abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:26:03 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120583204
Behalve ouders en naaste familie (wat een egoïstisch trekje is anyway maar goed, dat kan in een andere discussie) heeft geen hond er mee te maken. Het was een baby, niets gepresteerd of neergezet, geen enkele ervaringen gedeeld, enzovoort.

Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard. Nogmaals: alleen ouders en naaste familie hebben er (even) last mee. Waarom al die ophef? De natuur doet zijn werk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120583246
Empathisch vermogen TS, empathisch vermogen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120583288
Verwachtingen die niet waargemaakt worden :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:30:07 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120583316
Een baby is een kans. En dat ik het ook niet kan vinden met sommige SR acties wil niet meteen zeggen dat we het over het algemeen maar over de paardenkleppen-boeg moeten gooien maar beter wel geld inzamelen voor deze doelgroep dan NIET toch?
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:32:21 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_120583393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:30 schreef Scuidward het volgende:
Een baby is een kans.
Een kans op wat?
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:34:49 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120583469
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een kans op wat?
Een kans op een persoon die de nieuwe jezus zal zijn voor deze wereld.

Om maar iets vaags te noemen.
pi_120583508
Het vruchtbaarheidscijfer gaat omlaag bij een lagere kindersterfte.
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:37:54 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120583551
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:51:53 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120583898
Ow dear :D

:@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:52:09 #10
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120583902
Ik vind kindersterfte in derde wereld landen dan ook een positief iets.

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
Dat ligt aan hun.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:55:21 #11
15080 static
pi_120583998
quote:
Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:55:45 #12
15080 static
pi_120584006
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:51 schreef ElisaB het volgende:
Ow dear :D

:@
What? }:|
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:57:57 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120584059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:55 schreef static het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.
Op die manier kan je alles wegzetten als egoïsme. Uiteindelijk zijn alle menselijke bezigheden uit te leggen als een manier om de ego te strelen of te beschermen. Vraag is dan. Als het labeltje egoïsme voor alles geldt is het dan nog een behulpzaam label?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:58:21 #14
33954 ElisaB
pi_120584067
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:55 schreef static het volgende:

[..]

What? }:|
Niks hoor, popje O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 02:00:08 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_120584109
Tsjah. Het is allemaal leuk, een actie in een glazen huis om baby's te redden, maar het realisme is wel gewoon dat het even in om lekker rond het volvreten met kerst een goed gevoel te krijgen voor een hoop mensen.

Een hoop problemen waar we mee zitten in de wereld zijn rechtstreeks veroorzaakt door overbevolking. Dus hoe blij je dan moet zijn dat we op deze manier er aan bijdragen zet ik ook wel vraagtekens bij.

Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende. :{ Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120584302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:00 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Het is allemaal leuk, een actie in een glazen huis om baby's te redden, maar het realisme is wel gewoon dat het even in om lekker rond het volvreten met kerst een goed gevoel te krijgen voor een hoop mensen.

Een hoop problemen waar we mee zitten in de wereld zijn rechtstreeks veroorzaakt door overbevolking. Dus hoe blij je dan moet zijn dat we op deze manier er aan bijdragen zet ik ook wel vraagtekens bij.

Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende. :{ Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid. :{
Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden. :P
Optimist tot in de kist
pi_120584408
Omdat het in de meeste gevallen voorkomen zou kunnen worden.
Woord.
  vrijdag 21 december 2012 @ 02:15:07 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_120584471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden. :P
Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.

Daarnaast hadden we al een beschavingsniveau - ik weet het, niet voor een deel van de bevolking - die totaal niet te vergelijken zijn, zeker qua zelfregulatie, met Afrikaanse landen waar we dan nu baby's gaan redden.

Je geeft zelf al aan dat de crux helemaal niet zit in baby's het eerste jaar door helpen. Het zit hem veel meer in de leefomstandigheden omhoog te krijgen. En dat lukt niet alleen om vanuit het westen een zak geld neer te mikken. Dan is een kind in leven houden dat in dezelfde stront zit als zijn ouders gewoon totaal geen oplossing en nog steeds een bijdrage aan het probleem. Namelijk dat ze door de overbevolking er gewoon niet uit gaan komen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120584585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.

Daarnaast hadden we al een beschavingsniveau - ik weet het, niet voor een deel van de bevolking - die totaal niet te vergelijken zijn, zeker qua zelfregulatie, met Afrikaanse landen waar we dan nu baby's gaan redden.

Je geeft zelf al aan dat de crux helemaal niet zit in baby's het eerste jaar door helpen. Het zit hem veel meer in de leefomstandigheden omhoog te krijgen. En dat lukt niet alleen om vanuit het westen een zak geld neer te mikken. Dan is een kind in leven houden dat in dezelfde stront zit als zijn ouders gewoon totaal geen oplossing en nog steeds een bijdrage aan het probleem. Namelijk dat ze door de overbevolking er gewoon niet uit gaan komen. :{
Die zak geld gaat wel zorgen voor betere omstandigheden tijdens de zwangerschap en bevalling, voor entingen en voor dingen als betere sanitaire omstandigheden en onderwijs over kinderverzorging e.d. . Al die dingen die er voor kunnen zorgen dat er meer kinderen overleven en uiteindelijk er minder kinderen geboren zullen worden. Overigens gebruikte men het condoom ook al toen er nog grote gezinnen waren hoor, het condoom is er niet pas sinds de ontdekking van latex, als zal leer en later schapenblaas geen genoegen zijn geweest. :')
Optimist tot in de kist
pi_120586855
Ik zag al een opinie stuk voorbij komen, waarin gesteld werd dat we beter aandacht kunnen vragen aan de geboortebeperking.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_120590113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zag al een opinie stuk voorbij komen, waarin gesteld werd dat we beter aandacht kunnen vragen aan de geboortebeperking.
Waarom ik niets geeft aan SER opniestuk bij de Volkskrant ;)
mag het weten
pi_120590453
Je geeft in je OP onbewust het antwoord al TS.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_120590556
Voor de baby zelf maakt het al helemaal niets uit, dood is dood. Het leed is voor de nabestaanden, mensen die van de baby hielden. Dat is bij een baby doorgaans nog een heel kleine groep, naar mate iemand ouder wordt, wordt doorgaans ook de vrienden en kennissenkring groter en dus ook het leed voor de nabestaanden.
pi_120590923
Sterven is toch altijd een egoïstische aangelegenheid? De stervende heeft er geen ongemak of verdriet van dat hij gestorven is. Dit is niets anders bij baby's.
Maar tegenwoordig hebben baby's al een gezicht (dankzij echo's) en naam voordat ze geboren worden.

De moeder heeft er maanden mee gelopen en dagelijks de baby voelen leven. Iedereen moet zich voor kunnen stellen dat het voelt als een gemis en een drama als een leven dat jij hebt gecreëerd, er opeens niet meer is. In strikte zin is dit egoïsme, maar dit zou je niet zo noemen als je zoiets zelf hebt meegemaakt denk ik.

"Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard" is een typisch voorbeeld van een zeer klein inlevingsvermogen en intelligentie. Iets waar de samenleving wel erg veel last van heeft de laatste tijd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:25:31 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_120590976
Het is i.i.g. minder erg dan het glazen huis zelf :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_120591212
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:25 schreef Enchanter het volgende:
Het is i.i.g. minder erg dan het glazen huis zelf :r
Als je het dan toch over feelgood-egoisme hebt :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:49:11 #27
33954 ElisaB
pi_120591768
Ik zou het nooit zo hard stellen als in de OP, maar ergens zit er mij ook iets dwars aan SER van dit jaar. Kan er de vinger niet op leggen, dus doe er verder geen uitspraken over.
pi_120591908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:49 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou het nooit zo hard stellen als in de OP, maar ergens zit er mij ook iets dwars aan SER van dit jaar. Kan er de vinger niet op leggen, dus doe er verder geen uitspraken over.
ik volg het niet zo heel erg, maar klopt het dat er tegenwoordig ontzettend veel meer gekletst wordt dan een paar jaar geleden? Toen leek de focus meer op het draaien van plaatjes ('productie maken') gericht te zijn dan nu.

Ik vraag me af of dit soort dingen niet gewoon een houdbaarheidsdatum hebben die in dit geval verstreken is.
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:55:25 #29
33954 ElisaB
pi_120591946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ik volg het niet zo heel erg, maar klopt het dat er tegenwoordig ontzettend veel meer gekletst wordt dan een paar jaar geleden? Toen leek de focus meer op het draaien van plaatjes ('productie maken') gericht te zijn dan nu.

Ik vraag me af of dit soort dingen niet gewoon een houdbaarheidsdatum hebben die in dit geval verstreken is.
Ik volg het eigenlijk helemaal niet. Er is wmb iets mis met het concept (ja ja, ik ben een zeikerd vandaag :D ). Het staat me gewoon niet aan ;)
pi_120592812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:24 schreef Moody het volgende:
Sterven is toch altijd een egoïstische aangelegenheid? De stervende heeft er geen ongemak of verdriet van dat hij gestorven is. Dit is niets anders bij baby's.
Maar tegenwoordig hebben baby's al een gezicht (dankzij echo's) en naam voordat ze geboren worden.

De moeder heeft er maanden mee gelopen en dagelijks de baby voelen leven. Iedereen moet zich voor kunnen stellen dat het voelt als een gemis en een drama als een leven dat jij hebt gecreëerd, er opeens niet meer is. In strikte zin is dit egoïsme, maar dit zou je niet zo noemen als je zoiets zelf hebt meegemaakt denk ik.

"Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard" is een typisch voorbeeld van een zeer klein inlevingsvermogen en intelligentie. Iets waar de samenleving wel erg veel last van heeft de laatste tijd.
dit
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_120593837
quote:
Behalve dit en de emotionele ellende voor de ouders is er verder geen enkele reden om op deze overbevolkte planeet nog meer van die etters neer te poten. 1 tot 2 per gezin, daarboven ben je eigenlijk een gevaar voor de leefomgeving .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_120594098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Behalve dit en de emotionele ellende voor de ouders is er verder geen enkele reden om op deze overbevolkte planeet nog meer van die etters neer te poten. 1 tot 2 per gezin, daarboven ben je eigenlijk een gevaar voor de leefomgeving .

Dit kan ook alleen maar iemand zeggen die zelf geen kinderen heeft en/of het inlevingsvermogen heeft van een kaasknakworst.

Er leven bijna 7 miljard mensen op deze planeet, waarvan 5,5 tot 6 miljard een gemiddeld tot bovengemiddeld goed leven heeft. Wie ben jij dan om te zeggen dat de wereld overbevolkt is?
'13 |
'14
pi_120594810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:58 schreef Moody het volgende:

[..]

Dit kan ook alleen maar iemand zeggen die zelf geen kinderen heeft en/of het inlevingsvermogen heeft van een kaasknakworst.

Er leven bijna 7 miljard mensen op deze planeet, waarvan 5,5 tot 6 miljard een gemiddeld tot bovengemiddeld goed leven heeft. Wie ben jij dan om te zeggen dat de wereld overbevolkt is?
Veel kijkplezier:

En laat me na afloop even weten of je het nog zo'n onzin vindt.

Als iedereen zo wil leven als wij in europa heb je 2 aardes nodig. Wil je net zo leven als een amerikaan dan heb je 4 aardes nodig.
Wil je het eerlijk verdelen dan moeten de westerse landen fors inleveren en groeit de wereldbevolking nog verder dan stort de hele zooi gewoon een keer in.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_120594894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Veel kijkplezier:

En laat me na afloop even weten of je het nog zo'n onzin vindt.
Geen tijd voor die onzin.
Daarbij, het zal de mening zijn van die ene meneer. Een andere meneer zegt weer wat anders. Etc.

Je tilt er wel zwaar aan. Als je je mening wilt verspreiden, moet je ff contact opnemen met Pauw & Witteman ofzo. Ik raad je wel aan om hier en daar beschaafdere woorden te kiezen, anders wordt je niet serieus genomen.
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:44:14 #35
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_120595521
Is er al eens een actie gehouden voor NL zelf? Genoeg armoede en ellende hier.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_120596808
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Is er al eens een actie gehouden voor NL zelf? Genoeg armoede en ellende hier.
Dat heet overheidsbestedingen, zo'n 800 miljard per jaar wordt er in de samenleving gepompt elk jaar.
Blijkbaar hebben mensen het er voor over om 8 miljoen (maar liefst ¤0,50 per persoon) in te zamelen voor mensen die het nog slechter (kan bijna niet) hebben dan in ons landje :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 21-12-2012 14:28:52 ]
'13 |
'14
pi_120597958
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:25 schreef Moody het volgende:

[..]
Geen tijd voor die onzin ?

Jij vindt dat ik niet mag zeggen dat de wereld overbevolkt is maar zelf neem je niet de moeite om een serieuze docu te bekijken over het onderwerp?

Kop in het zand steken heet dat. Daarbij is er geen mening van iemand anders dan die van een ander in die documentaire. Iedereen is het er wel over eens dat er een enorm probleem ontstaat als de wereldbevolking verder groeit.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:07:08 #38
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120598542
Overbevolking word een gigantisch probleem. Ondertussen bevalt elke vrouw in Afrika gemiddeld van 4 kinderen. Ik heb er mededogen voor die baby's.

Ik heb liever voor de huidige bevolking het kwaliteit van het leven aldaar beter word.

Is dat nou zo vreemd?
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
pi_120598677
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:14 schreef Casos het volgende:
Voor de baby zelf maakt het al helemaal niets uit, dood is dood. Het leed is voor de nabestaanden, mensen die van de baby hielden. Dat is bij een baby doorgaans nog een heel kleine groep, naar mate iemand ouder wordt, wordt doorgaans ook de vrienden en kennissenkring groter en dus ook het leed voor de nabestaanden.
Dus om ze te helpen moeten we eigenlijk alle babies afmaken, zodat het leed klein mogelijk is :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:12:53 #40
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120598746
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
Dit.

Ik vind mensen die meer dan 3 kinderen nemen asociaal. 3 vind ik al discutabel. Zolang wij tegen onze grenzen qua capaciteit in voorraad, delven en distribueren van onze grondstoffen zitten (+ nog een hele boel andere shit), is het niet verantwoord.

De wereldpopulatie zou nu stabiel moeten blijven en men zou de kwaliteit voor de wereldpopulatie moeten verbeteren.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:19:28 #41
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120598987
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:25 schreef Moody het volgende:

[..]

Geen tijd voor die onzin.
Daarbij, het zal de mening zijn van die ene meneer. Een andere meneer zegt weer wat anders. Etc.

Je tilt er wel zwaar aan. Als je je mening wilt verspreiden, moet je ff contact opnemen met Pauw & Witteman ofzo. Ik raad je wel aan om hier en daar beschaafdere woorden te kiezen, anders wordt je niet serieus genomen.
Kerel, het ontkennen van het overbevolking probleem wat zich gaat afspelen in de nabij toekomst. Dat is pas onwetendheid.

Ik heb één stiefdochter van 6. Mijn vrouw is in verwachting van ons eigen kindje. Daarna is het genoeg.

En als het te druk word op deze aarde zorgt de natuur dan wel wij zelf ervoor dat het weer in balans komt. In essentie zal overbevolking het kernprobleem zijn. Niet hongersnood of oorlog. Dat zijn gevolgen van. Symptomen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:20:10 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120599024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:12 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind mensen die meer dan 3 kinderen nemen asociaal. 3 vind ik al discutabel. Zolang wij tegen onze grenzen qua capaciteit in voorraad, delven en distribueren van onze grondstoffen zitten (+ nog een hele boel andere shit), is het niet verantwoord.

De wereldpopulatie zou nu stabiel moeten blijven en men zou de kwaliteit voor de wereldpopulatie moeten verbeteren.
Hangt een beetje van de situatie af vind je niet? Europeanen, je weet wel dat ene volk wat nu zo veel geld stopt in het reduceren van hun footprint ondergaan nu een bevolkingskrimp.

Als er 1 ding is wat EU burgers zouden moeten doen is iets meer kinderen nemen en Chinezen, Indiers en Afrikanen (uit bepaalde landen) moeten het eventjes rustig aan doen. Je weet wel, die volken die nu massaal kolen en kerncentrales aan het opzetten zijn.
pi_120599040
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:34 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Een kans op een persoon die de nieuwe jezus zal zijn voor deze wereld.

Om maar iets vaags te noemen.
Of een kans op een persoon die de nieuwe Hitler zal zijn voor deze wereld.

Wie zal het weten :o
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:21:16 #44
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120599080
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de situatie af vind je niet? Europeanen, je weet wel dat ene volk wat nu zo veel geld stopt in het reduceren van hun footprint ondergaan nu een bevolkingskrimp.

Als er 1 ding is wat EU burgers zouden moeten doen is iets meer kinderen nemen en Chinezen, Indiers en Afrikanen (uit bepaalde landen) moeten het eventjes rustig aan doen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas zullen die volkeren waar jij over spreekt dat niet doen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:26:17 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120599290
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas zullen die volkeren waar jij over spreekt dat niet doen.
Ja maar de oplossing is dus in ieder geval niet om reeds een krimpende bevolking EU burgers met sociale druk nog minder kinderen te laten krijgen. Ik zal dus ook nooit neerkijken op een Europees gezin met veel kinderen. Niet voor raciale maar puur culturele overwegingen dus.
pi_120599325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Geen tijd voor die onzin ?

Jij vindt dat ik niet mag zeggen dat de wereld overbevolkt is maar zelf neem je niet de moeite om een serieuze docu te bekijken over het onderwerp?

Kop in het zand steken heet dat. Daarbij is er geen mening van iemand anders dan die van een ander in die documentaire. Iedereen is het er wel over eens dat er een enorm probleem ontstaat als de wereldbevolking verder groeit.

Jij trekt wel heel snel jouw conclusies :D

Je vind het lastig te begrijpen dat iemand zijn mening al kan hebben gevormd zonder jouw filmpje te kijken? Ik heb de afgelopen 31 jaar voldoende ervaringen opgedaan om mijn mening te vormen.

De vraag ging erover wat er zo vreselijk is aan het sterven van een baby. Naar mijn mening is het lastig om een goed antwoord te kunnen geven zonder dat je zoiets persoonlijk hebt meegemaakt.

Ik betwijfel of je kinderen "etters" blijft noemen of de wens voor een gezin van 3 kinderen "een gevaar" blijft noemen als je bijv. nooit een broertje/zusje hebt verloren of dat je je vrouw depressief hebt zien worden door een miskraam.
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:29:30 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120599428
Hoe dan ook is de vraag of het erg is dat een baby dood gaat niet gerelateerd aan een overbevolkingskwestie. De waarde van een mensenleven (in onze cultuur) is immers niet onderhevig aan supply/demand dynamiek maar is intrinsiek.
pi_120599438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef TheBurnerMan het volgende:
Ik heb één stiefdochter van 6. Mijn vrouw is in verwachting van ons eigen kindje. Daarna is het genoeg.
Jouw belangrijkste reden om geen 3e kind te nemen is omdat je de overbevolking wil beperken?
Zo kun je het ook uitleggen ja :P
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:30:46 #49
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120599471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:00 schreef OProg het volgende:
Dit.

Help die Afrikanen nu eerst eens aan vooruitgang. Laat ze een grote middenstand creëren in de bevolking. Anders blijven veel armen, arm en de kinderen ondervoed en ziek.
pi_120599488
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:27 schreef Moody het volgende:

[..]

Jij trekt wel heel snel jouw conclusies :D

Je vind het lastig te begrijpen dat iemand zijn mening al kan hebben gevormd zonder jouw filmpje te kijken? Ik heb de afgelopen 31 jaar voldoende ervaringen opgedaan om mijn mening te vormen.

De vraag ging erover wat er zo vreselijk is aan het sterven van een baby. Naar mijn mening is het lastig om een goed antwoord te kunnen geven zonder dat je zoiets persoonlijk hebt meegemaakt.

Ik betwijfel of je kinderen "etters" blijft noemen of de wens voor een gezin van 3 kinderen "een gevaar" blijft noemen als je bijv. nooit een broertje/zusje hebt verloren of dat je je vrouw depressief hebt zien worden door een miskraam.
Ik zeg niet dat het geen kleine ramp is voor de betrokkenen maar ik bekijk het even vanuit het grote plaatje.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:32:47 #51
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120599547
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja maar de oplossing is dus in ieder geval niet om reeds een krimpende bevolking EU burgers met sociale druk nog minder kinderen te laten krijgen. Ik zal dus ook nooit neerkijken op een Europees gezin met veel kinderen. Niet voor raciale maar puur culturele overwegingen dus.
Tja importeer dan wat mensen van buiten Europa en laat ze op ons niveau klimmen. Wij hoeven niet nog meer kinderen te maken als ze dat ergens anders ook doen. Het is niet jij, ik, wij, zij. Het is ons als alle mensen op 1 planeet.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:36:02 #52
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120599670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:29 schreef Moody het volgende:

[..]

Jouw belangrijkste reden om geen 3e kind te nemen is omdat je de overbevolking wil beperken?
Zo kun je het ook uitleggen ja :P
Ik kies daar bewust voor ja. Daarnaast zijn ze ook verrekte duur en willen mijn vrouw en ik ook wat voor ons zelf over houden op onze oude dag. Dus dat werken we bij elkaar. De gemiddelde 3de wereld bewoner neukt zijn pensioen bij elkaar. (het liefst zo veel mogelijk zonen).

En ik hoef echt niet nog meer geld van de overheid. (kinderbijslag).
pi_120599708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het geen kleine ramp is voor de betrokkenen maar ik bekijk het even vanuit het grote plaatje.
Iets bekijken vanuit het grote plaatje is de eenvoudigste manier inderdaad.
Je gooit er een term als "overbevolking" tegenaan, zegt het het fout is en trekt de conclusie dat de overbevolking oplost als er minder baby's overleven.

Ten eerste: Wat is overbevolking? Was de aarde 200 jaar geleden al niet overbevolkt? Of kunnen we nog prima leven met 15 miljard mensen? Bij overbevolking kun je net als bij babysterfte niet "het grote plaatje" bekijken, dit verschilt namelijk per werelddeel, land en zelfs regio.
'13 |
'14
pi_120599791
Dat je de kinderkamer weer af kunt breken.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:40:44 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120599831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:32 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Tja importeer dan wat mensen van buiten Europa en laat ze op ons niveau klimmen. Wij hoeven niet nog meer kinderen te maken als ze dat ergens anders ook doen. Het is niet jij, ik, wij, zij. Het is ons als alle mensen op 1 planeet.
Het vervelende is dus als je te veel mensen importeert dat je juist essentiele culturele aspecten zoals behoefte aan persoonlijke vrijheid, behoefte aan duurzaamheid, etc verzwakt.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:46:52 #56
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120600110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:37 schreef Moody het volgende:

[..]

Iets bekijken vanuit het grote plaatje is de eenvoudigste manier inderdaad.
Je gooit er een term als "overbevolking" tegenaan, zegt het het fout is en trekt de conclusie dat de overbevolking oplost als er minder baby's overleven.

Ten eerste: Wat is overbevolking? Was de aarde 200 jaar geleden al niet overbevolkt? Of kunnen we nog prima leven met 15 miljard mensen? Bij overbevolking kun je net als bij babysterfte niet "het grote plaatje" bekijken, dit verschilt namelijk per werelddeel, land en zelfs regio.
Iets vanuit het grote plaatje bekijken is iets wat een ras doet overleven. Het belang van het individu ondergeschikt aan dat van de massa. Daar moet een subtiel balans in gevonden worden.

Stel je voor:

Op dit moment mag elk stel op deze aardkloot maar twee kinderen op deze wereld voortbrengen. Europa krijgt dan een flinke krimp. In Sommige delen van de wereld een kleine krimp. Maar daar zijn ze dan in absolute nummers ook grootst vertegenwoordig.

Op dat moment zal de wereld zijn bevolking en grondstoffen moeten herschikken. Importeer maar wat Indiërs (verplegers bijv.). etc. Je ontlast hun deel van de wereld. Wij vangen het tekort aan werknemers op.

Ik heb geen zin om verder in detail te gaan. Maar, op die tour zou je verder moeten denken.

Natuurlijk is dit alles een utopie. Want wij mensen zullen altijd in wij en zij. Ons land, hun land. etc. etc.

Zolang wij alleen op deze planeet leven en het enigste intelligente leven zijn, zal dat blijven.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:48:03 #57
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120600160
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het vervelende is dus als je te veel mensen importeert dat je juist essentiele culturele aspecten zoals behoefte aan persoonlijke vrijheid, behoefte aan duurzaamheid, etc verzwakt.
Verklaar. Want ik denk dat ik jou niet begrijp.
pi_120600241
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Op die manier kan je alles wegzetten als egoïsme. Uiteindelijk zijn alle menselijke bezigheden uit te leggen als een manier om de ego te strelen of te beschermen. Vraag is dan. Als het labeltje egoïsme voor alles geldt is het dan nog een behulpzaam label?
Onzin, mensen kunnen
quote:

[..]

quote:

[..]

Onzin, mensen kunnen altruïstisch gedrag vertonen, zonder dat ze daar iets voor terug willen. En dan is vaak het bekende argument, dat die mensen dat doen omdat ze er een goed gevoel aan overhouden.

Natuurlijk houden die mensen daar een goed gevoel aan over, maar dat is niet de eerste reden waarom ze iemand te hulp schieten.
pi_120600257
Oeps
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:50:20 #60
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120600271
Ok ik ga aan het bier. Kerstborrel. Laterss ^O^
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:51:32 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120600319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:48 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Verklaar. Want ik denk dat ik jou niet begrijp.
Jij wil mensen naar Europa halen om bepaalde waarden zoals duurzaamheid af te dwingen. Dat werkt dus niet. Ten eerste laten mensen zich niks leren vaak, vooral niet als ze in hun nieuwe land veel cultuurgenoten kunnen vinden, ten tweede laten ze zich (terecht) niet terugsturen. Iets wat essentieel is voor jouw plan denk ik.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:52:38 #62
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120600363
ik zou geld geven om meer afrikaanse baby's dood te laten gaan.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:52:45 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120600369
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin, mensen kunnen

[..]

[..]

Onzin, mensen kunnen altruïstisch gedrag vertonen, zonder dat ze daar iets voor terug willen. En dan is vaak het bekende argument, dat die mensen dat doen omdat ze er een goed gevoel aan overhouden.

Natuurlijk houden die mensen daar een goed gevoel aan over, maar dat is niet de eerste reden waarom ze iemand te hulp schieten.
Zeker wel. Dat goede gevoel, dat je bewonderd wordt door anderen is de drijfveer voor een hoop zogenaamd ego-vrij gedrag.
pi_120600428
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zeker wel. Dat goede gevoel, dat je bewonderd wordt door anderen is de drijfveer voor een hoop zogenaamd ego-vrij gedrag.
Dat is wetenschappelijk gewoonweg onjuist.

Als mensen iemand zien die hulp nodig heeft, dan helpen mensen diegene omdat diegene hulp nodig heeft.

Dat goede gevoel komt pas achteraf.
pi_120600444
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:52 schreef leeell het volgende:
ik zou geld geven om meer afrikaanse baby's dood te laten gaan.
Stoer man.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:54:27 #66
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_120600453
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij wil mensen naar Europa halen om bepaalde waarden zoals duurzaamheid af te dwingen. Dat werkt dus niet. Ten eerste laten mensen zich niks leren vaak, vooral niet als ze in hun nieuwe land veel cultuurgenoten kunnen vinden, ten tweede laten ze zich (terecht) niet terugsturen. Iets wat essentieel is voor jouw plan denk ik.
Nee ik wil mensen hier heen halen om bepaalde vacatures te vervullen. Om het dagelijkse leven te kunnen laten functioneren.

Je bent nu eenmaal vuilnismannen, zusters, bouwvakkers en andere mensen nodig die sterven door vergrijzing.
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:54:42 #67
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120600464
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stoer man.
wat een zwaktebod om dat te zeggen :')

is nu eenmaal zo.
pi_120600485
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:54 schreef leeell het volgende:

[..]

wat een zwaktebod om dat te zeggen :')

is nu eenmaal zo.
Wat is nu eenmaal zo?
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:55:41 #69
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120600496
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is nu eenmaal zo?
dat ik dat vind, of zou doen.
pi_120600521
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:55 schreef leeell het volgende:

[..]

dat ik dat vind, of zou doen.
En waarom dan wel?
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:57:41 #71
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120600581
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
omdat er veel te veel mensen zijn op deze aardkloot, waarvan Afrikaanse baby's nog wel de meest kansloze zijn , die kan je met honderduizenden missen
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:57:48 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120600589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is wetenschappelijk gewoonweg onjuist.

Als mensen iemand zien die hulp nodig heeft, dan helpen mensen diegene omdat diegene hulp nodig heeft.

Dat goede gevoel komt pas achteraf.
Dat goede gevoel is net zoals een pavlov reactie geanticipeerd. Mensen leren al heel vroeg dat iets voor iemand anders doen jou een beloning oplevert.

Vertel mij eens. Hoe vaak heb jij in jouw leven iets goeds gedaan voor een persoon waarbij vooraf wist dat noch het persoon zelf, noch ook maar iemand anders er over te weten zou komen. En waarbij jij de volle intentie had dat niemand het zou weten.

Verreweg de meeste mensen kunnen antwoorden met 0 keer. Mensen willen minimaal erkenning. En als ze het niet direct krijgen dan proberen ze het later wel bij vrienden: "ik heb laatst toch iets meegemaakt! Ik legde dus mijn bonuskaart neer voor de persoon voor mij... " etc.. etc..
pi_120600615
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FZN05 op 21-12-2012 15:58:43 ]
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:58:30 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120600618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:54 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Nee ik wil mensen hier heen halen om bepaalde vacatures te vervullen. Om het dagelijkse leven te kunnen laten functioneren.

Je bent nu eenmaal vuilnismannen, zusters, bouwvakkers en andere mensen nodig die sterven door vergrijzing.
Ja. Ik denk dat we anno 2012 met zijn allen wel weten waarom dit een slecht idee is.
pi_120600690
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef leeell het volgende:

[..]

omdat er veel te veel mensen zijn op deze aardkloot, waarvan Afrikaanse baby's nog wel de meest kansloze zijn , die kan je met honderduizenden missen
Er zijn niet perse teveel mensen op deze aardkloot, het moeten er alleen niet meer worden.

Er moet geen bevolkingsgroei meer komen, het moet stabiel blijven. Precies om die reden, vind ik het opzettelijk doden van baby,s wat tever gaan. Ik zie liever een voortplantingsverbod na zoveel kindjes.
pi_120600803
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat goede gevoel is net zoals een pavlov reactie geanticipeerd. Mensen leren al heel vroeg dat iets voor iemand anders doen jou een beloning oplevert.

Vertel mij eens. Hoe vaak heb jij in jouw leven iets goeds gedaan voor een persoon waarbij vooraf wist dat noch het persoon zelf, noch ook maar iemand anders er over te weten zou komen. En waarbij jij de volle intentie had dat niemand het zou weten.

Verreweg de meeste mensen kunnen antwoorden met 0 keer. Mensen willen minimaal erkenning. En als ze het niet direct krijgen dan proberen ze het later wel bij vrienden: "ik heb laatst toch iets meegemaakt! Ik legde dus mijn bonuskaart neer voor de persoon voor mij... " etc.. etc..
Jij begrijpt het niet helemaal. Ik ontken nergens dat dat goede gevoel er niet is. Het is alleen niet de hoofdreden waarom iemand iets *goeds* doet.

Ik heb laatst bijvoorbeeld een oud omaatje geholpen, die was gevallen. En ik ging haar niet helpen, omdat dat mij een goed gevoel gaf. Ik ging haar helpen, omdat ik zag dat ze dat nodig had.

Nadat ik haar geholpen had, had ik natuurlijk wel een goed gevoel. Maar dat is niet waaruit ik handelde.
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2012 @ 16:07:20 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_120601016
Waarom snapt niemand hier dat gezinnen in Afrika het niet redden met maar 1 of 2 kinderen? Vroeger kreeg men hier ook 10 kinderen per gezin, ook om later de ouders te onderhouden, dat is daar niet anders nu.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_120601216
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen hier hadden gehoopt dat jij in Afrika was geboren.
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:12:56 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120601268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij begrijpt het niet helemaal. Ik ontken nergens dat dat goede gevoel er niet is. Het is alleen niet de hoofdreden waarom iemand iets *goeds* doet.

Ik heb laatst bijvoorbeeld een oud omaatje geholpen, die was gevallen. En ik ging haar niet helpen, omdat dat mij een goed gevoel gaf. Ik ging haar helpen, omdat ik zag dat ze dat nodig had.

Nadat ik haar geholpen had, had ik natuurlijk wel een goed gevoel. Maar dat is niet waaruit ik handelde.
Oh jij denkt dat ik bedoel dat het bewust is? Het is onderbewust
pi_120601506
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh jij denkt dat ik bedoel dat het bewust is? Het is onderbewust
Nee, ik denk niet dat jij bedoeld dat het bewust is, het is gewoon niet correct wat jij beweerd.

Als mensen iemand zien die hulp nodig heeft, dan handelen ze uit empathie. Dat is gewoon instinct.
Apen hebben dat ook, ooit iets gelezen van Frans de Waal?
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:23:17 #81
294141 tarantism
hups in die kont
pi_120601654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:19 schreef theunderdog het volgende:
ooit iets gelezen van Frans de Waal?
nee, m'n jongen. Vertel!
pi_120601668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:23 schreef tarantism het volgende:

[..]

nee, m'n jongen. Vertel!
Google het.
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:24:33 #83
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120601703
Dat niet snappen. :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:48:54 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120602633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat jij bedoeld dat het bewust is, het is gewoon niet correct wat jij beweerd.

Als mensen iemand zien die hulp nodig heeft, dan handelen ze uit empathie. Dat is gewoon instinct.
Apen hebben dat ook, ooit iets gelezen van Frans de Waal?
Ik weet waarschijnlijk meer over spiegelneuronen dan jij maar goed ik laat je maar lekker in de waan :W
pi_120602747
TS, ooit was jij ook een kind. Nu ben je een groot man. Gun die andere kinderen dat ook.
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
  vrijdag 21 december 2012 @ 17:00:32 #86
294141 tarantism
hups in die kont
pi_120603134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Google het.
haha je hebt het niet gelezen
pi_120606000
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet waarschijnlijk meer over spiegelneuronen dan jij maar goed ik laat je maar lekker in de waan :W
Je hebt gewoonweg geen argumenten meer.

Geeft niets, maar wees gewoon mans genoeg om dat toe te geven.
pi_120606016
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:00 schreef tarantism het volgende:

[..]

haha je hebt het niet gelezen
Haha, jawel.
pi_120607111
Die reportage van Eric Corton vanmiddag ;( Ik vind het een top doel!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 19:07:06 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120607265
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:49 schreef ElisaB het volgende:
dat gevoel overheerst hier ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_120607823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:02 schreef Stefanovich het volgende:
Die reportage van Eric Corton vanmiddag ;( Ik vind het een top doel!
Ik ook :D

Sommige mensen doen moeilijk om het moeilijk doen. Als je zelf niets wilt/kunt geven is dat natuurlijk prima, maar oordelen over mensen die wel wat geven is vrij zinloos imo.
'13 |
'14
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 20:10:06 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120609792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:20 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik ook :D

Sommige mensen doen moeilijk om het moeilijk doen. Als je zelf niets wilt/kunt geven is dat natuurlijk prima, maar oordelen over mensen die wel wat geven is vrij zinloos imo.
Waarom? Ik vind het prima hoor als jij of wie dan ook wilt geven. Ik heb alleen zo mijn vraagtekens bij dit doel, daarmee veroordeel ik verder niemand...
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:11:19 #93
33954 ElisaB
pi_120609839
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat gevoel overheerst hier ook...
Gek he :@

Ik bedoel: stervende kinderen vind ik vreselijk. Of babysterfte wat mij betreft. Op zich afschuwelijk. Maar ergens heb ik het idee dat het het paard achter de wagen spannen is.

Ik weet veel te weinig van de feitelijke situatie, maar ik heb het gevoel dat er grotere problemen zijn. Zoals honger, ziekte, onderdrukking (sowieso van vrouwen, maar van hele bevolkingsgroepen in het algemeen), Ik mag er niet over oordelen, maar er spookt iets in mijn hoofd, dat zich als volgt zo'n beetje laat samenvatten: het redden van babies, zodat ze vervolgens honger hebben, ziek worden, ongeletterd blijven en als kersje op de taart onderdruk?

Ik vind het geen mooie gedachte van mezelf, maar iets aan de actie stoort me :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 20:13:27 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120609926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik bedoel: stervende kinderen vind ik vreselijk. Of babysterfte wat mij betreft. Op zich afschuwelijk. Maar ergens heb ik het idee dat het het paard achter de wagen spannen is.

Ik weet veel te weinig van de feitelijke situatie, maar ik heb het gevoel dat er grotere problemen zijn. Zoals honger, ziekte, onderdrukking (sowieso van vrouwen, maar van hele bevolkingsgroepen in het algemeen), Ik mag er niet over oordelen, maar er spookt iets in mijn hoofd, dat zich als volgt zo'n beetje laat samenvatten: het redden van babies, zodat ze vervolgens honger hebben, ziek worden, ongeletterd blijven en als kersje op de taart onderdruk?

Zo ongeveer ja, het knaagt op de een of andere manier...
pi_120610066
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Effe inlezen dan, jouw redenering is zo ongeveer ook gepubliceerd door Rik Smits vanochtend in de VK, en in de reacties eronder, alsmede op twitter, op diverse punten ontkracht. Morgen verschijnt er een reactie van Rutger Bregman, die vermoedelijk een samenhangende weerlegging zal bieden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:20:00 #96
33954 ElisaB
pi_120610187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:17 schreef ShadyLane het volgende:
Effe inlezen dan, jouw redenering is zo ongeveer ook gepubliceerd door Rik Smits vanochtend in de VK, en in de reacties eronder, alsmede op twitter, op diverse punten ontkracht. Morgen verschijnt er een reactie van Rutger Bregman, die vermoedelijk een samenhangende weerlegging zal bieden.
Beetje flauwe reactie misschien, maar zo'n goededoelenactie moet soepel vallen. En dat doet ie niet. Bij mij niet, maar ook bij een aantal mensen om mij heen niet.

En nogmaals: ik weet er te weinig van, dus zal het gerust lezen als het langskomt, maar ik kijk er bedenkelijk bij en dat is een veeg teken (vind ik).
pi_120610237
Tja, tegen een gevoel valt niet op te argumenteren.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:21:37 #98
33954 ElisaB
pi_120610267
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom? Ik vind het prima hoor als jij of wie dan ook wilt geven. Ik heb alleen zo mijn vraagtekens bij dit doel, daarmee veroordeel ik verder niemand...
Idem. Leef je uit; ik vind het prima :D
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:21:55 #99
33954 ElisaB
pi_120610282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:21 schreef ShadyLane het volgende:
Tja, tegen een gevoel valt niet op te argumenteren.
Waarom niet :?
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:28:01 #100
33954 ElisaB
pi_120610562
quote:
Effe inlezen dan, jouw redenering is zo ongeveer ook gepubliceerd door Rik Smits vanochtend in de VK, en in de reacties eronder, alsmede op twitter, op diverse punten ontkracht.
Gelezen, maar de ontkrachting heb ik niet echt gevonden ±"

quote:
Morgen verschijnt er een reactie van Rutger Bregman, die vermoedelijk een samenhangende weerlegging zal bieden.
Ik kijk ernaar uit. Want ik tegenstelling tot wat je blijkbaar van me vermoedt, laat ik me graag overtuigen.
pi_120611828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:26 schreef static het volgende:
Behalve ouders en naaste familie (wat een egoïstisch trekje is anyway maar goed, dat kan in een andere discussie) heeft geen hond er mee te maken. Het was een baby, niets gepresteerd of neergezet, geen enkele ervaringen gedeeld, enzovoort.

Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard. Nogmaals: alleen ouders en naaste familie hebben er (even) last mee. Waarom al die ophef? De natuur doet zijn werk.
jij hebt zeker geen kinderen ofwel!! praat er over als je er gevoel bij hebt en verstand !!
pi_120612346
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:50 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

jij hebt zeker geen kinderen ofwel!! praat er over als je er gevoel bij hebt en verstand !!
Ik ben het verre van eens met ts, maar hier over emotioneel over doen is nergens voor nodig.

Ts, zegt duidelijk dat wanneer een kindje/baby dood gaat, dat voor de dierbare van dat kindje heel erg is. Ts vraagt zich alleen af waarom het maatschappelijk ook erg word gevonden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 21:06:48 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120612686
quote:

[..]

wat een bs...
pi_120614751
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wat een bs...
Dan maar bs!! ieder zo zijn eigen kijk en meningen op onderwerpen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 21:58:28 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120615340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:47 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

Dan maar bs!! ieder zo zijn eigen kijk en meningen op onderwerpen.
Heb je eigenlijk wel gelezen (en begrepen) wat TS schrijft in de OP?
pi_120615953
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel gelezen (en begrepen) wat TS schrijft in de OP?
Ja.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 22:12:39 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120616088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:09 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

Ja.
Dat laat je dan niet blijken in je reactie...
pi_120616679
ik heb de afgelopen jaren steeds meer weerstand ontwikkeld tegen goede doelen. dat heeft te maken met organisaties die een goed doel als bedrijf zien met dito beloning. Nog veel meer heeft het er mee te maken, dat de achterliggende goede bedoelingen bijna altijd ook een vorm van eigenbelang in zich hebben. Tenslotte ben ik er van overtuigd dat meer mensen op deze aardbol meer kwaad dan goed doet.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_120618188
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat laat je dan niet blijken in je reactie...
Ik vind het persoonlijk gewoon erg als moeder zijnde.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 23:07:50 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120618850
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:54 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

je hebt het dus wel gelezen, maar toch niet begrepen.
pi_120619010
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je hebt het dus wel gelezen, maar toch niet begrepen.
Als je niet begrijpt wat er erg is aan het sterven van een baby heb jij het niet begrepen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:12:19 #112
33954 ElisaB
pi_120619057
quote:

Ik ook :)
pi_120619146
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ook :)
O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 december 2012 @ 23:36:00 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120620170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:11 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt wat er erg is aan het sterven van een baby heb jij het niet begrepen.
waar zeg ik dat het overlijden van een kindje (voor de betrokkenen) niet erg is?
pi_120620722
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

waar zeg ik dat het overlijden van een kindje (voor de betrokkenen) niet erg is?
waarom vind jij mijn reactie dan bullshit als je het wel erg vind?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 december 2012 @ 00:17:34 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120621861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:48 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

waarom vind jij mijn reactie dan bullshit als je het wel erg vind?
omdat jij insinueert dat Static geen gevoel heeft. En daarmee geef je aan dat je de OP echt niet begrepen hebt.
pi_120623143
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

omdat jij insinueert dat Static geen gevoel heeft. En daarmee geef je aan dat je de OP echt niet begrepen hebt.
Wat mij stoort in zijn stuk, en wat mij doet vermoeden dat Static inderdaad geen gevoel heeft (of dat niet laat blijken iig) is dat hij "even" tussen haakjes plaatst.
  zaterdag 22 december 2012 @ 01:59:02 #118
15080 static
pi_120624636
quote:

[..]

Het begrip lezen is je omtgaan?
  zaterdag 22 december 2012 @ 01:59:28 #119
15080 static
pi_120624643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:59 schreef theunderdog het volgende:
Ts vraagt zich alleen af waarom het maatschappelijk ook erg word gevonden.
Dat dus. O.a.
  zaterdag 22 december 2012 @ 02:00:37 #120
15080 static
pi_120624665
quote:
erg als moeder zijnde
Prima. Ik waarschijnlijk ook als pappa. Maar je mist compleet het punt.
  zaterdag 22 december 2012 @ 03:56:45 #121
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120626114
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:54 schreef missbakkebaard het volgende:

[..]

Wat mij stoort in zijn stuk, en wat mij doet vermoeden dat Static inderdaad geen gevoel heeft (of dat niet laat blijken iig) is dat hij "even" tussen haakjes plaatst.
Mensen die dingen beoordelen d.m.v emoties :')
pi_120626135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:27 schreef trovey het volgende:
Nee hoor, misplaatst sentiment. Want 'alsjeblieft niet de kinderen!'.
pi_120627934
SER kan ik dit jaar ook echt niet steunen ! Een oogkleppen-actie die imo als water werkt op de fictieve Gremlin wezentjes. En mocht deze actie een succes worden, dan hebben we niet over 10/20 jaar een enorm probleem, maar al over 2/3 jaar de tekenen van deze 'sympathieke' actie. Als SER zelf al meld dat er om de 6 seconden weer een kind sterft, dan kunnen we gaan rekenen.

Er gaan afgerond 31.556.925 seconden in een jaar, gedeeld door 6 zijn dat 5.259.487,5 baby's die overlijden per jaar.

SER/Rode Kruis wil dit zogenaamde probleem dus verhelpen en met de huidige voedsel/waterbronnen willen ze daar over 3 jaar pakweg 10 miljoen (er gaan er intussen ook weer wat dood door potentiele SER-ziektes) mondjes méér mee voeden ?

Echt een goed plan ja ! Ja ik heb empatisch vermogen, juist dat zegt mij dat dit een erg slecht "goed doel" is. Maar goed, ik wil heus wel wat doneren hoor !

Hoe eerder men lering trekt uit hoe we de wereld naar de tering helpen, hoe beter ! Dat kan niet anders dan met de harde hand. Dus laat die 5/6 miljoen SER-babies per jaar er maar komen hóór. Het liefst met een wereldweide pandemie er gratis bij en laat de overgebleven wereldtop eindelijk beseffen: DIT NOOIT MEER!
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:43:45 #124
33954 ElisaB
pi_120628016
quote:

Mocht je de reactie van Bregman ergens tegenkomen, wil je dan een linkje posten? Ik kan vooralsnog namelijk niets vinden :@
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:46:20 #125
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_120634882
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mocht je de reactie van Bregman ergens tegenkomen, wil je dan een linkje posten? Ik kan vooralsnog namelijk niets vinden :@
quote:
'Serious Request helpt als een malle!'

OPINIE Voor een volgende keer zou het aardig zijn als Smits zijn wereldbeeld op feiten baseert, vindt Rutger Bregman. 'Een van de grootste stimulators van bevolkingsgroei is namelijk, je raadt het niet, kindersterfte.'

Taalkundige Rik Smits geeft niets aan Serious Request, schrijft hij in zijn opiniestuk van 21 december. Hij heeft grote bezwaren bij het thema van dit jaar, de bestrijding van kindersterfte. Waarom zou je baby's in leven houden als ze toch een gruwelijk leven in een sloppenwijk tegemoet gaan? Smits heeft er eens goed over nagedacht: 'De bestrijding van kindersterfte heeft alleen zin als voor de geredden ook een menswaardig bestaan mogelijk is.' Kindersterfte, armoede en ellende zouden alleen bestreden kunnen worden met geboortebeperking.

Stimulators
Klinkt plausibel, maar voor een volgende keer zou het aardig zijn als Smits zijn wereldbeeld op feiten baseert. Een van de grootste stimulators van bevolkingsgroei is namelijk, je raadt het niet, kindersterfte. Pas als ouders er zeker van kunnen zijn dat hun kinderen overleven, beperken zij hun voortplanting. Dit is een uiterst hoopvolle gedachte: als we kinderen redden van de hongerdood, dan helpen we tegelijkertijd de overbevolking tegen te gaan. En het gaat de goede kant op: zelfs in Haïti, Birma en Congo is de kindersterfte vandaag lager dan in Luxemburg een eeuw geleden. Wereldwijd zijn er nu zeven keer zoveel abortussen als gevallen van kindersterfte.

Er worden helemaal niet te veel kinderen geboren. Hun aantal is met twee miljard al twintig jaar stabiel! Dat de bevolking nog wel groeit, komt simpelweg doordat mensen wereldwijd steeds ouder worden. De enige manier om te voorkomen dat we richting de negen miljard gaan in 2050 is een grootschalige massamoord op ouderen. Andere dictatoriale maatregelen, als een eenkindpolitiek, gedwongen sterilisaties of het stoppen met de bestrijding van kindersterfte, kunnen het aantal kinderen misschien iets verlagen. Maar ze vergroten vooral dat andere bevolkingsprobleem: de vergrijzing.

De geboortegraad is sinds 1970 overal afgenomen - behalve in Kazachstan dan. De VN stelt haar voorspellingen over de bevolkingsgroei voortdurend naar beneden bij. Ondertussen verloopt de vooruitgang in gezondheid sneller dan ooit. Zo deed Bangladesh er slechts veertig jaar over (van 1970 tot 2010) om van hetzelfde kindersterfteniveau als Zweden in 1800 naar dat van Zweden in het jaar 2000 te gaan. In 1960 ging 24,8 procent van de kinderen in Bangladesh nog dood voor hun vijfde. Vrouwen kregen maar liefst 6,7 kinderen. Nu gaat 4,6 procent van de kinderen dood voor hun vijfde en krijgen vrouwen nog maar 2,2 kinderen.

Extreme armoede
Waar ontwikkelingsgoeroes en figuren als Rik Smits elkaar in vinden is hun gebrek aan kennis en optimisme. Iets wat zijn wereldbeeld ook geen goed zal doen is het feit dat armoede zwaar op retour is. Hoewel de wereldbevolking na de Tweede Wereldoorlog meer dan verdubbelde, is het percentage dat in extreme armoede leeft gedaald tot onder de 20 procent. Nog maar dertig jaar geleden was dat 52 procent. Volgens prognoses zal in 2015 slechts 15 procent van de wereldbevolking in extreme armoede leven.

Er is nog genoeg te doen. Sommige Afrikaanse landen hebben een gemiddeld inkomen dat vergelijkbaar is met Nederland in de middeleeuwen. Iedere zes seconden sterft een kind van de honger.
Maar dan kom ik tot een wel heel politiek incorrect statement: hulp helpt. Pokken is al uitgeroeid, polio zo goed als verdwenen en difterie en mazelen zijn met meer dan 90 procent teruggedrongen. De strijd tegen hiv/aids wordt grotendeels met ontwikkelingshulp gefinancierd, waardoor miljoenen Afrikanen nu toegang hebben tot levensreddende medicijnen. Ook malaria is in de afgelopen jaren heel effectief aangepakt. In bijvoorbeeld Ethiopië en Rwanda halveerde het aantal malariadoden tussen 2005 en 2007. Verder dreigt obesitas het nieuwe honger te worden.

Al met al is de kindersterfte in heel Afrika met tientallen procenten gedaald. Niet toevallig is het aantal kinderen per vrouw van 6 in 1980 naar 4 vandaag gegaan. Vrouwenonderwijs helpt trouwens ook een boel: gelukkig gaat 75 procent al naar school, mede dankzij hulp.

Belastingvlucht
Het lijkt maar niet door te willen dringen tot de westerse goegemeente: zes van de tien snelst groeiende economieën liggen in Afrika. De economie van het hele continent groeit 6 procent per jaar, sneller dan de wereldwijde bultrugpopulatie. Ondanks een belastingvlucht die drie keer zo groot is als de totale stroom aan ontwikkelingshulp, ondanks subsidies en handelsbarrières die Afrika ieder jaar honderden miljarden aan exportmogelijkheden kosten, ontwikkelt het continent zich nu sneller dan welk ander continent ooit heeft gedaan.

De echte vraag is niet óf hulp helpt, maar wélke hulp helpt. Eén ding is zeker: het terugdringen van kindersterfte helpt als een malle. Go Serious Request!
Bron: Volkskrant
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_120634957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 04:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee hoor, misplaatst sentiment. Want 'alsjeblieft niet de kinderen!'.
Prima. dan denk je zo.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:40:14 #127
33954 ElisaB
pi_120636500
quote:
Dank je wel :)

Ben nog niet helemaal overtuigd eigenlijk. Het werpt wel een ander licht op de zaak, maar meer dan een theorie en mening zie ik ook hier niet, eerlijk gezegd :@
pi_120636838
Baby heeft het overleefd. Jeuj.

Kindje heeft honger.
Kindje zou eigenlijk naar school moeten
Jongen moet geld verdienen
Man wil welvaart met alles wat daarbij hoort.

1 ding opgelost, 4 nieuwe problemen gecreëerd.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:20:10 #129
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_120642009
Ik heb ook een dubbel gevoel bij dit doel.

Ik ben moeder van een gezonde dochter van 8 en heb dit jaar een miskraam gehad. Al vroeg in de zwangerschap (was ruim 9 weken zwanger, kindje bleek met ruim 8 weken gestorven te zijn) bleek dat het vruchtje niet meer leefde. De miskraam kwam echter niet op gang en is uiteindelijk met medicijnen opgewekt. Ik ben blij dat ik goede medische begeleiding had bij de miskraam. En ik gun alle moeders (in wording) goede begeleiding bij hun zwangerschap. Of hun kindje nu dood of levend geboren wordt, de moeder heeft goede zorg en begeleiding nodig. Vanuit dat oogpunt vind ik dit een goed doel.

Echter is de slechte zorg voor zwangere vrouwen niet het primaire probleem. Dat weet ik wel. Wat dan wél precies het echte probleem is, daar kan ik niet precies de vinger op leggen. Algehele armoede, overall slechte gezondheidszorg, weinig tot geen geboorteplanning, een combinatie hiervan?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:46:19 #130
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120642886
elke baby die niet doodgaat levert 20x meer problemen op
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_120645613
quote:

elke baby die er sterft waar op de wereld is een verdriet, wat dacht je van de moeder?? die haar kind 9 maanden gevoeld heeft, of je nu arm of rijk bent, of je nu hier of in Afrika bent geboren, echt vind dit een hele nare post, vooral graaf een gat of smijt het in de open haard 8)7 8)7 8)7 voor de rest zeg ik maar ff niks meer maar ik vind het :r walgelijk van je.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120645866
quote:

Waarom ben jij gvd een moderator? Jij vindt het niet erg als de baby van je overbuurvrouw gestorven is door kanker ofzo?
IT'er in hart en nieren
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:04:37 #133
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120646137
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:58 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Waarom ben jij gvd een moderator? Jij vindt het niet erg als de baby van je overbuurvrouw gestorven is door kanker ofzo?
Nou als ik eerlijk moet zijn niet :6
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_120646153
quote:

[..]

Het is wel een bepaald "slag" mens dat zulke meningen heeft. Met alle respect.
Als je zelf zoiets hebt meegemaakt, moet je je kunnen beseffen dat zulke uitspraken vrij hard aan kunnen komen.

De anonimiteit van een forum zal hier flink bij meespelen. Ik zie zulke mensen nooit bij Pauw & Witteman.

Uiteraard niets mis met deze discussie. Maar ik zie hier en daar toch wel wat respectloze uitspraken voorbij komen die niet nodig zijn voor het formuleren van je mening. Beetje jammer, omdat dat juist de kracht van je uitleg enorm verzwakt.
'13 |
'14
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 december 2012 @ 21:22:53 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120646955
quote:

[..]

Jij leest ook al niet...

Zeker is zoiets erg, voor de betrokkenen. Maar maatschappelijk gezien is deze hulpactie vooral inspelen op gevoel...
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:34:27 #136
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_120647505
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:52 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik vind kindersterfte in derde wereld landen dan ook een positief iets.

[..]

Dat ligt aan hun.
Aan hun wat? :{
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:36:31 #137
68638 Zwansen
pi_120647596
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij leest ook al niet...

Zeker is zoiets erg, voor de betrokkenen. Maar maatschappelijk gezien is deze hulpactie vooral inspelen op gevoel...
Ja, aangezien dat nodig is om geld in te zamelen.
pi_120647833
[quote]0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja, aangezien dat nodig is om geld in te zamelen.
[/quaote] ja idd
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2012 @ 21:45:56 #139
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_120647941
Waarom planten die mensen zich in hemelsnaam voort als ze onder erbarmelijke toestanden leven en al weten dat hun baby's geen schijn van kans maken?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:51:30 #140
68638 Zwansen
pi_120648168
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:45 schreef Ratelslangetje het volgende:
Waarom planten die mensen zich in hemelsnaam voort als ze onder erbarmelijke toestanden leven en al weten dat hun baby's geen schijn van kans maken?
Omdat je jezelf wilt voortplanten. Dus hoe slechter de omstandigheden, hoe meer baby's...

Dit zit nu eenmaal in de mens (en dier). Anders waren we nooit zover gekomen natuurlijk.
pi_120648972
Boehoehoe. Lezen is moeilijk voor de meeste hormoonbalen (niet alle Sjeen! :P) zodra het woord baby niet meteen verheerlijkt wordt.

Vind het ook een dubbele actie; al gaat het volgens mij meer om het gebruik van het woord 'baby', aangezien het geld vooral naar voorlichtingspakketten gaat? Maar SR is verder natuurlijk gewoon een gehypte zooi die in dit geval inspeelt op het gevoel oa. hormoonbalen doir het gebruik van het woord baby.
quote:

[..]

Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2012 @ 22:30:24 #142
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_120649946
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Omdat je jezelf wilt voortplanten.
Nee, omdat ze willen neuken zonder voorbehoedsmiddel.
quote:
Dus hoe slechter de omstandigheden, hoe meer baby's...
Dus als mijn leefomstandigheden zo slecht zijn dat ik het zelf amper red maar toch zonodig acht kinderen op de wereld wil zetten ben jij zo lief en gul dat je mij geld geeft en juich je een hulpactie voor mij en mijn kinderen toe?

quote:
Dit zit nu eenmaal in de mens (en dier). Anders waren we nooit zover gekomen natuurlijk.
Klets toch niet zo man.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:34:01 #143
68638 Zwansen
pi_120650134
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 22:30 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Nee, omdat ze willen neuken zonder voorbehoedsmiddel.

[..]

Dus als mijn leefomstandigheden zo slecht zijn dat ik het zelf amper red maar toch zonodig acht kinderen op de wereld wil zetten ben jij zo lief en gul dat je mij geld geeft en juich je een hulpactie voor mij en mijn kinderen toe?

[..]

Klets toch niet zo man.
:?

Een levensvorm die zich niet voortplant houdt vanzelf op te bestaan. Een mens heeft het nu eenmaal in zich dat het moet voortplanten. Dat is toch vrij normaal?

En volgens mij was het ook hier zo dat men vroeger veel kinderen kreeg. Zo had je een grote kans dat er kinderen zouden overleven én dat zij later voor jou konden zorgen.
pi_120650946
tja , sommige mensen gaan nou eenmaal dood.
graag op anoniem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2012 @ 22:59:41 #145
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_120651310
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 22:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:?

Een levensvorm die zich niet voortplant houdt vanzelf op te bestaan. Een mens heeft het nu eenmaal in zich dat het moet voortplanten. Dat is toch vrij normaal?
Ik ken genoeg mensen die er geen behoefte aan hebben en voorbehoedsmiddelen gebruiken om kinderen te voorkomen.

quote:
En volgens mij was het ook hier zo dat men vroeger veel kinderen kreeg. Zo had je een grote kans dat er kinderen zouden overleven én dat zij later voor jou konden zorgen.
Per gezin stierf de helft van de kinderen. Geen eten of gezonde leefsituatie = doodgaan.
En zo hoort het.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:14:01 #146
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120652082
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Aan hun wat? :{
Dat ze er niet mee om kunnen gaan. Natuurlijk is het normaal om er emotioneel kapot van te zijn maar na een paar weken is dat toch wel weer over.
  zondag 23 december 2012 @ 01:02:06 #147
15080 static
pi_120657416
quote:
Waarom ben jij gvd een moderator?
Het heeft even geduurd, zo'n opmerking. :')
  zondag 23 december 2012 @ 01:31:10 #148
15080 static
pi_120658574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:05 schreef Moody het volgende:
Het is wel een bepaald "slag" mens dat zulke meningen heeft.
Nou, leg eens uit.
pi_120658842
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 01:31 schreef static het volgende:

[..]

Nou, leg eens uit.
Daaronder uitgelegd, maar je zal niet verder gelezen hebben om inhoudelijk te kunnen reageren neem ik aan.

Het is goed zo. Ik hoop dat je nooit te maken krijgt met miskramen of doodgeboren kinderen. Kan veel met een mens doen kan ik je zeggen.
'13 |
'14
  zondag 23 december 2012 @ 01:57:46 #150
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_120659355
TS onderschat de maatschappelijke waarde die deze baby's, mits ze overleven, met zich meebrengen!

/sarcasm
  zondag 23 december 2012 @ 02:04:29 #151
15080 static
pi_120659559
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 01:40 schreef Moody het volgende:

[..]

Daaronder uitgelegd, maar je zal niet verder gelezen hebben om inhoudelijk te kunnen reageren neem ik aan.

Ja, dit:

quote:
Als je zelf zoiets hebt meegemaakt
Wat als een tang op een varken slaat. Lees eens wat ik nou echt heb gepost. :O
pi_120659915
niks ergs aan.. survival of the fitest.
je red 1 baby van de dood.. gaat het toch dood van andere elende...
pointless actie.. tis meer je eigen ego strelen en denken dat je wat zinnigs hebt gedaan in de wereld..
do you have the guts to smell my nuts?
pi_120662030
eigenlijk moeten we een serious avenge actie starten waarbij den volkeren der nederlanden kunnen doneren, voor 5 euro sturen we zo'n golden eagle naar afrika

<hr>
pi_120678718
Ik ben het eens met static. Kunnen we die paar miljoen niet beter besteden aan het deel van het volk in Nederland dat onder de armoedegrens leeft? Mensen die noodgedwongen naar de voedselbank moeten waardoor de ouders de boterhammen moeten tellen van hun kinderen?

Nee hoor, laat het geld maar stromen richting de negertjes in Afrika. Waar ze het niet snappen dat ze iets moeten planten voordat ze wat kunnen oogsten. We storten al tientallen jaren geld naar zulke exotische landen, en er is nog altijd niets van terecht gekomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Computerfluisteraar op 23-12-2012 18:08:10 ]
  zondag 23 december 2012 @ 18:35:12 #155
33954 ElisaB
pi_120680291
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 17:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik ben het eens met static. Kunnen we die paar miljoen niet beter besteden aan het deel van het volk in Nederland dat onder de armoedegrens leeft? Mensen die noodgedwongen naar de voedselbank moeten waardoor de ouders de boterhammen moeten tellen van hun kinderen?

Nee hoor, laat het geld maar stromen richting de negertjes in Afrika. Waar ze het niet snappen dat ze iets moeten planten voordat ze wat kunnen oogsten. We storten al tientallen jaren geld naar zulke exotische landen, en er is nog altijd niets van terecht gekomen.
En waar schrijft Static dat :?
pi_120680346
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En waar schrijft Static dat :?
Ik zeg dat ik het eens ben met TS. Alles wat er achteraan komt is mijn eigen mening (alhoewel gebaseerd op harde feiten) en hoor ik static inderdaad niet zeggen.
  zondag 23 december 2012 @ 18:56:55 #157
33954 ElisaB
pi_120681264
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 18:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik het eens ben met TS. Alles wat er achteraan komt is mijn eigen mening (alhoewel gebaseerd op harde feiten) en hoor ik static inderdaad niet zeggen.
Ik zie sentiment. Waar zijn de 'harde feiten'?
pi_120719052
Het sterven van babies in Afrika is natuurlijke selectie. Niet meer en niet minder. Niet in mengen!
  maandag 24 december 2012 @ 20:09:18 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120732262
Giel Beelen roept net: niet doneren is een schande. En ze roepen Karma. Met andere woorden, wacht maar tot je zelf kinderen hebt of krijgt.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 24 december 2012 @ 20:47:20 #160
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120734460
En ondertussen leveren doodsverwensingen over mods je wel meteen een ban op. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 24 december 2012 @ 22:54:00 #161
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120741416
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 17:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Precies mijn gedachte. Elk jaar weer smijten we weer miljoenen in die zandvlakte daar. Een aktie van Durex zou meer effect opleveren, ook op langere termijn.
Zolang er hier in ons eigen land van de voedselbank moeten leven, maak ik geen enkele euro over naar het buitenland.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_120742907
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 22:54 schreef cvboer het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte. Elk jaar weer smijten we weer miljoenen in die zandvlakte daar. Een aktie van Durex zou meer effect opleveren, ook op langere termijn.
Zolang er hier in ons eigen land van de voedselbank moeten leven, maak ik geen enkele euro over naar het buitenland.
Ach, het geeft sommige mensen blijkbaar het ultieme kerstgevoel door het verspillen van geld.
  maandag 24 december 2012 @ 23:31:21 #163
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120742984
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 23:29 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ach, het geeft sommige mensen blijkbaar het ultieme kerstgevoel door het verspillen van geld.
Dat dus. Het samenhorigheidsgevoel. Walgelijke actie, dat SR.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 24 december 2012 @ 23:35:11 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120743130
We kopen massaal ons schuldgevoel af voor een paar dubbeltjes per Nederlander, en als bonus doen we dat dit jaar ook nog eens op een manier die averechts werkt, want het laatste dat Afrika op dit moment kan gebruiken is nog meer bevolking.

Maar eet smakelijk mensen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 24 december 2012 @ 23:40:23 #165
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120743365
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
We kopen massaal ons schuldgevoel af voor een paar dubbeltjes per Nederlander, en als bonus doen we dat dit jaar ook nog eens op een manier die averechts werkt, want het laatste dat Afrika op dit moment kan gebruiken is nog meer bevolking.

Maar eet smakelijk mensen.
Mooi hé, dat korte termijn denken van dat glazenhuis feestje. :')
pi_120745114
Oké. Ik zeg het nog één keer.

Serious Request is er voor de stille ramp. Voordat het onderwerp van SR bekend gemaakt werd, wist niemand dat het zo'n probleem was. Dat betekent ook dat structurele problemen, zoals hongersnoden en economische malaise, niet op de agenda van SR komen, omdat dat al bekend is bij het grote publiek. Kortom: vragen of SR zich wil inzetten voor die problemen (in binnen- dan wel buitenland) is onzin en wordt bovendien al gedaan (geen stille ramp immers).

Dan de stille ramp van dit jaar: de kindersterfte. Iedere 6 seconden sterft er dus een baby. Betekent dat dat wij willen dat elke 6 sec. een baby geboren wordt? Nee, wij hoeven geen bevolkingsstijging van 5,5 miljoen per jaar bovenop de explosieve groei die er al is. Het doel is om de kinderen die nodig zijn binnen een kort tijdsbestek te nemen: een stel heeft daar minimaal drie kinderen nodig om in leven te blijven, dus zullen ze drie kinderen willen. Iedere keer dat een kind geboren gaat worden, moet de moeder eigenlijk met zwangerschapsverlof. Dat hebben ze daar niet, maar het werk wordt natuurlijk wel naar beneden geschroeft. Dat betekent dat je in principe 3 keer zwangerschapsverlof krijgt. Als het eerste kind dan overlijdt, heb je dus voor niets een keer zwangerschapsverlof genomen. De moeder moet weer aan de leg en in plaats van 3, zijn er nu 4 zwangerschapsverloffen nodig. Dan heb ik het nog niet eens over de emotionele schade van het overlijden gehad...

Het argument dat die kinderen maar beter dood kunnen, omdat het barre omstandigheden zijn, zijn onlogisch, want die kinderen zijn daar vereist en komen er linksom of rechtsom toch wel. Dat is ook te zien in China, bij de 1-kindpolitiek. In de stad werkt het prima, maar op het platteland is meer dan 1 kind nodig om het gezin draaiende te houden. (en dan heb ik het nog niet eens ethisch benadert)

Overigens help je natuurlijk via dit doel ook aan geboortebeperking mee: voorlichting zal natuurlijk niet alleen gaan over hoe de fles gegeven moet worden. Er kan ook meteen aandacht besteed worden aan aids en geboortebeperking bijv.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120747570
Ik ben benieuwd in hoeverre moeders in sloppenwijken zwangerschapsverlof krijgen. Ga er maar vanuit dat ze helemaal geen werk hebben. Daarbij kunnen ze beter investeren in goede voorbehoedsmiddelen. Die moeder zal echt niet stoppen bij 3 kinderen, neuken doet ze toch wel, en zonder voorbehoedsmiddelen komt er dus ook een 4e, 5e, 6e en 7e. De kinderen zijn het pensioen van die mensen daar, je zal een betere oudere dag hebben als 7 kinderen voor je kunnen zorgen dan als 3 kinderen voor je zullen zorgen.

En daarbij, dan red je de levens van die kinderen, in hoeverre help je die kinderen daarmee als ze onder vreselijke omstandigheden opgroeien.

En ja, dingen als economische malaise is een bekend probleem, maar als dat probleem is opgelost, zal ook de kindersterfte afnemen, en de honger. Zolang de oorzaak van het probleem niet is opgelost is 12,3 miljoen euro inzetten voor het bestrijden van kindersterfte als dweilen met de kraan open.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_120749914
Wat een gezeik van sommigen hier zeg :')

Je kunt beter wat meer babies dood laten gaan in de Westerse wereld. Zij gaan namelijk opgroeien tot verwende consument en zij zijn degenen die onevenredig veel druk gaan uitoefenen op ons energie- en grondstoffenverbruik.

En Westerlingen die zeiken over overbevolking en zeggen dat het maar goed is dat in andere delen van de wereld de mensen in grote getale doodgaan :{ In de Westerse wereld is de overbevolking juist te vinden door onze overmatige consumptie. Wij westerlingen zijn vooral degenen die de Aarde kapotmaken.

En blijkbaar zijn er hier mensen die niet snappen dat Afrikanen gewoon weer een nieuwe baby maken als er eentje doodgaat. Je hebt daar in de meeste landen geen pensioensregeling en bejaardentehuizen. Op je oude dag moet je worden verzorgd door je kinderen. Raar he dat Afrikanen zoveel kinderen nemen? Het is precies hetzelfde als wat duizenden jarenlang in de hele wereld is gedaan, ook in het Westen.

Maar omdat wij Westerlingen nu veel te veel druk uitoefenen op de energie- en grondstoffenvoorraden, moeten mensen in andere werelddelen maar doodgaan. Misschien moeten we eens in de spiegel leren kijken en misschien dat de mensen die gedoneerd hebben juist degenen zijn die in die spiegel hebben gekeken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 25 december 2012 @ 10:28:49 #169
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_120751413
'Weinig' mis met baby sterfte. Er kan beter een baby dan een puber of volwassene sterven, want daarvan duurt het langer voordat ze vervangen zijn. Als een pasgeboren baby sterft...heb je grofweg na een jaar weer een nieuwe kans om er 1 te baren, een gestorven 18 jarige ben je langer mee bezig om te vervangen, kleine 19 jaar, en dan mag je hopen dat je na die lange tijd nog vruchtbaar bent als oude moeder zijnde.
Oftewel degenen die het 'beste' kunnen sterven zijn baby's, ff wachten en je hebt weer nieuwe kans om 1 op te voeden. Klinkt hard, maar zo is het wel. Blijft natuurlijk wel zielig.
Drugs are good mkay?
pi_120752940
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:22 schreef dralion13 het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre moeders in sloppenwijken zwangerschapsverlof krijgen. Ga er maar vanuit dat ze helemaal geen werk hebben. Daarbij kunnen ze beter investeren in goede voorbehoedsmiddelen. Die moeder zal echt niet stoppen bij 3 kinderen, neuken doet ze toch wel, en zonder voorbehoedsmiddelen komt er dus ook een 4e, 5e, 6e en 7e. De kinderen zijn het pensioen van die mensen daar, je zal een betere oudere dag hebben als 7 kinderen voor je kunnen zorgen dan als 3 kinderen voor je zullen zorgen.

En daarbij, dan red je de levens van die kinderen, in hoeverre help je die kinderen daarmee als ze onder vreselijke omstandigheden opgroeien.

En ja, dingen als economische malaise is een bekend probleem, maar als dat probleem is opgelost, zal ook de kindersterfte afnemen, en de honger. Zolang de oorzaak van het probleem niet is opgelost is 12,3 miljoen euro inzetten voor het bestrijden van kindersterfte als dweilen met de kraan open.
Je arbeidsproductiviteit gaat in ieder geval omlaag, maar zoals ik al zei: als die 12,3 miljoen wordt aangewend voor voorlichting, kan daar ook voorlichting over andere zaken bij komen. Maar, je hebt gelijk: kinderen zijn een oudedagsvoorziening daar. Daarom vind ik je opmerking daarna ook tegensprekend: als je de levens van die kinderen red, in hoeverre zijn ze dan geholpen als ze onder vreselijke omstandigheden opgroeien. Die kinderen komen er toch wel zeg je net, dus dan kan je die omstandigheden beter minder vreselijk worden (vaccinaties werken ook nog door als je inmiddels puber bent).

Daarbij vraag ik me af in hoeverre het dweilen met de kraan open is. Is het ook niet zo dat als er dan veel kinderen zijn, deze kinderen minder hoeven te werken op het land en ze dus ook meer tijd hebben voor school? Als ze meer tijd hebben voor school, kan het kind later een betere toekomst hebben als er werk is.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120775099
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 december 2012 03:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Je kunt beter wat meer babies dood laten gaan in de Westerse wereld. Zij gaan namelijk opgroeien tot verwende consument en zij zijn degenen die onevenredig veel druk gaan uitoefenen op ons energie- en grondstoffenverbruik.

En Westerlingen die zeiken over overbevolking en zeggen dat het maar goed is dat in andere delen van de wereld de mensen in grote getale doodgaan :{ In de Westerse wereld is de overbevolking juist te vinden door onze overmatige consumptie. Wij westerlingen zijn vooral degenen die de Aarde kapotmaken.

En blijkbaar zijn er hier mensen die niet snappen dat Afrikanen gewoon weer een nieuwe baby maken als er eentje doodgaat. Je hebt daar in de meeste landen geen pensioensregeling en bejaardentehuizen. Op je oude dag moet je worden verzorgd door je kinderen. Raar he dat Afrikanen zoveel kinderen nemen? Het is precies hetzelfde als wat duizenden jarenlang in de hele wereld is gedaan, ook in het Westen.

Maar omdat wij Westerlingen nu veel te veel druk uitoefenen op de energie- en grondstoffenvoorraden, moeten mensen in andere werelddelen maar doodgaan. Misschien moeten we eens in de spiegel leren kijken en misschien dat de mensen die gedoneerd hebben juist degenen zijn die in die spiegel hebben gekeken.
^O^ ^O^ ^O^ mooi verwoord.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120812994
Ja, beter als baby al sterven, dan als het kind 10 jaar is. Zowel voor het kind als de ouders.

Sterven zullen ze toch wel, daar in Afrika..
pi_120841399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:29 schreef AnimeFan het volgende:
Verwachtingen die niet waargemaakt worden :P
dat hij een junk werd?
I'm so happy I could scream!
  vrijdag 28 december 2012 @ 09:36:20 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_120853300
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 december 2012 03:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Wij in de westerse wereld krijgen gemiddeld gezien al weinig kinderen (1,7 geloof ik gemiddeld) met bevolkingsKRIMP ten gevolg. Dat we in de westerse wereld teveel consumeren is absoluut waar (ook weer niet in de termen die jij denkt overigens, gemiddeld 'slechts' 2x zoveel als in Afrika) maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.

Wat heel goed werkt tegen veel kinderen krijgen is én voorlichting én voorbehoudsmiddelen én vooral ook: welvaart en/of sociale voorzieningen.
pi_120856821
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:27 schreef trovey het volgende:
Ondanks dat ik de OP van static kort door de bocht en erg simplistisch vind, heeft hij wel gelijk.
Jouw reactie daarentegen is precies het antwoord dat gebruikt wordt om mensen over te halen dat men verplicht is aan dit soort zaken geld te blijven geven.

Inzake het hele circus Serious Request en hun doelstelling van dit jaar is mijn (en vele anderen) hun bezwaar dat het als een drogreden wordt opgevoerd om geld binnen te halen terwijl het meeste geld wat men binnenhaalt, helemaal niet bij die baby's terecht komt.

Dat is de antipathie tegen het gedrocht dat Serious Request heet.
pi_120869781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wij in de westerse wereld krijgen gemiddeld gezien al weinig kinderen (1,7 geloof ik gemiddeld) met bevolkingsKRIMP ten gevolg. Dat we in de westerse wereld teveel consumeren is absoluut waar (ook weer niet in de termen die jij denkt overigens, gemiddeld 'slechts' 2x zoveel als in Afrika) maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Volgens mij veel en veel meer dan twee keer hoor:

pi_120881425
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Volgens mij veel en veel meer dan twee keer hoor:

[ afbeelding ]
100% eens met Probably. Fijn om een medestander te hebben :)

Het is wel een geruststelling dat de meeste denkbeelden hier niet breed gedragen worden, want ik heb de meeste nog nooit in de media gehoord. (behalve door personen als Wilders).
'13 |
'14
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:21:28 #178
285174 Evienne
never odd or even
pi_120882211
Niet alleen consumeren wij veel meer, wij consumeren ook nog eens een groot deel van de grondstoffen uit de arme landen waar we dan een armzalig bedragje voor neertellen. Die 12 miljoen is wisselgeld, vergeleken wat wij ze dag na dag en jaar na jaar afhandig maken aan koffie, chocola, olie, edelstenen, etc.

Beter geven we die 12 miljoen uit aan educatie op het gebied van duurzaamheid voor onze volgende generaties.

Hoeveel jongeren zouden een bijdrage aan SR geleverd hebben door internetbankieren op hun iphone5? Hoeveel van die jongeren zou de ironie ontgaan dat dat spul in elkaar gezet is door kinderhandjes?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120884611
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:21 schreef Evienne het volgende:
Niet alleen consumeren wij veel meer, wij consumeren ook nog eens een groot deel van de grondstoffen uit de arme landen waar we dan een armzalig bedragje voor neertellen. Die 12 miljoen is wisselgeld, vergeleken wat wij ze dag na dag en jaar na jaar afhandig maken aan koffie, chocola, olie, edelstenen, etc.

Beter geven we die 12 miljoen uit aan educatie op het gebied van duurzaamheid voor onze volgende generaties.

Hoeveel jongeren zouden een bijdrage aan SR geleverd hebben door internetbankieren op hun iphone5? Hoeveel van die jongeren zou de ironie ontgaan dat dat spul in elkaar gezet is door kinderhandjes?
Denk alsjeblieft even goed na. Wij hebben het hier goed, omdat..?

Juist, doordat zij in armoede leven. Wees blij, want het kan ineens gebeuren dat chocolade, koffie etc. onbetaalbaar worden. Hoe hard en arrogant het ook is.
pi_120884752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:09 schreef Moody het volgende:

[..]

100% eens met Probably. Fijn om een medestander te hebben :)

Het is wel een geruststelling dat de meeste denkbeelden hier niet breed gedragen worden, want ik heb de meeste nog nooit in de media gehoord. (behalve door personen als Wilders).
Ik kreeg een naar gevoel bij dit topic. Heeft mijn kijk op dit forum ook weer veranderd. Misschien word ik wel te oud en kan ik maar beter wegblijven van fok. In dit topic zijn er toch veel mensen met een hele koude kille egoistische kijk op de wereld. Is niet goed voor mijn gemoedstoestand.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:01:58 #181
285174 Evienne
never odd or even
pi_120885074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:55 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Denk alsjeblieft even goed na. Wij hebben het hier goed, omdat..?

Juist, doordat zij in armoede leven. Wees blij, want het kan ineens gebeuren dat chocolade, koffie etc. onbetaalbaar worden. Hoe hard en arrogant het ook is.
Als zij niet in armoede zouden leven, betekent dat niet meteen dat wij het slecht moeten hebben. We kunnen dan wat minder exorbitant leven, maar dat zou de meeste mensen helemaal geen kwaad doen. Die extreme welvaart heeft de Westerse mens geen goed gedaan, integendeel.

Ik leef dan liever minder rijk, maar in een eerlijke wereld. Maar jij wil dus liever je rijkdom behouden ten koste van een heleboel anderen?
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:26:44 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_120907635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:01 schreef Evienne het volgende:

[..]

Als zij niet in armoede zouden leven, betekent dat niet meteen dat wij het slecht moeten hebben. We kunnen dan wat minder exorbitant leven, maar dat zou de meeste mensen helemaal geen kwaad doen. Die extreme welvaart heeft de Westerse mens geen goed gedaan, integendeel.

Ik leef dan liever minder rijk, maar in een eerlijke wereld. Maar jij wil dus liever je rijkdom behouden ten koste van een heleboel anderen?
Hoe meer mensen er zijn hoe meer mensen er in armoe leven, dat is 1 ding dat zeker is.
Even heel simpel gezegd: als er 7x zo weinig mensen waren kon iedereen , ik herhaal IEDEREEN op deze planeet leven zoals wij momenteel leven. Maar doordat we als een soort plaag ons maar voortplanten leeft een groot deel in armoe en hoe meer mensen er komen hoe meer mensen er in armoe zullen leven, en ook wij in het westen zullen op den duur in armoe leven omdat de grondstoffen op een gegeven moment gewoon domweg op zijn (olie en water bv) . Hoe meer mensen er zijn hoe sneller dat gaat.
pi_120910816
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoe meer mensen er zijn hoe meer mensen er in armoe leven, dat is 1 ding dat zeker is.
Even heel simpel gezegd: als er 7x zo weinig mensen waren kon iedereen , ik herhaal IEDEREEN op deze planeet leven zoals wij momenteel leven. Maar doordat we als een soort plaag ons maar voortplanten leeft een groot deel in armoe en hoe meer mensen er komen hoe meer mensen er in armoe zullen leven, en ook wij in het westen zullen op den duur in armoe leven omdat de grondstoffen op een gegeven moment gewoon domweg op zijn (olie en water bv) . Hoe meer mensen er zijn hoe sneller dat gaat.
Klinkt leuk, maar een gezonde economie heeft een groei nodig van de bevolking.

Je ziet dat de bevolkingsdichtheid periodiek stijgt, maar na loop van tijd ook weer krimpt. Het vervelende is dat het al zo druk is. :')
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:17:26 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_120916673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Is de economische gedachte dat alles altijd dan maar onbeperkt kan stijgen niet een beetje dom en naïef?

Dát is het hele probleem. De economie gaat uit van onbeperkte groei maar in de praktijk is dat natuurlijk onmogelijk. Een keer is het land vol, een keer zijn de grondstoffen op.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:42:15 #185
285174 Evienne
never odd or even
pi_120919934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Je ziet dat de bevolkingsdichtheid periodiek stijgt, maar na loop van tijd ook weer krimpt. Het vervelende is dat het al zo druk is. :')
Oorlog of pestilentie, binnenkort ook in uw buurt!

Maar wat is er mis mee om tot die tijd op zijn minst te proberen iedereen van een fatsoenlijk leven te voorzien en daarvoor niet steeds naar instanties te kijken, maar gewoon eens naar jezelf?
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Is de economische gedachte dat alles altijd dan maar onbeperkt kan stijgen niet een beetje dom en naïef?

Dát is het hele probleem. De economie gaat uit van onbeperkte groei maar in de praktijk is dat natuurlijk onmogelijk. Een keer is het land vol, een keer zijn de grondstoffen op.
Dus dat. Oneindige groei op een eindige planeet is onmogelijk, maar vanwege het verkondigen van dat feit word ik al jaren enkel geridiculiseerd. Volgens mij vinden mensen het een beetje eng om aan dat gegeven te denken, zeker aangezien we mijns inziens al op ons retour zijn.
pi_120975591
Ik zie TS zijn punt wel. Ik snap het ook nooit waarom mensen het zoveel erger vinden als een kind dood is ipv een volwassene. Ik vind het sneuer als iemand van 32 dood gaat dan een kind van 3 jaar. Die jongvolwassene heeft hard gleerd, leed doorstaan en kan eindelijk de rest van zijn leven beginnen. Dan ga je dood. Beetje zielig. Een kind heeft 3 jaar blokken in z'n neus zitten stoppen en dan is het opeens veel erger.

De beweegreden van mensen snap ik dan weer wel, een baby kan zichzelf niet beschermen, een volwassene wel, maar alsnog lang niet genoeg reden om dood te gaan.

Doe mij maar een vliegtuigcrash met 100 kleine kinderen dan 100 jongvolwassenen met nog veel potentieel.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')