Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:39 schreef Ties02 het volgende:
Hier vanavond ook een kerstgala, gezellig hoor
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook liever had gedaanquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.
ik kijk nog even serious request en schakel dan ook naar VI.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Vanavond lekker VI kijken, niets mis mee.
Antwoorden en tentamen staan op lawwebquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:36 schreef Keyos het volgende:
Tentamen vandaag was een eitje, ik zeg: een 8. Over een maand pas de uitslag door het reces -_-.
Van wat? Het nieuws?quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben oude jaaroverzichten aan het kijken, erg vermakelijk.
Lance, the others had no chancequote:Op vrijdag 21 december 2012 20:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Jup, was net een lofzang over Lance Armstrong in 2005.
Ze gaan dat record inderdaad dik verbreken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:29 schreef Tchock het volgende:
3 miljoen al voor Serious RequestVet.
goedenavond, erg rustig hier.quote:
Ik zag het inderdaad, denk dat ik op basis van dit model zo rond de 8 zit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Antwoorden en tentamen staan op lawweb
Zoals je zelf al schrijft, probeer sneller te schrijven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:42 schreef JohnSpek het volgende:
Hebben jullie ook vaak te weinig tijd voor een tentamen?
Net tentamen vennootschapsbelasting gehad, en ik kwam weer eens tijd tekort. Ik schrijf behoorlijk langzaam en ik denk vaak te lang na voordat ik het juiste antwoord opschrijf. Als ik bijvoorbeeld een vraag over de afwaardering van een vordering krijg en ik concludeer dat het een bodemlozeputlening is dan word ik helemaal spastisch omdat dan de vraag veel te simpel is. Dan controleer ik het 5-6 keer of ik de feiten wel correct heb begrepen. Duurt voor mij vaak ook redelijk lang voordat ik precies begrijp wat er met de casus wordt bedoeld.
Het irritante is dat ik wel alles weet en dus in principe een 10 zou kunnen halen. Ik heb er alleen 4 uur voor nodig in plaats van 2.5 uur...
Tips? Het ligt er niet aan dat ik de wetsartikelen niet goed genoeg ken of de jurisprudentie vergeet.Ik weet vrijwel wat er in elk artikel en elk lid staat in de wet op de vennootschapsbelasting en kan de relevante jurisprudentie altijd benoemen.
Ja, snel kunnen schakelen tussen kennis en casus is ook een vaardigheidquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Overigens is de beperkte tijd naar mijn idee net zo goed onderdeel van het tentamen.
Klopt, een vaardigheid die ik volgens mij nog niet goed genoeg beheers. Zijn er methoden om dit te trainen behalve het simpelweg maken van oude tentamens?quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:37 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Ja, snel kunnen schakelen tussen kennis en casus is ook een vaardigheid
veel oude tentamens maken biedt dan wel een uitkomst denk ik. Zo leer je ook wat ze graag willen dat je opschrijft.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:25 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Klopt, een vaardigheid die ik volgens mij nog niet goed genoeg beheers. Zijn er methoden om dit te trainen behalve het simpelweg maken van oude tentamens?
Tijdens de wat meer rekenkundig geörienteerde casussen waar ik alle data voor heb om dingen uit te rekenen, heb ik dit probleem niet. Dan vlieg ik er doorheen en haal ik alle punten.
Het is vooral een probleem als er niet genoeg data in de casus staat en je zelf dingen moet aannemen. Ik ben dan geneigd over te lang na te denken. "Is dit niet te simpel of te complex? Bedoelt de docent dit? Wilt de docent nu dat ik aannames doe over bepaalde zaken of lees ik de feiten gewoon niet goed?"
Is hij blijven slapen? Vanaf HS gaan nog treinen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:32 schreef Yreal het volgende:
Kutzooi gestrand op den haag cs om mijn maat de kans te geven om bij een wilde chick te gaan slapen.
Wat ben ik toch een goedzak
Ja ik wil dus alleen naar Zoetermeer. Normaal trams tot 1.15, nu bussen tot 12.15.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:35 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Is hij blijven slapen? Vanaf HS gaan nog treinen?
ja dan kom ik ook nietquote:Op zaterdag 22 december 2012 01:03 schreef Actaeon het volgende:
Jongens over de meet, mogelijk ben ik er toch niet. :x
Ik heb geen idee, maar ik denk dat ik ook wel in een goeie zone zit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad, denk dat ik op basis van dit model zo rond de 8 zit.
Durf ik niet te zeggen. Ik hield het eerlijk gezegd niet bij elke week. Wel weet ik dat ik in het jaar dat ik 120EC heb gehaald letterlijk van tentamenperiode naar tentamenperiode leefde. begon vaak wel ongeveer 3 maanden van tevoren met studeren (~8/9 tentamens per keer).quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:46 schreef De_Fietser het volgende:
Mij lijkt fiscaal ook wel aardig om naast Notarieel te doen. Hoeveel tijd kostte dat extra bij jullie per week?
Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:18 schreef N0rah het volgende:
Goedemorgen! Hoe ging het tentamen bij de EUR'ers gisteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
[ Bericht 0% gewijzigd door VonBallusseck op 22-12-2012 10:37:29 ]
Dat hoeft ook niet, vroeg ik ook niet om.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Uiteraard gaan we de meet niet verzetten voor 1 dan wel 2 personen, hoe lief we jou/jullie ook vinden.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Uiteraard gaan we de meet niet verzetten voor 1 dan wel 2 personen, hoe lief we jou/jullie ook vinden.
Was meer gericht aan mijn vrolijke (ex)universiteitsgenoot.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, vroeg ik ook niet om.Was meer een mededeling van dat ik mogelijk toch niet aanwezig ben.
Ik kan het eindelijk weer eens bijbenenquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:35 schreef Actaeon het volgende:
Topics gaan heerlijk rustig nu trouwens.
In de ogen van sommigen zijn wij ook universiteitsgenoten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was meer gericht aan mijn vrolijke (ex)universiteitsgenoot.
AH.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben een beetje brak, zie eruit alsof ik intern ben ontploft, heb honger....maar er is geen eten in huis. What to do?
Special people, special people.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In de ogen van sommige zijn wij ook universiteitsgenoten.
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.quote:
Ik ben ook brak.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben een beetje brak, zie eruit alsof ik intern ben ontploft, heb honger....maar er is geen eten in huis. What to do?
Pizza bestellenquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.
Had ik bijna weer je post ge-edit
Albert een oplossing?quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wellicht te weinig de nadruk gelegd op 'ik zie er niet uit'.
Had ik bijna weer je post ge-edit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |