Een kans op een persoon die de nieuwe jezus zal zijn voor deze wereld.quote:
Dat ligt aan hun.quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Mensen hebben er toch iets van 7 tot 9 maanden emotionele investering in zitten. Dat is niet niks.
What?quote:
Op die manier kan je alles wegzetten als egoïsme. Uiteindelijk zijn alle menselijke bezigheden uit te leggen als een manier om de ego te strelen of te beschermen. Vraag is dan. Als het labeltje egoïsme voor alles geldt is het dan nog een behulpzaam label?quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:55 schreef static het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: egoïsme. Maar dat is prima in een ander topic.
Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 02:00 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Het is allemaal leuk, een actie in een glazen huis om baby's te redden, maar het realisme is wel gewoon dat het even in om lekker rond het volvreten met kerst een goed gevoel te krijgen voor een hoop mensen.
Een hoop problemen waar we mee zitten in de wereld zijn rechtstreeks veroorzaakt door overbevolking. Dus hoe blij je dan moet zijn dat we op deze manier er aan bijdragen zet ik ook wel vraagtekens bij.
Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende.Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid.
Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.quote:Op vrijdag 21 december 2012 02:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je er voor zorgt dat er meer zekerheid is dat kinderen de volwassenheid halen gaan mensen ook vanzelf minder kinderen krijgen, gebeurde hier immers ook. Nu krijgen ze meer kinderen om er tenminste nog een aantal over te houden die voor geld en verzorging er kunnen zijn als de ouders oud en zwak zijn. Ouderenzorg door derden en oude dag voorziening zijn immers ook niet aanwezig begrippen in dat soort landen dus je bent afhankelijk van je kinderen en andere familie als je de pech hebt om daar toch oud te worden.
Die zak geld gaat wel zorgen voor betere omstandigheden tijdens de zwangerschap en bevalling, voor entingen en voor dingen als betere sanitaire omstandigheden en onderwijs over kinderverzorging e.d. . Al die dingen die er voor kunnen zorgen dat er meer kinderen overleven en uiteindelijk er minder kinderen geboren zullen worden. Overigens gebruikte men het condoom ook al toen er nog grote gezinnen waren hoor, het condoom is er niet pas sinds de ontdekking van latex, als zal leer en later schapenblaas geen genoegen zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 december 2012 02:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Toen we in Nederland in een situatie zaten dat er maar kinderen bleven komen zaten we voor een groot deel voor we tot de ontdekking kwamen dat je ook kon neuken zonder dat er negen maanden laten een baby tevoorschijn plopte.
Daarnaast hadden we al een beschavingsniveau - ik weet het, niet voor een deel van de bevolking - die totaal niet te vergelijken zijn, zeker qua zelfregulatie, met Afrikaanse landen waar we dan nu baby's gaan redden.
Je geeft zelf al aan dat de crux helemaal niet zit in baby's het eerste jaar door helpen. Het zit hem veel meer in de leefomstandigheden omhoog te krijgen. En dat lukt niet alleen om vanuit het westen een zak geld neer te mikken. Dan is een kind in leven houden dat in dezelfde stront zit als zijn ouders gewoon totaal geen oplossing en nog steeds een bijdrage aan het probleem. Namelijk dat ze door de overbevolking er gewoon niet uit gaan komen.
Waarom ik niets geeft aan SER opniestuk bij de Volkskrantquote:Op vrijdag 21 december 2012 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zag al een opinie stuk voorbij komen, waarin gesteld werd dat we beter aandacht kunnen vragen aan de geboortebeperking.
Als je het dan toch over feelgood-egoisme hebtquote:Op vrijdag 21 december 2012 11:25 schreef Enchanter het volgende:
Het is i.i.g. minder erg dan het glazen huis zelf
ik volg het niet zo heel erg, maar klopt het dat er tegenwoordig ontzettend veel meer gekletst wordt dan een paar jaar geleden? Toen leek de focus meer op het draaien van plaatjes ('productie maken') gericht te zijn dan nu.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:49 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou het nooit zo hard stellen als in de OP, maar ergens zit er mij ook iets dwars aan SER van dit jaar. Kan er de vinger niet op leggen, dus doe er verder geen uitspraken over.
Ik volg het eigenlijk helemaal niet. Er is wmb iets mis met het concept (ja ja, ik ben een zeikerd vandaagquote:Op vrijdag 21 december 2012 11:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ik volg het niet zo heel erg, maar klopt het dat er tegenwoordig ontzettend veel meer gekletst wordt dan een paar jaar geleden? Toen leek de focus meer op het draaien van plaatjes ('productie maken') gericht te zijn dan nu.
Ik vraag me af of dit soort dingen niet gewoon een houdbaarheidsdatum hebben die in dit geval verstreken is.
ditquote:Op vrijdag 21 december 2012 11:24 schreef Moody het volgende:
Sterven is toch altijd een egoïstische aangelegenheid? De stervende heeft er geen ongemak of verdriet van dat hij gestorven is. Dit is niets anders bij baby's.
Maar tegenwoordig hebben baby's al een gezicht (dankzij echo's) en naam voordat ze geboren worden.
De moeder heeft er maanden mee gelopen en dagelijks de baby voelen leven. Iedereen moet zich voor kunnen stellen dat het voelt als een gemis en een drama als een leven dat jij hebt gecreëerd, er opeens niet meer is. In strikte zin is dit egoïsme, maar dit zou je niet zo noemen als je zoiets zelf hebt meegemaakt denk ik.
"Graaf een gat of smijt die vrucht in de open haard" is een typisch voorbeeld van een zeer klein inlevingsvermogen en intelligentie. Iets waar de samenleving wel erg veel last van heeft de laatste tijd.
Behalve dit en de emotionele ellende voor de ouders is er verder geen enkele reden om op deze overbevolkte planeet nog meer van die etters neer te poten. 1 tot 2 per gezin, daarboven ben je eigenlijk een gevaar voor de leefomgeving .quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:37 schreef SpecialK het volgende:
Dit kan ook alleen maar iemand zeggen die zelf geen kinderen heeft en/of het inlevingsvermogen heeft van een kaasknakworst.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Behalve dit en de emotionele ellende voor de ouders is er verder geen enkele reden om op deze overbevolkte planeet nog meer van die etters neer te poten. 1 tot 2 per gezin, daarboven ben je eigenlijk een gevaar voor de leefomgeving .
Veel kijkplezier:quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit kan ook alleen maar iemand zeggen die zelf geen kinderen heeft en/of het inlevingsvermogen heeft van een kaasknakworst.
Er leven bijna 7 miljard mensen op deze planeet, waarvan 5,5 tot 6 miljard een gemiddeld tot bovengemiddeld goed leven heeft. Wie ben jij dan om te zeggen dat de wereld overbevolkt is?
Geen tijd voor die onzin.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel kijkplezier:
En laat me na afloop even weten of je het nog zo'n onzin vindt.
Dat heet overheidsbestedingen, zo'n 800 miljard per jaar wordt er in de samenleving gepompt elk jaar.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Is er al eens een actie gehouden voor NL zelf? Genoeg armoede en ellende hier.
Geen tijd voor die onzin ?quote:
Dus om ze te helpen moeten we eigenlijk alle babies afmaken, zodat het leed klein mogelijk isquote:Op vrijdag 21 december 2012 11:14 schreef Casos het volgende:
Voor de baby zelf maakt het al helemaal niets uit, dood is dood. Het leed is voor de nabestaanden, mensen die van de baby hielden. Dat is bij een baby doorgaans nog een heel kleine groep, naar mate iemand ouder wordt, wordt doorgaans ook de vrienden en kennissenkring groter en dus ook het leed voor de nabestaanden.
Dit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
Behalve dit en de emotionele ellende voor de ouders is er verder geen enkele reden om op deze overbevolkte planeet nog meer van die etters neer te poten. 1 tot 2 per gezin, daarboven ben je eigenlijk een gevaar voor de leefomgeving .
Kerel, het ontkennen van het overbevolking probleem wat zich gaat afspelen in de nabij toekomst. Dat is pas onwetendheid.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Geen tijd voor die onzin.
Daarbij, het zal de mening zijn van die ene meneer. Een andere meneer zegt weer wat anders. Etc.
Je tilt er wel zwaar aan. Als je je mening wilt verspreiden, moet je ff contact opnemen met Pauw & Witteman ofzo. Ik raad je wel aan om hier en daar beschaafdere woorden te kiezen, anders wordt je niet serieus genomen.
Hangt een beetje van de situatie af vind je niet? Europeanen, je weet wel dat ene volk wat nu zo veel geld stopt in het reduceren van hun footprint ondergaan nu een bevolkingskrimp.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:12 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Dit.
Ik vind mensen die meer dan 3 kinderen nemen asociaal. 3 vind ik al discutabel. Zolang wij tegen onze grenzen qua capaciteit in voorraad, delven en distribueren van onze grondstoffen zitten (+ nog een hele boel andere shit), is het niet verantwoord.
De wereldpopulatie zou nu stabiel moeten blijven en men zou de kwaliteit voor de wereldpopulatie moeten verbeteren.
Of een kans op een persoon die de nieuwe Hitler zal zijn voor deze wereld.quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:34 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Een kans op een persoon die de nieuwe jezus zal zijn voor deze wereld.
Om maar iets vaags te noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas zullen die volkeren waar jij over spreekt dat niet doen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de situatie af vind je niet? Europeanen, je weet wel dat ene volk wat nu zo veel geld stopt in het reduceren van hun footprint ondergaan nu een bevolkingskrimp.
Als er 1 ding is wat EU burgers zouden moeten doen is iets meer kinderen nemen en Chinezen, Indiers en Afrikanen (uit bepaalde landen) moeten het eventjes rustig aan doen.
Ja maar de oplossing is dus in ieder geval niet om reeds een krimpende bevolking EU burgers met sociale druk nog minder kinderen te laten krijgen. Ik zal dus ook nooit neerkijken op een Europees gezin met veel kinderen. Niet voor raciale maar puur culturele overwegingen dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas zullen die volkeren waar jij over spreekt dat niet doen.
Jij trekt wel heel snel jouw conclusiesquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geen tijd voor die onzin ?
Jij vindt dat ik niet mag zeggen dat de wereld overbevolkt is maar zelf neem je niet de moeite om een serieuze docu te bekijken over het onderwerp?
Kop in het zand steken heet dat. Daarbij is er geen mening van iemand anders dan die van een ander in die documentaire. Iedereen is het er wel over eens dat er een enorm probleem ontstaat als de wereldbevolking verder groeit.
Jouw belangrijkste reden om geen 3e kind te nemen is omdat je de overbevolking wil beperken?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef TheBurnerMan het volgende:
Ik heb één stiefdochter van 6. Mijn vrouw is in verwachting van ons eigen kindje. Daarna is het genoeg.
Dit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 02:00 schreef OProg het volgende:
Lullig misschien, maar als je baby's gaat redden terwijl dezelfde bevolking ook gewoon wegrot door allerhande problemen creëer je alleen maar meer ellende.Heel vervelend en totaal niet empathisch, maar wel gewoon de waarheid.
Ik zeg niet dat het geen kleine ramp is voor de betrokkenen maar ik bekijk het even vanuit het grote plaatje.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij trekt wel heel snel jouw conclusies
Je vind het lastig te begrijpen dat iemand zijn mening al kan hebben gevormd zonder jouw filmpje te kijken? Ik heb de afgelopen 31 jaar voldoende ervaringen opgedaan om mijn mening te vormen.
De vraag ging erover wat er zo vreselijk is aan het sterven van een baby. Naar mijn mening is het lastig om een goed antwoord te kunnen geven zonder dat je zoiets persoonlijk hebt meegemaakt.
Ik betwijfel of je kinderen "etters" blijft noemen of de wens voor een gezin van 3 kinderen "een gevaar" blijft noemen als je bijv. nooit een broertje/zusje hebt verloren of dat je je vrouw depressief hebt zien worden door een miskraam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |