Daar wordt de wereld wel een betere plek van ja. Overal waar we het niet mee eens zijn maar niet direct last van hebben gewoon negeren.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon negeren
Als andere problemen op de wereld jouw een gewetenslast meebrengen dan ga je daar toch aan werken? Niemand stopt jou om mee te helpen bij bijv. voedselbanken of gewoon ergens in Afrika. Dat men het 1 doet betekent niet dat jijzelf het ander kan doen. Wat jij doet is zeiken op een ander maar tegelijkertijd alleen aan je pik lopen trekken ipv actie te ondernemen. Kom maar terug als je iets voor een ander hebt gedaan ipv lopen zeiken.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar wordt de wereld wel een betere plek van ja. Overal waar we het niet mee eens zijn maar niet direct last van hebben gewoon negeren.
Lekker vrijblijvend jezelf op de borst kloppen en oh wee als je kritiek hebt.
Fijn dat je precies mijn punt bevestigd.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als andere problemen op de wereld jouw een gewetenslast meebrengen dan ga je daar toch aan werken? Niemand stopt jou om mee te helpen bij bijv. voedselbanken of gewoon ergens in Afrika. Dat men het 1 doet betekent niet dat jijzelf het ander kan doen. Wat jij doet is zeiken op een ander maar tegelijkertijd alleen aan je pik lopen trekken ipv actie te ondernemen. Kom maar terug als je iets voor een ander hebt gedaan ipv lopen zeiken.
quote:Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Fijn dat je precies mijn punt bevestigd.
Ik doe het hele jaar door vrijwilligerswerk voor mensen met een verstandelijke beperking.
Maar blijkbaar is 6 dagen in een topic hier posten en een klein bedragje moreel veel verhevender. En mag je pas kritiek hebben als je zelfs iets doet.
je had ook inhoudelijk op mijn punten kunnen reageren. Maar jij-bakken is makkelijk, je zal maar nadenken of iets ook beter kan dan de huidige opzet.
Nee je hebt achterlijke initiatieven zoals die van Tinkebel.... (heeft zich laten steriliseren..... iets met fosfor en overbevolking....) want overbevolking is echt een probleem in het westenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef UltraR het volgende:
Altijd maar kindersterfte in arme landen tegengaan (waar ik overigens vanzelfsprekend voor ben), maar je hoort die goede doelen nooit over de lange termijn gevolgen van overbevolking. Al die kinderen die je nu redt krijgen straks zelf weer een stuk of 8 kinderen.
Kinderen redden: ja. Maar dan moet dat samengaan met een serieuze aanpak van de ongebreidelde bevolkingsaanwas in die contreien. Anticonceptie dwingend invoeren!
Zozo vrijwillegerswerkquote:Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Fijn dat je precies mijn punt bevestigd.
Ik doe het hele jaar door vrijwilligerswerk voor mensen met een verstandelijke beperking.
Maar blijkbaar is 6 dagen in een topic hier posten en een klein bedragje moreel veel verhevender. En mag je pas kritiek hebben als je zelfs iets doet.
je had ook inhoudelijk op mijn punten kunnen reageren. Maar jij-bakken is makkelijk, je zal maar nadenken of iets ook beter kan dan de huidige opzet.
Hij heeft wel een punt, waarom moeten we rond kerst massaal aardig voor elkaar zijn en iets voor een ander doen. En kunnen de meeste het, het hele jaar niet opbrengen.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zozo vrijwillegerswerk
Zullen we je voortaan God noemen?Zullen we voor je buigen als je langs ons loopt?
Omdat je niet altijd alles voor het goede doel kan doen? Het is echt schofterig om iemand aan te spreken op het feit dat hij iets voor een goed doel doet.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:39 schreef Goldar het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, waarom moeten we rond kerst massaal aardig voor elkaar zijn en iets voor een ander doen. En kunnen de meeste het, het hele jaar niet opbrengen.
Ik zie Giel Beelen nooit wat voor een goed doel doen, behalve rond deze tijd.
Daar wordt hij niet op aangesproken.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat je niet altijd alles voor het goede doel kan doen? Het is echt schofterig om iemand aan te spreken op het feit dat hij iets voor een goed doel doet.
We hebben het hier goed. 90% die naar de voedselbank gaat heeft dat aan zichzelf te danken en KWF maakt er al een puinhoop van met gelden uit Alpe d'Huez.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:53 schreef byah het volgende:
Ze zouden inderdaad eens met iets nieuws moeten komen en dan een doel in NL, zoals de voedselbank of inderdaad KWF. Maar dan kan die dikke Corton niet meer naar Afrika natuurlijk
Bron? Of is dat je eigen fantasie?quote:Op donderdag 19 december 2013 23:36 schreef hole1988 het volgende:
90% die naar de voedselbank gaat heeft dat aan zichzelf te danken
Ga maar eens een keer langs bij de voedselbank. Zijn vaak niet ambitieuze mensen of kunnen niet met hun geld omgaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bron? Of is dat je eigen fantasie?
Ga ook mee in die 90%.Ken mensen in mijn omgeving die het financieel zwaar hebben, komt helemaal door hun eigen gedrag...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:36 schreef hole1988 het volgende:
[..]
We hebben het hier goed. 90% die naar de voedselbank gaat heeft dat aan zichzelf te danken en KWF maakt er al een puinhoop van met gelden uit Alpe d'Huez.
Ziet er leuk uit, bepaald geen onaardig figuur, maar qua inhoud: Typisch "alles-draait-om-mij"-typjequote:
Zolang het veel geld oplevert voor het goede doel... Daar gaat het namelijk om. Niet om azijnpissers tevreden te houden om elk jaar met iets nieuws en hips te komen.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat zure gedoe van we moeten niet aan goede doelen doen vind ik onzin. Goede doelen prima. Maar SER is na 9 jaar gewoon een uitgekouwd concept met een baard.
Ja maar dat kan ook wat minder 'oh kijk ons eens 5 dagen op TV hip en goed bezig zijn'. Het is allemaal een beetje sneu aan het worden, en door het succes zijn de DJ's zich wat moreel superieur gaan voelen en wordt er gedaan alsof SR's doel het enige goede doel is, en alsof 'men' verder het hele jaar niks geeft. Dusseh, maar gauw even meedoen met SR, ondankbare hond! Dan kan je het jaar nog een beetje goed afsluiten!quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zolang het veel geld oplevert voor het goede doel... Daar gaat het namelijk om. Niet om azijnpissers tevreden te houden om elk jaar met iets nieuws en hips te komen.
allemaal invulling n.a.v je eigen onzekerheidquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ook wat minder 'oh kijk ons eens 5 dagen op TV hip en goed bezig zijn'. Het is allemaal een beetje sneu aan het worden, en door het succes zijn de DJ's zich wat moreel superieur gaan voelen en wordt er gedaan alsof SR's doel het enige goede doel is, en alsof 'men' verder het hele jaar niks geeft. Dusseh, maar gauw even meedoen met SR, ondankbare hond! Dan kan je het jaar nog een beetje goed afsluiten!
Genoeg andere goede doelen die hun werk gewoon in stilte doen. Hoeft heus niet perse, maar dit is iets té groot geworden, het moet ook ieder jaar maar meer en meer, het is een soort self-fulfilling prophecy geworden. Too big to fail ook haast, want stel je voor dat ze eens een jaartje minder ophalen dan de jaren ervoor. Dat wil 3FM niet, want dat betekent minder populair, dat wil de stad die ze host niet, want dan ben JIJ de stad die gefaald heeft, dat wil het Rode Kruis niet, want dan is het doel blijkbaar niet sneu genoeg. Etc. etc.
Prima dat ze iets doen, en we zijn nu eenmaal zo dat amusement beter bekeken wordt dan 5 dagen lang non-stop zielige docu's over Afrika, maar hier is de verhouding wel een beetje zoek ondertussen.
En ondanks dat er genoeg mensen zijn die misschien in eigen land door eigen schuld aan de grond zitten zou het ze toch ook sieren om gewoon eens wat te doen in Nederland. Al doe je gewoon een combinatie van dingen. Spieren voor spieren, Cliniclowns, Ronald McDonald-huizen, leuke kerstcadeautjes voor de (kinderen van) absolute minima. Maar nee, dat is niet exclusief genoeg, en dan kan Eric Corton niet ergens als belangrijke witte man in een huiskamertje bij zielige Afrikaantjes komen vertellen dat t allemaal heus beter wordt. Het moet allemaal exclusief en vergeten rampen want oh oh oh, wat zijn we toch erg zeg, we vergeten zelfs aan sommige landen/rampen/causes geld te geven
Wutquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
allemaal invulling n.a.v je eigen onzekerheid
Lekker generaliserend. Waarom denk je dat mensen zo denken? Misschien een klein deel...quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
WutWant ik ben onzeker over? Afrika? Diarree? Giel Beelen?
Zeg dan gewoon niks. Dat hele 'we doen iets aan een goed doel, dus opzouten met die kritiek!' is ook wel een beetje droevig ondertussenDa's precies die morele superioriteit. Er vanuit gaan dat andere mensen helemaal niks doen voor de maatschappij of een goed doel, dus als je dan zelf wat doet dan móet het wel fanatisch zijn en iedereen z'n bek houden, want hunnies doen niks zelluf!
je onzekerheid over je eigenwaarde. Die hele 'doe maar normaal dan doe je gek genoeg' houding. Je vult alleen maar in dat men van 3fm zich moreel verheven voelt, wat kant nog wal raakt. Er is werkelijk niks dat dit hier naar wijst. En nou en, wat kan jou dat nou verrotten? En de mensen die schreeuwen over dit soort dingen voelen zichzelf weer moreel verheven dat ze zich niet moreel verheven voelen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
WutWant ik ben onzeker over? Afrika? Diarree? Giel Beelen?
Zeg dan gewoon niks. Dat hele 'we doen iets aan een goed doel, dus opzouten met die kritiek!' is ook wel een beetje droevig ondertussenDa's precies die morele superioriteit. Er vanuit gaan dat andere mensen helemaal niks doen voor de maatschappij of een goed doel, dus als je dan zelf wat doet dan móet het wel fanatisch zijn en iedereen z'n bek houden, want hunnies doen niks zelluf!
Het is in dit topic al een aantal keer voorbij gekomen in de vorm van 'ze doen tenminste iets!' of 'het is toch voor een goed doel!'. Alsof dan dus geen kritiek mag of verbetering mogelijk is. Je kan toch best iets een nobel doel vinden maar de uitvoering niks?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker generaliserend. Waarom denk je dat mensen zo denken? Misschien een klein deel...
Oh, want omdat ik niks aan dít doel geef, geef ik dus sowieso niks? Over generaliseren gesprokenquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:52 schreef Daskaar het volgende:
[..]
je onzekerheid over je eigenwaarde. Die hele 'doe maar normaal dan doe je gek genoeg' houding. Je vult alleen maar in dat men van 3fm zich moreel verheven voelt, wat kant nog wal raakt. Er is werkelijk niks dat dit hier naar wijst. En nou en, wat kan jou dat nou verrotten? En de mensen die schreeuwen over dit soort dingen voelen zichzelf weer moreel verheven dat ze zich niet moreel verheven voelen.
tis echt een niks argument, heeft helemaal niks met het doel te maken. en als dit de reden is om niks te geven aan de armen, dan kunnen we allemaal wel inpakken wat we zijn allemaal een beetje kut.
nou en!!! mijn god, hoe kleinzerig kan je zijn? hoe onzeker kan je zijn?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is in dit topic al een aantal keer voorbij gekomen in de vorm van 'ze doen tenminste iets!' of 'het is toch voor een goed doel!'. Alsof dan dus geen kritiek mag of verbetering mogelijk is. Je kan toch best iets een nobel doel vinden maar de uitvoering niks?
Plus de kreten vorig jaar van de DJ's zijn heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten;
Giel Beelen die zegt; "het is een schande als je nog niks gedoneerd hebt".
Waarop Ekdom eraan toevoegde: "iets met karma".
Dan ben je echt gewoon van het padje af, als je daar met 100k salaris even voor anderen gaat bepalen dat ze wel wat kunnen missen, en dat ze dat dan vooral aan JOUW goede doel moeten geven. Alsof er geen andere doelen bestaan, of er mensen zijn die misschien niks kunnen missen of dat al een keer hebben gedoneerd. En er zijn misschien ook mensen die niks willen missen, maar dat is deze week helemaal als vloeken in de kerk, dan wordt je echt aangekeken alsof je net zegt dat Robert M. best wel een toffe peer is.
kritiek is prima, eerlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh, want omdat ik niks aan dít doel geef, geef ik dus sowieso niks? Over generaliseren gesproken![]()
Ik zeg overigens nergens dat men maar normaal moet doen, ik zeg juist dat de koppeling met amusement best slim is, want dat dat inderdaad meer volk trekt dan 5 dagen zielige docu's. Maar men mag toch wel kritiek hebben op dit format? Liever niet hé, liever even allemaal hossana of je 5 dagen stil achter de bank verstoppen
Het is gewoon belachelijk dat ze zulke uitspraken doen, en dat is precies dus waar de schoen wringt. Zij hebben dagenlang radio gemaakt, dus zij mogen dat wel zeggen, want zij kunnen dus ondertussen wel even bepalen waar 'het volk' wel en niet aan moet/mag geven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nou en!!! mijn god, hoe kleinzerig kan je zijn? hoe onzeker kan je zijn?
ze hebben 7 dagen non stop radio gemaakt en deze vijf seconden vindt je representatief?
ik heb nog nooit iets gegeven maar voel me echt niet aangesproken door dit soort opmerkingen.
iedereen zegt shit waar ik het niet mee eens ben, so fucking what?
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders. En kom dan niet weer met 'dat ligt dan aan je eigen onzekerheid', das echt zo'n drogreden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:59 schreef Daskaar het volgende:
[..]
kritiek is prima, eerlijk.
maar de kritiek over morele verhevenheid is zo'n bullshit. echt.
zij mogen net zo goed die mening hebben zoals wij een mening hebben. interesseert me geen fluit.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk dat ze zulke uitspraken doen, en dat is precies dus waar de schoen wringt. Zij hebben dagenlang radio gemaakt, dus zij mogen dat wel zeggen, want zij kunnen dus ondertussen wel even bepalen waar 'het volk' wel en niet aan moet/mag geven.
[..]
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders. En kom dan niet weer met 'dat ligt dan aan je eigen onzekerheid', das echt zo'n drogreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |