abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:26:03 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120583204
Behalve ouders en naaste familie (wat een egoïstisch trekje is anyway maar goed, dat kan in een andere discussie) heeft geen hond er mee te maken. Het was een baby, niets gepresteerd of neergezet, geen enkele ervaringen gedeeld, enzovoort.

Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard. Nogmaals: alleen ouders en naaste familie hebben er (even) last mee. Waarom al die ophef? De natuur doet zijn werk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120583246
Empathisch vermogen TS, empathisch vermogen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120583288
Verwachtingen die niet waargemaakt worden :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:30:07 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120583316
Een baby is een kans. En dat ik het ook niet kan vinden met sommige SR acties wil niet meteen zeggen dat we het over het algemeen maar over de paardenkleppen-boeg moeten gooien maar beter wel geld inzamelen voor deze doelgroep dan NIET toch?
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:32:21 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_120583393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:30 schreef Scuidward het volgende:
Een baby is een kans.
Een kans op wat?
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:34:49 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120583469
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een kans op wat?
Een kans op een persoon die de nieuwe jezus zal zijn voor deze wereld.

Om maar iets vaags te noemen.
pi_120583508
Het vruchtbaarheidscijfer gaat omlaag bij een lagere kindersterfte.
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:37:54 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120583551
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:51:53 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120583898
Ow dear :D

:@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:52:09 #10
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120583902
Ik vind kindersterfte in derde wereld landen dan ook een positief iets.

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
Dat ligt aan hun.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:55:21 #11
15080 static
pi_120583998
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:55:45 #12
15080 static
pi_120584006
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:51 schreef ElisaB het volgende:
Ow dear :D

:@
What? }:|
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:57:57 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120584059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:55 schreef static het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.
Op die manier kan je alles wegzetten als egoïsme. Uiteindelijk zijn alle menselijke bezigheden uit te leggen als een manier om de ego te strelen of te beschermen. Vraag is dan. Als het labeltje egoïsme voor alles geldt is het dan nog een behulpzaam label?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 december 2012 @ 01:58:21 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120584067
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:55 schreef static het volgende:

[..]

What? }:|
Niks hoor, popje O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 21 december 2012 @ 02:00:08 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_120584109
Tsjah. Het is allemaal leuk, een actie in een glazen huis om baby's te redden, maar het realisme is wel gewoon dat het even in om lekker rond het volvreten met kerst een goed gevoel te krijgen voor een hoop mensen.

Een hoop problemen waar we mee zitten in de wereld zijn rechtstreeks veroorzaakt door overbevolking. Dus hoe blij je dan moet zijn dat we op deze manier er aan bijdragen zet ik ook wel vraagtekens bij.

Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende. :{ Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120584302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:00 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Het is allemaal leuk, een actie in een glazen huis om baby's te redden, maar het realisme is wel gewoon dat het even in om lekker rond het volvreten met kerst een goed gevoel te krijgen voor een hoop mensen.

Een hoop problemen waar we mee zitten in de wereld zijn rechtstreeks veroorzaakt door overbevolking. Dus hoe blij je dan moet zijn dat we op deze manier er aan bijdragen zet ik ook wel vraagtekens bij.

Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende. :{ Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid. :{
Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden. :P
Optimist tot in de kist
pi_120584408
Omdat het in de meeste gevallen voorkomen zou kunnen worden.
Woord.
  vrijdag 21 december 2012 @ 02:15:07 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_120584471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden. :P
Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.

Daarnaast hadden we al een beschavingsniveau - ik weet het, niet voor een deel van de bevolking - die totaal niet te vergelijken zijn, zeker qua zelfregulatie, met Afrikaanse landen waar we dan nu baby's gaan redden.

Je geeft zelf al aan dat de crux helemaal niet zit in baby's het eerste jaar door helpen. Het zit hem veel meer in de leefomstandigheden omhoog te krijgen. En dat lukt niet alleen om vanuit het westen een zak geld neer te mikken. Dan is een kind in leven houden dat in dezelfde stront zit als zijn ouders gewoon totaal geen oplossing en nog steeds een bijdrage aan het probleem. Namelijk dat ze door de overbevolking er gewoon niet uit gaan komen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120584585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 02:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.

Daarnaast hadden we al een beschavingsniveau - ik weet het, niet voor een deel van de bevolking - die totaal niet te vergelijken zijn, zeker qua zelfregulatie, met Afrikaanse landen waar we dan nu baby's gaan redden.

Je geeft zelf al aan dat de crux helemaal niet zit in baby's het eerste jaar door helpen. Het zit hem veel meer in de leefomstandigheden omhoog te krijgen. En dat lukt niet alleen om vanuit het westen een zak geld neer te mikken. Dan is een kind in leven houden dat in dezelfde stront zit als zijn ouders gewoon totaal geen oplossing en nog steeds een bijdrage aan het probleem. Namelijk dat ze door de overbevolking er gewoon niet uit gaan komen. :{
Die zak geld gaat wel zorgen voor betere omstandigheden tijdens de zwangerschap en bevalling, voor entingen en voor dingen als betere sanitaire omstandigheden en onderwijs over kinderverzorging e.d. . Al die dingen die er voor kunnen zorgen dat er meer kinderen overleven en uiteindelijk er minder kinderen geboren zullen worden. Overigens gebruikte men het condoom ook al toen er nog grote gezinnen waren hoor, het condoom is er niet pas sinds de ontdekking van latex, als zal leer en later schapenblaas geen genoegen zijn geweest. :')
Optimist tot in de kist
pi_120586855
Ik zag al een opinie stuk voorbij komen, waarin gesteld werd dat we beter aandacht kunnen vragen aan de geboortebeperking.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_120590113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zag al een opinie stuk voorbij komen, waarin gesteld werd dat we beter aandacht kunnen vragen aan de geboortebeperking.
Waarom ik niets geeft aan SER opniestuk bij de Volkskrant ;)
mag het weten
pi_120590453
Je geeft in je OP onbewust het antwoord al TS.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_120590556
Voor de baby zelf maakt het al helemaal niets uit, dood is dood. Het leed is voor de nabestaanden, mensen die van de baby hielden. Dat is bij een baby doorgaans nog een heel kleine groep, naar mate iemand ouder wordt, wordt doorgaans ook de vrienden en kennissenkring groter en dus ook het leed voor de nabestaanden.
pi_120590923
Sterven is toch altijd een egoïstische aangelegenheid? De stervende heeft er geen ongemak of verdriet van dat hij gestorven is. Dit is niets anders bij baby's.
Maar tegenwoordig hebben baby's al een gezicht (dankzij echo's) en naam voordat ze geboren worden.

De moeder heeft er maanden mee gelopen en dagelijks de baby voelen leven. Iedereen moet zich voor kunnen stellen dat het voelt als een gemis en een drama als een leven dat jij hebt gecreëerd, er opeens niet meer is. In strikte zin is dit egoïsme, maar dit zou je niet zo noemen als je zoiets zelf hebt meegemaakt denk ik.

"Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard" is een typisch voorbeeld van een zeer klein inlevingsvermogen en intelligentie. Iets waar de samenleving wel erg veel last van heeft de laatste tijd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:25:31 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_120590976
Het is i.i.g. minder erg dan het glazen huis zelf :r
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: