Zorgt voor een minder strakke look. :)
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:09:06 #228
253447 Ethanolic
pi_120905043
Melk O+ O+ :9~
#endo
Deathlift or Die.
pi_120905255
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe je docenten dit gaan beoordelen.
Dit. Wat ik me nog kan herinneren is dat mijn docenten vol broscience zaten.
BEASTMODE
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:27:43 #230
77130 star_gazer
pi_120905586
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

1 liter of Coke Zero contains 100 mg caffeine.

Ik krijg er vreselijk dorst van. :o
Cola als PWO? :P
-
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:31:10 #231
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120905694
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:10:21 #232
55709 Stereotomy
pi_120907067
Laatste maanden komt er helemaal geen (light) frisdrank meer in huis eigenlijk. Mezelf de vraag gesteld: waarom drink je frisdrank? Voor de lekker, de zoetprikkel. Mja, nutteloos, liever water en dan een stuk fruit voor de zoetprikkel.
pi_120907618
Forum
Beste moderator Snakey
Liefste moderator Snakey
  zaterdag 29 december 2012 @ 14:45:21 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120910854
Ik vind melk eigenlijk niet te zuipen puur. Light frisdrank ook niet.

Lekker getraind net, gains met de bench press.

Er waren nog een paar chicks bij ons aan 't squatten. Een van hen squatte 80kg terwijl ze zelf mss 65 woog. Best goed.

[ Bericht 31% gewijzigd door kaasplankje op 29-12-2012 14:52:07 ]
pi_120912347
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
Laatste maanden komt er helemaal geen (light) frisdrank meer in huis eigenlijk. Mezelf de vraag gesteld: waarom drink je frisdrank? Voor de lekker, de zoetprikkel. Mja, nutteloos, liever water en dan een stuk fruit voor de zoetprikkel.
Ik dronk dagelijks frisdrank, maar nu al een jaar niet meer in huis gehad en ik mis het helemaal niet. Nu gewoon water, thee of melk.
pi_120913486
Ik gun mezelf 1x in de 2 dagen een glas cola van 200 mL. Vroeger dronk ik altijd 1 fles per dag :') Wel heerlijk dat mijn tanden nu mooi wit blijven zonder koffie, frisdank, wijn etc.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_120913663
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:47 schreef Stereotomy het volgende:
en dat ze in het dagelijks leven best wel veel negativiteit over zich heen krijgen.
Dat komt toch grotendeels doordat zo'n organisatie toen beslist heeft welke van de twee (suiker of vet) ze gaan verminderen en ze op een gegeven moment voor vet gekozen hebben, omdat suiker veel verslavender (lees: lekkerder) is, waardoor er veel meer geld omgezet wordt? Dus nu staat er overal '0% vet' en associeert de mens het met iets slechts. Of zeg ik nu iets heel raars? :P
If not now, then when.
pi_120913910
Hee matties, beetje vreemde vraag.. Herkent iemand het krijgen van allerlei pijntjes zodra je een tijdje (week of langer) niet traint?

Krijg gare krakende rugwervels en een pijnlijke onderrug door niet te trainen. :') Ook m'n schouders voelden de laatste dagen niet best aan. Naast het feit dat je je lamlendig en slap voelt als je een tijdje niet traint en slecht eet, krijg ik dus serieus lichamelijke klachten. Herkenbaar? Misschien dat door deadliften enzo, de boel juist een beetje op z'n plek blijft. :')

Moet er wel bij zeggen dat ik voordat ik aan krachttraining deed al wel eens rugklachten had.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:19:47 #239
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_120914335
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:09 schreef 16meter het volgende:
Hee matties, beetje vreemde vraag.. Herkent iemand het krijgen van allerlei pijntjes zodra je een tijdje (week of langer) niet traint?

Krijg gare krakende rugwervels en een pijnlijke onderrug door niet te trainen. :') Ook m'n schouders voelden de laatste dagen niet best aan. Naast het feit dat je je lamlendig en slap voelt als je een tijdje niet traint en slecht eet, krijg ik dus serieus lichamelijke klachten. Herkenbaar? Misschien dat door deadliften enzo, de boel juist een beetje op z'n plek blijft. :')

Moet er wel bij zeggen dat ik voordat ik aan krachttraining deed al wel eens rugklachten had.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat je in de huidige zit-cultuur met een goeie deadlift je postuur als het ware 'reset'.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_120914583
quote:

Ga trainen dan. :D
If not now, then when.
pi_120915141
Jeujj we hebben een extra squatrack, met pullupbar erin :D

Vandaag Was een uitsmijter van een lokale club een mannetje lekker aant kloten, was een soort van overhead dumbell lunges aan het doen, deed helemaal offie impressed was, ik moest lachen :')
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:46:41 #242
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120915370
Kan zuivel kwaad in de cut? ben echt een zuivel addict en ik vind niks lekkerder dan een pak halfvolle melk leeg drinken na een harde workout
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:48:41 #243
55709 Stereotomy
pi_120915454
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Kan zuivel kwaad in de cut? ben echt een zuivel addict en ik vind niks lekkerder dan een pak halfvolle melk leeg drinken na een harde workout
Zuivel geeft energie, net als ander voedsel. Het is niet meer vetmakend oid :)
pi_120915550
quote:

wtf...
pi_120916348
quote:
Zolang het past in je schema.
pi_120916458
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 12:01 schreef Mr.J het volgende:
Melk geen optie. Zorgt voor een minder strakke look. :)
Hoe kan dat?
If not now, then when.
pi_120917897
quote:

Heeft het misschien te maken met te lang uitslapen? Merk zelf wel dat als ik me 's ochtends nog een keer omdraai en opnieuw in slaap val ik vaak in een verkeerde houding lig waardoor ik soms m'n schouder of rug voel. Zeker wanneer ik op m'n schouder lig merk ik dat ie wat lam aanvoelt en bij het trainen niet echt soepel beweegt en erg snel verzuurd, alsof ie een beetje afgeknelt is geweest. Als ik maandag en dinsdag om 7 uur op moet voor werk merk ik dat mijn lichaam wat soepeler aanvoelt.
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:59:08 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120918477
quote:

Ja, heb ik ook. Het lijkt wel alsof er een bepaalde spiertonus nodig is om alles op zijn plaats te houden. Als ik stop met trainen krijg ik ook pijntjes.

Ook lang uitslapen is niet best als je last hebt van je rug.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:01:21 #249
253447 Ethanolic
pi_120918562
Ik denk dat spierpijn je andere pijntjes maskeert.
Deathlift or Die.
pi_120919835
Nee, die pijntjes zijn er normaal gesproken niet. :P
Maar ben dus niet de enige.

Oplossing: weer flink aan de bak.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:56:21 #251
19479 Mr.J
pi_120920508
quote:
Ja. 't Allereerst wat je tijdens een cut uit je voedingsschema haalt is brood (had er eigenlijk al niet echt mogen zitten), fruit en zuivel. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hoe kan dat?
Lactose = suiker.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:01:35 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120920669
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja. 't Allereerst wat je tijdens een cut uit je voedingsschema haalt is brood (had er eigenlijk al niet echt mogen zitten), fruit en zuivel. :)

[..]

Lactose = suiker.
Waarom mag er geen brood in je voedingsschema volgens jou?
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:02:09 #253
55709 Stereotomy
pi_120920697
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[..]

Lactose = suiker.
Leg eens uit hoe glucose, fructose of galactose ervoor zorgt dat je cutten ondermijnd wordt?
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:10:22 #254
19479 Mr.J
pi_120921093
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom mag er geen brood in je voedingsschema volgens jou?
Zit veel zout in, verder niet zo heel veel voedingswaarde ten opzichte van rijst/pasta.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:11:59 #255
19479 Mr.J
pi_120921160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe glucose, fructose of galactose ervoor zorgt dat je cutten ondermijnd wordt?
Cutten is mede strengere bloedsuikerspiegelregulatie. Snelle suikers = piek in bloedsuiker gevolgd door piek in insuline en daarna snel weer een hongergevoel.

Beter deze pieken niet te hebben.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:20:42 #256
55709 Stereotomy
pi_120921606
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:10 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zit veel zout in, verder niet zo heel veel voedingswaarde ten opzichte van rijst/pasta.
Mee eens dat brood voor veel mensen de grootste leverancier is van natrium in de voeding:

http://www.foxnews.com/he(...)ating-too-much-salt/

Kan bij contest prep een rol spelen, maar zou er bij het normale cutten niet veel meer snelheid achter zoeken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:11 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Cutten is mede strengere bloedsuikerspiegelregulatie. Snelle suikers = piek in bloedsuiker gevolgd door piek in insuline en daarna snel weer een hongergevoel.

Beter deze pieken niet te hebben.
Mja, glucosedips kunnen je idd slechter laten voelen, maar het beste is om je zetmeel in maaltijden te eten samen met wat vet: daarvan dondert de glycemische load nog het meest naar beneden. Zo hou je ook volle glycogeenreserves om goed door te blijven trainen, ook in een cut.

Fructose heeft een zeer lage GI en fruit als voedselgroep heeft een grote verzadigings/kcal ratio. Zou die niet per se mijden in een cut, kan juist erg helpen je hongergevoel in toom te houden binnen je energiebehoefte, en is goede bron aan micronutrienten en oplosbare vezels.
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:07:43 #257
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120924450
Stereo, je hebt het vaak over oplosbare vezels en ik meen me te herinneren dat er iets mis was met onoplosbare maar dat kan ik niet vinden. Overal vind ik dat je ze beide moet innemen en dat het niet veel uitmaakt welke van de twee je binnenkrijgt, als je maar de richtlijn van ongeveer 35 gram per dag als man haalt. Nu haal ik dat wel, maar voornamelijk uit onoplosbare. Kan jij dit voor me ophelderen misschien?

Ik was met kerst bij mijn oma en die kwam opeens met een Margriet waarin een artikel stond over vetten en dat die eigenlijk heel goed voor je zijn met ook het verhaal over teveel omega 6 vetzuren. Nu geloven mijn ouders en broertje mijn verhaaltjes ook eindelijk. Dat daar zo'n blad voor nodig is als 'bewijs' is best treurig.
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:21:20 #259
55709 Stereotomy
pi_120924762
Zo vaak heb ik het niet over oplosbare vezels? :P De onoplosbare vezels doen over het algemeen eigenlijk niet veel, behalve voor wat bulk zorgen en wat waterretentie = makkelijker poepen. Sommige worden gefermenteerd. De oplosbare vezels zijn allemaal voedsel voor darmflora. Als je prikkelbaredarmsyndroom hebt, zijn onoplosbare vezels niet handig.

Omega-6, tja... het idee is dat deze meervoudig onverzadigde vetzuren die in slaolie, zonnebloemolie, pindaolie etc. zit ranzig wordt in de fles / in je fabrieksproducten en dat dit door oxidatieve stress voor o.a. hartkwalen, diabetes etc. zorgt, in combinatie met een te lage omega-3 inname uit vis.

De meest idiote fout van de afgelopen decennia is het vervangen van natuurlijk voorkomende vetten (vlees, vis, zuivel - grensgeval) door geraffineerde koolhydraten en geraffineerde plantaardige vetten (lees: fabrieksvoedsel), denk ik.

Stel je een supermarkt voor zonder fabrieksvoedsel (chips, koek, gebak, fris, snoep, zoet beleg). Alleen maar vers, natuurlijk, onbewerkt voedsel. Als we met z'n allen dat eten, verdwijnt obesitas als sneeuw voor de zon, en ik denk dat ook het aantal mensen met diabetes en hart- en vaatziekten danig omlaag gaat.
pi_120925414
Nee misschien niet echt vaak, maar het viel me op dat je oplosbaar er wel steeds voorzet als het over vezels gaat. Ik lees je voedingsposts graag. ;) Ik heb ook prikkelbaredarmsyndroom overigens, hoewel die diagnose makkelijk gesteld werd. Hij heeft me dozen Metamucil gegeven, maar omdat hij er verder niks mee kan, probeer ik liever zelf een oplossing te zoeken door te kijken hoe ik op bepaalde voeding reageer. Maar ik ga eens proberen om minder onoplosbare en meer oplosbare vezels te eten.

Oh en dat laatste geloof ik ook absoluut.
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:43:37 #261
55709 Stereotomy
pi_120925803
Ah, ik moet toegeven dat ik geen specialist ben op het gebied van prikkelbare darmsyndroom hoor, misschien dat hier betere specialisten rondlopen. :)

Metamucil zijn psyllium vliezen, daar heb ik nog een potje van liggen in de kast. Toen ik begin dit jaar eens met low-carb / geen granen ging experimenteren had ik een weekje slechte stoelgang. Na die week ging het eigenlijk wel weer :?

Ik vind het leuk hoe het een gelei-achtige klonterige massa wordt, Metamucil. Dat klonterige zijn de oplosbare vezels. Vind je ook terug in de beta-glucan van havermout als je havermout opwarmt, echt een soort gelei.
pi_120926554
Ik zou graag met havermout ontbijten, maar ik probeer zuivel te vermijden vanwege puistjes. Gek genoeg doet zuivel weinig met mijn darmen. Havermout met water is niet lekker. Misschien kan ik beter fruitshakes maken met mijn blender en wat havermout erbij doen. En brood vermijden vind ik ook lastig. Het zijn goedkope kcals, steeds noten kopen kan ik niet betalen als arm studentje. Maar ik moet niet te hard klagen, ben niet ontevreden over de progressie die ik geboekt heb vanaf dat ik mijn kcals op orde had.
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:16:54 #263
55709 Stereotomy
pi_120927343
Ik eet bijna nooit havermout met melk, altijd met water. En dan specifiek hartige havermout, had wel eerder voorbeelden gepost:

https://www.google.nl/sea(...)tf-8&channel=suggest

Maar in de winter is havermout met melk, kaneel en fruit erin wel erg lekker. :)
pi_120927470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:21 schreef Stereotomy het volgende:
Stel je een supermarkt voor zonder fabrieksvoedsel (chips, koek, gebak, fris, snoep, zoet beleg). Alleen maar vers, natuurlijk, onbewerkt voedsel. Als we met z'n allen dat eten, verdwijnt obesitas als sneeuw voor de zon, en ik denk dat ook het aantal mensen met diabetes en hart- en vaatziekten danig omlaag gaat.
Als ik regeerde over dit land dan had ik al die rotzooi verbannen. ^O^
If not now, then when.
pi_120934120
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik eet bijna nooit havermout met melk, altijd met water. En dan specifiek hartige havermout, had wel eerder voorbeelden gepost:

https://www.google.nl/sea(...)tf-8&channel=suggest

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar in de winter is havermout met melk, kaneel en fruit erin wel erg lekker. :)
Ziet er goed uit, ga ik proberen.
pi_120934408
Vandaag een beetje matig getraind. Nu voor de verandering maar eens een rustig avondje thuis op zaterdagavond en morgen het wekkertje zetten om te gaan trainen. Heb mijn benen nog niet gehad deze week dus die zijn morgen aan de beurt, naast buik. Wil eigenlijk ook cardio doen maar dat is na een benentraining eigenlijk geen optie, misschien op de crosstrainer.

Mijn bulkpens begint aardig zichtbaar te worden. Ook meer massa op de armen en torso maar zo een pens vind ik toch niks, dan komt de beachboy in mij een beetje bovendrijven.
pi_120935260
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:19 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag een beetje matig getraind. Nu voor de verandering maar eens een rustig avondje thuis op zaterdagavond en morgen het wekkertje zetten om te gaan trainen. Heb mijn benen nog niet gehad deze week dus die zijn morgen aan de beurt, naast buik. Wil eigenlijk ook cardio doen maar dat is na een benentraining eigenlijk geen optie, misschien op de crosstrainer.

Mijn bulkpens begint aardig zichtbaar te worden. Ook meer massa op de armen en torso maar zo een pens vind ik toch niks, dan komt de beachboy in mij een beetje bovendrijven.
Vandaag was legday bij mij. Uur en een kwartier rammen en daarna half uurtje op de treadmill met 15.0 incline op die bitch. Op die manier vind ik cardio na legday goed te doen.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:53:02 #268
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120936554
quote:

Even roeien anders? Verder is een stuk fietsen na de krachttraining eigenlijk alleen maar bevorderlijk voor het herstel, mits op een niet te hoge intensiteit.

Ik doe op zondag legday en dan op maandag 120km op de fiets, gewoon buiten.

[ Bericht 16% gewijzigd door kaasplankje op 29-12-2012 23:58:24 ]
pi_120941220
quote:

Als jij je ongemakkelijk voelt met die pens dan doe je toch gewoon een mini-cut.
If not now, then when.
  zondag 30 december 2012 @ 01:16:28 #270
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_120941361
120km fietsen. De tering.
BEASTMODE
pi_120943127
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 01:16 schreef Awesome_ het volgende:
120km fietsen. De tering.
Dat is verdraaid snel fietsen over een aardig hoeveelheid uren.
  zondag 30 december 2012 @ 14:49:18 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120956492
Gym vandaag leg day. het ging goed.

Squats: 80kg
Standing calf: 85kg
Leg curl: 50kg
stiff legged dead lift: 50kg
leg press:175kg
abs: 3x 30

Doorgegaan tot aan het gaatje.

Weegschaal zegt 74kg vandaag.
  zondag 30 december 2012 @ 15:19:17 #273
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_120957707
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 01:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als jij je ongemakkelijk voelt met die pens dan doe je toch gewoon een mini-cut.
Mwah, meestal is wat cardio en wat extra buikspieroefeningen wel voldoende.
  zondag 30 december 2012 @ 15:20:56 #274
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120957781
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:19 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Mwah, meestal is wat cardio en wat extra buikspieroefeningen wel voldoende.
:'(
Boks van Bendoe _O_
  zondag 30 december 2012 @ 15:31:28 #275
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_120958221
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 15:20 schreef Bendoe het volgende:

[..]

:'(
Pff, daar is op zijn tijd niks mis mee.
  zondag 30 december 2012 @ 16:14:17 #276
354147 SunTzu
pi_120960212
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:31 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Pff, daar is op zijn tijd niks mis mee.
De enige buikspieroefeningen voor mij zijn hanging leg raises voor de rest gewoon squats, deadlifts etc.

Edit:

SPOILER
  zondag 30 december 2012 @ 16:40:37 #277
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_120961468
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 16:14 schreef SunTzu het volgende:

[..]

De enige buikspieroefeningen voor mij zijn hanging leg raises voor de rest gewoon squats, deadlifts etc.

Edit:

SPOILER
Voor mij normaliter ook
  zondag 30 december 2012 @ 16:46:15 #278
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120961757
Wat is die Danone kokos kwark lekker _O_

Zal wel veel meer lege kcal hebben dan normale kwark hebben maar met zo'n smaak mag dat _O_
pi_120962084
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:46 schreef StraatSoldaat het volgende:

Zal wel veel meer lege kcal hebben dan normale kwark hebben maar met zo'n smaak mag dat _O_
Volgens mij heul veul suiker en heul weinig eiwit
pi_120963313
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 16:52 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Volgens mij heul veul suiker en heul weinig eiwit
Dit idd
  zondag 30 december 2012 @ 17:25:55 #281
55709 Stereotomy
pi_120963633
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:46 schreef StraatSoldaat het volgende:

Ik denk dat je de smaak van de synthetische component gamma-heptalactone lekker vindt, samen met de suiker:

http://www.thegoodscentscompany.com/data/rw1017151.html

Dit molecuul wordt in de voedingsindustrie vaak gebruikt als er een kokosaroma nodig is.
  zondag 30 december 2012 @ 18:41:01 #282
391621 Hiatus
pi_120967167
2013 im gettin lean!
  zondag 30 december 2012 @ 18:41:30 #283
253447 Ethanolic
pi_120967181
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Hiatus het volgende:
2013 im gettin lean!
harde lijn g, doe er meer
Deathlift or Die.
  zondag 30 december 2012 @ 18:48:32 #284
391621 Hiatus
pi_120967526
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

harde lijn g, doe er meer
Ik ben geen chris jones, verder heb ik geen lines bodybuilding related!
What you sippin on tomorrow?
of gaan jullie straight edge nuchter bakje kwark > bed

[ Bericht 8% gewijzigd door Hiatus op 30-12-2012 18:53:43 ]
pi_120968823
Belgisch bier en champagne en oesters :)
  zondag 30 december 2012 @ 19:22:30 #286
19479 Mr.J
pi_120969269
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:48 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Kilo oliebollen met kaneelsuiker en een fles Moet voor mijn persoontje.

En dan woensdag weer trainen.

*burp*
pi_120969313
Vrijdag voor het eerst een poging tot squatten gedaan, ik begon met 12x 40 kg toen 10x 50 kg en 10x60 kg. Het ging me best goed af totdat ik na het sporten bij mn vriendin aankwam en erachter kwam dat ik nauwelijks nog kon trap lopen :P Laatste 2 dagen behoorlijk veel spierpijn aan de benen gehad, gelukkig zijn we met een verbouwing bezig en heb ik de laatste 2 dagen lekker veel kunnen verven, slepen, bukken en trap lopen :P
  zondag 30 december 2012 @ 19:36:12 #288
391621 Hiatus
pi_120970001
dit is wel een streeffysiek voor mij
Goede definitie , niet super droog en niet super bigi lomp

Wat is voor jullie een mooi voorbeeld?
  zondag 30 december 2012 @ 19:41:49 #289
253447 Ethanolic
pi_120970319
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:36 schreef Hiatus het volgende:

Als ik er zo bijloop op het strand ;)
Deathlift or Die.
  zondag 30 december 2012 @ 19:43:41 #290
253447 Ethanolic
pi_120970418
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:48 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Whiskey, champagne en knallen ^O^
Deathlift or Die.
  zondag 30 december 2012 @ 19:44:27 #291
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120970470
Ik vraag me af waar mensen trouwens het idee vandaan halen dat mensen die BBen ook gelijk kunnen vechten
  zondag 30 december 2012 @ 19:45:14 #292
253447 Ethanolic
pi_120970523
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:44 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik vraag me af waar mensen trouwens het idee vandaan halen dat mensen die BBen ook gelijk kunnen vechten
ej sahbi je denkt wel dat je kkbreed ben he komdan vechte
Deathlift or Die.
pi_120970614
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 19:45 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

ej sahbi je denkt wel dat je kkbreed ben he komdan vechte
Donderstraal a.u.b. op naar het onzin topic. :')
  zondag 30 december 2012 @ 19:48:18 #294
253447 Ethanolic
pi_120970745
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:46 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Donderstraal a.u.b. op naar het onzin topic. :')
Omdat er een topic in onz is mogen er hier geen grappen meer worden gemaakt?
Deathlift or Die.
pi_120970832
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:36 schreef Hiatus het volgende:

Ik teken hier wel voor :)
pi_120970847
quote:
13s.gif Op zondag 30 december 2012 19:48 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Omdat er een topic in onz is mogen er hier geen grappen meer worden gemaakt?
Dat is geen grap, maar onnozel gedoe. Dat hoort in onzin ja.
  zondag 30 december 2012 @ 19:50:29 #297
253447 Ethanolic
pi_120970892
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:49 schreef Questular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Minus de tats hoop ik :')
Deathlift or Die.
pi_120971485
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:49 schreef Questular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vind je het normaal om zomaar een foto van mij op dit forum te plaatsen?
If not now, then when.
pi_120971692
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 20:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Vind je het normaal om zomaar een foto van mij op dit forum te plaatsen?
pffff sinds ik copyright schend maak ik de gains van mn leven.
  zondag 30 december 2012 @ 20:37:59 #300
391621 Hiatus
pi_120974101
zijn jullie al bekend met de swolest pappi in de rapin industry ?
  zondag 30 december 2012 @ 20:44:09 #301
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_120974572
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')