SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.guppy en toverheks ontzettend mooi! Ik ben goed op weg, maar nog steeds niet klaarmet de deken. Ja als je alles tegelijk wilt doen
[/quote]By DMB
Trui had in een andere topic een link geplaatst van Ravely, elsah sjawl zoiets, maar die is heel mooi en kantachtig, ik heb de bollen ook gekocht alleen bruin/roze .quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:55 schreef Muck het volgende:
Wooow, toverheks, wat issie mooi geworden!![]()
![]()
Een heel fijn 2013 toegewenst allemaal
De coin and lace-sjaal die ik voor mijn collega aan het breien was, is ein-de-lijk af, dus ik 'mag' weer haken. Ik heb bij de Wibra een paar bollen hele zachte wol gekocht, die overloopt van grijs naar blauw en mijn handen jeuken om eens een mooie sjaal voor mezelf te maken. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat precies wil.... Graag rechthoekig met een kantachtig patroon, dus als iemand nog een goede tip heeft.... graag! Breien mag ook trouwens
Klopt, dat vind ik veel praktischer, maar ik ben een watje en Elise keek me veel te lief aanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:36 schreef trui het volgende:
ah, de Elise, altijd goed. alleen je wilde toch een rechthoekige sjaal, muck?
Toverheks wat heerlijk dat ie klaar is, je superdeken. Mooi ook weer!
Ze heeft inderdaad nergens neergezet dat het US termen zijn, moet een dubbel stokje zijn te zien aan de lengte van de steken daarnaast staat aan het begin van het patroon dat ze zowel de sl.st. als de sc gebruikt, in UK terms is dat hetzelfde dus moet wel US zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:26 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi!
momenteel ben ik bezig met de festival shawl ( http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl ) en daarin staat de "treble crochet" en als ik in de OP kijk voor de vertaling staat die onder de UK variant en is dus een stokje, maar.. de single crochet klopt dan weer niet. Volgens de tabel moet dat een halve vaste zijn, maar in het patroon moet je op een gegeven moment ook in de sc haken, wat dus niet echt kan als het een halve vaste is (je moet een ketting van 5 lossen vastmaken in 't midden van een andere ketting v an 5 lossen zegmaar)
dus vraag ik me af of 't wel klopt dat ik stokjes gebruik en dat het misschien dubbele stokjes moeten zijn en of ik geen vasten moet gebruiken ipv halve vasten.
alvast bedankt!
Ik denk dat je de triple crochet bedoeld (trc) dat is een dubbel stokje...geen half vaste.....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:26 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi!
momenteel ben ik bezig met de festival shawl ( http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl ) en daarin staat de "treble crochet" en als ik in de OP kijk voor de vertaling staat die onder de UK variant en is dus een stokje, maar.. de single crochet klopt dan weer niet. Volgens de tabel moet dat een halve vaste zijn, maar in het patroon moet je op een gegeven moment ook in de sc haken, wat dus niet echt kan als het een halve vaste is (je moet een ketting van 5 lossen vastmaken in 't midden van een andere ketting v an 5 lossen zegmaar)
dus vraag ik me af of 't wel klopt dat ik stokjes gebruik en dat het misschien dubbele stokjes moeten zijn en of ik geen vasten moet gebruiken ipv halve vasten.
alvast bedankt!
in 't patroon staat ook dat ze een halve vast een 'slip stitch' noemen, dus ik neem aan dat ze met een sc gewoon een vaste bedoelen. verder komt deze ontwerpster uit de VS, dus ik denk niet dat ze de UK terminologie gebruikt. Waarschijnlijk bedoelt ze inderdaad een dubbel stokje. Aan het plaatje te zien zijn het ook langere steken dan gewone stokjes. Succes!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:26 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi!
alvast bedankt!
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik denk dat je de triple crochet bedoeld (trc) dat is een dubbel stokje...geen half vaste.....
thnx voor het snelle antwoorden!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef trui het volgende:
[..]
in 't patroon staat ook dat ze een halve vast een 'slip stitch' noemen, dus ik neem aan dat ze met een sc gewoon een vaste bedoelen. verder komt deze ontwerpster uit de VS, dus ik denk niet dat ze de UK terminologie gebruikt. Waarschijnlijk bedoelt ze inderdaad een dubbel stokje. Aan het plaatje te zien zijn het ook langere steken dan gewone stokjes. Succes!
Ik wilde ook aan de elise beginnen maar t wilde maar niet lukken.. Het is niet zo lastig maar ik kreeg het patroon niet door, heel wazigquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |