abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134472884
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:36 schreef hole1988 het volgende:

[..]

We hebben het hier goed. 90% die naar de voedselbank gaat heeft dat aan zichzelf te danken en KWF maakt er al een puinhoop van met gelden uit Alpe d'Huez.
Ga ook mee in die 90%.Ken mensen in mijn omgeving die het financieel zwaar hebben, komt helemaal door hun eigen gedrag...
  Spellchecker vrijdag 20 december 2013 @ 00:56:53 #202
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_134475255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:21 schreef byah het volgende:
Antiklacht
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit, bepaald geen onaardig figuur, maar qua inhoud: Typisch "alles-draait-om-mij"-typje :r
Tevens -purist.
pi_134480882
Kan ook al niet normaal meer NOS op 3 kijken 's avonds, ook al uit Leeuwarden, en ook echt het gebrek aan objectiviteit :')

Item over dat het niet alleen goed is voor het goede doel, maar ook voor de stad die het host. Een of andere saaie ambtenaar uit Enschede die roept dat de horeca 20 miljoen meer omzet heeft gedraaid. Vervolgens laten ze iemand uit het publiek in Leeuwarden aan het woord die mag zeggen dat het echt fantastisch is dat zo'n stad er 20 miljoen aan overhoud :')

Ten eerste; omzet is geen winst
Ten tweede: zo'n stad dokt voor SR
Ten derde; er hangen ook heel veel extra kosten aan (politieinzet, beveiliging, extra personeel horeca, mogelijke vernieligingen, opruimwerkzaamheden door stadswerken etc.).

En dan altijd het mythische 'het is goede city-marketing, we hebben extra toeristen mogen verwelkomen'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2013 10:24:11 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:27:17 #204
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_134481035
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat zure gedoe van we moeten niet aan goede doelen doen vind ik onzin. Goede doelen prima. Maar SER is na 9 jaar gewoon een uitgekouwd concept met een baard.
Zolang het veel geld oplevert voor het goede doel... Daar gaat het namelijk om. Niet om azijnpissers tevreden te houden om elk jaar met iets nieuws en hips te komen.
pi_134481244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zolang het veel geld oplevert voor het goede doel... Daar gaat het namelijk om. Niet om azijnpissers tevreden te houden om elk jaar met iets nieuws en hips te komen.
Ja maar dat kan ook wat minder 'oh kijk ons eens 5 dagen op TV hip en goed bezig zijn'. Het is allemaal een beetje sneu aan het worden, en door het succes zijn de DJ's zich wat moreel superieur gaan voelen en wordt er gedaan alsof SR's doel het enige goede doel is, en alsof 'men' verder het hele jaar niks geeft. Dusseh, maar gauw even meedoen met SR, ondankbare hond! Dan kan je het jaar nog een beetje goed afsluiten!

Genoeg andere goede doelen die hun werk gewoon in stilte doen. Hoeft heus niet perse, maar dit is iets té groot geworden, het moet ook ieder jaar maar meer en meer, het is een soort self-fulfilling prophecy geworden. Too big to fail ook haast, want stel je voor dat ze eens een jaartje minder ophalen dan de jaren ervoor. Dat wil 3FM niet, want dat betekent minder populair, dat wil de stad die ze host niet, want dan ben JIJ de stad die gefaald heeft, dat wil het Rode Kruis niet, want dan is het doel blijkbaar niet sneu genoeg. Etc. etc.

Prima dat ze iets doen, en we zijn nu eenmaal zo dat amusement beter bekeken wordt dan 5 dagen lang non-stop zielige docu's over Afrika, maar hier is de verhouding wel een beetje zoek ondertussen.

En ondanks dat er genoeg mensen zijn die misschien in eigen land door eigen schuld aan de grond zitten zou het ze toch ook sieren om gewoon eens wat te doen in Nederland. Al doe je gewoon een combinatie van dingen. Spieren voor spieren, Cliniclowns, Ronald McDonald-huizen, leuke kerstcadeautjes voor de (kinderen van) absolute minima. Maar nee, dat is niet exclusief genoeg, en dan kan Eric Corton niet ergens als belangrijke witte man in een huiskamertje bij zielige Afrikaantjes komen vertellen dat t allemaal heus beter wordt. Het moet allemaal exclusief en vergeten rampen want oh oh oh, wat zijn we toch erg zeg, we vergeten zelfs aan sommige landen/rampen/causes geld te geven :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2013 10:36:48 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:44:11 #206
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134481482
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar dat kan ook wat minder 'oh kijk ons eens 5 dagen op TV hip en goed bezig zijn'. Het is allemaal een beetje sneu aan het worden, en door het succes zijn de DJ's zich wat moreel superieur gaan voelen en wordt er gedaan alsof SR's doel het enige goede doel is, en alsof 'men' verder het hele jaar niks geeft. Dusseh, maar gauw even meedoen met SR, ondankbare hond! Dan kan je het jaar nog een beetje goed afsluiten!

Genoeg andere goede doelen die hun werk gewoon in stilte doen. Hoeft heus niet perse, maar dit is iets té groot geworden, het moet ook ieder jaar maar meer en meer, het is een soort self-fulfilling prophecy geworden. Too big to fail ook haast, want stel je voor dat ze eens een jaartje minder ophalen dan de jaren ervoor. Dat wil 3FM niet, want dat betekent minder populair, dat wil de stad die ze host niet, want dan ben JIJ de stad die gefaald heeft, dat wil het Rode Kruis niet, want dan is het doel blijkbaar niet sneu genoeg. Etc. etc.

Prima dat ze iets doen, en we zijn nu eenmaal zo dat amusement beter bekeken wordt dan 5 dagen lang non-stop zielige docu's over Afrika, maar hier is de verhouding wel een beetje zoek ondertussen.

En ondanks dat er genoeg mensen zijn die misschien in eigen land door eigen schuld aan de grond zitten zou het ze toch ook sieren om gewoon eens wat te doen in Nederland. Al doe je gewoon een combinatie van dingen. Spieren voor spieren, Cliniclowns, Ronald McDonald-huizen, leuke kerstcadeautjes voor de (kinderen van) absolute minima. Maar nee, dat is niet exclusief genoeg, en dan kan Eric Corton niet ergens als belangrijke witte man in een huiskamertje bij zielige Afrikaantjes komen vertellen dat t allemaal heus beter wordt. Het moet allemaal exclusief en vergeten rampen want oh oh oh, wat zijn we toch erg zeg, we vergeten zelfs aan sommige landen/rampen/causes geld te geven :X
allemaal invulling n.a.v je eigen onzekerheid
pi_134481554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:44 schreef Daskaar het volgende:

[..]

allemaal invulling n.a.v je eigen onzekerheid
Wut :') Want ik ben onzeker over? Afrika? Diarree? Giel Beelen?

Zeg dan gewoon niks. Dat hele 'we doen iets aan een goed doel, dus opzouten met die kritiek!' is ook wel een beetje droevig ondertussen :') Da's precies die morele superioriteit. Er vanuit gaan dat andere mensen helemaal niks doen voor de maatschappij of een goed doel, dus als je dan zelf wat doet dan móet het wel fanatisch zijn en iedereen z'n bek houden, want hunnies doen niks zelluf!
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:50:06 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_134481636
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon niks. Dat hele 'we doen iets aan een goed doel, dus opzouten met die kritiek!' is ook wel een beetje droevig ondertussen :') Da's precies die morele superioriteit. Er vanuit gaan dat andere mensen helemaal niks doen voor de maatschappij of een goed doel, dus als je dan zelf wat doet dan móet het wel fanatisch zijn en iedereen z'n bek houden, want hunnies doen niks zelluf!
Lekker generaliserend. Waarom denk je dat mensen zo denken? Misschien een klein deel...
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:52:29 #209
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134481719
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

je onzekerheid over je eigenwaarde. Die hele 'doe maar normaal dan doe je gek genoeg' houding. Je vult alleen maar in dat men van 3fm zich moreel verheven voelt, wat kant nog wal raakt. Er is werkelijk niks dat dit hier naar wijst. En nou en, wat kan jou dat nou verrotten? En de mensen die schreeuwen over dit soort dingen voelen zichzelf weer moreel verheven dat ze zich niet moreel verheven voelen.
tis echt een niks argument, heeft helemaal niks met het doel te maken. en als dit de reden is om niks te geven aan de armen, dan kunnen we allemaal wel inpakken wat we zijn allemaal een beetje kut.
pi_134481783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lekker generaliserend. Waarom denk je dat mensen zo denken? Misschien een klein deel...
Het is in dit topic al een aantal keer voorbij gekomen in de vorm van 'ze doen tenminste iets!' of 'het is toch voor een goed doel!'. Alsof dan dus geen kritiek mag of verbetering mogelijk is. Je kan toch best iets een nobel doel vinden maar de uitvoering niks?

Plus de kreten vorig jaar van de DJ's zijn heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten;

Giel Beelen die zegt; "het is een schande als je nog niks gedoneerd hebt".

Waarop Ekdom eraan toevoegde: "iets met karma".

Dan ben je echt gewoon van het padje af, als je daar met 100k salaris even voor anderen gaat bepalen dat ze wel wat kunnen missen, en dat ze dat dan vooral aan JOUW goede doel moeten geven. Alsof er geen andere doelen bestaan, of er mensen zijn die misschien niks kunnen missen of dat al een keer hebben gedoneerd. En er zijn misschien ook mensen die niks willen missen, maar dat is deze week helemaal als vloeken in de kerk, dan wordt je echt aangekeken alsof je net zegt dat Robert M. best wel een toffe peer is.
pi_134481840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:52 schreef Daskaar het volgende:

[..]

je onzekerheid over je eigenwaarde. Die hele 'doe maar normaal dan doe je gek genoeg' houding. Je vult alleen maar in dat men van 3fm zich moreel verheven voelt, wat kant nog wal raakt. Er is werkelijk niks dat dit hier naar wijst. En nou en, wat kan jou dat nou verrotten? En de mensen die schreeuwen over dit soort dingen voelen zichzelf weer moreel verheven dat ze zich niet moreel verheven voelen.
tis echt een niks argument, heeft helemaal niks met het doel te maken. en als dit de reden is om niks te geven aan de armen, dan kunnen we allemaal wel inpakken wat we zijn allemaal een beetje kut.
Oh, want omdat ik niks aan dít doel geef, geef ik dus sowieso niks? Over generaliseren gesproken :+
Ik zeg overigens nergens dat men maar normaal moet doen, ik zeg juist dat de koppeling met amusement best slim is, want dat dat inderdaad meer volk trekt dan 5 dagen zielige docu's. Maar men mag toch wel kritiek hebben op dit format? Liever niet hé, liever even allemaal hossana of je 5 dagen stil achter de bank verstoppen :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:58:07 #212
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134481876
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is in dit topic al een aantal keer voorbij gekomen in de vorm van 'ze doen tenminste iets!' of 'het is toch voor een goed doel!'. Alsof dan dus geen kritiek mag of verbetering mogelijk is. Je kan toch best iets een nobel doel vinden maar de uitvoering niks?

Plus de kreten vorig jaar van de DJ's zijn heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten;

Giel Beelen die zegt; "het is een schande als je nog niks gedoneerd hebt".

Waarop Ekdom eraan toevoegde: "iets met karma".

Dan ben je echt gewoon van het padje af, als je daar met 100k salaris even voor anderen gaat bepalen dat ze wel wat kunnen missen, en dat ze dat dan vooral aan JOUW goede doel moeten geven. Alsof er geen andere doelen bestaan, of er mensen zijn die misschien niks kunnen missen of dat al een keer hebben gedoneerd. En er zijn misschien ook mensen die niks willen missen, maar dat is deze week helemaal als vloeken in de kerk, dan wordt je echt aangekeken alsof je net zegt dat Robert M. best wel een toffe peer is.
nou en!!! mijn god, hoe kleinzerig kan je zijn? hoe onzeker kan je zijn?
ze hebben 7 dagen non stop radio gemaakt en deze vijf seconden vindt je representatief?
ik heb nog nooit iets gegeven maar voel me echt niet aangesproken door dit soort opmerkingen.
iedereen zegt shit waar ik het niet mee eens ben, so fucking what?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:59:04 #213
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134481907
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh, want omdat ik niks aan dít doel geef, geef ik dus sowieso niks? Over generaliseren gesproken :+
Ik zeg overigens nergens dat men maar normaal moet doen, ik zeg juist dat de koppeling met amusement best slim is, want dat dat inderdaad meer volk trekt dan 5 dagen zielige docu's. Maar men mag toch wel kritiek hebben op dit format? Liever niet hé, liever even allemaal hossana of je 5 dagen stil achter de bank verstoppen :')
kritiek is prima, eerlijk.
maar de kritiek over morele verhevenheid is zo'n bullshit. echt.
pi_134482076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:58 schreef Daskaar het volgende:

[..]

nou en!!! mijn god, hoe kleinzerig kan je zijn? hoe onzeker kan je zijn?
ze hebben 7 dagen non stop radio gemaakt en deze vijf seconden vindt je representatief?
ik heb nog nooit iets gegeven maar voel me echt niet aangesproken door dit soort opmerkingen.
iedereen zegt shit waar ik het niet mee eens ben, so fucking what?
Het is gewoon belachelijk dat ze zulke uitspraken doen, en dat is precies dus waar de schoen wringt. Zij hebben dagenlang radio gemaakt, dus zij mogen dat wel zeggen, want zij kunnen dus ondertussen wel even bepalen waar 'het volk' wel en niet aan moet/mag geven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:59 schreef Daskaar het volgende:

[..]

kritiek is prima, eerlijk.
maar de kritiek over morele verhevenheid is zo'n bullshit. echt.
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders. En kom dan niet weer met 'dat ligt dan aan je eigen onzekerheid', das echt zo'n drogreden.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:10:49 #215
356891 Abed
hooggeleid
pi_134482306
Waarom discussie hier? Het enige topic waar we vrijuit mogen zeiken op SER.
Als je naief bent of een tokkie ga je maar naar naar een van de velen topics over 'hoe hoog de buit al is'.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:11:14 #216
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134482317
Alles is kut aan SER
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:11:57 #217
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134482336
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is gewoon belachelijk dat ze zulke uitspraken doen, en dat is precies dus waar de schoen wringt. Zij hebben dagenlang radio gemaakt, dus zij mogen dat wel zeggen, want zij kunnen dus ondertussen wel even bepalen waar 'het volk' wel en niet aan moet/mag geven.

[..]

Dat mag jij vinden. Ik zie het anders. En kom dan niet weer met 'dat ligt dan aan je eigen onzekerheid', das echt zo'n drogreden.
zij mogen net zo goed die mening hebben zoals wij een mening hebben. interesseert me geen fluit.
en arrogantie als die jij noemde stuit mij normaliter ook tegen de borst, ben het er ook niet mee eens, en dat is omdat het mij onzeker maakt. en net als bij jou, omdat het een boze reactie bij je ontlokt. compensatie voor onzekerheid.
zo werkt het bij mensen.
ik weet dat mensen het altijd ontkennen als ik dat zeg, maar ik weet weet meer van onzekerheid dan de meesten.
pi_134482787
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:11 schreef Daskaar het volgende:

[..]

zij mogen net zo goed die mening hebben zoals wij een mening hebben. interesseert me geen fluit.
en arrogantie als die jij noemde stuit mij normaliter ook tegen de borst, ben het er ook niet mee eens, en dat is omdat het mij onzeker maakt. en net als bij jou, omdat het een boze reactie bij je ontlokt. compensatie voor onzekerheid.
zo werkt het bij mensen.
ik weet dat mensen het altijd ontkennen als ik dat zeg, maar ik weet weet meer van onzekerheid dan de meesten.
Ik ben blij dat je jij het allemaal zo goed weet, ik compenseer in ieder geval niks, maar dat zal ongetwijfeld de ontkenningsfase zijn ofzo :Y

Ik vind het stuitend dat mensen zo'n mening op de nationale radio durven ventileren, want volgens mij moet je JUIST dan nog even iets voorzichtiger zijn dan jij en ik, en niet iedere brainfart zo de ether in smijten. Ook niet tijdens SR.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:34:12 #219
177948 Daskaar
cake or death?
pi_134483055
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je jij het allemaal zo goed weet, ik compenseer in ieder geval niks, maar dat zal ongetwijfeld de ontkenningsfase zijn ofzo :Y

Ik vind het stuitend dat mensen zo'n mening op de nationale radio durven ventileren, want volgens mij moet je JUIST dan nog even iets voorzichtiger zijn dan jij en ik, en niet iedere brainfart zo de ether in smijten. Ook niet tijdens SR.
eens
pi_134488316
Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik er niet veel van mee krijg. :@
pi_134494443
OPFLIKKEREN MET DIE SPAM IN MN MAILBOX

quote:
Indien deze nieuwsbrief van 3FM niet goed wordt weergegeven, klik dan hier voor de webversie.
3FM Nieuwsbrief
Tussenstand donderdag 19 december: 1.039.011 euro

Nadat Epke Zonderland op woensdag de deur op slot draaide, werden Giel, Paul en Coen een dag later verrast met een tussenstand van 1.039.011 euro. Een prachtig eerste bedrag. Maar we zijn er nog niet. Vrijdag 20 december rond 20.00 uur volgt weer een tussenstand.

Hoe doneer je?

Vraag een plaat aan
Doneer direct
Start een eigen actie
Koop iets in de webshop
Bied op een veilingitem

Bekijk alle doneermogelijkheden op de 3FM website

KINDEREN DIE STERVEN DOOR DIARREE

Let's Clean This Shit Up!

Jaarlijks sterven er wereldwijd meer dan 800.000 kinderen aan de gevolgen van diarree. Wat voor ons een vervelend, maar simpel te verhelpen probleem is, is voor veel kinderen levensbedreigend. In een korte tijd kan een kind dood zijn.
Lees meer over deze stille ramp

Eric Corton reisde met het Rode Kruis naar Burundi en maakte reportages over het thema.

WEBSHOP

Koop de zeep in de webshop

Speciale aandacht voor onze webshop: mooie shirts, truien, mutsen, slabbetjes, polsbandjes en ook het officiële shirt.

En: de 3FM Serious Request-zeep.

Winkel zelf door de webshop.

VEILING

Waanzinnige veilingitems

Ook de veiling heeft heel veel te bieden om óp te bieden. Zoals een dagtrip naar Genève waar je een bezoek mag brengen aan de deeltjesversneller van CERN in Zwitserland.

Daar komt een normale sterveling niet in. De hoogste bieder krijgt zelfs een rondleiding van professor Ivo van Vulpen, één van de ontdekkers van het Higgsdeeltje.

Bekijk hier alle veilingitems

Check ook: 3FM 3FM Serious Talent 3FM Serious Request 3FM Festivals
pi_134494545
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:25 schreef Loveless85 het volgende:
OPFLIKKEREN MET DIE SPAM IN MN MAILBOX

[..]

Mierenneuker
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_134494584
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:28 schreef Drolflap het volgende:

[..]

Mierenneuker
Ik zou je moeder eerder een konijntje noemen, maar als jij d'r als een mier wil omschrijven, soit
pi_134495397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zozo vrijwillegerswerk _O_
Zullen we je voortaan God noemen? _O_ Zullen we voor je buigen als je langs ons loopt? _O_
Weer kom je niet verder dan flames en getroll. Inhoudelijk heb je niks te melden en loop je achter de kudde aan. Je kop in het zand steken voor de mindere punten naast de goede punten van serious request. Weigeren de mindere punten aan te pakken. De kans laten liggen om door kritisch naar het geheel er een veel beter concept te maken.
Maar prima, sla jezelf lekker op de borst. Denk er vooral niet aan dat je alle vooruitgang, ook voor de mensen daar, tegenhoudt door alleen maar te schelden op mensen die met kritiek komen. Gelukkig is niet iedereen zo, anders leefden we nog in een grot met berenvellen. Over 5 jaar sta je vast ook te roepen dat het de laatste jaren al kut was en er dingen aangepast moest worden. Want dan roept iedereen het en is het lekker veilig. Tot die tijd blijkt de inhoud te moeilijk voor je.

Maar blijkbaar moet je alles voor serious request als een god aanbidden terwijl mensen die buiten dat een heel jaar wat doen worden cynisch en neerbuigend bekeken. Dan geldt het principe weer niet dat iemand toch iets goed doet, beter dan niks. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 20-12-2013 18:00:38 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_134496351
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:26 schreef Loveless85 het volgende:

Als je dat soort meningen stuitend vindt en ook nog eens veel tijd stopt in deze discussie, kun je dan je tijd niet beter besteden in andere discussies?

Ga dan lopen klagen over Geert Wilders of anti-homo wetgeving. Bij deze onderwerpen vind je nog veel meer meningen die nog veel stuitender zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')