abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:20:56 #181
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748786
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

Mogen we hier alleen klagen als we het hier ook kunnen oplossen?
Ik zeg alleen dat je je dan irriteert aan de verkeerde mensen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:24:31 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:20 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

In principe ja, maar dat zit niet in de prijs, noch in de "status" maar meer in de vraag of het een (foto) camera is of meer een webcam waar ook "een frame" uit komt. snap je mijn betoog ?
Alles met een sluiter is bij mij een "echte" camera.. ( dus elke camera waar een rolletje ingaat zoieso) :)
En de echte fotograaf die een keer op pad gaat met een systeemcamera of compact om de DSLR niet mee te slepen is dan even geen echte fotograaf?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 09:24:55 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128748858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat je je dan irriteert aan de verkeerde mensen
Nee, die mensen staan op dat moment in de weg en irritant te doen, dus ik erger me aan hen.
Ja, indirect erger ik me dan ook aan de organisatie die ze daar toelaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_128749185
quote:

[..]

In principe ja, maar dat zit niet in de prijs, noch in de "status" maar meer in de vraag of het een (foto) camera is of meer een webcam waar ook "een frame" uit komt. snap je mijn betoog ?
Alles met een sluiter is bij mij een "echte" camera.. ( dus elke camera waar een rolletje ingaat zoieso) :)
Ik snap je betoog wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Een fotograaf maakt foto's. En een goeie fotograaf maakt goeie foto's. Daar herken je de goeie fotograaf dus ook aan, aan z'n goeie foto's. Niet aan z'n camera.

En natuurlijk snap ik echt wel dat technisch een 5d mark III beter is dan één of andere ouwe Nokia. Alleen is dat niet hét kenmerk van een goeie fotograaf. Immers, een fotograaf die goeie foto's maakt (een goeie fotograaf dus), is niet ineens geen goeie fotograaf meer als 'ie even een foto maakt met z'n iPhone.
pi_128749205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap je betoog wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Een fotograaf maakt foto's. En een goeie fotograaf maakt goeie foto's. Daar herken je de goeie fotograaf dus ook aan, aan z'n goeie foto's. Niet aan z'n camera.

En natuurlijk snap ik echt wel dat technisch een 5d mark III beter is dan één of andere ouwe Nokia. Alleen is dat niet hét kenmerk van een goeie fotograaf. Immers, een fotograaf die goeie foto's maakt (een goeie fotograaf dus), is niet ineens geen goeie fotograaf meer als 'ie even een foto maakt met z'n iPhone.
Dan heb je niet helemaal goed gelezen wat ik schreef
pi_128749312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef EdwinMartens het volgende:
Dan heb je niet helemaal goed gelezen wat ik schreef
Er staat "echte" in plaats van "goeie" zie ik nu, maar dat is dan ook het enige. Jij schrijft:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef Stefan het volgende:
Ben je in jouw ogen ook pas een echte fotograaf als je met een 'echte' camera werkt?
quote:
Dus, je bent pas een echte fotograaf als je met een echte camera werkt. En dat is dus onzin. Je bent een echte fotograaf als je echte foto's maakt. Mijn punt blijft staan. Het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een sluiter bedient. Als je een 5D mark III om je nek hebt hangen maar er 0 foto's mee schiet, ben je natuurlijk geen echte fotograaf. Dus de apparatuur is niet van belang, het eindproduct (de foto) is van belang.
pi_128749453
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:50 schreef DonJames het volgende:

Dus, je bent pas een echte fotograaf als je met een echte camera werkt. En dat is dus onzin. Je bent een echte fotograaf als je echte foto's maakt. Mijn punt blijft staan. Het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een sluiter bedient. Als je een 5D mark III om je nek hebt hangen maar er 0 foto's mee schiet, ben je natuurlijk geen echte fotograaf. Dus de apparatuur is niet van belang, het eindproduct (de foto) is van belang.
Natuurlijk, als je mij een stradivarius geeft komt er alsnog kattengejank uit...
Maar er is een reden waarom mensen een bepaalde camera gebruiken..
( alleen al het verschil in lensopening en het snel openen en sluiten van een mechanische sluiter)

een sluiterloze camera schakelt alleen de sensor aan en uit. ( wat veel trager gaat)
ook kan je dan niet meer van sluitertijden spreken.. een van de dingen waarmee je de foto maakt zoals jij 'm hebben wil als fotograaf.
Dat lukt met een "telefoon" domweg niet
pi_128749565
Omdat er geen sluiter in zit, is het geen camera? :D

dan carrillo: wet plates door Patrick Richardson Wright

En hoe noem je dan de mensen die een fashion shoot doen met RED achtige toestanden die ipv met hoge fps klikken, gewoon een 4K of 8K filmpje schieten en daar de beste frame uit pakken? :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_128749583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:57 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Natuurlijk, als je mij een stradivarius geeft komt er alsnog kattengejank uit...
Maar er is een reden waarom mensen een bepaalde camera gebruiken..
( alleen al het verschil in lensopening en het snel openen en sluiten van een mechanische sluiter)

een sluiterloze camera schakelt alleen de sensor aan en uit. ( wat veel trager gaat)
ook kan je dan niet meer van sluitertijden spreken.. een van de dingen waarmee je de foto maakt zoals jij 'm hebben wil als fotograaf.
Je snapt mijn punt niet, aangezien je door blijft gaan op het technische aspect van hetgeen waarmee je de foto maakt. Nogmaals: het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een camera met sluiter heeft. Eens?

Daarnaast ben ik het niet met jouw sluiter-punt eens. Een oude Daguerrotype-camera had geen sluiter (alleen een lensdop). Een simpele pinhole heeft tevens geen sluiter. Komen daar volgens jouw beperkte definitie geen foto's uit?
pi_128749597
quote:
Dat ligt dan eerder aan jou dan aan de camera.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_128749624
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:02 schreef Ener-G het volgende:
Omdat er geen sluiter in zit, is het geen camera? :D

dan carrillo: wet plates door Patrick Richardson Wright

En hoe noem je dan de mensen die een fashion shoot doen met RED achtige toestanden die ipv met hoge fps klikken, gewoon een 4K of 8K filmpje schieten en daar de beste frame uit pakken? :P
Wet plates... ik hoef nieteens naar dat filmpje te kijken..
Zo werden de eerste foto's gemaakt ja .. en "er zat een DOP op de camera"
dat ding had dus een sluiter, volledig handmatig weliswaar maar de fotograaf bepaalt hoeveel licht er op de plaat komt ...

verder Filmen is GEEN fotograferen
pi_128749716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet, aangezien je door blijft gaan op het technische aspect van hetgeen waarmee je de foto maakt. Nogmaals: het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een camera met sluiter heeft. Eens?

Daarnaast ben ik het niet met jouw sluiter-punt eens. Een oude Daguerrotype-camera had geen sluiter (alleen een lensdop). Een simpele pinhole heeft tevens geen sluiter. Komen daar volgens jouw beperkte definitie geen foto's uit?
Eeen dop op een (oude) camera waarmee de lens "geopend" en "gesloten" wordt is bij mij een sluiter.. Je begrijpt mijn punt niet.

Verder het is de vraag of Daguerreotypie al fotografie is, of een voorloper hiervan...
reproductie is hierbij namelijk niet mogelijk.
pi_128749800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef EdwinMartens het volgende:
dat ding had dus een sluiter, volledig handmatig weliswaar maar de fotograaf bepaalt hoeveel licht er op de plaat komt ...
..
..en als je de 5D Mark III op volautomatisch laat staan bepaal je dat dus niet zelf. Dus wat is het nou? Ben je wel een fotograaf omdat je een camera met sluiter hebt, of ben je het niet omdat je niet zelf bepaalt hoeveel licht er op het medium valt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:09 schreef EdwinMartens het volgende:
Een dop op een (oude) camera waarmee de lens "geopend" en "gesloten" wordt is bij mij een sluiter..
Maar een sensor die je aan-en-uit zet is dat niet? Wat is daarin het verschil?
quote:
Je begrijpt mijn punt niet.
Ik snap het prima, ik vind het alleen onzin.
quote:
Verder het is de vraag of Daguerreotypie al fotografie is, of een voorloper hiervan...
reproductie is hierbij namelijk niet mogelijk.
Dat is geen vraag. Natuurlijk is dat fotografie. Hoe kom je erbij dat reproductie een criterium is voor fotografie? Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen..
pi_128749852
En Chase Jarvis is natuurlijk ook geen fotograaf:

Of David Hobby:

pi_128749902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DonJames het volgende:

Maar een sensor die je aan-en-uit zet is dat niet? Wat is daarin het verschil?
Hopeloos... Maar vraag een willekeurige fotograaf wat het verschil is, ik heb het al uit proberen te leggen, je WIL het niet snappen

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DonJames het volgende:
Dat is geen vraag. Natuurlijk is dat fotografie. Hoe kom je erbij dat reproductie een criterium is voor fotografie? Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen..
nou.. ook daarvoor waren er al procedures om licht om te zetten in beeld en die worden niet allemaal als fotografie gezien.. dus waar leg je de grens.. fotografie is niet in een keer uitgevonden dus er is geen scherpe lijn
pi_128749967
Fotografie = schrijven/tekenen met licht. In de letterlijke zin van het woord, vertaald.

Of je dat nu met een Hasselblad/LEAF, een gsm telefoon, webcam, of een kartonnen doos met een gat erin doet. Op fotopapier, glasplaat, negatief, of een sensor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:21:18 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128749981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

verder Filmen is GEEN fotograferen
Dus een filmbeeld is geen foto? Volgens mij zijn films heel veel foto's achter elkaar, maw, filmen bestaat niet. Wel bursten met je toestel. En dus zijn alle cameramannen eigenlijk fotografen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_128750015

Ik ga maar even wat nuttigs doen verder, succes jongens :P
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:23:52 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:57 schreef EdwinMartens het volgende:

Vandaar dat sommige van dergelijke camera's burstrates van 30 of meer fps hebben, waar de duurste en snelste dslr de 10 amper haalt?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_128750043
Nou .. ik denk dat een hoop mensen het met die stelling niet ee
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus een filmbeeld is geen foto? Volgens mij zijn films heel veel foto's achter elkaar, maw, filmen bestaat niet. Wel bursten met je toestel. En dus zijn alle cameramannen eigenlijk fotografen.
Juistem ... :')
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:25:19 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750060
Mijn zoon en dochter hebben een nikon compactcamera. Als die zeggen 'we gaan even foto's maken', wat moet ik dan zeggen? 'nee, foto's maken doe je met deze D3s, wat jullie doen heeft geen echte naam'?
pi_128750071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Vandaar dat sommige van dergelijke camera's burstrates van 30 of meer fps hebben, waar de duurste en snelste dslr de 10 amper haalt?
Die sensor blijft aan staan in dat geval en filmt zoals een webcam dat ook doet .. CCD ;-)
daar heb je niet met een sluiter te maken
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:26:25 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:25 schreef Danny het volgende:
Mijn zoon en dochter hebben een nikon compactcamera. Als die zeggen 'we gaan even foto's maken', wat moet ik dan zeggen? 'nee, foto's maken doe je met deze D3s, wat jullie doen heeft geen echte naam'?
Nee, zo:

Foto's maken? FOTO'S MAKEN?

JULLIE GAAN VERDOMME LICHT OP JE GEVOELIGE PLAAT LATEN VALLEN OM ZODOENDE EEN AFBEELDING TE CREEREN MAAR DAT IS GEEN FOTO!!!!! WANT WAAR IS JULLIE SLUITER? NOU? NOU?
pi_128750097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:25 schreef Danny het volgende:
|:( :X
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:12 #205
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, zo:

Foto's maken? FOTO'S MAKEN?

JULLIE GAAN VERDOMME LICHT OP JE GEVOELIGE PLAAT LATEN VALLEN OM ZODOENDE EEN AFBEELDING TE CREEREN MAAR DAT IS GEEN FOTO!!!!! WANT WAAR IS JULLIE SLUITER? NOU? NOU?
ah, dat gaan we binnenkort maar eens doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:28 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Nikon misschien, bij Canon haal je met de 1D X toch een fraaie 12. B-)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:40 #207
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

|:( :X
Ik heb even op je site gekeken trouwens, ik ga even m'n broek verschonen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128750124
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik heb even op je site gekeken trouwens, ik ga even m'n broek verschonen.
vergeet je slipje niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:28:48 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef Danny het volgende:

[..]

ah, dat gaan we binnenkort maar eens doen.
Tis misschien wat hard, maar zo is het nou eenmaal. Ze kunnen beter maar meteen leren dat ze niets, maar dan ook niets te maken hebben met fotografie. Sterker nog, ik ben van mening dat je beter hun camera's op de grond stuk kan gooien dan dat je ze door laat gaan met deze waanzin.

Sluiterloze camera's :r

Het is dat die gopro van me zo belachelijk stevig gebouwd is, anders was die allang kapotgeslagen geweest.
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:30:42 #210
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nikon misschien, bij Canon haal je met de 1D X toch een fraaie 12. B-)
1DX doet er 14 zelfs als het goed is. D4 doet er 12. Ik zei ook 'de meesten halen het amper' ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')