deze man, deze post.quote:Op woensdag 7 december 2016 07:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Joh, laat gaan. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben. En winterbanden hebben voor- en nadelen. Uit alle tests blijkt dat je op glad en besneeuwd wegdek in het voordeel bent met goede winterbanden. Maar ook uit veel tests blijkt dat als de omstandigheden niet meer zo gunstig zijn voor de winterbanden, ze regelmatig door het ijs zakken (). Het is voor iedereen de afweging die ie persoonlijk moet maken.
Al zou het hele land op winterbanden staan, dan nog schiet het verkeer bij extremere omstandigheden niet op omdat er te veel angstige en onkundige mensen op de weg zijn.
Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Een test van de Adac in 2012 toonde aan dat bij 12 graden sommige winterbanden, bij een shelheid van 100km/h, 17 mtr meer (= inderdaad 50%) remweg nodig hadden dan zomerbanden. Dus als jij dan geen 3 seconden afstand houdt op de snelweg, en ik moet een noodstop maken, dan rij jij mijn kinderen dood. Maar.....jij hebt geen blikschade in de sneeuw. Is ook belangrijk.
Dus een test bij 10-13 en één bij 35 graden.quote:Die Tests auf trockener Fahrbahn wurden einmal bei frühlingshaften 10 bis 13 Grad Celsius und ein andermal bei sommerlichen 35 Grad Celsius durchgeführt.
Dus hoe groter de profieldiepte en hoe hoger de temperatuur, hoe groter de verschillen. Wat dus 16 meter is bij nieuwe winterbanden bij 35 graden!quote:Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. Je höher die Profiltiefe der Winterreifen und je höher die Umgebungs- und Asphalttemperaturen desto größer fallen die Unterschiede aus. Bei Winterreifen mit 4 mm Restprofiltiefe reduzieren sich die Bremswegdifferenzen auf 5 m.
Nieuwe winterbanden moet je eigenlijk niet gebruiken in de zomer. Versleten winterbanden met profiel tussen 3 en 4mm kunnen een aardig compromis zijn als je ze af wil rijden..quote:Aufgrund dieser Ergebnisse sollten neue Winterreifen mit Ausgangsprofiltiefe im Sommer möglichst nicht verwendet werden. Weitgehend abgefahrene Winterreifen (mit Restprofiliefen zwischen 3 und 4 mm) stellen bei mäßigen Temperaturen in der Übergangsjahreszeit allenfalls einen Kompromiss dar.
Geen grote verschillen. Geringe nadelenquote:Die Untersuchungen zeigten keine großen Unterschiede der Bremsleistungen auf Nässe bei verschiedenen Außentemperaturen. Winterreifen mit guten Nassbremseigenschaften liegen im Bereich der Sommerreifen, ebenso der Ganzjahresreifen. Auf nasser Fahrbahn zeigen Winterreifen auch im Sommer nur geringe Nachteile gegenüber Sommerreifen.
quote:[...] Het is hier op Fok! een doodzonde als je met je zomerbanden de winter in gaat.
Het maakt niet uit of je abs hebt, of een airbag. Of dat je van "doorrijden" houdt. Dat schijnt helemaal niet te boeien. U heeft een oldtimer zonder gordels? Uw ruitenwissers hadden twee jaar geleden vervangen moeten worden? U heeft geen dodehoekdetectie of achteruitrijsensoren. Geen probleem.
Maar in december zonder winterbanden? Moordenaar! Schaam je! Heb je geen fatsoen? Ik hoop dat je tegen een boom glijdt...
Dat is het natuurlijk wel, de zomerbanden extremisten en winterbanden extremisten hebben dezelfde kans fouten te maken. De zomerbanden rijder moet zich gewoon bij lage temperaturen en nat wegdek goed realiseren dat hij op zomerbanden rijdt, de winterbanden rijder moet zich dat bij hoge temperaturen en droog wegdek op nieuwe setjes goed realiseren dat hij een nadeel heeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
ennnn.... dan gaan we weer statistiekjes vergelijken![]()
![]()
De belangrijkste factor blijft nog steeds dat ding in de bestuurdersstoel.
Wat dan?quote:
Heel erg zelfs. Veel kilometers, veel ervaring. 'Boeien' meer dan jouw persoonlijke ervaringen.quote:Wat boeien leaserijder vergelijkingen
Link?quote:Winterbandentest (bijv autobild) laten betere prestatie bij lage temperatuur en nat wegdek zien (ook in de zomer).
O, ja? Bij 100 km/h, hoeveel meter remweg hebben mijn P Zero Nero's 215/45 ZR 17of Dunlop Sport Blureponse 195/45V16 dan meer nodig dan jouw winterbanden?quote:Jij moet dat nu iedere dag
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.quote:Op woensdag 7 december 2016 07:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Jij kunt dus gewoon niet lezen, of blijft vasthouden aan 'resultaten uit het verleden zijn een garantie in de toekomst'..
Want wat zegt de adac nu werkelijk?
Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Bis zuquote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Ik wel, ja.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bis zu
Bis zu
Bis zu
Ach, je snapt het best
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?quote:Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan "bis zu"? Het staat in ieder geval niet voor dat elke winterband dat heeft.
Trolololoquote:
2012..quote:Op woensdag 7 december 2016 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?
Overigens had de beste winterband in de lijst van 202 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?
Joh, laat maar. Jij bent superieur, want jij rijdt op winterbanden. Maar het volgende kan je nog wel vertellen: winterbanden zijn geen cure voor 'stupid'.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Trolololo
En dan trek je ook nog eens de verkeerde conclusie dat 'gewone banden' geen nut zouden hebben.
Die zijn namelijk zeker beter in de lente, zomer en groot deel van de herfst, en dat staat daar ook gewoon beschreven.
Alleen bij 35 graden moet je gewoon niet op nieuwe winterbanden rijden, omdat dán de remweg 50% langer is. Ook op winterbanden met minder profiel verlies je bij 35 graden nog steeds 5 meter = ~17%.. Dus gewoon niet doen.
Maar tot 15 graden zijn de verschillen m.i. niet gigantisch als je dat leest.
Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?quote:
Die hele pagina gaat over de verdediging van winterbanden en jij haalt die regel eruit waar de winterband (minimale profieldiepte, 25 graden langer remt). Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:53 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit zegt de ADAC werkelijk. Komt van de pagina die jij linkt.
"Auf trockener Fahrbahn zeigten die Winter-Typen vor allem Schwächen beim Bremsen. Je nach Temperatur und Verschleißzustand der Reifen kann dies bedeuten, dass sich der Bremsweg aus Tempo 100 um bis zu 16 Meter verlängert. "
16 meter meer. Gemiddeld heeft een auto op normale zomerbanden 33 meter asfalt nodig. 16 meter is daar de helft van.
Hetzelfde geldt voor jou als voor XL: als jullie verhaal waar zou zijn, zouden normale banden geen bestaansrecht meer hebben.
Maar voel je maar lekker superieur op je winterbandjes. Ik heb meer respect voor mensen die blijven nadenken.
Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebrachtquote:Op woensdag 7 december 2016 19:12 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt tellen. Knap, hoor. Hoe oud zijn jouw winterbanden? Hmmm?
(En dan bedoel ik niet hoelang ze onder de auto liggen, maar hoe lang geleden ze geproduceerd zijn).
Met ijzel heb je sowieso niks aan winterbanden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:17 schreef Tango5Romeo het volgende:
En als afsluiter: De afgelopen jaren ben ik twee keer 's avonds naar huis gereden, terwijl er freezing rain voorspeld was. En twee keer was er sprake van 'black ice'. Omdat ik een zeer oplettende en nadenkende automobilist ben, heeft de ijzel mij niet verrast. Wel een stuk of 15 andere automobilisten, die links en rechts van de snelweg in de berm, greppel of vangrail stonden.
Aangezien 40% van de Nederlanders op winterbanden rijdt, zaten daar dus ook 6 winterbandenrijders bij. Banden denken niet voor jou na.
Maar ik hou daar rekening mee en jij niet op je winterbanden als de temperatuur toeneemt.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:25 schreef XL het volgende:
Het zal je verbazen maar een versleten zomerband in de kou gaat ook minder goed remmen.
Dus jij bent iemand die, als iemand het niet met je eens is, en dan (heel irritant) ook nog eens redelijke argumenten aandraagt, je die persoon een ongeluk toewenst?quote:Respect voor mensen die nadenken lijkt me voor jou logisch, aangezien je dat zelf niet kunt. Ik heb respect voor natuurlijke selectie en hoop dus op veel sneeuw deze winter. Dan kan het zijn werk doen.
Ongeteste banden, dus? Hoe weet je dan of ze goed zijn? Kunnen wel slechter zijn dan de slechtste band van 2012.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Week 26 2016 volgens de DOT-code en ze zijn dit jaar uitgebracht
Hoe heten die A-merken, dan? Want 100 euro voor een 17" inch band, kan niet veel soeps zijn.quote:Lees: Zomerbanden kosten een A-merk 100euro
Winterbanden kost een A-merk 65 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |