Ja het is nogal een zooitje momenteelquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Pfff.. als ik het bij jullie nu zie dan ben ik blij dat wij dat punt allang voorbij zijn !![]()
Maar jullie pakken het wel rigoureus aan ! Is er een reden waarom er specifiek een broodjesvloer geplaatst moet worden ? Waren de oude balklagen dan allemaal zo slecht ?
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:07 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraagje: iemand ervaring met Aquaplan Kelder-Epoxy? Ik heb iemand over de vloer gehad om de kelder te bekijken en hij vertelde dat coaten voldoende is. Nu kwam ik die van Aquaplan tegen, maar vraag me af hoeveel lagen ik die erop moet zetten ...
Het gaat om 17 m2 dat gecoat moet worden, waarvan zo'n 8 m2 vloer en de rest muren. Aangezien 4L zo'n ¤ 85,- is, wil ik niet te veel aanschaffen (excl alle 20% kortingen die je nu bij veel bouwmarkten krijgt)!
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.
De vloer heb ik afgestreken met een zandcementlaag met Pudloo erdoor -> dicht. Wand waar vocht doorkwam afgejekkerd en opnieuw geraaprd met stucmortel, daarna een laag Keimverf erover -> dicht.
Al met al 6 tientjes mortel en 4 tientjes Keim. Maar wel een hoop werk, dus misschien is een expoxylaag wel veel makkelijker.
Als we de tuin niet doen dan kunnen de bouwmaterialen niet naar achterquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:13 schreef Kreator het volgende:
Zo'n mega verbouwing en dan tussendoor maar ff de tuin doen. Je moet er de kracht maar voor hebben. Respect. Ik ben na 4 weken verbouwen (jaren 20 huis, maar was al gerenoveerd) al kapot..
De wanden van onze kelder waren bezet met geel-groen-bruin tegeltjes met bloemetjesmotiefquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnEpoxy is idd een paar lagen en dan is het klaar, vandaar de optie.
Die willen we indeien mogelijk gaan hergebruiken. Boven worden waarschijnlijk de grenen vloer (of wat er nu boven ligt), beneden (daar storten we beton met vloerverwarming en een andere vloer - een multiplank ivm die vloerverwarming) moeten we nog even kijken. De kans is namelijk groot dat de vloer eronder niet meer goed is (is op een oude vloer gelegd) en wat voor schade dat geeft op de vloer erop. Maar in principe proberen we zo veel mogelijk te hergebruiken!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat zijn jullie van plan te doen met de mooie oude grenen vloerdelen aangezien jullie een broodjesvloer plaatsen? Niet weggooien hoop ik, dat zou zonde zijn...
Ja bij ons is gelukkig alles goed en niet afgewerkt. We zouden, als we het even schoonmaken met een staalborstel (heb ik zitten lezen dat dat goed is ivm zout/zuren op de stenen) en schrobben, dan kunnen we zo beginnen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:23 schreef blomke het volgende:
[..]
De wanden van onze kelder waren bezet met geel-groen-bruin tegeltjes met bloemetjesmotief. Toen ik dat eraf had gejekkerd, kwam de stuclaag ook mee, vandaar m'n raaplaag.
Als jouw wanden verder goed zijn, maar vocht doorlatten, zou die epoxycoating een beter, in de zin van sneller, alternatief zijn voor opnieuw stucken.
Bij verwijderen eerst de eerste rij planken doorzagen en (desnoods met geweld) losmaken. Dan heb je werkplek om de rest netjes eruit te krijgen. Let er wel op dat het is vastgespijkerd op de balken met (lange?) spijkers, en ook moet je de messing en groef niet beschadigen als het even kan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Die willen we indeien mogelijk gaan hergebruiken. Boven worden waarschijnlijk de grenen vloer (of wat er nu boven ligt), beneden (daar storten we beton met vloerverwarming en een andere vloer - een multiplank ivm die vloerverwarming) moeten we nog even kijken. De kans is namelijk groot dat de vloer eronder niet meer goed is (is op een oude vloer gelegd) en wat voor schade dat geeft op de vloer erop. Maar in principe proberen we zo veel mogelijk te hergebruiken!
We gaan het iig proberen! De planken boven lijken er nog grotendeels goed uit te zien, die beneden weten we pas als de vloer eruit is, eerste gezicht lijkt goed. Wel hebben ze tot nu toe overal een miljoen spijkers gebruikt, hopelijk is dat niet zo met de vloeren ... Mochten de vloeren er niet goed uitkomen, dan willen we iig dezelfde soort uitstraling, dus houten vloeren komen er overal terug!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:31 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Bij verwijderen eerst de eerste rij planken doorzagen en (desnoods met geweld) losmaken. Dan heb je werkplek om de rest netjes eruit te krijgen. Let er wel op dat het is vastgespijkerd op de balken met (lange?) spijkers, en ook moet je de messing en groef niet beschadigen als het even kan.
Wel goed dat jullie zoveel mogenlijk origineel willen houden!
Ik vind het slopen erg leuk, beetje stofhappen en zo!quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:38 schreef 4wood het volgende:
Lekker slopen!Goed bezig, al zin om weer te gaan opbouwen? Die bovenverdieping is wel heul ruim zo zonder muren!
Die kozijnen he...? Dat recyclen lijkt makkelijk, (het kan prima hoor) ik heb ook een aantal kozijnen hergebruikt, maar je moet goed rekening houden met de deur die eruit komt. De deuren moet je al terughangen bij het stellen van het kozijn, anders moet je naderhand alsnog de deur gaan aanpassen om 'm netjes in het kozijn te krijgen. (just a tip)
Ja, het zit nog niet in het huis zover alle inspecteurs konden zien, alleen daar dus. Dus we hebben geluk. Alles is meteen afgevoerd dus daar hebben we geen last meer van.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:48 schreef blomke het volgende:
Lekker opgeruimd! Lekker de ruimte gemaakt. Zwam (kelder- en huiszwam) is echt een disaster in je huis; goed dat je dat hebt aangepakt en opgeruimd.
Goed om te zien dat je veel kan hergebruiken! Wordt mooiquote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 21:01 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We hebben idd overal foto's en afmetingen van: stucwerk, plinten enz. We willen in principe alles hetzelfde terugbrengen, hoewel beneden 1 lijst met stucen wordt denk ik, moet even kijken wat het mooiste is.
Veel ziet er ook wel redelijk uit, maar omdat er een nieuwe vloer in komt op eerste etage (anders kunnen we geen tweede verdieping maken) moet alles er wel uiten de ijzeren balk is doorgezakt, dus die moest er sowieso uit ...
Ach zo blijven we bezig hè
Ik denk ook dat het het originele plafond wasquote:Op zondag 17 maart 2013 21:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bedoel ik, die zie ik ook terug op de foto's van voor het slopen. Alsof er nooit een ander plafond in heeft gezeten.
Is feitelijk gewoon een tweede stuclaag, dus een stucadoor zou dit moeten kunnen. Dit was zeker het originele plafond, stuc op riet denk ik aan de rommel die er vanaf kwam.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het het originele plafond wasmaar zo'n plint vinden we zeker mooi dus die maken zeer waarschijnlijk terug (aangenomen dat iemand dat kan)!
Ja zoiets was het ... het was gelukkig niet allemaal riet, maar een soort dune latjes die vastzaten op ijzeren dunne draadjes ... Dus als je aan het matje trok kwam alle stuc er in kleine stukjes vanafquote:Op maandag 18 maart 2013 08:58 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Is feitelijk gewoon een tweede stuclaag, dus een stucadoor zou dit moeten kunnen. Dit was zeker het originele plafond, stuc op riet denk ik aan de rommel die er vanaf kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |