quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Heilige Rechtbank heeft natuurlijk gelijk de man van dit topic niet te straffen, want die heeft het meisje niet aangezet tot liegen tegen haar ouders, in tegenstelling tot deze stoute ponyman!
Kijk.... als je als minderjarige een vreselijke misdaad pleegt word je als minderjarige gestraft maar als je als minderjarige het slachtoffer bent dan kijken ze ineens wel naar je leeftijd en dan ben je volgens de rechtbank ineens wel in staat om te relativerenquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je mag dat meisje niet laten beslissen er kan van alles meespelen, schuldgevoel dat
die vent voor haar de cel in moet bijvoorbeeld of omdat Mams die vent gewoon weer
thuis wil hebben, hoe achterlijk ook.
Veel te zware beslissing voor een meisje van 15 jaar.
QFTquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Precies. Zoiets kan niet eens voorkomen in een net gezin.
Nee. Maar denk wat je wil denken. Voor mij is het duidelijk dat het tokkies zijn. Omdat die man zoiets uitvoert en al helemaal dat zijn vrouw nog bij hem blijft na zo'n gruwelijke daad
Eigenlijk hoort de rechter gewoon te straffen alsof het meisje nog steeds 15 was, want dat was ze toen het voorval zich voordeed. Ik vind het gewoon een slappe hap van die rechter die ineens allemaal sentimentele zaken erbij gaat halen. Het enige wat telt is of de man schuldig is of niet en daar hoort dan gewoon een bepaalde straf bij. Klaar....quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:01 schreef whY... het volgende:
Meisje is mogelijk 18 jaar en mag dan inderdaad zelf beslissen ja.
Tja als je dat als rede opvoert dan kan je ook zeggen dat veel meisjes van 15 betere besluiten kunnen nemen dan mensen van 25+ en onafhankelijker zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel meisjes van 18 nog behoorlijk afhankelijk zijn van hun ouders. Wie weet hoe ze onder druk gezet is?
Nee tuurlijk nietquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef whY... het volgende:
Ik denk het niet, deze wetten zijn al jaren oud. Het was vooral een informatieve\interesse vraag.
Als uiterste; 2010 zou doodstraf zijn, 2012 2jaar cel en tbs. Zou jij dan kiezen voor 2010 omdat het meisje toen misbruikt was?
da's waarquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:19 schreef whY... het volgende:
O maar dat geeft niet, het is een open forum
De wet van toen lijkt me logischer. Stel nou dat je vroeger iets deed wat toen niet strafbaar was, maar wat later wel strafbaar is geworden, dan kun je alsnog vervolgd worden volgens jouw theorie.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee tuurlijk nietde wet van dit moment moet toegepast worden anders wordt het wel
een hele vreemde gang van zaken.
Ja ja je vroeg het niet aan mij, weet ik
hmmmmm daar heb jij weer gelijk inquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De wet van toen lijkt me logischer. Stel nou dat je vroeger iets deed wat toen niet strafbaar was, maar wat later wel strafbaar is geworden, dan kun je alsnog vervolgd worden volgens jouw theorie.
leuk, maar zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee tuurlijk nietde wet van dit moment moet toegepast worden anders wordt het wel
een hele vreemde gang van zaken.
Ja ja je vroeg het niet aan mij, weet ik
Nieuwe danwel aangepaste wetten hebben alleen betrekking op nieuwe gevallen die zijn gepleegd nadat de nieuwe of aangepaste wet in werking is getreden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hoe werkt het precies dan?
ah dat is waar, die oorlogsmisdadigers deden in de tijd van de oorlog officieelquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:25 schreef whY... het volgende:
Wat we nu aan het beschrijven zijn, is de oorlogswet. Dan kan je berecht worden op wat wetten uit die tijd ja. Maar dit is geen oorlogscrimineel.
maar goed doodstraf is afgeschaft dus je voorbeeld is te extreem.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nieuwe danwel aangepaste wetten hebben alleen betrekking op nieuwe gevallen die zijn gepleegd nadat de nieuwe of aangepaste wet in werking is getreden.
Huh? Mijn voorbeeld is algemeen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar goed doodstraf is afgeschaft dus je voorbeeld is te extreem.
oh, nou dan gaf iemand anders het voorbeeld van de doodstraf, ben ik effe in de warquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh? Mijn voorbeeld is algemeen.
Als ik in 2007 iets heb gedaan wat toen nog niet strafbaar was maar wat in 2013 wel strafbaar gesteld wordt, dan kunnen ze mij daar niet alsnog voor vervolgen.
Dat geldt voor elke crimineel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:31 schreef betyar het volgende:
De man lijdt bovendien aan de ontwikkelingsstoornis PDD-NOS, waardoor hij zich moeilijk in anderen kan inleven.
Want aangeven dat H&I zelfs al kunnen zien dat die stiefpa en stiefdochter niet uit elkaar halen is hetzelfde als "het gezeik een stel figuren die de moeite niet wil nemen om kennis te nemen van zaken en alleen maar wil zeuren, zeiken en fiepen."... yeah rightquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:35 schreef DS4 het volgende:
Ik ben het beu om naar het gezeik te luisteren van een stel figuren die de moeite niet wil nemen om kennis te nemen van zaken en alleen maar wil zeuren, zeiken en fiepen.
Punt.
En die **We, daar zit ook meneer de rechtert bij.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb anders nog geen enkel argument gehoord waardoor het voor zo`n kind goed is om te blijven zitten in deze situatie. **We hebben al vastgesteld dat de kans op herhaling groot is, haar stiefvader niet spoort, haar moeder niet helpt en ze geen hulp krijgt van anderen.
O ja? Is vastgesteld dat de stiefvader 'niet spoort', en wat is 'niet spoort' volgens u? Tevens: helpt moeder niet? Dat is ook een feit? Heeft ze hulp nodig van anderen? Is dat ook vastgesteld?quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:24 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Want aangeven dat H&I zelfs al kunnen zien dat die stiefpa en stiefdochter niet uit elkaar halen is hetzelfde als "het gezeik een stel figuren die de moeite niet wil nemen om kennis te nemen van zaken en alleen maar wil zeuren, zeiken en fiepen."... yeah right.
Voor het geval je het gemist hebt:
[..]
En die **We, daar zit ook meneer de rechtert bij.
Maar blijf er maar vooral middels nietszeggende one-liners op terug komen; dat toont alleen des te meer aan dat die "weldenkendheid" waarmee het ivoren-torentjes-volk graag schermt vooral gebaseerd is op het zich afzetten tergen het "tokkie"-volk en eigenlijk alleen hypocrisie voorstelt.
Duidelijk dat hij niet spoort. Waar is Welchemerz om met goede argumenten te komen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
O ja? Is vastgesteld dat de stiefvader 'niet spoort', en wat is 'niet spoort' volgens u?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |