Hmm oke. Ja, maar ik woon niet in Groningen. Ik wacht wel even tot ik het niet via via hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vorig jaar 23% ofzo dacht ik
Maar zoals ik al zei, dat komt te hangen in de Weberhal
Vorig jaar was het slagingspercentage (veel) hoger. Exacte cijfers heb ik niet voor je maar in elk geval hoger dan 17%. Jij had toch maar zeven fout o.i.d.? Alleen maar gunstig voor je definitieve cijfer dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:21 schreef Paxcon het volgende:
Aan de RuG-gers:
Het gerucht gaat dat maar 17% ARW gehaald heeft. Kan dit kloppen denken jullie? Lijkt me wel erg weinig.
Hm ok, heb geen Joho dingen gehaald voor strafrecht, dom van mequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:22 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, nog (bijna) niets aan gedaan. Het lijkt veel stof, net als bij SR1, maar in de kern komt het neer op een aantal vaardigheden in de vorm van schema's en procedures die je moet kunnen toepassen op een casus. Denk dat je het wel vrij goed kunt leren in 7-10 dagen.
Hoe ging BR2 btw?
Ja klopt, maar cijfers zijn al bekend dus ik denk niet dat ze nu nog wat gaan veranderen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Vorig jaar was het slagingspercentage (veel) hoger. Exacte cijfers heb ik niet voor je maar in elk geval hoger dan 17%. Jij had toch maar zeven fout o.i.d.? Alleen maar gunstig voor je definitieve cijfer dus.
Vorig jaar waren er een aantal mensen die van een 5 naar een 6 gingen omdat ze het aantal fouten max. verhoogd hadden naderhandquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar cijfers zijn al bekend dus ik denk niet dat ze nu nog wat gaan veranderen.
Strafrecht wordt toch net zoals aansprakelijkheidsrecht door praktisch iedereen gehaald?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:
Bovendien is er 9/10 keer wel een 'gerucht'. Mensen vinden het fijn als een tentamen een gruwelijk laag slagingspercentage heeft, want dan lijkt hun prestatie beterHier op de UvA was het Strafrecht altijd dat maar 15% zou scoren, dat haalde vrijwel iedereen.
Oh oke. Nouja we zien wel.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vorig jaar waren er een aantal mensen die van een 5 naar een 6 gingen omdat ze het aantal fouten max. verhoogd hadden naderhand
Ik heb het dan ook niet over de daadwerkelijke percentages, maar over de geruchten onder studentenquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Strafrecht wordt toch net zoals aansprakelijkheidsrecht door praktisch iedereen gehaald?
Op de UvA publiceert het juristenblaadje elk jaar de percentages van hoe goed een vak gemaakt is (de verplichte vakken). Goederenrecht en bestuursrecht zijn een beetje de twee grootste struikelblokken qua bachelorvakken. Bij publiekrecht heeft het verplichte vak (gevolgd door 150 mensen) ooit eens een 100% score met als gemiddeld cijfer een acht gehaald.
Ach jij hoeft je nergens meer druk om te maken in ieder geval, lekker gevoel is datquote:
quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ach jij hoeft je nergens meer druk om te maken in ieder geval, lekker gevoel is dat
Zou wat zijn als je straks een 9,5>10 hebt ofzodan haat ik je echt
Dat zou wel heel coulant zijn qua normering, zegquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]. Dat is onmogelijk met 7 fout op een tentamen van 60 vragen. Denk dat ik eigenlijk een 8.5 heb nu
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg mij alleen af hoe dat gerucht de wereld in kwam aangezien dat dus echt een vak is wat iedereen wel haalt. Je zou zeggen dat het omgekeerde gerucht dan de wereld in geholpen wordt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de daadwerkelijke percentages, maar over de geruchten onder studenten
Ja, dat weet ik ook niet. Maar zie je dat ook wel eens, zo'n 'bidding war' over wie de moeilijkste vakken wel niet heeft aan de hand van slagingspercentages?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg mij alleen af hoe dat gerucht de wereld in kwam aangezien dat dus echt een vak is wat iedereen wel haalt. Je zou zeggen dat het omgekeerde gerucht dan de wereld in geholpen wordt.
IRW is weer zo'n vak dat wel veel gefaald wordt. Ook omdat dan al een boel mensen weten niet verder te willen gaan met rechtsgeleerdheid. Dat daar allemaal spookverhalen omheen hangen geloof ik wel.
Hoe zit het met Belastingrecht 1, weet je dat toevallig?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
Sommige belastingvakken hebben misschien 60% gezakt maar dat is het dan ook wel.
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Belastingrecht 1, weet je dat toevallig?
Oh nou mooi is dat, maar jij bent ook een perfectionistquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.
Bij mij heette het nog Belastingrecht Orientatie.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh nou mooi is dat, maar jij bent ook een perfectionist
Ik had mensen in de WG die hem al een paar keer niet hadden gehaald, vorig jaar was nog een regeling dat je eerst toetsen moest doen om überhaupt mee te mogen doen
Bij mij op de middelbare school was dat gewoontequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat bepaalde vragen geschrapt worden als die dramatisch zijn gemaakt? Ik meen dat ik mijn zus eens zoiets hoorde zeggen.
Oja voor de oorlog natuurlijkquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij mij heette het nog Belastingrecht Orientatie.
Gaan we snedig doen?quote:
Ik vind dat altijd een beetje onzin. Hoeveel mensen er wel of niet slagen kan meer zeggen over de kwaliteit van het onderwijs of een eventueel gebrek in de wijze van tentaminering dan hoe moeilijk iets is.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook niet. Maar zie je dat ook wel eens, zo'n 'bidding war' over wie de moeilijkste vakken wel niet heeft aan de hand van slagingspercentages?
Oh.. zal wel aan die studie liggen dan ofzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij mij op de middelbare school was dat gewoonte
Of, net als op de middelbare school, gewoon iedereen een bonuspunt geven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat bepaalde vragen geschrapt worden als die dramatisch zijn gemaakt? Ik meen dat ik mijn zus eens zoiets hoorde zeggen.
Ik geloof dat ik een 6 had op Belastingrecht 1. Onvoorbereid, fiscaal interesseerde me geen drol toentertijd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nope. Maar daar mag je uberhaupt niet lager dan een 8 voor halen m.i.
Ik had een keer een 12 voor wiskunde daardoorquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of, net als op de middelbare school, gewoon iedereen een bonuspunt geven.
Wat kan het leven dan raar lopen hequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik een 6 had op Belastingrecht 1. Onvoorbereid, fiscaal interesseerde me geen drol toentertijd.
Zeer zeker. Mijn passie voor fiscaal heb ik ontdekt tijdens een stage notarieelquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat kan het leven dan raar lopen he
Zie jij Maharbal met horloges pimpen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Heeft dat trouwens niet veel geld gekost het zo te doen?
Heeft me niets extra gekost. En nee, ik doe verder niet echt veel meer met notarieel (behalve dat ik dus wel veel dingen kan signaleren).quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Lol, maar notarieel wil je verder niks meer mee doen?
Ik zit nog steeds te dubben of ik fiscaal leuk genoeg vind om die vakken erbij te nemen (rest in de schakel) en er meer voor te doen. Misschien komt dat moment later in de studie pas, net als bij jou![]()
Heeft dat trouwens niet veel geld gekost het zo te doen?
Nee erik welquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie jij Maharbal met horloges pimpen?
Maar hoe kan je nou fiscale dingen krijgen tijdens je stage? Of zat je bij een kantoor met generalisten ofzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeft me niets extra gekost. En nee, ik doe verder niet echt veel meer met notarieel (behalve dat ik dus wel veel dingen kan signaleren).
Notarieel heeft ook ontzettend veel fiscale elementen in zich. Denk aan bijv. Estate Planning/Overdrachtsbelasting e.d.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar hoe kan je nou fiscale dingen krijgen tijdens je stage? Of zat je bij een kantoor met generalisten ofzo
Dit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Notarieel heeft ook ontzettend veel fiscale elementen in zich. Denk aan bijv. Estate Planning/Overdrachtsbelasting e.d.
Hoe dan ook; het is Fiscaalquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit.
Lijkt overigens in de verste verte niet op wat ik nu doe, maar dat terzijde
ORLY?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoe dan ook; het is Fiscaal
Maar je kan ook als notaris trouwens veel met internationale herstructurering enzo bezig zijn
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ORLY?
Uiteraard doelde ik op het fiscaal inhoudelijke. Niet vergelijkbaar met het fiscale gedeelte van notarieel.
Ik heb ook honger man...quote:
Prima toch, mooi cijfer bijschrijven met minimale inspanning. Modelantwoorden staan op bb trouwens, heb 22/25 bij mc en modelantwoorden op wat details na foutloos.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Te simpel eerder. Had veel moeilijker verwacht en had dit amper bestudeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |