abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121116469
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
guppy en toverheks ontzettend mooi! Ik ben goed op weg, maar nog steeds niet klaar :) met de deken. Ja als je alles tegelijk wilt doen :)
[/quote]
By DMB
pi_121116511
De oogjes zijn weer in prijs gestegen op EBAY :(.
By DMB
pi_121118484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:55 schreef Muck het volgende:
Wooow, toverheks, wat issie mooi geworden! :o _O_ O+

Een heel fijn 2013 toegewenst allemaal :*

De coin and lace-sjaal die ik voor mijn collega aan het breien was, is ein-de-lijk af, dus ik 'mag' weer haken. Ik heb bij de Wibra een paar bollen hele zachte wol gekocht, die overloopt van grijs naar blauw en mijn handen jeuken om eens een mooie sjaal voor mezelf te maken. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat precies wil.... Graag rechthoekig met een kantachtig patroon, dus als iemand nog een goede tip heeft.... graag! Breien mag ook trouwens :)
Trui had in een andere topic een link geplaatst van Ravely, elsah sjawl zoiets, maar die is heel mooi en kantachtig, ik heb de bollen ook gekocht alleen bruin/roze .

TRUI weet jij welke in bedoel???

al gevonden Muck p.m.

http://www.ravelry.com/patterns/library/elise-shawl

[ Bericht 2% gewijzigd door Toverheks op 04-01-2013 00:15:21 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121119078
Wauw, Toverheks, ik vind je deken ontzettend mooi!!! Indrukwekkend!
pi_121127085
Toverheks, wat ontzettend mooi geworden! Ik vind je deken prachtig.
pi_121131844
Mooi Toverheks!
En de ripple wordt ook mooi. :)
Zo te zien moet je nog een eind, respect hoor, ik weet hoeveel werk het is.

Ik heb nu 28 squares van mijn deken helemaal klaar. Nog 154 te gaan. *O*
pi_121132033
Oooh toverheks prachtig!!!
En die ripple is ook geweldig!
pi_121134297
Ik was klaar met mijn huisjesdeken, maar kreeg verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen :% . Idee speelde in mijn hoofd om in plaats van een deken voor de bank, deze te verdubbelen voor een 2persoons deken voor op bed 8)7 8)7
Gelukkig hadden ze nog mijn wolletjeskleuren bij Wibra en Zeeman *O*

Of hoe iets gaat van 'klaar: af!' naar 'net over de helft' _O- _O- _O-
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 08:17:11 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_121140454
Dank jullie wel voor alle complimenten op de ripple :@ ik ben er ook heel blij mee tot nu toe.

Het moet inderdaad een tweepersoons worden voor op bed. En dan een beetje royaal en niet zo precies pas. Ik moet dus nog wel een eindje, maar dat komt goed. Ik werk er rustig aan verder ;)

Die deken van toverheks is ook heel mooi!! :9 mooie kleuren ook!! Welk garen is dat?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:46:10 #210
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121140731
Goed idee Toverheks *O*

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:41:06 #211
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_121141656
O+ dank jullie wel, en Guppy het waren restjes katoen, catania, nova van de wibra, phildar, en de rand grijs was ook van de wibra, Hanah zoiets heten het, hebben ze snik snik al 2 jaar niet meer.

Muck *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:47:57 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121141784
Heel mooi toverheks! ^O^
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:50:35 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121141848
En guppyfriend wat wordt dat een prachtige ripple!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:36:25 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121145067
ah, de Elise, altijd goed. alleen je wilde toch een rechthoekige sjaal, muck?

Toverheks wat heerlijk dat ie klaar is, je superdeken. Mooi ook weer!
in de haak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:43:15 #215
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121145264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:36 schreef trui het volgende:
ah, de Elise, altijd goed. alleen je wilde toch een rechthoekige sjaal, muck?

Toverheks wat heerlijk dat ie klaar is, je superdeken. Mooi ook weer!
Klopt, dat vind ik veel praktischer, maar ik ben een watje en Elise keek me veel te lief aan O-)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121146754
hoi hoi!

momenteel ben ik bezig met de festival shawl ( http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl ) en daarin staat de "treble crochet" en als ik in de OP kijk voor de vertaling staat die onder de UK variant en is dus een stokje, maar.. de single crochet klopt dan weer niet. Volgens de tabel moet dat een halve vaste zijn, maar in het patroon moet je op een gegeven moment ook in de sc haken, wat dus niet echt kan als het een halve vaste is (je moet een ketting van 5 lossen vastmaken in 't midden van een andere ketting v an 5 lossen zegmaar)
dus vraag ik me af of 't wel klopt dat ik stokjes gebruik en dat het misschien dubbele stokjes moeten zijn en of ik geen vasten moet gebruiken ipv halve vasten.

alvast bedankt! :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:34:57 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121147078
m'n pikachumutsje eindelijk gevoerd vanochtend, nu kan hij (samen met wooper) eindelijk gegeven worden. :)

in de haak.
pi_121147099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:26 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi!

momenteel ben ik bezig met de festival shawl ( http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl ) en daarin staat de "treble crochet" en als ik in de OP kijk voor de vertaling staat die onder de UK variant en is dus een stokje, maar.. de single crochet klopt dan weer niet. Volgens de tabel moet dat een halve vaste zijn, maar in het patroon moet je op een gegeven moment ook in de sc haken, wat dus niet echt kan als het een halve vaste is (je moet een ketting van 5 lossen vastmaken in 't midden van een andere ketting v an 5 lossen zegmaar)
dus vraag ik me af of 't wel klopt dat ik stokjes gebruik en dat het misschien dubbele stokjes moeten zijn en of ik geen vasten moet gebruiken ipv halve vasten.

Ze heeft inderdaad nergens neergezet dat het US termen zijn, moet een dubbel stokje zijn te zien aan de lengte van de steken daarnaast staat aan het begin van het patroon dat ze zowel de sl.st. als de sc gebruikt, in UK terms is dat hetzelfde dus moet wel US zijn :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:36:11 #219
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121147137
quote:
hoi hoi!

Ik denk dat je de triple crochet bedoeld (trc) dat is een dubbel stokje...geen half vaste..... ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:40:41 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121147313
quote:
hoi hoi!

in 't patroon staat ook dat ze een halve vast een 'slip stitch' noemen, dus ik neem aan dat ze met een sc gewoon een vaste bedoelen. verder komt deze ontwerpster uit de VS, dus ik denk niet dat ze de UK terminologie gebruikt. Waarschijnlijk bedoelt ze inderdaad een dubbel stokje. Aan het plaatje te zien zijn het ook langere steken dan gewone stokjes. Succes!
in de haak.
pi_121147481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:36 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik denk dat je de triple crochet bedoeld (trc) dat is een dubbel stokje...geen half vaste..... ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef trui het volgende:

[..]

in 't patroon staat ook dat ze een halve vast een 'slip stitch' noemen, dus ik neem aan dat ze met een sc gewoon een vaste bedoelen. verder komt deze ontwerpster uit de VS, dus ik denk niet dat ze de UK terminologie gebruikt. Waarschijnlijk bedoelt ze inderdaad een dubbel stokje. Aan het plaatje te zien zijn het ook langere steken dan gewone stokjes. Succes!
thnx voor het snelle antwoorden! ^O^
Het was voor mij verwarrend omdat er treble crochet staat geschreven maar er dus een triple (us) wordt bedoeld :) Het is nu wel stuk duidelijker! :D Dat wordt uithalen :P
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:49:50 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121147594
had je gezien dat er op de ravelry pagina ook nog allerlei toevoegingen/aanpassingen aan 't patroon genoemd worden?
in de haak.
pi_121147615
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:46 schreef Muck het volgende:
Goed idee Toverheks *O*

[ afbeelding ]
Ik wilde ook aan de elise beginnen maar t wilde maar niet lukken.. Het is niet zo lastig maar ik kreeg het patroon niet door, heel wazig :P
pi_121147877
jep, gelezen! :) was al bij rij 14, het ging ook goed hoor, op de dubbele stokjes en vasten na dan :9
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:03:29 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121147968
space, de elise is ook best een beetje lastig vind ik. je raakt al gauw in de war van dat patroon. ik heb zelf ook altijd pas na een paar toeren de slag weer een beetje te pakken.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')