tss, ook geen respect voor anderenquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je die kinderen niet even op hun bek trapte
Die kinderen hebben ook ouders, en ik woon nogal in een asowijk...quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je die kinderen niet even op hun bek trapte
Het eerste punt is juist wat behandeld is in het harmonisatie arrest dat jezelf ook aanhaalt: hoe terecht de rechter het ook vindt dat je rechtzekerheid is aangetast, hij is niet degene die dat daarover gaat, maar de wetgever. Als er democratisch besloten wordt dat het nodig is, dan mag dat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:53 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Geen idee. We kennen natuurlijk de jurisprudentie uit het harmonisatie-arrest. Maar ik zit veel meer te denken aan > door geen overgangsperiode in te stellen voor huidige gevallen noch te beslissen deze maatregel slechts in te laten gaan per 01-09-2012 voor studenten die dan beginnen, er sprake is van onevenredigheid. Het tast de rechtszekerheid aan en ik als student mag er op vertrouwen dat wanneer ik in 2005 voor het eerst stufi verkrijg en mij dan wordt medegedeeld: 4 jaar stufi, daarna 3 jaar vol bijlenen + ov-kaart ja, dan hou ik DUO daar 4 jaar later gewoon aan. Zelfs al hebben zij dan 7 jaar later een wijziging door te voeren wat aangeeft: 4 jaar stufi, 3 jaar bijlenen en 1 jaar maar ov.
Ik mag er toch redelijkerwijs op vertrouwen dat wat de IBG in 2005 aangeeft in de vorm van een aanspraak op een sociaal voordeel (dat is stufi en dus ook 3 jaar bijlenen + ov), dat ik daar zodra het erom gaat (4 jaar stufi voor ho heb ik er per augustus dit jaar op zitten) ze kan houden aan hetgeen zij mij destijds aanboden? Iets met het Europees arrest genaamd Cristini van HvJEU no? Enfin, dat is wat ik de bestuursrechter bij de arrondissementsrechtbank Zwolle-Lelystad, afdeling: Zwolle als unierechter eens wil voorleggen
Voor wie zoiets heeft van: ehh wait whut? 2005 eerst stufi, pas in augustus 2012 stufi opgebruikt?Dat kan ja, als ik eerst 1 jaar stufi op het hbo verbruik, daarna 3 jaar aparte stufi op het mbo verbruik, ten slotte 1 jaar stufi wederom op hbo verbruik en aansluitend twee jaar stufi op het wo heb verbruikt. Is 2 jaar hbo, 2 jaar wo = 4 jaar ho stufi + 3 jaar stufi mbo = 7 jaar van 2005-2012
asowijk, breek me de bek niet open.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:06 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Die kinderen hebben ook ouders, en ik woon nogal in een asowijk...![]()
(en ik ben een mietje)
Dat is waar. Nouja, fijne oudjaar alvastquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:06 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Die kinderen hebben ook ouders, en ik woon nogal in een asowijk...![]()
(en ik ben een mietje)
Ik combineer het ook met een volledige werkweek (ook niet gerelateerd) en ik heb dit kalenderjaar 30.1 ECTS gehaald. Daar kun jij natuurlijk niets mee maar misschien geeft het een beeldquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:57 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]![]()
Beste oplossing ooit, hahaha, als dat niet werkt...
[..]
Lastig, ik wil het sowieso sneller doen dan er voor deeltijd staat, maar ik kan nog niet zo goed inschatten hoeveel tijd ik per vak kwijt ben en hoe goed het te combineren is met werk. En sinds de meeloopdag zijn er 2 richtingen die me heel leuk lijken, dus ook nog kijken na het eerste jaar of ik niet toch 2 richtingen wil gaan doen. lijkt me wel erg leuk, maar het kost zo ongelovelijk veel tijd...
Brievenbussenquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is waar. Nouja, fijne oudjaar alvast. Wanneer begin je met het dichttimmeren van de kozijnen?
Boh respect!! Netjes hoor!quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik combineer het ook met een volledige werkweek (ook niet gerelateerd) en ik heb dit kalenderjaar 38.7 ECTS gehaald. Daar kun jij natuurlijk niets mee maar misschien geeft het een beeld
Ik woon hier nog maar net en ik begin me serieus af te vragen of ik hier wel weg moet gaan met oud en nieuw. Laatst ook al sneeuwballen tegen de ramen, nu eieren ofzo. Gaat nog leuk worden....quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is waar. Nouja, fijne oudjaar alvast. Wanneer begin je met het dichttimmeren van de kozijnen?
Verbeterd. Het was maar 30.1 ECTS.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Boh respect!! Netjes hoor!
welke richting is je huidige baan eigenlijk?
Ben je nou een man of vrouw? Ik ben het spoor bijster.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:12 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ik woon hier nog maar net en ik begin me serieus af te vragen of ik hier wel weg moet gaan met oud en nieuw. Laatst ook al sneeuwballen tegen de ramen, nu eieren ofzo. Gaat nog leuk worden....
Oke, netjes! Welke richting doe je? En volg je veel colleges/werkgroepen of veel zelfstudie?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik combineer het ook met een volledige werkweek (ook niet gerelateerd) en ik heb dit kalenderjaar 30.1 ECTS gehaald. Daar kun jij natuurlijk niets mee maar misschien geeft het een beeld
Oh sorry, ik ben een vrouw.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je nou een man of vrouw? Ik ben het spoor bijster.
Ik vind het overigens wel een beetje ver gaan. Wat voor wijk woon je dan?
Goed studeren, mooie cijfers halen, hoef je later nooit meer in zo een wijk te wonenquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Oh sorry, ik ben een vrouw.![]()
1 van de vogelaarswijken in Groningen, en dan schijn ik nog in het goede deel van de wijk te wonen...
Oh boy. Nouja, sterkte ermee.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Oh sorry, ik ben een vrouw.![]()
1 van de vogelaarswijken in Groningen, en dan schijn ik nog in het goede deel van de wijk te wonen...
Vwb rechtszekerheid: daar kan inkomen. Zou je mij kunnen wijzen op jurisprudentie die de trend zet voor het gegeven dat een beroep op het vertrouwensbeginsel in beginsel vrijwel nooit wordt gehonoreerd?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het eerste punt is juist wat behandeld is in het harmonisatie arrest dat jezelf ook aanhaalt: hoe terecht de rechter het ook vindt dat je rechtzekerheid is aangetast, hij is niet degene die dat daarover gaat, maar de wetgever. Als er democratisch besloten wordt dat het nodig is, dan mag dat.
Het beroep op het vertrouwensbeginsel is ook niet heel sterk. In de praktijk mislukt dat altijd, maar in het geval van verandering van wetgeving is dat vrijwel zeker. Chrisitini gaat hier niet op omdat je rechten als Unieburger niet zijn aangetast. Als je Europese jurisprudentie wil gebruiken zou ik uitspraken van het EHRM door zoeken.
Ik studeer Rechtsgeleerdheid aan de OU. Alles zelf; geen colleges of werkgroepen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Oke, netjes! Welke richting doe je? En volg je veel colleges/werkgroepen of veel zelfstudie?
Als het even kan wil ik 32 uur gaan werken, maakt het allemaal net wat makkelijker denk ik.
Anders schakel je deze beste man in:quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh boy. Nouja, sterkte ermee.
Misschien kan je ze met een wetboek te lijf gaan. DE WET!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Anders schakel je deze beste man in:Of dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door je overgewicht?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:20 schreef eriksd het volgende:
Ik ben zelf al een imponerende verschijning. Dit heb ik niet nodig. Louter de wet!
Oh oeps, nooit doorgehad... Zal het zo even aanpassen.quote:
Goed plan, ik heb het alleen geaccepteerd omdat dit het enige huis was dat ik kon krijgen in de sociale huur, en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen.....quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef Keyos het volgende:
[..]
Goed studeren, mooie cijfers halen, hoef je later nooit meer in zo een wijk te wonen.
Thanks, zal het nodig hebben...quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh boy. Nouja, sterkte ermee.
Misschien kan je ze met een wetboek te lijf gaan. DE WET!
Behoefte aan een neuscorrectie volgende week?quote:
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Behoefte aan een neuscorrectie volgende week?
Oke, ik twijfel ook nog of ik wel of niet alles in zelfstudie ga doen, scheelt wel een hoop tijd denk ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik studeer Rechtsgeleerdheid aan de OU. Alles zelf; geen colleges of werkgroepen.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld van de mensen die je hier tegenkomt.quote:
Jij wil nog een rel hè ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:23 schreef Ties02 het volgende:
Ik lees steeds dat erik dik is, klopt dat?
Ik woon in de buurt van de nachtopvang.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:21 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Oh oeps, nooit doorgehad... Zal het zo even aanpassen.
[..]
Goed plan, ik heb het alleen geaccepteerd omdat dit het enige huis was dat ik kon krijgen in de sociale huur, en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen.....
[..]
Thanks, zal het nodig hebben...
Helaas wel, hier 5 jaar ingeschreven gestaan, en dan krijg je dus alleen nog maar iets in zulke buurten. Maar je moet toch iets op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:23 schreef Keyos het volgende:
@Rooos
Ik zal er ook aan moeten geloven ooit hoor, ik wil tijdens mijn studietijd naar Rotterdam vertrekken en ben al 4 jaar ingeschreven voor een huurwoning, als ik er één te pakken krijg zal dat (Rotterdam kennende) geen buurt zijn als waarin ik ben opgegroeid.
Er zijn maar weinig goede buurten in Rotterdam die betaalbaar zijn jammer genoeg, maar zo werkt dat voor vrijwel elke grote stad.
Nee? sorry, weet het zo echt niet? maar zal wel ict zijn dan.. bij alle vragen die ik nu krijg denk ik; maring-assuradeuren, interpretatiemethode, formele vragen of zoiets. word er gek vanquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Verbeterd. Het was maar 30.1 ECTS.
Enneh...weet je nog onze discussie over email ?
Ook slechte ervaringen met oud en nieuw dus?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt van de nachtopvang.
Welnee, ik woon niet op de begane grond.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:27 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ook slechte ervaringen met oud en nieuw dus?
Geen gezeik, allemaal knallen:quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee? sorry, weet het zo echt niet? maar zal wel ict zijn dan.. bij alle vragen die ik nu krijg denk ik; maring-assuradeuren, interpretatiemethode, formele vragen of zoiets. word er gek van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |