Ik moest lachen, heerlijk subtielquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Men claimt dat bv de koran het letterlijke woord van God is dat door een engel is gedicteerd aan een anafalbete ontvanger.
Hmm. En de moraal van Lot? Je eigen dochters neuken?quote:
Dat verhaal ken ik niet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm. En de moraal van Lot?
Opmerkelijk!quote:Het aantal allochtonen dat het gevoel heeft gediscrimineerd te worden is, op de Turkse gemeenschap na
Lees de OP eens. Allochtonen plaatsen zich zelf ook nadrukkelijk buiten de samenleving en zoeken zelf ook geen toenadering. Wat verwacht je trouwens van autochtone Nederlanders? Dat wij ons aanpassen aan groepen migranten die binnenkomen? (terwijl de steun voor alsmaar meer van die migranten ook nog eens beperkt is). Ik vind het de omgekeerde wereld, sorry.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:52 schreef rakotto het volgende:
Komt omdat Nederlanders arrogant zijn van nature. Tenminste, dat idee krijg ik bij velen terwijl ik bijna alleen maar met autochtonen om ga.
Nederlanders willen dat de rest zich aan hun aanpast terwijl zij juist afstand houden van hun. Hoe wil je dat iemand de waarden en normen en "tradities" (Voor zover Nederlanders dat hebben) als je hun al meteen vanaf het begin afschuwt? Bv omdat ze een doekje om haar hoofd heeft of omdat iemand 5x bidt.
Zo schokkend was de inhoud van je DM niet, al snap ik niet wat je bezield heeft om 'm te sturen en daarmee verwachtingen te wekken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Ach ja, je moet vooral zelf weten of je DM's openbaar maakt. Van klasse getuigt het niet, maar goed.
Overigens zie ik aan je reactie inderdaad dat er iets mis is gegaan bij de verwachting.
De overgrote meerderheid van de moslims kun je qua opvattingen gelijkstellen aan orthodoxe christenen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Precies in theorie. Maar wat doe je in je OP? Je stelt alle moslims gelijk aan orthodoxe christenen. Beetje onzinnig, want het gaat om een diverse groep. Steeds zitten er in je absurde generalisaties de term 'moslims'. Dus je spreekt wel degelijk over elke moslim. En zelfs nu geef je dat niet toe , door te stellen dat het alleen in theorie zou kunnen. prima kunnen dat ik omga met (minder strenge) moslims.
Ik geef slechts mijn visie. En die strookt precies met de cijfers die uit het SCP-onderzoek naar voren komen. Ik heb niks met haatblogjes. We zullen het doorgeven aan de SCP, hoe jij over hun onderzoeksresultaten denkt...quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar zoals je ook goed in je OP aangeeft. Heb je zelden contact met moslims en weet je totaal niet wat er in de gemeenschap leeft. Leuke info die mensen halen uit de haatblogjes en sensatie-nieuws. De werkelijkheid is een stuk weerbarstiger.
Fijn, maar je behoort tot een minderheid binnen de moslims.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Wie vraagt dat dan ook van jou? Wie zegt dat je die opvattingen moet inleveren of dat die in gevaar zijn? Daar is gewoon totaal geen sprake van. Ik deel die vrij opvattingen over euthanasie en homoseksualiteit ook. En toch zie ik mijzelf als moslim. En hier ben ik heus niet de enige in.
Ik moet je teleurstellen. Voorlopig blijf ik hier. En voordat ik wegga zal ik me eerst nog sterk maken voor een betere integratie van groepen mensen die het vertikken om zich hier een beetje aan te passen. Ik snap overigens niet hoe je als moslim verbaasd kunt zijn over het feit dat iemand moreel gelijk meent te hebben. Gelovigen doen niet anders dan moreel gelijk opeisen. Zie anders de nieuwste uitspraken van het stuk stront dat zich Paus noemt nog even.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
En als je wil emigreren dan moet je dat vooral doen trouwens. Ik hou je niet tegen. Ik heb echt op Fok nog nooit zoveel onzin gelezen. Vooral je overtuiging van je eigen morele gelijk verbaast mij.
Geweldigquote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Absurde overdrijving wederom. En weer doe je ze lekker allemaal over een kam scheren. De meeste moslims zijn hier geboren, of je het nou wil of niet. En het conservatisme neemt ook af. Echter mensen zoals jij die er zogenaamd genoeg van hebben, terwijl ze niet eens moslims in hun kennissenkring hebben frustreren het proces enorm.
Nee, ik keur dat meisje niet af. Ik keur het hooguit af dat ze een hoofddoek draagt. Ik vind het jammer en onnodig, maar het is een vrijheid waar ik niet aan torn. Iemand mag ook z'n hele gezicht volstoppen met piercings of tatoeages. Ik vind het een verminking, maar ik tast de vrijheid van die persoon niet aan. Je moet alleen niet gek opkijken als je dan met geen mogelijkheid een baan kunt vinden. Zo ook met de moslima met hoofddoek: je moet niet raar opkijken als het de integratie belemmert en als minder autochtonen contact met je zullen leggen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:54 schreef De_Guidance het volgende:
Begin eerst maar eens met kennis te maken met een paar moslims. Je zult zien dat het enorm meevalt. Ik zie wel vaker een hoofddoekmeisje arm in arm lopen met een homo jongen in Rotterdam bijvoorbeeld.
Jij keurt haar al bij voorbaat af, mag je zelf weten, maar doe dat lekker ergens anders, zoals je ook zelf zegt.
De mensen keren zich weg omdat ze niet geaccepteerd worden. Wil je ze dat ze zich aanpassen, ga goed met ze om en leer ze jou dingen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lees de OP eens. Allochtonen plaatsen zich zelf ook nadrukkelijk buiten de samenleving en zoeken zelf ook geen toenadering. Wat verwacht je trouwens van autochtone Nederlanders? Dat wij ons aanpassen aan groepen migranten die binnenkomen? (terwijl de steun voor alsmaar meer van die migranten ook nog eens beperkt is). Ik vind het de omgekeerde wereld, sorry.
Wel grappig hoe jij je nu precies gedraagt als die moslims waar jij een hekel aan hebt. Je zegt zelf omdat ze een hoofddoekje om heeft ga ik niet met haar om en laat staan er tegen wil praten. De Nederlanders nemen dan ook minder snel iemand aan met een hoofddoek.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik keur dat meisje niet af. Ik keur het hooguit af dat ze een hoofddoek draagt. Ik vind het jammer en onnodig, maar het is een vrijheid waar ik niet aan torn. Iemand mag ook z'n hele gezicht volstoppen met piercings of tatoeages. Ik vind het een verminking, maar ik tast de vrijheid van die persoon niet aan. Je moet alleen niet gek opkijken als je dan met geen mogelijkheid een baan kunt vinden. Zo ook met de moslima met hoofddoek: je moet niet raar opkijken als het de integratie belemmert en als minder autochtonen contact met je zullen leggen.
Overigens heb ik helemaal geen behoefte om kennis te maken met mensen omdat ze moslim zijn. Eerder ondanks dat ze moslim zijn.
Ik ben helemaal niet zo beïnvloedbaar. Ik lees een nieuwsbericht op basis van een gedegen onderzoek. Ik breng een discussie op gang, zonder dat ik mijn eigen mening daarbij onder stoelen of banken steek. Ik ben zo onderhand wel een keer klaar met de hoge mate van intolerantie die groepen migranten aan de dag leggen. Wat mij betreft verklaren we de integratie compleet mislukt en gaan we gericht beleid voeren om de puinhoop op te ruimen. Zonder dat ik mensen wil "deporteren" of iets dergelijks, wil ik alsnog meer eisen stellen aan nieuwkomers en wil ik re-migratie stimuleren.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:04 schreef De_Guidance het volgende:
Weet je wat jouw probleem is. Jij bent veel te beïnvloedbaar. Je leest zo'n nieuwsbericht en bent compleet over de rooie.
Na de Groninger-hiv-zaak dacht ik ook niet dat elke homo mij zou injecteren met hiv. Of dat de zaak Robert M. iets over homo's zegt.
Sterker nog als iemand hierdoor uitermate huiverig zou zijn voor contact met homoseksuelen zou ik dat nogal absurd vinden en 100% onbegrijpbaar.
Zelfde geldt hier voor moslims (overigens de beoordeling van jou zal vooral bij mannen toch uiteindelijke uit etnische kenmerken bestaan , maar vooruit).
En hoeveel van de school-shootings zijn gepleegd door blanke mannen? Dus is het 100% begrijpelijk dat blanke mannen niet meer in de buurt van scholen mogen komen?
Verder ontkent niemand er dat er een vooral sociaal-economisch en cultureel probleem is in Nederland. Het probleem loopt verder echt niet over de grenzen van religie.
Marokkanen en Antillianen zijn relatief gezien (maar ook dat zijn generalisaties) het lastigst.
Turken en Surinaamse moslims doen het heel anders. Vooral de laatste groep integreert heel goed. En toch wil jij het probleem vooral zien in de islam. Want je bent bang om buiten de grenzen van religie te treden met je absurde generalisaties.
Overigens vind ik het grappig dat jij strooit met de term moraal-ridder, want dat vind ik vooral bij jou passen.
Dit is echt bullshit; gewoon stuitend. Er wordt in Nederland voortreffelijk omgegaan met moslims, in vergelijking met hoe moslims in 'hun' landen omgaan met minderheden. Het is een gotspe dat moslims durven te klagen dat ze 'niet geaccepteerd worden'. Het zijn groepen migranten - vooral jongeren van Marokkaanse en Turkse afkomst - die zélf de boel lopen te verzieken. En het zijn hun ouders die (kennelijk) falen in de opvoeding.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:53 schreef rakotto het volgende:
[..]
De mensen keren zich weg omdat ze niet geaccepteerd worden. Wil je ze dat ze zich aanpassen, ga goed met ze om en leer ze jou dingen.
Een slechte leraar krijgt nooit aandacht van een kind.
Ik heb geen hekel aan mensen, wel aan opvattingen. En als mensen die opvattingen herhaaldelijk luidkeels blijven verkondigen (zie de Paus) dan kan dat ook omslaan in een hekel aan mensen, ja. Maar ik heb géén hekel aan mijn moslimbuurvrouw met hoofddoekje, die ik groet in de hal. Dat is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:01 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wel grappig hoe jij je nu precies gedraagt als die moslims waar jij een hekel aan hebt. Je zegt zelf omdat ze een hoofddoekje om heeft ga ik niet met haar om en laat staan er tegen wil praten. De Nederlanders nemen dan ook minder snel iemand aan met een hoofddoek.
Tegelijkertijd zeg je dat Moslims niet met homo's willen praten omdat ze simpelweg het lekker vinden om in hun holletje geboord te worden. Moslims zullen dan ook minder snel een homo als werknemer nemen.Hoe hypocriet kan een mens zijn.
Dat snap ik niet. Deze mantra hoor je steeds, maar een oplossing komt er niet. Acceptatie dwing je af. Dit speelt ook onder allochtone jongeren zelf. Ieder mens heeft daar mee te maken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:53 schreef rakotto het volgende:
[..]
De mensen keren zich weg omdat ze niet geaccepteerd worden. Wil je ze dat ze zich aanpassen, ga goed met ze om en leer ze jou dingen.
Een slechte leraar krijgt nooit aandacht van een kind.
De kans is stukken groter dat je een religieuze idioot treft. Hoe maak jij vrienden? Gewoon at random? Zoveel vrije tijd hebben weinig mensen, dus dan ben je wat secuurder in het aanhalen van contacten met mensen waarbij je een grotere kans hebt om hetzelfde te denken over het leven. Zelfs dan kost het al tijd en energie om de mafketels te filteren, laat staan als je ook nog homo-hatende, abortus-weigerende, euthanasie-bekritiserende akbars moet doorspitten.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:20 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]Ik ken genoeg moslims die 5x per dag bidden, een hoofddoek dragen (moslima's) en het absoluut niet mee eens zijn met lijfstraffen/'niet-gelovigen zijn de duivel-denkbeelden. Maar jij bent gewoon zo speciaal dat jij aan iemand uiterlijk/voorkomen kan zien, wat haar/zijn denkbeelden zijn. Fascinerend.
Nederlanders zijn dan misschien arrogant, de allochtonen zijn hypocriet!quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:52 schreef rakotto het volgende:
Komt omdat Nederlanders arrogant zijn van nature. Tenminste, dat idee krijg ik bij velen terwijl ik bijna alleen maar met autochtonen om ga.
Nederlanders willen dat de rest zich aan hun aanpast terwijl zij juist afstand houden van hun. Hoe wil je dat iemand de waarden en normen en "tradities" (Voor zover Nederlanders dat hebben) als je hun al meteen vanaf het begin afschuwt? Bv omdat ze een doekje om haar hoofd heeft of omdat iemand 5x bidt.
Wtf gek? Wij zijn niet geëmigreerd! En dan gelijk die insinuatie dat NL geen tradities kent..... Jullie natuurlijk wel. Dat kunnen we nu ook zien in Egypte jaquote:Op vrijdag 21 december 2012 16:52 schreef rakotto het volgende:
Ik ben die eerste nog nooit tegengekomen op straat, jij wel?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Trouwens, dit vind jij zeker wel heel raar he?
[ afbeelding ]
maar dit is dan zeker opeens weer wel helemaal ok en HEEEEEL anders he?
[ afbeelding ]
Vooral oudere dames met een hoofddoekje dragen die al zo'n beetje hun hele leven. Vaak waren ze in hun land van herkomst simpele boeren. Ik denk dat het helemaal niks van een bewust signaal is maar een gewoonte.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan mensen, wel aan opvattingen. En als mensen die opvattingen herhaaldelijk luidkeels blijven verkondigen (zie de Paus) dan kan dat ook omslaan in een hekel aan mensen, ja. Maar ik heb géén hekel aan mijn moslimbuurvrouw met hoofddoekje, die ik groet in de hal. Dat is gewoon onzin.
Ik stel alleen dat vrouwen die een hoofddoek omdoen, contact met niet-moslims bemoeilijken. Zoals ik vandaag al eerder zei: ze geven er een bepaald signaal mee af, gewild of ongewild.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:52 schreef rakotto het volgende:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:55 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nederlanders zijn dan misschien arrogant, de allochtonen zijn hypocriet!
Bron: Trouw
AMSTERDAM - Allochtonen hebben een groot aandeel in het groeiend aantal abortussen in Nederland. Bij de begeleiding rond ongewenste zwangerschappen bij minderjarigen zou meer aandacht voor de culturele aspecten nuttig zijn, zegt E.V. van Hall, voorzitter van de abortuskliniekenkoepel Stisan..
Zo'n 60 procent van de abortussen wordt door allochtonen ondergaan. Van Hall denkt dat ook de seksuele voorlichting zou beter moeten worden toegespitst op allochtone doelgroepen.
Zo over hele groepen sprekenquote:Op zaterdag 22 december 2012 09:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wtf gek? Wij zijn niet geëmigreerd! En dan gelijk die insinuatie dat NL geen tradities kent..... Jullie natuurlijk wel. Dat kunnen we nu ook zien in Egypte ja
Ah zeggen dat NLers arrogant zijn en geen tradities kennen is natuurlijk niet over groepen pratenquote:Op zaterdag 22 december 2012 09:53 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[..]
Zo over hele groepen spreken
Ik had het ook tegen die, maar nu begin je ook weer met zoiets als 'hij doet het ook dus mag ik het ook''. Even mijn quote aanpassen dan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah zeggen dat NLers arrogant zijn en geen tradities kennen is natuurlijk niet over groepen praten
Je had het dus niet tegen hem, maar nu ik je op je selectieve verontwaardiging heb gewezen pas je snel je quote aan...quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:03 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik had het ook tegen die, maar nu begin je ook weer met zoiets als 'hij doet het ook dus mag ik het ook''. Even mijn quote aanpassen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |