abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 18:27:04 #1
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120425650

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:

Trui's kussen

Yogolove's uiltjes

Claudia_x goed verstopte uiltjes

Spuuglokje's prachtige kussen

en Dottey's uilenmuts

Hook on!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 17 december 2012 @ 18:29:03 #2
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120425724
Space, sorry ik kan je niet echt helpen. ik heb de sjaal afgegeven dus kan hem niet nameten....in totaal was ie 27cm breed....weet niet of je daar iets aan hebt.
pi_120425834
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Space, sorry ik kan je niet echt helpen. ik heb de sjaal afgegeven dus kan hem niet nameten....in totaal was ie 27cm breed....weet niet of je daar iets aan hebt.
Oh geen probleem! Ik was gewoon benieuwd of ik op de goede weg zat :P
pi_120425895
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:13 schreef dapmar het volgende:

[..]

Is dit nou moeilijk voor een beginner? ;) is het een NL patroon of engels?
euh dit is een "komt uit mijn brein"patroon
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 17 december 2012 @ 18:33:32 #5
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120425899
hahah vast wel hoor....en als je hem breeder of smaller wil kun je toch ook nog zelf beslissen.
  maandag 17 december 2012 @ 18:34:53 #6
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120425973
ook gewoon (mssn ietsjes anders) als patroon te krijgen ;) wel int engels ja.
http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-owl-hats
pi_120428518
Dapmar, zoek maar even op wooly owl hat. Dat lijkt erop. Ik vind ze zelfs leuker omdat de ogen groter zijn.
pi_120430086
Als je hem op hebt gaan de "veertje" uit elkaar staan.. grappig ^^.

niet de beste foto's ivm gebrek aan daglicht..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120431376
Ja deze heb ik nu gevonden, maar vind het lastig engels lezen maar...misschien daar gewoon eens voor gaan zitten.... http://www.ravelry.com/patterns/library/woolly-owl-hat en dan is het geen gewoon katoen he wat gebruiken jullie er zoal voor? Vind hem wel super, enerzijds lijkt hij mij heel lastig anderzijds te doen ;)
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_120432627
die zijn makkelijk hoor.. grote haaknaald gebruiken.. minstens een 7 en losjes haken.. want anders is het maar voor een klein koppie :D
pi_120437547
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:01 schreef Dottey het volgende:
Als je hem op hebt gaan de "veertje" uit elkaar staan.. grappig ^^.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

niet de beste foto's ivm gebrek aan daglicht..
Ik vind dit nog leuker dan de 'originele'!
pi_120439794
Leuk die mutsen! Vooral die met de veren. :) Ik zou die best in actie willen zien.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120439931
Leuke mutsen!
En wauw Trui, je kussen is echt enorm! O+

Ik ben vanavond maar es aan de slag gegaan met de traktaties voor volgende week...
2 kleine uiltjes bijna af (nog effe vleugels maken van vilt, maar daarvoor eerst meer kleurtjes vilt halen) en 1 "grote" voor de juffen... (totaal moeten het ongeveer 8 kleine en 5 grote worden voor het kdv).

pi_120441470
Leuke mutsen!

Jeetje, in Rusland doen ze niet aan koop patronen voor zichzelf houden. Na de varkentjes in het zwembad in het russisch gevonden te hebben, met een link naar het orgineel, heeft die site nog heel veel meer. En ook Phineas, Ferb en Perry *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Whoopdidoo op 18-12-2012 00:43:02 ]
pi_120446085
Whoop, op welke pagina heb je die Phineas, Ferb en Perry gevonden...?
pi_120446566
Zal ik morgen even zoeken voor je.
pi_120446666
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:33 schreef MizzEnroe het volgende:
Leuk die mutsen! Vooral die met de veren. :) Ik zou die best in actie willen zien.
ik moet hem nog even afmaken en dan op een model floppen ^^.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 22:02 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik vind dit nog leuker dan de 'originele'!
Ik heb daar niets van nagebouwd eigenlijk.. Ik begon met tas maken :')
soms zijn die hersenscheten van me niet na te gaan :9
pi_120446724
quote:
11s.gif Op maandag 17 december 2012 22:35 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke mutsen!
En wauw Trui, je kussen is echt enorm! O+

Ik ben vanavond maar es aan de slag gegaan met de traktaties voor volgende week...
2 kleine uiltjes bijna af (nog effe vleugels maken van vilt, maar daarvoor eerst meer kleurtjes vilt halen) en 1 "grote" voor de juffen... (totaal moeten het ongeveer 8 kleine en 5 grote worden voor het kdv).

[ afbeelding ]
ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
pi_120447689
ik vond dit wel wat voor busbreier :P

http://www.ravelry.com/pa(...)-with-video-tutorial
pi_120454248
whaaaa, die vind ik leuk!!!
aan die naam kom ik omdat ik in de bus brei [meestal], en ik veel met de bus reis. ik heb al heel wat paren sokken zo gebreid, die zijn makkelijk mee te nemen.
misschien eerdaags ook haken?!
Dottey, bedankt, zo attent...
pi_120454327
Die catbus is echt geweldig! Had m al gezien. Hij wordt met van dat borduurplastic gemaakt geloof ik. Maar misschien lukt zonder ook wel.
pi_120454504
ik heb die natuurlijk gelijk opgeslagen! met waar die vandaan komt erbij
pi_120458078
Ik had je naam voorbij zien komen niet zo lang geleden en zat patronen te klikken in Ravelry..

Volgens mij is het om een bestaande bus heen gehaakt ?! ik heb het patroon niet gelezen :D
pi_120458466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:47 schreef Dottey het volgende:
m een bestaande bus heen gehaakt ?! ik heb het patroon niet gelezen
Nee, ze doen er plastic canvas in, op, iets.

Ik heb nu veel te veel patronen, en dan straks weer niet weten wat te maken :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:28:39 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120461756
om de keuzes nog wat te bemoeilijken, een kerst-tip: de kerstkrans, à la Lucy. :)
in de haak.
pi_120462883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:28 schreef trui het volgende:
om de keuzes nog wat te bemoeilijken, een kerst-tip: de kerstkrans, à la Lucy. :)
Ohhh wow wat gaaf als ikd at toch eens kon maken ;)
pi_120463123
Ik heb deze gezien, nu wil ik dit ook al maken. :')

Trouwens heel simpel maar geen patroon. ;(

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120463132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:55 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ohhh wow wat gaaf als ikd at toch eens kon maken ;)
Dat kun je best hoor!
Gewoon haken, paar bolletjes, moet lukken toch?
pi_120463210
Haha ik ben dom. Zit alle gedownloade patronen te organiseren. Heb ik een leeuw, dus maak een nieuw mapje leeuw, tijger aan. Dacht dat ik al tijgertje gehad had, kijk ik even later, ja hoor, de map tijger, leeuw.
pi_120463295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haha ik ben dom. Zit alle gedownloade patronen te organiseren. Heb ik een leeuw, dus maak een nieuw mapje leeuw, tijger aan. Dacht dat ik al tijgertje gehad had, kijk ik even later, ja hoor, de map tijger, leeuw.
Maak er gewoon dier van, heb je alles. :+ Bij mij staan alle patronen overal en nergens op 3 harde externe schijven. :X
Optimist tot in de kist
pi_120463386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Maak er gewoon dier van, heb je alles. :+ Bij mij staan alle patronen overal en nergens op 3 harde externe schijven. :X
Ja dat hadden we dus op de oude computer, maar op een gegeven moment werkt dat niet meer.
Maarja wat doe je bij elkaar, wat doe je los. Ach bezigheidstherapie ofzo :P
pi_120463472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:07 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ja dat hadden we dus op de oude computer, maar op een gegeven moment werkt dat niet meer.
Maarja wat doe je bij elkaar, wat doe je los. Ach bezigheidstherapie ofzo :P
Als je je verveelt met de feestdagen: harde schijf indelen. :+ Moet dat toch eens doen, 500 GB, 2 TB en 1,5 TB zijn heel veel data. ;(
Optimist tot in de kist
pi_120463546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je je verveelt met de feestdagen: harde schijf indelen. :+ Moet dat toch eens doen, 500 GB, 2 TB en 1,5 TB zijn heel veel data. ;(
Die zitten niet vol neem ik aan?

Dit is alleen nog maar wat ik vandaag heb gedownload. Dan moet de harde schijf ook nog. Dat ook maar organiseren, gelukkig is het vakantie *O*
pi_120463625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Safari dieren kan ook.

Ik heb mijn spullen deels op de server van mijn werk staan en deels op mijn pc. Vanaf januari heb ik een nieuwe baan, moet alles nog van de server halen. Morgen maar eens me beginnen. Ben gelukkig wel vrij tot het einde van het jaar.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:28:05 #35
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_120464273
Wat zijn er de laatste tijd mooie dingen gemaakt zeg! O+
Ik post niet zoveel mee, omdat ik bezig ben met een groot brei-project voor een collega, maar ik lees nog wel bijna alles mee hoor :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen weekend was ik het even zat en heb ik dat mega-ding aan de kant gelegd, om wat kerstversierseltjes te haken

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_120466372
Mooi Muck! :Y

Mijn Lucy bag is bijna klaar, nog 1 hengsel.

Ik ben gister begonnen aan een nieuw deken.
Geen patroon, maar dit is mijn inspiratie O+
http://www.flickr.com/pho(...)6016/in/photostream/

En ik zie dat mijn boompje in de OP staat ~:)
pi_120467865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:28 schreef Muck het volgende:
Wat zijn er de laatste tijd mooie dingen gemaakt zeg! O+
Ik post niet zoveel mee, omdat ik bezig ben met een groot brei-project voor een collega, maar ik lees nog wel bijna alles mee hoor :)
SPOILER
Afgelopen weekend was ik het even zat en heb ik dat mega-ding aan de kant gelegd, om wat kerstversierseltjes te haken
[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi breiproject en mooie kerstdingetjes!

Ik vind het zo moeilijk om te zien wat ik fout doe bij breien, ik vernaai het instantly :')

Waar heb je die rondjes vandaan waar je omheen hebt gehaakt trouwens? :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:22:00 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120474894
wat een rust hier de laatste tijd....

Muck, wat een leuke kerstversiering....erg mooi met zon glitterdraadje erdoor.
Trovey, wat een gave deken! maar wat een werk moet dat zijn :o

ik heb mijn bunny bijna af...moet de bloem nog, maar daar heb ik nu ff geen zin in.

ze kijkt nu een beetje boos, lijkt het..maar denk dat daar met bloem nog wel verandering in komt (moet alleen nog ff kijken of ik ook blosjes kan maken...en hoe dat dat moet)
pi_120475828
Wat een schatje!
pi_120476344
En een neus? :P
pi_120476450
wat een mega voeten! O.o

is dat de springbunny?
pi_120477746
Hele leuke dingen ook bij attic24. Heel slecht :-).

We zijn allemaal niet allen haakverslaafd, maar ook wol en patronen verslaafd hahaha

En yogalove die deken heb ik wel vaker voorbij zien komen op internet, maar dan in andere kleuren. Vind hem erg mooi. En trovey wat ontzettend veel werk lijkt me die blokjesdeken? Suc6.

Spacelvaders die ringetjes kun je oa kopen bij echtstudio in alphen, maar ook andere winkeltjes of internet denk ik.
By DMB
pi_120477894
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten

als dit er staat bij stap 2 haak je dan in elke vasten door 1 of 2 lussen van de vasten. en als je het girafje haakt zit hij dan verkeer om als je hem maakt en moet je op een gegeven moment om keren of???
pi_120478485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef dapmar het volgende:
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten

als dit er staat bij stap 2 haak je dan in elke vasten door 1 of 2 lussen van de vasten. en als je het girafje haakt zit hij dan verkeer om als je hem maakt en moet je op een gegeven moment om keren of???
Klopt. ik haak het v tje (2lussen :-)). Je haakt naar links toe vaak en dan merk je vaak dat het iets krult. Dan vouw je de kant die je eerst naar je toe hebt (goede kant) om, zodat de andere zijde binnenkomt. Is het zo duidelijk ?
By DMB
pi_120479107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:01 schreef trovey het volgende:
Ik heb deze gezien, nu wil ik dit ook al maken. :')

[ afbeelding ]

Trouwens heel simpel maar geen patroon. ;(

[ afbeelding ]
Is toch Tunisch?! (Of hoe je dat schrijft..)
Zal vast wel iets te vinden zijn op youtube denk ik?
pi_120480560
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:17 schreef 16021988 het volgende:

[..]

Is toch Tunisch?! (Of hoe je dat schrijft..)
Zal vast wel iets te vinden zijn op youtube denk ik?
volgens mij zijn het allemaal kleine lapjes in vasten. :P Een hel om ze in elkaar te zetten na afloop. :')
Optimist tot in de kist
pi_120481115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:35 schreef trovey het volgende:

[..]

volgens mij zijn het allemaal kleine lapjes in vasten. :P Een hel om ze in elkaar te zetten na afloop. :')
Volgens mij zou je t ook tunisch kunnen doen, en dan kan je de vakjes gelijk aan elkaar haken..!
pi_120481360
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:08 schreef CREADO het volgende:

[..]

Klopt. ik haak het v tje (2lussen :-)). Je haakt naar links toe vaak en dan merk je vaak dat het iets krult. Dan vouw je de kant die je eerst naar je toe hebt (goede kant) om, zodat de andere zijde binnenkomt. Is het zo duidelijk ?
Ja geloof het wel... ! loop alleen al vast als ik die magic loop heb gemaakt en die 6 vasten erop... haak ik dan te strak maar krijg een platte cirkel waarbij het echt moeilijk is om te zien door de vtje te gaan... wat doe ik dan fout die magic loop moet je toch strak aantrekken maar dan is er echt geen kaas meer van te maken..
pi_120482166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:44 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ja geloof het wel... ! loop alleen al vast als ik die magic loop heb gemaakt en die 6 vasten erop... haak ik dan te strak maar krijg een platte cirkel waarbij het echt moeilijk is om te zien door de vtje te gaan... wat doe ik dan fout die magic loop moet je toch strak aantrekken maar dan is er echt geen kaas meer van te maken..
Zulke dingen zijn heel moeilijk uit te leggen met alleen woorden. Je kunt beter verschillende foto-tutorials of filmpjes zoeken, dat is vaak een stuk duidelijker omdat je dan je eigen werkje direct kunt vergelijken.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_120482261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:44 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ik vind de magic loop ook moeilijk, maar ik vind het erg helpen als ik vanaf de naald 6 vasten terugtel, en dan het eerste v'tje onthou en daar in haak.
is even klooien, maar als die eenmaal zit is de rest een eitje
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120482949
is even klooien, maar als die eenmaal zit is de rest een eitje

ja vind het lastig om het vtje te vinden doordat je aantrekt met de magic loop is echt plat en dan geen vtje te zien om door 2lusjes van het vtje te maken...
maar dan het terugtellen is wel een tip ja.
maar lastig te zien vind ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')