Denk je echt dat de rechter heeft gevraagd, zeg meisje wat wil je zelf?quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:46 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Of heeft de rechter wellicht rekening gehouden met met wat het meisje zelf wil? Zou die het haar gevraagd hebben? Zou zij misschien gepraat hebben met zedenrechercheurs en/of psychologen, wier rapporten door de rechter uitvoerig is gelezen? Om maar een rare veronderstelling te maken.
De Heilige Rechtbank heeft natuurlijk gelijk de man van dit topic niet te straffen, want die heeft het meisje niet aangezet tot liegen tegen haar ouders, in tegenstelling tot deze stoute ponyman!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:49 schreef betyar het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.(...)ucht_met_ponymeisjes
Deze man had vast geen goede baan.
Ja deze vent was helemaal lekker !quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:49 schreef betyar het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.(...)ucht_met_ponymeisjes
Deze man had vast geen goede baan.
Dat zal het verschil zijn!quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Heilige Rechtbank heeft natuurlijk gelijk de man van dit topic niet te straffen, want die heeft het meisje niet aangezet tot liegen tegen haar ouders, in tegenstelling tot deze stoute ponyman!
Nou, even hypothetisch:quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Denk je echt dat de rechter heeft gevraagd, zeg meisje wat wil je zelf?
Wil je dat we je stiefpa 20 jaar in de gevangenis gooien of mag hij gewoon weer
thuis wonen van jou, zodat hij ook zijn baan niet verliest?
Denk je echt dat dat meisje heeft mogen/moeten beslissen?
Dan vind ik dat helemaal achterlijk
Je mag dat meisje niet laten beslissen er kan van alles meespelen, schuldgevoel datquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:54 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Nou, even hypothetisch:
De seks was vrijwillig. Het meisje is niet getraumatiseerd. Ze vindt de huidige samenstelling van het gezin het prettigst.
Hoe kan de rechter daar het best achter komen en rekening mee houden volgens jou?
quote:Ook werd erop gewezen dat de man uit zichzelf in therapie is gegaan en volledige openheid van zaken heeft gegeven. De man zit daarnaast met zijn vrouw in relatietherapie, waarin later ook het slachtoffer en zijn dochter worden betrokken.
Daarom beslist het meisje ook niet, maar de rechter.quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je mag dat meisje niet laten beslissen er kan van alles meespelen, schuldgevoel dat
die vent voor haar de cel in moet bijvoorbeeld of omdat Mams die vent gewoon weer
thuis wil hebben, hoe achterlijk ook.
Veel te zware beslissing voor een meisje van 15 jaar.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Daarom beslist het meisje ook niet, maar de rechter.
En het lijkt erop dat jij niet wilt dat de rechter de situatie onderzoekt, maar direct besluit dat dat stiefpa een vieze pedo is, dat 'het slachtoffer levenslang heeft', en dat een flinke celstraf voor de dader iedereen, vooral het slachtoffer, het gelukkigst maakt.
Even terug naar de hypothetische situatie die ik in mijn vorige post beschreef. Hoe komt een rechter daarachter en welke beslissing kan hij het beste nemen?
Nou laten we hopen dat alles goed is gegaan, want dit is het einde van het bericht.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:13 schreef whY... het volgende:
Vergeet niet dat het meisje nu 17 en misschien zelfs 18 jaar is, ten tijde van de uitspraak, en wellicht nu veel beter weet te vertellen in welke situatie zij zich prettig voelt.
quote:De behandeling is nog niet afgerond en daarom is volgens de rechtbank niet in te schatten hoe groot het gevaar is dat hij opnieuw in de fout gaat. Ook wonen het slachtoffer en een andere minderjarige dochter nog altijd bij hem thuis.
Ik zei alleen hoe jij op mij overkwam "het lijkt erop dat jij...", en als dat al manipuleren is, moet ik ook maar naar de gevangenis.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Nu doe jij dus wat zo'stiefvader zou kunnen doe !
![]()
manipuleren![]()
Dat is wat je hier doet.
Je zegt dat IK niet wil dat de rechter de situatie onderzoekt, maar direct besluit dat dat stiefpa een vieze pedo is, dat 'het slachtoffer levenslang heeft', en dat IK denk dat een flinke celstraf voor de dader iedereen, vooral het slachtoffer, het gelukkigst maakt.
Dat heb ik nergens gezegd.![]()
Ik heb wel gezegd dat ik het vreemd vind dat die vent gewoon meteen weer met
dat meisje mee naar huis is gestuurd.
Dat kan alleen als Mams dat ook goed vind en eerlijk is eerlijk dat is op zijn zachts
gezegd een vreemde situatie.
Maar om nu onderzoek te doen terwijl je die twee alweer in één huis hebt gezet lijkt me
een beetje raar, volgens mij gaat dat niet werken, maar goed, ik ken dan ook niet alle
feiten, da;s waar.
Zie je het al voor je?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:20 schreef whY... het volgende:
Ik wil niet te veel aannames doen omdat die hier gelijk geschoten worden maar voor hetzelfde geld gaat ze volgende maand op kamers en vond ze het wel goed zo. Ze heeft in die twee jaar tijd misschien het één en ander verwerkt en een spijt getuigenis van stiefpa wil ook weleens wonden doen verzachten.
We werken hier met mensen en niet een product. Er zijn factoren die meewegen in het ontstaan van zo een uitspraak en niemand van ons weet deze.
Klopt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:28 schreef whY... het volgende:
Ook tokkie gezinnen kunnen emoties verwerken.
Ik praat overigens niks goed, ik denk gewoon mee in deze zaak.
Want, in nette gezinnen komen dit soort dingen niet voor?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
Dit moet wel een ernstig tokkiegezin zijn.
Nah idd. Het is dat het een stiefvader is, anders zou je JUIST aan zo'n schijnheilig zwaar gelovig gezin denken. Dat zijn altijd de ergste (alhoewel mevrouw natuurlijk een weduwe kan zijn...).quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Want, in nette gezinnen komen dit soort dingen niet voor?
Wat ben jij toch een dom naïef achterlijk en vooringenomen wezentje...
Precies. Zoiets kan niet eens voorkomen in een net gezin.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Want, in nette gezinnen komen dit soort dingen niet voor?
Wat ben jij toch een dom naïef achterlijk en vooringenomen wezentje...
Wat studeer jij ook alweer? Internetpsychologie?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Precies. Zoiets kan niet eens voorkomen in een net gezin.
Nee. Maar denk wat je wil denken. Voor mij is het duidelijk dat het tokkies zijn. Omdat die man zoiets uitvoert en al helemaal dat zijn vrouw nog bij hem blijft na zo'n gruwelijke daad
Nee. Niks met psychologie. Hoe kan je een gezin sowieso netjes noemen als zoiets naars heeft plaatsgevonden?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat studeer jij ook alweer? Internetpsychologie?
De tering hee, je lijkt de dochter van Robijn48 wel... Ook altijd direct haar mening klaar en die vervolgens als feiten presenteren...
Vast een of andere linksdraaiende knuffelstudie waar het wetenschappelijke heel ver te zoeken is en statistiek tot een minimum is beperkt...quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee. Niks met psychologie. Hoe kan je een gezin sowieso netjes noemen als zoiets naars heeft plaatsgevonden?
Nee, niks voor mij.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vast een of andere linksdraaiende knuffelstudie waar het wetenschappelijke heel ver te zoeken is en statistiek tot een minimum is beperkt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |