abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 20 december 2012 @ 12:04:39 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120546502
AMSTERDAM - Groepen leerlingen van het Amsterdamse Huygens College terroriseren al maanden de buurt. De vmbo-school waar ook twee verdachten van de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen op zitten, moet onder toezicht van de politie worden gesteld.

Dat wil wethouder Hilhorst (Onderwijs). Maar de school trekt zich niets aan van het stadsbestuur en weigert hulp van de politie om de leerlingen in het gareel te krijgen.

Een omwonende schreef een brandbrief aan Hilhorst nadat zijn vriendin, de buurvrouw en haar dochter vorige week donderdag waren aangevallen door een groep meiden van Marokkaanse afkomst. „We werden bespuugd, geschopt en geslagen. Het was echt beangstigend”, aldus de man, die anoniem wil blijven uit angst voor represailles. „Ik ben gechoqueerd dat die meiden er net als de jongens op het voetbalveld plezier in lijken te hebben mensen in elkaar te trappen. Als ik er niet tussen was gesprongen was het misschien nog verder gegaan.”

De gemeente wil met de leiding van de school gaan praten over aanpak van de overlast.

http://www.telegraaf.nl/b(...)riseren_buurt__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 12:08:25 #2
137949 Disana
pi_120546641
Ik hoorde het op de radio en was verbaasd dat de school niet mee wil werken met de politie. Nu gaat er streng gesurveilleerd worden, maar dat verandert de mentaliteit van die leerlingen niet.
pi_120546852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef Disana het volgende:
Ik hoorde het op de radio en was verbaasd dat de school niet mee wil werken met de politie. Nu gaat er streng gesurveilleerd worden, maar dat verandert de mentaliteit van die leerlingen niet.
Die mentaliteit, wordt voornamelijk er door de ouders ingebracht. Dat ga je als schoolleiding niet uitkrijgen. Ooit wel eens dat verhaal van die knutselochtend in het kralingse bos in Rotterdam? De antiliaanse, Nederlandse, Turkse, Surinaamse kindertjes deden allemaal leuk mee. Behalve de marokaanse kindertjes, die luisterden niet naar zo'n ongelovige leidster. Let op! Kinderen van nog geen 10 jaar oud. Oftewel, de ouders hebben die mentaliteit, er al vroeg inzitten.
60 HRC
  donderdag 20 december 2012 @ 12:16:38 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120546898
Fijn bestuur daar; heeft de zaak duidelijk goed onder controle. }:|
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_120546987
Maar dat is toch heel gewoon in dit land?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 12:20:26 #6
137949 Disana
pi_120547004
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:15 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Die mentaliteit, wordt voornamelijk er door de ouders ingebracht. Dat ga je als schoolleiding niet uitkrijgen. Ooit wel eens dat verhaal van die knutselochtend in het kralingse bos in Rotterdam? De antiliaanse, Nederlandse, Turkse, Surinaamse kindertjes deden allemaal leuk mee. Behalve de marokaanse kindertjes, die luisterden niet naar zo'n ongelovige leidster. Let op! Kinderen van nog geen 10 jaar oud. Oftewel, de ouders hebben die mentaliteit, er al vroeg inzitten.
De school kan toch duidelijk maken welk gedrag niet is gewenst, en straffen uitdelen? Ik zie het probleem niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 december 2012 @ 12:22:14 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_120547069
Kunnen ze de ME daar niet op af sturen?
Niet luisteren is gummieknuppel in nekje ofzo?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 20 december 2012 @ 12:26:13 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120547196
Die school stond toch laatst ook op geenstijl? Dat de docenten meedoen met het pesten van Nederlandse kinderen en totaal niet willen meewerken aan bemiddeling of watdanook.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_120547204
Goh Marokkaanse afkomst, dat verwacht je toch niet :N
-XOXO-
pi_120547249
Dus we hebben een getuige die het heeft over een groepje aso meiden en meteen is die hele school verdacht?
Echt weer een telegraaf opklop verhaal.
  donderdag 20 december 2012 @ 12:31:31 #11
38496 Perrin
pi_120547349
AD dan:

quote:
Gemeente wil met Huygens College praten over overlast

De gemeente Amsterdam wil met de leiding van het Huygens College gaan praten over aanpak van overlast die leerlingen in de buurt veroorzaken. De stad denkt aan een schoolveiligheidsteam, waarin onder meer de politie, de school, leerplichtambtenaren, het stadsdeel en de gemeente zitten. Omwonenden zijn de incidenten zat.
pi_120547385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
Kunnen ze de ME daar niet op af sturen?
Niet luisteren is gummieknuppel in nekje ofzo?
Je zou het bijna wensen. Misschien begrijpen ze dat wel.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 12:36:38 #13
137949 Disana
pi_120547509
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
Dus we hebben een getuige die het heeft over een groepje aso meiden en meteen is die hele school verdacht?
Het was vanochtend ook op Radio 1, dus het lijkt me wel een serieus probleem.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 14:25:58 #14
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_120551286
Schoolleiding wat broekpoept voor dit soort kinderen.: Weg ermee. Totaal incapabel.
Die kids: Met de stok erover. Oh oude tijden, waar ben je.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_120551537
Al dit soort insecten verplaatsen naar het eiland Schiermonnikoog, waarschijnlijk kunnen ze toch niet zwemmen, 1x in de week eten sturen en voor de rest mogen zij het uitzoeken.daar!!
pi_120552654
lol die school zit direct naast een politiebureau? wtf :')
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_120553038
quote:
Blablabla..telegraafopklopartikel..blablabla..

Dit is slechts een voorbeeldincidentje want er is veel meer aan de hand daar maar als
jij het wil wegzetten als een "telegraaf incidentje" mag dat hoor.

Wat heb jij liever: de doofpot, de mantel der liefde of gewoon de oogjes toe :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_120563989
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:20 schreef Disana het volgende:

[..]

De school kan toch duidelijk maken welk gedrag niet is gewenst, en straffen uitdelen? Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat veel van die kut-marokanen thuis met de paplepel ingegoten krijgen dat "wij" onrein, ongelovig, minderwaardig enz. enz. zijn. Zie daar als leraar of lerares maar vat op te krijgen als de helft van het klaslokaal bevolkt is met zulke denkbeelden.
60 HRC
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 20:02:03 #19
137949 Disana
pi_120564891
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:45 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel van die kut-marokanen thuis met de paplepel ingegoten krijgen dat "wij" onrein, ongelovig, minderwaardig enz. enz. zijn. Zie daar als leraar of lerares maar vat op te krijgen als de helft van het klaslokaal bevolkt is met zulke denkbeelden.
Ik lees niet dat het uitsluitend om Marokkaanse kinderen gaat. Daarnaast denk ik dat de school wel degelijk invloed kan uitoefenen als men er maar tijdig bij is. De andere kant uitkijken, zoals deze school lijkt te doen, helpt in elk geval niet.
pi_120565433
de Marokkaanse bevolkingsgroep hier in land hebben en houden is gewoon een vorm van zelfkastijding
snap niet dat we dit onszelf aandoen
  donderdag 20 december 2012 @ 20:29:05 #21
3542 Gia
User under construction
pi_120566439
quote:
Inderdaad, gewoon terugspugen en -schoppen.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:31:17 #22
3542 Gia
User under construction
pi_120566573
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:15 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Klopt. Mijn zoon geeft zwemles, ook aan Marokkaanse kindertjes. En laat dat nou net de groep zijn die het hardst roept: 'ik hoef niet naar jou te luisteren.'

Tja, triest, maar waar.
pi_120566578
quote:
In welk parallel universum leef jij daar waar er geen structureel Marokkanenprobleem is of zit je nog in de ontkenningsfase?
  donderdag 20 december 2012 @ 20:47:53 #24
3542 Gia
User under construction
pi_120567574
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

In welk parallel universum leef jij daar waar er geen structureel Marokkanenprobleem is of zit je nog in de ontkenningsfase?
Misschien is hij Marokkaan?
pi_120568322
Gewoon de sharia invoeren op de school. Stelen = hand eraf.
  donderdag 20 december 2012 @ 21:00:39 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_120568387
Incidentjes dames en heren, het zijn slechts incidentjes.
pi_120568471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef Disana het volgende:
slecht voor de omzet
pi_120568512
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien is hij Marokkaan?
of lid van de pvda
pi_120599137
quote:
Straatterreur bij Huygens College aangepakt
Toch veiligheidsteam op omstreden school

AMSTERDAM, vrijdag

Het Huygens College in Amsterdam is bezweken onder de druk om toch een veiligheidsteam toe te laten tot de geplaagde onderwijsinstelling. Maar de samenstelling van het team, dat normaal uit de politie en een leerplichtambtenaar bestaat, blijft onderwerp van discussie met de school.

Dat meldt wethouder Pieter Hilhorst (Onderwijs) na overleg met de school. Gisteren onthulde deze krant dat sommigen onder de 650 leerlingen van het college de buurt stelselmatig lastigvallen. Vechtpartijen en intimidatie zijn aan de orde van de dag.

De instelling, die behoort tot de categorie ’bijzonder onderwijs’ en daardoor niet onder de verantwoordelijkheid van het stadsbestuur valt, weigerde in eerste instantie het team dat Hilhorst had klaarstaan. Die macht heeft de school. Inmiddels werkt het Huygens College wel mee, maar niet van harte. „Ik ben blij dat de school nu heeft ingestemd met de komst van het team, zo hebben de buurtbewoners de garantie dat er wat gebeurt met de klachten uit de buurt”, aldus Hilhorst. Aan het eind van de kerstvakantie worden de details bekendgemaakt. Wel is duidelijk dat het team in ieder geval een jaar aan de slag gaat op de school.

Losgeslagen

In de buurt zit de angst voor de losgeslagen scholieren er goed in. Niemand durft met zijn naam in de krant uit angst voor represailles, maar iedereen geeft aan in meer of mindere mate overlast te ondervinden. Vooral vrouwen en homoseksuelen voelen zich onveilig.

Een buurvrouw van het Huygens College ergert zich er daarom vreselijk aan hoe laconiek de directeur van de school op alles reageert. „Toen de leerlingen het massaal opnamen voor de jongens die de grensrechter hebben doodgeschopt deed hij dat af met grootspraak. En nu wil hij pas met de politie praten nadat er een stuk in De Telegraaf heeft gestaan terwijl mensen al zijn geslagen en vernederd? Het is vreselijk. Wij zijn al jaren aan het klagen en het wordt alleen maar erger”, legt de vrouw uit.

Rick d’Ancona, de directeur van het Huygens College, is een oude bekende in de Amsterdamse onderwijswereld. Tussen 2003 en 2007 was hij directeur van het Calvijn met Junior College in Slotervaart. Na zijn vertrek was de toestand op de school flink verslechterd, dat een topambtenaar van de gemeente werd voorgedragen als nieuwe schooldirecteur.

„Ze gooien overal hun troep. Dreigen. Roken en drinken in onze portieken en soms, als ze hun kans schoon zien, staan ze zelfs in onze hallen. En als je dan toevallig in de weg loopt of je zegt wat van al die troep die ze overal heen slingeren, worden je de meest verschrikkelijke ziektes toegewenst”, aldus een omwonende. „Ik heb hier al vaak over geklaagd bij de politie, het stadsdeel en de school zelf, maar dat zijn de scholieren een keer te weten gekomen. Toen hebben ze mijn hele balkon volgegooid met etensresten.”

Ouders

Volgens de buurvrouw is een veel strengere aanpak op school alleen echter niet genoeg. „Want dan gaan ze gewoon een stukje verder staan. Die ouders moeten benaderd worden.” Echt bang is ze overigens niet, want ze zal er altijd wat van blijven zeggen. Maar dat boezemt haar dochter nou juist angst in. „Straks hebben ze wel een keer een mes”, stelt de dochter bang.

Een buurman loopt iedere dag met zijn hondje langs de school. En daar hangt altijd een nare sfeer. „Mijn vrouw durft de hond hier ook niet uit te laten. Zij loopt altijd een ander rondje. Want voor vrouwen hebben ze hier weinig respect. Ik liep er laatst ook met een homoseksuele vriend uit het buitenland. Het is maar goed dat hij niet kon verstaan wat ze zeiden.”

„Ik word hier inderdaad vaak uitgescholden”, bevestigt een oudere man die ook homoseksueel is. „Als ik ze zie, kijk ik meteen een andere kant op. Ik heb gemerkt dat dit helpt.”
bron
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:29:26 #30
38496 Perrin
pi_120599420
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:22 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Goed nieuws, wat mij betreft!
pi_120599642
'de geplaagde onderwijsinstelling' :')

Daar denkt de buurt heel anders over.
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:15:04 #32
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120601346
Knuppel erover, andere oplossing is er blijkbaar niet.
Wat denken ze wel niet zeg, verwende k*tkinderen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120601902
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:26 schreef datismijnmening het volgende:
Goh Marokkaanse afkomst, dat verwacht je toch niet :N
Als ik zo'n topictitel zie staan, hoop ik altijd maar dat het niet wéér om Marokkanen zal gaan. Ongeveer 95 van de 100 keer wordt die hoop al snel de grond in geboord.

Ik vind het trouwens onbestaanbaar dat die school hulp wegwimpelt. Als leerlingen zich misdragen, moet er hard worden ingegrepen. En als de school dat weigert, moeten daar onmiddellijk koppen rollen.
pi_120601966
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als ik zo'n topictitel zie staan, hoop ik altijd maar dat het niet wéér om Marokkanen zal gaan. Ongeveer 95 van de 100 keer wordt die hoop al snel de grond in geboord.

Ik vind het trouwens onbestaanbaar dat die school hulp wegwimpelt. Als leerlingen zich misdragen, moet er hard worden ingegrepen. En als de school dat weigert, moeten daar onmiddellijk koppen rollen.
De school blijft hardnekkig de kop in het zand steken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')