Ja, maar dan gaat het om minder eten dan die ongeveer 2000-2500 calorieen per dag (ongeveer 10% minder), en dan wel nog gewoon vlees en vis eten.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
Over het hongeren even dit: http://mens-en-gezondheid(...)oor-te-hongeren.html
[..]
Dit.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daar komt het staatseigendom weer boven drijven. Je moet en zal naar de staatschool ook wel een indoctrinatie-gevangenis.
Wat is er in vredesnaam mis met thuisonderwijs? Als je maar een examen doet volgens de protocollen lijkt me.
Onze corrupte bemoeizuchtige overheid wenst alle vrij- en speciale- scholen op de doeken. Alles in het kader van indoctrinatie.
Ja, onderwijs in Nederlands suckt behoorlijk. Ik had ook liever thuis onderwijs genoten. Weg van pestende klasgenoten en veilig bij mams op de bank. Plus dat het een hoop fietsen-door-de-regen had gescheeld.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daar komt het staatseigendom weer boven drijven. Je moet en zal naar de staatschool ook wel een indoctrinatie-gevangenis.
Wat is er in vredesnaam mis met thuisonderwijs? Als je maar een examen doet volgens de protocollen lijkt me.
Onze corrupte bemoeizuchtige overheid wenst alle vrij- en speciale- scholen op de doeken. Alles in het kader van indoctrinatie.
Tom overleeft dit wel en kan als hij 'vrij' van zijn moeder is ervoor kiezen om zo door te gaan of om eens lekker een broodje shoarma te bestellen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gezond eten = ondergewicht. Dat is wat ze insinueert idd.
Het verdrietige is dat ik niet denk dat ze haar een ander voedingspatroon kunnen aanpraten. Ze leeft al zolang op deze manier en is er vast van overtuigend dat het de enige juiste is. Daar heb je geen gesprekje van een uur mee, waarna zijn ineens hutspot met een bal gehakt gaat koken.
Klopt en dat vind ik al stuitend genoeg, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is dat niet ernstig genoeg om hem daarvoor uit huis te plaatsen
Ja? En hoe betaalt 'ie dat ticket dan? Zijn moeder controleert zijn hele leven...quote:en blijkbaar wil die jongen dat zelf ook, hij kan zijn kont in de krib gooien en net als zijn broer vertrekken naar zijn vader.
Nee, tenzij zijn gezondheid in gevaar komt. Doen we wel waker met mensen die zichzelf uithongeren tenslotte. Maar gek genoeg ben ik daar bij Tom niet zo bang voor, onder het juk van moeder vandaan. Zag je hoe het kind reageerde toen de rechter vroeg of 'ie weleens een patatje of kroketje at?quote:Ik zie jou steeds zeggen dat hij dan lekker een bammetje kan eten, maar wat nu als hij uit huis geplaatst wordt en dat niet wil? Hoe zie jij het dan voor je, mag er dan wel dwang gebruikt worden?
en dat is dus als makke schapen luisteren naar autoriteit. En doe je het niet dan wordt je wel letterlijk verkracht door jeugdzorg. Of je wordt zonder pardon over hoopt geknalt op een treinperron.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef maartend het volgende:
[..]
Nee, alles in het kader van een redelijk normale opvoeding. Tegenover elk onderzoek dat jij aangeeft dat thuisonderwijs per definitie goed is, kan ik er 5 zetten dat het niet per definitie goed is.
jou soort gedachtengangen zijn de gedachtengangen van aluminum hoedjes.
En even ter jou info ; ik werk met speciale mensen, ik probeer ze zoveel mogelijk te laten functioneren in de maatschappij. Dus geen werkplaats met enkel speciale mensen, geen opleiding voor enkel speciale mensen. Maar mensen met een rugzak laten functioneren en meedoen in de maatschappij.
Thuisonderwijs is niet iets wat exclusief door de eigen ouders wordt gegeven. Het kan ook een leraar zijn die thuis meerdere kinderen les geeft.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, onderwijs in Nederlands suckt behoorlijk. Ik had ook liever thuis onderwijs genoten. Weg van pestende klasgenoten en veilig bij mams op de bank. Plus dat het een hoop fietsen-door-de-regen had gescheeld.
Aan de andere kant zou mijn Nederlands dan wel behoorlijk belabberd zijn geweest, met een moeder die de taalregels eigenlijk niet snapt. Rekenen was altijd al een drama, zelfs op school, maar ik was slechter af geweest als er niet een paar lieve leraren waren geweest die me daarmee hadden geholpen.
Die examens zou ik nooit gehaald hebben.
Ben blij dat ik gewoon naar school ben geweest. (Ondanks die regen en die pestende klasgenoten)
Nooit verkracht geweest.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dat is dus als makke schapen luisteren naar autoriteit. En doe je het niet dan wordt je wel letterlijk verkracht door jeugdzorg. Of je wordt zonder pardon over hoopt geknalt op een treinperron.
Dat is de realiteit.
nee je oogkleppen. De maatschappij is inmiddels dermate verrrotquote:Op woensdag 19 december 2012 12:58 schreef maartend het volgende:
[..]
Nooit verkracht geweest.
En ook nog niet afgeschioten.
Ergo, je moet je alu hoedje afzetten
Hij zal wel moeten wennen aan de nieuwe smaken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tom overleeft dit wel en kan als hij 'vrij' van zijn moeder is ervoor kiezen om zo door te gaan of om eens lekker een broodje shoarma te bestellen.
Ik ben het daar mee eens. Die schoolplicht zou naar mijn mening moeten worden afgeschaft. En die moeder zou moeten worden aangepakt op het feit dat ze haar kind ondervoedt.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
Ja, door mensen die niet open staan voor allerlei andere zaken, die overal een doomsday zien en die anderen niet durven te vertrouwen. En die enkel naar zichzelf kijken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee je oogkleppen. De maatschappij is inmiddels dermate verrrot
Da's wel een erkende docent dan, neem ik aan?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Thuisonderwijs is niet iets wat exclusief door de eigen ouders wordt gegeven. Het kan ook een leraar zijn die thuis meerdere kinderen les geeft.
Bron: http://www.libertarischep(...)n-keus-een-puinhoop/quote:Wat ik echt niet begrijp is de arrogantie van mensen, die anderen willen opleggen hoe zij moeten leven en met hun kinderen omgaan. Een paar ambitieuze ambtenaren in Den Haag zullen eventjes beslissen dat Jantje, Pietje en Klaasje allemaal in schoenmaat 33 zullen lopen, qua onderwijs: in de pas dus. Iedereen hetzelfde, dezelfde school, dezelfde boeken, dezelfde leraren, dezelfde vriendjes van dezelfde leeftijd.
Absoluut niet. School is niet enkel bedoeld voor onderwijs.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben het daar mee eens. Die schoolplicht zou naar mijn mening moeten worden afgeschaft.
De libertarische partij.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bron: http://www.libertarischep(...)n-keus-een-puinhoop/
Ik was blij te horen dat hij überhaupt wel eens een kroket had gehad.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, tenzij zijn gezondheid in gevaar komt. Doen we wel waker met mensen die zichzelf uithongeren tenslotte. Maar gek genoeg ben ik daar bij Tom niet zo bang voor, onder het juk van moeder vandaan. Zag je hoe het kind reageerde toen de rechter vroeg of 'ie weleens een patatje of kroketje at?
Redbull zou ik ook niet aanbevelen, maar wat is er mis met een gevulde koek of chocolademelk?quote:Punt is: als het écht de wil van Tom is om zo te eten, dan eet 'ie zo. Hij mag juist niet naar school omdat moeder bang is dat 'ie aan de redbull en gevulde koeken gaat. Ze vertrouwt niet op zijn eigen motivatie, kortom, het is HAAR wil. Ik snap niet dat ze daar zo lang mee weg komt...
Doet dat ertoe? Het gaat om het eindresultaat en niet of iemand erkend is. Erkend betekent voor mij gehoorzaam en de staat en dat is per definitie fout bij mij. Ik ben allergisch voor gehoorzaam zijn. Zeker als dat aan een stel ambtenaren is.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's wel een erkende docent dan, neem ik aan?
Dat kan...quote:Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Klopt en dat vind ik al stuitend genoeg, eerlijk gezegd.
Hoe heeft zijn broer dat gedaan dan? Dat was toch ook mogelijk, waarom zou het dan voor tom onmogelijk zijn?quote:Ja? En hoe betaalt 'ie dat ticket dan? Zijn moeder controleert zijn hele leven...
Tja, zoveel kinderen leven onder de wil van hun ouders, alhoewel ik mezelf niet als overheersend zie is het toch ook echt geen democratie hier in huis.quote:Nee, tenzij zijn gezondheid in gevaar komt. Doen we wel waker met mensen die zichzelf uithongeren tenslotte. Maar gek genoeg ben ik daar bij Tom niet zo bang voor, onder het juk van moeder vandaan. Zag je hoe het kind reageerde toen de rechter vroeg of 'ie weleens een patatje of kroketje at?
Punt is: als het écht de wil van Tom is om zo te eten, dan eet 'ie zo. Hij mag juist niet naar school omdat moeder bang is dat 'ie aan de redbull en gevulde koeken gaat. Ze vertrouwt niet op zijn eigen motivatie, kortom, het is HAAR wil. Ik snap niet dat ze daar zo lang mee weg komt...
En jij denkt dat die moeder dan wel toegeeft?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Thuisonderwijs is niet iets wat exclusief door de eigen ouders wordt gegeven. Het kan ook een leraar zijn die thuis meerdere kinderen les geeft.
Nou, het is niet rauw he....quote:Op woensdag 19 december 2012 13:02 schreef Natalie het volgende:
Redbull zou ik ook niet aanbevelen, maar wat is er mis met een gevulde koek of chocolademelk?
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat hij er niet zo slecht uitziet als z'n moeder.
Nee. Onderwijs krijgen. Het enige doel in het leven is gelukkig worden en zijn en instaat zijn in je eigen levensonderhoud te voorzien. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden dan die via de staat.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
Het gaat dus gewoon om leerplichtontduiking. Maar overal moet weer zo'n heisa van gemaakt worden tegenwoordig. Het lijkt me duidelijk dat die moeder totaal ongeschikt is als onderwijzer. Dat kind moet dus gewoon naar school.
Maar om daarvoor Jeugdzorg op je dak te krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, het is niet rauw he....
Punt is, dat geen enkele ouder van pubers gelukkig is met de gedachte dat hun kind naar de AH gaat voor redbull en een suikerkick. Maar om je kind daar nu voor thuis te houden van school is ook zo wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |