Ja, alle opgebaarde onmiddelijk aan het werk zetten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:53 schreef opgebaarde het volgende:
Heb je ondertussen ook de oplossing voor de huidige crisis?
Miereneukerquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef Diemux het volgende:
Beetje jammer alleen dat er geen graafmachines kunnen komen. Is maar een detail hoor.
Met gesmolten planktonquote:
quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef Diemux het volgende:
Beetje jammer alleen dat er geen graafmachines kunnen komen. Is maar een detail hoor.
Ik dacht meer aan het als doel gebruiken bij de schietoefeningen van de F-16's wat normaal op terschellingen plaatsvindt. Rood vlagetje erbij en schieten maar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
gewoon scheepskanon op hem richten. bam
Restje ruimt de natuur het wel op.
Beestje is dan uit zijn lijden verlost..
Klinkt goed. wel rust ik f16 met 2000 pond bom aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:35 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het als doel gebruiken bij de schietoefeningen van de F-16's wat normaal op terschellingen plaatsvindt. Rood vlagetje erbij en schieten maar.
Afsluitdijk erheen bouwen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:58 schreef Diemux het volgende:
Wat heeft dat met die bultrug te maken...?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:46 schreef SicSicSics het volgende:
Als de IND nou eens half zo zijn best deed, zaten we nu ook niet met al die tentenkampen en schrijnende gevallen!
Ja, de werklozen met een schepje en emmertje naar het strand sturen om walvissen uit te graven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geef het meteen door.
Heb je ondertussen ook de oplossing voor de huidige crisis?
Serieus?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:47 schreef Robijn48 het volgende:
Wat heeft dat met die bultrug te maken...?
Waarom? Het lijkt mij een vrij humane manier om het beest uit zijn lijden te verlossen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:11 schreef Brum_brum het volgende:
Geenstijl is een campagne gestart om een granaat bij die arme vis in de bek te leggen! Boycot geenstijl!
Was ook een trollpost zoals er hier zovele van zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom? Het lijkt mij een vrij humane manier om het beest uit zijn lijden te verlossen.
Het is gewoon gemakzucht. om dat beest op te blazen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom? Het lijkt mij een vrij humane manier om het beest uit zijn lijden te verlossen.
Wie heeft er hier dan over opblazen? Jij toch?quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is gewoon gemakzucht. om dat beest op te blazen.
Ecomare had het erover. Maar gelukkig kwamen ze ook tot inzicht dat dat zielig zou zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wie heeft er hier dan over opblazen? Jij toch?
Vooralsnog helemaal niets van bekend.
Hij wordt met rust gelaten om te sterven.
Ik denk dat Ecomare alles gedaan heeft wat in hun vermogen ligt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ecomare had het erover. Maar gelukkig kwamen ze ook tot inzicht dat dat zielig zou zijn.
Wie is hier nou de trol? Alles gedaan wat ze konden? Als ze dat echt hadden gedaan vast dat beest al vrij.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik denk dat Ecomare alles gedaan heeft wat in hun vermogen ligt.
Er is nog niet veel nieuws bekend, behalve dit.
Geen nieuwe reddingspoging voor bultrug
Arm dier.
Ah, meneertje achter het toetsenbord weet het beterquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wie is hier nou de trol? Alles gedaan wat ze konden? Als ze dat echt hadden gedaan vast dat beest al vrij.
Het was wel degelijk serieus geopperd om het dier uit zijn lijden te verlossen aangezien het niet op een andere manier mogelijk isquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wie heeft er hier dan over opblazen? Jij toch?
Vooralsnog helemaal niets van bekend.
Hij wordt met rust gelaten om te sterven.
Jawel dus. Ze laten hem met rust.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was wel degelijk serieus geopperd om het dier uit zijn lijden te verlossen aangezien het niet op een andere manier mogelijk is
Inderdaad, dus niet uit zijn lijden verlossen maar langzaam laten stervenquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jawel dus. Ze laten hem met rust.
Prima. Alsof een stel internethelden het beter weetquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad, dus niet uit zijn lijden verlossen
En weet je zeker dat ze er alles aan gedaan hebben om hem vrij te krijgen? Ik durf daar mijn hand niet voor in het vuur te steken
Jij doet toch hetzelfdequote:Op vrijdag 14 december 2012 10:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Alsof een stel internethelden het beter weet
Nee.quote:
Gewoon laten liggen. Ontploft vanzelf.quote:
Hij en ik beweren ook niet dat ze niet hun best hebben gedaan om het dier te bevrijden maar ik steek mijn hand niet in het vuur dat ze alles uit de kast hebben gehaald.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee.
Ik hou me bij het nieuws. En vertrouw op de mensen die er verstand van hebben.
Vind het rot voor het dier, en voor de mensen die zich zo hard ingezet hebben.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rand-bij-helder.htmlquote:Bij de reddingsactie zijn mensen betrokken van het korps mariniers, Ecomare, Kustwacht, reddingsmaatschappij waren en het instituut voor zeeonderzoek NIOZ.
Het enige wat het leger kan is dingen opblazen en doden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)rand-bij-helder.html
Lijkt me dat ze dan toch al het mogelijke hebben gedaan als zelfs het korps mariniers erbij gehaald is.
Plus zandzakken vullen en in een rijtje doorgevenquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:00 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het enige wat het leger kan is dingen opblazen en doden.
Ja maar dat is geoefend om zichzelf te beschermen tegen andere mensen met gunzquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Plus zandzakken vullen en in een rijtje doorgeven
En wat als het mislukt? Voor de camera's laat jij zo'n beest helemaal creperen? Met een weggeblazen onderkaak. Etc?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat snap ik ook niet er is vast wel een manier om m uit zijn lijden te verlossen.
Tja. Gooi jij er een granaat in? En neem je de verantwoordelijkheid als dat beest het overleeft?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:28 schreef CyclingGirl het volgende:
nee dit is lekker dat beest ligt al voor de camera's te creperen hoor.
Wie zijn ze? En hoe weten ze dat?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:52 schreef FredVleespet het volgende:
Ze zullen vast wel weten hoeveel ze moeten gebruiken.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:35 schreef FredVleespet het volgende:
Diegene die dat beest opblazen (als dat al gebeurd).
zo'n beest bezwijkt onder zn eigen gewicht, als ie niet in het water rondzweefd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:29 schreef SeLang het volgende:
Natuurlijk moeten we de bultrug redden! Gewoon bij wijze van kerstgedachte. Het gaat er niet om of het natuurlijk is of niet. Hongernegertjes in Afrika geven we toch ook te eten? Net alsof dat zinvol is...
Is rot...quote:
twitter:RichTweeting twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 20:58:27Mensen....niet opgeven!! Boycot moordenaars van #bultrug en bezoek nooit....echt nooit dat kut @dolfinarium. Het maakt u medeplichtig! reageer retweet
Friso is een aangespoelde, niet te redden walvis?quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:02 schreef QBay het volgende:
Dus morgen gaan we Friso doden? Met zijn organen kunnen we ook nog wat...
nee dat is zijn broerquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Friso is een aangespoelde, niet te redden walvis?
Hij kan momenteel minder dan een walvis (lees: niks) en de kans dat hij ooit nog weer bijkomt is net zo groot als de kans dat aliens morgen op aarde landen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Friso is een aangespoelde, niet te redden walvis?
Je bent lid van het medisch team dat Friso behandelt, lees ik?quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:12 schreef QBay het volgende:
[..]
Hij kan momenteel minder dan een walvis (lees: niks) en de kans dat hij ooit nog weer bijkomt is net zo groot als de kans dat aliens morgen op aarde landen.
Zijn organen zijn nog in prima staat en genoeg mensen die wachten.....
Ja, door middel van een granaat door zijn brein.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat snap ik ook niet er is vast wel een manier om m uit zijn lijden te verlossen.
Ongelukje... om dan meteen te spreken over slechte genen...quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:00 schreef Coelho het volgende:
Survival of the fittest. Blijkbaar is dit exemplaar zo dom om op een zandbank te gaan liggen, moet je je voorstellen dat hij gered wordt en juist die genen aan zijn nageslacht gaat doorgeven...
Tuurlijk...quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:57 schreef amsoor het volgende:
Ervaren walvisredders van Terschelling kunnen het niet meer aan zien hoe de bultrug gedood wordt Zij hadden hem in 2 uur kunnen redden#fb
Het is niet altijd zo dat de aangespoelde walvissen, grienden, bruinvissen ziek zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:38 schreef Boldface het volgende:
[..]
Tuurlijk...Wat dagenlang niet lukte, krijgen een paar lui in twee uur voor elkaar.
Als dit soort beesten aanspoelen, zijn ze doorgaans ziek. Bovendien is dit ook gewoon het lot van de natuur. Het hoort er gewoon bij. Echt te debiel voor woorden dat mensen zo'n drama maken van een beest dat doodgaat. Er gaan dagelijks miljoenen beesten dood in de natuur.
Hier nog zo één,twitter:Lenie_t_hart twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 21:00:26Ervaren walvisredders van Terschelling kunnen het niet meer aan zien hoe de bultrug gedood wordt Zij hadden hem in 2 uur kunnen redden#fb reageer retweet
Ongelukken met dieren gebeuren soms. Het is niet anders. Ze hebben geprobeerd om dit dier te redden. Dat is niet gelukt. Get over it.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo dat de aangespoelde walvissen, grienden, bruinvissen ziek zijn.
Er zijn ook gevallen geweest van volkomen gezonde dieren.
Die door toedracht van marine experimenten onder water
hun orientatie verloren En de verkeerde kant opgedreven werden.
Get over it!!!.... zeg dat maar tegen die Lenie_t_Hartquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:52 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ongelukken met dieren gebeuren soms. Het is niet anders. Ze hebben geprobeerd om dit dier te redden. Dat is niet gelukt. Get over it.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ze hebben m uiteindelijk wel een spuitje gegeven. In elk geval iets. OF ze hem hadden kunnen redden zullen we nooit weten.
Niet gelukt.quote:De bultrug die deze week strandde op een zandplaat bij Texel is nog in leven. Gisteravond hadden twee dierenartsen de bultrug een dodelijk slaapmiddel gegeven om hem uit zijn lijden te verlossen, maar vanochtend bleek dat het dier nog in leven is
Pogingen om hem te redden zijn de afgelopen dagen op niets uitgelopen. Vaststaat dat de bultrug doodgaat. De waterpolitie heeft de zandplaat waar hij ligt, afgeschermd. Er geldt een gebiedsverbod.
Tenzij het gevaarlijk is zoals wanneer een walvis doodgaat.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:42 schreef Kowloon het volgende:
Tsjonge, jonge, jonge zeg, is het nou zou moeilijk om het dier gewoon dood te laten gaan? Laten liggen en dan over een weekje weer terug komen. Ook stom dat de plek totaal afgesloten is voor het publiek. Het strand is van iedereen dus de strandplek moet naar mijn mening gewoon toegankelijk zijn.
Klopt, maar dan kan je de mensen ook gewoon op een afstand van 20 meter houden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tenzij het gevaarlijk is zoals wanneer een walvis doodgaat.![]()
![]()
http://www.quest.nl/achtergrond/potvis-ontploft-in-taiwan
Het is niet te hopen dat Assad beschikking krijgt over een dode walvisquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tenzij het gevaarlijk is zoals wanneer een walvis doodgaat.![]()
![]()
http://www.quest.nl/achtergrond/potvis-ontploft-in-taiwan
quote:Nu ook dode potvis op Razende bol
` Op zandplaat Razende Bol is nu ook
een potvis aangespoeld.Het dier is 12
meter lang en is dood.Dat meldt het
Nioz,het instituut voor zeeonderzoek.De
potvis ligt enkele honderden meters bij
de bultrug vandaan die eerder deze week
aanspoelde op de zandplaat aanspoelde.
Of gewoon toeval.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Of de polen van de aarde zijn in de war of iemand heeft lekker gif lopen dumpen op zee.
Euthanasie? Dat beest heeft uitdrukkelijk toestemming gegeven om te worden afgemaakt?quote:Tweede poging euthanasie bultrug
Toestemming is geen voorwaarde om het euthanasie te noemen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Euthanasie? Dat beest heeft uitdrukkelijk toestemming gegeven om te worden afgemaakt?
quote:"Situatie bultrug uitzichtloos"
` Burgemeester Giskes van Texel noemt
de situatie van de gestrande bultrug
bij Texel uitzichtloos en zegt dat er
geen reddingspoging meer wordt gedaan.
Er wordt bekeken of het dier opnieuw
een spuitje met slaapmiddel kan krijgen
om hem uit zijn lijden te verlossen.
Gisteren kreeg de bultrug al een sterk
slaapmiddel,maar vanmorgen bleek dat
hij nog leefde.Mensen mogen niet naar
de zandplaat komen waar hij ligt.Daar
is nu ook een dode potvis aangespoeld.
Sea Shepherd heeft opgeroepen juist wel
naar de zandplaat te komen,uit protest
tegen de "onprofessionele" acties met
het dier.
Wat? Willen ze nu professionals in het afmaken van walvissen aanstellen?quote:Sea Shepherd heeft opgeroepen juist wel
naar de zandplaat te komen,uit protest
tegen de "onprofessionele" acties met
het dier.
nee, protesteren omdat ze niet nog een reddingspoging hebben ondernomen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat? Willen ze nu professionals in het afmaken van walvissen aanstellen?
Tja, dat krijg je er van als je de walvisvaart afschaft. Vijftig jaar terug schoot je er gewoon een paar harpoenen in.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:44 schreef starla het volgende:
Wel amateurs hoor. Dat ze het beest niet kunnen redden is één. Maar het dier dan ook niet kunnen afmaken?
quote:Marianne Thieme @mariannethieme
Weer te ruw gaan terug
Hmm, jammer. Van mij had zij ook op die zandbank achter mogen blijven.quote:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?quote:Bultrug Johannes leeft nog, maar zijn toestand is uitzichtloos. Zondagochtend wordt zijn toestand bekeken en een besluit genomen over een eventuele tweede poging om het dier te euthanaseren.
Een bioloog bekeek het dier zaterdagochtend en constateerde dat de eerste poging om het dier in te laten slapen, is mislukt. Het is niet bekend of de bultrug pijn lijdt. Er wordt nu ook onderzocht of het wel mogelijk is een tweede euthanasiepoging te doen, gezien de afloop van de eerste keer. Maar van reddingspogingen kan geen sprake meer zijn, aldus burgemeester Francine Giskes. "Zelfs als je het dier nu zou 'redden', gaat het niet goed aflopen. Het is niet in het belang van het dier om het vrij te krijgen. Het heeft verslapte spieren, dan ben je niet bezig het te helpen.''
Dierenartsen van het Dolfinarium, die vrijdag een grote dosis slaapmiddel in de borstspier van het dier injecteerden, weigeren een tweede poging te doen. "We zijn benaderd, maar we vinden het te gevaarlijk'', aldus een woordvoerder. ,,Het slaapmiddel moet in de bloedbaan komen om het bij de hersenen te krijgen. Het meest praktische is om dat via de staart te doen, maar die lag vrijdag onder water.''
De dierenartsen kozen daarom voor voor de borstspier. "Nu dat niet is gelukt, is de enige manier nog in de staart te spuiten. En dat gaan wij niet doen, dat is levensgevaarlijk. Een klap van die staart kan dodelijk zijn.'' Wie een eventuele tweede poging wel gaat uitvoeren, is niet bekend.
Giskes zei enkele uren nadat er in de buurt van de bultrug ook nog een 12 meter lange dode potvis aanspoelde, dat het eiland "heel bijzondere dingen meemaakt, met twee enorme zeezoogdieren die binnen enkele dagen op onze stranden terechtkomen. Dit zijn zaken die normaal gesproken een paar keer per eeuw voorkomen''.
http://www.powned.tv/nieu(...)g_johannes_uitz.html
Jup. Had dan goddomme direct de eerste dag die geul gegraven als dat al twee keer eerder dé succesvolle manier wasquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:36 schreef Copycat het volgende:
Wat een gezeul met dat beest.
Grotendeels ingegeven door de publieke opinie, no doubt.
Ik snap niet dat toen de spuiten van vrijdag niet gewerkt bleken te hebben om hem te doden, men niet bv hem dood schootquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:41 schreef Copycat het volgende:
En ondertussen bemoeit iedere zelfverklaarde kenner zich ermee en heeft Nederland er een nieuwe lijnrechter bij.
En dat beest ligt maar te creperen.
quote:Marianne Thieme @mariannethieme
Telegraaf meldt dat gebiedsverbod is ingetrokken, maar we krijgen het nog niet officieel bevestigd. #bultrugjohannes
Nou toen moest hij snel uit zijn lijden worden verlost... nu mag hij gewoon tot minimaal morgen ergens blijven liggen en kreperen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het is vooral moeilijk te slikken dat ze die gasten van Noordgat gisteren geen poging hebben laten wagen. Daar viel weinig mee te verliezen. Ze hebben al twee keer een walvis weten weg te krijgen, dus het zijn gekken.
Vrijdag heeft imo vooral t Hart erg ingespeeld op die publieke opinie. En dat heeft volgens mij alle raderen nu langzamer en voorzichtiger doen draaien. Maar dat is vooral mijn gevoel erbij.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:49 schreef Greys het volgende:
Vrijdag maakte de publieke opinie niet uit toen ze hem die spuiten gaven om te doden.
En nu ineens wel? Waarom dan? Want toen was er dezelfde ophef al.
Ik begreep dat de artsen er niet bij kunnen komen om hem de spuit te geven bij zijn staart die hem echt zal doden, omdat dat te gevaarlijk is omdat ie nog teveel flappert. Als het wel had gekund zou het dan niet al gebeurd zijn? Ze lieten zich er vrijdag ook niet door tegenhouden.
Dat hoeft niet persé, zo'n dier is erg gevoelig voor fluctuaties in magnetische velden bij het navigeren.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:53 schreef trovey het volgende:
Er is een reden waarom het beest überhaupt in deze situatie terecht is gekomen, vaak is dat ziekte en de gevolgen daarvan (niet meer eten, krachtverlies) dus is het de vraag of het beest nog gered kon worden ook al zou men succesvol zijn geweest om hem weer in open water te krijgen. Beste wat men nu kan doen is het lijden zo kort mogelijk te maken.
Nou, geen reddingspoging dus meer.twitter:gemeentetxl twitterde op zaterdag 15-12-2012 om 20:46:55#bultrug Gebiedsverbod rondom bultrug blijft van kracht. Onbevoegden zijn niet toegestaan het gebied te betreden en worden tegengehouden. reageer retweet
Daarom zei ik ook vaak.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:55 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat hoeft niet persé, zo'n dier is erg gevoelig voor fluctuaties in magnetische velden bij het navigeren.
Hij is nu vast wel te zwak om het nog te overleven, maar wie weet...
Ik dacht ook dat zo'n kaliber voor olifanten wellicht een oplossing was maar komen ze ermee door de blubber heen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:58 schreef densmee het volgende:
waarom moeilijk doen met slaapmiddelen en alles, en niet gewoon afschieten met een zwaar kaliber kogelbuks
De walvis.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:07 schreef bijdehand het volgende:
Gisteren kreeg pesten de aandacht, nu een walvis en morgen cafeïne. Who fucking cares
tuurlijk moeten ze niet met een hollow point schieten, maar met een goed penetrerende kogelquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat zo'n kaliber voor olifanten wellicht een oplossing was maar komen ze ermee door de blubber heen?
Maar dan nog, die blubberlaag is normaal aardig dik en stevig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:16 schreef densmee het volgende:
[..]
tuurlijk moeten ze niet met een hollow point schieten, maar met een goed penetrerende kogel
De hersens van zulke dieren zijn even groot (of iets groter) als die van een mens, Dus je moet ook goed mikken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:16 schreef densmee het volgende:
[..]
tuurlijk moeten ze niet met een hollow point schieten, maar met een goed penetrerende kogel
het beest ligt aardig stil, en je kunt op enkele meters afstand schieten.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De hersens van zulke dieren zijn even groot (of iets groter) als die van een mens, Dus je moet ook goed mikken.
Dat bedoel ik niet. Hoe weet iemand waar precies de hersens zitten in die massa? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat beest voor de camera wordt afgeschoten en dat gaat mis. Daar krijgen de kinderen die dat zien op TV maar trauma's van en bovendien is het ook zielig voor dat dierquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:29 schreef densmee het volgende:
[..]
het beest ligt aardig stil, en je kunt op enkele meters afstand schieten.
In de jacht is het zeer normaal om een wild zwijn wat rent op 150 meter afstand te schieten vol op de schouder.
Heb afgelopen zomer een vleermuisje vlakbij m'n huis aangetroffen die lag dood te gaan, een egel die was aangereden en tevens op de camping een konijntje, Had het lef niet om ze een handje te helpen en als ik de hond uitliet ging ik toch ff kijken of ze al dood waren.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het gewoon zo'n klotegezicht, zo'n beest dat geen kant op kan en maar ligt te wachten tot hij een keer mag doodgaan.
dat er nou helemaal niets aan te doen is en wat er gedaan kan worden mislukt.
arm beest..
Geen enkel beest zwemt ooit de verkeerde kant uit?quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:14 schreef lady-wrb het volgende:
laten ze in vredesnaam maar eens ontdekken waarom die dieren hier aanspoelen en het voortaan kunnen voorkomen. dan is deze in elk geval niet voor niets gestorven.
Was op TV vanavond..quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen enkel beest zwemt ooit de verkeerde kant uit?
quote:De fouten in de kaarten van Apple op de iPhone kunnen gebruikers het leven kosten. Dat heeft de Australische politie maandag gezegd
nou dat weet ik dus niet. volgens mij volgen dieren hun instinct, dus eigenlijk denk ik dus dat het idd niet kan. en je hoort de laatste tijd zoveel over foute trillingen, geluidsgolven en dergelijke waar deze beesten van uit de koers raken, dus laat ze dat nou eens goed onderzoeken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach. Heeft ze premie op Han Solo en Chewbacca al ingetrokken?quote:Op zondag 16 december 2012 00:31 schreef Specularium het volgende:
Over bultruggen gesproken, Sharon Dijksma is terug.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:17 schreef Ulx het volgende:
Ja dat vind ik ook zo raarquote:Op zondag 16 december 2012 06:58 schreef mark211175 het volgende:
het meest dat mij opviel aan deze treurige bedoeling was vooral de halsstarrige houding van Texel dat onder geen beding hulp toelaat om de Bultrug te redden.
Ja dat beest op het strand trekt natuurlijk toeristen en andere dagjesmensen.quote:Op zondag 16 december 2012 06:58 schreef mark211175 het volgende:
het meest dat mij opviel aan deze treurige bedoeling was vooral de halsstarrige houding van Texel dat onder geen beding hulp toelaat om de Bultrug te redden.
quote:Lenie 't Hart:bultrug is dood
` De bultrug die woensdag vast kwam te
zitten op een zandbank in de Waddenzee
is dood.Twee medewerkers van het
zeehondencentrum Pieterbuuren hebben
dat gemeld.
De mensen van Lenie 't Hart waren naar
de bultrug toegegaan om toch nog te
proberen hem te redden.Zij deden dat
ondanks een gebiedsverbod rond de
walvis.
Afgelopen vrijdag kreeg Johannes een
sterk slaapmiddel toegediend nadat
deskundigen hadden verklaard dat het
dier geen overlevingskansen meer had.
Dierenactivisten vonden dat het dier
veel te snel is opgegeven.
quote:Op zondag 16 december 2012 10:43 schreef Psy-freak het volgende:
NOS breekt in en komt vanavond met een in memoriam voor Johannes. Vanaf 7 uur stille zwemtocht bij strand Texel.
quote:Op zondag 16 december 2012 10:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.noordhollandsd(...)ultrug-in-Den-Helder![]()
![]()
En leuzen roepen als 'dit mag nooit meer gebeuren!@'.quote:Op zondag 16 december 2012 11:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Een stille tocht voor een fucking vis.
Officieel is het geen vis natuurlijk, maar ik snap je punt.quote:Op zondag 16 december 2012 11:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Een stille tocht voor een fucking vis.
Kunnen we alsjeblieft een roedel valse pitbulls op ze loslaten?quote:Op zondag 16 december 2012 10:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.noordhollandsd(...)ultrug-in-Den-Helder![]()
![]()
Dan kan je in ieder geval nog je woeden uiten over het feit dat het konijn door toedoen van mensen overleden is. In dit geval heeft de walvis zich volgens mij helemaal zelf in de penarie gewerkt.quote:Op zondag 16 december 2012 11:22 schreef Copycat het volgende:
Ik zag gisteren een overreden konijn langs de weg liggen.
En die hebben het in deze tijd sowieso al niet makkelijk.
Een stille tocht en kaartjes sturen met 'Ik ben woedend!'
En dat niveau is erg laag als je stille tochten gaat organiseren. Dat is toch je punt?quote:Op zondag 16 december 2012 11:21 schreef Robijn48 het volgende:
"Men kan het niveau van beschaving van een land meten aan de manier waarop dat land met zijn dieren omgaat".
Mahatma Gandhi
En die quote heeft Gandhi ook weer gejat. Je kan ''dieren'' vervangen met werkelijk alles.quote:Op zondag 16 december 2012 11:21 schreef Robijn48 het volgende:
"Men kan het niveau van beschaving van een land meten aan de manier waarop dat land met zijn dieren omgaat".
Mahatma Gandhi
Neequote:Op zondag 16 december 2012 11:24 schreef starla het volgende:
[..]
En dat niveau is erg laag als je stille tochten gaat organiseren. Dat is toch je punt?
twitter:Tinekeceelen twitterde op zondag 16-12-2012 om 11:17:34Er heeft een misdrijf tegen de visselijkheid plaatsgevonden #bultrug reageer retweet
Helemaal waar, maar mensen mogen hier ook een mening over hebben.quote:Op zondag 16 december 2012 11:26 schreef Robijn48 het volgende:
Ten tweede: als mensen een stille tocht willen organiseren, moeten zij dat toch weten? Wie heeft daar hier last van? Niemand toch, lijkt me?
Ik zie de waxinelichtjes, teddy beren, en briefjes met "Waarom?!" al liggenquote:Op zondag 16 december 2012 11:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
En leuzen roepen als 'dit mag nooit meer gebeuren!@'.
Men heeft de uiterste best gedaan om het dier te redden. Werkelijk walgelijk hoe jij hier het KNRM in een kwaad daglicht probeert te plaatsen.quote:Op zondag 16 december 2012 11:26 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ten eerste: er is met dit dier gesold, hij heeft vier dagen moeten lijden.
Hij spoelde op de Razende Bol bij Texel aan. Nederland grondgebied.quote:Op zondag 16 december 2012 11:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En die quote heeft Gandhi ook weer gejat. Je kan ''dieren'' vervangen met werkelijk alles.
Sinds wanneer is dit trouwens ''onze'' bultrug? Het dier leefde in de zee, niet in Nederland.
Precies.quote:Op zondag 16 december 2012 11:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zie de waxinelichtjes, teddy beren, en briefjes met "Waarom?!" al liggen
Dus is hij opeens ons eigendom?quote:Op zondag 16 december 2012 11:27 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hij spoelde op de Razende Bol bij Texel aan. Nederland grondgebied.
Ach. Was hij op een verlaten plekje ergens in een afgelegen fjord in Ierland aangespoeld was dat ook het resultaat.quote:Op zondag 16 december 2012 11:26 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee![]()
Ten tweede: als mensen een stille tocht willen organiseren, moeten zij dat toch weten? Wie heeft daar hier last van? Niemand toch, lijkt me?
Ach, die meningen hier...sorry...niet al te belangrijk en niet al te zinvol.quote:Op zondag 16 december 2012 11:27 schreef starla het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar mensen mogen hier ook een mening over hebben.
Als je dat kadaver laat liggen krijg je een plofwalvis.quote:Op zondag 16 december 2012 11:28 schreef Copycat het volgende:
En straks propt iedereen zich weer vol met veel voor weinig-vlees.
Excuses uwe majesteitelijke wijsheid. Uw superioriteit was even aan mijn aandacht ontsnapt. Ik zal uw mening, wat natuurlijk hetzelfde is als de absolute waarheid, nooit meer tegenspreken.quote:Op zondag 16 december 2012 11:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ach, die meningen hier...sorry...niet al te belangrijk en niet al te zinvol.
Nee, ik zet hier gewoon mijn mening neer, net als alle anderen.quote:Op zondag 16 december 2012 11:33 schreef starla het volgende:
[..]
Excuses uwe majesteitelijke wijsheid. Uw superioriteit was even aan mij aandacht ontsnapt. Ik zal uw mening, wat natuurlijk hetzelfde is als de absolute waarheid, nooit meer tegenspreken.
quote:Op zondag 16 december 2012 11:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, ik zet hier gewoon mijn mening neer, net als alle anderen.
quote:Op zondag 16 december 2012 11:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 december 2012 11:34 schreef Robijn48 het volgende:
Nee, ik zet hier gewoon mijn mening neer, net als alle anderen.
quote:Op zondag 16 december 2012 11:30 schreef Robijn48 het volgende:
Precies, Fok vertegenwoordigt absoluut niet de maatschappij, dat heeft zich al vele malen bewezen.quote:
Waar is de facebookstatus die je kan liken om daarmee respect te tonen?quote:Op zondag 16 december 2012 11:18 schreef Copycat het volgende:
Ze menen het nog echt ook. Totaal losgeslagen van de realiteit.
Juist wel dus.quote:Op zondag 16 december 2012 11:36 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Precies, Fok vertegenwoordigt absoluut niet de maatschappij, dat heeft zich al vele malen bewezen.
Dag
Gesold? Er is een wild dier aangespoeld en er is nog getracht het te helpen. Wat is daar nou weer 'sollen' aan?quote:Op zondag 16 december 2012 11:26 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee![]()
Oh nee hoor.quote:
Okay. Dan woon ik vast ergens anders.quote:Op zondag 16 december 2012 11:43 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh nee hoor.
Denk maar aan die Piraten Partij waar hier zoveel op gestemd werd, en in werkelijkheid er helemaal er niet toe deed.
Zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Bijvoorbeeld dat de bultrug heel Nederland bezig hield, maar hier niet.
Ja. Als je had opgelet wel. Was trending topic.quote:Op zondag 16 december 2012 11:45 schreef Copycat het volgende:
De bultrug hield heel Nederland bezig?
Juist.
Nee twitter is een lekkere afspiegeling.quote:Op zondag 16 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja. Als je had opgelet wel. Was trending topic.
Een betere afspiegeling dan het gedoe hier. Waar iedereen enkel aan zichzelf denkt.quote:Op zondag 16 december 2012 11:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee twitter is een lekkere afspiegeling.
Net als IRL.quote:Op zondag 16 december 2012 11:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een betere afspiegeling dan het gedoe hier. Waar iedereen enkel aan zichzelf denkt.
Shit....Trending topic....Knap van dat dier om zoiets voor elkaar te krijgen. Als ik vier dagen op het strand lig maalt niemand daarom,quote:Op zondag 16 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik doe wel een condoleancebrief aan de nabestaanden van Johannes in een fles en gooi die de Noordzee in.quote:Op zondag 16 december 2012 11:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een betere afspiegeling dan het gedoe hier. Waar iedereen enkel aan zichzelf denkt.
En vandaag is een dronken Kim Wild dat! Heel Nederland is dus daarmee bezig!quote:Op zondag 16 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 december 2012 11:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Is daar al een topic over?quote:Op zondag 16 december 2012 11:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En vandaag is een dronken Kim Wild dat! Heel Nederland is dus daarmee bezig!
Hier nog een topic: 40+ / Dronken Kim Wilde brengt serenade.....quote:Op zondag 16 december 2012 11:50 schreef Specularium het volgende:
Is daar al een topic over?
edit: gevonden, SHO / Dronken Kim Wilde brengt serenade
Oh Twitter. Ja, dan.quote:Op zondag 16 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ja, dat zeg ik ook echt!quote:
MySpace. En Hyves.quote:
Pas op, anders heb je straks een Razende Roodbol in dit topic.quote:
Het is gewoon geen argument voor hetgeen je beweerde.quote:Op zondag 16 december 2012 11:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, je geeft af op twitter.
En dan zeg ik: alsof Fok beter is.
Leer lezen. En interpreteren.quote:Op zondag 16 december 2012 11:56 schreef Robijn48 het volgende:
Hij gaat naar Naturalis.quote:Op zondag 16 december 2012 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
nu Moet er nog subsidie komen om Johannes een eerlijke begrafenis te geven, hij mag niet in zee spoelen dat zou milieubederf zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogredenquote:Op zondag 16 december 2012 11:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tis goed. Ik heb jou niets anders dan desinteresse over de walvis zien posten, dus waar heb je het over.quote:Op zondag 16 december 2012 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
Je hebt me door. Verdomme.quote:Op zondag 16 december 2012 12:03 schreef Specularium het volgende:
Ja Ulx, jij bent helemaal niet betrokken.
Nee, dat zou je niet.quote:Op zondag 16 december 2012 12:08 schreef Ulx het volgende:
Ik wou dat ik een hooivork en een fakkel had. Dan was ik direct naar Texel getogen om de lokale magistraten eens goed de waarheid te zeggen.
DENK AAN DE KINDEREN!quote:
Heb ik je daarmee boos gemaakt, emotiodiertje van me?quote:Op zondag 16 december 2012 12:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat zou je niet.
Want het interesseerde je dagen geleden al geen bal.
Aandachtshoer.
Neu.quote:Op zondag 16 december 2012 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb ik je daarmee boos gemaakt, emotiodiertje van me?
Robijnquote:Op zondag 16 december 2012 12:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat zou je niet.
Want het interesseerde je dagen geleden al geen bal.
Aandachtshoer.
Neu.quote:Op zondag 16 december 2012 12:16 schreef Insomnia_ het volgende:
Weer een weekendje verlof uit de inrichting?
Het ging over jouquote:Op zondag 16 december 2012 12:17 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Neu.
Typische fokker. Niet serieus te nemen.
Johannes heet dat dier. Toon eens wat betrokkenheid.quote:Op zondag 16 december 2012 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het gaat hier over de bultrug.
Mocht je het nog niet begrepen hebben.
Je kan opflikkeren, jochie.quote:Op zondag 16 december 2012 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Johannes heet dat dier. Toon eens wat betrokkenheid.
Rustig joh. In een topic waarin we stil en respectvol stilstaan bij het heengaan van Johannes de Bultrug is het niet gepast te gaan ruzieën.quote:Op zondag 16 december 2012 12:20 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kan opflikkeren, jochie.
Met je domme internetgeroep.
Jammer. Ik had graag beelden gezien van zoiets. Om dan zelf mee te doen, hè. Thuis op de bank.quote:Op zondag 16 december 2012 12:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Gelukkig komt die stille tocht er niet.
Het is nu wachten op het benefietconcertquote:Op zondag 16 december 2012 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jammer. Ik had graag beelden gezien van zoiets. Om dan zelf mee te doen, hè. Thuis op de bank.
Utrecht Heereveen is trending. Hier kan dus een slotje op.quote:Op zondag 16 december 2012 12:20 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kan opflikkeren, jochie.
Met je domme internetgeroep.
quote:Op zondag 16 december 2012 11:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
En leuzen roepen als 'dit mag nooit meer gebeuren!@'.
Heb ik nu iets gewonnen?quote:Op Radio 1 zei Lenie 't Hart, oprichtster van het zeehondencentrum in Pieterburen, 'heel verdrietig te zijn. Dit mag nooit meer gebeuren. De mensen die hem dood wilden, hebben gewonnen. Wij hadden het beest kunnen redden. Er was geen dialoog mogelijk'. Ze wil met de politiek om de tafel om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt.
Een plofkip. Gefeliciteerd.quote:
Jeeeezusquote:
Ja wilde dieren gaan dood. Het is wat.quote:Op zondag 16 december 2012 12:31 schreef Schanulleke het volgende:
Zo jammer en onnodig hoe het hier gaat. En vooral wreed dat er maar even aan voorbijgegaan wordt, dat die arme potvis ook heus niet fijn aan zijn einde is gekomen.
quote:Op zondag 16 december 2012 12:35 schreef Specularium het volgende:
http://www.condoleancereg(...)nnes-de-Bultrug.html
Wat voor last heb jij ervan?quote:Op zondag 16 december 2012 12:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een goede ontwikkeling. Online condoleanceregisters zijn erg triest. Laat het maar devalueren. Iemand hier met een onlangs overleden goudvis?
Dit soort registers draagt bij aan de verloedering van de samenleving.quote:Op zondag 16 december 2012 12:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat voor last heb jij ervan?
Echt, ik ben benieuwd.
Wat voor last heb jij ervan dat hij er last van heeft?quote:Op zondag 16 december 2012 12:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat voor last heb jij ervan?
Echt, ik ben benieuwd.
Ik vraag wat voor last je ervan hebt.quote:Op zondag 16 december 2012 12:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit soort registers draagt bij aan de verloedering van de samenleving.
quote:Jammer! Net als zijn zusje Sharon Dijksma staatssecretaris wordt!
quote:Thank you for being such a nice whale. You brought us hope and we will never ever forget you. I often thought about you when my life seemed hopeless. You made me live my life and become the person I am today. May this never happen to anyone of your friends.
Ik moet zeggen dat het goed is dat men zo betrokken is. Ontzettend betrokken. Stapelbetrokken. Knetterbetrokken.quote:Op zondag 16 december 2012 12:35 schreef Specularium het volgende:
Ik heb last van de verloedering van de samenleving. Zo te zien ben je een type dat dit soort registers invult. Ik ken je niet, maar je bijdrages tot nu toe bevestigen mijn stelling.quote:Op zondag 16 december 2012 12:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik vraag wat voor last je ervan hebt.
Geen, namelijk. Maar wel zeiken hier.
En met het invullen denkt ze ook daadwerkelijk iets goeds te doen.quote:Op zondag 16 december 2012 13:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb last van de verloedering van de samenleving. Zo te zien ben je een type dat dit soort registers invult. Ik ken je niet, maar je bijdrages tot nu toe bevestigen mijn stelling.
Neu, heb niet ingevuld.quote:Op zondag 16 december 2012 13:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb last van de verloedering van de samenleving. Zo te zien ben je een type dat dit soort registers invult. Ik ken je niet, maar je bijdrages tot nu toe bevestigen mijn stelling.
quote:Op zondag 16 december 2012 13:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Neu, heb niet ingevuld.
Heb echter ook geen enkele last van mensen die dat wel wensen te doen.
Laat iemand toch eens in zijn waarde, joh.
Je kan de verloedering alleen tegenhouden door mensen op te voeden. Dus door dit soort registers af te keuren.quote:Op zondag 16 december 2012 13:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Neu, heb niet ingevuld.
Heb echter ook geen enkele last van mensen die dat wel wensen te doen.
Laat iemand toch eens in zijn waarde, joh.
Geen respect. Schande.quote:Op zondag 16 december 2012 13:04 schreef Specularium het volgende:
Ze zijn serieus bezig met modereren op het condoleanceregister. 7 reacties weg ofzo.
Hoe durven mensen daar te trollen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |