Die mentaliteit, wordt voornamelijk er door de ouders ingebracht. Dat ga je als schoolleiding niet uitkrijgen. Ooit wel eens dat verhaal van die knutselochtend in het kralingse bos in Rotterdam? De antiliaanse, Nederlandse, Turkse, Surinaamse kindertjes deden allemaal leuk mee. Behalve de marokaanse kindertjes, die luisterden niet naar zo'n ongelovige leidster. Let op! Kinderen van nog geen 10 jaar oud. Oftewel, de ouders hebben die mentaliteit, er al vroeg inzitten.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef Disana het volgende:
Ik hoorde het op de radio en was verbaasd dat de school niet mee wil werken met de politie. Nu gaat er streng gesurveilleerd worden, maar dat verandert de mentaliteit van die leerlingen niet.
De school kan toch duidelijk maken welk gedrag niet is gewenst, en straffen uitdelen? Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:15 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Die mentaliteit, wordt voornamelijk er door de ouders ingebracht. Dat ga je als schoolleiding niet uitkrijgen. Ooit wel eens dat verhaal van die knutselochtend in het kralingse bos in Rotterdam? De antiliaanse, Nederlandse, Turkse, Surinaamse kindertjes deden allemaal leuk mee. Behalve de marokaanse kindertjes, die luisterden niet naar zo'n ongelovige leidster. Let op! Kinderen van nog geen 10 jaar oud. Oftewel, de ouders hebben die mentaliteit, er al vroeg inzitten.
quote:Gemeente wil met Huygens College praten over overlast
De gemeente Amsterdam wil met de leiding van het Huygens College gaan praten over aanpak van overlast die leerlingen in de buurt veroorzaken. De stad denkt aan een schoolveiligheidsteam, waarin onder meer de politie, de school, leerplichtambtenaren, het stadsdeel en de gemeente zitten. Omwonenden zijn de incidenten zat.
Je zou het bijna wensen. Misschien begrijpen ze dat wel.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
Kunnen ze de ME daar niet op af sturen?
Niet luisteren is gummieknuppel in nekje ofzo?
Het was vanochtend ook op Radio 1, dus het lijkt me wel een serieus probleem.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
Dus we hebben een getuige die het heeft over een groepje aso meiden en meteen is die hele school verdacht?
Echt weer een telegraaf opklop verhaal.
Blablabla..telegraafopklopartikel..blablabla..quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
Dus we hebben een getuige die het heeft over een groepje aso meiden en meteen is die hele school verdacht?
Het probleem is dat veel van die kut-marokanen thuis met de paplepel ingegoten krijgen dat "wij" onrein, ongelovig, minderwaardig enz. enz. zijn. Zie daar als leraar of lerares maar vat op te krijgen als de helft van het klaslokaal bevolkt is met zulke denkbeelden.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:20 schreef Disana het volgende:
[..]
De school kan toch duidelijk maken welk gedrag niet is gewenst, en straffen uitdelen? Ik zie het probleem niet.
Ik lees niet dat het uitsluitend om Marokkaanse kinderen gaat. Daarnaast denk ik dat de school wel degelijk invloed kan uitoefenen als men er maar tijdig bij is. De andere kant uitkijken, zoals deze school lijkt te doen, helpt in elk geval niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:45 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel van die kut-marokanen thuis met de paplepel ingegoten krijgen dat "wij" onrein, ongelovig, minderwaardig enz. enz. zijn. Zie daar als leraar of lerares maar vat op te krijgen als de helft van het klaslokaal bevolkt is met zulke denkbeelden.
Inderdaad, gewoon terugspugen en -schoppen.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
Klopt. Mijn zoon geeft zwemles, ook aan Marokkaanse kindertjes. En laat dat nou net de groep zijn die het hardst roept: 'ik hoef niet naar jou te luisteren.'quote:Op donderdag 20 december 2012 12:15 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Die mentaliteit, wordt voornamelijk er door de ouders ingebracht. Dat ga je als schoolleiding niet uitkrijgen. Ooit wel eens dat verhaal van die knutselochtend in het kralingse bos in Rotterdam? De antiliaanse, Nederlandse, Turkse, Surinaamse kindertjes deden allemaal leuk mee. Behalve de marokaanse kindertjes, die luisterden niet naar zo'n ongelovige leidster. Let op! Kinderen van nog geen 10 jaar oud. Oftewel, de ouders hebben die mentaliteit, er al vroeg inzitten.
In welk parallel universum leef jij daar waar er geen structureel Marokkanenprobleem is of zit je nog in de ontkenningsfase?quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
Misschien is hij Marokkaan?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In welk parallel universum leef jij daar waar er geen structureel Marokkanenprobleem is of zit je nog in de ontkenningsfase?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |