quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Wil je zeggen dat Ajax iets in te brengen heeft deze tweede helft dan? Eerste helft kansjes, met nadruk op 'jes'.quote:
quote:Op zondag 23 december 2012 13:57 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Ajax iets in te brengen heeft deze tweede helft dan? Eerste helft kansjes, met nadruk op 'jes'.
Niet trollen HMF.quote:Op zondag 23 december 2012 13:57 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Ajax iets in te brengen heeft deze tweede helft dan? Eerste helft kansjes, met nadruk op 'jes'.
Waren echt geen grote kansen hoor. Als je niet ziet dat die keeper dieballen zonder moeite kon houden.quote:Op zondag 23 december 2012 13:58 schreef GieJay het volgende:
[..]
;') 5 keer op de keeper af zijn inderdaad kansjes.
het waren échte 'clear cut chances' geweest als je een fatsoenlijke spits had gehad. Pellé had er 2 van de 3 gemaakt. Deze gasten schieten zo lachwekkend slecht, ik had die ballen er ook uitgehouden hoor.quote:Op zondag 23 december 2012 13:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Niet trollen HMF.
Na de eerste helft had het echt 3-0 moeten staan. Wat kansjes en 3 clear cut chances
gaat wel gebeurenquote:Op zondag 23 december 2012 13:59 schreef Pedroso het volgende:
Zou zonde zijn als je hier punten verliest. Totaal onnodig.
Ja en Messi had er 4 van de 3 gemaakt. Prins Friso wss geen enkele.quote:Op zondag 23 december 2012 14:00 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
het waren échte 'clear cut chances' geweest als je een fatsoenlijke spits had gehad. Pellé had er 2 van de 3 gemaakt. Deze gasten schieten zo lachwekkend slecht, ik had die ballen er ook uitgehouden hoor.
Je kan zeggen wat je wil, het waren geen 'open doel' kansen. Nogmaals, Ajax was echt érg slecht deze wedstrijd.quote:Op zondag 23 december 2012 14:03 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ja en Messi had er 4 van de 3 gemaakt. Prins Friso wss geen enkele.
al vanaf de 45e minuutquote:Op zondag 23 december 2012 14:04 schreef Pedroso het volgende:
Lijkt me tijd voor een wissel. Is een beetje ingezakt bij Ajax. Poulsen trouwens prima vandaag.
Vijf bij ingaan winterstop vorig jaar. Maar dat was na 17 duels.quote:Op zondag 23 december 2012 14:05 schreef TIM-846 het volgende:
Jammer maar helaas. We staan minder achter dan vorig jaar rond deze tijd. Haha.
straks toch vier?quote:Op zondag 23 december 2012 14:06 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Vijf bij ingaan winterstop vorig jaar. Maar dat was na 17 duels.
Dan zijn het toch gewoon kansenquote:Op zondag 23 december 2012 14:00 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
het waren échte 'clear cut chances' geweest als je een fatsoenlijke spits had gehad. Pellé had er 2 van de 3 gemaakt. Deze gasten schieten zo lachwekkend slecht, ik had die ballen er ook uitgehouden hoor.
Drie bij deze stand.quote:
Moet zeggen dat Ajax de laatste tijd ook buitenshuis prima voetbalt.quote:Op zondag 23 december 2012 14:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Drie bij deze stand.
Hadden we vorig jaar wel eenvoudiger programma na de winterstop, dit keer moeten we vooral op bezoek bij het linker rijtje.
gaat goed ook nuquote:Op zondag 23 december 2012 14:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Ajax de laatste tijd ook buitenshuis prima voetbalt.
Who the hell cares? Dit is de winterstop.quote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef Pedroso het volgende:
Volgende wedstrijd Feijenoord thuis en dan Vitesse uit.
Waarom niet? Wat hebben Eriksen, Fischer en De Jong goed gedaan dan vandaag?quote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Toch niet te geloven ook, waarom liet de boer in godsnaam boerrigter er in staan, heeft ie een vuurpijl in z'n oog gehad of zo?
Wat deed hij dan fout? Vond hem goed voor de bal blijven bij die kans van Mulenga.quote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef TheArt het volgende:
Alderweireld speelt steeds slechter. Vandaag ook weer dramatisch. Hij oogt zo onzeker. Snap totaal niet waarom hij nog de voorkeur krijgt op Veltman en Denswil.
Ik denk omdat Alderweireld wat meer kracht heeft dan Veltman en dit een fysieke pot zou worden.quote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef TheArt het volgende:
Alderweireld speelt steeds slechter. Vandaag ook weer dramatisch. Hij oogt zo onzeker. Snap totaal niet waarom hij nog de voorkeur krijgt op Veltman en Denswil.
Eriksen was de eerste helft fenomenaalquote:Op zondag 23 december 2012 14:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat hebben Eriksen, Fischer en De Jong goed gedaan dan vandaag?
Alsof die niet onzeker gaan spelenquote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef TheArt het volgende:
quote:Op zondag 23 december 2012 14:20 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik ben die Eriksen en de Jong zo ontzettend moe. Als het tegen zit heb je geen zak aan die gasten.
Fisscher had ie dan ook wel gewisseld. Boerrigter en Fischer waren allebei toch wel de slechtste man van het veld. Konden niet eens een balletje passen.quote:Op zondag 23 december 2012 14:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat hebben Eriksen, Fischer en De Jong goed gedaan dan vandaag?
Siem moet ze gewoon opeisen, Eriksen kan ook egen vrije trap nemen.quote:Op zondag 23 december 2012 14:17 schreef Pedroso het volgende:
Er is iets goed mis als Alderweireld en Boerigter vrije trappen gaan nemen op een gevaarlijke positie.
Dat sowieso.quote:Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik stel ook voor dat ze eens moeten kappen met dat combinerend de bal in het doel krijgen.
Welkom bij Ajax.quote:Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik stel ook voor dat ze eens moeten kappen met dat combinerend de bal in het doel krijgen.
Normaal lukt het, dus tja...maar dit keer. Fischer bijv. 5 man voor zich, well lets shoot!quote:Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Zijn inspeelpasses zijn kut, hij heeft een aantal keer een bal terug proberen te koppen met als resultaat een vuurpijl de lucht in, een paar keer kinderlijk zijn man weg laten lopen waar dan gelukkig niets uit kwam en een paar keer dat hij als centrale verdediger niet eens het duel ingaat. Viel me gewoon erg op. Ben er wel een beetje klaar mee.quote:Op zondag 23 december 2012 14:21 schreef BobW het volgende:
[..]
Wat deed hij dan fout? Vond hem goed voor de bal blijven bij die kans van Mulenga.
Al werden we wel steeds kampioen, op 2009/2010 na. Voor wat het waard is.quote:Op zondag 23 december 2012 14:23 schreef Pedroso het volgende:
Al met al is Ajax verder dan voorgaande jaren. De laatste 3 jaar werden we hier (verdiend) verslagen en nu had je gewoon moeten winnen.
Normaal lukt het ook niet. Ajax is echt de minst efficiente ploeg van de eredivisie momenteel of zo. Van de gecreeerde kansen gaat er echt 5% in maximaal.quote:Op zondag 23 december 2012 14:23 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Normaal lukt het, dus tja...maar dit keer. Fischer bijv. 5 man voor zich, well lets shoot!
Wat een domme reactie.quote:Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Veltman staat verdedigend veel beter vind ik. Aan het opbouwen kan bij hem nog wel geschaafd worden.quote:Op zondag 23 december 2012 14:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zijn inspeelpasses zijn kut, hij heeft een aantal keer een bal terug proberen te koppen met als resultaat een vuurpijl de lucht in, een paar keer kinderlijk zijn man weg laten lopen waar dan gelukkig niets uit kwam en een paar keer dat hij als centrale verdediger niet eens het duel ingaat. Viel me gewoon erg op. Ben er wel een beetje klaar mee.
Veltman is juist opbouwend goed, beter dan Alderweireld.quote:Op zondag 23 december 2012 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Veltman staat verdedigend veel beter vind ik. Aan het opbouwen kan bij hem nog wel geschaafd worden.
Ik snap niet hoe jij tevreden kan zijn met deze uitslag.quote:Op zondag 23 december 2012 14:25 schreef Devv het volgende:
Ajax heeft het gewoon goed gedaan. Ze staan maar drie punten achter op de koploper en gaan er in de lente gewoon weer overheen.
Dan verschillen we in die mening.quote:Op zondag 23 december 2012 14:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Veltman is juist opbouwend goed, beter dan Alderweireld.
Wat? Het is toch zo? Geweldige voetballers, daar niet van, maar de ploeg op het juiste moment op sleeptouw nemen doen ze niet. En dat terwijl die twee de leiders van het huidige Ajax zouden moeten zijn. Overigens Alderweireld idem.quote:
Alderweireld kan opbouwend vrij weinig. Kan soms leuk verdedigen, maar verder niet zo. Hopelijk over twee jaar een centrum met Denswil en Veltman.quote:Op zondag 23 december 2012 14:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Veltman is juist opbouwend goed, beter dan Alderweireld.
Je braakt onzin uit. Als we winnen zijn ze altijd bij alle goals betrokken, als we een keer niet winnen dan hebben ze het niet gedaan idd. Wat wil je nou met zo'n reactie?quote:Op zondag 23 december 2012 14:26 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Wat? Het is toch zo? Geweldige voetballers, daar niet van, maar de ploeg op het juiste moment op sleeptouw nemen doen ze niet. En dat terwijl die twee de leiders van het huidige Ajax zouden moeten zijn. Overigens Alderweireld idem.
Dat soort dingen zegt nooit zo veel, we zullen dit jaar ook wel potjes verloren hebben die we vorig jaar wonnen.quote:Op zondag 23 december 2012 14:23 schreef Pedroso het volgende:
Al met al is Ajax verder dan voorgaande jaren. De laatste 3 jaar werden we hier (verdiend) verslagen en nu had je gewoon moeten winnen.
quote:Op zondag 23 december 2012 14:27 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Alderweireld kan opbouwend vrij weinig. Kan soms leuk verdedigen, maar verder niet zo. Hopelijk over twee jaar een centrum met Denswil en Veltman.
En passed over de grond alleen naar Moisander, van Rhijn, Poulsen of Vermeer. Nooit een pass met iets meer risico.quote:Op zondag 23 december 2012 14:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]![]()
Die lange bal moet hij sowieso mee stoppen.
Hoe dan?quote:Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Televaagquote:Op zondag 23 december 2012 14:30 schreef TheArt het volgende:
WTF, kop Telesport: "Winstpuntje voor Ajax"x100
Ze maken zich zo belachelijk he, blijft toch bizar dat zo'n krant de grootste krant is (is in veel landen zo trouwens).quote:Op zondag 23 december 2012 14:30 schreef TheArt het volgende:
WTF, kop Telesport: "Winstpuntje voor Ajax"x100
Dat is toch wat ik zeg? Als het niet draait hebben ze geen waarde. Je ziet die gasten - vooral Eriksen - nooit het vuurtje opstoken in de ploeg. Het blijft voortdurend hetzelfde tempo.quote:Op zondag 23 december 2012 14:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je braakt onzin uit. Als we winnen zijn ze altijd bij alle goals betrokken, als we een keer niet winnen dan hebben ze het niet gedaan idd. Wat wil je nou met zo'n reactie?
Bij deze wedstrijd speelt de wedstrijd van donderdag inderdaad wel mee, qua conditie. Maar ja, dat gaat nog minimaal 2, maximaal 8 keer gebeuren...quote:Op zondag 23 december 2012 14:33 schreef Shreyas het volgende:
Ik kan wel leven met een 0-0 hoor. Het blijft een 12:30 uur wedstrijd, dus je mist sowieso veel scherpte en verlies de conditieslag. Bij deze wedstrijd had ik niet gerekend op drie punten. Eerste seizoenshelft hebben we alleen onnodig punten verspeeld tegen Heracles dus op zich niet heel slecht gedaan.
Nee dat is niet wat je zegt, daarnaast draaide het prima, we maakte alleen de kansen niet af. Snap niet waar je het over hebt eigenlijk.quote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Als het niet draait hebben ze geen waarde. Je ziet die gasten - vooral Eriksen - nooit het vuurtje opstoken in de ploeg. Het blijft voortdurend hetzelfde tempo.
Met 2 luik Unitedquote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij deze wedstrijd speelt de wedstrijd van donderdag inderdaad wel mee, qua conditie. Maar ja, dat gaat nog minimaal 2, maximaal 8 keer gebeuren...
Om 12:30 zie je vaak een heel ander Ajax, dat heeft er meer mee te maken dan die wedstrijd van donderdagquote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij deze wedstrijd speelt de wedstrijd van donderdag inderdaad wel mee, qua conditie. Maar ja, dat gaat nog minimaal 2, maximaal 8 keer gebeuren...
Maar als het draait, dan draait het dankzij hen. Dus dan doen ze precies wat jij van ze vraagt. Maar ja, dan draait het, dus dan telt het nietquote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Als het niet draait hebben ze geen waarde. Je ziet die gasten - vooral Eriksen - nooit het vuurtje opstoken in de ploeg. Het blijft voortdurend hetzelfde tempo.
Dat vind ik ook kenmerkend voor Ajax hoor, in positieve zin. Wij zijn geen ploegen die op z'n Duits winnen, of door grof spel zoals Feyenoord. Wij moeten winnen op basis van kwaliteit, positiespel, voetballend de betere zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar als het draait, dan draait het dankzij hen. Dus dan doen ze precies wat jij van ze vraagt. Maar ja, dan draait het, dus dan telt het niet. Zo kunnen ze het nooit bewijzen natuurlijk.
Al heb je wel een punt hoor, de klootzak-mentaliteit lijkt nog wel eens te missen bij Ajax.
Vind je het gek na al zijn gemiste kansen. Je moet je frustratie ergens kwijt, Derkquote:Op zondag 23 december 2012 14:39 schreef S0nic het volgende:
Die gele kaart voor Derk was zeer verdiendWat loopt die gast steeds te mekkeren zeg.
Ik heb Eriksen in de eerste helft constant zien afjagen op Ruiter. Nee hij scheld zijn teamgenoten inderdaad niet verrot, maar geeft wel het goede voorbeeld.quote:Op zondag 23 december 2012 14:35 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik had het ook meer over de eerste seizoenshelft dan over deze wedstrijd.quote:Op zondag 23 december 2012 14:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij tevreden kan zijn met deze uitslag.
Het enige is dat je nog uit moet spelen bij PSV, Twente en Vitesse.quote:Op zondag 23 december 2012 14:42 schreef Tarado het volgende:
Al met al zie ik het wel positief in voor de rest van het seizoen, we laten het beste voetbal zien
Vitesse is zonder Bony, Twente is gewoon fucking slecht.quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het enige is dat je nog uit moet spelen bij PSV, Twente en Vitesse.
Kijk ik niet meer van op. Typerend voor een 12:30 wedstrijdquote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Ramboetan het volgende:
Die twee vrije trappen aan het einde van de wedstrijd trouwens. Gewoon triest.
Thuis is Twente wel goedquote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vitesse is zonder Bony, Twente is gewoon fucking slecht.
Uit bij Vitesse lijkt me niet zo erg. Uit naar fc Twente wordt heel erg saai. Uit naar Psv leuk denk ik.quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dat je als enige nog Europees speelt.quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gejank over Europees spelen na de winderstop word ik toch wel zat hoor.quote:Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En dat je als enige nog Europees speelt.
Europese wedstrijden heeft Ajax in de competitie geen punten gekost. In tegenstelling tot PSV die verloor van Vitesse nadat ze in Europa hadden gespeeld met hun tweede elftalquote:Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De eerste helft ja. Maar de tweede helft kwamen ze er niet mee door, toen vroeg de wedstrijd om simpeler en steviger voetbal, maar dat lukt die jongens niet.quote:Op zondag 23 december 2012 14:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee dat is niet wat je zegt, daarnaast draaide het prima, we maakte alleen de kansen niet af. Snap niet waar je het over hebt eigenlijk.
Dat is wel zo maar er staat bij die anderen veel meer druk opquote:Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
?quote:Op zondag 23 december 2012 14:46 schreef mrstylo het volgende:
Juichen wanneer je tegen Utrecht scoort.
Wat een onzin, hoe kan je nou verwachten van Eriksen dat hij op fysiek gaat spelenquote:Op zondag 23 december 2012 14:46 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
De eerste helft ja. Maar de tweede helft kwamen ze er niet mee door, toen vroeg de wedstrijd om simpeler en steviger voetbal, maar dat lukt die jongens niet.
Het zijn prima voetballers, maar ze begrijpen maar niet dat hun favoriete spelletje niet altijd genoeg is.
Ben het met je eensquote:Op zondag 23 december 2012 14:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kan je nou verwachten van Eriksen dat hij op fysiek gaat spelenHij moet het juist hebben van z'n voetballende vermogen. Zo hebben we de afgelopen 7 wedstrijden moeiteloos gewonnen. Nu gaat hij er toevallig niet in en ik hoor overal dat we alles weer om moeten gooien. Zo raar vind ik dat.
quote:Ajax - Feyenoord vervroegd van 16.30 uur naar 14.30 uur
Het eerste duel na de winterstop, de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord, zal op het vertrouwde tijdstip van 14.30 uur afgewerkt worden. Aanvankelijk was de wedstrijd vastgesteld op 16.30 uur. Inmiddels is de wedstrijd door de KNVB vervroegd naar 14.30 uur.
Eriksen was ook goed aan het jagen de eerste helft, waardoor Utrecht geen moment rustig kon uitverdedigen. Als je dan toch kritiek op een Deen wil hebben, wat was Fischer een drama vandaag.quote:Op zondag 23 december 2012 14:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kan je nou verwachten van Eriksen dat hij op fysiek gaat spelenHij moet het juist hebben van z'n voetballende vermogen. Zo hebben we de afgelopen 7 wedstrijden moeiteloos gewonnen. Nu gaat hij er toevallig niet in en ik hoor overal dat we alles weer om moeten gooien. Zo raar vind ik dat.
Ja, die had wel 10 minuten eerder gewisseld mogen worden idd.quote:Op zondag 23 december 2012 14:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Eriksen was ook goed aan het jagen de eerste helft, waardoor Utrecht geen moment rustig kon uitverdedigen. Als je dan toch kritiek op een Deen wil hebben, wat was Fischer een drama vandaag.
Maar fischer kan nog voor gevaar zorgen op de linksbuitenpositie. Hoesen niet.quote:Op zondag 23 december 2012 14:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, die had wel 10 minuten eerder gewisseld mogen worden idd.
Dat is waar.quote:Op zondag 23 december 2012 14:54 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Maar fischer kan nog voor gevaar zorgen op de linksbuitenpositie. Hoesen niet.
PSV. Waarom?quote:Op zondag 23 december 2012 14:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Voor welke club ben jij mrstylo?
Ja leuk, maar hij moet een ophouden met zijn gekloot met de bal in de kleine ruimtes. Dat is leuk bij een 3-0 voorsprong maar bij een 0-0 gewoon bloedirritant. En ja dat had ik ook gezegd als hij de 1-0 in de 89ste minuut had gescoord met die onzin.quote:Op zondag 23 december 2012 14:54 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Maar fischer kan nog voor gevaar zorgen op de linksbuitenpositie. Hoesen niet.
Dat gekloot noemenquote:Op zondag 23 december 2012 14:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja leuk, maar hij moet een ophouden met zijn gekloot met de bal in de kleine ruimtes. Dat is leuk bij een 3-0 voorsprong maar bij een 0-0 gewoon bloedirritant. En ja dat had ik ook gezegd als hij de 1-0 in de 89ste minuut had gescoord met die onzin.
Hij loopt zich structureel vast door zijn acties tever door te voeren in de 16 van de tegenstander. Terwijl hij dan al vaak de bal lang en breed had moeten afleggen. Het voelt bij mij aan of hij het overzicht dan gewoon kwijt is.quote:Op zondag 23 december 2012 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat gekloot noemen, normaal gesproken komt hij er briljant uit. Ik kan je alvast vertellen dat hij daar niet mee zal ophouden.
al dat kijken naar het programmaquote:Op zondag 23 december 2012 14:59 schreef Pedroso het volgende:
Programma van Ajax en PSV is gelijkwaardig met 3 uitwedstrijden naar clubs in de top 5.
Feijenoord heeft alleen nog Ajax uit (eerste wedstrijd na de winterstop). Twente alleen Feijenoord uit.
Op papier zou je zeggen dat Fey en Twe er het beste voor staan maar denk dat het uiteindelijk tussen PSV en Ajax zal gaan.
Ik kan me herinneren dat psv 1-0 verloor van Utrecht en zelfs nog een tijdje tegen negen man heeft gevoetbald. Dus wat je zegt slaat ook op jezelf, in meerdere mate zelfs.quote:
Andersen.quote:Op zondag 23 december 2012 15:05 schreef S0nic het volgende:
We hebben wel echt een fatsoenlijke rechtsbuiten nodigDerk voldoet gewoon niet en Lukoki is aardig als wissel maar meer ook niet.
Ik vind het alleen maar mooi hoor.quote:Op zondag 23 december 2012 14:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat gejank over Europees spelen na de winderstop word ik toch wel zat hoor.
Ajax heeft wel bewezen dat het vorig jaar er geen last van had.quote:Op zondag 23 december 2012 15:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind het alleen maar mooi hoor.
Maar het is wel een wetenschappelijk feit dat er minder wedstrijden worden gewonnen door teams die maar 2 rustdagen hebben gehad. Dat is ook een verschil met voor de winterstop: je gaat nu op donderdag spelen. Deze wedstrijd toont al meteen aan wat het gevolg is: in de tweede helft kan het goede niveau van de eerste helft niet vastgehouden worden.
Waarom staat Derk dan ook op rechts, heeft zijn beste periodes bij Ajax en RKC op links gehad...quote:Op zondag 23 december 2012 15:05 schreef S0nic het volgende:
We hebben wel echt een fatsoenlijke rechtsbuiten nodigDerk voldoet gewoon niet en Lukoki is aardig als wissel maar meer ook niet.
Alleen tegen NEC thuis en Excelsior uit. Daarbij is het met statistiek zo dat de kans op een overwinning afneemt. Dus als je kans op een overwinning van 90% naar 70% afneemt, en de kans op twee overwinningen dus van 81% naar 49% (getallen zijn puur hypothetisch), betekent dit nog steeds dat je de wedstrijden kan winnen. De Europese wedstrijden op donderdag verkleinen je kans alleen maar, en zijn dus wel degelijk een nadeel.quote:Op zondag 23 december 2012 15:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ajax heeft wel bewezen dat het vorig jaar er geen last van had.
twitter:ajaxmuseumNL twitterde op zondag 23-12-2012 om 15:40:37Frank de Boer: Als je zo goed blijft voetballen, word je uiteindelijk kampioen. #utrAJA #AJAX reageer retweet
quote:Op zondag 23 december 2012 16:51 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajaxmuseumNL twitterde op zondag 23-12-2012 om 15:40:37Frank de Boer: Als je zo goed blijft voetballen, word je uiteindelijk kampioen. #utrAJA #AJAX reageer retweet
Ik zie het met vertrouwen tegemoetquote:Op zondag 23 december 2012 16:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Leuk voor je. Tot over een maand, wanneer we jullie in de pan hakken in eigen huis
Tegen NAC hadden jullie het zeker niet makkelijk. Als er een winnaar zou moeten komen in die wedstrijd dan was het NAC wel.quote:Op zondag 23 december 2012 17:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
We hadden het helemaal niet moeilijk met NACWe hebben twee tyfusgrote fouten van een belachelijk slechte keeper meegemaakt.
[..]. Heb je jullie vandaag tegen Utrecht zien spelen? Eerste helft 2 grote 'kansjes', en ze dan op zo'n manier afmaken
. Zou me daar maar eerst zorgen over maken voor ik hoog van de toren blaas over Feyenoord als ik jou was.
[..]
Eens.
[..]
Twente wordt echt 5e ofzo met die idiote coach.
[..]. PSV, Feyenoord en Ajax, daar draait het om. Zoveel is duidelijk.
Klopt, schandalig dat Alderweireld en Boerrigter de bal opeisten en hem vervolgens verkloten.quote:Op zondag 23 december 2012 17:21 schreef Class het volgende:
Waar de fuck sloegen die vrije trappen op vandaag, wtf?
alleen hij he, de meeste Feyenoord fans zijn wel reëel.quote:Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Tegen NAC hadden jullie het zeker niet makkelijk. Als er een winnaar zou moeten komen in die wedstrijd dan was het NAC wel.
Verder ben ik het wel eens hoor. Feijenoord is zeker een kanshebber maar jullie (jij) gaan er vanuit dat ze zo ongeveer alles gaan winnen in de 2e competitiehelft vanwege het 'makkelijke programma'.
Zou er maar niet op rekenen.
en dit jaar in de kuip? lucky rode kaartquote:Op zondag 23 december 2012 18:04 schreef Helpmefok het volgende:
[..]. Net als vorig jaar zeker?
O wacht toen waren we 90 minuten de baas. Gaat nu niet anders zijn. Alleen het resultaat wordt anders: 1-2.
quote:
Wat is dit nou ?? Jij vind het dus ontopic als er Feijenoorders posten over Feijenoord in het Ajax topic en als er Ajacieden op reageren (op een nette manier) mag dat niet.quote:
Heeft weinig reddingen hoeven te doen hoor, de Ajacieden verprutsten voor de Ruiter in actie had hoeven komen de kans al. Wel een goede keeper overigens.quote:Op zondag 23 december 2012 19:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die keeper van Utrecht speelde wel goed dat mag ook gezegd worden
Was met afstand de beste man op het veld. Staat echt goed opgesteld tussen de palen.quote:Op zondag 23 december 2012 19:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heeft weinig reddingen hoeven te doen hoor, de Ajacieden verprutsten voor de Ruiter in actie had hoeven komen de kans al. Wel een goede keeper overigens.
*zucht*quote:Op zondag 23 december 2012 19:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat is dit nou ?? Jij vind het dus ontopic als er Feijenoorders posten over Feijenoord in het Ajax topic en als er Ajacieden op reageren (op een nette manier) mag dat niet.
Tja, lekker volwassen hoor.
Is leuk die statistieken en het klopt ook wel dat Ajax het initiatief weggaf na die 1-2 maar er was wel een rode kaart voor nodig om dat gelijkspel te halen, want op dat moment begon Feyenoord er pas in te geloven en was bij Ajax de organisatie weg.quote:Op zondag 23 december 2012 18:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://eredivisielive.nl/wedstrijd/1697217
Kijk ook nog even de samenvatting terug, Ajax had na de 2-1 nul keer een schot gelost. Een punt gestolen door Ajax, geen enkele andere conclusie mogelijk.
Het lijkt er dus op dat zijn andere knie er niet zo erg aan toe is als toen bij zijn rechter. Toen lag hij er namelijk 18 maanden uit.twitter:RicardoKishna twitterde op zondag 23-12-2012 om 15:38:46“@Voetbaltijd: @RicardoKishna Hoe gaat het met jouw blessure? Waneer ben je terug” -- verloopt voorspoedig ik hoop half februari weer reageer retweet
Traint, nog niet met de bal.quote:Op zondag 23 december 2012 20:35 schreef Salami3006 het volgende:
Iemand nog iets gehoord van Sightorsson?
quote:Op zondag 23 december 2012 20:37 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Traint, nog niet met de bal.
Babel gaat mee naar Brazilië, Sigthorsson 50/50.
De Boer.quote:'De Boer kon 6 miljoen euro netto gaan verdienen bij Spartak Moskou'
Frank de Boer had een van de best betaalde coaches ter wereld kunnen gaan worden, althans af we af mogen gaan op De Telegraaf. Bij Eredivisie Live meldde chef sport Valentijn Driessen van de krant dat de Ajax coach een aanbieding van Spartak Moskou had gekregen van maar liefst 6 miljoen euro netto per jaar. Zaterdag meldde Overmars in De Telegraaf al dat De Boer een aanbod van de Russen heeft afgewezen. De Ajax coach wil langer door bij Ajax en gaat met Ajax in gesprek over het openbreken en verlengen van zijn tot 2014 doorlopende contract.
FdB wacht op dezelfde trein als Ronald Koeman denk ikquote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Traint gewoon weer mee met de groep.
[..]
De Boer.![]()
Denk het niet, zijn vrouw heeft een winkel hier en zijn kinderen groeien hier op.quote:Op zondag 23 december 2012 23:09 schreef DonRaja het volgende:
[..]
FdB wacht op dezelfde trein als Ronald Koeman denk ik
Fischer wil altijd precies goed uitkomen met zijn rechterbeen, was vandaag wat ongelukkig. Komt goed.quote:Op maandag 24 december 2012 00:23 schreef Smoofie het volgende:
Ook vischer mag eens gvd meer gaana afgeven of meteen schieten,
Dit zijn dure punten.quote:Op maandag 24 december 2012 00:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Fischer wil altijd precies goed uitkomen met zijn rechterbeen, was vandaag wat ongelukkig. Komt goed.
Ja, al vond ik het niet eens de grootste kans. Boerrigter had hem normaal moeten afleggen en de Jong had gewoon goed om te keeper moeten gaan. Helaas.quote:
Laatste minuut ook nog een kansloos een vrije trap direct op doel schietenquote:Op maandag 24 december 2012 00:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja, al vond ik het niet eens de grootste kans. Boerrigter had hem normaal moeten afleggen en de Jong had gewoon goed om te keeper moeten gaan. Helaas.
Die zit in de Boilesen - en voorheen Boerrigter - categorie: weinig zinnigs te zeggen over duur blessure.quote:Op maandag 24 december 2012 00:36 schreef Ooku het volgende:
Hoe staat het met Klaassen? Die zou ik graag een keer op de plek van Schone willen zien
En een beetje een grijze muis als hij fit isquote:Op maandag 24 december 2012 00:44 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Die zit in de Boilesen - en voorheen Boerrigter - categorie: weinig zinnigs te zeggen over duur blessure.
Als ze voor Ozbiliz betalen vangen we voor Daley toch ook wel wat...quote:Op maandag 24 december 2012 13:04 schreef tammepiet het volgende:
Vermeer 5, Toby 7, Blind 0, Eriksen 12,5.
Zo'n vetpot is deze selectie niet zeker gezien de kortlopende contracten. Enfin we gaan toch voor eigen jeugd.
Die liep een partij te kloten gisteren, niet normaal...quote:Op maandag 24 december 2012 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik kan Toby wel missen als kiespijn of hoe je het ook uitdrukt
Veltman doet dat veel beter.quote:Op maandag 24 december 2012 13:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die liep een partij te kloten gisteren, niet normaal...
Natuurlijk niet man, in potentie wel een goeie speler maar er komt wel wat meer bij kijkenquote:Op maandag 24 december 2012 13:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Veltman doet dat veel beter.
Joel
Hij is sinds vertonghen weg is gewoon duidelijk door de mand gevallen.quote:Op maandag 24 december 2012 13:58 schreef Tarado het volgende:
Lijkt wel of iedere speler boven de 22 die een keer een slechte dag heeft meteen vervangen moet worden door er één van 15 die nog nauwelijks iets heeft laten zien op top niveau
Ik vind dat wel meevallen, het is gewoon wennen voor hem, ik denk dat hij juist teveel wilde maar nu Moisander ook zijn draai gaat vinden komt het met hem ook allemaal wel goedquote:Op maandag 24 december 2012 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij is sinds vertonghen weg is gewoon duidelijk door de mand gevallen.
quote:Miljoenen roebels lokken De Boer niet weg bij Ajax
Zelfs een salarisaanbod van 6 miljoen euro netto is voor Frank de Boer niet verleidelijk genoeg om Ajax te verlaten. De Russen van Spartak Moskou hadden er een grote koffer vol met roebels voor over om de trainer naar hun club te halen, maar De Boer blijft liever bij Ajax. Hij vertelt in De Telegraaf waarom.
Plezier
De Boer en Ajax gaan binnenkort met elkaar in gesprek over verlenging van het huidige contract en sinds afgelopen weekeinde, op basis van uitspraken van De Boer zelf en Marc Overmars, is de verwachting dat dit geen enkel probleem gaat opleveren.
Daarmee wordt De Boer de eerste Ajaxtrainer die zijn contract verlengt sinds Ronald Koeman. We praten dan over 2003... "6 Miljoen euro netto per jaar bij Spartak is veel geld; daar moet ik bij Ajax heel wat jaren voor werken. Ik heb echter geen seconde getwijfeld. Geld is niet het allerbelangrijkste."
De trainer merkt wel op dat je 'in de positie moet zijn om dit te kunnen doen'. Maar dat is Frank nu eenmaal en zijn familie speelt ook een grote rol. "Ik heb drie mooie dochters en een prachtige vrouw. Ze heeft een eigen winkel, waar ze veel energie en plezier vindt. Dan zeg ik niet van: we gaan naar Rusland."
En dus stuurt De Boer zijn auto ook in 2013 weer bijna iedere dag naar De Toekomst, zoveel is nu wel duidelijk. Iedere keer opnieuw stapt hij met een glimlach achter het stuur, zo luidt zijn belofte. "Bij Ajax heb ik elke dag plezier, mede doordat we grote stappen maken. We zijn bij Ajax met iets moois bezig en we zijn nog niet klaar. Er zit nog veel groei in dit elftal."
quote:Siem de Jong zal sowieso tot het einde van het seizoen aan boord blijven bij Ajax. De aanvallende middenvelder annex aanvaller werd de afgelopen twee seizoenen landskampioen en nam in de zomer de aanvoerdersband over van Jan Vertonghen. Frank de Boer heeft laten weten dat voor De Jong redelijk wat interesse is, net zoals dat geldt voor Christian Eriksen en Toby Alderweireld.
De Jong zal echter niets doen met belangstelling vanuit het buitenland. Ik ga er van uit dat deze groep bij elkaar blijft, geeft De Jong te kennen in gesprek met het Algemeen Dagblad. Natuurlijk praat ik met jongens en Ajax doet er alles aan om deze selectie bijeen te houden. Kijk, iedereen heeft een goed gevoel en wil kampioen worden. Een vertrek in de winterstop? Dat kun je als aanvoerder niet maken.
De 23-jarige De Jong is bezig aan zijn zesde seizoen in de hoofdmacht: hij speelde tot dusver 133 wedstrijden in de competitie en scoorde daarin 45 keer. Zijn contract in Amsterdam loopt na dit seizoen nog twee jaar door.
Respect voor Frank. Serieusquote:
De open deur intrap award is al vergeven, of heb jij die toch gewonnen?quote:Op maandag 24 december 2012 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zoals verwacht,
[ afbeelding ]
Wat een kenner ben ik toch.
Krijg je hier nou een hard plassertje van?quote:Op maandag 24 december 2012 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zoals verwacht,
[ afbeelding ]
Wat een kenner ben ik toch.
Sta niet eens in de top 3 daarvan.quote:Op maandag 24 december 2012 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
De open deur intrap award is al vergeven, of heb jij die toch gewonnen?
Ja hele beeldscherm schoon moeten vegen net, zat er helemaal onder.quote:Op maandag 24 december 2012 15:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Krijg je hier nou een hard plassertje van?![]()
Nee, niemand wil nog spelers voor niets of een fooi de deur uit zien lopen. Dus als Veltman of een ander komend half jaar serieus aan de deur klopt als opvolger van Alderweireld, dan moet je laatstgenoemde gewoon bij een mooi bod gedag zeggen.quote:Op maandag 24 december 2012 13:58 schreef Tarado het volgende:
Lijkt wel of iedere speler boven de 22 die een keer een slechte dag heeft meteen vervangen moet worden door er één van 15 die nog nauwelijks iets heeft laten zien op top niveau
Dat ben ik wel met je eens maar dat is wat anders dan Veltman meteen beter en dé oplossing vindenquote:Op maandag 24 december 2012 15:22 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Nee, niemand wil nog spelers voor niets of een fooi de deur uit zien lopen. Dus als Veltman of een ander komend half jaar serieus aan de deur klopt als opvolger van Alderweireld, dan moet je laatstgenoemde gewoon bij een mooi bod gedag zeggen.
Ben het wel met je eens hoor. Al dat gehype op een Hoesen en Boccara is wel heel erg kortzichtig. Hebben beide nog niets tot weinig laten zien op het hoogste niveau maar volgens velen moeten die nu al in de basis omdat er nu een bejaarde speler van ouder dan 22 jaar speelt,quote:Op maandag 24 december 2012 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar dat is wat anders dan Veltman meteen beter en dé oplossing vinden
Hoesen is een spits. En spelen MET een spits gaat Ajax traditioneel beter af dan spelen ZONDER spits. Maar ik zag al snel vergelijkingen met Kluivert voorbij komen en dat is natuurlijk lachwekkend. Zo goed gaat hij never nooit niet worden. Hoesen wordt volgend jaar gewoon weer verhuurd aan NAC ofzo en dat is ook zijn niveau.quote:Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens hoor. Al dat gehype op een Hoesen en Boccara is wel heel erg kortzichtig. Hebben beide nog niets tot weinig laten zien op het hoogste niveau maar volgens velen moeten die nu al in de basis omdat er nu een bejaarde speler van ouder dan 22 jaar speelt,
Ik heb alle vertrouwen in de Boer en cs. dat ze dit soort jongens rustig brengen of anders helemaal niet brengen als ze niet aanhaken op het gewenste niveau.
Wie zou 'm op kunnen volgen? Mooiste is als we diegene ook uit eigen gelederen kunnen halen natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2012 15:37 schreef tjoptjop het volgende:
Frank gaat gewoon over 5 jaar ofzo naar Barca
Ronaldquote:Op maandag 24 december 2012 17:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Wie zou 'm op kunnen volgen? Mooiste is als we diegene ook uit eigen gelederen kunnen halen natuurlijk.
quote:Op maandag 24 december 2012 17:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoesen is een spits. En spelen MET een spits gaat Ajax traditioneel beter af dan spelen ZONDER spits. Maar ik zag al snel vergelijkingen met Kluivert voorbij komen en dat is natuurlijk lachwekkend. Zo goed gaat hij never nooit niet worden. Hoesen wordt volgend jaar gewoon weer verhuurd aan NAC ofzo en dat is ook zijn niveau.
Van der Vaart over 10 jaar zou leuk zijn.quote:Op maandag 24 december 2012 17:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Wie zou 'm op kunnen volgen? Mooiste is als we diegene ook uit eigen gelederen kunnen halen natuurlijk.
Met Siggy hadden we de meeste kansen niet eens gecreëerd aangezien hij voor geen meter kan voetballen.quote:Op maandag 24 december 2012 19:45 schreef Smoofie het volgende:
Als we gisteren Siggy hadden...die had die kansen gewoon gemaakt.
Als we messi hadden ook. Als als als als alsquote:Op maandag 24 december 2012 19:45 schreef Smoofie het volgende:
Als we gisteren Siggy hadden...die had die kansen gewoon gemaakt.
Bergkamp?quote:Op maandag 24 december 2012 17:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Over 5 jaar als Frank weggaat hé..quote:Op maandag 24 december 2012 20:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Uit de eigen gelederen een nieuwe trainer?
Ik denk niet dat er eentje al klaar voor is.
Zie hem toch 10x liever in de spits lopen dan Hoesen. Prima aanspeelpunt en scoort ook vrij makkelijk.quote:Op maandag 24 december 2012 19:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Met Siggy hadden we de meeste kansen niet eens gecreëerd aangezien hij voor geen meter kan voetballen.
Ik vind Sigthorsson juist helemaal geen goed aanspeelpunt. Ja hij is sterk, maar zijn balbehandeling is heel erg slecht, hij wil de bal wel in de voet hebben maar zakt veel te ver uit en zijn looplijnen zijn belabberd. Hij is wel een hele goede afmaker, dat wel. Ik vind hem alleen heel erg tegenvallen in het voetballende gedeelte. Siem de Jong vind ik als aanspeelpunt een stuk beter en hij heeft als spits ook een hele goede wisselwerking met Eriksen.quote:Op maandag 24 december 2012 21:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zie hem toch 10x liever in de spits lopen dan Hoesen. Prima aanspeelpunt en scoort ook vrij makkelijk.
Lijkt mij niet zo handig.quote:
Kluivertquote:Op maandag 24 december 2012 22:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo handig.
Verder zijn er wel wat beginnende trainers met een Ajax-historie.
Davids. Maar die is niet zo geliefd binnen het bestuur en zal het niet snel worden.
Jonk. Lacks personality. Te hoge Cocu-factor.
Wouters. Doet het nu heel aardig, maar heeft als trainer geen topclubmentaliteit.
Persoonlijk zie ik het meeste in Kluivert. Over een jaar of vijf denk ik dat hij de goede man kan zijn bij Ajax. Hij heeft al aangetoond dat hij jonge spelers beter kan maken, kent de club en het systeem door en door en heeft persoonlijkheid waarmee hij kan coachen, maar ook hard kan zijn.
Bij FC Twente is iedereen heel erg over Kluivert te spreken.quote:Op maandag 24 december 2012 22:23 schreef Burrito het volgende:
[..]
KluivertDie heeft het intellect niet
Straks verkracht hij weer massaal.quote:Op maandag 24 december 2012 22:26 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Bij FC Twente is iedereen heel erg over Kluivert te spreken.
Ook bij het Nederlands elftal heb ik nog niemand horen klagen
Je hoeft niet hyper intelligent te zijn om een goede trainer te zijn hoor.
Kluivert is juist gedreven te slagen als trainer door zijn verleden. De keren dat ik hem ontmoet heb, kwam hij over als een zeer charmant en vriendelijke man.quote:Op maandag 24 december 2012 22:26 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Bij FC Twente is iedereen heel erg over Kluivert te spreken.
Ook bij het Nederlands elftal heb ik nog niemand horen klagen
Je hoeft niet hyper intelligent te zijn om een goede trainer te zijn hoor.
Naja de beloftes van FC Twente waren altijd een van de minste in de competitie en hij kwam daar binnen en zij tegen die jongens dat ze moesten gaan denken en spelen als kampioenen. Et voila kampioen met een selectie die écht totaal niet bijzonder is. Al die spelers spelen nu in de Jupiler League / Laag in de Eredivisie of ergens in Duitsland.quote:Op maandag 24 december 2012 22:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kluivert is juist gedreven te slagen als trainer door zijn verleden. De keren dat ik hem ontmoet heb, kwam hij over als een zeer charmant en vriendelijke man.
Dit bedoel ik. Alle jongens kennen Kluivert uit zijn glorie jaren bij Ajax en Barcelona. Hoeveel keren zijn de beelden wel niet herhaald? Als je voetballer bent, en Kluivert's werk nooit gezien heb, hoor je niet thuis in het professionele voetbal.quote:Op maandag 24 december 2012 22:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Naja de beloftes van FC Twente waren altijd een van de minste in de competitie en hij kwam daar binnen en zij tegen die jongens dat ze moesten gaan denken en spelen als kampioenen. Et voila kampioen met een selectie die écht totaal niet bijzonder is. Al die spelers spelen nu in de Jupiler League / Laag in de Eredivisie of ergens in Duitsland.
Ook niet vergeten dat bijna alle jonge voetballers op kijken tegen Kluivert.
maar was het niet juist het probleem dat toen Kluivert stage wilde lopen bij Ajax niemand hem wilde in de club?quote:Op maandag 24 december 2012 22:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Naja de beloftes van FC Twente waren altijd een van de minste in de competitie en hij kwam daar binnen en zij tegen die jongens dat ze moesten gaan denken en spelen als kampioenen. Et voila kampioen met een selectie die écht totaal niet bijzonder is. Al die spelers spelen nu in de Jupiler League / Laag in de Eredivisie of ergens in Duitsland.
Ook niet vergeten dat bijna alle jonge voetballers op kijken tegen Kluivert.
Er was wel iets ja, misschien dat hij op termijn wel de trainer zou kunnen zijn maar op basis van zijn ervaring tot nu toe lijkt het me nietquote:Op dinsdag 25 december 2012 01:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar was het niet juist het probleem dat toen Kluivert stage wilde lopen bij Ajax niemand hem wilde in de club?
Bron?quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:27 schreef tammepiet het volgende:
Sneijdertje persoonlijk rond met de Spurs. Clubs gaan vandaag om de tafel.
Lekker relevant ook in dit topicquote:Op dinsdag 25 december 2012 09:27 schreef tammepiet het volgende:
Jawel, Ajax zou dan wat geld krijgen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lekker relevant ook in dit topic
Sneijdertje doet er niet toe.
Boeie? Alsnog niet echt relevant.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:16 schreef Typisch het volgende:
Jawel, Ajax zou dan wat geld krijgen.
Wat jij wil gozer.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Boeie? Alsnog niet echt relevant.
Tuurlijk is het dan wel relevant. En het is een ex-ajacied, belangrijk nieuws daarover vind ik sowieso wel relevant.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Boeie? Alsnog niet echt relevant.
waarom de spurs...quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:27 schreef tammepiet het volgende:
Siemquote:Niet Roda JC-aanvaller Sanharib Malki maar Ajax-aanvoerder Siem de Jong is de meest waardevolle speler van het kalenderjaar 2012 in de Eredivisie. Hoewel Malki 24 keer scoorde, blijft De Jong hem voor met achttien goals en twaalf assists.
Met name als aangever schoot Malki het afgelopen jaar tekort. De Syrische spits was slechts één keer de voorbereider van een Roda-doelpunt. Daardoor moet hij behalve De Jong ook de PSV'ers Dries Mertens en Jeremain Lens en Dusan Tadic en Jozy Altidore voor zich dulden.
Mertens kwam met vijftien goals en veertien assists nog het dichtst in de buurt van lijstaanvoerder De Jong. Lens completeert het podium. Hij scoorde elf keer en liet liefst zeventien keer een ploeggenoot scoren. Daarmee is hij de assistkoning van 2012.
Altidore is de eerste echte centrumspits op de ranglijst. De Amerikaan van AZ scoorde 21 keer en gaf vijf assists. Tadic was namens Groningen en Twente eveneens bij 26 goals betrokken, maar scoorde wel negen keer minder dan Altidore.
Malki is pas terug te vinden op de zesde plaats. Hij houdt Wilfried Bony, topscorer van het huidige Eredivisieseizoen met zestien goals, op basis van het aantal gemaakte doelpunten achter zich. Bony maakte negentien goals in heel 2012 en gaf zes assists.
De toptien wordt gecompleteerd door Luciano Narsingh (negen goals en vijftien assists voor Heerenveen en PSV), de inmiddels bij VfL Wolfsburg spelende ex-Heerenveen-spits Bas Dost (18 om 3) en Filip Djuricic (9 om 11 voor Heerenveen).
Laat hem eerst maar wat constanter bij Ajax spelen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:49 schreef tammepiet het volgende:
Ook al 3 goals in de CL. Ik vraag me af wat voor club een goede volgende stap in zijn carrière is.
De mythe is groter dan de man. Ik begrijp die Eriksen hype echt totaal niet. Als hij echt zo goeda was als iedereen roept, dan was hij al lang bij Ajax weg.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:55 schreef wieisboos het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)ballers-top-100-list
Eriksen op 74, die Engelsen overschatten hem wel een beetjeBoven Sneijder, Nasri, Modric en Kagawa
Ja. En de kerstman bestaat.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:38 schreef tammepiet het volgende:
Hij kon al 2 jaar bij City spelen voor 5 miljoen per seizoen. De man bleef.
Je begrijpt wel meer niet, helaas.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De mythe is groter dan de man. Ik begrijp die Eriksen hype echt totaal niet. Als hij echt zo goeda was als iedereen roept, dan was hij al lang bij Ajax weg.
Jij snapt het niet. Hij koos bewust voor Ajax omdat hij er nog niet klaar voor was. Als hij had gewild dan had hij al lang in Engeland gezetenquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De mythe is groter dan de man. Ik begrijp die Eriksen hype echt totaal niet. Als hij echt zo goeda was als iedereen roept, dan was hij al lang bij Ajax weg.
Van den Brom heeft toch twee jaar bij Ajax gespeeld en als trainer inmiddels zelfs CL ervaring. Bovendien laat hij Anderlecht leuk aanvallend voetballen..... misschien wel een mogelijkheidje voor Ajax op den duur?quote:Op maandag 24 december 2012 17:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
En dat vind je bijzonder??quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:38 schreef tammepiet het volgende:
Hij kon al 2 jaar bij City spelen voor 5 miljoen per seizoen. De man bleef.
Precies! Al dat opgehemel van Eriksen! Terwijl hij zeer onregelmatig speelt.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:50 schreef FireFox1 het volgende:
Laat hem eerst maar wat constanter bij Ajax spelen.
met 1(.5) jaar contract? Denk het niet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef Devv het volgende:
Eriksen is nu minimaal 20 miljoen waard.
Ajax kennende gaan ze dat toch wel weer krijgen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
met 1(.5) jaar contract? Denk het niet.
quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ajax kennende gaan ze dat toch wel weer krijgen.
Lezen vriend, hij heeft het over Siem de Jong.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies! Al dat opgehemel van Eriksen! Terwijl hij zeer onregelmatig speelt.
Kan een keer goed wedstrijdje hebben en de week daarna slechtste speler van de eredivisie zijn.
Kan iedereen zijn natuurlijk, er staat nu zo'n organisatie in de club dat er ook genoeg vertrouwen kan zijn voor iemand die ze al hebben.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van den Brom heeft toch twee jaar bij Ajax gespeeld en als trainer inmiddels zelfs CL ervaring. Bovendien laat hij Anderlecht leuk aanvallend voetballen..... misschien wel een mogelijkheidje voor Ajax op den duur?
en zelfs nog jeugdtrainer geweest zie ik
ik bedoel ook meer dat je dan iemand met een Ajaxverleden en ervaring binnen kan halen. En iemand die zich opzich al wel bewezen heeft als prima trainer.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:20 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lezen vriend, hij heeft het over Siem de Jong.
[..]
Kan iedereen zijn natuurlijk, er staat nu zo'n organisatie in de club dat er ook genoeg vertrouwen kan zijn voor iemand die ze al hebben.
Zo lopen Perez, Groenendijk, Trustfull en Ronald de Boer ook nog bij Ajax rond. Wie weet hebben die ook ambities als hoofdtrainer.
Bij een miljoenensalaris zie ik hem ook niet blijven, die spelers hebben alles wel gezien bij Ajax.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:19 schreef rubbereend het volgende:
Heeft Eriksen eigenlijk al aangegeven wat hij wil? Neem aan dat Ajax wel wil verlengen?
Perez.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:20 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lezen vriend, hij heeft het over Siem de Jong.
[..]
Kan iedereen zijn natuurlijk, er staat nu zo'n organisatie in de club dat er ook genoeg vertrouwen kan zijn voor iemand die ze al hebben.
Zo lopen Perez, Groenendijk, Trustfull en Ronald de Boer ook nog bij Ajax rond. Wie weet hebben die ook ambities als hoofdtrainer.
quote:De Ajax-familie is compleet
Voor Ajax-trainer Frank de Boer was 2012 een geslaagd jaar. Hij prolongeerde de landstitel met de Amsterdammers en de club boekte veel progressie; binnen de lijnen, maar ook daarbuiten. 'Het is mooi dat we nu zoveel jaren later weer samen tot de Ajax-familie behoren.'
Met de aanstelling van Marc Overmars en Edwin van der Sar op directeursfuncties hebben de voetballers de macht volledig in handen in Amsterdam. De wens van Johan Cruijff is daarmee uitgekomen. De legendarische nummer 14 is het afgelopen jaar op papier naar de achtergrond verdwenen, maar in praktijk drukt Cruijff zijn stempel als adviseur meer dan ooit tevoren.
Ajax-familie
'Ik ken Marc en Edwin uiteraard al jaren. We hebben veel meegemaakt. Na onze carrières hebben we altijd contact gehouden. Het is mooi dat we nu zoveel jaren later weer samen tot de Ajax-familie behoren', legt De Boer uit op de Ajax-site. 'Op De Toekomst liepen al behoorlijk wat oud-spelers rond, maar meestal in de functie van trainer. Dat is toch anders dan de rol die Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ik (technisch hart, red.) binnen de club hebben.'
Ongedwongen sfeer
Het wij-gevoel dat momenteel heerst in Amsterdam werd de afgelopen week benadrukt met de single 'Wij zijn Ajax', waarin tal van oud-spelers, prominenten en supporters in één lied hun liefde voor de club betuigen. Binnen no time stond het nummer op één in de hitlijsten. Op het jeugdcomplex heerst een ongedwongen sfeer uit de tijd van De Meer. Je kunt er rondlopen tussen de grote namen van weleer en een praatje met hen maken, zonder dat de vibe van een doorsnee Amsterdamse amateurclub verdwijnt.
Bang dat het voetbal te veel doorslaat in de geledingen van de club, is De Boer niet: 'Ik vind het een goede zaak dat twee oud-spelers nu in de directie van Ajax zitten. Marc is logischerwijs iets meer gelouterd in zijn functie omdat hij hiervoor bij Go Ahead Eagles heeft gewerkt. Voor Edwin is zijn baan als marketingdirecteur nieuw. Gelukkig heeft hij in de persoon van directeur Michael Kinsbergen een goede man naast zich. Ik heb er alle vertrouwen in.'
Bayern München
Organisatorisch staat het fundament naar het voorbeeld van Bayern München. Met een bloeiende jeugdopleiding moet de komende jaren de oogst volgen, als Ajax in eigen land wil domineren en weer een belangrijke speler wil worden in Europa. De bekerwedstrijd tegen FC Groningen vorige week (0-3) is hoe De Boer het graag ziet. 'Ik heb die avond echt heel rustig op de bank kunnen zitten. Geen enkel moment hebben we het gevoel gehad dat we de wedstrijd uit handen zouden geven. Daar willen Dennis en ik uiteindelijk naar toe.'
Overgangsjaar
In een seizoen dat door velen als 'overgangsjaar' is betiteld, staat Ajax er met drie punten achterstand op koploper PSV niet slecht voor. Juist de Eindhovenaren werden vorige maand zoek gespeeld in de Arena. De Boer: 'Als team zijn we zeker verder. We spelen steeds vaker op de manier zoals we dat als technische staf voor ogen hebben. Hopelijk zet zich dat na de winterstop nog verder door. We komen dichter in de buurt van de perfecte wedstrijd.'
Doordrukken
'Wat er nog beter kan?', vraagt De Boer zich hardop af. 'De details. Neem dat continue domineren tegen Groningen. We hebben de tegenstander de hele wedstrijd onder druk gezet en raakten niet van de wijs toen ze een ander systeem gingen spelen. De spelers konden die wedstrijd overal op anticiperen. Ik heb het gevoel dat ze dergelijke momenten steeds beter gaan herkennen. Vervolgens komt het nog op enkele details aan.'
quote:'Het was een fantastisch jaar'
Tijdens de laatste dagen van 2012 biedt Ajax.nl een podium aan Ajacieden die het afgelopen jaar in de spotlights stonden. Om uiteenlopende redenen was 2012 hun jaar. In aflevering 1: Frank de Boer. Hij werd voor de tweede keer in anderhalf jaar kampioen met Ajax. Vlak voor de jaarwisseling maakt de 112-voudig international de balans op.
De kantine van de Toekomst is nagenoeg verlaten op deze donderdagmiddag. De aanwezige kerstversiering maakt er toch nog een beetje sfeervol geheel van. Op de achtergrond klinkt Senza Una Donna van Zucchero. Als een van de laatsten is Frank de Boer (42) op het sportcomplex van Ajax aanwezig. Het is dag de na de gewonnen bekerwedstrijd tegen FC Groningen. Een duel dat De Boer af en toe aan de perfecte wedstrijd deed denken. ,,Ik heb die avond echt heel rustig op de bank kunnen zitten. Geen enkel moment hebben we het gevoel gehad dat we de wedstrijd uit handen zouden geven. Daar wil je uiteindelijk naar toe als staf.
Is Ajax verder dan vorig jaar om deze tijd?
,,Als team zijn we zeker verder. We spelen steeds vaker op de manier zoals we dat als technische staf voor ogen hebben. Hopelijk zet zich dat straks na de winterstop nog verder door. Dan komen steeds dichter in de buurt van de perfecte wedstrijd.
Wat valt er nog te winnen?
,,De details. Neem bijvoorbeeld dat continue domineren tegen FC Groningen. We hebben de tegenstander de hele wedstrijd onder druk gezet en raakten niet van de wijs toen ze een ander systeem gingen spelen. De spelers konden die wedstrijd overal op anticiperen. Ik heb het gevoel dat ze dergelijke momenten steeds beter gaan herkennen. Vervolgens komt het dan nog op enkele details aan.
Frank de Boer: ,,Eigenlijk maak je als trainer eenzelfde soort ontwikkeling als speler door. Je komt in situaties terecht die je al eerder hebt meegemaakt. Het is gewoon een kwestie van meer routine.
In mei werd Ajax voor de 31ste keer kampioen. En na de eerste seizoenshelft strijdt Ajax als enige Nederlandse club nog op drie fronten. Wat voor gevoel bewaar je aan het afgelopen jaar?
,,Het jaar 2012 was voor zowel Ajax als mij persoonlijk een fantastisch jaar. Het jaar begon met die ongelofelijke inhaalrace naar het kampioenschap. Een seizoen na het behalen van de derde ster was ook deze titel bijzonder omdat Ajax voor het eerst in jaren weer eens twee keer achter elkaar kampioen werd.
Zal je er tijdens de feestdagen nog eens aan terugdenken? Of speelt voetbal dan even geen rol?
,,Ajax speelt altijd door mijn hoofd, maar anders dan wanneer het seizoen bezig is. Ik zal straks vast wel even aan het trainingskamp in Brazilië denken, maar verder zullen de feestdagen vooral in het teken staan van uitrusten en familie. Het is voor iedereen goed om even stoom af te blazen. Zowel voor de spelers als voor de staf. Fysiek kan iedereen het nog wel aan, maar met name het mentale gedeelte vraagt tijdens de winterstop om rust. Daarom is het goed dat iedereen nu tien dagen vrij heeft. Even niet aan de training of volgende wedstrijd denken, maar gewoon lekker uitslapen.
Hoe brengt de trainer van Ajax de kerstdagen door?
,,We beginnen op Kerstavond met cadeautjes onder de kerstboom voor de kinderen. Eerste Kerstdag brengen we met de familie door en op Tweede Kerstdag heb ik een kok ingehuurd. Samen met een aantal bevriende stellen en mijn broer Ronald gaan we dan uitgebreid eten. Lekker een vier á vijf gangen diner met goede wijnen. Ik wil op dergelijke dagen altijd veel mensen om me heen hebben. Dat vind ik gezellig.
Je hebt er inmiddels twee volledige kalenderjaren als hoofdcoach van Ajax opzitten. Welke stappen heb je in 2012 gezet?
,,Op alle gebieden heb ik stappen gemaakt. Zowel op managementgebied alsook op tactische gebied. Eigenlijk maak je als trainer eenzelfde soort ontwikkeling als speler door. Je komt in situaties terecht die je al eerder hebt meegemaakt. Dan weet je dus of je de vorige keer goed hebt gehandeld of dat je het beter anders kunt aanpakken. Het is gewoon een kwestie van meer routine.
Een ander memorabel moment uit 2012 was de aanstelling van de directeuren Marc Overmars en Edwin van der Sar. Hoe heb jij dat als voormalig teamgenoot beleefd?
,,Ik ken Marc en Edwin uiteraard al jaren. We hebben samen veel meegemaakt. Na onze voetbalcarrières hebben we altijd contact gehouden. Het is mooi dat we nu zoveel jaren later weer samen tot de Ajax-familie behoren. Op de Toekomst liepen al behoorlijk wat oud-spelers rond, maar dan meestal in de functie van trainer. Een oud-speler als directeur is iets nieuws. Zowel voor hen als voor mij. Het is toch weer anders dan de rol die Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ik binnen de club hebben. Ik vind het in ieder geval een goede zaak dat deze twee oud-spelers nu in de directie van Ajax zitten. Marc is logischerwijs iets meer gelouterd in zijn functie omdat hij hiervoor bij Go Ahead Eagles heeft gewerkt. Voor Edwin is zijn baan als marketingdirecteur nieuw. Gelukkig heeft hij in de persoon van algemeen directeur Michael Kinsbergen een goede man naast zich. Ik heb er alle vertrouwen in.”
Slechtste speler van de Eredivisie zijnquote:Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat vind je bijzonder??
Logisch want Eriksen was van zijn lang zal zijn leven niet gaan spelen bij Man City.
En er moet een wonder gebeuren wil hij dat ook kunnen halen dat niveau.
[..]
Precies! Al dat opgehemel van Eriksen! Terwijl hij zeer onregelmatig speelt.
Kan een keer goed wedstrijdje hebben en de week daarna slechtste speler van de eredivisie zijn.
Als we er zelf geen Maher hebben in de jeugd vinden we wel een Maheriksen in Denemarken. Nederlandse clubs krijgen geen cent meer van onsquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:07 schreef Tarado het volgende:
Maher dan maar kopen voordat PSV het doet
Haha ja dat is idd zo.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:01 schreef Tyron het volgende:
Slechtste speler van de Eredivisie zijn
Nog nooit een man gezien met zo weinig voetbalverstand.
Twee jaar terug dachten ze dat het wat ging worden. Als het echt wat geworden was, dan was hij afgelopen transferwindow wel vertrokken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:11 schreef tammepiet het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)d-manchester-city-af
blalbalblalblalblblblablaquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Twee jaar terug dachten ze dat het wat ging worden. Als het echt wat geworden was, dan was hij afgelopen transferwindow wel vertrokken.
Sowieso, mensen die talentenlijstjes serieus nemen...
Weet je wie in 2000 het talent van de eredivisie was en toen op alle lijstjes van topclubs stond?
Nee. Precies. Met Arnold Bruggink is het ook nooit wat geworden.
Verstandige tussenstap op weg naar de top. Eriksen dacht die tussenstap bij Ajax te hebben, maar blijkt voor de top niet goed genoeg. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef GGMM het volgende:
Maar wel zo trots als een pauw dat die zweed voor psv kiest ipv Inter.
Oke man.
De Devv van PSV is gevonden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Verstandige tussenstap op weg naar de top. Eriksen dacht die tussenstap bij Ajax te hebben, maar blijkt voor de top niet goed genoeg. Kan gebeuren.
Wat heeft dat met m'n punt te maken?quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Verstandige tussenstap op weg naar de top. Eriksen dacht die tussenstap bij Ajax te hebben, maar blijkt voor de top niet goed genoeg. Kan gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |