abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167161442
Joh, laat gaan. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben. En winterbanden hebben voor- en nadelen. Uit alle tests blijkt dat je op glad en besneeuwd wegdek in het voordeel bent met goede winterbanden. Maar ook uit veel tests blijkt dat als de omstandigheden niet meer zo gunstig zijn voor de winterbanden, ze regelmatig door het ijs zakken ( :P ). Het is voor iedereen de afweging die ie persoonlijk moet maken.

Al zou het hele land op winterbanden staan, dan nog schiet het verkeer bij extremere omstandigheden niet op omdat er te veel angstige en onkundige mensen op de weg zijn.
Schip ahoy!
  woensdag 7 december 2016 @ 07:48:05 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167161473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 07:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Joh, laat gaan. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben. En winterbanden hebben voor- en nadelen. Uit alle tests blijkt dat je op glad en besneeuwd wegdek in het voordeel bent met goede winterbanden. Maar ook uit veel tests blijkt dat als de omstandigheden niet meer zo gunstig zijn voor de winterbanden, ze regelmatig door het ijs zakken ( :P ). Het is voor iedereen de afweging die ie persoonlijk moet maken.

Al zou het hele land op winterbanden staan, dan nog schiet het verkeer bij extremere omstandigheden niet op omdat er te veel angstige en onkundige mensen op de weg zijn.
deze man, deze post.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167161522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Een test van de Adac in 2012 toonde aan dat bij 12 graden sommige winterbanden, bij een shelheid van 100km/h, 17 mtr meer (= inderdaad 50%) remweg nodig hadden dan zomerbanden. Dus als jij dan geen 3 seconden afstand houdt op de snelweg, en ik moet een noodstop maken, dan rij jij mijn kinderen dood. Maar.....jij hebt geen blikschade in de sneeuw. Is ook belangrijk.
Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..

Want wat zegt de adac nu werkelijk?
https://www.adac.de/infotestrat/reifen/winterreifen/
Klik daar op het kopje 'winterreifen in Sommer'
quote:
Die Tests auf trockener Fahrbahn wurden einmal bei frühlingshaften 10 bis 13 Grad Celsius und ein andermal bei sommerlichen 35 Grad Celsius durchgeführt.
Dus een test bij 10-13 en één bij 35 graden.

quote:
Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. Je höher die Profiltiefe der Winterreifen und je höher die Umgebungs- und Asphalttemperaturen desto größer fallen die Unterschiede aus. Bei Winterreifen mit 4 mm Restprofiltiefe reduzieren sich die Bremswegdifferenzen auf 5 m.
Dus hoe groter de profieldiepte en hoe hoger de temperatuur, hoe groter de verschillen. Wat dus 16 meter is bij nieuwe winterbanden bij 35 graden!

Bij winterbanden met 4mm profiel was het maximale verschil tot 5 meter.
De conclusie van de adac luidt dan ook:
quote:
Aufgrund dieser Ergebnisse sollten neue Winterreifen mit Ausgangsprofiltiefe im Sommer möglichst nicht verwendet werden. Weitgehend abgefahrene Winterreifen (mit Restprofiliefen zwischen 3 und 4 mm) stellen bei mäßigen Temperaturen in der Übergangsjahreszeit allenfalls einen Kompromiss dar.
Nieuwe winterbanden moet je eigenlijk niet gebruiken in de zomer. Versleten winterbanden met profiel tussen 3 en 4mm kunnen een aardig compromis zijn als je ze af wil rijden..


Dan op nat:
quote:
Die Untersuchungen zeigten keine großen Unterschiede der Bremsleistungen auf Nässe bei verschiedenen Außentemperaturen. Winterreifen mit guten Nassbremseigenschaften liegen im Bereich der Sommerreifen, ebenso der Ganzjahresreifen. Auf nasser Fahrbahn zeigen Winterreifen auch im Sommer nur geringe Nachteile gegenüber Sommerreifen.
Geen grote verschillen. Geringe nadelen


Kortom je praat volledig poep, behalve als je het over nieuwe winterbanden hebt bij 35 graden. maar inmiddels ben ik dat wel gewend. Een beetje resultaten verdraaien als ze niet in je straatje passen. Dan ineens die 16-17m toepassen bij alle temperaturen om 'aan te geven' hoe slecht winterbanden zijn
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 7 december 2016 @ 08:26:28 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167161645
ennnn.... dan gaan we weer statistiekjes vergelijken _O- _O-

De belangrijkste factor blijft nog steeds dat ding in de bestuurdersstoel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167162413
Ik vind het weer jammer dat de discussie deze kant opgaat. Van mij mag iedereen zelf weten wat 'ie onder zijn/haar auto legt. Maar sommigen gaan helemaal volle razernij als je geen winterbanden hebt.

Zoals ik al eens zei:
quote:
[...] Het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een oldtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.

Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 7 december 2016 @ 09:42:01 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167162563
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
ennnn.... dan gaan we weer statistiekjes vergelijken _O- _O-

De belangrijkste factor blijft nog steeds dat ding in de bestuurdersstoel.
Dat is het natuurlijk wel, de zomerbanden extremisten en winterbanden extremisten hebben dezelfde kans fouten te maken. De zomerbanden rijder moet zich gewoon bij lage temperaturen en nat wegdek goed realiseren dat hij op zomerbanden rijdt, de winterbanden rijder moet zich dat bij hoge temperaturen en droog wegdek op nieuwe setjes goed realiseren dat hij een nadeel heeft.

De zomerbanden rijder moet vervolgens bij sneeuw eigenlijk alleen in noodgevallen de weg op gaan en de winterbanden rijder moet er bij sneeuw rekening mee houden dat hij ten opzichte van de sommige andere rijders extreme gripverschillen heeft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 7 december 2016 @ 10:50:47 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167163603
Ik ben afgelopen week al 2 keer gewaarschuwd door mijn voiture dat de grip op was met het all weather rubber.. overigens deed ik dat min of meer expres om te kijken waar de limiet lag op de bevroren ondergrond, want maagdelijk vers bevroren asfalt levert natuurlijk never nooit de grip die je gewend bent, en ik heb nu ander rubber eronder als vorig jaar winter..

Gewoon weten hoe ver je kunt gaan en daar je rijstijl op aanpassen is het enige wat echt spannend is in de winter..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167167637
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_167169428
Vanmiddag 9c en een vaal zonnetje, licht vochtig asfalt. Pakt een haakse bocht met iets teveel gas erop, daar merkte ik toch het limiet van mijn winterrubber. Maakte zowaar een zijwaardse Tango, voordat de ESP ingreep.
.
pi_167169444
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:48 schreef XL het volgende:

Er is zoveel onjuist in je post.
Wat dan?

quote:
Wat boeien leaserijder vergelijkingen
Heel erg zelfs. Veel kilometers, veel ervaring. 'Boeien' meer dan jouw persoonlijke ervaringen.

quote:
Winterbandentest (bijv autobild) laten betere prestatie bij lage temperatuur en nat wegdek zien (ook in de zomer).
Link?

quote:
Jij moet dat nu iedere dag
O, ja? Bij 100 km/h, hoeveel meter remweg hebben mijn P Zero Nero's 215/45 ZR 17of Dunlop Sport Blureponse 195/45V16 dan meer nodig dan jouw winterbanden?

Jouw denken is de reden dat winterbanden 'gevaarlijk' zijn. Ik ken de restricties van mijn banden. Jij die van jouw niet. Want als jouw verhaal waar zou zijn, zouden normale banden niet meer bestaan.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167169571
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 07:59 schreef Glijdt_licht het volgende:

Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..

Want wat zegt de adac nu werkelijk?

Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "

16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.

Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.

Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167170777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "

16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.

Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.

Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft. :)
pi_167171940
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "

16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.

Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.

Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Bis zu
Bis zu
Bis zu

Ach, je snapt het best :')

Inderdaad is 16m +/- 50% langer.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167171993
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:52 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Bis zu
Bis zu
Bis zu

Ach, je snapt het best :')
Ik wel, ja.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167172020
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft. :)
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?

Overigens had de beste winterband in de lijst van 2012 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tango5Romeo op 07-12-2016 19:13:36 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167172067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:55 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik wel.
Trolololo
En dan trek je ook nog eens de verkeerde conclusie dat 'gewone banden' geen nut zouden hebben.

Die zijn namelijk zeker beter in de lente, zomer en groot deel van de herfst, en dat staat daar ook gewoon beschreven.

Alleen bij 35 graden moet je gewoon niet op nieuwe winterbanden rijden, omdat dán de remweg 50% langer is. Ook op winterbanden met minder profiel verlies je bij 35 graden nog steeds 5 meter = ~17%.. Dus gewoon niet doen.

Maar tot 15 graden zijn de verschillen m.i. niet gigantisch als je dat leest.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167172259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?

Overigens had de beste winterband in de lijst van 202 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?
2012..
Is 4 jaar geleden. :)

Een Xbox360 of PS3 was in 2012 ook de beste console..
In 2012 wisten we nog niet officieel dat er sjoemeldiesels waren
In 2012 bestond Hyves nog
In 2012 was Gangnam Style populair
In 2012 zou de wereld vergaan

Of vind jij de Ford Sierra ook nog steeds de beste middenklasser omdat dat eens in 1986 gezegd is? :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167172282
Bij 5 graden en donker weer is het asfalt ook gewoon 5 graden, zeker als het gevroren heeft 's nachts. Bij 25 en veel zon kan het asfalt oplopen tot 35-40 graden, dat scheelt echt enorm.
.
pi_167172295
quote:
19s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Trolololo
En dan trek je ook nog eens de verkeerde conclusie dat 'gewone banden' geen nut zouden hebben.

Die zijn namelijk zeker beter in de lente, zomer en groot deel van de herfst, en dat staat daar ook gewoon beschreven.

Alleen bij 35 graden moet je gewoon niet op nieuwe winterbanden rijden, omdat dán de remweg 50% langer is. Ook op winterbanden met minder profiel verlies je bij 35 graden nog steeds 5 meter = ~17%.. Dus gewoon niet doen.

Maar tot 15 graden zijn de verschillen m.i. niet gigantisch als je dat leest.
Joh, laat maar. Jij bent superieur, want jij rijdt op winterbanden. Maar het volgende kan je nog wel vertellen: winterbanden zijn geen cure voor 'stupid'.

Ik kan gewoon autorijden (en dus ook in 15 cm sneeuw tegen een helling op, op zomerbanden met een 240pk op de voorwielen aangedreven automaat) en hou ten alle tijden mijn koppie er bij.

Rij 26 jaar auto, en dus ook in sneeuw en met ijzel (DE beruchte nieuwjaarsnacht van 1995, bijvoorbeeld. Toen had ik 4 jaar mijn rijbewijs en ook toen werd ik niet verrast). Heb nog nooit een krasje op mijn lak gemaakt, zelfs niet eens een stoeprandje geraakt. Komt omdat ik mijn gedrag aanpas aan de omstandigheden. En als iemand op winterbanden vindt, dat het niet snel genoeg gaat: boeiuh!
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167172323
quote:
19s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:09 schreef Glijdt_licht het volgende:

2012..
Is 4 jaar geleden. :)

Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?

(En dan bedoel ik niet hoelang ze onder de auto liggen, maar hoe lang geleden ze geproduceerd zijn).
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  woensdag 7 december 2016 @ 19:25:16 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167172616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "

16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.

Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.

Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Die hele pagina gaat over de verdediging van winterbanden en jij haalt die regel eruit waar de winterband (minimale profieldiepte, 25 graden langer remt). Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.

Respect voor mensen die nadenken lijkt me voor jou logisch, aangezien je dat zelf niet kunt. Ik heb respect voor natuurlijke selectie en hoop dus op veel sneeuw deze winter. Dan kan het zijn werk doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167172718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:12 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?

(En dan bedoel ik niet hoelang ze onder de auto liggen, maar hoe lang geleden ze geproduceerd zijn).
Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebracht :). Heb ze begin oktober gekocht en om de velgen laten leggen, vorige winterbandjes waren op (3,5mm). Daarna begin november de winterbanden onder de auto gedaan, omdat ik mijn zomerwielen wil beschermen tegen pekel, en mijn voorbanden nog maar 2mm profiel hadden, wat met regen niet fantastisch is. Daarvoor ga ik begin maart even twee nieuwe zomerbanden kopen.


En dan zal ik halverwege maart/begin april de wielen weer wisselen naar de zomerset.

En qua kosten boeit het werkelijk geen drol.

Of ik nu 15k rijd op winterbanden en 20k op zomerbanden, of alleen 35k op zomerbanden, boeit vrij weinig. Bovendien zijn mijn winterbanden vanwege de maat (205/55/16) een stuk goedkoper om aan te schaffen dan mijn zomerbanden (205/50/17).

Lees: Zomerbanden kosten een A-merk 100euro
Winterbanden kost een A-merk 65 euro
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167172951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:17 schreef Tango5Romeo het volgende:
En als afsluiter: De afgelopen jaren ben ik twee keer 's avonds naar huis gereden, terwijl er freezing rain voorspeld was. En twee keer was er sprake van 'black ice'. Omdat ik een zeer oplettende en nadenkende automobilist ben, heeft de ijzel mij niet verrast. Wel een stuk of 15 andere automobilisten, die links en rechts van de snelweg in de berm, greppel of vangrail stonden.
Aangezien 40% van de Nederlanders op winterbanden rijdt, zaten daar dus ook 6 winterbandenrijders bij. Banden denken niet voor jou na.
Met ijzel heb je sowieso niks aan winterbanden.
Dan heb je net zoveel aan zomerbanden dan aan winterbanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2016 19:41:20 ]
pi_167173162
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:25 schreef XL het volgende:

Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.
Maar ik hou daar rekening mee en jij niet op je winterbanden als de temperatuur toeneemt.

quote:
Respect voor mensen die nadenken lijkt me voor jou logisch, aangezien je dat zelf niet kunt. Ik heb respect voor natuurlijke selectie en hoop dus op veel sneeuw deze winter. Dan kan het zijn werk doen.
Dus jij bent iemand die, als iemand het niet met je eens is, en dan (heel irritant) ook nog eens redelijke argumenten aandraagt, je die persoon een ongeluk toewenst?

Wow, wat voel ik me nu ineens heel erg moreel superieur.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167173361
quote:
19s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef Glijdt_licht het volgende:

Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebracht
Ongeteste banden, dus? Hoe weet je dan of ze goed zijn? Kunnen wel slechter zijn dan de slechtste band van 2012.

quote:
Lees: Zomerbanden kosten een A-merk 100euro
Winterbanden kost een A-merk 65 euro
Hoe heten die A-merken, dan? Want 100 euro voor een 17" inch band, kan niet veel soeps zijn.

En ik geloof niet dat ik, nadat ik mijn eerste auto heb weggedaan in 1992, ooit nog een band van 65 euro onder mijn auto heb gelegd.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')