Er word wat afgezopen komend weekend.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:02 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Prima, ik trek nog ff een flesje whisky open
Eh wacht, ik ben nog aan het werk...![]()
Haha ja daar zou het bij mij ook wel eens op kunnen uitdraaienquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:05 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Er word wat afgezopen komend weekend.
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:23 schreef Fredo55 het volgende:
Toch wel klote dat ik geen Omroep Zeeland kan ontvangen via de schotel.
Ja dan moet je er een kastje off dubbele kop bij kopen, binnenkort eens kijken hoe en wat.quote:Op zondag 10 maart 2013 04:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Canal Digitaal biedt gewoon Omroep Zeeland aan hoor
Bin vae hin haejie betoeterdquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Bin d'r ier ok nog mease die a near Hrieps hean?
twijfels, ben er nooit geweest en het is ook totaal niet mijn muziek, maar heb beloofd een keer mee te gaan. Alleen op zelfde avond is het ook NAC - Ajax, dus ik moet nog even kijken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Bin d'r ier ok nog mease die a near Hrieps hean?
http://www.nu.nl/binnenla(...)zeeland-inbraak.htmlquote:Wilde achtervolging door Zeeland na inbraak
Een inbraak bij een elektronicawinkel in Middelburg is woensdagochtend vroeg uitgedraaid op een achtervolging door Zeeland.
Foto: ANP Twee van de drie vluchtauto's kregen een ongeluk, de derde auto ontkwam door de Westerscheldetunnel naar België. De daders hebben politieauto's en een slagboom van de tunnel geramd, de politie heeft geschoten.
Er is nog niemand gearresteerd. Dat meldde de politie woensdag
De politie had rond 4.30 uur een melding gekregen dat er werd ingebroken op Woonboulevard de Mortiere aan de Mortiereboulevard. De daders sloegen op de vlucht, achtervolgd door de politie.
Ongelukken
De klopjacht ging eerst door Koudekerke en Zoutelande. Daar kreeg een vluchtauto een ongeluk. De inzittende of inzittenden sloegen op de vlucht. De twee andere auto's reden terug naar Middelburg. Tussen de Zeeuwse hoofdstad en de Westerscheldetunnel kreeg een tweede auto een ongeluk. Ook de mensen daarin wisten te ontkomen.
De derde vluchtauto reed met hoge snelheid door een slagboom van de Westerscheldetunnel. Bij Axel in Zeeuws-Vlaanderen had de politie de weg geblokkeerd, maar de vluchtende automobilist ramde de politiewagens.
Agenten schoten, maar de auto wist door te rijden naar België. Bij de grens nam de Belgische politie de achtervolging over. Uiteindelijk verloren de agenten de vluchtauto uit het oog op de ringweg rond Gent.
Tunnel weer open
Voor het onderzoek was de Westerscheldetunnel enige tijd afgesloten, maar inmiddels is de tunnel weer vrijgegeven. Op de vluchtroute heeft de politie enkele dozen met apparatuur gevonden. Die zijn waarschijnlijk buitgemaakt bij de inbraak en onderweg door de daders uit de auto gegooid.
De politie heeft nog geen idee wie achter de inbraak zitten. Er is van maar één dader een beperkt signalement bekend.
Ik las het ja..quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:26 schreef Tokus het volgende:
om dit levendige topic nog wat meer leven in te blazen:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)zeeland-inbraak.html
Dat dit kan in Zeelandquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
Wat kansloos, niet 1 persoon opgepaktquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
De belgen zijn een auto uit t zicht verloren, nog kanslozer.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat kansloos, niet 1 persoon opgepakt![]()
Zeeuwse politie
Tegenwoordig welquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:06 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Volgens mij kennen ze die hier niet, heb er iig nog nooit van gehoord.
''Onder meer op social media is vandaag veelvuldig de vraag gesteld waarom er geen spijkermatten zijn ingezet. Die lijken namelijk effectief in het tot stilstand brengen van vluchtende verdachten. Volgens Boot is de geuite verwondering over het niet inzetten van spijkermatten begrijpelijk, maar gebruikte de Nederlandse politie die tot 1 juli jongstleden bij wijze van proef. Die is gestopt en dus mogen de matten niet meer worden gebruikt. Een kleine twee weken terug had dit middel dus nog wel gebruikt mogen worden. Nu moet worden gewacht op een evaluatie.'''quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel
Zeeland heeft zelfs meegedaan met de pilot volgens mij.
Een wegblokkade is niet wat het geweest is. Tegenwoordig moet er een opening overblijven waar een auto doorheen kan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, als je een auto die door een tunnel gaat niet tot stoppen kan brengen ben je gewoon incompetent. In een land waarin de politie zichzelf serieus zou nemen zouden er een hoop koppen rollen, maar goed dit is Nederland
1 of andere lul achter een burotje waarschijnlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:21 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Een wegblokkade is niet wat het geweest is. Tegenwoordig moet er een opening overblijven waar een auto doorheen kan.
Wie dat bedacht heeft........
quote:Persoon uit taxi gesprongen op N57
MIDDELBURG - Bij een incident op de N57 ter hoogte van Middelburg is vrijdagmorgen iemand gewond geraakt.
Het voorval vond rond 9.35 uur plaats nabij het aquaduct in de richting van Middelburg. Volgens een woordvoerster van de politie is er vermoedelijk iemand uit een taxibusje gesprongen en gewond geraakt.
Het slachtoffer is vervolgens met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. Het verkeer kon tijdens het incident over één rijstrook passeren.
Bron
Voor die mexicaan is het misschien juist beter.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:57 schreef Fred0w het volgende:
Zonde, twee restaurants zwaar beschadigd in Goes door brand.
Hoe vaak heb ik dit niet gezongen tijdens Koninginnedagen destijds. Verbaast me hoe dit nog in mijn hoofd zit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef Mascleta het volgende:
Welkom in hét Zeeland topic!
Over Zeeland
Werken, wonen en ontspannen gaan in Zeeland uitstekend samen: moderne industriegebieden en havens, kilometers strand, woningkeuze in alle sectoren, fietspaden volop en geen files. Het provinciaal bestuur van Zeeland doet zijn best om dit zo te houden en te verbeteren.[ afbeelding ]
Zeeuws volkslied, vlag en wapenEn nu allemaal meebrullen!
Geen dierder plek voor ons op aard,
Geen oord ter wereld meer ons waard,
Dan, waar beschermd door dijk en duin,
Ons toelacht veld en bosch en tuin;
Waar steeds d'aloude Eendracht woont,
En welvaart 's landsmans werk bekroont,
waar klinkt des Leeuwen forsche stem;
'Ik worstel moedig en ontzwem!'
Het land, dat fier zijn zonen prijst,
En ons met trots de namen wijst,
Van Bestevaer en Joost de Moor,
Die blinken zullen d'eeuwen door;
Waarvan in de historiebla��n,
De Evertsen en Bankert staan,
Dat immerhoog in eere houdt,
den onverschrokken Naerebout.
Gij, Zeeland, zijt ons eigen land,
Wij dulden hier geen vreemde hand,
Die over ons regeeren zou,
Aan onze vrijheid zijn wij trouw.
Wij hebben slechts één enk'le keus:
'Oranje en Zeeland!' da's de leus!
Zoo blijven wij met hart en mond,
Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond.
Geluidsfragment
[ afbeelding ]
Vlag van Zeeland
Wapen van Zeeland
[ afbeelding ]
'Luctor et Emergo': ik worstel en kom boven
[ afbeelding ]
Linkjes:
http://www.recreatiezeeland.nl/ (Recreatie Zeeland)
http://www.zeeland.nl/ (Officiele Zeeland Site)
http://www.vvvzeeland.nl/ (VVV Zeeland)
http://www.omroepzeeland.nl/ (Omroep Zeeland)
http://www.hz.nl/ (Hoogeschool Zeeland)
http://www.zeeuwsarchief.nl/ (Zeeuwsarchief)
http://www.zeelandnet.nl/ (Ons eigen ZeelandNet!)
http://www.meteozeeland.nl/ (Meteo Zeeland Weerbureau)
http://www.hvzeeland.nl (alles over de Zeeuwse hulpdiensten)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeland_%28provincie%29 (Wikipedia van Zeeland)
http://www.ci.zeeland.mi.us/ (Zeeland in de Verenigde Staten)
Waar de Zeeuwen wonen:
Schouwen Duiveland:
Nieuwerkerk: Blaadjes
Walcheren:
Aagtekerke: dekkered
Middelburg: -supergirl-, Thrilled, Luctor.et.Emergo, avotar, mtchel112, Lil_G_Baby
Nieuw- en Sint Joosland: maikvanl
Veere: honda1990
Vlissingen: appelsap, nieky, kingjotte, Da_Sandman, Sandertje21
West-Souburg: pumpkin_Ruby
Westkapelle: TomLievense
Zoutelande: Harajuku,
Beveland:
Goes: Mascleta, robin007bond, reinbertio
Kapelle: Mieron,
Tholen:
Sint Annaland: OnurAir,
Tholen: Fredo55, StrawberryFields
Zeeuws-Vlaanderen:
Axel: Stephen_Dedalus
Hulst: Drizzt_DoUrden
Terneuzen: Timmos, D.Licious, ParanoidEv
Waterlandkerkje: Mandéra
Ergens in Zeeland:
LudoSanders, TOAD, vencodark, Kolovrat, Meursault, Urretje (ergens op Noord-beveland), robertzone
Buiten het beloofde land wonende Zeeuwen
Piles, Fallen, Tokus, Don_Vanelli, Tuig
Sinds de nieuwe eigenaar is het inderdaad minder eten daar.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:56 schreef dekkered het volgende:
[..]
Voor die mexicaan is het misschien juist beter.
Eind vorig jaar, begin dit jaar daar nog geweest en dat zag er daar behoorlijk slecht uit.
De vraag natuurlijk, worden ze er beter van (waarschijnlijk niet)
Het zag er ook niet uit. Als je in de WC kwam (bij de heren) zag je dat het met 2 verschillende soorten tegels gedaan was enzo.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:11 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Sinds de nieuwe eigenaar is het inderdaad minder eten daar.
Hopelijk komt er ietd beters voor terug.
Ja dat fonteintje was wel gedateerd jah. En wel meer hoor. Toch met de oude eigenaar destijds goed eten though.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:31 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het zag er ook niet uit. Als je in de WC kwam (bij de heren) zag je dat het met 2 verschillende soorten tegels gedaan was enzo.
En dat buffet met die fontijn er naast...
Ben niet zo heel bekend in Goes. Maar er zitten wel wat lekkere restaurantjes bij ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:50 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Ja dat fonteintje was wel gedateerd jah. En wel meer hoor. Toch met de oude eigenaar destijds goed eten though.
Verder genoeg opties in.Goes toch?
Zeg!!! Walcheren?? &&^$#@!@)*&^/$#@!# Wil jij niet schelden aub?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ben niet zo heel bekend in Goes. Maar er zitten wel wat lekkere restaurantjes bij ja.
Een goede mexicaan zit trouwens in Domburg (el-fuego)
Zie OP ik kom van Walcherenquote:Op woensdag 11 september 2013 22:43 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Zeg!!! Walcheren?? &&^$#@!@)*&^/$#@!# Wil jij niet schelden aub?Domburg is uut de richting. Hooguit voor een dagje strand. Bij Bommelje een keer gegeten maar verder ken ik daar niks.
ik ga die discusie niet meer aan. Heb die al te vaak gehad met men vriendinquote:Op woensdag 11 september 2013 22:53 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Bevelandse hier... Beste deel van het eiland overigens
ZEER verstandig. Want die win je toch niet. Beveland it is!!!quote:Op woensdag 11 september 2013 23:11 schreef dekkered het volgende:
[..]
ik ga die discusie niet meer aan. Heb die al te vaak gehad met men vriendin
Dit lees ikquote:Op donderdag 12 september 2013 08:54 schreef kiki889 het volgende:
[..]
ZEER verstandig. Want die win je toch niet. Beveland it is NOT!!!
Idd een hele dikkequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
Sinds wanneer hoort Flakkee bij Zeeland?
En sinds wanneer is het een dorp?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Mascleta het volgende:
Dekkered met zijn Walcheren valt reuze mee. Wacht maar tot Timmos en consorten om de hoek komen met hun Zeeuws-Vlaanderen.
Overigens ben ik het wel met Kiki eens. Beveland!
Dramatisch. Zo kunnen ze in de media ook geregeld te spreken over het "zeelandse" plaatsje bla bla bla.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
Sinds wanneer hoort Flakkee bij Zeeland?
En sinds wanneer is het een dorp?
[ afbeelding ]
Om te huilen idd. Zo hoorde ik laatst bij de verkeersinfo 'Korte Genee' en 'Jerseeke'quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:23 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Dramatisch. Zo kunnen ze in de media ook geregeld te spreken over het "zeelandse" plaatsje bla bla bla.
Zelfs de NOS kan er wat van. Die hadden het kanaal door Zuid-beveland een tijdje geleden hernoemt:
[ afbeelding ]
Oh god...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:38 schreef Blondje_93 het volgende:
Waarom kom ik dit topic nu pas tegenik kom ook uit Zeeland!
qftquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:51 schreef Senor__Chang het volgende:
Zeeuws-Vlaanderen is best Vlaanderen. en best zeeland
Jaquote:
zo spreek ik dat ook standaard uitquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:54 schreef Piles het volgende:
Wauw, al die fouten
Ik ken alleen Heinekenszand, en die vind ik nog wel grappig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door AMangold op 14-11-2013 17:56:07 ]
Ik heb een aflevering gekeken en had de ondertiteling echt nodigquote:Op donderdag 14 november 2013 10:02 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Kijken jullie ook Mosselmannen?
http://www.eo.nl/tv/mosselmannen/
Het beste van beide; het Bourgondische van Vlaanderen, en het nuchtere van Zeeland.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:51 schreef Senor__Chang het volgende:
Zeeuws-Vlaanderen is best Vlaanderen. en best zeeland
Mijn stiefpa is nen Yesenaer, inmiddels versta ik het wel maar in het begin moest ik ook 10 keer vragen wat hij zei..quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het beste van beide; het Bourgondische van Vlaanderen, en het nuchtere van Zeeland.
EDIT: Ja, mosselmannen vind ik een erg leuk programma ! Ik versta dat Yeses eigenlijk ook maar slecht. Die lui zijn dan ook echt tweetalig. Ik ken een meisje hier in de randstad, praat keurig hollands. Maar ze blijkt een echte Yesenaer te zijn die ook volledig plat kan praten.
Misschien kom ik er komende week in de buurt, dan laat ik het nog wel even weten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:44 schreef sirdanilot het volgende:
Het zijn zeeuwen, geen zeelanders.
Verder: Retranchement (beter bekend als Truuzement) ligt dusdanig afgelegen dat niemand zin gaat hebben om daar heen te rijden, zelfs mensen die in zeeuws-vlaanderen wonen. In de zomer kom je daar misschien in de buurt als je naar het strand gaat, maar verder is er daar geen reet te doen.
Ik nietquote:Op zondag 25 mei 2014 10:17 schreef D.Licious het volgende:
Keiharde schop omhoog
Wie gaat er ook naar Racoon & friends vanmiddag in Goes?
Hoog tijd iddquote:Op zondag 25 mei 2014 10:20 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ik niet
Dit topic moet weer eens een beetje levendig worden
Ik niet, want dan zijn hier de havenfeestenquote:
Haha, ik ga ook nietquote:Op maandag 26 mei 2014 10:58 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Ik niet, want dan zijn hier de havenfeesten
Het merendeel is idd 'niet van hier' volgens mijquote:Op donderdag 12 juni 2014 12:52 schreef avotar het volgende:
CAS is toch vooral voor de niet zeelanders
Haha, daarom kan ik het toch wel vragenquote:Op donderdag 12 juni 2014 12:52 schreef avotar het volgende:
CAS is toch vooral voor de niet zeelanders
In welk deel woon je?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:38 schreef imikethat het volgende:
Mensen die het hebben over zeelanders en zeelands mogen stante pede afgeschoten worden. Niemand komt aan onze prachtige provincie
Zuid-Beveland, en jij? Toch niet reserve belgie hequote:
Schouwen-Duivelandquote:Op zondag 15 juni 2014 19:55 schreef imikethat het volgende:
[..]
Zuid-Beveland, en jij? Toch niet reserve belgie he
Ooit nog wel eens op Puin&Zand gestaan, wat een ellende was datquote:
Ken ik nietquote:Op zondag 15 juni 2014 20:15 schreef imikethat het volgende:
[..]
Ooit nog wel eens op Puin&Zand gestaan, wat een ellende was dat
Duin en strand Renesse, of ben je een buutendiekerquote:
Ik woon hier al heel m'n leven, maar ken heel veel plekken gewoon nietquote:Op zondag 15 juni 2014 21:20 schreef imikethat het volgende:
[..]
Duin en strand Renesse, of ben je een buutendieker
Toch best bekend. Neem aan dat je dan uit zierikzee ofzo komt?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:23 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ik woon hier al heel m'n leven, maar ken heel veel plekken gewoon niet
Zierikzee jaquote:Op zondag 15 juni 2014 21:24 schreef imikethat het volgende:
[..]
Toch best bekend. Neem aan dat je dan uit zierikzee ofzo komt?
Je hebt gelijk. Ik vergeet altijd dat de meeste Zeeuwen geen gevoel voor humor hebben.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zoals gezegd, het zijn Zeeuwen geen 'Zeelanders'.
Jij blijkbaar ook nietquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vergeet altijd dat de meeste Zeeuwen geen gevoel voor humor hebben.
Anders moet je eens op sarcasme googlenquote:
Teveel werkquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:15 schreef avotar het volgende:
[..]
Anders moet je eens op sarcasme googlen
Lullig, maar als het wel de juiste man was en hij zou gewapend kunnen zijn dan had het wel terecht geweest.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:46 schreef OllieWilliams het volgende:
http://www.pzc.nl/regio/z(...).U6l08kWc0gg.twitter
Nee jij bent een buutendieker, een import-Zeeuw, niet van hier. Het kost flink wat jaren om een echte te wordenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:43 schreef Monsieursander het volgende:
Dus, sinds vandaag ben ik een Zeeuw. Waar moet ik zijn?
Wat heb ik aan die stok? Fiets er dagelijksquote:Op zondag 15 maart 2015 19:38 schreef Nattekat het volgende:
Mocht er iemand dit plekje herkennen en zin hebben om er naartoe te gaan, kan je dan een kijkje nemen in dit topic: GC / [10 JAAR] FOK!STOK door Nederland #174: ZOETERWOUDE (Nattekat)
[ afbeelding ]
Een spel waarbij een groep mensen deze stok door heel Nederland verplaatsen. Hij komt net uit Noord Holland en het zou mooi zijn als ie in Zeeland ook door kan blijven gaan.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:39 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wat heb ik aan die stok? Fiets er dagelijks
Hmm ik kan heel misschien morgen of anders vrijdag dat ding ophalen dan,quote:Op zondag 15 maart 2015 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een spel waarbij een groep mensen deze stok door heel Nederland verplaatsen. Hij komt net uit Noord Holland en het zou mooi zijn als ie in Zeeland ook door kan blijven gaan.
Aan een willekeurig bord ergens in Nederland. Dus al is het een plaats verder is het al goed.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:50 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hmm ik kan heel misschien morgen of anders vrijdag dat ding ophalen dan,
Het is dan de bedoeling dat ik m dan weer ergens anders neerleg? (En dan het leukste weer in zeeland)
Oke, ik beloof niks hoorquote:Op zondag 15 maart 2015 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aan een willekeurig bord ergens in Nederland. Dus al is het een plaats verder is het al goed.
Hoed oquote:
Kan je Zeeuws of ben je een buutendieker?quote:
Ja.quote:Op maandag 16 maart 2015 06:18 schreef imikethat het volgende:
[..]
Kan je Zeeuws of ben je een buutendieker?
Dat is geheel correctquote:
Bij nader inzien was het niet duidelijk inderdaad. Bedoelde meer in de trant van, het is geen stormlooptopic dus Zeeuwen verenigt en dan maken we er een Zeeuws onderonsje van.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:29 schreef DrNick het volgende:
[..]
Maar het paste niet echt als reactie, dus het klonk een beetje vreemd.
Iemand die a buut'n dn diike woont ee !quote:
Breskens?quote:Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Tip: niet doen.
Paar kilometer zuidelijker moet je zijn.
Mag ook. Maar ik zou Vlissingen proberenquote:
Goed idee.quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Was op zoek naar een topic over Middelburg, maar kwam alleen deze reeks tegen. Als het weer kan, willen we een nachtje in Middelburg verblijven. Hoopte op wat tips hier.
quote:Op maandag 7 december 2020 07:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Goed idee.
Ik zou vooral niet te ver naar het zuiden gaan.
In Vlissingen wil je je hond niet eens uitlaten.
quote:Op zondag 6 december 2020 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Mag ook. Maar ik zou Vlissingen proberen.
Ik ben redelijk bevooroordeeld, maar als ik zou mogen kiezen tussen een hotelletje (bijna) aan het water of in Middelburg zou ik het wel weten.
Duidelijk tegenstrijdige berichten.quote:Op maandag 7 december 2020 07:19 schreef avotar het volgende:
Goed idee.
Ik zou vooral niet te ver naar het zuiden gaan.
In Vlissingen wil je je hond niet eens uitlaten.
Het is je wellicht ontgaan, maar uit eten gaan zit er ff niet in...quote:Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk tegenstrijdige berichten..
We komen met de trein uit Amsterdam, dus qua aanreizen maakt het geen moer uit of we naar Middelburg of Vlissingen gaan.
Zicht op het water vanuit een hotel is voor ons geen must. Zowel mijn vrouw als ik zijn opgegroeid aan de Noord-Hollandse kust, dus dat heeft niet echt een meerwaarde.
We zijn meer van de stadswandelingen, musea, terrasjes en 's avonds ergens lekker eten. Dat laatste kan in een goed eetcafé, maar ook in een sterrenrestaurant.
Ben benieuwd naar jullie tips.
quote:Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Het is je wellicht ontgaan, maar uit eten gaan zit er ff niet in...
quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Was op zoek naar een topic over Middelburg, maar kwam alleen deze reeks tegen. Als het weer kan, willen we een nachtje in Middelburg verblijven. Hoopte op wat tips hier.
Met het OV naar Veere lijkt me dan weer een uitdaging, rijdt er überhaupt nog een bus?quote:Op maandag 7 december 2020 10:26 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
OT: Ff naar Veere is misschien ook nog wel leuk?
Ging ik wel vanuit, maar niet dusquote:Op maandag 7 december 2020 10:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Met het OV naar Veere lijkt me dan weer een uitdaging, rijdt er überhaupt nog een bus?
Ah je komt niet voor de kust naar Zeeland, dat zijn we hier niet gewendquote:Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk tegenstrijdige berichten..
We komen met de trein uit Amsterdam, dus qua aanreizen maakt het geen moer uit of we naar Middelburg of Vlissingen gaan.
Zicht op het water vanuit een hotel is voor ons geen must. Zowel mijn vrouw als ik zijn opgegroeid aan de Noord-Hollandse kust, dus dat heeft niet echt een meerwaarde.
We zijn meer van de stadswandelingen, musea, terrasjes en 's avonds ergens lekker eten. Dat laatste kan in een goed eetcafé, maar ook in een sterrenrestaurant.
Ben benieuwd naar jullie tips.
Ok die 'als het weer kan' is mij dan weer ontgaanquote:Op maandag 7 december 2020 10:26 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Geeft niks. Ben heel blij met al jullie tips!quote:Op maandag 7 december 2020 10:56 schreef D.Licious het volgende:
Ok die 'als het weer kan' is mij dan weer ontgaan
Uitwaaien doen we vaak genoeg op onze eigen stranden, dus dat is niet voor ons een reden voor bezoek. Heb even online gekeken naar het stadhuis van Terneuzen. Laat ik het zo zeggen: Brutalisme is niet mijn ding.quote:Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef D.Licious het volgende:
Het is je wellicht ontgaan, maar uit eten gaan zit er ff niet in...
Ontopic: als je bij die stadswandelingen meer van klassieke architectuur houdt kies je het best voor Middelburg. Uitwaaien op het strand gaat dan weer beter in Vlissingen. Hou je van brutalistische architectuur dan moet je het stadhuis van Terneuzen komen bekijken.
Muzeeum klinkt interessant. En gratis met de Museumkaart zie ik net op de site. Fletcher Hotels zijn altijd een hit of miss in mijn ervaring; Kan heel goed zijn, maar ook schrikbarend slecht. Heb me verder nog niet verdiept in de overnachtingsmogelijkheden. Ben op zich niet zo van de ketenhotels, liever een klein hotel of een appartement via airbnb of zo.quote:Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Het Muzeeum in Vlissingen is echt heel leuk, maar daarna snel weer terug naar Middelburg voor een mooie stadswandeling, evt met gids. In Middelburg zit er een hotel tussen het station en het centrum: Du Commerce, oh wacht dat heet nu Fletcher Hotel-Restaurant Middelburg.
Groetjes van iemand die in Vlissingen is geboren (en er nog niet dood gevonden wil worden) en in Middelburg is opgegroeid.
We zijn allebei al eens in Veere geweest. Zeker leuk, maar voor deze trip niet nodig.quote:Op maandag 7 december 2020 10:26 schreef Piles het volgende:
quote:Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah je komt niet voor de kust naar Zeeland, dat zijn we hier niet gewend.
Voor het eten naar de Kloveniersdoelen? Of voor de film?quote:Maar dan is Middelburg wel je plek inderdaad. Aanrader voor een eetcafé is 't Hof. Verder hoor ik altijd goede verhalen over De Kloveniersdoelen, zelf nog nooit geweest. En ik zag laatst dat er een nieuw city hotel is wat er van de buitenkant in ieder geval goed uitziet, Cityhotel Wood.
Zet het bij de opties!quote:Zou wel nog naar Vlissingen gaan voor het MuZeeum en de Kazematten. Loop dan meteen even over de boulevard (duh) en neem een bakkie bij Panta Rhei. Eten moet je bij Brasserie Jong doen of in de Lasloods als je er bent als sterrenchef Michel Louws er ook is.
Grappig die sinistere rondwandelingen. Ze beginnen wel pas weer in april 2021. Hoop toch wel wat eerder op pad te kunnen.quote:In Middelburg heb je het Zeeuws museum en volgens mij is er in de Vleeshal onder het Stadhuis op de Markt ook altijd wel wat te doen. En qua stadswandeling is dit wel een leuke denk ik http://www.sinisterzeeland.nl/.
Ach, het kunnen ook twee nachten worden. Heb vrij veel verlof opgebouwd dit jaar.quote:Naar Veere kun je volgens mij met zo'n haltetaxi. Wel op tijd weer terug dan.
En hopelijk is alles ook nog gewoon open als deze crisis voorbij is.
/edit ik zie nu pas dat je 'een nachtje' in Middelburg wil verblijven. Dan is dit allemaal wat te veel van 't goede.
Yep voor 't eten.quote:Op maandag 7 december 2020 18:12 schreef UIO_AMS het volgende:
Voor het eten naar de Kloveniersdoelen? Of voor de film?
Even online gekeken naar Cityhotel Wood en dat ziet er leuk uit. We houden wel van aparte overnachtingsplekken (ik sliep ooit al in een grote hond).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |