Hmm oke. Ja, maar ik woon niet in Groningen. Ik wacht wel even tot ik het niet via via hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vorig jaar 23% ofzo dacht ik
Maar zoals ik al zei, dat komt te hangen in de Weberhal
Vorig jaar was het slagingspercentage (veel) hoger. Exacte cijfers heb ik niet voor je maar in elk geval hoger dan 17%. Jij had toch maar zeven fout o.i.d.? Alleen maar gunstig voor je definitieve cijfer dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:21 schreef Paxcon het volgende:
Aan de RuG-gers:
Het gerucht gaat dat maar 17% ARW gehaald heeft. Kan dit kloppen denken jullie? Lijkt me wel erg weinig.
Hm ok, heb geen Joho dingen gehaald voor strafrecht, dom van mequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:22 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, nog (bijna) niets aan gedaan. Het lijkt veel stof, net als bij SR1, maar in de kern komt het neer op een aantal vaardigheden in de vorm van schema's en procedures die je moet kunnen toepassen op een casus. Denk dat je het wel vrij goed kunt leren in 7-10 dagen.
Hoe ging BR2 btw?
Ja klopt, maar cijfers zijn al bekend dus ik denk niet dat ze nu nog wat gaan veranderen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Vorig jaar was het slagingspercentage (veel) hoger. Exacte cijfers heb ik niet voor je maar in elk geval hoger dan 17%. Jij had toch maar zeven fout o.i.d.? Alleen maar gunstig voor je definitieve cijfer dus.
Vorig jaar waren er een aantal mensen die van een 5 naar een 6 gingen omdat ze het aantal fouten max. verhoogd hadden naderhandquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar cijfers zijn al bekend dus ik denk niet dat ze nu nog wat gaan veranderen.
Strafrecht wordt toch net zoals aansprakelijkheidsrecht door praktisch iedereen gehaald?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:
Bovendien is er 9/10 keer wel een 'gerucht'. Mensen vinden het fijn als een tentamen een gruwelijk laag slagingspercentage heeft, want dan lijkt hun prestatie beterHier op de UvA was het Strafrecht altijd dat maar 15% zou scoren, dat haalde vrijwel iedereen.
Oh oke. Nouja we zien wel.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vorig jaar waren er een aantal mensen die van een 5 naar een 6 gingen omdat ze het aantal fouten max. verhoogd hadden naderhand
Ik heb het dan ook niet over de daadwerkelijke percentages, maar over de geruchten onder studentenquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Strafrecht wordt toch net zoals aansprakelijkheidsrecht door praktisch iedereen gehaald?
Op de UvA publiceert het juristenblaadje elk jaar de percentages van hoe goed een vak gemaakt is (de verplichte vakken). Goederenrecht en bestuursrecht zijn een beetje de twee grootste struikelblokken qua bachelorvakken. Bij publiekrecht heeft het verplichte vak (gevolgd door 150 mensen) ooit eens een 100% score met als gemiddeld cijfer een acht gehaald.
Ach jij hoeft je nergens meer druk om te maken in ieder geval, lekker gevoel is datquote:
quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ach jij hoeft je nergens meer druk om te maken in ieder geval, lekker gevoel is dat
Zou wat zijn als je straks een 9,5>10 hebt ofzodan haat ik je echt
Dat zou wel heel coulant zijn qua normering, zegquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]. Dat is onmogelijk met 7 fout op een tentamen van 60 vragen. Denk dat ik eigenlijk een 8.5 heb nu
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg mij alleen af hoe dat gerucht de wereld in kwam aangezien dat dus echt een vak is wat iedereen wel haalt. Je zou zeggen dat het omgekeerde gerucht dan de wereld in geholpen wordt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de daadwerkelijke percentages, maar over de geruchten onder studenten
Ja, dat weet ik ook niet. Maar zie je dat ook wel eens, zo'n 'bidding war' over wie de moeilijkste vakken wel niet heeft aan de hand van slagingspercentages?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg mij alleen af hoe dat gerucht de wereld in kwam aangezien dat dus echt een vak is wat iedereen wel haalt. Je zou zeggen dat het omgekeerde gerucht dan de wereld in geholpen wordt.
IRW is weer zo'n vak dat wel veel gefaald wordt. Ook omdat dan al een boel mensen weten niet verder te willen gaan met rechtsgeleerdheid. Dat daar allemaal spookverhalen omheen hangen geloof ik wel.
Hoe zit het met Belastingrecht 1, weet je dat toevallig?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
Sommige belastingvakken hebben misschien 60% gezakt maar dat is het dan ook wel.
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Belastingrecht 1, weet je dat toevallig?
Oh nou mooi is dat, maar jij bent ook een perfectionistquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.
Bij mij heette het nog Belastingrecht Orientatie.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh nou mooi is dat, maar jij bent ook een perfectionist
Ik had mensen in de WG die hem al een paar keer niet hadden gehaald, vorig jaar was nog een regeling dat je eerst toetsen moest doen om überhaupt mee te mogen doen
Bij mij op de middelbare school was dat gewoontequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat bepaalde vragen geschrapt worden als die dramatisch zijn gemaakt? Ik meen dat ik mijn zus eens zoiets hoorde zeggen.
Oja voor de oorlog natuurlijkquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij mij heette het nog Belastingrecht Orientatie.
Gaan we snedig doen?quote:
Ik vind dat altijd een beetje onzin. Hoeveel mensen er wel of niet slagen kan meer zeggen over de kwaliteit van het onderwijs of een eventueel gebrek in de wijze van tentaminering dan hoe moeilijk iets is.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook niet. Maar zie je dat ook wel eens, zo'n 'bidding war' over wie de moeilijkste vakken wel niet heeft aan de hand van slagingspercentages?
Oh.. zal wel aan die studie liggen dan ofzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij mij op de middelbare school was dat gewoonte
Of, net als op de middelbare school, gewoon iedereen een bonuspunt geven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat bepaalde vragen geschrapt worden als die dramatisch zijn gemaakt? Ik meen dat ik mijn zus eens zoiets hoorde zeggen.
Ik geloof dat ik een 6 had op Belastingrecht 1. Onvoorbereid, fiscaal interesseerde me geen drol toentertijd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.
Ik had een keer een 12 voor wiskunde daardoorquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of, net als op de middelbare school, gewoon iedereen een bonuspunt geven.
Wat kan het leven dan raar lopen hequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik een 6 had op Belastingrecht 1. Onvoorbereid, fiscaal interesseerde me geen drol toentertijd.
Zeer zeker. Mijn passie voor fiscaal heb ik ontdekt tijdens een stage notarieelquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat kan het leven dan raar lopen he
Zie jij Maharbal met horloges pimpen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Heeft dat trouwens niet veel geld gekost het zo te doen?
Heeft me niets extra gekost. En nee, ik doe verder niet echt veel meer met notarieel (behalve dat ik dus wel veel dingen kan signaleren).quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Lol, maar notarieel wil je verder niks meer mee doen?
Ik zit nog steeds te dubben of ik fiscaal leuk genoeg vind om die vakken erbij te nemen (rest in de schakel) en er meer voor te doen. Misschien komt dat moment later in de studie pas, net als bij jou![]()
Heeft dat trouwens niet veel geld gekost het zo te doen?
Nee erik welquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie jij Maharbal met horloges pimpen?
Maar hoe kan je nou fiscale dingen krijgen tijdens je stage? Of zat je bij een kantoor met generalisten ofzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeft me niets extra gekost. En nee, ik doe verder niet echt veel meer met notarieel (behalve dat ik dus wel veel dingen kan signaleren).
Notarieel heeft ook ontzettend veel fiscale elementen in zich. Denk aan bijv. Estate Planning/Overdrachtsbelasting e.d.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar hoe kan je nou fiscale dingen krijgen tijdens je stage? Of zat je bij een kantoor met generalisten ofzo
Dit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Notarieel heeft ook ontzettend veel fiscale elementen in zich. Denk aan bijv. Estate Planning/Overdrachtsbelasting e.d.
Hoe dan ook; het is Fiscaalquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit.
Lijkt overigens in de verste verte niet op wat ik nu doe, maar dat terzijde
ORLY?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoe dan ook; het is Fiscaal
Maar je kan ook als notaris trouwens veel met internationale herstructurering enzo bezig zijn
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ORLY?
Uiteraard doelde ik op het fiscaal inhoudelijke. Niet vergelijkbaar met het fiscale gedeelte van notarieel.
Ik heb ook honger man...quote:
Prima toch, mooi cijfer bijschrijven met minimale inspanning. Modelantwoorden staan op bb trouwens, heb 22/25 bij mc en modelantwoorden op wat details na foutloos.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Te simpel eerder. Had veel moeilijker verwacht en had dit amper bestudeerd.
Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:39 schreef Ties02 het volgende:
Hier vanavond ook een kerstgala, gezellig hoor
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook liever had gedaanquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.
ik kijk nog even serious request en schakel dan ook naar VI.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.
Antwoorden en tentamen staan op lawwebquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:36 schreef Keyos het volgende:
Tentamen vandaag was een eitje, ik zeg: een 8. Over een maand pas de uitslag door het reces -_-.
Van wat? Het nieuws?quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben oude jaaroverzichten aan het kijken, erg vermakelijk.
Lance, the others had no chancequote:Op vrijdag 21 december 2012 20:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Jup, was net een lofzang over Lance Armstrong in 2005.
Ze gaan dat record inderdaad dik verbreken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:29 schreef Tchock het volgende:
3 miljoen al voor Serious RequestVet.
goedenavond, erg rustig hier.quote:
Ik zag het inderdaad, denk dat ik op basis van dit model zo rond de 8 zit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Antwoorden en tentamen staan op lawweb
Zoals je zelf al schrijft, probeer sneller te schrijven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:42 schreef JohnSpek het volgende:
Hebben jullie ook vaak te weinig tijd voor een tentamen?
Net tentamen vennootschapsbelasting gehad, en ik kwam weer eens tijd tekort. Ik schrijf behoorlijk langzaam en ik denk vaak te lang na voordat ik het juiste antwoord opschrijf. Als ik bijvoorbeeld een vraag over de afwaardering van een vordering krijg en ik concludeer dat het een bodemlozeputlening is dan word ik helemaal spastisch omdat dan de vraag veel te simpel is. Dan controleer ik het 5-6 keer of ik de feiten wel correct heb begrepen. Duurt voor mij vaak ook redelijk lang voordat ik precies begrijp wat er met de casus wordt bedoeld.
Het irritante is dat ik wel alles weet en dus in principe een 10 zou kunnen halen. Ik heb er alleen 4 uur voor nodig in plaats van 2.5 uur...
Tips? Het ligt er niet aan dat ik de wetsartikelen niet goed genoeg ken of de jurisprudentie vergeet.Ik weet vrijwel wat er in elk artikel en elk lid staat in de wet op de vennootschapsbelasting en kan de relevante jurisprudentie altijd benoemen.
Ja, snel kunnen schakelen tussen kennis en casus is ook een vaardigheidquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Overigens is de beperkte tijd naar mijn idee net zo goed onderdeel van het tentamen.
Klopt, een vaardigheid die ik volgens mij nog niet goed genoeg beheers. Zijn er methoden om dit te trainen behalve het simpelweg maken van oude tentamens?quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:37 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Ja, snel kunnen schakelen tussen kennis en casus is ook een vaardigheid
veel oude tentamens maken biedt dan wel een uitkomst denk ik. Zo leer je ook wat ze graag willen dat je opschrijft.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:25 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Klopt, een vaardigheid die ik volgens mij nog niet goed genoeg beheers. Zijn er methoden om dit te trainen behalve het simpelweg maken van oude tentamens?
Tijdens de wat meer rekenkundig geörienteerde casussen waar ik alle data voor heb om dingen uit te rekenen, heb ik dit probleem niet. Dan vlieg ik er doorheen en haal ik alle punten.
Het is vooral een probleem als er niet genoeg data in de casus staat en je zelf dingen moet aannemen. Ik ben dan geneigd over te lang na te denken. "Is dit niet te simpel of te complex? Bedoelt de docent dit? Wilt de docent nu dat ik aannames doe over bepaalde zaken of lees ik de feiten gewoon niet goed?"
Is hij blijven slapen? Vanaf HS gaan nog treinen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:32 schreef Yreal het volgende:
Kutzooi gestrand op den haag cs om mijn maat de kans te geven om bij een wilde chick te gaan slapen.
Wat ben ik toch een goedzak
Ja ik wil dus alleen naar Zoetermeer. Normaal trams tot 1.15, nu bussen tot 12.15.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:35 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Is hij blijven slapen? Vanaf HS gaan nog treinen?
ja dan kom ik ook nietquote:Op zaterdag 22 december 2012 01:03 schreef Actaeon het volgende:
Jongens over de meet, mogelijk ben ik er toch niet. :x
Ik heb geen idee, maar ik denk dat ik ook wel in een goeie zone zit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad, denk dat ik op basis van dit model zo rond de 8 zit.
Durf ik niet te zeggen. Ik hield het eerlijk gezegd niet bij elke week. Wel weet ik dat ik in het jaar dat ik 120EC heb gehaald letterlijk van tentamenperiode naar tentamenperiode leefde. begon vaak wel ongeveer 3 maanden van tevoren met studeren (~8/9 tentamens per keer).quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:46 schreef De_Fietser het volgende:
Mij lijkt fiscaal ook wel aardig om naast Notarieel te doen. Hoeveel tijd kostte dat extra bij jullie per week?
Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:18 schreef N0rah het volgende:
Goedemorgen! Hoe ging het tentamen bij de EUR'ers gisteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
[ Bericht 0% gewijzigd door VonBallusseck op 22-12-2012 10:37:29 ]
Dat hoeft ook niet, vroeg ik ook niet om.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Uiteraard gaan we de meet niet verzetten voor 1 dan wel 2 personen, hoe lief we jou/jullie ook vinden.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Uiteraard gaan we de meet niet verzetten voor 1 dan wel 2 personen, hoe lief we jou/jullie ook vinden.
Was meer gericht aan mijn vrolijke (ex)universiteitsgenoot.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, vroeg ik ook niet om.Was meer een mededeling van dat ik mogelijk toch niet aanwezig ben.
Ik kan het eindelijk weer eens bijbenenquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:35 schreef Actaeon het volgende:
Topics gaan heerlijk rustig nu trouwens.
In de ogen van sommigen zijn wij ook universiteitsgenoten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was meer gericht aan mijn vrolijke (ex)universiteitsgenoot.
AH.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben een beetje brak, zie eruit alsof ik intern ben ontploft, heb honger....maar er is geen eten in huis. What to do?
Special people, special people.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In de ogen van sommige zijn wij ook universiteitsgenoten.
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.quote:
Ik ben ook brak.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben een beetje brak, zie eruit alsof ik intern ben ontploft, heb honger....maar er is geen eten in huis. What to do?
Pizza bestellenquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.
Had ik bijna weer je post ge-edit
Albert een oplossing?quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.
Had ik bijna weer je post ge-edit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |