abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120290397
Met het risico dat die hier al langs is geweest, toch het nieuwste avontuur van Suske en Wiske! :D

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:52:35 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120290443
gehehe

zo. heb ook ff een inzending bij Fles gedaan. De hertelling is geslaagd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120290458
Nog niet, maar je kon erop wachten idd :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120290488
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
gehehe

zo. heb ook ff een inzending bij Fles gedaan. De hertelling is geslaagd :P
Wat heb je geteld dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 23:55:04 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120290527
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heb je geteld dan? :?
niets :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120290569
Ik wou zeggen, alle bordjes die er de rest van dit jaar nog bij komen tellen ook mee he :P En ik heb geen idee hoeveel dat er zullen zijn :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 23:58:12 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120290650
Wat een vreselijk mens is die Marjon Kaper zeg :r

En Marc Descheemaecker ziet er best wel vermoeid uit.
pi_120291816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Wat een vreselijk mens is die Marjon Kaper zeg :r

En Marc Descheemaecker ziet er best wel vermoeid uit.
Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.
pi_120291865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Hij had wel een veel beter verhaal dan die tut van NS Hispeed. En ik denk niet dat dat te maken heeft met de hoeveelheid zendtijd die ze de NMBS-directeur geven. Ze laten in de reportage wel een beetje ondersneeuwen dat er maar weinig Fyra's in rijdende staat zijn. Een heel stel staat er immers nog stof en grafitti te vangen in de buurt van Amsterdam.
En dat alles wat er momenteel überhaupt BESTAAT aan V250, NS-materieel is. De Belgen hebben er 3 besteld, hadden er 4 moeten bestellen, en hebben nog niks. Dan is het BEHOORLIJK kinderachtig om nou een keel op te zetten, meneer Descheemaker :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:40:56 #134
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120291960
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_120292028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Aftreden met die top... :(
pi_120292040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:40 schreef SillyWalks het volgende:
Die Kaper zit gewoon met een glimlach te vertellen dat tijdens de testritten is gebleken dat de V250 uitstekend functioneerde... dat is gewoon een keiharde leugen. Tijdens de testritten zijn de V250's juist enorm vaak uitgevallen/stilgevallen.
Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopen :W "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292101
"We zijn trots dat op onze Fyra, helaas heeft het wel enkele problemen, maar we doen onze uiterste best om de kinderziektes op te lossen, bij elk product kunnen die immers ontstaan"

Kijk, dat klinkt al wat beter dan zo'n arrogant interview... je bent in ieder geval tot op zekere hoogte eerlijk.
pi_120292131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:40 schreef b2py het volgende:
4543
Ik ga voor 4444 _O-
Wel een sixpack Jan graag :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 00:49:06 ]
pi_120292145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Maar wat moet ze dan zeggen? "Ja we wisten dat het een grafding was maar we MOETEN er nu geld aan gaan verdienen want de concessie loopt al 3 jaar en dat geprofiteer van die betaalbare Benelux moet maar eens afgelopen zijn. Jullie moeten allemaal onze glanzende falende melkkoe in, en hey, krijg lekker de tering als ie het niet doet, dan ga maar lopen :W "
Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
pi_120292171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:46 schreef GSMboy het volgende:
"We zijn trots dat op onze Fyra, helaas heeft het wel enkele problemen, maar we doen onze uiterste best om de kinderziektes op te lossen, bij elk product kunnen die immers ontstaan"

Kijk, dat klinkt al wat beter dan zo'n arrogant interview... je bent in ieder geval tot op zekere hoogte eerlijk.
Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.

Je kunt toch anno 2013 niet met droge ogen gaan beweren dat een ding waarvoor je in 2003 gekozen hebt, dat in 2007 zou rijden volgens jouw wensen, NU NOG met "kinderziektes" zou mogen kampen, dat godverdomme ding is zowat dement inmiddels.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
True. Helemaal waar, niks aan toe te voegen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:51:54 #142
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120292202
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat is een doekje voor het bloeden, wat overbljft na het eerste doekje voor het bloeden.

Je kunt toch anno 2013 niet met droge ogen gaan beweren dat een ding waarvoor je in 2003 gekozen hebt, dat in 2007 zou rijden volgens jouw wensen, NU NOG met "kinderziektes" zou mogen kampen, dat godverdomme ding is zowat dement inmiddels.
En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.

Dan negeren ze dus even dat de eerste trein al 2 jaar in het land is, al 2 jaar testritten rijdt, en al enkele maanden tussen Amsterdam en Rotterdam in de dienst meerijdt :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_120292205
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:48 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik ga voor 4444 _O-
Wel een sixpack Jan graag :7
inzending genoteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120292217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:51 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

En dat niet alleen, ze doen ook alsof dit de eerste week is dat dat ding rijdt, en tsja, geen enkele trein doet het perfect in de eerste week.

Dan negeren ze dus even dat de eerste trein al 2 jaar in het land is, al 2 jaar testritten rijdt, en al enkele maanden tussen Amsterdam en Rotterdam in de dienst meerijdt :')
En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:54:01 #145
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_120292242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat de concessie voorschrijft dat er 16 ritten per dag per richting gereden moeten worden. Sinds 2007.
Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet mee :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:57:58 #146
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_120292308
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bij :) Winbaar is een sixpack bier naar keuze :)

PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
6006
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:59:05 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120292321
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat iemand nog raden hoeveel bordjes ik per 31-12 zal hebben? Alleen James heeft tot nu toe een poging gewaagd en die zit dus het dichtste bij :) Winbaar is een sixpack bier naar keuze :)

PTA / Treinentopic #460 - Het is net de Formule 1
Vanaf dat je begonnen bent?
5 keer verschillende van Woerden telt als 5?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 december 2012 @ 07:42:52 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:54 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Haha als je zo alles op een rij zet dan is het zo'n zielige vertoning dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen of huilen, veel meer kan je er niet mee :')
Ik heb een paar delen terug op een rijtje gezet wat er zoal aan concessievoorwaarden en -beloften niet is waargemaakt door HSA: PTA / Treinentopic #482: kinderziektes, even wennen

Fun fact, Twittersentimentsanalysebedrijf Coosto heeft een grafiekje gemaakt van hoe vaak er over Fyra wordt gesproken over Twitter en of dit positief of negatief is. Dit is de uitkomst:



:X
pi_120294111
Leuk galgje woord! Twittersentimentsbedrijf
pi_120294128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:51 schreef dennistd het volgende:
Tja, die kun je natuurlijk ook nog de schuld geven van je vertragingen....
Arriva_NL twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:15:57 Vanwege een goederentrein op het traject Zwolle - Emmen dient u rekening te houden met enige vertraging. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder

[ Bericht 2% gewijzigd door Dalenbart op 14-12-2012 08:06:33 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:02:59 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120294144
'Reserveren Fyra niet afschaffen'

Staatssecretaris Mansveld is geen voorstander van het afschaffen van de reserveringsplicht bij de Fyra. De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.

Een meerderheid in de Kamer vindt dat de reserveringsplicht moet worden afgeschaft. Maar Mansveld wijst erop dat de NS naar alternatieven kijkt, zoals abonnementen. Misschien dat mensen met een abonnement straks niet hoeven te reserveren. Zolang zo'n alternatief er niet is, vindt ze het voor de veiligheid belangrijk dat niemand hoeft te staan in de trein.

Vanaf april gaat er ook een Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen. Voor die trein zou al geen reserveringsplicht gelden.

Bron: NOS

Wereldvreemd persoon, die Mansveld. Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:09:23 #152
141482 Q.
JurassiQ
pi_120294196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:

Waarom zou je je ook maar iets aantrekken van de wens van je reizigers en van de tweede kamer?
Welkom in de wondere wereld van NS Hispeed en vriendjes. :7
For great justice!
pi_120294211
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Tijd-weg diagrammen op de ProRail site ;)
pi_120294275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:41 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook welke treinen dat dan zijn?

Afgelopen weekeinde trof ik nog de 1715 met stam te Santpoort-Zuid. Rijdt deze nog?


Relevant offtopictje: vroeger was in Santpoort-Zuid nog een aftakking naar een gesticht waar ook nog een diesellocje gereden zou moeten hebben: http://1940-1945.bloemendaal.nl/index.php?id=16
Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.

De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.

Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
pi_120294296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:02 schreef James1988 het volgende:
De trein die sinds vorige week tussen Amsterdam en Brussel rijdt, gaat 250 kilometer per uur en bij die snelheid is het belangrijk dat alle passagiers gegarandeerd een zitplaats hebben.
Dat vind ik zo'n onzinargument van Mansveld. Of je nu met 140km/h of 250km/h rijdt; een ongeval bij een dergelijke snelheid loopt sowieso niet goed af. Als je dan toch veilig wilt doen moet je veiligheidsgordels plaatsen ( :') ). Ze zou beter eerst eens de problemen met de Fyra oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')