abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2014 @ 15:23:18 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147803456
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is gewoon triest dat wij pas geven als het een podium (glazen huis) krijgt. Ondertussen lopen er mensen rond die met hun gezicht op de buis willen maar excessen houd je altijd
Dit is pertinent niet waar. Er zijn genoeg mensen die zonder veel poespas aan ontwikkelingshulp doen en een projectje opzetten waarbij bijvoorbeeld een dorp in een Derde Wereld-land er op vooruit gaat. Veel effectiever en bevredigender ook voor jezelf in plaats van even wat biljetten door een brievenbus in Haarlem te schuiven.
quote:
Die dj's daarentegen, die zetten zich belangeloos in en gebruiken hun bekende kop om dwazen zoals ons in beweging te brengen. Doen die dj's het niet, geven wij ook niet.
Ook dit is pertinent niet waar. Reken maar daar dat de DJ's ook voor hun eigen belang, eer en glorie daar zitten. En er valt ook iets te zeggen over de manier waarop ze de burgers in beweging brengen om maar iets te doneren.
quote:
Natuurlijk houd je in het achterhoofd dat men het ook voor zichzelf doet maar ondertussen doen die mensen wel iets voor de ander in tegenstelling tot... Noem het maar. Het kleurt iemand, niets meer
Je redeneert weer hetzelfde en oordeelt dat gevers moreel gezien beter zijn dan de niet-gevers. Bah.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_147804195
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 15:23 schreef Falco het volgende:

[..]

[..]

Je redeneert weer hetzelfde en oordeelt dat gevers moreel gezien beter zijn dan de niet-gevers. Bah.
Mooi verhaal, vanaf de bank anderen even veroordelen. Bah
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 16:04:02 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147805045
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:36 schreef Strani het volgende:
1. Het is leuke TV/Radio.
correctie het was leuke tv/radio maar het is al te vaak gedaan, onderdeel van de irritante herhaal/traditie cultuur in de huidige media
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 21 december 2014 @ 16:08:11 #179
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_147805248
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

correctie het was leuke tv/radio maar het is al te vaak gedaan, onderdeel van de irritante herhaal/traditie cultuur in de huidige media
Correctie: Het blijft een kwestie van smaak. Ik vind het nog steeds leuk en vele anderen met mij. Ik zou het oprecht jammer vinden als het nu zou verdwijnen. Het is voor mij prima achtergrondtelevisie terwijl ik andere dingen doe. En het zit voornamelijk op 101TV dus je kan ook niet zeggen dat het echt in de weg zit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 16:12:34 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147805494
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Correctie: Het blijft een kwestie van smaak. Ik vind het nog steeds leuk en vele anderen met mij. Ik zou het oprecht jammer vinden als het nu zou verdwijnen. Het is voor mij prima achtergrondtelevisie terwijl ik andere dingen doe. En het zit voornamelijk op 101TV dus je kan ook niet zeggen dat het echt in de weg zit.
Dat is waar
pi_147805579
een week niet drinken lijkt me wel geinig
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_147808117
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 15:23 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is pertinent niet waar. Er zijn genoeg mensen die zonder veel poespas aan ontwikkelingshulp doen en een projectje opzetten waarbij bijvoorbeeld een dorp in een Derde Wereld-land er op vooruit gaat. Veel effectiever en bevredigender ook voor jezelf in plaats van even wat biljetten door een brievenbus in Haarlem te schuiven.
Kan je dit onderbouwen? Ik geloof er niet in dat zonder een actie zoals deze, net zoveel geld opgehaald wordt voor de goede doelen. En er zijn zeker mensen die zonder aandacht iets moois doen maar maakt dat een actie met poespas slecht? Ik begrijp de effectiever ook niet, als er overheadkosten zijn kan je toch net stellen dat een actie die in absolute aantallen weinig geld opbrengt effectiever minder oplevert?

quote:
Ook dit is pertinent niet waar. Reken maar daar dat de DJ's ook voor hun eigen belang, eer en glorie daar zitten. En er valt ook iets te zeggen over de manier waarop ze de burgers in beweging brengen om maar iets te doneren.

Dus nu is het verwerpelijk dat er mensen met hun gezicht en naam opstaan om 'de bevolking' te bewegen zich in te zetten voor een ander? Om slachtoffers een naam te geven? Als die dj's niks verdienen, hun vrije tijd besteden aan onbekenden derden, dan is dat toch mooi? Of is het altijd verwerpelijk tenzij je geheel in de anonimiteit iets voor de ander doet en dan zou je ook nog eens naar de plaats ter plekken moeten afreizen?
En het doel is zoveel mogelijk geld en middelen op te halen, ik ben blij dat er mensen zich hier voor inzetten, ik persoonlijk doe dat niet.
En als je doelt op die quotes in de posting die je gaf, ook ik vind dat erg jammer (understatement)

quote:
Wie zonder zonde, werpe de eerste steen.
Ik sluit mijn ogen niet voor de media geile doneerders en hun actie houd je in het achterhoofd maar ik benblij dat zij geld doneren om slachtoffers te helpen. Ja het kan veel mooier door nooit namen en rugnummers te noemen en geen enkele doneerder in beeld te brengen maar voorop staat voor mij dat iemand zich voor de ander inzet. Waarom focussen op die paar details in plaats voor het grotere plaatje?
Vanaf een afstand iemand veroordelen is wel lekker gemakkelijk, zeker als je niet op het veld staat
pi_147808363
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als die dj's niks verdienen, hun vrije tijd besteden aan onbekenden derden, dan is dat toch mooi?

Die DJ's strijken gewoon een enorm salaris op hoor (meer dan de Balkenendenorm vaak zelfs). Die zitten echt niet gratis uit nobele motieven in dat glazen paleis. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_147808403
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die DJ's strijken gewoon een enorm salaris op hoor (meer dan de Balkenendenorm vaak zelfs). Die zitten echt niet gratis uit nobele motieven in dat glazen paleis. :')
Dat salaris strijken ze ook zonder het glazen huis op :')
pi_147808503
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat salaris strijken ze ook zonder het glazen huis op :')
Ja, maar dan zitten ze nog niet gratis in het glazen paleis. Ze ontvangen daar dus gewoon salaris voor. Het is tenslotte hun werk. Laten we hen niet meer heldenstatus geven dan nodig. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 21 december 2014 @ 17:41:24 #186
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_147808935
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, maar dan zitten ze nog niet gratis in het glazen paleis. Ze ontvangen daar dus gewoon salaris voor. Het is tenslotte hun werk. Laten we hen niet meer heldenstatus geven dan nodig. :')
Dat gebeurt ook niet. Hoe vaak wordt Giel tijdens de rest van het jaar geïntroduceerd als 'de held van Serious Request'?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_147808943
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

:') oftewel die dj's zetten zich dus nooit belangeloos in. Ook niet als ze wel naar de plek van de slachtoffers gaan zonder enige media aandacht of bericht naar buiten en dus volledig in de anonimiteit want ze krijgen salaris, ook tijdens hun vakantie :')
  Redactie Sport zondag 21 december 2014 @ 20:03:17 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_147814852
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

:') oftewel die dj's zetten zich dus nooit belangeloos in. Ook niet als ze wel naar de plek van de slachtoffers gaan zonder enige media aandacht of bericht naar buiten en dus volledig in de anonimiteit want ze krijgen salaris, ook tijdens hun vakantie :')
Tuurlijk, jij krijgt toch ook gewoon doorbetaald voor je werk als je een vrije dag hebt of als jij naar een cursus gaat? :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_147814939
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij krijgt toch ook gewoon doorbetaald voor je werk als je een vrije dag hebt of als jij naar een cursus gaat? :')
Dat is net hét punt
  Redactie Sport zondag 21 december 2014 @ 20:05:34 #190
274204 crew  Mexicanobakker
pi_147814966
quote:
8s.gif Op zondag 21 december 2014 20:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is net hét punt
Verkeerde gequote, sorry ;)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_147814971
-x-
pi_147821973
Volgens mij is het nog nooit zo druk geweest bij dat glazen huis. Ook is de opbrengst hoger dan vorig jaar. Zuurpruimen die op hun zolderkamertje zitten te hopen dat het concept in elkaar stort met hun uit de hoge hoed getoverde drogredeneringen de hele tijd :')
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 10:40:49 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147835237
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:18 schreef James_R het volgende:
Volgens mij is het nog nooit zo druk geweest bij dat glazen huis. Ook is de opbrengst hoger dan vorig jaar. Zuurpruimen die op hun zolderkamertje zitten te hopen dat het concept in elkaar stort met hun uit de hoge hoed getoverde drogredeneringen de hele tijd :')
Ik hoop helemaal niet dat het concept in elkaar stort, ik vind ook die goede doelen prima. Ik vindt het alleen na 10 jaar wel eens tijd voor iets anders. Het is een beetje ideeën armoe, ik zag gisteren ekdom huilen omdat zijn zoontje voor de deur stond.. maar dat deed hij vorig jaar ook... (of om een of ander ander kindje) er is een brievenbus bijgezet ze hebben er nu drie maar dat gebeurde de voorgaande 16 keer ook, het hele plein staat vol maar dat gebeurde de vorige 9 keer ook, er zijn mensen met die pannekoeken bakken maar dat gebeurde de vorige 9 keer ook. etc etc etc.

Ik vind die nepheid er omheen zo vervelend, kijk toen die brievenbus gezaagd werd bij de eerste SER was dat echt onverwacht want de DJs hadden niet gedacht dat er mensen zouden zijn die geld zouden brengen naar het huis, ze dachten iedereen maakt gewoon geld over, maar mensen kwamen dus aan de deur, toen hebben ze besloten er maar een brievenbus in te maken. Dat is prachtig en zorgt voor onverwacht mooie radio... Maar om dat nou elk jaar met voorbedachte rade te doen dan wordt dat toch een compleet leeg gebaar dan is alle charme eraf. En dat gebeurt consequent met bijna elke spontane acties van voorgaande jaren, mensen gaan het na doen en er dan vervolgens verbaasd op reageren, ik vind dat geen mooie radio meer maar een toneelstukje.
pi_147837588
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hoop helemaal niet dat het concept in elkaar stort, ik vind ook die goede doelen prima. Ik vindt het alleen na 10 jaar wel eens tijd voor iets anders. Het is een beetje ideeën armoe, ik zag gisteren ekdom huilen omdat zijn zoontje voor de deur stond.. maar dat deed hij vorig jaar ook... (of om een of ander ander kindje) er is een brievenbus bijgezet ze hebben er nu drie maar dat gebeurde de voorgaande 16 keer ook, het hele plein staat vol maar dat gebeurde de vorige 9 keer ook, er zijn mensen met die pannekoeken bakken maar dat gebeurde de vorige 9 keer ook. etc etc etc.

Ik vind die nepheid er omheen zo vervelend, kijk toen die brievenbus gezaagd werd bij de eerste SER was dat echt onverwacht want de DJs hadden niet gedacht dat er mensen zouden zijn die geld zouden brengen naar het huis, ze dachten iedereen maakt gewoon geld over, maar mensen kwamen dus aan de deur, toen hebben ze besloten er maar een brievenbus in te maken. Dat is prachtig en zorgt voor onverwacht mooie radio... Maar om dat nou elk jaar met voorbedachte rade te doen dan wordt dat toch een compleet leeg gebaar dan is alle charme eraf. En dat gebeurt consequent met bijna elke spontane acties van voorgaande jaren, mensen gaan het na doen en er dan vervolgens verbaasd op reageren, ik vind dat geen mooie radio meer maar een toneelstukje.
Ach ik kijk af en toe 's avonds als ik niets te doen heb en nog niet naar bed wil naar die stream, maar ik vind het niet echt gespeeld ofzo. Niet alles hoeft imo. per se vernieuwend te zijn of anders worden gepresenteerd. Het concept werkt gewoon, en ik besef me dat het misschien een beetje kneuterig is, maar ik vind het ook gewoon bijdragen aan de gezelligheid rondom kerst, hoewel ik er nog nooit naartoe ben geweest.

En natuurlijk is het een beetje zoetsappig wanneer DJ's geil beelen en zichzelf en elkaar en het publiek en de donateurs weer eens ''helden'' noemen, maar dat past nu eenmaal een beetje bij het SR sfeertje en je moet het ook niet te zwaar opvatten allemaal.

Ik zou het daarom ook gewoon jammer vinden wanneer het verdwijnt, en dan ben ik iemand die in de hele week SR misschien 2/3 uurtjes live TV kijk. Moet je nagaan wat voor bijdrage het concept voor een hele hoop andere mensen heeft die bij SR / de acties betrokken zijn op de een of andere manier.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om met een vernieuwend concept te komen dat zo succesvol is dat het SR in de loop der jaren zal overschaduwen. Probleem is alleen dat niemand met iets komt. Het enige wat ik op TV zie zijn die treurig Carlo en Irene, de zoveelste all you need is love.
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 12:57:32 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147838925
  Official ESF Kreviewer maandag 22 december 2014 @ 13:00:14 #196
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147838999
Ik heb er vanmorgen 30 minuten naar geluisterd en nu heb ik chronische trommelvliesontsteking. Ik zou er maar mee oppassen.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 december 2014 @ 13:00:50 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147839026
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:18 schreef James_R het volgende:
En hoeveel vrouwen gaan er dankzij dat geld niet verkracht worden in een oorlogsgebied?
pi_147844133
't wordt tijd voor een actie waarbij mensen in eigen land "geholpen" worden..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd.
pi_147844295
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 13:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

En hoeveel vrouwen gaan er dankzij dat geld niet verkracht worden in een oorlogsgebied?
1,35
pi_147845001
Het eerste jaar was het nieuw en leuk. Nu is het elke keer hetzelfde liedje, verzin eens wat nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')