Je gaat naar de hel. Net zoals bij andere geloven. Benaming is er niet. Of wel?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja? Vraag haar eens op de man af wat jouw lot is als iemand die allah's verhaal kent maar het niet gelooft. Gewoon eens doen. Wat de benaming voor je is.
Ben het met je eens dat die dingen ook als een religie bedreven worden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik geloof ook niet in Reptillians. En dat is ook zo raar. Iemand die in Reptillians en al die andere onzin gelooft wordt (terecht) belachelijk gemaakt, maar geloof je in 1 van de 'geaccepteerde' religies, wiens verhalen MINSTENS zo debiel zijn, dan moet je er ineens respect voor hebben.
Er is feitelijk GEEN ENKEL verschil tussen een gast die denkt dat hij een aluminium hoedje op moet tegen de theta-stralen van planeet Xeon of een vrouw die denkt dat ze haar haren moet bedekken met een doek vanwege allah.
Ah, helemaal de tekst "disclaimer: dit zijn linksdraaiende zonnewielen" over het hoofd gezien bij niet-bewegende kruizen dan. My bad.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat is een zonnewiel. Het hakenkruis draait andersom. Faal.
Tja, het is niets meer of minder dan jouw versie van het verhaal. Ik ken maar weinig moslims die denken: "zoooo, whoppa. ziet-ie ook m'n keratine uitgroei niet meer".quote:Slechte reply zeg.
En het ging mij om jouw bizarre manier van argumenteren; ik heb al uitgelegd waarom ik het bizar vind. De overduidelijke homo (waaraan je "het" ziet of merkt, nog los van de vraag of hij daar überhaupt veel aan kan doen), draagt verder niks intolerants of haatdragends uit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:29 schreef wonderer het volgende:
Dude... nogmaals, het gaat me om je manier van argumenteren. Het ging in jouw post en in mijn aanpassing daarvan om uiterlijk en gedrag, waarop meningen en daaruit voortvloeiende gedrag gebaseerd worden. Je gebruikt exact dezelfde redenaties waarop je anderen afrekent in topics over homo's. Dat klopt niet. Iets met splinter en balk.
Wat je verder van welk geloof vindt, moet je helemaal zelf weten. Ik probeer mensen als mensen te zien en niet als onderdeel van een bepaalde groep waar ik het al dan niet mee eens ben, in ieder geval. Iedereen kan een uitzondering zijn en dat weet je pas als je met iemand praat.
Ik stel vast dat je niet kunt lezen. Doe nog eens een nieuwe poging.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat je hierboven noemt is een drogreden (No True Scotsman doet vast wel een belletje rinkelen). Jij vindt dat de hoofddoek een teken van onderdrukking is, dus kan geen enkele vrijzinnige moslima met een hoofddoek op rondlopen. Je snapt dat je ze in jouw geval ook nooit zult zien, omdat je er vanuit gaat dat ze niet bestaan?
Slechte vergelijking. Zo'n patch op je jas is veel meer een bewuste politiek keuze. Een hoofddoek kan uit traditie voorkomen, of uit respect voor de ouders ofschoon je zelf redelijk liberaal bent.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Ja en de gedachte dat iemand met een hakenkruis op zijn jas een neo-nazi is, is al een vrij beperkte en beperkende gedachte op zich!
quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verder geen gelovigen in mijn eigen familie en kennissen/vriendenkring nee. Zou ook niet zo klikken hoor moet ik zeggen...
Als je iets beweert, zorg dan dat je weet waar je het over hebt. Ze bewegen niet daadwerkelijk, het gaat erom welke kant de poten op gaan!quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, helemaal de tekst "disclaimer: dit zijn linksdraaiende zonnewielen" over het hoofd gezien bij niet-bewegende kruizen dan. My bad.
Nee wat een slechte vraag zeg. In Iran wordt men gedwongen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Zo'n patch op je jas is veel meer een bewuste politiek keuze. Een hoofddoek kan uit traditie voorkomen, of uit respect voor de ouders ofschoon je zelf redelijk liberaal bent.
Of onder druk van de gemeenschap. Jij denkt dat al die vrouwen met een hoofddoek in zeg Teheran allemaal fanatiek islamitisch zijn?
Mijn omgeving is uitermate atheïstisch ja. Zonder uitzondering. Is ook niet raar natuurlijk, want je zoekt de mensen op waar je wat mee gemeen hebt.quote:Ik vind het al vreemd dat jij überhaupt van al je kennissen weet of ze gelovig zijn[/b]. Ja, als iemand echt elke week de kerk bezocht jij het wel weten, maar voor de rest... Vraag jij aan iedereen of ze gelovig zijn alvorens je er contact mee onderhoudt?
Ja je gaat naar de hel en je verdient het! Sterker nog, je bent erger dan moordenaars ed.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je gaat naar de hel. Net zoals bij andere geloven. Benaming is er niet. Of wel?
Trouwens, dit vind jij zeker wel heel raar he?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dan zal ze ook wel zo over haar dochter denken.
Echt,![]()
![]()
Oh, ik geloof best dat er integratieproblemen zijn en al die bontkraagjes die voor overlast zorgen mogen ze wat mij betreft terugknuppelen naar land van herkomst. Ik vind het ook van de zotte dat ze een hekel hebben aan Nederland en de Nederlanders en toch lekker gebruik maken van het systeem zonder er veel voor terug te doen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En het ging mij om jouw bizarre manier van argumenteren; ik heb al uitgelegd waarom ik het bizar vind. De overduidelijke homo (waaraan je "het" ziet of merkt, nog los van de vraag of hij daar überhaupt veel aan kan doen), draagt verder niks intolerants of haatdragends uit.
Verder ga je door met mij afbranden, maar blijf je hangen in algemeenheden als het om je eigen antwoord gaat. Hoog moraalridder-gehalte, weinig concreet. Daarom speciaal voor jou nog wat vers leesvoer. Zie dit artikel en dan vooral de laatste alinea's:
NWS / Scholieren terroriseren buurt
Graag wil ik je mening hierover lezen. Niet eromheen draaien; gewoon jouw kijk op de zaak, graag. Wat vind je van dergelijk gedrag? Is er een integratieprobleem? En is het raar als de genoemde man in het voorbeeld uitermate huiverig zou zijn voor contact met moslims? Persoonlijk zou ik dat 100 procent begrijpelijk vinden.
Ach ja, je moet vooral zelf weten of je DM's openbaar maakt. Van klasse getuigt het niet, maar goed.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had me een DM gestuurd met de oproep om je posts in dit topic vooral te lezen. Ik had me voorgenomen om dat dan ook te doen, aangezien je dan vast wel een zinnige bijdrage had geleverd.
Ik moet zeggen dat ik nogal teleurgesteld ben na het leven van deze persoonlijke aanval, die kant noch wal raakt... - De volgende keer mag je de DM wel achterwege laten, in het kader van verwachtingsmanagement...
Lees je OP eens zou ik zeggen.quote:Hoe kom je hierbij?
Precies in theorie. Maar wat doe je in je OP? Je stelt alle moslims gelijk aan orthodoxe christenen. Beetje onzinnig, want het gaat om een diverse groep.quote:Het zou in theorie
'De islam' bestaat helaas niet, dus dit is echt een absurde post nogmaals.quote:Dat zijn alleen geen mensen die hun moslim-zijn voortdurend aan het uitdragen zijn. Je doet er bovendien goed aan om je te realiseren dat gematigde moslims en strenge christenen er ongeveer dezelfde opvattingen op nahouden. De islam is veel orthodoxer (of zo je wilt: primitiever) dan het christendom anno 2012; zeker het christendom zoals dat nu bestaat in Nederland.
Wie vraagt dat dan ook van jou? Wie zegt dat je die opvattingen moet inleveren of dat die in gevaar zijn? Daar is gewoon totaal geen sprake van. Ik deel die vrij opvattingen over euthanasie en homoseksualiteit ook. En toch zie ik mijzelf als moslim. En hier ben ik heus niet de enige in.quote:Het levensgrote verschil in opvattingen - zie de cijfers in het artikel in de OP - zijn dan ook onderdeel van het probleem. Maar wat verwacht je nu eigenlijk van mij? Dat ik mijn ruimdenkende, liberale opvattingen over zaken als abortus, euthanasie en homoseksualiteit een stuk strenger maak om de conservatievelingen in dit land ter wille te zijn? Je denkt toch niet oprecht dat ik zo geschift ben? Ik zou nog eerder emigreren man...
Absurde overdrijving wederom. En weer doe je ze lekker allemaal over een kam scheren. De meeste moslims zijn hier geboren, of je het nou wil of niet. En het conservatisme neemt ook af. Echter mensen zoals jij die er zogenaamd genoeg van hebben, terwijl ze niet eens moslims in hun kennissenkring hebben frustreren het proces enorm.quote:En tot die tijd ben ik van mening dat we in Nederland onze tax wel hebben bereikt wat betreft de populatie van über-conservatieve migranten. Ik vind dat helemaal geen gezonde ontwikkeling voor Nederland. En je ziet het onder die mensen ook: ze ergeren zich massaal aan de verworven vrijheden die we in Nederland genieten. Prima, dat mag, wat doe je hier dan in vredesnaam? Ga lekker ergens anders wonen ofzo.
Och, ik heb het er eens over gehad met haar wat ik geloof en dat ik atheist ben en ze vond het vreemd dat je nergens in kunt geloven maar vond verder wel dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij geloofd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja je gaat naar de hel en je verdient het! Sterker nog, je bent erger dan moordenaars ed.
Je bent een kafir, het laagste van het laagste.
Genoeg eckte hakenkruizen gezien eigenlijk. Allemaal nazi's dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als je iets beweert, zorg dan dat je weet waar je het over hebt. Ze bewegen niet daadwerkelijk, het gaat erom welke kant de poten op gaan!
En zo is dat.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Och, ik heb het er eens over gehad met haar wat ik geloof en dat ik atheist ben en ze vond het vreemd dat je nergens in kunt geloven maar vond verder wel dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij geloofd.
Weet je wat jouw probleem is. Jij bent veel te beïnvloedbaar. Je leest zo'n nieuwsbericht en bent compleet over de rooie.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En het ging mij om jouw bizarre manier van argumenteren; ik heb al uitgelegd waarom ik het bizar vind. De overduidelijke homo (waaraan je "het" ziet of merkt, nog los van de vraag of hij daar überhaupt veel aan kan doen), draagt verder niks intolerants of haatdragends uit.
Verder ga je door met mij afbranden, maar blijf je hangen in algemeenheden als het om je eigen antwoord gaat. Hoog moraalridder-gehalte, weinig concreet. Daarom speciaal voor jou nog wat vers leesvoer. Zie dit artikel en dan vooral de laatste alinea's:
NWS / Scholieren terroriseren buurt
Graag wil ik je mening hierover lezen. Niet eromheen draaien; gewoon jouw kijk op de zaak, graag. Wat vind je van dergelijk gedrag? Is er een integratieprobleem? En is het raar als de genoemde man in het voorbeeld uitermate huiverig zou zijn voor contact met moslims? Persoonlijk zou ik dat 100 procent begrijpelijk vinden.
Jeetje, wat een onzin weer. Dat zijn echt van die negatieve verhalen die kloppen bij de extreme moslims. Mijn familie van m'n vader zijn kant zijn letterlijk allemaal moslims. Ik ben niet 'het laagste van het laagste' en ik verdien het ook niet om naar de hel te gaan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja je gaat naar de hel en je verdient het! Sterker nog, je bent erger dan moordenaars ed.
Je bent een kafir, het laagste van het laagste.
Hoho, dat staat gewoon in dat boek dat ze voor waarheid aannemen. Ik heb het niet verzonnen hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jeetje, wat een onzin weer. Dat zijn echt van die negatieve verhalen die kloppen bij de extreme moslims. Mijn familie van m'n vader zijn kant zijn letterlijk allemaal moslims. Ik ben niet 'het laagste van het laagste' en ik verdien het ook niet om naar de hel te gaan.![]()
![]()
Het enige wat ik soms krijg te horen is dat het jammer is dat ik niet geloof en bladiebla en dan soms een preek van iemand want het is zo goed en dit en dat. Maar daar ga ik niet eens op in. Misschien moet je een DG of Mutant eens vragen dat heel veel moslims écht niet zo denken en het al helemaal niet uiten.
Hé, zij geloven dat dat boek de ultieme waarheid is en dat staat oa dat in. Ik heb het niet verzonnen, zijn claimen dat dat boek de ultieme waarheid is. Dan moet je ook niet gaan shoppen erin. Je kan niet zeuren dat je van je religie een doek om moet en dan opeens de rest negeren. Extreem hypocriet zou dat zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, ik heb het er eens over gehad met haar wat ik geloof en dat ik atheist ben en ze vond het vreemd dat je nergens in kunt geloven maar vond verder wel dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij geloofd.
Veel moslims zullen helemaal niet bezig zijn te bedenken wat er allemaal met ongelovigen gebeurd.
Ik vind jou eerlijk gezegd een beetje extremistisch.
Uhu.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hé, zij geloven dat dat boek de ultieme waarheid is en dat staat oa dat in. Ik heb het niet verzonnen, zijn claimen dat dat boek de ultieme waarheid is. Dan moet je ook niet gaan shoppen erin. Je kan niet zeuren dat je van je religie een doek om moet en dan opeens de rest negeren. Extreem hypocriet zou dat zijn.
Zo extreem hypocriet!quote:
Waar?quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo extreem hypocriet!
Iedere grefo uitlachen
Volgens mij leven wij niet in hetzelfde land.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar wel heel, heel veel lopen als een halve tent over straat. En het is toch totale waanzin dat anno 2013 de NLe grote steden er uit zien als een Arabische achterbuurt ipv een West-Europese stad?
Oh nee dat ben je zelf en je eigen familie ook hé?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |