quote:Op zondag 23 december 2012 17:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb vanmiddag iemand hopelijk de schrik van haar oude leven bezorgd door even flink te toeteren naast haar omdat dat takkewijf met 90 op de snelweg rijdt.
Nee want die kunnen/mogen niet harder maar een personenwagen? Kom op die oude trut veroorzaakje remlichtjes en opstopping.quote:Op zondag 23 december 2012 17:42 schreef OEM het volgende:
[..]!
Je toetert ook naar vrachtwagens en ander volk wat 80-90 rondhobbelt op de snelweg?
Ik cruise ook altijd met 90 KM/u tussen de vrachtwagens; auto is niet geschikt om er veel harder mee te rijden. Problem, officer?quote:Op zondag 23 december 2012 17:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee want die kunnen/mogen niet harder maar een personenwagen? Kom op die oude trut veroorzaakje remlichtjes en opstopping.
Wat voor auto heb je danquote:Op zondag 23 december 2012 17:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik cruise ook altijd met 90 KM/u tussen de vrachtwagens; auto is niet geschikt om er veel harder mee te rijden. Problem, officer?
Je toetert in duitsland ook naar auto's die 150 rijden, maar bv. 250 kunnen en mogen rijden? Dat oudje heeft het volste recht om met 90 rond te dobberen op de snelweg.quote:Op zondag 23 december 2012 17:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee want die kunnen/mogen niet harder maar een personenwagen?
Een toeter heeft geen plus en min. Als je nu al een toeter hebt kan je ze zo vervangen zonder al teveel gezeik.quote:Op zondag 23 december 2012 17:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je dan
Die toeters zullen wel niet plug and play zijn
Nissan Patrol Y60 van '97quote:Op zondag 23 december 2012 17:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je dan
Die toeters zullen wel niet plug and play zijn
Omdat ik op die site met die toeters allemaal installatieartikelen erbij kan doen. voedingskabels etcquote:Op zondag 23 december 2012 17:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een toeter heeft geen plus en min. Als je nu al een toeter hebt kan je ze zo vervangen zonder al teveel gezeik.
Ja, maar dan heb je ook een echte toeter.quote:Op zondag 23 december 2012 18:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat ik op die site met die toeters allemaal installatieartikelen erbij kan doen. voedingskabels etc
De B van "Bite me!"? Doe ik.quote:Op zondag 23 december 2012 18:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ga je voortaan maar lekker over B wegen met je tank
nicequote:Op zondag 23 december 2012 18:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zo ik heb deze besteld
http://www.valkmotive.nl/(...)e-twin-set/380385-2T
Ik zal een video uploaden als ie erin zit.quote:Op zondag 23 december 2012 18:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
niceBen wel benieuwd of ze echt zo'n herrie produceren als de site beweerd.
Topquote:Op zondag 23 december 2012 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik zal een video uploaden als ie erin zit.
Vraag me af in hoeverre die dingen legaal zijn hierquote:Op zondag 23 december 2012 18:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
niceBen wel benieuwd of ze echt zo'n herrie produceren als de site beweerdT.
Zolang ze 1 toon produceren is zelfs zo'n trainhorn legaal.quote:Op zondag 23 december 2012 18:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre die dingen legaal zijn hier
Boeiend, laat haar lekker 90 rijden op de rechterstrook.quote:Op zondag 23 december 2012 17:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee want die kunnen/mogen niet harder maar een personenwagen? Kom op die oude trut veroorzaakje remlichtjes en opstopping.
Ja en wat gaan we straks goed vinden, 80?quote:Op zondag 23 december 2012 18:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Boeiend, laat haar lekker 90 rijden op de rechterstrook.
Nee sorry ik heb een leven wat voor FOK! gaat, was even onderbroken. Hoezo, zat je er op te wachten alleen op je stoeltje achter je computertje?quote:Op zondag 23 december 2012 18:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar moest je blijkbaar even over nadenken, hè..
Oh please...quote:Op zondag 23 december 2012 18:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee sorry ik heb een leven wat voor FOK! gaat, was even onderbroken. Hoezo, zat je er op te wachten alleen op je stoeltje achter je computertje?
Dan moet vrachtverkeer voortaan ook maar 120 gaan rijden?quote:Op zondag 23 december 2012 18:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en wat gaan we straks goed vinden, 80?
Ben je nou echt zo dom?quote:Op zondag 23 december 2012 18:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan moet vrachtverkeer voortaan ook maar 120 gaan rijden?
Ik zie niet in waarom een auto die 90 rijdt wel erg is terwijl een vrachtwagen die 90 rijdt niet erg is.quote:
Je mag gewoon 90 rijden op de snelweg hoor, ongeduldige hork..quote:Op zondag 23 december 2012 17:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee want die kunnen/mogen niet harder maar een personenwagen? Kom op die oude trut veroorzaakje remlichtjes en opstopping.
Ook dat mag inderdaad..quote:Op zondag 23 december 2012 18:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en wat gaan we straks goed vinden, 80?
Afgezien van erg: het mag gewoon. Klaar.quote:Op zondag 23 december 2012 18:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom een auto die 90 rijdt wel erg is terwijl een vrachtwagen die 90 rijdt niet erg is.
Nou, hoewel Gizart Oxygene weer eens overgeneraliseert, wil het feit, dat iets mag, nog niet zeggen dat het per definitie ongevaarlijk is..quote:Op zondag 23 december 2012 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Afgezien van erg: het mag gewoon. Klaar.
Je er aan ergeren zoals dinges mag natuurlijk ook, maar daarom is het nog steeds wel toegestaan om 80 of 90 te rijden op een snelwegDikke pech voor hem..
Wie is Gizart?quote:Op zondag 23 december 2012 18:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou, hoewel Gizart weer eens overgeneraliseert, wil het feit, dat iets mag, nog niet zeggen dat het per definitie ongevaarlijk is..
90 is wat mij betreft wel het minimale, zéker op stukken waar je tegenwoordig 130 KM/u mag, anders wordt het snelheidsverschil te groot.
Dat.quote:Op zondag 23 december 2012 18:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom een auto die 90 rijdt wel erg is terwijl een vrachtwagen die 90 rijdt niet erg is.
Het is al een stuk minder gevaarlijk als je een beetje anticipeert ipv op de automatische piloot rondrijdt.quote:Op zondag 23 december 2012 19:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wie is Gizart?
Het gaat er mij niet om wat wel en niet mag. Het gaat er mij om dat het gevaarlijk is als je 90/100 gaat rijden waar 130 is toegestaan.
Dus vrachtverkeer is ook gevaarlijk?quote:Op zondag 23 december 2012 19:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wie is Gizart?
Het gaat er mij niet om wat wel en niet mag. Het gaat er mij om dat het gevaarlijk is als je 90/100 gaat rijden waar 130 is toegestaan.
Je mening is misschien niet zo uitgesproken, maar je gedrag om anderen die mening op te leggen (toeteren!) is simpelweg asociaal. Zeker als die mening niet strookt met die van de maatschappij (= verkeerswet e.d.).quote:Op zondag 23 december 2012 19:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb ik nou echt zo'n uitgesproken mening gezien de reacties?
Uitgesproken, doch kortzichtig.quote:Op zondag 23 december 2012 19:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb ik nou echt zo'n uitgesproken mening gezien de reacties?
Op zich irriteer ik me ook aan voertuigen die niet hun toegestane maximum snelheid rijden. Maar dat toeteren is echt gewoon zwaar overbodig...quote:Op zondag 23 december 2012 19:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb ik nou echt zo'n uitgesproken mening gezien de reacties?
Het wil niet echt doordringen he?quote:Op zondag 23 december 2012 19:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ach sommige mensen moeten gewoon wakker worden....
quote:Op zondag 23 december 2012 19:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het veel gevaarlijker als mensen aannemen dat iedereen rijdt zoals zij dat zelf het liefste zien.
Ligt aan de situatie. Als het oude dametje gewoon rechts blijft (tussen het vrachtverkeer) is er weinig aan de hand..quote:Op zondag 23 december 2012 18:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou, hoewel Gizart Oxygene weer eens overgeneraliseert, wil het feit, dat iets mag, nog niet zeggen dat het per definitie ongevaarlijk is..
90 is wat mij betreft wel het minimale, zéker op stukken waar je tegenwoordig 130 KM/u mag, anders wordt het snelheidsverschil te groot.
Ik zeg toch ook dat 90 w.m.b. het minimale is? Vrachtverkeer rijdt, enkele uitzonderingen daargelaten, 90 KM/u.quote:Op zondag 23 december 2012 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie. Als het oude dametje gewoon rechts blijft (tussen het vrachtverkeer) is er weinig aan de hand..
Daarnaast kun je (in de Randstad) op stukken waar je 130 mag, vaak niet eens 130 rijden.. En al helemaal niet in de spits (of slechts een kort stukje). Meestal is 100 a 110 km/u het hoogste haalbare en 90 zit daar nou ook weer niet ZO ver vanaf
Jij had het over "gevaarlijke situaties" en ik geef mijn visie. Niks mis mee toch?quote:Op zondag 23 december 2012 19:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat 90 w.m.b. het minimale is? Vrachtverkeer rijdt, enkele uitzonderingen daargelaten, 90 KM/u.
Met jouw verwoording insinueer je dat ik 90 KM/u gevaarlijk zou vinden; ik schep graag duidelijkheidquote:Op zondag 23 december 2012 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij had het over "gevaarlijke situaties" en ik geef mijn visie. Niks mis mee toch?
En wat mij betreft is het minimale hetgeen wat wettelijk is toegestaan (kennelijk is er geen minimumsnelheid hoewel men het overige verkeer niet mag hinderen of in gevaar brengen, maar moet een voertuig minimaal 60 km/u!!! kunnen rijden om toegelaten te worden op de snelweg).. Dat ander wegverkeer kan "schrikken" van een langzame deelnemer is zeker waar, maar autorijden is alert zijn en anticiperen..
Nee, maar je hoeft ook niet te gaan schelden op en toeteren tegen iemand die 90 rijdt waar dat gewoon kan en mag. Dat is zélf een gevaarlijke situatie creeëren.. Het oude mensje kan zo schrikken dat ze haar stuurt omgooit of gaat remmen of wat dan ook.. Zelfs een hartaanval is niet uitgesloten.. Dan erger je je maar in stiltequote:Op zondag 23 december 2012 19:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met jouw verwoording insinueer je dat ik 90 KM/u gevaarlijk zou vinden; ik schep graag duidelijkheid
En ja, autorijden is alert zijn en anticiperen, maar dat moet je niet onnodig willen uitbuiten..
Dat is Oxygene..quote:Op zondag 23 december 2012 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft ook niet te gaan schelden op en toeteren tegen iemand die 90 rijdt waar dat gewoon kan en mag. Dat is zélf een gevaarlijke situatie creeëren.. Het oude mensje kan zo schrikken dat ze haar stuurt omgooit ofgaat remmen of wat dan ook.. Zelfs een hartaanval is niet uitgesloten.. Dan erger je je maar in stilte![]()
Nou, er is nog wel een verschil tussen onder de maximum snelheid rijden op meerstrooks-wegen en op enkelstrooks (provinciale) wegen.. Op die laatste mogen langzaamrijders zich w.m.b. ook om de eerste de beste boom vouwen.quote:Want nee: het is NIET leuk als je niet kunt doorrijden door een langzame weggebruiker, maar de situatie erger maken is pas écht dom..
Ik weet dat jij dat niet was maar dingesquote:Op zondag 23 december 2012 20:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is Oxygene..
[..]
Nou, er is nog wel een verschil tussen onder de maximum snelheid rijden op meerstrooks-wegen en op enkelstrooks (provinciale) wegen.. Op die laatste mogen langzaamrijders zich w.m.b. ook om de eerste de beste boom vouwen.
Je verdraait de omstandigheden nu wel van een snelweg met vangrails en 2 banen naar 1 baan met water en bomen en weet ik wat.quote:Op zondag 23 december 2012 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dat niet was maar dinges![]()
En ik rij zelf ook bijna elke werkdag op een provinciale weg met twee rijstroken (of zijn het -banen?), maar met veel bochten en water langs de weg.. En ik rijd zo hard als IK verantwoord vind met mijn oude auto en de weersomstandigheden. PUNT.
En ja, ik erger me ook vaak aan mensen die niet een beetje op tempo op kunnen trekken of 50 rijden waar 80 mag omdat ze zo chill aan andere dingen zitten te denken of aan het bellen zijn of whatever.
Desalniettemin bepaal IK hoe hard ik wil rijden in mijn oude brikkie gezien de weersomstandigheden.. En als dat bij (dreigende) gladheid 60 km/u is op een weg met water aan weerskanten en in een oude auto zonder ABS, airbag of wat dan ook, dan doe ik dat gewoon.. Dikke pech voor jou. MIJN veiligheid en het heelhouden van mijn auto gaan dan wat mij betreft voor op jouw wens om 5 minuten eerder aan te komen op je bestemming.. Sorry...
Ik verdraai helemaal niks, ik heb het gewoon al lang niet meer over jouw posts. Ik legde Nobody122 gewoon uit dat ik jullie NIET verwarde en ging door over het onderwerp waar Nobody122 en ik het over hadden..quote:Op zondag 23 december 2012 20:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je verdraait de omstandigheden nu wel van een snelweg met vangrails en 2 banen naar 1 baan met water en bomen en weet ik wat.
IK had het over een snelweg waar iemand 90 ipv 130 rijdt.
Min of meer, maar Nobody en ik waren afgedwaald naar de provinciale weg en jij nietquote:Op zondag 23 december 2012 20:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ik dacht dat nog steeds over mijn klacht over te langzaam rijdende mensen ging.
Je mag van mij best meedoen hoor.. (niet dat ik er iets over te zeggen heb, maar dat terzijde)quote:Op zondag 23 december 2012 20:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok dan hou ik me buiten deze discussie
Je kunt er ook voor kiezen om met je ouwe brikkie lekker thuis te blijven en het overige verkeer niet onnodig te hinderen omdat jij met jouw oude brikkie niet de algemene, door overig verkeer gehanteerde, snelheid wenst te rijden.quote:Op zondag 23 december 2012 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Desalniettemin bepaal IK hoe hard ik wil rijden in mijn oude brikkie gezien de weersomstandigheden.. En als dat bij (dreigende) gladheid 60 km/u is op een weg met water aan weerskanten en in een oude auto zonder ABS, airbag of wat dan ook, dan doe ik dat gewoon.. Dikke pech voor jou. MIJN veiligheid en het heelhouden van mijn auto gaan dan wat mij betreft voor op jouw wens om 5 minuten eerder aan te komen op je bestemming.. Sorry...
Als ze dan maar niet in het midden van de weg blijven rijden, maar een beetje aan de zijkant zodat je er nog knap langs kan.quote:Op zondag 23 december 2012 21:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan is 60 km/h rijden waar 80 km/h is toegestaan nog wel te overzien. Maar imho moet het niet langzamer gaan.
Nope, want ik moet en wil werken.. En al reed ik in een nieuwe wagen, dan nog schat ik de situatie in en handel ik daar naar.. Lijkt me vrij gezond en verstandig eigenlijk..quote:Op zondag 23 december 2012 21:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om met je ouwe brikkie lekker thuis te blijven en het overige verkeer niet onnodig te hinderen omdat jij met jouw oude brikkie niet de algemene, door overig verkeer gehanteerde, snelheid wenst te rijden.
Ja, de max snelheid betekent niet de min. snelheid.
Maar je kunt ook, door te langzaam rijden, het overige verkeer hinderen en zelf een gevaar op de weg vormen.
Dan is 60 km/h rijden waar 80 km/h is toegestaan nog wel te overzien. Maar imho moet het niet langzamer gaan.
Wie zegt dat jouw inschatting klopt?quote:Op zondag 23 december 2012 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, want ik moet en wil werken.. En al reed ik in een nieuwe wagen, dan nog schat ik de situatie in en handel ik daar naar.. Lijkt me vrij gezond en verstandig eigenlijk..
Uiteraard; als er bepaalde omstandigheden zijn die duidelijk vragen om aanpassing in je snelheid, so be it..quote:Op zondag 23 december 2012 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dat niet was maar dinges![]()
En ik rij zelf ook bijna elke werkdag op een provinciale weg met twee rijstroken (of zijn het -banen?), maar met veel bochten en water langs de weg.. En ik rijd zo hard als IK verantwoord vind met mijn oude auto en de weersomstandigheden. PUNT.
En ja, ik erger me ook vaak aan mensen die niet een beetje op tempo op kunnen trekken of 50 rijden waar 80 mag omdat ze zo chill aan andere dingen zitten te denken of aan het bellen zijn of whatever.
Desalniettemin bepaal IK hoe hard ik wil rijden in mijn oude brikkie gezien de weersomstandigheden.. En als dat bij (dreigende) gladheid 60 km/u is op een weg met water aan weerskanten en in een oude auto zonder ABS, airbag of wat dan ook, dan doe ik dat gewoon.. Dikke pech voor jou. MIJN veiligheid en het heelhouden van mijn auto gaan dan wat mij betreft voor op jouw wens om 5 minuten eerder aan te komen op je bestemming.. Sorry...
En wat boeit dat? Lijkt me logisch dat ik daar naar handel..quote:Op zondag 23 december 2012 21:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw inschatting klopt?
Precies! Niet alles draait om jou, Oxygenequote:Op zondag 23 december 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik verdraai helemaal niks, ik heb het gewoon al lang niet meer over jouw posts. Ik legde Nobody122 gewoon uit dat ik jullie NIET verwarde en ging door over het onderwerp waar Nobody122 en ik het over hadden..
Heeft dus NIKS meer te maken met jouw posts
Ik erger mij daar ook wel eens aan, maar wat doe je er aan? Niks..quote:Op zondag 23 december 2012 21:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uiteraard; als er bepaalde omstandigheden zijn die duidelijk vragen om aanpassing in je snelheid, so be it..
Stel je echter voor, dat je gewoon overdag, terwijl het droog is (en het wegdek ook..), op zo'n provinciale weg rijdt; dan is het duidelijk -niet- nodig om langzamer te rijden, maar zijn er genoeg die dat toch doen.
Op zo'n moment leggen zij aan anderen -hun- rijsnelheid op en wordt anderen daardoor de mogelijkheid ontnomen om gewoon de normale snelheid te rijden. Arrogantie ten top...
Waarom je daar aan ergeren?quote:Op zondag 23 december 2012 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik erger mij daar ook wel eens aan, maar wat doe je er aan? Niks..
Op z'n minst de frustratie op hen uiten, ipv het op te kroppen. Dan haal je er tenminste nog wat uitquote:Op zondag 23 december 2012 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik erger mij daar ook wel eens aan, maar wat doe je er aan? Niks..
Goh, je snapt mijn puntquote:Op zondag 23 december 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom je daar aan ergeren?
Misschien schatten die mensen de situatie wel zo in.
Dus volgende keer gewoon door rijden, of thuis blijven.quote:
De vraag is of zo'n inschatting op dat moment reëel is; de één is wat beter in het inschatten van dat soort situaties, dan de ander.quote:Op zondag 23 december 2012 21:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus volgende keer gewoon door rijden, of thuis blijven.
Lost niks op en kan gevaarlijke situaties veroorzaken..quote:Op zondag 23 december 2012 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op z'n minst de frustratie op hen uiten, ipv het op te kroppen. Dan haal je er tenminste nog wat uit
Flikker toch op, snelheidsmaniak, ik ga mijn leven echt niet in gevaar brengen voor een idioot als jij.. Dikke pech voor je..quote:Op zondag 23 december 2012 21:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus volgende keer gewoon door rijden, of thuis blijven.
Gevoel kun je niet dwingen; was het maar zo'n feest..quote:Op zondag 23 december 2012 21:38 schreef jitzzzze het volgende:
Ontspan jongens. Ontspan. Laat die lui lekker tuffen en zodra het kan haal je ze in, wat is daar nou zo erg aan? Dat je ietsjes later aankomt?
Pcies.. Kennelijk is dat idd het einde van de wereldquote:Op zondag 23 december 2012 21:38 schreef jitzzzze het volgende:
Ontspan jongens. Ontspan. Laat die lui lekker tuffen en zodra het kan haal je ze in, wat is daar nou zo erg aan? Dat je ietsjes later aankomt?
Dat is waar. Maar probeer de ratio het te laten winnen van je emotie.quote:Op zondag 23 december 2012 21:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gevoel kun je niet dwingen; was het maar zo'n feest..
Als het toch zo gevaarlijk op de weg is, waarom is het dan wel verantwoord 60 te rijden ipv 80?quote:Op zondag 23 december 2012 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Flikker toch op, snelheidsmaniak, ik ga mijn leven echt niet in gevaar brengen voor een idioot als jij.. Dikke pech voor je..
nee het draait om Whiskers met maar liefst 5 maal het woordje 'ik' in 1 post.quote:Op zondag 23 december 2012 21:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Precies! Niet alles draait om jou, Oxygene
Doe niet zo neerbuigend lul..quote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het toch zo gevaarlijk op de weg is, waarom is het dan wel verantwoord 60 te rijden ipv 80?
Blijf toch lekker thuis mens.
Oh, maak je daar geen zorgen om; ik val in het gebruik best meequote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar probeer de ratio het te laten winnen van je emotie.
Nou nou... wat een inhoudelijk antwoord.quote:Op zondag 23 december 2012 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe niet zo neerbuigend lul..
Jaloers?quote:Op zondag 23 december 2012 21:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
nee het draait om Whiskers met maar liefst 5 maal het woordje 'ik' in 1 post.
Nee maar wel typerend voor je arrogantie. Ook in het verkeerd met: ik rij zo dus anderen passen zich maar aan, aan mij.quote:
Het trollen gaat je best aardig afquote:Op zondag 23 december 2012 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou nou... wat een inhoudelijk antwoord.
Ik ga een bullbar monteren.
Kan ik je mooi aanduwen als ik achter je rij.
Speciaal voor mij?quote:Op zondag 23 december 2012 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou nou... wat een inhoudelijk antwoord.
Ik ga een bullbar monteren.
Kan ik je mooi aanduwen als ik achter je rij.
Mijn arrogantie? LOL.. Dus als ik ivm de veiligheid van mijn persoon en mijn auto mijn snelheid matig ben ik arrogant????quote:Op zondag 23 december 2012 21:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee maar wel typerend voor je arrogantie. Ook in het verkeerd met: ik rij zo dus anderen passen zich maar aan, aan mij.
Tsja, wat een beetje discussie over snelheid al niet kan oproepenquote:Op zondag 23 december 2012 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het trollen gaat je best aardig af [ afbeelding ]
Ben je nu nog niet uit gehapt?quote:Op zondag 23 december 2012 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Speciaal voor mij?![]()
![]()
![]()
En het zou fijn zijn als je eens begrijpend zou lezen.. Ik matig mijn snelheid slechts als ik denk dat de omstandigheden daarom vragen.. Ik rijd niet standaard 50 op een 80km-weg of 90 op de snelweg..
Nee, natuurlijk niet.. Als ik niet meer hap valt dit topic stil en moet ik een ander topic gaan zoekenquote:Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ben je nu nog niet uit gehapt?
Wat voor "oud brikkie" heb je dan btw..?quote:Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, wat een beetje discussie over snelheid al niet kan oproepen
Een Honda Concerto van 19 herfsts oud :quote:Op zondag 23 december 2012 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor "oud brikkie" heb je dan btw..?
Wat rij jij?quote:Op zondag 23 december 2012 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor "oud brikkie" heb je dan btw..?
Niet de snelheid kunnen rijden die je wil rijden is ook ergernis #1 lijkt me zo.quote:Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, wat een beetje discussie over snelheid al niet kan oproepen
Ik rij, zoals eerder vandaag ook aangegeven tegen Oxygene, een Nissan Patrol, 15 herfsts oud. Als je het model kent, weet je meteen waarom ik meestal niet boven de 90 uit kom..quote:Op zondag 23 december 2012 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een Honda Concerto van 19 herfsts oud :
En ik heb aangegeven dat ik dat snap en dat zelf ook zo voel, maar tóch voor mijn eigen veiligheid ga als ik inschat dat het beter is mijn snelheid te matigen..quote:Op zondag 23 december 2012 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet de snelheid kunnen rijden die je wil rijden is ook ergernis #1 lijkt me zo.
Mits jij niet sneller wilt rijden dan wettelijk toegestaan; ja.quote:Op zondag 23 december 2012 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet de snelheid kunnen rijden die je wil rijden is ook ergernis #1 lijkt me zo.
Nee, mijn eerste auto was een Volvo. Moest naar de sloop: doorgeroeste kokerbalken..quote:Op zondag 23 december 2012 21:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik rij, zoals eerder vandaag ook aangegeven tegen Oxygene, een Nissan Patrol, 15 herfsts oud. Als je het model kent, weet je meteen waarom ik meestal niet boven de 90 uit kom..
Maareh, die Concerto is idd nog net ff wat meer een ouwetje ja, zie je ook niet veel meer! Specifieke voorkeur voor dat model ook?
Zolang je gewoon rechts houdt, zie ik ook niet wat daar het probleem van is.quote:Op zondag 23 december 2012 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik heb aangegeven dat ik dat snap en dat zelf ook zo voel, maar tóch voor mijn eigen veiligheid ga als ik inschat dat het beter is mijn snelheid te matigen..
Totaal off topic:quote:Op zondag 23 december 2012 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mits jij niet sneller wilt rijden dan wettelijk toegestaan; ja.
Het probleem is (kennelijk) dat er ook provinciale wegen bestaanquote:Op zondag 23 december 2012 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang je gewoon rechts houdt, zie ik ook niet wat daar het probleem van is.
Sorry ligt het nou alleen aan mij maar hoort een auto die niet harder kan dan 90 niet op de snelweg thuis?quote:Op zondag 23 december 2012 21:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik rij, zoals eerder vandaag ook aangegeven tegen Oxygene, een Nissan Patrol, 15 herfsts oud. Als je het model kent, weet je meteen waarom ik meestal niet boven de 90 uit kom..
Maareh, die Concerto is idd nog net ff wat meer een ouwetje ja, zie je ook niet veel meer! Specifieke voorkeur voor dat model ook?
Ja, want alle voertuigen die (zonder aanpassingen) 60 km/uur kunnen rijden zijn toegestaan/toegelaten op een snelweg..quote:Op zondag 23 december 2012 22:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sorry ligt het nou alleen aan mij maar hoort een auto die niet harder kan dan 90 niet op de snelweg thuis?
Dan halen die zenuwlijers je maar in, toch?quote:Op zondag 23 december 2012 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het probleem is (kennelijk) dat er ook provinciale wegen bestaan
Zeker van een oud oma'tje geweest, dat er alleen op zondag mee ging rijden, in z'n eerste 10 jaar.. Dan ben ik wel benieuwd wat de teller nu, 9 jaar later, aangeeft...quote:Op zondag 23 december 2012 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, mijn eerste auto was een Volvo. Moest naar de sloop: doorgeroeste kokerbalken..
Half jaar later op zoek gegaan naar een andere auto. Kwam deze Concerto tegen.. Toen 10 jaar oud, puntgaaf en met maar zo'n 40.000 km op de teller.. Nooit spijt van gehad..
Qua uiterlijk ben ik nog steeds geen Honda-fan, qua probleemloze auto wél![]()
Dus als deze "op" is ga ik waarschijnlijk weer voor een Honda..
Wat maakt het uit dat iemand op de rechterbaan langzamer rijdt dan jij?quote:Op zondag 23 december 2012 22:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sorry ligt het nou alleen aan mij maar hoort een auto die niet harder kan dan 90 niet op de snelweg thuis?
Maar dat kan dus niet, en DAT is het probleem.. Dan ben ik volgens hen ineens een omaatje dat nooit harder rijdt dan 60 km/uquote:Op zondag 23 december 2012 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan halen die zenuwlijers je maar in, toch?
Heb je hem weer... Hierbij verwijs ik naar ons eerdere gesprekquote:Op zondag 23 december 2012 22:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sorry ligt het nou alleen aan mij maar hoort een auto die niet harder kan dan 90 niet op de snelweg thuis?
'tuurlijk, ik noem mezelf niet voor niets taalpurist.quote:Op zondag 23 december 2012 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Totaal off topic:
Iemand die weet wanneer hij "mits" moet gebruiken en wanneer "tenzij"
Hoezo kan dat nietquote:Op zondag 23 december 2012 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat kan dus niet, en DAT is het probleem.. Dan ben ik volgens hen ineens een omaatje dat nooit harder rijdt dan 60 km/u
quote:Op zondag 23 december 2012 22:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zeker van een oud oma'tje geweest, dat er alleen op zondag mee ging rijden, in z'n eerste 10 jaar.. Dan ben ik wel benieuwd wat de teller nu, 9 jaar later, aangeeft...
Komt tegenwoordig zelden voor, dus ik kon het niet laten ff tequote:Op zondag 23 december 2012 22:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
'tuurlijk, ik noem mezelf niet voor niets taalpurist.
Omdat er slechts twee banen/stroken (???) zijn: de richting X en de andere richting Y. En water aan de uiteinden/zijkanten.. Er zijn een paar plekken waar wél ingehaald kan worden en dat doe ik (en zij) dus ook indien "noodzakelijk"...quote:
Daar hoef je je écht niet voor te schamen; zo blijft hij in ieder geval nog 9 jaar goedquote:Op zondag 23 december 2012 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
Nog geen 100.000... Ben heel vaak met OV naar werk gereisd ivm sneller en handiger
Dat het erkend wordt, is overigens ook vrij zeldzaam, dus:quote:Op zondag 23 december 2012 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Komt tegenwoordig zelden voor, dus ik kon het niet laten ff te-en
Ik ben 30 met meer kilometers op de teller dan jij waarschijnlijk ooit zal rijden als ik jou zo hoor.quote:Op zondag 23 december 2012 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want alle voertuigen die (zonder aanpassingen) 60 km/uur kunnen rijden zijn toegestaan/toegelaten op een snelweg..
PS Hoe jong ben jij? Begin 20 soms?
Als iemand echt voor je zit te treuzelen, dan kun je ook wel een manier vinden om in te halen. En anders gaat het blijkbaar toch niet zo traagquote:Op zondag 23 december 2012 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat er slechts twee banen/stroken (???) zijn: de richting X en de andere richting Y. En water aan de uiteinden/zijkanten.. Er zijn een paar plekken waar wél ingehaald kan worden en dat doe ik (en zij) dus ook indien "noodzakelijk"...
Wat al niet kan hè..quote:Op zondag 23 december 2012 22:15 schreef Anne het volgende:
Ja, kan de volgende keer overigens ook via DM.
Omdat ik en die oude tante niet te enige zijn op de wereld? Je rijd altijd wel met meerdere waardoor je moet inhalen omdat zon oud wijf 90 rijdt. En aangezien er meerdere auto's rijden en ik niet KAN inhalen moet ik op de rem.quote:Op zondag 23 december 2012 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat iemand op de rechterbaan langzamer rijdt dan jij?
Omdat het op veel provinciale wegen vaak druk is, te druk om veilig in te halen. Daarnaast vinden plaatselijke overheden het steeds vaker nodig om het midden te verhogen (wat ik overigens echt volslagen debiel vind)..quote:
Hoezo zou je niet kunnen inhalen op de snelweg?quote:Op zondag 23 december 2012 22:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat ik en die oude tante niet te enige zijn op de wereld? Je rijd altijd wel met meerdere waardoor je moet inhalen omdat zon oud wijf 90 rijdt. En aangezien er meerdere auto's rijden en ik niet KAN inhalen moet ik op de rem.
Als het druk is, is het sowieso nogal utopisch om te denken dat je constant de toegestane snelheid kan rijden.quote:Op zondag 23 december 2012 22:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Omdat het op veel provinciale wegen vaak druk is, te druk om veilig in te halen. Daarnaast vinden plaatselijke overheden het steeds vaker nodig om het midden te verhogen (wat ik overigens echt volslagen debiel vind)..
Zo is datquote:Op zondag 23 december 2012 22:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand echt voor je zit te treuzelen, dan kun je ook wel een manier vinden om in te halen. En anders gaat het blijkbaar toch niet zo traag
Dat wil nog niet zeggen dat je er niet naar mag streven.. Als je te maken hebt met trekkers of andere voertuigen die niet redelijkerwijs een normale snelheid kunnen rijden, is dat één ding, maar als het elke keer komt door arrogant rijgedrag van anderen, dan moet je die alsnog zoveel mogelijk aanpakken.quote:Op zondag 23 december 2012 22:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het druk is, is het sowieso nogal utopisch om te denken dat je constant de toegestane snelheid kan rijden.
Serieus? Iemand die het niet veilig en verantoord vindt om harder te rijden, is arrogant?quote:Op zondag 23 december 2012 22:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat je er niet naar mag streven.. Als je te maken hebt met trekkers of andere voertuigen die niet redelijkerwijs een normale snelheid kunnen rijden, is dat één ding, maar als het elke keer komt door arrogant rijgedrag van anderen, dan moet je die alsnog zoveel mogelijk aanpakken.
Dat is kennelijk de heersende opinie hier.. Niet dat ik me er ook maar iets van zal aantrekken overigens..quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Iemand die het niet veilig en verantoord vindt om harder te rijden, is arrogant?
Arrogant zou Ik het niet willen noemen, maar de maximum snelheden die vastgesteld zijn, zijn blijkbaar veilig en verantwoord genoeg.quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Iemand die het niet veilig en verantoord vindt om harder te rijden, is arrogant?
Hard rijden is een keuze, net als je aan de snelheid houden.quote:Op zondag 23 december 2012 22:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat je er niet naar mag streven.. Als je te maken hebt met trekkers of andere voertuigen die niet redelijkerwijs een normale snelheid kunnen rijden, is dat één ding, maar als het elke keer komt door arrogant rijgedrag van anderen, dan moet je die alsnog zoveel mogelijk aanpakken.
Omdat er soms wel es autos naast me rijden? linksachter me rijden die nog sneller rijden? Hoe oud ben jij?quote:Op zondag 23 december 2012 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet kunnen inhalen op de snelweg?
Scherp, maar ik doel (nog steeds) op mensen die gewoon langzamer rijden zonder dat de omstandigheden daar duidelijk aanleiding toe geven..quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Iemand die het niet veilig en verantoord vindt om harder te rijden, is arrogant?
Die mensen hebben misschien wel gewoon geen haast, wel eens in je op gekomen?quote:Op zondag 23 december 2012 22:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Scherp, maar ik doel (nog steeds) op mensen die gewoon langzamer rijden zonder dat de omstandigheden daar duidelijk aanleiding toe geven..
Precies, maar het is wel jouw keuze. Die heb je niet aan anderen op te dringen.quote:Op zondag 23 december 2012 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hard rijden is een keuze, net als je aan de snelheid houden.
Joh, om mijn part gaan ze op het dak zitten; het zal me werkelijk waar aan m'n reet roesten.. Zolang ik óók maar vrij blijf om ervoor te kiezen gewoon de vmax aan te houden.quote:Op zondag 23 december 2012 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die mensen hebben misschien wel gewoon geen haast, wel eens in je op gekomen?
Klopt, dat doe jij dus op het moment dat je gaat zitten douwen bij iemand die in jouw ogen niet hard genoeg doorrijdt.. leven en laten leven.quote:Op zondag 23 december 2012 22:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Precies, maar het is wel jouw keuze. Die heb je niet aan anderen op te dringen.
Wat ik dus alleen maar doe, als iemand mij niet laat levenquote:Op zondag 23 december 2012 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, dat doe jij dus op het moment dat je gaat zitten douwen bij iemand die in jouw ogen niet hard genoeg doorrijdt.. leven en laten leven.
Dat ben je ook; zodra de baan voor je weer vrij is, kun je weer stampen wat je wiltquote:Op zondag 23 december 2012 22:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, om mijn part gaan ze op het dak zitten; het zal me werkelijk waar aan m'n reet roesten.. Zolang ik óók maar vrij blijf om ervoor te kiezen gewoon de vmax aan te houden.
En dus ben jij het asociaaltje, en niet degene voor je.. deal with it.quote:Op zondag 23 december 2012 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat ik dus alleen maar doe, als iemand mij niet laat leven
Ja ho ff, jij was toch degene met de "max 90 km/u"-auto?quote:Op zondag 23 december 2012 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat ik dus alleen maar doe, als iemand mij niet laat leven
Het gaat er niet echt bij je in hè.. Degene die begint, is w.m.b het asociaaltje. Als jij dat bent; deal with it.quote:Op zondag 23 december 2012 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ben je ook; zodra de baan voor je weer vrij is, kun je weer stampen wat je wilt
[..]
En dus ben jij het asociaaltje, en niet degene voor je.. deal with it.
quote:Op zondag 23 december 2012 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja ho ff, jij was toch degene met de "max 90 km/u"-auto?
Ik ga effe stoppen met de troll stukkies paddo voeren, wan hij gaat steeds dommer lullenquote:Op zondag 23 december 2012 22:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het gaat er niet echt bij je in hè.. Degene die begint, is w.m.b het asociaaltje. Als jij dat bent; deal with it.
Nee, ik ben degene die over het algemeen niet boven de 90 KM/u rijdt, omdat de auto zich daar niet zo voor leent. Het kán echter wel en dat doe ik dan ook, als ik anders mensen hinder. Op de snelweg is dat niet het geval, en op de meeste provinciale wegen mag je maar 80.quote:Op zondag 23 december 2012 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja ho ff, jij was toch degene met de "max 90 km/u"-auto?
Tsja, dat is ook een manier om weg te komen. Veel plezier verderquote:Op zondag 23 december 2012 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga effe stoppen met de troll stukkies paddo voeren, wan hij gaat steeds dommer lullen![]()
Ja, dat zal het zijn inderdaad.quote:Op zondag 23 december 2012 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben niet weg, ik stop alleen met het voeren van een discussie met iemand die blijkbaar een stelconplaat voor zijn harses heeft, beetje zonde van mijn tijd..
quote:Op zondag 23 december 2012 22:56 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb ook wel eens een paar keer zo'n doorduwer voorgelaten door 'm even in het gras te zetten of een extra rondje rotonde te rijden. Let wel, alleen met de luxe wagen, niet met de vrachtauto. Als je 'm dan tegen de bumper zet zal ik er niet eens iets van merken.
Dat weet ik knul...quote:Op zondag 23 december 2012 23:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wijsheid komt met de jaren meid.
En ik denk denk dat jij eens wat minder arrogant moet doen..quote:Op zondag 23 december 2012 23:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat jij beter in het Viva forum kunt meelullen.
Hoelang rij jij al auto?quote:Op zondag 23 december 2012 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik denk denk dat jij eens wat minder arrogant moet doen..
Ik heb het volste recht hier te posten, mijn mening te geven of mijn gedachten (over auto's ed) te delen..
Boeit dat dan?quote:
Ja dat boeit.quote:Op zondag 23 december 2012 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boeit dat dan?
Maar omdat je het zo graag wil weten: 12 jaar
Excuus: 13 zowat
Want? Dan kun je n iet meer lopen zeiken dat ik pas net mijn rijbewijs heb?quote:
doe ik dat dan?quote:Op zondag 23 december 2012 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want? Dan kun je n iet meer lopen zeiken dat ik pas net mijn rijbewijs heb?
Mooi dat je dat iig toegeeft...quote:Op zondag 23 december 2012 23:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
doe ik dat dan?
edit: sorry, daar was ik idd op uit maar die vlieger gaat niet op. Desalwelteplus ben ik het niet eens met je mening
quote:
En waar ben ik dat (recent) niet dan?quote:
Ach, ik heb niet zo'n zin om anderen de dupe te laten zijn van mijn oma-rijstijl.quote:
Dan anticipeer je en ga je op tijd naar links? Of, als het zo druk is dat er nergens een gaatje is, matig je je snelheid. Waar niks mis mee is bij drukte. Ik snap echt het probleem niet.quote:Op zondag 23 december 2012 22:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat er soms wel es autos naast me rijden? linksachter me rijden die nog sneller rijden?
29, hoezo?quote:Hoe oud ben jij?
Ja, ik ook, vaak genoeg. Vooral in het buitenland, op een weg waar ik niet bekend ben en niet bereid ben de limiet te overschrijden en het overig wegverkeer duidelijk wel.quote:Op zondag 23 december 2012 22:56 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb ook wel eens een paar keer zo'n doorduwer voorgelaten door 'm even in het gras te zetten of een extra rondje rotonde te rijden.
Tenzij ze met 90 Km/U invoegen vlak voor je of vrachtwagen inhalen vlak voor je...quote:Op zondag 23 december 2012 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op zich irriteer ik me ook aan voertuigen die niet hun toegestane maximum snelheid rijden. Maar dat toeteren is echt gewoon zwaar overbodig...
Goh, eigenlijk zijn we het best eens boze draakquote:Op maandag 24 december 2012 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik snap niet wat mensen niet begrijpen aan 'toegestane snelheid'![]()
Toegestaan betekent dat iets mág, maar het hóeft niet.. je mág ergens 80, maar als je 70 wilt rijden om wat voor reden dan ook, is dat geen enkel probleem wettelijk gezien. Je mág inhalen, maar het hoeft niet, je mág daarentegen niet bumperkleven, gaan zitten seinen of claxonneren als het geen gevaarlijke situatie is, en je mag ook niemand in gevaar brengen, maar dat wordt wel allemaal toegepast op het moment dat er een weggebruiker iets doet wat gewoon toegestaan is, maar niet is wat degene achter hem graag zou willen, en dat is allemaal maar goed?
Hoe krom willen we het allemaal hebben?![]()
Ik zit ook wel eens achter iemand die niet naar mijn zin doorrijdt, die haal ik dan gewoon in als dat kan (let op; ik zag als het kán, niet of het daar mág, want dat boeit me meestal weinig als ik erlangs wil), en als dat niet kan op een (voor mij) normale manier, neem ik wat afstand, schakel hem een tandje hoger en pak mijn shag om een peukie te draaien.. kost je op je hele reis misschien wel 2 minuten, het is toch allemaal wat?
Mensen maken zich vaak druk om futiliteiten in de auto, is slecht voor je hart, slecht voor je bloeddruk, en je komt er helemaal nergens mee.
Nou, je moet wel toegeven dat dat ook met enige regelmaat gepaard gaat met gemok en gemekker.quote:Op maandag 24 december 2012 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zit ook wel eens achter iemand die niet naar mijn zin doorrijdt, die haal ik dan gewoon in als dat kan (let op; ik zag als het kán, niet of het daar mág, want dat boeit me meestal weinig als ik erlangs wil), en als dat niet kan op een (voor mij) normale manier, neem ik wat afstand, schakel hem een tandje hoger en pak mijn shag om een peukie te draaien.. kost je op je hele reis misschien wel 2 minuten, het is toch allemaal wat?
Mensen maken zich vaak druk om futiliteiten in de auto, is slecht voor je hart, slecht voor je bloeddruk, en je komt er helemaal nergens mee.
QFT!quote:Op maandag 24 december 2012 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik snap niet wat mensen niet begrijpen aan 'toegestane snelheid'![]()
Toegestaan betekent dat iets mág, maar het hóeft niet.. je mág ergens 80, maar als je 70 wilt rijden om wat voor reden dan ook, is dat geen enkel probleem wettelijk gezien. Je mág inhalen, maar het hoeft niet, je mág daarentegen niet bumperkleven, gaan zitten seinen of claxonneren als het geen gevaarlijke situatie is, en je mag ook niemand in gevaar brengen, maar dat wordt wel allemaal toegepast op het moment dat er een weggebruiker iets doet wat gewoon toegestaan is, maar niet is wat degene achter hem graag zou willen, en dat is allemaal maar goed?
Hoe krom willen we het allemaal hebben?![]()
Ik zit ook wel eens achter iemand die niet naar mijn zin doorrijdt, die haal ik dan gewoon in als dat kan (let op; ik zag als het kán, niet of het daar mág, want dat boeit me meestal weinig als ik erlangs wil), en als dat niet kan op een (voor mij) normale manier, neem ik wat afstand, schakel hem een tandje hoger en pak mijn shag om een peukie te draaien.. kost je op je hele reis misschien wel 2 minuten, het is toch allemaal wat?
Mensen maken zich vaak druk om futiliteiten in de auto, is slecht voor je hart, slecht voor je bloeddruk, en je komt er helemaal nergens mee.
Ja tuurlijk, je wordt er niet blij van als je opgehouden wordt door een ander, maar het is ook niet iets waar je gierende hartkleppen aan moet gaan overhouden.quote:Op maandag 24 december 2012 00:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, je moet wel toegeven dat dat ook met enige regelmaat gepaard gaat met gemok en gemekker.
Waarom moet ik mensen bedanken omdat ik ze inhaal?quote:Op maandag 24 december 2012 00:31 schreef Sounddragon het volgende:
Dan vergat je zeker richting aan te geven toen je terug naar rechts ging![]()
-> knippertje links, rechts, rechts, links als dank
* SD rijdt ook wel eens vrachtwaggel![]()
Ze seinen met groot licht naar je om aan te geven dat je veilig naar rechts kan gaanquote:Op maandag 24 december 2012 00:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom moet ik mensen bedanken omdat ik ze inhaal?
Ik rijd gewoon met de auto hoor....
Die bedankjes die ik af en toe krijg... hele knippershows, het lijkt wel morse. Mijn standaard is LRLLR. Naar collega's altijd het zwaailichtje aan.quote:Op maandag 24 december 2012 00:31 schreef Sounddragon het volgende:
Dan vergat je zeker richting aan te geven toen je terug naar rechts ging![]()
-> knippertje links, rechts, rechts, links als dank
* SD rijdt ook wel eens vrachtwaggel![]()
Vrachtwagens die het inhaalverbod negeren is toch wel 1 van mijn grootste ergernissen.... Vooral als ze het dan ook nog eens doen op een punt waar precies zo'n inhaalverbodbord staat....quote:Op maandag 24 december 2012 00:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze seinen met groot licht naar je om aan te geven dat je veilig naar rechts kan gaan.
Irritatiepuntje: als het wat rustiger op de weg is (zoals morgen) zijn er dus meer vrachtwagens links. Met zijn vijven tegelijk vijf andere vrachtwagens inhalen. Joy..
LRL, hier.quote:Op maandag 24 december 2012 01:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die bedankjes die ik af en toe krijg... hele knippershows, het lijkt wel morse. Mijn standaard is LRLLR. Naar collega's altijd het zwaailichtje aan.
Ik hou persoonlijk niet zo van die 'kom maar naar rechts' knippertjes, want dat betekent meestal dat je er wel voor kunt, maar dat vervolgens de chauffeur achter je de eerste paar minuten nogal dicht op je zit, dus meestal rijd ik nog effe door op links en ga dan na 20 - 25 meter ofzo naar rechts en geef ze een bedankje, en daarna krijg je een drive-by toeterconcert van de ongeduldjes à la NoBody122, die vinden dat je best je collega in gevaar mag brengen omdat zij haast hebbenquote:Op maandag 24 december 2012 01:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die bedankjes die ik af en toe krijg... hele knippershows, het lijkt wel morse. Mijn standaard is LRLLR. Naar collega's altijd het zwaailichtje aan.
Als ik zie dat collega al gaat seinen als 'ie de achterkant kan zien wacht ik ook liever. Het ligt ook aan het snelheidsverschil.quote:Op maandag 24 december 2012 01:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk niet zo van die 'kom maar naar rechts' knippertjes, want dat betekent meestal dat je er wel voor kunt, maar dat vervolgens de chauffeur achter je de eerste paar minuten nogal dicht op je zit, dus meestal rijd ik nog effe door op links en ga dan na 20 - 25 meter ofzo naar rechts en geef ze een bedankje, en daarna krijg je een drive-by toeterconcert van de ongeduldjes à la NoBody122, die vinden dat je best je collega in gevaar mag brengen omdat zij haast hebben
Het zit je dwars hè?quote:Op maandag 24 december 2012 01:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk niet zo van die 'kom maar naar rechts' knippertjes, want dat betekent meestal dat je er wel voor kunt, maar dat vervolgens de chauffeur achter je de eerste paar minuten nogal dicht op je zit, dus meestal rijd ik nog effe door op links en ga dan na 20 - 25 meter ofzo naar rechts en geef ze een bedankje, en daarna krijg je een drive-by toeterconcert van de ongeduldjes à la NoBody122, die vinden dat je best je collega in gevaar mag brengen omdat zij haast hebben
M'n vader kreeg laatst ook een toeter/middelvinger uit het raam-combinatie naar z'n hoofd geslingerd.quote:Op maandag 24 december 2012 01:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk niet zo van die 'kom maar naar rechts' knippertjes, want dat betekent meestal dat je er wel voor kunt, maar dat vervolgens de chauffeur achter je de eerste paar minuten nogal dicht op je zit, dus meestal rijd ik nog effe door op links en ga dan na 20 - 25 meter ofzo naar rechts en geef ze een bedankje, en daarna krijg je een drive-by toeterconcert van de ongeduldjes à la NoBody122, die vinden dat je best je collega in gevaar mag brengen omdat zij haast hebben
Indien er inderdaad een gevaarlijk moment ontstaat op dat moment, dan heb je gelijk. Maar als iemand gewoon rustig 90 rijdt op de rechter rijstrook en er geen gevaar is, dan is het gewoon ronduit asociaal.quote:Op zondag 23 december 2012 23:41 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tenzij ze met 90 Km/U invoegen vlak voor je of vrachtwagen inhalen vlak voor je...
dan is toeteren niet meer genoeg eigenlijk...
En hij zit ook al niet in WGRquote:
Ervaring?quote:Op maandag 24 december 2012 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
Parkeren binnen 5 meter van een hoek is sowieso verboden, daar krijg je zelfs in een bananenrepubliek aan de andere kant van de wereld nog een bon voor
Klopt; men parkeert hier regelmatig recht tegenover een T-splitsing, of in de bocht in een t-splitsing(zelfs de politie! ) en als je er dan langs wil staan ze je een beetje schaapachtig aan te kijken.. Helemaal als het een smal straatje is (1 richtingsverkeer) en je moet steken omdat je er anders niet in 1 keer schadeloos om die auto heen kan rijden met je verlengde rolstoelbus.quote:Op maandag 24 december 2012 15:49 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ervaring?
Theorie en praktijk enzovoort. In theorie is het verboden, in de praktijk is de lokale politie niet bepaald... err... actief.
Dat kan ik bevestigen. Zelfs als je auto 12 meter van de kruising staat.quote:Op maandag 24 december 2012 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
Parkeren binnen 5 meter van een hoek is sowieso verboden, daar krijg je zelfs in een bananenrepubliek aan de andere kant van de wereld nog een bon voor
Zal de komende twee dagen wel weer anders zijn, zondagrijders..quote:Op maandag 24 december 2012 17:06 schreef Yreal het volgende:
veel vriendelijk volk op de weg vandaag
Nee, mijn collega die reed welquote:Op maandag 24 december 2012 15:49 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ervaring?
Theorie en praktijk enzovoort. In theorie is het verboden, in de praktijk is de lokale politie niet bepaald... err... actief.
Niet bepaald een rechtlijnig beleid dan.quote:Op maandag 24 december 2012 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, mijn collega die reed wel![]()
Was overigens ook ongeveer het énige waar je daar een prent voor kreeg ookZonder gordel, zo zat als een aap rijden, grootlicht overal waar je dat nodig vindt, hard rijden, stilstaan midden op de weg om effe bij te kletsen, mensen in de bak van je pick up, als een debiel burnend op je 'Busa door de straten knallen zonder helm- en/of kentenplaat op je brommert, allerlei prachtige kermisverlichting op je voertuig; allemaal geen eeeenkel probleem, als je maar niet op een hoek parkeert
Zon-en-feestdagrijders?quote:Op maandag 24 december 2012 17:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zal de komende twee dagen wel weer anders zijn, zondagrijders..
Officieel; Nederlandquote:Op maandag 24 december 2012 18:07 schreef Omentuva het volgende:
Niet bepaald een rechtlijnig beleid dan.Welk land was dit?
Ik verheug me er nu al weer op. Oh nee, toch niet.quote:Op maandag 24 december 2012 17:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zal de komende twee dagen wel weer anders zijn, zondagrijders..
Ja heb vandaag weer aardig wat gereden maar niks te klagen. Behalve dat ik op een gegeven moment de hele tijd een donkere nieuwe Volvo achter me had met 2 personen erin. Reed niet heel rustig en ze bleven dicht achter me aan rijden dus ik dacht dat het KLPD wasquote:Op maandag 24 december 2012 17:06 schreef Yreal het volgende:
veel vriendelijk volk op de weg vandaag
goed lezen wat ik schrijfquote:Op maandag 24 december 2012 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Indien er inderdaad een gevaarlijk moment ontstaat op dat moment, dan heb je gelijk. Maar als iemand gewoon rustig 90 rijdt op de rechter rijstrook en er geen gevaar is, dan is het gewoon ronduit asociaal.
Ja, als je moet dan moet jequote:Op maandag 24 december 2012 19:11 schreef Spezza19 het volgende:
Het is wel raak met Volvo's vandaag... Ik had ook een Volvo drammer achter me. Zwaar gefrustreerd persoon....
En dan naar de Mac rijden
Ik weet niet wat ik beter moet lezen, maar op het moment dat iemand hem er voor kwakt is er een gevaarzetting, dan is toeteren geoorloofd. In alle andere gevallen niet...quote:
ik had het niet over anderen gevallen ik had het over die gevallen waar dat dus gebeurd.quote:Op maandag 24 december 2012 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik beter moet lezen, maar op het moment dat iemand hem er voor kwakt is er een gevaarzetting, dan is toeteren geoorloofd. In alle andere gevallen niet...
Ik weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk, kan alleen voor mezelf oordelen en spreken, maar zulke figuren spot ik al 100 meter voor het verdrijvingsvlak eindigt, en tegen de tijd dat ik daar ben, zit ik al lang en breed op RS2. Het is natuurlijk ook een beetje hoe moeilijk je het jezelf wilt makenquote:Op maandag 24 december 2012 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik beter moet lezen, maar op het moment dat iemand hem er voor kwakt is er een gevaarzetting, dan is toeteren geoorloofd. In alle andere gevallen niet...
Vrijdag een vrachtwagen met trailer dat zien doen, maar dan op de splitsing vanaf Bunde richting Leer/Oldenburg en de A31 richting het zuiden..quote:Op maandag 24 december 2012 22:48 schreef blup het volgende:
Hey mensen, als je een afslag te vroeg neemt ga godverredomme niet achteruit rijden op een afrit.
Ook gemiste afslagen... Serieus, die mensen zijn er.
In 99% van de gevallen zie ik het ook wel aankomen. Maar ik weet niet wat je met een RS2 bedoeld.quote:Op maandag 24 december 2012 23:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk, kan alleen voor mezelf oordelen en spreken, maar zulke figuren spot ik al 100 meter voor het verdrijvingsvlak eindigt, en tegen de tijd dat ik daar ben, zit ik al lang en breed op RS2. Het is natuurlijk ook een beetje hoe moeilijk je het jezelf wilt maken
Rijstrook 2, gok ik..quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen zie ik het ook wel aankomen. Maar ik weet niet wat je met een RS2 bedoeldT.
Hmm, vreemd, rijstroken tel je namelijk van links naar rechts, zijn voorbeeld zou dus alleen voor een baan met drie rijstroken gelden.quote:
quote:
Je hebt gelijk; in jip en janneke; als er iemand wil invoegen voor me, of dreigt dat ergens in mijn vaarwater te willen gaan doen, schuif ik gewoon tijdig een baantje op.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hmm, vreemd, rijstroken tel je namelijk van links naar rechts, zijn voorbeeld zou dus alleen voor een baan met drie rijstroken gelden.
Ik hoop dan dat hij gewoon bedoeld dat hij een rijstrook naar links opschuift, ongeacht het aantal rijstroken.
Een rijstrook opschuiven is bij mij altijd het laatste redmiddel. Je hebt gelijk met dat op tijd kijken, maar het is voor het invoegend verkeer zaak om ook zo vroeg mogelijk te kijken. 99% (ongeveer) doet dat helaas niet, of veel te laat.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; in jip en janneke; als er iemand wil invoegen voor me, of dreigt dat ergens in mijn vaarwater te willen gaan doen, schuif ik gewoon tijdig een baantje op.
En 'kan niet altijd' is een bullshit verhaal; opritten volgen meestal op afritten, dus je weet dat die situatie eraan zit te komen. kwestie van vooruit kijken en anticiperen op wat je ziet. en wat er om je heen gebeurt.
Het kan niet altijd is helaas geen bullshit verhaal. Op dit moment heb ik gelukkig pas 1 noodstop op de snelweg hoeven te maken. Dat was toen iemand op de invoegstrook achter een vrachtauto reed en hem met een gangetje van 50 km/h meteen naar de linker rijstrook gooide (er waren 2 rijstroken) over het puntstuk. Dit was overigens in Duitsland waar de opritten over het algemeen wat korter zijn en vaak genoeg met een scherpe bocht beginnen. Knappe jongen als jij daar op had kunnen anticiperen van te voren.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; in jip en janneke; als er iemand wil invoegen voor me, of dreigt dat ergens in mijn vaarwater te willen gaan doen, schuif ik gewoon tijdig een baantje op.
En 'kan niet altijd' is een bullshit verhaal; opritten volgen meestal op afritten, dus je weet dat die situatie eraan zit te komen. kwestie van vooruit kijken en anticiperen op wat je ziet. en wat er om je heen gebeurt.
Wat nou bullshit. Als het redelijk druk is en de linkerrijbaan is bezet met leaseauto's die voorbij komen tuffen en er komt iemand invoegen en ik kan niet naar links dan moet de invoeger maar even wachten. Ik ga namelijk geen noodstop maken op de snelweg omdat er iemand tussen moet. Dan moet de invoeger desnoods maar de vluchtstrook gebruiken. Zo is het mij geleerd bij rijlessen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En 'kan niet altijd' is een bullshit verhaal; opritten volgen meestal op afritten, dus je weet dat die situatie eraan zit te komen. kwestie van vooruit kijken en anticiperen op wat je ziet. en wat er om je heen gebeurt.
Lees die post van mij die je quote nou nog eens goed? vooral dat stukje over anticiperen; zoek het anders nog effe extra op op wiki ofzoquote:Op dinsdag 25 december 2012 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat nou bullshit. Als het redelijk druk is en de linkerrijbaan is bezet met leaseauto's die voorbij komen tuffen en er komt iemand invoegen en ik kan niet naar links dan moet de invoeger maar even wachten. Ik ga namelijk geen noodstop maken op de snelweg omdat er iemand tussen moet. Dan moet de invoeger desnoods maar de vluchtstrook gebruiken. Zo is het mij geleerd bij rijlessen.
voiture?quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees die post van mij die je quote nou nog eens goed? vooral dat stukje over anticiperen; zoek het anders nog effe extra op op wiki ofzo
Als je je bewust bent van wat je allemaal aan het doen bent in je voiture, en je krijgt het dan nog steeds voor elkaar om voor die situatie een noodstop te moeten maken, ben je wmb een faalkonijn wat zijn rijbewijs terug moet gaan brengen bij het CBR
Laat die invoeger maar anticiperen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees die post van mij die je quote nou nog eens goed? vooral dat stukje over anticiperen; zoek het anders nog effe extra op op wiki ofzo
Als je je bewust bent van wat je allemaal aan het doen bent in je voiture, en je krijgt het dan nog steeds voor elkaar om voor die situatie een noodstop te moeten maken, ben je wmb een faalkonijn wat zijn rijbewijs terug moet gaan brengen bij het CBR
Dit dus. Cruise control aan en laat 'm maar aanklooien.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Laat die invoeger maar anticiperen.
En zo zie je dus hoe ongelofelijk asociaal sommige mensen zijn geworden inzake hun rijgedrag.quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vrijdag een vrachtwagen met trailer dat zien doen, maar dan op de splitsing vanaf Bunde richting Leer/Oldenburg en de A31 richting het zuiden..
Jep, lees maar een paar posts naar boven, de grootste schreeuwers hier in het topic gunnen een ander geen centimeter ruimte, want de regels... blaat.. blééér.. en gewoon niet willen inzien dat het soms handig zou kunnen zijn als je zelf je grijze massa gebruikt om het allemaal voor jezelf en anderen wat makkelijker te maken..quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:52 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En zo zie je dus hoe ongelofelijk asociaal sommige mensen zijn geworden inzake hun rijgedrag.
Alles draait en "ikke","ikke"en de rest kan stikken.
Precies! En dat is toegestaan om te doen. Maar ik ga niet op de rem omdat een invoeger ertussen wil. Hij moet zich maar aanpassen aan de rest van het verkeer. Als ik op de rem moet, daar komen files/ongelukken van.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik woon zelf naast de snelweg met een hele korte invoegstrook en met een koude motor in m'n Toyota iQ ga ik echt niet 4k toeren maken om op normale snelheid in te voegen. Vaak kom ik dus met 60 km/u de snelweg op (je mag daar 100). Ben dan wel blij dat de meeste auto's naar links gaan, maar met vrachtwagens moet ik soms toch stuntelenik druk m'n kleine autootje liever ook niet ervoor. Een keertje maar gewoon de vluchtstrook iets langer genomen zodat ik achter de vrachtwagen uit kwam.
Je kan dan ook niet meer doen dan de hele invoegstrook gebruiken en zo snel mogelijk accelereren.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik woon zelf naast de snelweg met een hele korte invoegstrook en met een koude motor in m'n Toyota iQ ga ik echt niet 4k toeren maken om op normale snelheid in te voegen. Vaak kom ik dus met 60 km/u de snelweg op (je mag daar 100). Ben dan wel blij dat de meeste auto's naar links gaan, maar met vrachtwagens moet ik soms toch stuntelenik druk m'n kleine autootje liever ook niet ervoor. Een keertje maar gewoon de vluchtstrook iets langer genomen zodat ik achter de vrachtwagen uit kwam.
Dat is sowieso ook de regel.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies! En dat is toegestaan om te doen. Maar ik ga niet op de rem omdat een invoeger ertussen wil. Hij moet zich maar aanpassen aan de rest van het verkeer. Als ik op de rem moet, daar komen files/ongelukken van.
Vast de A44 en de oprit vanuit Lisse richting Den Haagquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik woon zelf naast de snelweg met een hele korte invoegstrook en met een koude motor in m'n Toyota iQ ga ik echt niet 4k toeren maken om op normale snelheid in te voegen. Vaak kom ik dus met 60 km/u de snelweg op (je mag daar 100). Ben dan wel blij dat de meeste auto's naar links gaan, maar met vrachtwagens moet ik soms toch stuntelenik druk m'n kleine autootje liever ook niet ervoor. Een keertje maar gewoon de vluchtstrook iets langer genomen zodat ik achter de vrachtwagen uit kwam.
Neequote:Op dinsdag 25 december 2012 16:16 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Vast de A44 en de oprit vanuit Lisse richting Den HaagDat is een heule lastige, zeker als ie met een combinatie rijd met levende have achter de auto.
Ja maar ik heb lekker een leasebak, die trap ik gewoon lekker wel ertussen/voor. Zie maar hoeveel dagwaarde je krijgt uitgekeerd van de verzekering. Met je starre gedrag. Alsof er gelijk een kettingbotsing achter je gebeurt als je ff het gas loslaat.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies! En dat is toegestaan om te doen. Maar ik ga niet op de rem omdat een invoeger ertussen wil. Hij moet zich maar aanpassen aan de rest van het verkeer. Als ik op de rem moet, daar komen files/ongelukken van.
Ik heb het ook niet over gasloslaten..was het maar zo makkelijk..als het beetje druk is dat ik geen kant op kan behalve remmen doe ik dat niet,quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja maar ik heb lekker een leasebak, die trap ik gewoon lekker wel ertussen/voor. Zie maar hoeveel dagwaarde je krijgt uitgekeerd van de verzekering. Met je starre gedrag. Alsof er gelijk een kettingbotsing achter je gebeurt als je ff het gas loslaat.
Het is allemaal verkeersinzicht, je moet gewoon bedenken dat iemand op de invoegstrook gewoon in zal voegen, net zoals mensen die achter je rijden van tevoren kunnen bedenken dat je van je gas af moet om iemand ervoor te laten.
Heeft iedereen een sticker op de auto met jaren rijervaring op de auto dan want ik herken anders niet wie de meeste ervarene van de twee is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:48 schreef Fer het volgende:
Nope, de meest ervarene en superieure rijder moet handelen om een ongeval te voorkomen.
Tuurlijk heb je wettechnisch gelijk, maar zelfs met een leasebak heb ik geen zin iedere week schadeformulieren in te vullen.
Om maar meteen een illusie de grond in te boren: Je hebt geen recht op voorrang, laat staan recht op een ongeval.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:48 schreef Fer het volgende:
Nope, de meest ervarene en superieure rijder moet handelen om een ongeval te voorkomen.
Tuurlijk heb je wettechnisch gelijk, maar zelfs met een leasebak heb ik geen zin iedere week schadeformulieren in te vullen.
Het is niet verboden qua snelheid gezien. Het is pas verboden als je anderen daarmee hinderd.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:19 schreef powerflux het volgende:
invoegen doe je met dezelfde snelheid als het verkeer op de weg naast je en niet anders! met 60 de snelweg op is gewoon gevaarlijk en het zou me niet verbazen als het verboden is...
En mij hinder je niet als je allemaal 130 rijd en iemand rijd 90 ?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is niet verboden qua snelheid gezien. Het is pas verboden als je anderen daarmee hinderd.
Vrachtwagens rijden 80/85.... Die hinderen jou dus ook?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En mij hinder je niet als je allemaal 130 rijd en iemand rijd 90 ?
Die kunnen niet harder. Die zie je ook van verre op de snelweg rijden. Een kleine kutauto met een oud wijf erin niet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vrachtwagens rijden 80/85.... Die hinderen jou dus ook?
Mmm dan moet je misschien eens naar Pearle ofzo...quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Die kunnen niet harder. Die zie je ook van verre op de snelweg rijden. Een kleine kutauto met een oud wijf erin niet.
Hoeft niet. Ik zou niet weten waarom iemand die 90 rijdt mij dan ook meteen hindert. Daar moet echt meer voor zijn.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En mij hinder je niet als je allemaal 130 rijd en iemand rijd 90 ?
In jouw beleving doemt er spontaan iemand voor je op die opeens lanzamer dan jij rijdt? Gebeurt dat je vaak? Mij namelijk nooit.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Die kunnen niet harder. Die zie je ook van verre op de snelweg rijden. Een kleine kutauto met een oud wijf erin niet.
Zolang mensen gewoon rechts rijden, zou ik niet weten hoe ik er last van heb als ze lanzamer gaan dan ik.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik zou niet weten waarom iemand die 90 rijdt mij dan ook meteen hindert. Daar moet echt meer voor zijn.
Het is zo simpel zou je denken en toch zijn er zoveel kneuzen die het fout doen. Het beste devies is preventief uit de buurt van invoegers blijven want je weet nooit of er zo'n ongeleid projectiel bij je naar binnen komt rijden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:19 schreef powerflux het volgende:
invoegen doe je met dezelfde snelheid als het verkeer op de weg naast je en niet anders! met 60 de snelweg op is gewoon gevaarlijk en het zou me niet verbazen als het verboden is...
Gebeurt vaker dan je denkt. Oogkleppen en niet verder kijken dan de neus van de auto lang is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
In jouw beleving doemt er spontaan iemand voor je op die opeens lanzamer dan jij rijdt? Gebeurt dat je vaak? Mij namelijk nooit.
Moeten ze die invoegstrook niet zo kort maken en m'n auto niet zo traagquote:Op dinsdag 25 december 2012 22:19 schreef powerflux het volgende:
invoegen doe je met dezelfde snelheid als het verkeer op de weg naast je en niet anders! met 60 de snelweg op is gewoon gevaarlijk en het zou me niet verbazen als het verboden is...
Rijd jij in dan? een brommobiel ?quote:Op woensdag 26 december 2012 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Moeten ze die invoegstrook niet zo kort maken en m'n auto niet zo traag
Tja, tijd om dan maar het OV te nemen in plaats van mensen te hinderen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja als ik vol gas geef ga ik natuurlijk wel harder, maar dat gaf ik net al aan, ik rij nog met koude motor dus dan wil ik dat nietBovendien zit er nog een bocht voor de invoegstrook waardoor je ook al niet vooraf op snelheid kan komen. In de zomer hoek ik zo hard mogelijk door die bochten voor een beetje extra snelheid, maar in de regen of winter kan dat niet
En dit bord staat er:
[ afbeelding ]
Gast, ik weet een invoegstrook met een haakse 30km/u bocht vlak voor de strook. Dat is gewoon een lastige situatie, zeker met koude motor of een zware wagen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:13 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Tja, tijd om dan maar het OV te nemen in plaats van mensen te hinderen.
Nou ja zegquote:Op woensdag 26 december 2012 11:13 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Tja, tijd om dan maar het OV te nemen in plaats van mensen te hinderen.
Sorry maar met mijn Caddy SDI (geloof me die is langzaam) kan ik altijd invoegen met 100/120 nog nooit een probleem geweest.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gast, ik weet een invoegstrook met een haakse 30km/u bocht vlak voor de strook. Dat is gewoon een lastige situatie, zeker met koude motor of een zware wagen.
Denk dat die op die strook ook net 80 haalt met vol optrekken. Die SDI'tjes zijn idd absurd langzaam.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:26 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Sorry maar met mijn Caddy SDI (geloof me die is langzaam) kan ik altijd invoegen met 100/120 nog nooit een probleem geweest.
Dan heb jij nog nooit met een zware combinatie gereden.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:29 schreef cambriagmx het volgende:
Nog nooit dat probleem gehad.
Ik zal wel een probleem hebben in sommige stroken in het buitenland, daar zijn ze soms absurd kort.
Ik heb toch ook over mijn Caddy SDI.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit met een zware combinatie gereden.
Minimaal 60 kunnen en mogen. Een opgevoerde brommer kan wel harder maar mag het nog steeds niet en mag dus ook niet op de snelweg.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:03 schreef Koepert het volgende:
Een auto moet minimaal 65 KUNNEN om op de snelweg te mogen
En nu een Crafter in de langste uitvoering met 2 ton lading.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:39 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik heb toch ook over mijn Caddy SDI.
geen probleem.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:55 schreef Light het volgende:
En dan bijvoorbeeld hier invoegen. (A27 bij Oosterhout)
Daar kun je nog wel een redelijke aanloop nemen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:55 schreef Light het volgende:
En dan bijvoorbeeld hier invoegen. (A27 bij Oosterhout)
Je kunt al hier kijken wat er te beleven valt op de snelweg.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:55 schreef Light het volgende:
En dan bijvoorbeeld hier invoegen. (A27 bij Oosterhout)
Zelfs met een LZV-combinatie is het geen probleem.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En nu een Crafter in de langste uitvoering met 2 ton lading.
Inderdaad! De invoeger moet zich aanpassen aan het verkeer wat op de rijbaan rijd waar hij of zij gaat invoegen. Niet andersom!quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:09 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dit dus. Cruise control aan en laat 'm maar aanklooien.
Dat wel. Maar als je eenmaal boven bent, heb je weinig tijd meer om in te voegen. (Daarbij was dit de eerste die ik kon vinden voor "korte invoegstrook").quote:Op woensdag 26 december 2012 12:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel een redelijke aanloop nemen.
True, je kunt alvast een beeld vormen.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt al hier kijken wat er te beleven valt op de snelweg.
Een invoegende vrachtwagen is normaal, maar een invoegende automobilist met die snelheid is ineens levensgevaarlijk? Dramaqueen.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik kan me dood irriteren aan figuren die met 70-80 invoegen terwijl het verkeer 100-110 rijdt. Levensgevaarlijk en daarnaast grote file veroorzakers.
Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet, dus moet je je aanpassen.. en dat is eng.. en kunnen we niet zo goed..quote:Op woensdag 26 december 2012 13:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Een invoegende vrachtwagen is normaal, maar een invoegende automobilist met die snelheid is ineens levensgevaarlijk? Dramaqueen.
Nee. Je mag gewoon met 40 invoegen, en zelfs dat is in het geval van een file veel te hard. Er is geen minimum (invoeg)snelheid op de auto(snel)weg.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:03 schreef Koepert het volgende:
Een auto moet minimaal 65 KUNNEN om op de snelweg te mogen, (wellicht een foutieve) aanname van mijn kant is dan dat als je met minder dan dat in gaat voegen, je ook gewoon 'strafbaar' bezig bent. Maar dat is een aanname..
Vrachtwagens KUNNEN simpelweg niet snel invoegen. Hetzelfde geld voor auto's met aanhangers. Daar heb ik dan ook alle begrip voor en die zal ik alle ruimte geven.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Een invoegende vrachtwagen is normaal, maar een invoegende automobilist met die snelheid is ineens levensgevaarlijk? Dramaqueen.
Niet-anticiperende cruisecontrol-rijders zijn gevaarlijk.
Dus als je niet harder KAN, is het niet levensgevaarlijk meer? Is dat wat je wil zeggen?quote:Op woensdag 26 december 2012 13:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Vrachtwagens KUNNEN simpelweg niet snel invoegen.
Zo is dat. Ik rij hier en fuck the rest.quote:Personenwagens die niet invoegen met dezelfde snelheid als het verkeer de rijbaan krijgen van mij geen extra ruimte. Als je dit soort figuren consequent ruimte geeft leren ze het nooit.
O dus als mijn gebakje geen 120 rijd voor het einde van de invoegstrook kan ik neervallen?quote:Op woensdag 26 december 2012 13:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vrachtwagens KUNNEN simpelweg niet snel invoegen. Hetzelfde geld voor auto's met aanhangers. Daar heb ik dan ook alle begrip voor en die zal ik alle ruimte geven.
Personenwagens die niet invoegen met dezelfde snelheid als het verkeer de rijbaan krijgen van mij geen extra ruimte. Als je dit soort figuren consequent ruimte geeft leren ze het nooit.
Mooi he? Mensen die geen rekening met anderen houden.... DE grootste reden dat er files ontstaan....quote:Op woensdag 26 december 2012 13:21 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
O dus als mijn gebakje geen 120 rijd voor het einde van de invoegstrook kan ik neervallen?
JA, maar dat is niet erg want ze rijden niet te hard....quote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mooi he? Mensen die geen rekening met anderen houden.... DE grootste reden dat er files ontstaan....
Dat is eerder kleven, opgefokt rijgedrag en onjuist (helemaal geen) gebruik van de spitsstrook.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mooi he? Mensen die geen rekening met anderen houden.... DE grootste reden dat er files ontstaan....
Heb wel eens mensen met een chihuahua (?) of ander schoothondje op de hoedenplank rond zien rijden; da's helemaal vragen om doden..quote:Op woensdag 26 december 2012 14:04 schreef jitzzzze het volgende:
ding ook lekker, dan zit dat doosje in je achterhoofd. Daar wordt je ov
Dit ja, en vooral dat op een 2baans weg waarbij de vluchtstrook als spitsstrook geopend is, ik snap niet wat er zo moeilijk te begrijpen is aan een groene pijl.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:07 schreef XSbig het volgende:
Mensen die lekker op een driebaansweg in het midden gaan rijden. Een treintje van 5 auto's achter elkaar die ik allemaal rechts kan 'inhalen' waarna ik eindelijk een auto op de rechterbaan voor mij tref die ik dan niet kan inhalen vanwege het treintje op de middelste baan
Die vrachtwagens vinden de middelste baan ook vaak erg interessant... En die andere groep mensen is klein... Vandaar ook het woordje BIJNAquote:Op woensdag 26 december 2012 17:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jawel,. vrachtwagens en mensen met inzicht.
Op een 5 strooks baan blijven ze ook gewoon stoïcijns op de 2e rijstrook rijden. Kun je via 3 stroken rechts inhalen.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:41 schreef Spezza19 het volgende:
De rechter rijstrook kan je ook gewoon afschaffen in Nederland.... Bijna niemand die er gebruik van maakt
ik heb het over een zware combinatiequote:Op woensdag 26 december 2012 11:39 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik heb toch ook over mijn Caddy SDI.
+2pk.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:59 schreef kiwiko het volgende:
[..]
En dan nog een keertje met twee paarden achter je auto
Nee, als jij gewoon te beroerd bent om even je snelheid aan te passen mag je neervallen. Bijna iedere auto is in staat om goed mee te komen in het verkeer. Kan dat gebakje van jou dat niet, dan zul je toch een keertje moeten kijken wat er om je heen gebeurt en je rijgedrag aanpassen. Je kansen grijpen, maar ook mogelijkheden zien...quote:Op woensdag 26 december 2012 13:21 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
O dus als mijn gebakje geen 120 rijd voor het einde van de invoegstrook kan ik neervallen?
Ik niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:58 schreef kiwiko het volgende:
[..]
ik heb het over een zware combinatiejouw Caddy is geen zware combinatie
Rijd maar binnendoor als je dat niet red, of zorg er voor dat je het wel red. En met een aanhanger hoef je zelfs maar tot de 90. Eitje.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:59 schreef kiwiko het volgende:
[..]
En dan nog een keertje met twee paarden achter je auto
Amenquote:Op woensdag 26 december 2012 19:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, als jij gewoon te beroerd bent om even je snelheid aan te passen mag je neervallen. Bijna iedere auto is in staat om goed mee te komen in het verkeer. Kan dat gebakje van jou dat niet, dan zul je toch een keertje moeten kijken wat er om je heen gebeurt en je rijgedrag aanpassen. Je kansen grijpen, maar ook mogelijkheden zien...
Mensen die zich beperkt voelen door het voertuig waarmee ze op pad zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |