Sneeuw? Waar?quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het verschil als je een besneeuwde helling op moet rijden bijvoorbeeld.
Temperaturen onder 7 graden is bij nat wegdek winterse omstandigheden in duitsland.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb lang nagedacht over winterbanden: nadat min. gehersenspoelde Duitse collega's mij probeerde te overtuigen van het voordeel van winterbanden! Welke ik dus niet zien, aangezien ik enkel een Duitse wet zie die verbied met zomerbandjes door sneeuw, ijzel etc te rijden.
Dus 9 van de 10 winterdagen mag ik gewoon met mijn zomerbandjes in Duitsland komen, want zo vaak ligt er geen ijzel of sneeuw op de weg. Wat niet wegneemt dat winterbanden geen voordeel hebben, je hebt er alleen bijna geen profijt van!
Het sneeuwt ja nauwelijks in dit land en als, dan zijn de wegen ook weer snel sneeuwvrij. Dus in het ergste geval laat ik de auto wel staan bij extreem winterweer, alleen ik denk dat die dagen op een hand zijn te tellen.
Heb er moeite mee te geloven dat er mensen zijn die met en zonder winterbanden door 5 cm sneeuw gereden hebben en niet overtuigd zijn van het verschil.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik heb al 26 jaar hands-on ervaring.
[..]
Ik heb het niet over Duitsland.
[..]
Welk verschil?
Zo vaak valt er ook vijf cm sneeuw in Nederlandquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:06 schreef XL het volgende:
[..]
Heb er moeite mee te geloven dat er mensen zijn die met en zonder winterbanden door 5 cm sneeuw gereden hebben en niet overtuigd zijn van het verschil.
In welk verkooppraatje ben jij getraptquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:05 schreef XL het volgende:
[..]
Temperaturen onder 7 graden is bij nat wegdek winterse omstandigheden in duitsland.
Ik woon er en ken mijn verzekeringspolisquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
In welk verkooppraatje ben jij getrapt
Staat toch los van de discussie. Kijk eens naar de extra files doordat mensen niet veilig kunnen rijden, naar de blikschade. Dan kun je een winterband toch niet in twijfel trekken. Dat je zelden het maximale voordeel eruit haalt is irrelevant. De kosten zijn minimaal, zelfs als je een werkplaats die banden laat wisselen betaal je 40 euro per jaar. Druppel op de gloeiende plaat die een auto sowieso kost. Kleine moeite om in je eigen veiligheid te investeren. Het is niet dat als er geen sneeuw ligt je een nadeel hebt. Alleen het verschil in je voordeel is dan marginaal.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Zo vaak valt er ook vijf cm sneeuw in Nederland. En als het valt, rijdt iedereen toch supervoorzichtig in dat soort omstandigheden. En terecht overigens.
Dan zal het een eis van de verzekeraar zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik woon er en ken mijn verzekeringspolis
quote:"Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nr. 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen).
Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 [dabei handelt es sich um Lkw über 3,5 Tonnen und Kraftomnibusse mit mehr als 8 Sitzplätzen] gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988, zuletzt geändert durch Verordnung vom 21. April 2009 (BGBl. I S. 872) dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn an den Rädern der Antriebsachsen "M+S-Reifen" angebracht sind.
Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine "M+S-Reifen" verfügbar sind."
Ben absoluut overtuigd van het verschil....in de sneeuw.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:06 schreef XL het volgende:
Heb er moeite mee te geloven dat er mensen zijn die met en zonder winterbanden door 5 cm sneeuw gereden hebben en niet overtuigd zijn van het verschil.
Dat is de wet, dan heb je aan je verzekering sowieso niks meer. Je verzekering maakt je alleen aansprakelijk, verlies no-claim etc.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dan zal het een eis van de verzekeraar zijn.
Als ik naar regelgeving zoek, kom ik alleen het volgende tegen:
[..]
Vorig jaar volgens knmi 3 dagen, 2010 58 dagen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:29 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ben absoluut overtuigd van het verschil....in de sneeuw.
Welke sneeuw?!
Een paar uur duurt je ritje naar huis door alle idioten die dezelfde rit met zomerbanden proberen te maken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:34 schreef Falco het volgende:
58 dagen dat de sneeuw bleef liggen. Na een paar uur is die sneeuw wel weer van de weg gereden hoor.
Niet, dus.quote:
Hoe weet jij dat er 'extra' files zijn, alleen door het niet gebruiken van winterbanden? En wat is er met de blikschade: leaserijders op winterbanden zijn vaker bij aanrijdingen betrokken dan leaserijders zonder winterbanden.quote:Kijk eens naar de extra files doordat mensen niet veilig kunnen rijden, naar de blikschade.
Maar wat wel relevant is, zijn al die dagen dat jouw winterbanden het slechter doen als mijn zomerbanden....zonder dat jij dat weet! Dan ben jij dus een gevaar op de weg.quote:Dat je zelden het maximale voordeel eruit haalt is irrelevant.
Ik heb nog nooit schade gereden in de sneeuw. Dus winterbanden zijn altijd duurder.quote:De kosten zijn minimaal, zelfs als je een werkplaats die banden laat wisselen betaal je 40 euro per jaar. Druppel op de gloeiende plaat die een auto sowieso kost.
En dat is waarom jij een potentieel gevaarlijke weggebruiker bent. Want dat nadeel is er welquote:Het is niet dat als er geen sneeuw ligt je een nadeel hebt.
Dan heb jij niet in het noorden gereden. Buiten de hoofdwegen en in wijken blijft het spiegelglad. Bovendien was er toen in 1 nacht 20cm gevallen. Dat red je niet meer met zomerbanden en winterbanden (snowtrac2 destijds) hebben het ook ontzettend moeilijk. Als je in Limburg en heuvel op moet rijden, gaat dat wel met winterbanden, niet met zomerbanden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:34 schreef Falco het volgende:
58 dagen dat de sneeuw bleef liggen. Na een paar uur is die sneeuw wel weer van de weg gereden hoor.
Kom je nu aan met die 50% langere remweg bij +35 graden indien je op gloednieuwe winterbanden rijdt?quote:En dat is waarom jij een potentieel gevaarlijke wegebruiker bent. Want dat nadeel is er wel
Ik heb nog nooit 'een paar uur' over mijn rit van huis naar werk of v.v. gedaan. Ik rij motor vanaf 1988 en auto vanaf 1991. Het komt niet door de 'idioten' op zomerbanden, maar door de 70% van de mensen die rijden in de sneeuw per definitie eng vinden. En door de 'superieuren' op winterbanden, die denken dat ze dus hun snelheid niet hoeven aan te passen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:40 schreef XL het volgende:
Een paar uur duurt je ritje naar huis door alle idioten die dezelfde rit met zomerbanden proberen te maken.
Doe toch normaal, man. 3 dagen sneeuw....quote:Je kunt zeggen dat als je in Nederland de weinige dagen dat er sneeuw ligt je de auto alleen voor noodgevallen gebruikt dat te verantwoorden is. Het ontregelde beroepsverkeer is een absolute schande.
Een test van de Adac in 2012 toonde aan dat bij 12 graden sommige winterbanden, bij een shelheid van 100km/h, 17 mtr meer (= inderdaad 50%) remweg nodig hadden dan zomerbanden. Dus als jij dan geen 3 seconden afstand houdt op de snelweg, en ik moet een noodstop maken, dan rij jij mijn kinderen dood. Maar.....jij hebt geen blikschade in de sneeuw. Is ook belangrijk.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kom je nu aan met die 50% langere remweg bij +35 graden indien je op gloednieuwe winterbanden rijdt?
Ja op droog remmen en sturen winterbanden minder goed, maar het verschil wordt pas duidelijk zodra je je als een mongool begint te gedragen
1x in Spanje in de bergen was mistachterlicht nuttig. Mist was zo dik, met mistachterlicht aan kon je de auto 10m voor je net herkennen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb weleens een uur gedaan over een stukje waar ik gewoonlijk 20 min over deed. Maar dat was met mist. 15m zicht of zo, oudjaarsavond 8 jaar geleden of zo. Dimlicht verblindde al.. ik kon de weg volgen door de belijning aan de zijkant. Maar verder zag ik geen steek..
Dat was ook het enige moment ooit dat ik mistlicht vóór nuttig vond.. gewoonlijk heb je er niks aan, en het was ook echte petjes verlichting
Er is zoveel onjuist in je post. Wat boeien leaserijder vergelijkingen, kijk eens naar blikschade met en zonder winterbanden bij sneeuw. Jouw persoonlijke goede statistieken kunnen net zo'n uitzondering zijn als mijn goede statistieken. Winterbandentest (bijv autobild) laten betere prestatie bij lage temperatuur en nat wegdek zien (ook in de zomer). Als nadeel heb je eigenlijk alleen meer geluid. Als ik met winterbanden op droge wegen bij +15 moet rijden, dan moet ik daarover nadenken. Zoals vorig jaar rond deze tijd, misschien zelfs aanpassen. Jij moet dat nu iedere dag en als het sneeuwt zou je binnen moeten blijven, voor je het weet knal je achterop een leaserijder die wel kon remmen en vervuil je zijn statistieken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:47 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Niet, dus.
[..]
Hoe weet jij dat er 'extra' files zijn, alleen door het niet gebruiken van winterbanden? En wat is er met de blikschade: leaserijders op winterbanden zijn vaker bij aanrijdingen betrokken dan leaserijders zonder winterbanden.
[..]
Maar wat wel relevant is, zijn al die dagen dat jouw winterbanden het slechter doen als mijn zomerbanden....zonder dat jij dat weet! Dan ben jij dus een gevaar op de weg.
[..]
Ik heb nog nooit schade gereden in de sneeuw. Dus winterbanden zijn altijd duurder.
[..]
En dat is waarom jij een potentieel gevaarlijke weggebruiker bent. Want dat nadeel is er wel
Er zijn ook sommige zomerbanden die 17 meter langer nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Een test van de Adac in 2012 toonde aan dat bij 12 graden sommige winterbanden, bij een shelheid van 100km/h, 17 mtr meer (= inderdaad 50%) remweg nodig hadden dan zomerbanden. Dus als jij dan geen 3 seconden afstand houdt op de snelweg, en ik moet een noodstop maken, dan rij jij mijn kinderen dood. Maar.....jij hebt geen blikschade in de sneeuw. Is ook belangrijk.
Had die post niet gelezen, maar adac is een groot voorvechter van winterbanden, hier in Duitsland.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn ook sommige zomerbanden die 17 meter langer nodig hebben.
deze man, deze post.quote:Op woensdag 7 december 2016 07:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Joh, laat gaan. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben. En winterbanden hebben voor- en nadelen. Uit alle tests blijkt dat je op glad en besneeuwd wegdek in het voordeel bent met goede winterbanden. Maar ook uit veel tests blijkt dat als de omstandigheden niet meer zo gunstig zijn voor de winterbanden, ze regelmatig door het ijs zakken (). Het is voor iedereen de afweging die ie persoonlijk moet maken.
Al zou het hele land op winterbanden staan, dan nog schiet het verkeer bij extremere omstandigheden niet op omdat er te veel angstige en onkundige mensen op de weg zijn.
Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Een test van de Adac in 2012 toonde aan dat bij 12 graden sommige winterbanden, bij een shelheid van 100km/h, 17 mtr meer (= inderdaad 50%) remweg nodig hadden dan zomerbanden. Dus als jij dan geen 3 seconden afstand houdt op de snelweg, en ik moet een noodstop maken, dan rij jij mijn kinderen dood. Maar.....jij hebt geen blikschade in de sneeuw. Is ook belangrijk.
Dus een test bij 10-13 en één bij 35 graden.quote:Die Tests auf trockener Fahrbahn wurden einmal bei frühlingshaften 10 bis 13 Grad Celsius und ein andermal bei sommerlichen 35 Grad Celsius durchgeführt.
Dus hoe groter de profieldiepte en hoe hoger de temperatuur, hoe groter de verschillen. Wat dus 16 meter is bij nieuwe winterbanden bij 35 graden!quote:Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. Je höher die Profiltiefe der Winterreifen und je höher die Umgebungs- und Asphalttemperaturen desto größer fallen die Unterschiede aus. Bei Winterreifen mit 4 mm Restprofiltiefe reduzieren sich die Bremswegdifferenzen auf 5 m.
Nieuwe winterbanden moet je eigenlijk niet gebruiken in de zomer. Versleten winterbanden met profiel tussen 3 en 4mm kunnen een aardig compromis zijn als je ze af wil rijden..quote:Aufgrund dieser Ergebnisse sollten neue Winterreifen mit Ausgangsprofiltiefe im Sommer möglichst nicht verwendet werden. Weitgehend abgefahrene Winterreifen (mit Restprofiliefen zwischen 3 und 4 mm) stellen bei mäßigen Temperaturen in der Übergangsjahreszeit allenfalls einen Kompromiss dar.
Geen grote verschillen. Geringe nadelenquote:Die Untersuchungen zeigten keine großen Unterschiede der Bremsleistungen auf Nässe bei verschiedenen Außentemperaturen. Winterreifen mit guten Nassbremseigenschaften liegen im Bereich der Sommerreifen, ebenso der Ganzjahresreifen. Auf nasser Fahrbahn zeigen Winterreifen auch im Sommer nur geringe Nachteile gegenüber Sommerreifen.
quote:[...] Het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een oldtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.
Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Dat is het natuurlijk wel, de zomerbanden extremisten en winterbanden extremisten hebben dezelfde kans fouten te maken. De zomerbanden rijder moet zich gewoon bij lage temperaturen en nat wegdek goed realiseren dat hij op zomerbanden rijdt, de winterbanden rijder moet zich dat bij hoge temperaturen en droog wegdek op nieuwe setjes goed realiseren dat hij een nadeel heeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
ennnn.... dan gaan we weer statistiekjes vergelijken![]()
![]()
De belangrijkste factor blijft nog steeds dat ding in de bestuurdersstoel.
Wat dan?quote:
Heel erg zelfs. Veel kilometers, veel ervaring. 'Boeien' meer dan jouw persoonlijke ervaringen.quote:Wat boeien leaserijder vergelijkingen
Link?quote:Winterbandentest (bijv autobild) laten betere prestatie bij lage temperatuur en nat wegdek zien (ook in de zomer).
O, ja? Bij 100 km/h, hoeveel meter remweg hebben mijn P Zero Nero's 215/45 ZR 17of Dunlop Sport Blureponse 195/45V16 dan meer nodig dan jouw winterbanden?quote:Jij moet dat nu iedere dag
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.quote:Op woensdag 7 december 2016 07:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..
Want wat zegt de adac nu werkelijk?
Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Bis zuquote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Ik wel, ja.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bis zu
Bis zu
Bis zu
Ach, je snapt het best
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?quote:Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft.
Trolololoquote:
2012..quote:Op woensdag 7 december 2016 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?
Overigens had de beste winterband in de lijst van 202 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?
Joh, laat maar. Jij bent superieur, want jij rijdt op winterbanden. Maar het volgende kan je nog wel vertellen: winterbanden zijn geen cure voor 'stupid'.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Trolololo
En dan trek je ook nog eens de verkeerde conclusie dat 'gewone banden' geen nut zouden hebben.
Die zijn namelijk zeker beter in de lente, zomer en groot deel van de herfst, en dat staat daar ook gewoon beschreven.
Alleen bij 35 graden moet je gewoon niet op nieuwe winterbanden rijden, omdat dán de remweg 50% langer is. Ook op winterbanden met minder profiel verlies je bij 35 graden nog steeds 5 meter = ~17%.. Dus gewoon niet doen.
Maar tot 15 graden zijn de verschillen m.i. niet gigantisch als je dat leest.
Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?quote:
Die hele pagina gaat over de verdediging van winterbanden en jij haalt die regel eruit waar de winterband (minimale profieldiepte, 25 graden langer remt). Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebrachtquote:Op woensdag 7 december 2016 19:12 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?
(En dan bedoel ik niet hoelang ze onder de auto liggen, maar hoe lang geleden ze geproduceerd zijn).
Met ijzel heb je sowieso niks aan winterbanden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:17 schreef Tango5Romeo het volgende:
En als afsluiter: De afgelopen jaren ben ik twee keer 's avonds naar huis gereden, terwijl er freezing rain voorspeld was. En twee keer was er sprake van 'black ice'. Omdat ik een zeer oplettende en nadenkende automobilist ben, heeft de ijzel mij niet verrast. Wel een stuk of 15 andere automobilisten, die links en rechts van de snelweg in de berm, greppel of vangrail stonden.
Aangezien 40% van de Nederlanders op winterbanden rijdt, zaten daar dus ook 6 winterbandenrijders bij. Banden denken niet voor jou na.
Maar ik hou daar rekening mee en jij niet op je winterbanden als de temperatuur toeneemt.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:25 schreef XL het volgende:
Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.
Dus jij bent iemand die, als iemand het niet met je eens is, en dan (heel irritant) ook nog eens redelijke argumenten aandraagt, je die persoon een ongeluk toewenst?quote:Respect voor mensen die nadenken lijkt me voor jou logisch, aangezien je dat zelf niet kunt. Ik heb respect voor natuurlijke selectie en hoop dus op veel sneeuw deze winter. Dan kan het zijn werk doen.
Ongeteste banden, dus? Hoe weet je dan of ze goed zijn? Kunnen wel slechter zijn dan de slechtste band van 2012.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebracht
Hoe heten die A-merken, dan? Want 100 euro voor een 17" inch band, kan niet veel soeps zijn.quote:Lees: Zomerbanden kosten een A-merk 100euro
Winterbanden kost een A-merk 65 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |