+1quote:Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.
Ik dacht dat die dingen uit waren.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:37 schreef Uncle het volgende:
En schijnbaar is het tegenwooridg wel normaal om je diep in de schulden te steken om een SUV voor de deur te kunnen hebben staan
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!quote:maar een dure camera of lens kopen van al verdiende centjes niet
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..quote:Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen uit waren.
[..]
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!
Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:16 schreef EdwinMartens het volgende:
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..
tijd niet veel gefotografeerd en het wil gewoon niet meer, komt wel weer.. maar oefening heb je zeker nodig !
Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?quote:Op maandag 8 juli 2013 09:22 schreef Merlijn het volgende:
Dat bij het schieten van een open koorrepetitie mijn camera geen zin had om ook maar iets scherp te schieten... * zucht *
Heb mijn laptop niet bij de hand,dus kan nog niet precies zien wat de resultaten zijn. Maar aan de hand van de previews niet heel veel soeps. Ik zie het van de week wel...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.
[..]
Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?
quote:
Bij mij vooral de inspiratie om in Nederland op zoek te gaan naar / het vinden van leuke plekken om te fotograferen. Ik denk steeds "die plek ken ik al zo goed, en is helemaal niet leuk genoeg om te fotograferen", terwijl als ik in het buitenland ben er flink op los fotografeer..quote:Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen uit waren.
[..]
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!
Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.quote:
Weet ik, er was ruim voldoende licht aanwezig daarvoor. We hadden een relatiecrisisquote:Op maandag 8 juli 2013 09:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.
Ik ben het opeens eens met peters klachtquote:Op maandag 8 juli 2013 09:58 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Weet ik, er was ruim voldoende licht aanwezig daarvoor. We hadden een relatiecrisisIk vraag Lightroom wel voor een bemiddelingssessie en koop een nieuwe lens om het goed te maken...
Het zal aan een koffietekort liggen, maar ik kan je niet helemaal volgen...quote:Op maandag 8 juli 2013 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben het opeens eens met peters klacht
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets vanquote:Op maandag 8 juli 2013 11:13 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Het zal aan een koffietekort liggen, maar ik kan je niet helemaal volgen...
Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van
Waarom is dat een ergernis? Ik vind dat een verademing, waaruit blijkt dat dit ondanks dat veel mensen die zich een een dure set kunnen veroorloven toch niet het nivo halen van anderen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van
Ja hoho nu haal je het grapje onderuitquote:Op maandag 8 juli 2013 11:29 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee?
Daar zou ik dan weer een oude agfa clack voor gebruiken , of een mooie slurfcameraquote:Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
Dat lijkt me geen ergernis maar jaloezie... ik gun iedereen zijn spullen. Van mijn part koop je een D4/1Dx om thuis in de vitrine te zetten en alleen maar naar te kijken.
Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
En het klopt helemaal dat je met een goede camera niet automatisch betere foto's maakt. Maar met een goede camera KUN je wel betere foto's maken. Dus dan kun je beter gelijk het beste van het beste kopen, dan weet je in elk geval zeker dat het altijd aan jezelf ligt als het niet lukt
eens!quote:Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wilquote:Op maandag 8 juli 2013 11:59 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.
Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:24 schreef Stefan het volgende:
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wil
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu meequote:Op maandag 8 juli 2013 12:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.
Daar had ik het dan ook niet over en al eerder gezegd dat ze lekker automatisch moeten schieten als ze daar blij mee zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef Stefan het volgende:
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu mee
Lekker laten rijden (wel rechts graag)
Ik ken mensen die hebben een dure dslr en schieten op volautomatisch. Kan ik niet mee zitten
Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef EdwinMartens het volgende:
Mensen die denken dat een telefoon een camera is zijn misschien wel erger
Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:01 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..Niet zo pretentieus doen, ook met een telefoon kun je foto's maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |