abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120605599
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh nee dat ben je zelf en je eigen familie ook hé?
Jezus liep op het water hé? :')
Ik lach grefo's uit en nu ben ik zelf een grefo? Gaat het allemaal nog wel goed met je?
pi_120605601
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij leven wij niet in hetzelfde land.

Nu moet ik toegeven dat ik niet regelmatig in Den Haag kom, maar de keren dat ik er kom zie ik niet 'een hele stad vol met wandelende tenten'. En Amsterdam, een stad die ik wel zeer goed ken, ook Amsterdam ziet er niet uit als een Arabische achterbuurt. Het zijn bepaalde buurten die er zo uit zien. Delen van Slotermeer (vooral het gebied rondom de Vlugtlaan) en ook bepaalde delen van Bos & Lommer en de Baarsjes (Mercatorplein) zijn erg. En ook als ik kijk naar de buurt van mijn oude school (ook in A'dam West), vroeger een oke gemengde school (mavo, havo, vwo) waar verschillende afkomsten met goed elkaar omgingen, nu een gefuseerde zwarte vmbo school met ogenschijnlijk alleen maar tuig.

Dus ik begrijp heus wel waar jij op doelt. Wat je zegt is echter onjuist omdat je steeds zaken overdrijft. Genoeg buurten in Amsterdam (merendeel) waar mensen er niet zo bij lopen. Genoeg plekken waar men wel goed met elkaar omgaat.
Nee, het centrum lijkt nog wat, maar zoveel wijken hebben niets meer met Europa te maken. Kansloos. Een halve tent is dus een hoofddoek, mocht je dat niet doorhebben.

Zoek eens één supermarkt waar niet vrijwel alle dames een theedoek omhebben....
Triest gewoon. Degeneratie. Idiocracy in de praktijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Die_Hofstadtgruppe op 21-12-2012 18:27:15 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120605931
En bekijk de scholen eens. Gebruik een verrekijker om een blond kindje te ontdekken...
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120606092
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik lach grefo's uit en nu ben ik zelf een grefo? Gaat het allemaal nog wel goed met je?
Hij is weer om zich heen aan het slaan. Even laten uitrazen.
pi_120606180
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Het is eigenlijk niet grappig. Ik raak er verdrietig van. Hij heeft dus geen idee wat hij schrijft. Was ook wel ter verwachten, zijn handen wassen in onschuld nu blijkt dat hij het een en ander toch echt te ranzig verwoord heeft. Zijn ware aard komt bovendrijven zeg ik dan...

[ Bericht 14% gewijzigd door Mutant01 op 21-12-2012 18:39:41 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_120606483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Deels. Er zijn in Nederland altijd al autochtonen geweest die moeite hadden met allochtonen. Zelfs toen er nauwelijks allochtonen in Nederland waren. Ouders die het verschrikkelijk vonden wanneer hun dochter met 'zo'n zwarte' thuiskwam, etc. Het uitte zich in Nederland niet zoals in de VS, waar zwarten (wettelijk) tweederangsburgers waren. Maar meer op subtielere manier (ook allemaal gewoon menselijk natuurlijk). Dat is 1 deel v/d bevolking.

[..]
Ik heb een sterk vermoeden dat dit een wereldwijd fenomeen is en op zich is het zelfs niet eens zo'n vreemd verschijnsel. Vreemde volkeren waren immers eeuwenlang synoniem voor vijandelijke volkeren, de enige keer dat je in de middeleeuwen een moslim tegenkwam, was tijdens een kruistocht... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_120606582
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh nee dat ben je zelf en je eigen familie ook hé?
Jezus liep op het water hé? :')
Jij denkt dat alle Christenen dat geloven? Niet iedereen neemt alles letterlijk. :')
pi_120606611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jij denkt dat alle Christenen dat geloven? Niet iedereen neemt alles letterlijk. :')
Laat die gozer lekker schreeuwen. Geen aandacht aan geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_120606680
quote:

[..]

Serieus? Jij denkt dat Christenen niet daarin zouden geloven?

De goddelijkheid van Jezus CHRISTUS is de kern van het Christelijk geloof man!
pi_120606697
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laat die gozer lekker schreeuwen. Geen aandacht aan geven.
Dus jij gelooft niet in djinns? Ik kan me wat anders herinneren.
pi_120606738
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En wat heeft dat met over water lopen te maken?
pi_120606782
quote:

[..]

Ach ja, dat is DH_G hè? Overal een karikatuur van maken en daar tegenaan schoppen. Een beetje zoals Don Quichot die in iedere windmolen een draak ziet.
pi_120606818
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat heeft dat met over water lopen te maken?
Dat is één van de wonderen die Jezus liet zien hé.
Zou er ook een Christen zijn die niet in de drie eenheid gelooft? Of in de onbevlekte ontvangenis? Of de wederopstanding?
Waarom zou het dan nog een christen zijn?
pi_120606855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach ja, dat is DH_G hè? Overal een karikatuur van maken en daar tegenaan schoppen. Een beetje zoals Don Quichot die in iedere windmolen een draak ziet.
Het is idd heel raar dat christenen in Christus geloven :')
pi_120606878
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Serieus? Jij denkt dat Christenen niet daarin zouden geloven?

Niet allemaal. Ik heb zelfs een pastoor gesproken die zegt dat je niet alles letterlijk moet nemen. Het gaat om het overdragen van normen en waarden.

Serieus, wandel eens een kerk in en vraag daar wie letterlijk alles gelooft wat in de bijbel staat. Ik heb ook christelijke collega's die echt gelovig zijn, maar ook niet alles letterlijk geloven.

Het is wellicht moeilijk voor te stellen voor je, maar ieder heeft zijn eigen interpretatie van het geloof. Nu vind jij dat natuurlijk weer geen echte christenen, en je vind ze hypocriet, maar wie ben jij om dat te bepalen?
pi_120606920
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is één van de wonderen die Jezus liet zien hé.
Zou er ook een Christen zijn die niet in de drie eenheid gelooft? Of in de onbevlekte ontvangenis? Of de wederopstanding?
Dat kan natuurlijk niet allegorisch geïnterpreteerd worden, dat moét je letterlijk lezen. Doe je dat niet dan ben je geen eckte gelovige.
pi_120606971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet allemaal. Ik heb zelfs een pastoor gesproken die zegt dat je niet alles letterlijk moet nemen. Het gaat om het overdragen van normen en waarden.

Serieus, wandel eens een kerk in en vraag daar wie letterlijk alles gelooft wat in de bijbel staat. Ik heb ook christelijke collega's die echt gelovig zijn, maar ook niet alles letterlijk geloven.

Het is wellicht moeilijk voor te stellen voor je, maar ieder heeft zijn eigen interpretatie van het geloof. Nu vind jij dat natuurlijk weer geen echte christenen, en je vind ze hypocriet, maar wie ben jij om dat te bepalen?
Hoho, die zaken zijn de kern van dat geloof. Die pastoor moet dat maar eens tegen zijn meerderen zeggen.
Maar ik begrijp van jou dat je zelfs christen kan zijn als je Jezus zijn goddelijkheid ontkent?
Dus je kan geheel onthouder zijn als je jezelf constant lam zuipt?
pi_120606978
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet allegorisch geïnterpreteerd worden, dat moét je letterlijk lezen. Doe je dat niet dan ben je geen eckte gelovige.
Vraag het eens in de kerk.
pi_120607004
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoho, die zaken zijn de kern van dat geloof. Die pastoor moet dat maar eens tegen zijn meerderen zeggen.
Maar ik begrijp van jou dat je zelfs christen kan zijn als je Jezus zijn goddelijkheid ontkent?
Dus je kan geheel onthouder zijn als je jezelf constant lam zuipt?
Waar precies sluit geloven in de goddelijkheid van Jezus een symbolische betekenis uit?
pi_120607010
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke kerk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_120607019
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke van de 200?
pi_120607058
Maar we moeten het dus allemaal niet zo letterlijk nemen begrijp ik?

Mooi, hoeven we dus ook geen gemekker te accepteren over uitzonderingen op basis van religie. Over hoofddoekjes of zo.
pi_120607074
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke van de 200?
Vraag het de Paus eens.
pi_120607087
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik ken zelfs katholieken die letterlijk in de erfzonde geloven. :D

Volgens mij gaat de meerderheid van de kerk daar sowieso wat soepeler mee om wat overleden zuigelingen kunnen tegenwoordig ook gewoon in gewijde grond begraven worden.

Ik vind het overigens ook merkwaardig hoor. Waarom zou je je achter een bepaald geloof scharen als je niet alle uitgangspunten aanhangt. Maar als ze zich daar prettig bij voelen...
pi_120607112
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar we moeten het dus allemaal niet zo letterlijk nemen begrijp ik?
Geen idee, jij was degene die nogal theatraal begon te verkondigen dat de bijbel letterlijk gelezen moet worden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Mooi, hoeven we dus ook geen gemekker te accepteren over uitzonderingen op basis van religie. Over hoofddoekjes of zo.
Dat sowieso.
pi_120607128
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke kerk?
Om het even welke.

Wat voor onzin is het jezelf christen te noemen als je niet in Jezus zijn goddelijkheid gelooft? Kom op.

Geef nou trouwens eens toe dat je in djinns gelooft, dat heb je vaker gedaan.
pi_120607131
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vraag het de Paus eens.
De paus. :')

Als dit nou een serieus forum was, zouden we een poll kunnen maken waar Christenen dan invoeren of ze echt alles uit de bijbel letterlijk nemen. Ik denk dat uitkomst jou zo verbazen.
pi_120607162
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Om het even welke.

Wat voor onzin is het jezelf christen te noemen als je niet in Jezus zijn goddelijkheid gelooft? Kom op.

Geef nou trouwens eens toe dat je in djinns gelooft, dat heb je vaker gedaan.
Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag: waar sluit geloven in de goddelijkheid van Jezus een symbolische betekenis uit?
pi_120607183
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:02 schreef Ludd het volgende:

[.
Ik vind het overigens ook merkwaardig hoor. Waarom zou je je achter een bepaald geloof scharen als je niet alle uitgangspunten aanhangt. Maar als ze zich daar prettig bij voelen...
Dat is toch hypocriet? Hoe kan je nou het één keihard aanhangen en het andere uit datzelfde boek verwerpen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:05:19 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120607203
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, het centrum lijkt nog wat,
Niet alleen het centrum van Amsterdam hoor.
Krekker is de bom!
pi_120607272
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is toch hypocriet? Hoe kan je nou het één keihard aanhangen en het andere uit datzelfde boek verwerpen?
Omdat je de normen en waarden, en principes van het geloof aanhangt?

Hé, wist je dat er ook Christenen zijn die in de evolutietheorie geloven? Of denk jij dat iedereen die enigszins christelijk is, denkt dat de aarde pas een paar jaar oud is? :')

Wat heb jij een vreemd beeld van gelovigen eigenlijk. :o
pi_120607276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag: waar sluit geloven in de goddelijkheid van Jezus een symbolische betekenis uit?
In de bijbel staat letterlijk dat hij over water liep. Iets wat makkelijk kan als je gelooft dat hij goddelijk is. Waarom zou je dat niet geloven terwijl het er letterlijk instaat en het kan volgens zijn goddelijkheid? Dan geloof je dus niet in zijn goddelijkheid.
pi_120607310
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat sommige geboden al geruime tijd achterhaald zijn. We leven nu niet meer in een woestijn bijvoorbeeld.
pi_120607338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Omdat je de normen en waarden, en principes van het geloof aanhangt?

Hé, wist je dat er ook Christenen zijn die in de evolutietheorie geloven? Of denk jij dat iedereen die enigszins christelijk is, denkt dat de aarde pas een paar jaar oud is? :')

Wat heb jij een vreemd beeld van gelovigen eigenlijk. :o
Je kan niet in Genesis geloven en in de evolutietheorie tegelijkertijd. Dat sluit elkaar uit, dat snap je toch ook wel?
pi_120607363
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat sommige geboden al geruime tijd achterhaald zijn. We leven nu niet meer in een woestijn bijvoorbeeld.
Hmm. En welk gedeelte is nu wel waar en welk gedeelte niet?
pi_120607424
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In de bijbel staat letterlijk dat hij over water liep. Iets wat makkelijk kan als je gelooft dat hij goddelijk is. Waarom zou je dat niet geloven terwijl het er letterlijk instaat en het kan volgens zijn goddelijkheid? Dan geloof je dus niet in zijn goddelijkheid.
Nee, als je niet gelooft dat hij dat letterlijk deed betekent dat nog niet dat je niet gelooft in zijn goddelijkheid. Als ik geloof dat mijn vriendin me trouw is, betekent dat nog niet dat ik niet geloof dat ze nooit vreemd kan gaan.
pi_120607454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hmm. En welk gedeelte is nu wel waar en welk gedeelte niet?
Waarom kan het niet allebei waar zijn?
pi_120607473
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je kan niet in Genesis geloven en in de evolutietheorie tegelijkertijd. Dat sluit elkaar uit, dat snap je toch ook wel?
Voor jou als enorm dogmatische zwart-wit denker kan dat niet. En ik begrijp je punt wel hoor.

Er zijn echter ook mensen die daar anders over denken. Ik heb op Christelijke school gezeten. De christelijke leraren daar gaven gewoon normaal les en bij biologie/geschiedenis komen dan ook dingen als de evolutietheorie aan bod. Die leraren geloofden in de evolutietheorie, maar beschouwde zich toch als christelijk. Vreemd he.
pi_120607526
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat sluit elkaar alleen uit als je slechts 2 tinten kent.
pi_120607580
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voor jou als enorm dogmatische zwart-wit denker kan dat niet. En ik begrijp je punt wel hoor.

Er zijn echter ook mensen die daar anders over denken. Ik heb op Christelijke school gezeten. De christelijke leraren daar gaven gewoon normaal les en bij biologie/geschiedenis komen dan ook dingen als de evolutietheorie aan bod. Die leraren geloofden in de evolutietheorie, maar beschouwde zich toch als christelijk. Vreemd he.
Niets met dogmatisch te maken (juist niet), maar hoe kan je nou tegelijkertijd uit een simpelere primaat zijn geëvolueerd EN uit de rib van Adam zijn gemaakt?
pi_120607600
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat sluit elkaar alleen uit als je slechts 2 tinten kent.
Dus jij bent geen nakomeling van Adam en Eva?
pi_120607635
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niets met dogmatisch te maken (juist niet), maar hoe kan je nou tegelijkertijd uit een simpelere primaat zijn geëvolueerd EN uit de rib van Adam zijn gemaakt?
Omdat je niet alles letterlijk moet nemen.

Hé maar even voor de goede orde, jij gelooft niet dat er Christenen zijn die in de evolutietheorie geloven, of wel? Kan je die vraag eens concreet beantwoorden?
pi_120607647
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom kan het niet allebei waar zijn?
Dus hij heeft niet over het water gelopen want dat kan niet maar hij kan wel goddelijk zijn? En goddelijke wezens kunnen niet over water lopen?
pi_120607733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Omdat je niet alles letterlijk moet nemen.

Hé maar even voor de goede orde, jij gelooft niet dat er Christenen zijn die in de evolutietheorie geloven, of wel? Kan je die vraag eens concreet beantwoorden?
Als iemand in de evolutietheorie gelooft kan hij dus niet ook in Genesis geloven. Daarmee gelooft hij dus niet in de bijbel en is hij dus geen christen.

Je kan ook geen maagd zijn en je ieder avond laten neuken.
pi_120607778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

De paus. :')

Als dit nou een serieus forum was, zouden we een poll kunnen maken waar Christenen dan invoeren of ze echt alles uit de bijbel letterlijk nemen. Ik denk dat uitkomst jou zo verbazen.
De paus ja. Je weet wel, 's werelds grootste spirituele leider. Stelt ook niks voor?
pi_120607812
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als iemand in de evolutietheorie gelooft kan hij dus niet ook in Genesis geloven. Daarmee gelooft hij dus niet in de bijbel en is hij dus geen christen.
Dat antwoord verwachtte ik al. Als we die redenering doortrekken zijn heel veel mensen die jij als moslim aanmerkt, dan dus ook geen moslim?
pi_120607850
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus jij bent geen nakomeling van Adam en Eva?
Ik ben geen christen, maar je zou Adam en Eva ook als archetypen kunnen zien bijvoorbeeld. :)
pi_120607851
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De paus ja. Je weet wel, 's werelds grootste spirituele leider. Stelt ook niks voor?
Welnee, lang niet alle katholieken nemen de paus nog serieus. Hallo, het is 2012
pi_120607855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, als je niet gelooft dat hij dat letterlijk deed betekent dat nog niet dat je niet gelooft in zijn goddelijkheid. Als ik geloof dat mijn vriendin me trouw is, betekent dat nog niet dat ik niet geloof dat ze nooit vreemd kan gaan.
Dus jij gelooft niet dat hij over water liep? Welk wonder geloof je dan wel?
pi_120607902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben geen christen, maar je zou Adam en Eva ook als archetypen kunnen zien bijvoorbeeld. :)
Ja ja, alles erin is dus figuurlijk.

Nou dan kan ik ook wel moorden en aan polytheisme doen en zo, die tien geboden moet je toch niet letterlijk nemen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')