wees welkom!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer dat ik er nooit meer kom.
Gaaf onderwerp!!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb een vraagje, ik hoop dat hier wat slimme juristen zitten die me advies kunnen geven. Ik schrijf momenteel m'n bachelorscriptie waarin ik wil onderzoeken of de rechtsfiguur 'consideration' uit het common law geimplementeerd zou moeten worden in het Nederlands verbintenissenrecht. Heeft iemand hier al een mening over?
(waarschijnlijk is het antwoord 'nee' aangezien de 'consideration' overal kritiek krijgt en feitelijk vrijwel onnodig is)
p.s. de consideration is een vereiste voor het totstandkomen van een overeenkomst.
Schattigquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
spotless, bedankt voor op komen.
Ter verdediging; er staat nergens in de wet van het topic, de OP, waar een TT aan moet voldoen. We kunnen dus concluderen dat het om gewoonte recht gaat.
Wat mijn probleem is met een tt wijziging aanvragen of andere punitieve maatregel is dat er dus geen wettelijke grondslag voor is dus hierboven genoemde legaliteitbeginsel.
Hoger beroep, cassatie (danny maak je borst maar nat)
BRING. IT. ON.
Ongeschreven regels. En die gelden ook.Voor.Jou.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
spotless, bedankt voor op komen.
Ter verdediging; er staat nergens in de wet van het topic, de OP, waar een TT aan moet voldoen. We kunnen dus concluderen dat het om gewoonte recht gaat.
Wat mijn probleem is met een tt wijziging aanvragen of andere punitieve maatregel is dat er dus geen wettelijke grondslag voor is dus hierboven genoemde legaliteitbeginsel.
Hoger beroep, cassatie (danny maak je borst maar nat)
BRING. IT. ON.
maar niet in het strafrecht, grrrrquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ongeschreven regels. En die gelden ook.Voor.Jou.
Dit valt onder het FOK! Moderator bestuursrechtquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
maar niet in het strafrecht, grrrr
Opaquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Weten wanneer te stoppen is ook een kunst inderdaad
Mij een TT wijziging aan laten vragen in FB zou leed toevoegen etc. etc. volgens mij is het een straf. Dus dat mag dan niet enzo!!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit valt onder FOK! Moderator bestuursrecht
Als het op grond van ook maar iets kan, met plezier. SUE FOR FUNquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:05 schreef Ties02 het volgende:
Haha Boterbartje jij wou de NS toch ook aanklagen vanwege je doorgeknakte OV kaart
Hij heet geen enzo hij heet Ties.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mij een TT wijziging aan laten vragen in FB zou leed toevoegen etc. etc. volgens mij is het een straf. Dus dat mag dan niet enzo!!
I'm doooown on my luck...I'm hiding in Honduras...I'm a desperate man...Send lawyers, guns and money!!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mij een TT wijziging aan laten vragen in FB zou leed toevoegen etc. etc. volgens mij is het een straf. Dus dat mag dan niet enzo!!
quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hij heet geen enzo hij heet Ties.
Dankjequote:Op zaterdag 15 december 2012 21:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hij heet geen enzo hij heet Ties.
Tuchtrechtspraak kan ook nog?quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:07 schreef De_Fietser het volgende:
Op FOK! is het toch meer juryrechtspraak
Gaan we nou allemaal Ties z'n naam raden?quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dankje![]()
Eigenlijk heet ik geeneens Ties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |